فیلم و سریال

فیلمی که مجید صالحی با بهرام افشاری بازی کرده

با اینکه کرونا صنعت سینما را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است و در این روزها تقریبا تمامی پروژه‌های سینما در ایران و جهان خوابیده و فیلمسازان دست از کار کشیده‌اند اما در گوشه و کنار برخی کارگردانان کار خود را انجام می‌دهند.

اکنون کارگردانانی مانند محمدحسین مهدویان، مرتضی علی عباس میرزایی، آرش انیسی، وحید جلیلوند، محسن قرایی و نیما جاویدی خبر از شروع پروژه های خود داده اند. همچنین علیرضا صمدی فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» از اواسط تیرماه کلید زده است و خبرهایی از این فیلم به گوش می‌رسد.

از بی‌نامی تا صحنه زنی

علیرضا صمدی پیش از کلید زدن فیلم «صحنه زنی» فیلم «بی‌نامی» را کارگردانی و نویسندگی کرده بود.

 این فیلم داستان زوجی است که سال‌ها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج می‌کنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار می‌شوند. بر حسب اتفاق یکی از همکاران آنها گم می‌شود. قهرمان قصه به بهانه یافتن او به دنبال خود نیز در گذشته می‌گردد و سعی می‌کند از یک بحران خارج شود.

باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی‌سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل‌افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار و محمود نظرعلیان در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

بازیگران مطرح برای فروش گیشه

صمدی با این دو فیلم نشان داده که به موضوعات اجتماعی علاقه دارد. فیلم «صحنه زنی» فیلمنامه‌ای اجتماعی با موضوعی متفاوت و جذاب دارد که بلافاصله پس از دریافت پروانه ساخت وارد مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر شد.

در این باره بخوانید:

«مسخره باز» ارزش دیدن دارد؟

درباره «نرگس مست»؛ فیلمی که احتمالا حوصله‌تان را سر می‌برد

۳ فیلمی که آخر تیرماه می‌توانید در سینما ببینید

این فیلم صحنه‌هایی ملتهب دارد و در لوکیشن‌های مختلف مقابل دوربین می‌رود و تدوین این فیلم سینمایی هم‌زمان با تصویربرداری پیش خواهد رفت. صمدی در این فیلم در انتخاب بازیگر از ترکیب بازیگران مطرح سینمایی و تئاتری استفاده کرده است.

مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی، مجید صالحی، امید روحانی، سیامک ادیب و آتش تقی‌پور بازیگران این فیلم هستند که حضور متفاوت مجید صالحی خبرساز شده است. علاوه بر حضور متفاوت مجید صالحی چهره‌ها و نقش‌های متفاوت بهرام افشاری و پیام احمدی‌نیا مورد توجه قرار گرفته است.

مجید صالحی که از سن هجده سالگی با شرکت در کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان شروع کرد فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش دکتر جوشکار و تاتر بعدی «آنتیگونه» آغاز کرد.

او به تلویزیون را پیدا کرد و در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف بازی کرد و در کنار آن نویسندگی و کارگردانی نیز انجام داد و حالا مجید صالحی با نقش‌های مختلفی که به عهده گرفته است توانسته یکی از چهره‌های ثابت سینمای ایران در نقش‌های مختلف شود.


فیلمبرداری فیلم صحنه زنی به کارگردانی علیرضا صمدی یکی از جذاب‌ترین آثار امسال است. حضور بهرام افشاری و مجید صالحی در فیلم صحنه زنی نوید یک فیلم جذاب را می‌دهد.

«صحنه زنی» اثری اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا است. این فیلم  دومین تجربه کارگردانی فیلم بلند علیرضا صمدی است؛ او پیش از این در سال 1395 فیلم «بی‌نامی» را با حضور بازیگرانی چون باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی‌سام و هوشنگ قوانلو ساخته است. با انتشار فهرست نامزدهای سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر، این فیلم به دلایلی نامعلوم از رقابت کنار گذاشته شد.

علیرضا صمدی در واکنش به این اقدام، متنی را در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر کرد که به شرح زیر است:

یکشنبه هفته گذشته «صحنه زنی» برای داورها نمایش داده می‌شود با پروانه نمایش! به ما خبر می‌رسد فیلم در چند بخش کاندید جدی است. پنجشبه ساعت ده شب دوباره با من تماس گرفته می‌شود که جمعه فیلم را دوباره پروانه نمایش می‌خواهد ببیند و کی دی ام مجدد باز شود. نه صبح جمعه فیلم دیده شده است. و بعد همه چیز تبدیل به سکوت می‌شود.

او در ادامه نوشت:

اگر فیلم را توقیف نکردید پروانه نمایش فیلم را صادر کنید. همه اعضایتان که سه بار فیلم را دیده‌اند. و بگویید چرا به یکی از بازیگران اصلی فیلم از جمعه با شماره no caller id تماس می‌گیرید.

فیلم صحنه زنی علیرضا صمدی

هنوز مشخص نشده دلیل کنار گذاشتن این فیلم از گردونه‌ی رقابت چیست. در این فیلم هنرپیشگانی چون مجید صالحی، بهرام افشاری، لیندا کیانی، مهتاب کرامتی، محمد نادری، پیام احمدی نیا و فرزانه سهیلی ایفای نقش می‌کنند.

مجید صالحی به تازگی با انتشار اولین فیلمش در مقام کارگردان به نام «زیر نظر» حسابی مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفته است. از اینجا می‌توانید نقد فیلم زیر نظر را نیز بخوانید. صالحی همچنین با کارگردانی و اجرای برنامه «ام شو» اخیرا به شبکه نمایش خانگی آمده است که از اینجا هم می‌توانید با این تاک شوی ایرانی بیشتر آشنا شوید.

از طرف دیگر بهرام افشاری در سال‌های اخیر در سینما، تئاتر و تلویزیون شدیدا فعال بوده و در فیلم‌هایی مانند نیوکاسل، لانتوری، چشم و گوش بسته و سگ بند بازی کرده است. افشاری که پیشتر با دو فصل آخر سریال پایتخت در تلویزیون حضور یافته بود، در حال حاضر در شبکه نمایش خانگی و در سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی ایفای نقش می‌کند. از اینجا می‌توانید درباره سریال دل بیشتر بخوانید.

تصاویری از فیلم صحنه زنی منتشر شده که در آن شاهد گریم و نقش‌های متفاوت مجید صالحی، بهرام افشاری و پیام احمدی نیا هستیم.

فیلم صحنه زنی با بازی مجید صالحی و بهرام افشاری

تصاویر دیگری هم از این فیلم منتشر شد. در یکی از این تصاویر مجید صالحی را با گریم متفاوتش مشاهده می‌کنید.

فیلم صحنه زنی

فیلم صحنه زنی در تهران و در لوکیشن‌های مختلفی فیلمبرداری شد و کار تدوین آن هم به صورت همزمان انجام شده است. بامداد افشار مسئولیت ساخت موسیقی این فیلم را برعهده گرفته است.

کلام آخر

باید منتظر بمانیم تا شاهد نتیجه این عنوان با ترکیب جالب بازیگرانش باشیم. نظر شما درباره فیلم سینمایی صحنه زنی و هنرنمایی مجید صالحی و بهرام افشاری در کنار یکدیگر چیست؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را برای ما بنویسید.