رایانه

چگونه محل ذخیره گوشی سامسونگ را به کارت حافظه تغییر دهیم

امروزه، تولید گوشی‌های هوشمندی را شاهد هستیم که به فضای ذخیره‌سازی چشمگیری مجهز هستند؛ اما همچنان کاربرانی وجود دارند که گوشی هوشمندشان فضای ذخیره‌سازی کمی دارد و تمام امیدشان به استفاده از کارت حافظه جانبی است. کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی می‌تواند فضای ذخیره‌سازی بیشتری دراختیار کاربران قرار دهد و فضایی بسیار عالی برای ذخیره‌سازی تصاویر و فایل‌های ویدئویی و موسیقی است. در این مقاله، قصد داریم روش انتقال تصاویر به کارت حافظه را در گوشی‌های سامسونگ و شیائومی و هواوی  را آموزش دهیم.

تغییر مکان ذخیره‌سازی تصویر دوربین

قبل از آنکه بخواهیم وارد آموزش انتقال عکس از گوشی به کارت حافظه شویم، بهتر است ابتدا به تغییر تنظیمات پیش‌فرض گوشی‌ها اشاره کنیم. در‌حقیقت، همه عکس‌هایی که با دوربین ثبت می‌شوند، مستقیما در حافظه‌ی ذخیره‌سازی ذخیره خواهند شد و باید این بخش تغییر پیدا کند. با انجام این کار، خیال خود را درزمینه‌ی ذخیره‌سازی تصاویر آسوده خواهید کرد. تمام تصاویر جدید ثبت‌شده به‌جای ذخیره در حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه، مستقیم وارد کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی خواهند شد.

گوشی‌های سامسونگ

برای تغییر مکان ذخیره‌سازی پیش‌فرض در گوشی‌های سامسونگ، مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید:

  • برنامه‌ی دوربین (Camera App) را باز کنید.
  • گزینه‌ی تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

  • به‌سمت پایین حرکت کنید و روی گزینه‌ی محل ذخیره‌سازی (Storage Location) کلیک کنید.
  • روی گزینه‌ی SD Card کلیک کنید.

هم‌اکنون، برنامه‌ی دوربین به‌صورت خودکار تمام تصاویری که از این به‌بعد با دوربین ثبت خواهید کرد، در کارت حافظه‌ی جانبی ذخیره خواهد کرد. البته این بدان‌معنا نیست که تمام تصاویر قبلی وارد کارت حافظه‌ی ذخیره‌ خواهد شد؛ بلکه باید تمام تصاویر را جداگانه انتقال دهید و درادامه آموزش خواهیم داد.

گوشی‌های شیائومی

تغییر مکان ذخیره‌سازی تصاویر در گوشی شیائومی هم کار ساده‌ای است و تنظیمات آن به‌لطف رابط کاربری مبتنی‌بر اندروید دشوار نیست. برای تغییر محل ذخیره‌سازی پیش‌فرض تصاویر در گوشی‌های شیائومی به کارت حافظه‌ی جانبی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گزینه‌ی تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی Additional Settings را انتخاب کنید.

  • گزینه‌ی ذخیره‌سازی را انتخاب کنید.

  • وارد تنظیمات ذخیره‌سازی (Storage Setttings) شوید.

  • تمام موارد و محل ذخیره‌سازی را به کارت حافظه‌ی جانبی (External) تغییر دهید. هم‌اکنون، تمام اطلاعات شما در کارت حافظه‌ی جانبی ذخیره خواهد شد.

گوشی‌های هواوی

در گوشی‌های هواوی، لازم است مراحل مشابهی همانند سامسونگ طی کنید تا بتوانید مکان ذخیره‌سازی پیش‌فرض تصاویر را از حافظه‌ی ذخیره‌سازی به میکرو اس‌دی تغییر دهید. بدین‌منظور، وارد برنامه‌ی دوربین شوید و با کشیدن انگشت خود روی صفحه‌نمایش به‌سمت چپ، وارد بخش جدیدی شوید و درادامه، گزینه‌ی Priority Save in SD Card را انتخاب کنید. با این کار، خواهید دید امکان انتخاب کارت حافظه‌ی جانبی به‌عنوان مکان پیش‌فرض ذخیره‌سازی وجود دارد. آن را انتخاب و تأیید کنید.

البته روش‌های دیگری هم وجود دارد. به‌عنوان مثال، می‌توانید با ورود به تنظیمات و سپس انتخاب بخش ذخیره‌سازی (Storage)، محل ذخیره‌سازی پیش‌فرض را به SD Card تغییر دهید. بدین‌ترتیب، تمام اقدامات و فایل‌های جدیدی که دانلود یا عکس‌هایی که با دوربین ثبت می‌کنید، وارد SD Card خواهند شد.

روش انتقال تصاویر به کارت حافظه در گوشی‌های سامسونگ

به‌منظور انتقال فایل‌ها از حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی‌های اندروید به میکرو اس‌دی، باید برنامه‌ی File Manager داشته باشید. این برنامه در بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود است و جایی برای نگرانی وجود ندارد. گوشی‌های سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض مدیر فایل دارند؛ اما اگر در گوشی هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید با این برنامه به‌صورت پیش‌فرض برخورد نکردید، می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث دیگری همانند Solid Explorer استفاده کنید. البته فراموش نکنید مراحل انتقال مشابه یکدیگر هستند.

برای انتقال بدون دردسر تصاویر از حافظه‌ی ذخیره‌سازی به حافظه‌ی خارجی، مراحل زیر را در گوشی‌های سامسونگ انجام دهید:

  • وارد فایل منیجر (File Manager) شوید.
  • درادامه، به بخش حافظه‌ی ذخیره‌سازی (Internal Storage) بروید.
  • وارد پوشه‌ی DCIM شوید که مربوط به ذخیره‌سازی تصاویر ثبت‌شده با دوربین دستگاه است.

