فیلم و سریال

فیلم سینمایی حرفه ای با بازی سیروان خسروی

سیروان خسروی

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

سیروان خسروی، آهنگساز و خواننده در سریال «حرفه ای» حضور دارد. برادر او، زانیار خسروی نیز یکی از بازیگران سریال است. بهاره کیان افشار، بازیگر پرکار سینما و تلویزیون که اخیراً فیلم «پسرکشی» را از او دیده بودیم دیگر بازیگر سریال است. سارا بهرامی، ستاره فیلم «دارکوب» نیز در میان بازیگر سریال حضور دارد. ماهور الوند، دختر سیروس الوند که قبلا او را در فیلم های «دختر» و «ملی و راه های نرفته اش» دیده بودیم نیز یکی دیگر از بازیگران سریال است.

داستان سریال درباره چیست؟

یک کار چاق کن (سیروان خسروی) که فردی ساکت و بی رحم است قصد دارد یک مسئله شخصی را حل و فصل کند که سرنوشت آدم های زیادی به آن گره خورده است.

خالق سریال کیست؟

مصطفی تقی زاده که در سال 1395 فیلم «زرد» از او اکران شد و با استقبال نه چندان مناسب مخاطبین مواجه شد.

نکات مثبت سریال؟

فیلمبرداری سریال قابل قبول است.

نقد سریال حرفه ای

 نکات منفی سریال؟

شخصیت پردازی ها در سریال «حرفه ای» سطحی است و موضوعاتی که مطرح می شود بسیار دم دستی تر از آن است که توجه بیننده را به خود جلب کند. شخصیت پردازی های ضعیف خیلی زود داستان را قابل پیش بینی کرده است.

موسیقی سریال برخلاف آنچه که انتظار می رفت ضعیف است.

بازی سیروان خسروی نیز یکی از نقاط ضعف سریال است. سیروان خسروی تا زمانی که دیالوگ نگوید تا حدی قابل قبول است اما زمانی که جمله ای بر زبان می آورد مشخص می شود که به هیچوجه بازیگر نیست و نمی توان روی او به عنوان بازیگر حساب کرد.

دیالوگ نویسی های سریال پر از اشکال و ایراد است. متاسفانه سازندگان سریال «حرفه ای» به جای پرداخت موقعیت تصمیم گرفته اند شخصیت پردازی ها را از طریق دیالوگ انجام دهند. به همین دلیل دیالوگ ها به صورت رگباری اطلاعاتی به تماشاگر می دهد در حالی که باید طی زمان و از طریق موقعیت سازی به بیننده انتقال داده شود.

تنش سازی در سریال غیر اصولی است. به دلیل اینکه اغلب شخصیت های سریال تیپ هستند و با تماشاگر ارتباط ذهنی برقرار نمی کنند، تنش های ایجاد شده در سریال نیز تاثیری بر مخاطب ندارد.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

شبکه نمایش خانگی

نقد سریال حرفه ای

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

به طور قطع حضور سیروان خسروی در سریال.

حرف آخر:

سریال «حرفه ای» قصد دارد مانند نامش اثری حرفه ای باشد اما از حرفه ای بودن تنها سعی کرده ظاهر شیک و مدرنی داشته باشد در حالی که از ضعف های مفرط سریال سازی در شبکه نمایش خانگی رنج می برد. به نظر می رسد که طرفداران سیروان خسروی بتوانند از تماشای سریال لذت فراوانی ببرند اما باید پذیرفت که حداقل در این مقطع، سیروان خسروی قابلیت اینکه ضعف های سریال را بپوشاند ندارد.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید