رایانه

نحوه اتصال کامپیوتر به وای فای گوشی

اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی و طریقه وصل کردن اینترنت گوشی به لپ تاپ یک آموزش کاربردی برای استفاده از اینترنت گوشی در مواقع ضروری است. فرآیند اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ و کامپیوتر که تحت عنوان کاربرد قابلیت Mobile Hotspotشناخته شده است، در روش‌های مختلفی قابل انجام است.

نحوه اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر متناسب با نوع گوشی و تنظیمات ویندوز سیستم در روش‌های متفاوتی ارائه شده است. اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با هات اسپات یک قابلیت بسیار کاربردی برای مواقع عدم دسترسی به اینترنت در طریقه مودم و مواردی از این قبیل است.

 

 

سوالات زیادی با عنوان چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم جهت درخواست آموزش نحوه اتصال اینترنت گوشی با کامپیوتر و برعکس مطرح است. در این مطلب آموزشی از مجله خدمت از ما به بررسی روش‌های مختلف و سودمند اتصال اینترنت کامپیوتر به کوشی و نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ و کامپیوتر پرداخته‎ایم.

 

 

طریقه اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی

علی رغم ایجاد امکانات گسترده برای اتصال به شبکه پهناور اینترنت به روش‌های نوین همچنان برخی از کاربران در حال استفاده از قابلیت‌های قدیمی اینترنت کابلی می‌باشند. برای دسترسی همزمان تلفن همراه و سیستم‌های اینترنتی در این حالت استفاده چندین روش کاربردی وجود دارد که تنها با چند تنظیمات مختصر در تلفن همراه و کامپیوتر امکان پذیر است.

 

نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ در ویندوز 10

 

اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی برای مواقع ضروری یک قابلیت کاربردی به شمار می‌آید. در هنگامی که به هر دلیلی امکان اتصال تلفن همراه شما به اینترنت فضایی که در آن قرار دارید وجود ندارد، قابلیت اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. این قابلیت در دو روش ارائه شده بصورت زیر قابل انجام است.

 

انتقال اینترنت از کامپیوتر به موبایل با Ad-Hoc

جهت اشتراک گذاری اینترنت کامپیوتر با گوشی به روش گرافیگی Ad-Hoc از طریق مراحل زیر عمل کنید:

  1. در حالت ابتدایی باید منوی استارت را انتخاب و پس از ورد به کنترل پنل گزینه Network and Sharing Center انتخاب کنید.
  2. گزینه Set up a new connection or network را انتخاب کنید.
  3. پس از باز شدن پنجره جدید به پایین صفحه رفته و در آنجا network (computer-to-computer)Set up a wireless ad hoc یک بار روی این عبارت کلیک کرده و سپس Next را برگزینید.
  4. صفحه‌ای با محتوای توضیحی درباره شبکه وایرلس در پیش روی شما باز می‌شود.

*مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود فاصله 9 متری دستگاه‌هایی که مایل به استفاده از شبکه وایرلس Ad-Hoc از یکدیگر می‌باشد.

* نکته مهم دیگر تعداد کانکشن‌های همزمان است، در صورتی که یک کانکشن شبکه وایرلس Ad-Hoc ایجاد کردید برای اتصال بعدی باید ارتباط فعلی را قطع کنید، در غیر این صورت ارتباط بطور خود به خود حذف می‌شود.

5. با انتخاب گزینه Next پنجره‌ای با نام شبکه انتخابی شما باز شده، توصیه می‌شود سیستم امنیتی یا همان Security type را فعال کرده و گزینه WPA2-Personal را استفاده کنید.

 

اموزش تصویری اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ

 

* این حالت از سیستم بهترین امنیتی است که می‌تواند با کانکشن Ad-Hoc داشته باشید

6. اگر تمایل به ایجاد یک شبکه وایرلس Ad-Hoc دیگر دارید، گزینه save this network را تیک زده و در نهایت گزینه بعدی را انتخاب کنید.

