سبک زندگی

فرم درخواست قیمت مرجع + راهنمای جامع

این نوشته برای دوستانی مناسبه که از دیجیکالا متنفرن و دیگه نمیخوان خرید کنند و یا میخوان توی دیجیکالا به عنوان فروشنده کالا بفروشند.

دیجیکالا یک پلتفرمی هست که امکاناتی به مردم داده میشه تا بتونن کالای خودشون رو روی دیجیکالا بفروشند. دیجیکالا در حال حاضر فقط در کالاهای دیجیتال به عنوان یک فروشنده حضور داره.

پروسه ثبت نام شما چند ساعته انجام میشه و بعد از آموزش میتونید کالاتون رو اضافه کنید. (با این قسمت کاری ندارم)

کمیسیون

بسته به نوع کالای شما کمیسیون متفاوت است برای مثال کالای دیجیتال 1 درصد (قبلا انقدر بود) و لوازم چوبی 10 درصد.

دیجیکالا هزینه پردازش محصول, لیبیل زدن و هزینه ارسال رو از شما دریافت میکنه و توی قسمت اضافه کردن محصول این موضوعات رو به شما توضیح میده. میتونید روی سایت سلر آکادمی هزینه ها رو مشاهده کنید.

قیمت گذاری محصولات در دیجیکالا

یک تعریفی توی دیجیکالا وجود داره به اسم قیمت مرجع. که به اصطلاح قیمت عرف بازار هست. و شما از این قیمت بالاتر و پایین تر نمی توانید قیمت گذاری بکنید.

مفهوم دیگه ای توی دیجیکالا وجود داره به اسم Buy Box. انتخاب شدن شما به عنوان فرونشده اول توی دیجیکالا به شرایط مختلفی بستگی داره مثل قیمت (مهم ترین), زمان ارسال(در انبار بودن کالا مزیت محسوب میشه), گارانتی,عملکرد شما و امتیازی که گرفتید.

بایباکس واقعا قیمت رو رقابتی میکنه!

اگر شما بتونید کالایی رو روی دیجیکالا بفروشید. باید طبق داده ای که خودتون برای کالا تعیین کردید کالا رو به انبار های دیجکالا ارسال کنید. برای مثال تحویل هفت روز کاری. شما باید تا هفت روز کالا رو تحویل دهید وگرنه جریمه واقعا سنگینی میشید که طبق قیمت کالا محاسبه میشه.

تسویه حساب چند روزه انجام میشه؟

تمام فروش شما در یک ماه جمع میشه و ما آینده تسویه میشه. برای مثال شما 10 آذر یک گوشی فروختید پول شما در تاریخ 1 بهمن تسویه خواهد شد :). اگر فروشنده برتری باشید و فروش خوبی داشته باشید بعد از 10 روز از اتمام ماه تسویه شما انجام میشه.

پردازش محصول

برخورد خوبی با محصول شما توی انبار دیجیکالا نمیشه و احتمال زیاد کالا به یک شکل دیگه به خریدار میرسه پس بهتره بسته بندی خیلی خوبی داشته باشید وگرنه کاری نمیشه کرد (باید فرم خسارت پر کنید و ….)

ناوگان دیجیکالا: معمولا دیجیکالا برای مناطق بازاری و تولیدی ناوگانی رو فعال کرده که دیگه لازم نیست خودتون کالا رو به دیجیکالا بفرستید برای مثال بازار شوش یا چهاردانگه که یک کامیون تشریف میارن و کالای شما رو تحویل میگیرن و هزینه ارسال شما ارزان تر میوفته. معطلی توی انبار رو هم دیگه ندارید.

چی شد که دیگه همکاری نکردی؟

کالایی که ما میفروختیم لوازم چوبی مثل جلومبلی, عسلی و … بود. فروش کالایی توی این سبک کار واقعا سخته و لازمه که شما عکس خوب و حتی ویدئویی از محصول داشته باشید وگرنه نمیتونید بفروشید. قیمت ها روی دیجیکالا واقعا رقابتی بود و حاشیه سود برای ما پایین میومد. هزینه ارسال به دلیل حجم داشتن محصولات ما بالا بود (هم ارسال به انبار هم ارسال به مشتری). تسویه یکماهه پول واقعا ستم بود و پول شما به مدت یک ماه بلوکه میشد و بازار هم چکی کار نمیکرد.

بسته بندی لوازم چوبی سخته و دوستان لطف میکردن کالا ها رو نابود میکردند و تحویل مشتری میداند.

این هم تجربه من

نتیجه گیری

دیجیکالا به هیچ عنوان شخصی رو وادار به فروش کالا روی سایت خود نکرده همچنین هیچ شخصی رو وادار به خرید . قوانینی که دیجیکالا ایجاد کرده برای فروش محصول به نظر معقول بوده و تا حد زیادی به نفع خریدار بود. برای مثال بازگرداندن محصول بعد از هفت روز بدونه دلیل! لیکن به نظر من بوجود اومدن اینطور مشکلات توی سیستم های مارکت پلیس بنظرم من عادی هست و پیش میاد و نباید واقعا خیلی توقع داشت که هیچ مشکلی روی سیستم کاریشون وجود نداشته باشه.

من تجربه خوبی از همکاری با دیجیکالا نداشتم ولی افرادی هستند که فروش خوبی توی دیجکالا دارند و توی این امر موفق هستند. حدود یکسالی از این از همکاری من میگذره و احتمال خیلی از قوانین عوض شده باشند.


