سبک زندگی

فرم دادخواست طلاق توافقی + راهنمای جامع

نمونه دادخواست طلاق توافقی

زندگی مشترک همیشه به نتیجه ای که از آن انتظار می رود منتهی نمی شود و شکست در ازدواج امری است که امروزه می توانیم در دادگاه ها و مراجعه قضایی آن را مشاهدا کنیم. طلاق یک پایان قانونی برای ازدواج محسوب می شود. از آنجا که طلاق یک ایقاع تشریفاتی است ، مراحلی دارد و و اولین مرحله های درخواست طلاق است. یکی از راه های طلاق که بر مبنی توافق است طلاق توافقی است که به علت سرعت و سهولتی که در پایان دادن به عقد نکاح دارد ، انتخاب زوجین است. در این مطلب به ذکر چند نمونه دادخواست طلاق توافقی می پردازیم تا با شیوه درخواست طلاق آشنا شوید. همچنین شما میتوانید نمونه های بیشتر دادخواست طلاق توافقی را از طریق لینک انتهای مطلب دانلود بفرمایید.

نمونه دادخواست طلاق توافقی (1)

خواهان :خانم/آقای…

خوانده : خانم/آقای…

وکیل :خانم/آقای…

ادرس: تهران – میدان انقلاب ، کوچه ….

درخواست : صدور گواهی طلاق توافقی

دلایل و منضمات :

۱عقد نامه /۲شناسنامه زوجین /۳کارت ملی زوجین /۴وکالتنامه وکیل دادگستری /۵ سند وکالت در طلاق 6-گواهی عدم بارداری 7-رسید دریافت مهریه

ریاست محترم مجتمع قضایی خانواده  تهران

با سلام احتراما به استحضار می رساند، زوج (موکل) حسب وکالتنامه رسمی شماره …. مورخ …. دفترخانه …. تهران به زوجه وکالتنامه در طلاق داده است و در این راستا زوجه، اینجانب …. را به عنوان وکیل مع الواسطه شوهر انتخاب کرده است. لذا با عنایت به حدود اختیارات وکالتنامه مذکور با توجه به عدم تمایل به ادامه زندگی و عدم سازش اخلاقی زوجین، درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعاست.

 

امضاء

نمونه دادخواست طلاق توافقی (2)

خواهان : خانم/آقای.. حسینی

خوانده:  خانم/آقای… محمدی 

درخواست : صدور گواهی عدم امکان سازش

دلایل ومنضمات دادخواست : ۱.عقد نامه      ۲.شناسنامه زوجین      ۳.کارت ملی زوجین  ۳. صورتجلسه توافقات  4-گزارش داوری 5-رسید دریافت مهریه

ریاست محترم دادگاه های خانواده

با عرض سلام

احتراما به استحضار می رساند که اینجانبان بر طبق سند نکاحیه شماره. دفتر خانه. در ازدواج دائم با یکدیگر می باشیم ولی به دلیل عدم سازش فی ما بین از دادگاه تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش را داریم . از کل مهریه که سکه بهار آزادی می باشد که تعداد . سکه از زوج دریافت شده است و زوج قبول دارد و مقدار . سکه باقی مانده به صورت ماهانه .. سکه پرداخت می گردد. زوجین دارای 2 فرزند مشترک دختر و پسر می باشند که دختر ……….. ساله در حضانت مادر (زوجه) است و نفقه ایشان ماهانه …….. تومان برعهده زوج می باشدو حضانت پسر……. بر عهده پدر می باشد. ملاقات فرزندان بنا بر توافق هفته ای……. بار صورت می گیرد. زوجین دیگر ادعایی نسبت به هم ندارند. لذا صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

محل امضاء 

 

نمونه دادخواست طلاق توافقی از طرف زوجه (3)

خواهان : زن
خوانده : شوهر
خواسته : صدور گواهی عدم امکان سازش
دلایل و مستندات: ۱-سند ازدواج۲-شناسنامه وکارت ملی 4-گزارش مشاوره خانواده 5-گزارش داوری 6-گواهی عدم بارداری
متن دادخواست:
ریاست محترم دادگاه خانواده…………
با سلام واحترام
بدینوسیله اینجانبان بموجب سند نکاح دائم در دفترخانه شماره…………شهر……اصفهان…..در تاریخ……………به موجب شماره ثبت…………..عقد دائم نموده ایم . اینجانبان دارای 1 فرزند مشترک دختر ……. ساله به نام ……….می باشیم. مهریه تعیین شده ……. می باشد و ادعای مالی دیگری وجود ندارد.