  • روی پوشه‌ی دوربین (Camera) ضربه بزنید و چند ثانیه وضعیت را حفظ کنید.
  • روی گزینه‌ی انتقال (Move) ضربه بزنید.
  • وارد منو مدیر فایل خود شوید و روی گزینه‌ی کارت حافظه‌ی جانبی (SD Card) ضربه بزنید.

  • درادامه، روی گزینه‌ی DCIM ضربه بزنید. اگر پوشه‌ی DCIM در کارت حافظه وجود ندارد، باید روی گزینه‌ی ایجاد فولدر (Create Folder) ضربه بزنید و نام آن را به DCIM تغییر دهید.
  • گزینه‌ی Done را انتخاب کنید که نشان‌دهنده‌ی اتمام کار است. با انتخاب این گزینه، خواهید دید عملیات انتقال فایل‌ها به‌پایان خواهند رسید.

تمام شد. شما موفق شدید تصاویر گوشی سامسونگ را از حافظه‌ی ذخیره‌سازی به SD Card انتقال دهید. بدین‌ترتیب، می‌توانید به فضای ذخیره‌سازی داخلی خود کمک کنید.

روش انتقال تصاویر به کارت حافظه در گوشی‌های شیائومی

شما باید وارد فایل منیجر گوشی شیائومی (Mi File Explorer) و درادامه، کارت حافظه‌ی ذخیره‌سازی (Internal) شوید و پس از انتخاب فایل‌های مدنظر برای انتقال، گزینه‌ی Move را انتخاب کنید. در این مرحله، از شما درخواست می‌شود محل ذخیره‌سازی جدید فایل‌ها را تعیین کنید. کافی ا‌ست گزینه‌ی Sd Card و درنهایت، گزینه‌ی Paste را انتخاب کنید. البته امکان ورود به بخش مدنظر یا ایجاد پوشه جدید (Create New Folder) هم وجود دارد. در حالت کلی، می‌توان روش انتقال تصاویر از کارت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به حافظه‌ی جانبی را مشابه سایر گوشی‌های اندرویدی دانست.

روش انتقال تصاویر به کارت حافظه در گوشی‌های هواوی

حالت کلی روش‌های انتقال تصاویر از حافظه‌ی ذخیره‌سازی به کارت حافظه‌ی جانبی در گوشی‌های اندروید یکسان هستند؛ اما شما را با انجام این کار در گوشی‌های هوشمند هواوی آشنا خواهیم کرد.

  • قفل گوشی هواوی را بازکنید و وارد برنامه‌ی فایل منیجر (Files) شوید. در رابط کاربری، تصاویر با فایل‌های صوتی را پیدا کنید و روی آن‌ها ضربه بزنید.
  • روی تصاویر یا فایل‌های صوتی ضربه بزنید و نگه دارید. با این کار، می‌توانید تمام فایل‌ها را انتخاب کنید. در این قسمت، باید تصاویر یا در حالت کلی فایل‌های مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس روی گزینه‌ی کپی (Copy) یا انتقال (Move) ضربه بزنید.
  • در این مرحله، باید پوشه‌ی مدنظرتان را در کارت حافظه‌ی جانبی به‌منظور میزبانی از فایل‌ها انتخاب کنید. اگر پوشه‌ی مناسبی پیدا نمی‌کنید، می‌توانید گزینه‌ی Create Folder را انتخاب کنید و سپس وارد آن شوید.
  • گزینه‌ی Move Here را انتخاب کنید تا کار انتقال فایل‌ها از حافظه‌ی ذخیره‌سازی به حافظه‌ی خارجی انجام شود.

البته می‌توانید وارد برنامه‌ی دوربین هم شوید و صفحه را به‌سمت چپ بکشید تا گزینه‌ی Priority Save in SD Card را ببینید. درادامه، باید این گزینه را فعال‌سازی کنید تا به‌صورت پیش‌فرض تمام تصاویر ثبت‌شده در کارت حافظه‌ی SD قرار گیرند.

توجه کنید این ذخیره‌سازی اطلاعات و گزینه‌ی مرتبط زمانی دردسترس قرار خواهد داشت که میکرو اس‌دی در دستگاه وجود داشته باشد. همچنین با پرشدن فضای ذخیره‌سازی SD، سایر تصاویر هم به‌صورت خودکار وارد حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی خواهند شد.

جمع‌بندی

تغییر تنظیمات مربوط به ذخیره‌سازی تصاویر از حافظه‌ی ذخیره‌سازی به خارجی باعث می‌شود عملکرد دستگاه بهبود یابد و بتوانید از فضای داخلی گوشی برای انجام سایر کارها استفاده کنید. تمام روش‌های گفته‌شده در این مقاله را می‌توانید به‌منظور انتقال سریع تصاویر به کارت حافظه‌ی جانبی استفاده کنید. البته فراموش نکنید انجام این کار به تصمیم نهایی شما بستگی دارد و اجباری در کار نیست؛ اما می‌تواند بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

سرعت انیمیشن‌ها در One UI 5.0 به‌میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد
تصاویر مفهومی گلکسی S23‌ اولترا توجه ویژه‌ای به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی دارند
سامسونگ نسخه‌ Black Yak Edition گلکسی واچ 4 را برای کوه‌نوردان رونمایی کرد
اندروید باکس شیائومی Mi Box 4S Max با حافظه‌ی ذخیره‌سازی 64 گیگابایت و قابلیت پخش 8K معرفی شد
سامسونگ ظاهراً حداکثر حافظه ذخیره‌سازی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را دو برابر می‌کند