سبک زندگی

فرم دادخواست منابع طبیعی + راهنمای جامع

مشخصات طرفین

نام

نام خانوادگی

نام پدر

سن

شغل

محل اقامت                     خیابان کوچه پلاک – کدپستی –

خواهان

فرشاد  

جهانی

شنبه

۳۸

کشاورز

شهرتهران

خوانده

اداره

منابع طبیعی  شهرستان جاجرود    

 

 

 

 ادرس – اداره منابع طبیعی ………

وکیل یا نماینده  قانونی

 

 

 

 

 

 

خواسته یا موضوع و بهای آن

اعتراض نسبت به 28267 متر مربع از اراضی ملی شده پلاک —110 و — اصلی بخش —-شهرستان جاجرود و الحاق به اراضی مستثنیات اینجانب مقوم به سیصدو ده هزار تومان

دلائل و منضمات (مدارک)

1- تصویر سند شماره  2- تصویر سند               دفتر خانه 86  3- تصویر سند رسمی قطعی به شماره  جاجرود 4- تصویر سند شماره 2382 مورخه 25/5/92 دفتر خانه شماره ۳۲ 5- تصویر نقشه محل مورد اعتراض  6- تصویر قبالجات عادی  و درخواست ارجاع پرونده به کارشناس رسمی دادگستری متخصص در منابع طبیعی و کشاورزی و عندالزوم تفسیر عکس های هوایی  7- استشهادیه محلی  8- سبق تصرفات  و وضع ید موجود قبل از تاریخ ملی شدن جنگلها و مراتع کشور توسط خود و ایادی ماقبل

شرح دادخواست                                                    ریاست محترم دادگاه  صالح به رسیدگی

با سلام

احتراما” بموجب قبالجات رسمی و عادی که در شرح ضمائم دادخواست حضورتان تقدیم گردید اینجانب  مالک قطعی میزان  28267 متر مربع از اراضی پلاک— –اصلی بخش ——— شهرستان ——– موسوم به  —–  می باشم که خوانده  بدون توجه به فاکتور های

    مستثنیات اینجانب ( تبصره 3 ماده 2  قانون ملی شدن جنگلها و مراتع کشور )   ملی اعلام گردید

 با توجه به اینکه عرصه دارای درختان  کهنسال و مثمر  و همچنین دارای جوی آب قدیمی و  کشاورزی  احیاء شده و تحت حیازت قبل از تاریخ  27/10/41 توسط خود و ایادی ماقبل قرار گرفته  و اراضی فاقد تعاریف مصرح در ماده یکم قانون ملی شدن جنگلها و مراتع کشور

  می باشد تقاضا دارد در جهت جلوگیری از تضییع حقوق اینجانب با ارجاع پرونده به کارشناس دادگستری منتخب در امور منابع طبیعی

نسبت به احقاق حقوق ازدست رفته بشرح ستون دادخواست تقدیمی حکم شایسته صادر و ابلاغ بفرماید ./

                                       

                                         محل امضاء مهر اثر انگشت

محل نقش تمبر

شماره و تاریخ ثبت دادخواست

ریاست محترم شعبه ………….. دادگاه ……..……… رسیدگی فرمائید

نام و نام خانوادگی ارجاع کننده ……………………………………

تاریخ …………… امضاء

 

Incoming search terms:

  • نمونه نامه اعتراض به تشخیص منابع طبیعی


دانلود


در این مطلب به موضوع شکایت از منابع طبیعی در دیوان عدالت اداری اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

فهرست

  1. منظور از اراضی ملی چیست؟
  2. نحوه پس گرفتن زمین از منابع طبیعی
  3. دعاوی مربوط به شکایت از منابع طبیعی به دیوان عدالت اداری
  4. نحوه شکایت از منابع طبیعی به دیوان عدالت اداری
  5. …و در پایان

شکایت از منابع طبیعی در دیوان عدالت اداریشکایت از منابع طبیعی در دیوان عدالت اداری

 

منابع طبیعی از سرمایه های هر ملتی است که تلاش دولت بر حفظ این منابع برای آیندگان کشور است. حال قانون های مختلفی به منظور حفظ و نگهداری از منابع طبیعی تصویب شده است که از جمله آن ها می توان به ملی کردن جنگل و مراتع، اراضی ساحلی، قانون بهره برداری از جنگل ها‌ و…. اشاره کرد. با توجه به تدوین این قانون ها یک سری شکل گرفت که در ادامه قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم.

منظور از اراضی ملی چیست؟

اگر بخواهیم در یک تعریف کلی اراضی ملی را توضیح دهیم باید بگوییم که به زمین هایی که سند آن متعلق به شخص خاصی نیست و همچنین دخالت های انسانی در آن نقش نداشته است، اراضی ملی می گویند. بر طبق قانونی که در زمینه اراضی ملی تصویب شد، در صورتیکه زمینی از گذشته تا کنون احیا نشده باشد، به تصرف دولت در می آید. منظور از احیا نشدن زمین این است که هیچ عملیات کاری و کشاورزی بر روی آن انجام نگرفته باشد؛ به عبارت دیگر مهم ترین اصل در ملی شدن اراضی، وضعیت کار بر روی زمین و در درجه دوم وضعیت مالکیت شخص خاصی است.