با لحاظ عدم امکان سازش رفتاری و روحی که موجب ایجاد تنش ما بین طرفین شده است و نا رضایتی از زندگی مشترک را فراهم آورده است تصمیم قطعی برای جدایی از یکدیگر گرفته ایم بدین منظور با قبول شرایط مذکور در ماده ۳۴ قانون حمایت خانواده و تبصره آن شرایط اینجانبان برای طلاق توافقی بدین شرح است:
1-در خصوص مهریه ، تمامی آن بذل می شود و زوج قبول بذل دارد.

2-در خصوص نفقه زوجه ادعایی ندارد.

3-در مورد اجرت المثل ایام زناشویی مبلغ……………………ریال پرداخت می شود یا زوجه با شرایط مذکور نسبت به آن ادعای ندارد.
4-در خصوص حضانت فرزند مشترک بنام……………….متولد…………………حضانت آن با مادر می باشد و طرف مقابل حق ملاقات را بمیزان………..در هفته در …………..خواهد داشت مستدعی است بعد از گذشت …………سال در خصوص میزان و نحوه ملاقات توافق مجدد خواهد شد.
۵-در خصوص نفقه مفرزند مشترک مقرر شده پدر مبلغ…………… به مادر پرداخت می کند و این مبلغ بعد از گذشت……….سال مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.
۶-زوجه باردار نمی باشد.
۷-زوجین ادعای دیگری در این مورد نداریم
۸-مقرر گردید بعد از ثبت طلاق کلیه پرونده های جاری مختومه اعلام گردد و هرگونه ادعای از طرفین بعد از آن ساقط خواهد بود.

 

شما می توانید برای مشاهده سایر نمونه دادخواست طلاق توافقی از طریق این لینک اقدام کنید.


در این مقاله میخواهیم راجبه مراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیل صحبت کنیم و بگوییم که طلاق توافقی چیست و مراحل آن چگونه است.شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

برای گرفتن طلاق توافقی، زن و شوهر باید دعوای خود را در دادگاه خانواده مطرح کنند و فرم درخواست را پر کرده و در خصوص مسائل مختلف مانند حضانت فرزند و ملاقات با او و امور مالی مانند مهریه طلاق توافقی، جهیزیه و نفقه توافقات خود را اعلام دارند.

  1. وکیل طلاق توافقی
  2. مراحل طلاق توافقی با وکیل
  3. مراحل طلاق توافقی در دادگاه
  4. مراحل طلاق توافقی در تهران
  5. مراحل طلاق توافقی در دادگاه
  6. مراحل طلاق توافقی بدون وکیل
  7. مراحل طلاق توافقی در تهران

 

مراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیلمراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیل

وکیل طلاق توافقی

به طور حتم یک وکیل متخصص خواهد توانست به طور کامل شما را با جزئیات کلیه مراحل طلاق توافقی آشنا کند. البته دریافت مشاوره حقوقی در مورد مراحل طلاق توافقی نیز می تواند به هر یک از زوجین کمک کند تا دید بسیار بهتری در ارتباط با مراحلی که از نظر قانونی باید طی شود تا بتوان موفق به گرفتن طلاق از یکدیگر شد پیدا کنند و در صورت نیاز تمهیدات لازم را برای طی این مراحل مانند حضور در جلسات مشاوره و یا انجام آزمایش های لازم به عمل آورند.

مراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیلمراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیل

در صورتی که اطلاعات بیشتری در ارتباط با مراحل طلاق توافقی به طور دقیق و با ذکر جزئیات نیاز داشته باشید می توانید با یک وکیل آشنا به این امور مشورت کنید که سابقه وکالت زوج های دیگر (که نیاز به طلاق توافقی داشته اند) را در پرونده کاری خود داشته باشد.

این مراحل که شامل شرکت در جلسات مشاوره هستند و در ادامه نیاز به حضور در دادگاه دارند را می توان با کمک یک وکیل بسیار راحت تر طی کرد و نتیجه بهتری را در زمان کوتاه تری به دست آورد.

