فیلم و سریال

فیلم سگ بند در کدام سینما پخش میشود

به گزارش برنا، یکی از این فیلم های جذاب و تماشایی فیلم سگ بند است. این فیلم به کارگردانی بازیگر محبوب سریال پایتخت، مهران احمدی ساخته شده و حمید اکبری خامنه نویسنده این فیلم کمدی است و همچنین محمد حسین قاسمی تهیه کنندگی آن را انجام داده است. مهران احمدی پیش از این نیز فیلم مصادره را کارگردانی کرده بود.

نام فیلم سگ بند، از یکی از فنون کشتی پهلوانی اقتباس شده است. این فیلم آخرین بازی سیروس گرجستانی در سینما بود و در سال 1398 ساخته شده است. اکران این فیلم به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد و در سال 1401 پخش شد.

داستان فیلم سگ بند

این فیلم قصه مردی را روایت می کند که قبلا کشتی گیر بوده است و امیر جعفری نقش آن را بازی می کند. مهران احمدی نقش دوست امیر جعفری را ایفا می کند که با هم برای پولدار شدن نقشه می کشند. بهرام افشاری در نقش شاگرد امیر جعفری است که به همراه نامزد امیر جعفری با بازی بهاره کیان افشار  به او پیشنهاد سفر به خارج را می دهند. این دو دوست تصمیم می گیرند به ارمنستان بروند و پولدار شوند. در طول این سفر اتفاقات جالبی می افتد که باعث ایجاد لحظاتی مفرح و خنده مخاطب می شود.

فیلم سگ بند، دغدغه های اجتماعی و اقتصادی را در قالب طنز بیان می کند. در خلاصه این فیلم آمده است، هیچ وقت گول ظاهر آدم ها را نخورید. ارتش هیتلر با آن عظمت اسمش نازی بود. از همین خلاصه فیلم می توان به کمدی بودن آن پی برد.

بازیگران فیلم سگ بند

در این فیلم کمدی اجتماعی بازیگران درخشانی همچون امیر جعفری که کارنامه پرباری در کارهای طنز دارد، مهران احمدی بازیگر محبوب سریال پایتخت، بهرام افشاری که با بازی به یادماندنی اش در پایتخت محبوبیت بسیاری کسب کرد، نازنین بیاتی که با بازی در فیلم های طنزی همچون آینه بغل و دینامیت خوش درخشیده، بهاره کیان افشار، سیروس گرجستانی، میرطاهر مظلومی و ناهید مسلمی ایفای نقش کرده اند.

عوامل فیلم سگ بند

برخی عوامل این فیلم عبارتند از: فیلمبردار: ساعد نیک زاد، طراح صحنه و لباس: سیامک احصایی، طراح گریم: عباس عباسی، مدیر تولید: مسعود زمانی، مدیر صدابرداری: آرش برومند و منشی صحنه: آناهید روستا.

نقد فیلم سگ بند

فیلم سگ بند متکی بر یک درام کامل است و ساختار قصه گویی خود را تا آخرین سکانس حفظ می کند. بیشتر فیلم های کمدی از ساختار قصه گویی تبعیت نمی کنند و فاقد درام هستند و تنها به سکانس های خنده دار بدون موضوع و قصه بسنده می کنند. این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، الگوی مناسبی برای دیگر فیلم های کمدی خواهد بود که آن ها هم ساختار قصه گویی را دنبال کنند.

در فیلم سگ بند، بهرام افشاری بهترین بازی را ارائه داده و خوش درخشیده است و نقش یک شاگرد با معرفت و عاشق پیشه و کله شق را بازی می کند که هم خودش نیاز به کمک دارد و هم می خواهد به دوستانش کمک کند. این فیلم روایت گر افرادی است که مدت ها درگیر مشکلات مالی بوده اند و راه را اشتباه رفته اند. ترکیب دو ستاره طنز سینما، امیر جعفری و بهرام افشاری برای شخصیت های اول فیلم کمدی سگ بند بسیار موفق از آب درآمده است.

نقد فیلم سگ بند

فیلم روز صفر

فیلم سینمایی روز صفر هم در این روزها پخش می شود که محصول سال 1398 بوده و در ژانر اکشن و تریلر ساخته شده است. کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم را سعید ملکان و نویسندگی آن را بهرام توکلی به همراه سعید ملکان عهده دار شده اند. سبک فیلم روز صفر، معمایی و هیجانی است و در فضای جنگی و ماجراجویانه ساخته شده است.

این فیلم با دریافت 5 سیمرغ بلورین، بیشترین جایزه را در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، از آن خود کرده است.