7. در این حالت شما با موفقیت یک شبکه وایرلس Ad-Hoc را راه اندازی کرده و می‌توانید برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر اقدام کنید.

این روش اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی موبایل به دلیل مشکلات احتمالی که در تظیمات ویندوز 7 و خطاهای ناشی از فعال بوده فایروال بهتر است برای ویندوز‌های 8 به بالا استفاده شود.

 

اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی از طریق دستورات Ad-Hoc

در روش اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی از طریق Ad-Hoc روش دیگری نیز وجود دارد که از طریق تایپ یک سری دستور در Command Prompt حاصل می‌شود. طریقه اشتراک گذاری اینترنت سیستم با گوشی را از این طریق بصورت زیر شرح می‌دهیم.

برای اجرای دستورات Ad-Hoc برای راه اندازی شبکه وایرلس از این طریق صفحه‌ی Command Prompt را باز کرده و دستورات معرفی شده در این قسمت تایپ کنید.

سریعترین و آسان ترین راه دسترسی به Command Prompt این است که از منوی استارت در قسمت جستجو عبارت CMD را تایپ و جستجو کنید .

 

اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی از طریق دستورات  Ad-Hoc

 

سپس مقدار دهی شبکه میزبان را با وارد کردن این عبارت انجام دهید:

netsh wlan set hostednetwork mode=allow

ssid=YourSSID key=YourPassword keyusage=persistent

پس از این که دستور فوق را تایپ کردید در قسمت YourSSID، نام انتخابی خود برای شبکه وایرلس را تایپ کرده و رمزگذاری را انجام دهید. در مرحله بعد شبکه را روشن کرده و این دستور را تایپ کنید:

netsh wlan start hostednetwork

در مرحله بعدی شبکه را بسته و این دستور را وارد کنید :

netsh wlan stop hostednetwork

در صورتی که قصد داشته باشید برای این کار یک batch بسازید، می‌توانید Notepad را باز کرده و کدی که در ادامه آمده را در آن نگه دارید و مجدد نام شبکه انتخابی و رمز موردنظرتان را جایگزین کنید:

 

 

فایلی تهیه شده از این کد دستوری را روی دسکتاپ با نام Ad-HocNetwork.batch ذخیره کنید. این فایل پسوندی txt خواهد داشت. زمانی تصمیم به ایجاد یک شبکه Ad-Hoc دارید ،از این فایل آماده استفاده کنید. برای این کار کافی است batch file را که روی دسکتاپ اجرا کنید. این روش برای اتصال‌های کوتاه مدت بسیار کاربردی است. 

 

اشتراک اینترنت بین کامپیوتر و موبایل با Mobile Hotspot

استفاده از واژه هات اسپات را بیشتر در هنگام اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ شنیده‌اید. اما در این قسمت نیز از این قابلیت به نحوه‌ای دیگر می‌توان برای اتصال اینترنت ADSL با گوشی موبایل استفاده کرد. با قابلیت ارائه شده در ویندوز 10 به راحتی می‌توانید از طریق قابلیت هات اسپات کامپیوتر خود را به یک سیستم بیسم تبدیل کرده و گوشی موبایل را به آن وصل کنید.

برای شروع کار از آنجایی که به تطیمات اصلی نیاز دارید ابتدا مطمئن شوید سیستم با کابل به اینترنت وصل است.

 

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با هات اسپات

 

در قدم بعدی وارد تنظیمات اصلی سیستم عامل و سپس وارد منوی Network & Internet شوید. در پایین صفحه‌ای که باز می‌شود به دنبال گزینه‌ای با نام mobile hotspot باشید و روی گزینه Share my internet connection from و نوع کانکشنی که می‌خواهید اینترنت آن را از طریق وایرلس به اشتراک بگذارید تیک بزنید.

در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود نام کانکشن موردنظر خود را انتخاب کرده و در ادامه نام پسوورد موردنظرتان را وارد کنید. در نهایت با ذخیره کردن تغییرات از صفحه خارج شوید. اینترنتی که از این طریق به اشتراک گذاشته می‌شود برای اتصال ۸ دستگاه موبایل به صورت هم زمان است.