به همین دلیل باز هم تاکید می شود که اگر آشنایی با این مراحل ندارید سعی کنید با یک مشاور حقوقی یا وکیل خانواده تماس بگیرید و اطلاعات جامع تری را در این زمینه به دست آورید تا در نهایت امکان حضور شما در دفترخانه رسمی طلاق به منظور جاری شدن صیغه و ثبت طلاق به صورت رسمی را داشته باشید.

نکته قابل توجه این است که با توجه به این که در تهران دیدگاه ها به طلاق مدرن تر می باشد، به نظر می رسد که این نیاز در تهران بیش از شهرهای دیگر وجود دارد و به همین دلیل وجود موسساتی مانند موسسه حقوقی تهران وکیل که به ارائه گسترده این خدمات می پردازد می تواند کمک بسیار زیادی به شهروندان ارجمند در تهران و کرج بنماید.

مراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیلمراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیل

شما می توانید در صورتی که در تهران و یا کرج هستید از خدمات موسسه تهران وکیل بهره مند شوید تا به شما در طی مراحل طلاق توافقی کمک کرده و هر چه زودتر امکان جدایی رسمی از همسرتان را فراهم نماییم. لازم به ذکر است که این خدمات در مراحل اولیه به صورت آنلاین و رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در ادامه ممکن است که برای استفاده از خدمات وکیل متخصص طلاق توافقی نیاز به پرداخت هزینه هایی داشته باشید.

مراحل طلاق توافقی با وکیل

برای شروع طلاق توافقی می توان ابتدا به دفتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه مراجعه کرده و دادخواست را ثبت نمود،

مدارک لازم برای ثبت دادخواست طلاق توافقی عبارت است :

  • از اصل شناسنامه
  • کارت ملی
  • عقدنامه – در صورت نبودن اصل آن میتوان با مراجعه به دفترخانه ای که ازدواج در آن ثبت شده است رونوشت آن را اخذ نمود.

اگر زوجین در ابتدا بر سر اموری مثل نفقه، مهریه، اجرت المثل، حضانت و ملاقات فرزندان و غیره توافق نداشته باشند، طلاق توافقی حتی با دادن صرف دادخواست و ثبت آن پیگیری می شود و در واقع نیازی به ثبت همه توافقات در خصوص امور مالی و غیرمالی در متن دادخواست یا به انضمام دادخواست نیست و در واقع همین صرف ارائه دادخواست طلاق توافقی برای شروع کفایت میکند.

از این رو زوجین بعد از ارائه دادخواست می‌توانند توافقات خود را در جلسات دادگاه و یا دفاتر اسناد رسمی به انجام برسانند. برای مثال در خصوص زوجینی که توافقات خود را در جلسه دادگاه اعلام می‌کنند، می‌توان به ماده ۹ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده مصوب ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ اشاره کرد.

مراحل طلاق توافقی در دادگاه

برای گرفتن طلاق توافقی زوجین نیازی به ارائه دلایل محکم و محکمه پسند ندارند؛ در واقع در این نوع طلاق زن و شوهر با توجه به شرایط و وضعیت خانوادگی و زندگی مشترک خود به این نتیجه می‌رسند که دیگر نمی توانند با هم زندگی کنند، لذا برای حل این مشکل به نظر بهترین راهکار این باشد که طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزئی از تعهدات خود در دادخواست طلاق توافقی ذکر نمایند تا در نهایت در حکم دادگاه نیز منعکس شود، در این صورت می‌توان الزام شوهر را به آنچه خود تعهد کرده است از دادگاه درخواست کرد؛ چرا که در صورت عدم حضور زوج در دفترخانه طلاق و فقدان وکالت زوجه از جانب زوج در این خصوص، گواهی عدم امکان سازش و توافقاتی که گواهی مذکور بر مبنای آن صادر شده از اعتبار می افتد.

مراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیلمراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیل

مراحل طلاق توافقی در تهران

بنا به نظر عده ای در بعضی از شرایط خاص، مردی با وجود صدور گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه طلاق مراجعه نمیکند، زن میتواند به محضر رفته و از دفترخانه بخواهد که مراتب را به مرد اعلام و برای وی احضاریه بفرستند و در این صورت دفترخانه موظف است احضاریه برای شوهر فرستاده و اگر شوهر بعد از دریافت احضاریه باز از حضور امتناع کرد، زن میتواند برای گرفتن وکالت در توکیل به دادگاه مراجعه کند؛ بدین معنا که زوجه به سردفتر وکالت می‌دهد که به جای شوهر نسبت به ثبت طلاق خود اقدام کند. بنابر این زن با داشتن وکالت در توکیل میتواند  با مراجعه به دفترخانه و ارائه حکم عدم امکان سازش و وکالت نامه فوق الذکر خود را مطلقه سازد.

برای اجرا شدن صیغۀ طلاق اخذ گواهی عدم امکان سازش الزامی است و این گواهی پس از انجام مرحله مشاوره در مرکز مشاوره خانواده و اخذ نظر کارشناسی مرکز مزبور، توسط دادگاه صادر میشود. دادگاه در هنگام صدور گواهی عدم امکان سازش باید اطمینان حاصل کند که زوجه باردار نیست، رویه قضایی در این خصوص بدین نحو است که زوجه برای معاینه و صدور گواهی عدم بارداری به پزشکی معتمد که معمولاً پزشکی قانونی است، معرفی شده یا اینکه دادگاه بعضاً بر مبنای اقرار زوجه به باردار نبودن مراتب را گواهی می کند.

طلاق توافقی به دلیل اینکه تشریفات کمتری نسبت به سایر طلاق ها دارد، زودتر به سرانجام میرسد، به عنوان مثال در طلاق توافقی ارجاع به داوری صورت نمیگیرد و حتی در صورتی که زوجین برای طلاق توافقی وکیل داشته باشند چه بسا در مدت زمان کمتر از یک هفته تمام مراحل توسط وکیل صورت گرفته و طلاق نیز ثبت گردد.

در هنگام جاری شدن صیغۀ طلاق، بایستی دو مرد عادل به صورت همزمان و با هم صیغۀ طلاق را بشنوند نه به صورت جداگانه. سردفتر طلاق باید قبل از ثبت طلاق، گواهی کتبی دادگاه یا اقرارنامۀ رسمی زوجه دایر بر تأدیۀ حقوق مالی او را از متقاضی اخذ کند و مفاد آن را در ثبت دفتر طلاق منعکس نماید. نکتۀ آخر اینکه سردفتر مکلف است تسلیم گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه را با قید تاریخ و طرفی که آن را تسلیم کرده کتباً تأیید کرده و به وی تحویل نماید تا در زمان اجرای صیغۀ طلاق و ثبت آن به دفترخانه ارائه شود. چنانچه در زمان اجرای صیغه طلاق و ثبت آن، گواهی مذکور به دفترخانه ارائه نشود، تاریخ حضور یا ارائه مدارک، تاریخ تسلیم گواهی عدم امکان سازش تلقی میگردد.

مراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیلمراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیل

به طور خلاصه می توان مراحل طلاق توافقی را اینگونه برشمرد:

۱- مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و ثبت دادخواست طلاق توافقی و ضمیمه کردن مدارک لازم.

۲- مراجعه به دادگاه صالح و تشکیل جلسه با حضور زوجین یا با حضور وکلای آنها و بدون حضور زوجین.

۳- تنظیم صورتجلسه توافقات، البته می‌توان صورتجلسه توافقات (مشروح توافقات) را در همان مرحله اول و در زمان ثبت دادخواست به انضمام دادخواست ارائه کرد.

۴- مراجعه به مرکز مشاوره خانواده جهت انجام تشریفات مشاوره. در صورتی که زوجه مدعی دوشیزگی باشد مراجعه به پزشکی قانونی و اخذ گواهی بکارکت ضروری است. همچنین برای ثبت طلاق ارائۀ گواهی عدم بارداری الزامی میباشد از این رو یکی دیگر از مراحل طلاق توافقی، مراجعه به آزمایشگاه و اخذ گواهی عدم بارداری است؛ مگر اینکه زوجین بر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند.

۵- صدور حکم طلاق یا گواهی عدم امکان سازش.

۶- مراجعه به دفترخانه طلاق و ثبت طلاق و صدور طلاق نامه.

