سبک زندگی

فرم دادخواست طلاق pdf + راهنمای جامع

نمونه دادخواست طلاق توافقی

تشکیل خانواده همواره یکی از امور پسندیده ای است که توسط افراد انجام می شود اما در بعضی مواقع به دلایل متعدد این ازدواج ها نمی توانند تداوم بیابند. این دلایل می توانند ریشه های متفاوتی داشته باشند که گاهی اوقات حل آن از سوی طرفین نا ممکن برسد. از این رو زوجین با توافق یکدیگر تصمیم می گیرند تا به ازدواج خود پایان دهند. در این شرایط به طور معمول طلاق توافقی به آنان پیشنهاد می شود. در رابطه با طلاق توافقی باید پیش از هر کاری اقدام به ارائه دادخواست طلاق نمود. ممکن است برخی از افراد آشنایی با نوشتن دادخواست طلاق نداشته باشند، از این رو در اینجا نمونه دادخواست طلاق توافقی از طرف زوجه و نمونه دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد را برای نمونه قرار می دهیم.

همچنین امکان طرح دادخواست مطالبه مهریه نیز از طریق موارد ذیل امکان پذیر است.

نیاز به گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب دارید؟ برای مشاوره با ما تماس بگیرید
09122805791

نمونه دادخواست طلاق توافقی برای ارائه به دادگاه

 

خواهان: خانم/آقای…

خوانده:  خانم/آقای…

وکیل:  خانم/آقای…  آدرس:  تهران خیابان ولیعصر نبش سرلشکر فلاحی (زعفرانیه) شماره ١۵٩٠

خواسته : طلاق توافقی

دلایل و منضمات : ۱عقد نامه /۲شناسنامه زوجین /۳کارت ملی زوجین /۴وکالتنامه وکیل دادگستری /۵ سند وکالت در طلاق

ریاست محترم مجتمع قضایی خانواده … تهران 

با سلام احتراما به استحضار می رساند، زوج (موکل) حسب وکالتنامه رسمی شماره …. مورخ …. دفترخانه …. شیراز به زوجه وکالت در طلاق داده است و در این راستا زوجه، اینجانب …. را به عنوان وکیل مع الواسطه شوهر انتخاب کرده است. لذا با عنایت به حدود اختیارات وکالتنامه مذکور با توجه به عدم تمایل و تفاهم اخلاقی زوجین، تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

امضاء

برای مشاهده و دانلود نمونه دادخواست طلاق توافقی + نمونه دادخواست مطالبه مهریه ادامه مطلب را از دست ندهید.

 


نمونه دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

 

خواهان : خانم/آقای…

خوانده : خانم/آقای…

وکیل: خانم/آقای…  آدرس:  تهران خیابان ولیعصر نبش سرلشکر فلاحی (زعفرانیه) شماره ١۵٩٠

خواسته : طلاق توافقی

دلایل و منضمات : ۱عقد نامه /۲شناسنامه زوجین /۳کارت ملی زوجین /۴وکالتنامه وکیل دادگستری /۵ سند وکالت در طلاق

 ریاست محترم دادگاه های خانواده …

با سلام

احتراما به استحضار می رساند که اینجانبان بر طبق سند نکاحیه شماره…. دفتر خانه…. در عقد نکاح دائم یکدیگر می باشیم ولی به دلیل اختلافات فی ما بین از دادگاه تقاضای طلاق توافقی داریم و در این راستا از کل مهریه که … سکه بهار آزادی می باشد که تعداد …. سکه در قبال طلاق از جانب زوجه بذل می شود و زوج قبول بذل دارد و مقدار …. سکه باقی مانده به صورت ماهانه ….. سکه پرداخت می گردد. فرزند مشترک ……….. ساله در حضانت مادر (زوجه) است و نفقه ایشان ماهانه …….. تومان برعهده زوج می باشد. جهیزیه زوجه تا قبل از اجرای صیغه طلاق مسترد خواهد شد. زوجین دیگر ادعایی نسبت به هم ندارند. لذا صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

محل امضاء 

نیاز به گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب دارید؟ برای مشاوره با ما تماس بگیرید
09122805791

نمونه دادخواست طلاق توافقی از طرف زوجه 

 

خواهان : زن
خوانده : شوهر
خواسته : صدور گواهی عدم امکان سازش ( طلاق توافقی )
دلایل و مستندات: ۱-سند ازدواج۲-شناسنامه وکارت ملی
متن دادخواست:
ریاست محترم دادگاه خانواده…………
با سلام واحترام
بدینوسیله اینجانبان بموجب سند ازدواج تقدیمی در دفترخانه شماره…………شهر………..در تاریخ……………به موجب شماره ثبت…………..ازدواج دایم نموده ایم و از تاریخ……………با یکدیگر زندگی مشترک داشته و دارای ………….فرزند مشترک به نام…………..متولد…………..می باشیم مهریه زوجه میزان………………..وسایر شرایط مالی نداریم.
با لحاظ عدم تفاهمات روحی و اخلاقی که موجب ایجاد تنش و نارضایتی از زندگی مشترک را فراهم آورده است تصمیم قاطع برای جدایی از یکدیگر گرفته ایم بدین منظور با قبول شرایط ماده ۳۴ قانون حمایت خانواده و تبصره آن شرایط اینجانبان برای طلاق توافقی بدین شرح است:
۱-در خصوص مهریه از میزان …………..میزان……………را زوجه در قبال طلاق خلع در محضر طلاق به زوج بذل نموده و زوج قبول بذل می نماید.
۲-در خصوص نفقه از مبلغ………………..ریال بعنوان نفقه معوقه پرداخت می شود یا زوجه با شرایط مذکور نسبت به آن ادعای ندارد.
۳-در خصوص اجرت المثل ایام زناشویی مبلغ……………………ریال پرداخت می شود یا زوجه با شرایط مذکور نسبت به آن ادعای ندارد.
۴-در خصوص حضانت و ملاقات فرزند مشترک بنام……………….متولد…………………حضانت آن با مادر یا پدر بوده و طرف مقابل حق ملاقات را بمیزان………..در هفته در …………..خواهد داشت مستدعی است بعد از گذشت …………سال در خصوص میزان و نحوه ملاقات توافق مجدد خواهد شد.
۵-در خصوص نفقه مفرزند مشترک مقرر شده پدر مبلغ……………ریال هر ماه به حساب مادر یا طفل واریز نماید این مبلغ بعد از گذشت……….سال مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.
۶-زوجه باردار نمی باشد.
۷-زوجین ادعای مالی دیگر نداریم
۸-مقرر گردید بعد از ثبت طلاق کلیه پرونده های جاری مختومه اعلام گردد و هرگونه ادعای از طرفین بعد از آن ساقط خواهد بود.

 


ارائه نمونه دادخواست طلاق توافقی به دادگاه

در بالا نمونه هایی از دادخواست طلاق توافقی زوجه و دادخواست طلاق توافقی مرد اشاره شد که شما می توانید با توجه به شرایط خود از یکی از این دادخواست ها استفاده کنید. همچنین شما می توانید نمونه دادخواست طلاق توافقی و دادخواست مطالبه مهریه را از طریق لینک زیر دانلود کنید. بهتر است دادخواستی که ارائه می دهید تایپ شده باشد و تمام موارد ذکر شده در آن به صورت کاملا دقیق نوشته شده باشد.

دانلود نمونه دادخواست طلاق توافقی