بر اساس مصوبه ای که در سال ۱۳۴۱ تصویب شد، در صورتیکه هر زمین مشخصی احیا شده باشد، جزء منابع طبیعی محسوب نمی شود اما در صورت اثبات عدم دخالت انسان در کار بر روی زمین، زمین جزء منابع طبیعی به حساب می آید.

نحوه پس گرفتن زمین از منابع طبیعی

همانطور که گفتیم شرط اصلی خروج زمین از منابع طبیعی، اثبات احیا شدن آن است؛ بر همین اساس اسناد و مدارکی قبل از سال ۱۳۴۱ مبنی بر کار انسان بر روی زمین می تواند سند معتبری به منظور پس گرفتن زمین از منابع طبیعی باشد. گاهی در این امر، عکس های هوایی قدیمی به کمک انسان می آیند؛ در واقع اگر بتوان بر اساس این عکس های هوایی دلایلی بر سابقه کشت و زرع بر روی زمین مذکور را پیدا کرد، می تواند ادله خوبی برای باز پس گیری منابع طبیعی باشد. نشانه های از وجود نهر در زمین، قنات، راه عبوری انسان، زراعت و کشاورزی همگی از دلایلی است که نشان می دهد این زمین در گذشته در اختیار انسان بوده است.

دعاوی مربوط به شکایت از منابع طبیعی به دیوان عدالت اداری

با توجه به افزایش قیمت زمین و اراضی کشاورزی در سال های اخیر، دعاوی بین مالکین زمین ها با جهاد کشاورزی بالا گرفته است که در این رابطه مراجع ذی صلاح، صلاحیت رسیدگی به پرونده را خواهد داشت. به منظور رسیدگی به این دعاوی از قانون های مختلفی کمک گرفته می شود؛ قانون مدنی، قوانین اصلاحات ارضی، زمین های موات، منابع طبیعی که به تصرف دولت در آمده اند، تغییر کاربری و… همگی از مواردی هستند که در جهت تعیین حق قانونی طرفین موثر خواهد بود.

اراضی موات شهری و یا غیر شهری، دعاوی فسخ و ابطال، اراضی بایر، اراضی خارج از بافت شهری … از جمله دلایل شکایت از منابع طبیعی در دیوان عدالت اداری است که پیگیری هر کدام از این دعاوی نیازمند ارائه یک سری مدارک و شواهد است.

 

شکایت از منابع طبیعی در دیوان عدالت اداریشکایت از منابع طبیعی در دیوان عدالت اداری

نحوه شکایت از منابع طبیعی به دیوان عدالت اداری

در صورتی که به یکی از دلایل بالا قصد شکایت از منابع طبیعی را برای باز پس گیری ملک خود دارید، در درجه اول باید طی یک دادخواست درخواست خود را مرجع مربوطه در دادگستری تحویل داد اما اگر به هر دلیلی به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرده اید، می توانید با ارائه یک دادخواست شکایت را به دیوان عدالت  اداری ببرید. البته لازم به ذکر است که اگر ارجاع پرونده به دیوان توسط یکی از شعب تحت نظر دادگستری صورت بگیرد، نیازی به ارائه دادخواست نیست.

در فرم دادخواست تمامی اطلاعات شاکی اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس، آدرس الکترونیکی، کد پستی و … به طور کامل ذکر می شود. حال نوبت به تکمیل مشخصات طرف دیگر شکایت است؛ جاییکه طرف شما یک ارگان و یا نهاد از منابع از طبیعی کشور به حساب می آید.

در تعیین موضوع دادخواست باید توجه داشته باشید که نباید چند موضوع با یکدیگر در دادخواست بیان شود بلکه هر کدام از موضوعات شکایت در یک دادخواست جداگانه آورده شود. حال در مرحله بعدی نوبت به درج متن شکایت به صورت تایپ شده می رسد؛ در این مرحله لازم است که دلیل شکایت به صورت واضح و بدون ابهام توضیح داده شود و در نهایت با امضا و یا اثر انگشت شاکی کار تنظیم دادخواست به پایان می رسد. لازم به ذکر است که وکیل قانونی شاکی می تواند تمامی مراحل مربوطه را به نیابت از شاکی انجام دهد.

…و در پایان

اگر به هر دلیلی قصد شکایت از منابع طبیعی به دیوان عدالت اداری را دارید به منظور دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان و وکلای گروه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. بهره گیری از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ، پشتیبانی تمام وقت و مشاوره حقوقی رایگان از جمله خدماتی است که تهران وکیل در اختیار شما همراهان عزیز قرار می دهد.

مطالب مرتبط


وکیل تبدیل وضعیت استخدامی


دیوان عدالت اداری



86 views


وکیل دیوان عدالت اداری شهریار


دیوان عدالت اداری



180 views


وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی …


دیوان عدالت اداری



94 views


نمونه دادخواست بازگشت به کار د…


دیوان عدالت اداری



1183 views


وکیل دیوان عدالت اداری شیراز+ب…


دیوان عدالت اداری



519 views


نحوه اعتراض به برگ مالیات قطع…


دیوان عدالت اداری



509 views


دفتر وکیل دیوان عدالت اداری+ ش…


دیوان عدالت اداری



40 views


دادنامه دیوان عدالت اداری


دیوان عدالت اداری



70 views