مراحل طلاق توافقی الزام قانونی برای استفاده از وکیل در طلاق توافقی برای زوجین وجود ندارد ، و طرفین خواهان طلاق می توانند مراحل طلاق توافقی در تهران را بدون دادن وکالت طی کنند .

اما دادن وکالت به وکیل به جهت طلاق توافقی مزایایی برای موکل و حتی طرف مقابل دارد که به آن اشاره خواهیم داشت:

در صورت گرفتن وکیل نیاز به حضور هیچ یک از خواهان طلاق نیست، بنابراین لطمه شغلی و یا حیثیتی که احیانا ممکن است برای بعضی از افراد در اثر حضور در دادگاه خانواده محتمل شود ، به ایشان وارد نمی آید .

اضطراب و تنش زوجین در شرف طلاق کاهش می یابد ، طلاق توافقی از سریع ترین راه های طلاق است که ممکن است در صورت عدم آگاهی طرفین هفته ها یا ماه ها به طول انجامد , و طرفین را متحمل مشکلی جدید کند .

• داشتن وکیل در کیفیت کار و حفظ حقوق موکل ( مخصوصا بانوان ) و هم چنین مدت زملن طلاق توافقی کاملا تاثیر گذار است. در عین حال داشتن وکیل امری صد در صد اختیاری است.

مراحل طلاق توافقی در دادگاه

زوجین متقاضی جدایی از طریق طلاق توافقی در صورت نداشتن وکیل ، باید همراه با کارت ملی , شناسنامه و عقدنامه (مدارک لازم برای طلاق توافقی) به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و درخواست طلاق را ثبت و حتما امضاء کنند. پس از ارجاع دادخواست به شعبه دادگاه ، می بایستی زوجین به شعبه مربوطه مراجعه کنند، تا پس از انجام مشاوره دادگاه که جزوی از مراحل رسمی طلاق توافقی توسط وکیل و اجباری است , نزد قاضی حاضر شده و صورتجلسه دادگاه را امضاء نمایند.

زوجین تمام توافقات درباره ی مواد مشترک را به شکل مکتوب به دادگاه ارائه می دهند . پس از صدور رای طلاق توافقی و اخذ قطعیت ، زوجین به مدت 3 ماه برای مراجعه به دفتر طلاق و جاری کردن صیغه ی طلاق و ثبت رسمی آن مهلت دارند. آنچه در دادگاه های تهران مرسوم است فرستادن خانم برای اخذ گواهی بکارت از پزشکی قانونی ست . اگر زوجه دوشیزه نباشد و یائسه نیز نشده باشد اخذ گواهی بارداری نیز به جهت ثبت طلاق الزامی است. لازم به ذکر است در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی با وکیل و چه بدون آن ، هیچ الزام قانونی برای حضور یا اجازه والدین زوجین نیست ،حتی اگر زوجه دوشیزه باشد.

[irp]

پس از توافق زوجین مبنی بر جدا شدن از یکدیگر برای طی نمودن مراحل صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) توسط دادگاه صالح در نهایت جاری شدن صیغه ی طلاق دومین گام رجوع زوجین ( با در دست داشتن مدرک شناسایی هر دو طرف و شناسنامه و کارت ملی به انضمام سند نکاح) به دفتر یک وکیل متخصص در زمینه ی مسائل خانواده وکیل خانواده )، تنظیم وکالتنامه و قرارداد مالی با وی می باشد. سایر مراحل آن به شرح زیر است :

  1. ثبت نام در سامانه ی تصمیم سازمان بهزیستی و تعیین زمان و مکان مشاوره ی روانشناسی جهت صدر گواهی مشاوره
  2. تنظیم صورت جلسه ی توافقات زوجین راجع به کلیه ی آثار و حقوق مالی و ( اجرت المثل ایام زوجیت، نفقه، نحله، مهریه ) و حقوق غیر مالی از قبیل حضانت فرزند مشترک و نفقه ی وی
  3. تنظیم صورت جلسه ی توافقات زوجین راجع به کلیه ی آثار و حقوق مالی و اجرت المثل ایام زوجیت نفقه نحله مهریه و حقوق غیر مالی از قبیل حضانت فرزند مشترک و نفقه وی
  4. ارجاع دادخواست به دادگاه خانواده توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  5. تعیین شعبه ی رسیدگی کننده به پرونده و ارجاع پرونده ی شعبه ی مزبور و تعیین وقت دادرسی توسط شعبه
  6. شرکت در جلسه ی رسیدگی در تاریخ تعیین و ابلاغ شده توسط شعبه ی رسیدگی کننده و دفاع از موکل توسط یک پرونده
  7. صدور گواهی عدم امکان سازش توسط دادگاه
  8. رجوع به دفتر ازدواج و طلاق ظرف مدت 3 ماه از تاریخ قطعی شدن گواهی عدم امکان سازش
  9. صدور سند طلاق(طلاق نامه)