از بازیگرانی که در این فیلم نقش آفرینی کرده اند می توان به امیر جدیدی در نقش رضا (مامور ویژه وزارت اطلاعات)، ساعد سهیلی در نقش عبدالمالک ریگی، تینو صالحی، سینا شفیعی، محمدرضا مالکی و مهدی قربانی اشاره کرد.

داستان این فیلم در مورد تروریست تکفیری بزرگ، عبدالمالک ریگی و چگونگی دستگیری او توسط وزارت اطلاعات ایران می باشد.

فیلم روز صفر بعد از فیلم شبی که ماه کامل شد، دومین فیلمی است که در رابطه با اشرار تروریستی ساخته شد و استقبال مردم از این فیلم نشان داد که مردم چگونه سپاسگزار کسانی هستند که با افراد شرور این چنینی مبارزه می کنند و آسایش را برای آن ها به ارمغان می آورند.

فیلم سینمایی موقعیت مهدی

فیلم موقعیت مهدی ساخته شده در سال 1400 است که به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی فر و تهیه کتتدگی حبیب الله والی نژاد جلوی دوربین رفته است. این فیلم در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، برنده 5 جایزه از جمله  سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد. این فیلم ژانری جنگی (دفاع مقدس) و اجتماعی دارد.

با تهیه بلیط فیلم موقعیت مهدی در سینماهای سراسر کشور می توانید، این فیلم جذاب را تماشا کنید.

این فیلم روایت گر مقاطع مختلفی از زندگی شهید مهدی باکری، از فرماندهان سپاه پاسداران در طول جنگ 8 ساله ایران و عراق، از ازدواج تا شهادت می باشد. مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا بوده و از برادر کوچکش حمید درخواست می کند که به منطقه برگردد و کنار او باشد. حمید همراه برادرش می شود و بعد از عملیات خیبر، مهدی مجبور است تنها به خانه برگردد.

بازیگرانی همچون هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی فر، معصومه ربانی نیا، روح الله زمانی و وحید آقاپور هنر نمایی کرده اند.

فیلم های دفاع مقدس غالبا شعاری و کلیشه ای هستند و به صلاح هر کارگردانی نیست که از این قبیل فیلم ها بسازد. زیرا اگر این فیلم ها کلیشه ای از آب دربیایند، کارنامه هنری کارگردان را زیر سوال می برند. مخصوصا اگر این کارگردان به عنوان اولین تجربه ساخت فیلم بلند به سراغ  ژانر دفاع مقدس برود. هادی حجازی فر می توانست با ساخت فیلم دفاع مقدس کلیشه ای، به بقیه فیلم های شعار زده بپیوندد و فیلمش بعد از مدتی از یاد برود. اما او با ساخت این فیلم نشان داد که خود را  از دام کلیشه ها رهانده است و اثری ماندگار خلق کرده است.

هادی حجازی فر در فیلم موقعیت مهدی کاری زیبا آفریده، کاری آمیخته با پرداخت های تلخ و سرد، نما های تازه، سکانس های سنگین و گوش خراش جنگی که استادانه آن را به نمایش گذاشته است.

 


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در بین فیلم‌های سینمایی در حال اکران فیلم «سگ بند» با فروش بیش از ۹ میلیارد تومان و با گذشت ۲ هفته همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به آمار فروش فیلم‌های سینمایی / دینامیت همچنان صدرنشین

موقعیت مهدی فیلمی که مخاطب را با خود همراه می‌کند / بهترین اثر سال سینمای ایران

پس از آن نیز فیلم های سینمایی «موقعیت مهدی» و «شادروان» با فروش بیش از ۹ میلیارد تومانی در پی رسیدن به رکورد فیلم «سگ بند» هستند.

پنج فیلم پرفروش گیشه‌

سگ بند

طبق آخرین آمار، فیلم سینمایی «سگ بند» با فروش بیش از ۹ میلیارد تومانی خود در جایگاه اول قرار دارد.

فیلم سینمایی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی پس از اتمام فیلم «مصادره» مراحل پیش تولید را آغاز کرد. مهران احمدی که با فیلم مصادر ثابت کرد قواعد ساخت یک کمدی پرفروش را بلد است، نوروز ۱۴۰۱ با «سگ بند» به سینما می آید. بخش‌هایی از فیلم جدید احمدی که یک کمدی مفرح است، در خارج از ایران فیلمبرداری شده است. در این فیلم کمدی بازیگرانی همچون امیر جعفری، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، علی تقی پور وغیره ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان: هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.

موقعیت مهدی

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» با فروش بیش از ۴ میلیارد تومانی خود در جایگاه دوم قرار دارد.

فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد فیلمی عاشقانه است که برهه‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری تاز مان شهادت را روایت می‌کند. در این فیلم هادی حجازی فر، ژیلا شاهی و وحید آقاپور بازی کرده‌اند. مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، صدابردار: مسیح حدپور سراج . فیلم موقعیت مهدی در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ در ۱۴ رشته‌ی مختلف در این جشنواره نامزد شده و برندهٔ پنج سیمرغ از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم اول شد.

خلاصه فیلم: داستان زندگی فرمانده لشگر عاشورا مهدی باکری را در شش پرده، از زمان آشنایی با همسرشان و ازدوجشان تا هنگام شهادت، روایت می‌کند.

شادروان

فیلم سینمایی «شادروان» با بیش از ۴ میلیارد تومان فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

فیلم شادروان به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران در ژانر اجتماعی کمدی ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان از سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان نام برد. مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، چهره‌پرداز: امید گلزاده، تدوین: عماد خدابخش، صدابردار: بابک اردلان. فیلم شادروان در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و جزو فیلم‌های برتر از نگاه تماشاگران بود. این فیلم در سه رشته نامزد کسب سیمرغ بلورین بود.

خلاصه فیلم: نادر پس از فوت ناگهانی پدرش برای تسویه حساب با بیمارستان، مخارج مراسم تدفین و همچنین حضور میهمانان و اقوام برای مراسم دفن و ختم، با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای دست به گریبان می‌شود.

مرد بازنده

فیلم سینمایی «مرد بازنده» نیز با فروش بیش از ۲ میلیاردی خود در جایگاه چهارم قرار دارد.

فیلم مرد بازنده به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی امیر بنان و کامران حجازی ساخته شده است. این فیلم مضمونی معمایی و جنایی دارد و جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور از بازیگران اصلی آن هستند. سرمایه‌گذار: مجتبی شاهزیدی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، فیلمنامه (براساس طرحی از حسین حسنی): ابراهیم امینی، حسین حسنی، محمدحسین مهدویان، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، مدیر صدابرداری: هادی ساعد محکم. فیلم مرد بازنده یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های جشنواره‌ی فیلم فجر چهلم بود که در دو رشته نامزد کسب سیمرغ شد.

خلاصه فیلم: احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمسئله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روز صفر

فیلم سینمایی «روز صفر» با فروش بیش از ۲ میلیارد تومانی خود در جایگاه پنجم فیلم‌های پر فروش سینمای ایران قرار دارد.

فیلم سینمایی «روز صفر» محصول سال ۱۳۹۸، در ژانر تریلر و اکشن ساخته شده است. کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را سعید ملکان و نویسندگی آن را به همراهی بهرام توکلی بر عهده داشته‌اند. در فیلم روز صفر امیر جدیدی و ساعد سهیلی محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، تینو صالحی، ناتالی لیندمان به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در جشنواره‌ی سی و هشتم در دوازده رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در نهایت نیز جایزه‌ی ویژه هیئت داوران و بهترین فیلم اول را از آن خود کرد.

خلاصه فیلم: داستان فیلم برگزفته از زندگی عبدالمالک ریگی و نحوه‌ی دستگیری او توسط ماموران سازمان اطلاعات است.

در ادامه جدول فروش فیلم های در حال اکران را مشاهده می کنید:

رتبه فیلم پخش شروع اکران هفته روز تعداد بلیت فروش (تومان)
۱ سگ بند بانو فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲ ۱۳ ۲۰۰,۶۳۲ ۹٬۳۵۲٬۴۹۹٬۰۰۰
۲ موقعیت مهدی بهمن سبز ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۳ ۲۰ ۱۲۶,۱۹۸ ۴٬۹۷۸٬۶۷۸٬۷۵۰
۳ شادروان خانه فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲ ۱۳ ۹۳,۵۶۲ ۴٬۱۵۰٬۹۷۴٬۵۰۰
۴ مرد بازنده شایسته فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲ ۱۳ ۵۵,۵۲۷ ۲٬۵۶۷٬۸۰۰٬۰۰۰
۵ روز صفر فیلمیران ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲ ۱۳ ۵۲,۹۵۵ ۲٬۴۴۶٬۴۰۶٬۰۰۰
۶ گل به خودی هدایت فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۳ ۲۰ ۶,۹۶۰ ۲۹۱٬۸۲۸٬۰۰۰
۷ قدغن پارسا فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۳ ۲۰ ۴,۱۷۰ ۱۶۰٬۷۷۱٬۰۰۰

انتهای پیام/