فیلم و سریال

فیلم سینمایی خنده دار ایرانی جدید سگ بند

سینمای ایران همیشه در دو ژانر موفق‌تر از دیگر موضوعات عمل کرده است. این دو ژانر کمدی و درام هستند. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم های کمدی ایرانی 1401 خواهیم پرداخت. آیا فیلم های جدید ایرانی 1401 خنده دار ارزش تماشا دارند یا نه؟

ایران از دیرباز تاکنون یکی از کشورهای خوب در ساخت طنز بوده است. از سریال‌های طنز گرفته تا فیلم‌های سینمایی طنز! فیلم‌هایی مانند: مارمولک، ورود آقایان ممنوع، خروس جنگی، سن پطرزبورگ و..‌. از فیلم‌های مشهور طنز ایران هستند. حال در این مقاله به لیست فیلم های سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۱ خواهیم پرداخت.

از آن‌جایی که در اوایل سال هستیم، فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی تابدین جا تعداد زیادی نیستند. در این مطلب به بررسی کیفیت جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی خواهیم پرداخت. با لیست بهترین فیلم های سینمایی کمدی ایرانی 1401 همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

فیلم های کمدی ایرانی 1401

1. فیلم سینمایی سگ بند از فیلم های کمدی ایرانی 1401

در ویدیوی بالا می‌توانید تیزر فیلم سینمایی سگ بند را تماشا کنید.

  • نویسنده: حمید اکبری خامنه
  • کارگردان: مهران احمدی
  • بازیگران: امیر جعفری، مهران احمدی، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار و…
  • میزان فروش: نزدیک به 12 میلیارد تومان

از برترین فیلمهای جدید ایرانی 1401، فیلم سینمایی سگ بند است. سگ بند با فروش عالی خود از پرفروش ترین فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی محسوب می‌شود. این فیلم از فیلم های کمدی ایرانی 1401، دومین اثر مهران احمدی است که برای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده شده بود.

داستان این اثر از فیلم های جدید ایرانی 1401، درباره یک کشتی گیر سابق است که به همراه دوست و شاگرد خود برای پول‌دار شدن به ارمنستان می‌روند. اتفاقات از جایی شروع می‌شوند که این سه نفر به ارمنستان می‌روند. نام این فیلم از فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی از یکی از فنون کشتی پهلوانی برگرفته شده است.

2. فیلم سینمایی شادروان از فیلم های کمدی ایرانی 1401

  • نویسنده: حسین نمازی
  • کارگردان: حسین نمازی
  • بازیگران: سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان و رضا رویگری
  • میزان فروش: تاکنون 5 میلیارد تومان

از فیلم های کمدی ایرانی 1401 باید به فیلم شادروان اشاره کنیم. فیلم شادروان از فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدر خانواده می‌پردازد. این خانواده در فقر هستند به نوعی که حتی خرج کفن و دفن پدرشان را هم ندارند.

فیلم شادروان با وجود داستان غم‌انگیز از عناصر طنز بهره گرفته است. این اثر از خنده دارترین فیلمهای ایرانی ۱۴۰۱ محسوب می‌شود. حضور بازیگری همچون رضا رویگری در این فیلم حتی با نقش کوتاه از نکات جالب توجه این فیلم است. شادروان در جشنواره فجر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و از جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی به شمار می‌آید.

3. فیلم سینمایی گل به خودی

در ویدیوی بالا می‌توانید تیزر فیلم سینمایی گل به خودی را تماشا کنید.

  • نویسنده: احمد تجری
  • کارگردان: احمد تجری
  • بازیگران: شقایق فراهانی، نسیم ادبی، علیرضا استادی، ستاره حسینی، ابوالفضل رجبی، رایان سرلک و…
  • میزان فروش: تاکنون ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان

یکی دیگر از فیلم های کمدی ایرانی 1401، فیلم سینمایی گل به خودی است. این اثر از فیلم های جدید ایرانی 1401 در واقع محصول سال 1399 به‌ حساب می‌آید و در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت اما تا اکران نوروزی 1401 بر روی پرده سینما نرفت.

فیلم سینمایی گل به خودی صرفا از فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی نیست و بیشتر بر روی درام تمرکز دارد اما یکی از ژانرهای آن کمدی نیز محسوب می‌شود. داستان این اثر سینمایی درباره چند کودک است که آرزوهای بزرگی دارند اما در پرورشگاه زندگی می‌کنند. آشنا شدن این کودکان با تعدادی عروسک آن‌ها را به دنیای فانتزی و جذابی می‌برد. فیلم گل به خودی از تازه ترین فیلم های کمدی ایرانی 1401 است که دو بازیگر آن توجه را جلب می‌کنند یکی شقایق فراهانی که با گریم جالبی در این فیلم حضور دارد. بازیگر دیگر این اثر از  جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی، ابوالفضل رجبی یا همان بهروز پایتخت ۶ است.

4. فیلم سینمایی شب طلایی

لیست بهترین فیلم های سینمایی کمدی ایرانی 1401

  • نویسنده: یوسف حاتمی کیا
  • کارگردان: یوسف حاتمی کیا
  • بازیگران: حسن معجونی، یکتا ناصر، مریم سعادت، مسعود کرامتی، بهناز جعفری ،سوگل خلیق و…
  • میزان فروش: قابل توجه نبوده

از فیلم های کمدی ایرانی 1401، باید از فیلم سینمایی شب طلایی یاد کنیم‌‌. شب طلایی به نویسندگی و کارگردانی هنرمند تازه کار و پسر ابراهیم حاتمی کیا یوسف حاتمی کیا است. ابراهیم حاتمی کیا برای اولین بار تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشته است. باید خاطر نشان کنیم که فیلم سینمایی شب طلایی در ابتدا با نام شمش طلا قرار بود اکران شود اما این اتفاق نیفتاد.

از فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی، شب طلایی ماجرای تولد یک پیرزن است. فرزندان این پیرزن برای تولد او دور هم جمع شده‌اند، در میان این تولد داماد خانواده که پیش از آن در سفر بوده سرزده می‌رسد. او تقاضای شمشی را که به پیرزن به عنوان امانت داده بود را می‌کند اما پس از جست و جو می‌فهمند شمش دزدیده شده. لحظات کمدی این اثر از جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی را مظنون شدن به یک یک افراد این تولد تشکیل می‌دهند. این فیلم کمدی سینمای ایران در سال 1401، آن‌چنان موفق نشد.

5. فیلم سینمایی ملخ

خنده دارترین فیلمهای ایرانی ۲۰۲۱-فیلم ملخ

  • نویسنده: فائزه عزیزخانی
  • کارگردان: فائزه عزیزخانی
  • بازیگران: هانیه توسلی، پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، شیرین آقارضاکاشی، رامین صدیقی، وحید عزیزخانی و…
  • میزان فروش: مشخص نشده

فیلم سینمایی ملخ از فیلم های کمدی ایرانی 1401 است. این فیلم هنوز در سینماهای ایران پخش نشده است. دلیل این‌که فیلم ملخ را در این لیست قرار دادیم احتمال اکران آن در سال 1401 است. فیلم ملخ ممکن است بتواند مجوز خود را امسال بگیرد.

داستان این اثر از فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی، درباره زن نویسنده ای است که فیلم‌نامه‌ای می‌نویسد. او فیلم‌نامه‌اش را به دوستش که در این حرفه فعالیت دارد می‌دهد. اما افراد دیگر پس از خواندن فیلم‌نامه او را به تمسخر می‌گیرند. از نکات جالب درباره این فیلم طنز ایرانی جدید در سال 1401 این است که در جشنواره جنوب از جنوب غربی (SXSW) آمریکا اکران شد. هنوز این اثر از جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی مورد بررسی قرار نگرفته شده.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم جدیدترین فیلمهای طنز ایرانی را به شما معرفی کنیم. به‌ نظر می‌رسد تا بدین جا فیلم های کمدی ایرانی 1401 آن‌چنان نتوانسته‌اند موفق باشند. این سال‌ها عملکرد سینمای ایران در ژانر طنز گویی پایین آمده است. امیدواریم در ادامه فیلم های جدید ایرانی 1401 آثار قوی‌تری ببینیم. نظر شما درباره فیلم های معرفی شده چیست؟ به نظر شما بهترین اثر از فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی کدام است؟ لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

فیلم های کمدی ایرانی در سال 1401 که ارزش دیدن دارند کدامند؟

سگ بند، شادروان، گل به خودی، شب طلایی و ملخ از آثار طنز جدید هستند که ارزش دیدن دارند.

پرفروش ترین فیلمهای خنده دار ۱۴۰۱ ایرانی تا به امروز کدام عنوان است؟

پرفروش ترین فیلم طنز ایرانی 1401، فیلم سینمایی سگ بند و پس از آن فیلم شادروان و در جایگاه سوم فیلم گل به خودی قرار دارد.