فرم درخواست ثبت قیمت مرجع – Seller Academy

نکته مهم: مطابق با دستورالعملهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، کالاهای گروه های زیر فقط با قیمت مرجع (قیمت مندرج روی کالا یا مصوب) امکان فروش در سایت را خواهند داشت و قیمت گذاری …

خبرنامه‌ مرکز فروشندگان دیجی‌کالا – شماره نوزدهم اسفند 98 …

از راه های دیگر برطرف کردن مشکلات قیمت مرجع شناسایی کالای مغایر است تا اگر کالا مغایر با مشخصات و عکس بود و کیفیت کالای اصلی را نداشت و با قیمت پایین تر به فروش میرسید حذف شود.

سازوکار قیمت‌گذاری آثار هنری و گروه مرجع قیمت در حراجی تهران …

عکس این مسئله نیز صادق است. در این پژوهش، برای معرفی گروه مرجع قیمت به ترتیب مطلوبیت هنری آثار، لیست گروه مرجع قیمت گذاری حراجی تهران پیشنهاد می شود. جدول زیر لیست مربوطه را نشان می دهد:

آی تی بازار مرجع تخصصی مقایسه قیمت کالاهای دیجیتال – ایسنا

قیمت؛ مهمترین مسئله در خرید موبایل و لپ تاپ. مشکلات اقتصادی و تورم شدید قیمت ها در چند سال اخیر باعث شده تا قیمت هر کالایی به مهمترین مسئله در زمان خرید تبدیل شود.

قلم های سرفیس – سرفیس ایران | مرجع رسمی فروش محصولات …

:: سرفیس ایران ، مرکز فروش و خدمات پس از فروش محصولات مایکروسافت در ایران ::

مرجع کامل حل مشکلات و خطاهای بازی GTA V (قسمت اول) | کلیک

بازی gta v یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ است، اگر در نصب آن و یا در هنگام اجرای آن مشکلاتی از این قبیل را تجربه می کنید راهنمای کامل رفع مشکلات آن موجود است.

فرارو | مهم‌ترین مشکلات جامعه ایران چیست؟

اطمینان مردم به قیمت کالا‌ها کم شده و در روابط اقتصادی با یکدیگر مشکل دارند. تزلزل و تلاطم فکری، انسان‌ها را در تصمیم گیری بی ثبات می‌کند و آن‌ها را دچار زندگی کوتاه مدت می‌کند.

همه چیز درباره مشکلات شنوایی، علل و راه های درمان کامل آن …

همه چیز درباره مشکلات شنوایی، علل و راه های درمان کامل آن. امروزه مشکلات شنوایی بسیار شایع شده است. علاوه بر افراد مسن، جوانان زیادی به کلینیک ما مراجعه می کنند و از مشکلاتی هم چون وزوز گوش یا …

قیمت مرجع چیست؟ – Seller Academy

حتما تا به‌حال نام قیمت مرجع را درپنل خود دیده‌اید. حالا در این مقاله می‌خواهیم توضیح دهیم قیمت مرجع چیست و لزوم رعایت قیمت مرجع در فرآیند قیمت‌گذاری در دیجی‌کالا چیست؟ قیمت مرجع قیمتی است که، به‌منظور نظارت و کنترل …

سازوکار قیمت‌گذاری آثار هنری و گروه مرجع قیمت در حراجی تهران …

عکس این مسئله نیز صادق است. در این پژوهش، برای معرفی گروه مرجع قیمت به ترتیب مطلوبیت هنری آثار، لیست گروه مرجع قیمت گذاری حراجی تهران پیشنهاد می شود. جدول زیر لیست مربوطه را نشان می دهد:

بررسی مشکلات بازار مسکن – بلاگ ملکانا – مرجع مطالب و اخبار …

یکی از مشکلات اصلی بازار مسکن رشد شدید قیمت‍‌ها است. همانطور که گفته شد سال ۹۷ یکی از سال‌های خاص در بازار مسکن بوده و از ابتدای آن قیمت مسکن روند افزایشی را در پیش گرفته بود.

معدن ۲۴ – وبسایت خبری تحلیلی معادن ایران و جهان

سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴ ، نخستین و بزرگترین مرجع تعیین و اعلام قیمت پایه محصولات معدنی و صنایع معدنی وابسته به آن در ایران است.

همه چیز درباره مشکلات شنوایی، علل و راه های درمان کامل آن …

همه چیز درباره مشکلات شنوایی، علل و راه های درمان کامل آن. امروزه مشکلات شنوایی بسیار شایع شده است. علاوه بر افراد مسن، جوانان زیادی به کلینیک ما مراجعه می کنند و از مشکلاتی هم چون وزوز گوش یا …

صلح ؛ مرجع حقوقی ایران-جستجوی وکیل، کارشناس رسمی، قوانین و …

صلح؛ مرجع حقوقی ایران پایگاه جامع دانش حقوق و ارایه دهنده مطالب آموزشی حقوقی، مجموعه قوانین و مقررات، مشاوره رایگان حقوقی، بانک جامع نمونه قراردادها و مرجع اسناد حقوقی همانند نمونه وکالت نامه، گواهی واقرارنامه …

زمین مرجع کردن مستقیم با تلفیق GPS و : INS قابلیت ها و مشکلات

این مقاله به بررسی قابلیت ها و مشکلات تلفیق gps/ins در زمین مرجع کردن مستقیم تصاویر هوایی و برخی ملاحظات عملی در به کار گیری این فن آوری می پردازد .

پرشین موزیک | مرجع تخصصی موسیقی ایران

پرشین موزیک,مرجع آموزش آهنگسازی,خوانندگی نوازندگی,میکس و مسترینگ,استودیو خانگی, تست تخصصی صدا,ضبط آلبوم موسیقی,دانلود وی اس تی