 

روش اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ

روش‌های زیادی برای اتصال لپ تاپ به اینترنت وجود دارد که در این قسمت به روش ساده و کاربردی برای دسترسی و اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ اشاره خواهیم داشت.

 

 انتقال اینترنت کامپیوتر به موبایل از طریق بلوتوث

برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ از طریق بلوتوث متناسب با مراحل ارائه شده اقدام کنید.

 

انتقال اینترنت کامپیوتر به موبایل از طریق بلوتوث

 

  • ابتدا کابل یو اس بی را آماده استفاده کنید.
  • سپس وارد منو کاربری تلفن همراه خود شوید و گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • پس از برگزیدن گزینه تنظیمات وارد Connection شوید.
  • پنجره جدید برای شما باز خواهد شد که باید گزینه Mobile Hotspot and Tethering انتخاب کنبد.
  • در این مرحله باید گزینه دوم، Bluetooth tethering را به حالت روشن در بیاورید و از منو تولبار می توانید مشاهده کنید که علامت بلوتوث فعال می شود.
  •  وارد تنظیمات بلوتوث کامپیوتر و یا لپ تاپ شوید و آن دو را با یکدیگر اصطلاحا Pairکنید که از طریق بخش Devices and printers می توانید انجام دهید.

 

انتقال اینترنت کامپیوتر به موبایل از طریق وای فای

برای اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ راحت ترین و در دسترس ترین راه استفاده از قابلیت hotspot در تنظیمات تلفن همراه می‌باشد. در این قسمت درباره نحوه فعال سازی این قابلیت اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم.

 

انتقال اینترنت کامپیوتر به موبایل از طریق وای فای

 

  • سه مرحله اول همانند روش بلوتوث انجام شود.
  • پنجره جدید برای شما باز خواهد شد که باید گزینه Mobile Hotspot and Tethering انتخاب کنید.
  • اولین گزینه ای که مشاهده می کنید متعلق به Mobile Hotspot می باشد که تنها نیاز دارید تا تیک این گزینه را به حالت انتخاب در بیاورید.
  • سپس می توانید وای فای کامپیوتر یا لپ تاپ را به حالت روشن تبدیل کنید و درنهایت نام وای فای گوشی را بیابید و متصل شوید.

 

نحوه اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر

یکی از روش‌های پرکابرد برای اتصال گوشی به اینترنت استفاده از کابل یو اس بی بدون روت کردن گوشی می‌باشد. همانطور که می‌دانید برای اتصال اینترنت گوشی با کابل USB اولین اقدام روت کردن گوشی می‌باشد. اما در این قسمت اتصال گوشی به اینترنت را بدون روت کردن گوشی با این روش ارائه می‌دهیم.

 

آموزش اتصال اینترنت کامپیوتر به موبایل با کابل usb بدون روت

 

  • ابتدا گوشی موبایل را به کابل USB به کامپیوتر متصل کرده و حالت اتصال گوشی را در وضعیت pc suite قرار دهید.
  • در گوشی موبایل خود از مسیر Setting، گزینه more و سپس tethering & portable wifi Hotspot را انتخاب کنید. در این قسمت باید USB tethering را فعال کنید.
  • با این روش، اینترنت ویندوز شما به صورت خودکار به گوشی وصل می‌شود.

 

معرفی نرم افزار اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی 

سری نرم افزارهای نوین و پیشرفته‌ای برای اشتراک گذاری اینترنت کامپیوتر با گوشی طراحی و در اختیار کاربران قرار داده شده است. پرکاربردترین این نوع نرم افزارها بر اساس استفاده کاربران Virtual WiFi Router، VirtualRouter، WiFi Hotspot Creator،Thinix ، Connectify Hot Spot PRO می‌باشند. از بین این موارد نامبرد Connectify HotSpot Pro بهترین نوع بوده که امکان داشتن یک روتر مجازی را نیز فراهم می‌کند.