اگر در مورد طلاق توافقی و مراحل ان نیاز به مشاوره تلفنی رایگان دارید می توانید با شماره 02177221941 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید و دپارتمان تخصصی ما صحبت کنید.

مراحل طلاق توافقی + وکیل + بدون وکیل

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل

روند انجام طلاق توافقی به این شکل است که زوجین پس از تصمیم به جدایی باید به همراه داشتن مدارک مورد نیاز شامل شناسنامه و عقد نامه به دادگاه رفته و پس از تکمیل فرم دادخواست طلاق توافقی توافقات انجام گرفته در زمینه های مالی نظیر پرداخت مهریه و مطالبه نفقه حال و گذشته حضانت طفل مشترک ، دریافت اجرت المثل، سایر موارد در این فرم مشخص میگردد.

پس از ارائه دادخواست طلاق و مشخص شدن جلسه دادگاه جلسه رسیدگی برای زوجین مشخص می شود که اگر دادخواست را زوجین از طریق دفاتر خدمات قضایی ارائه داده باشند زمان و تاریخ جلسه از طریق پیامک برای طرفین ارسال می شود.

[irp]

در جلسه رسیدگی قاضی زوجین را به داوری و مراکز مشاوره ارجاع میدهد بدین صورت که دو نفر داور از بستگان و نزدیکان زوجین مسئوایت مذاکره با طرفین و مصالحه بین آنان را دارند واین داوران باید حداقل 40 سال تمام داشته باشند و شرایط و صلاحیت داوری نیزداشته باشند یعنی امین مطمئن و متاهل باشند داوران وظیفه ی ایجاد صلح و سازش بین طرفین را دارند و در صورتی که این داوران دارای صلاحیت موفق به برگرداندن نظر آنها نشدند و از طریق مراکز مشاوره ای هم به نتیجه نرسیدند گزارش خود را به دادگاه ارائه داده و گواهی عدم امکان سازش با اعتبار 3 ماهه برای زوجین صادر می شود.

رای صادر شده توسط دادگاه قابلیت طرح در دادگاه تجدید نظر را دارد زوجین می توانند تا انتهای زمان در نظر گرفته شده برای اعتراض برای رای دادگاه صبر کنند رای دادگاه پس از اتمام مهلت اعتراض قطعی خواهد شد و در این مرحله دادگاه 3 نسخه از حکم را صادر میکند و دو نسخه را برای هریک از زوجین فرستاده و یک نسخه را بایگانی میکند در این نوع طلاق می توان از تجربه یک وکیل کمک گرفت مراحل طلاق توافقی در دادگاه همانند طلاق عادی می باشد و مراحل طلاق توافقی هم باید مانند طلاق عادی طی شود. همان طور که گفته شد گواهی عدم امکان سازش 3 ماهه صادر می شود و طرفین باید در این مدت 3 ماهه به دفاتر ثبت مراجعه کرده و اقدام به طلاق نمایند و خارج از این مدت 3 ماهه اجرای صیغه طلاق امکان پذیر نمی باشد.

زوجین در صورتی که برای انجام صیغه ی طلاق پشیمان شوند و با یکدیگر بابت ادامه زندگی مشترک توافق کرده باشد می توانند از رفتن به دفتر ثبت خودداری کنند و زندگی خود را ادامه دهند اما در صورتیی که یکی از طرفین در این مورد پشیمان شود انجام ندادن صیغه ی طلاق اعتباری نخواهد داشت و باید حتما صیغه جاری شود دریافت گواهی سلامت بکارت برای زنان غیر باکره که گواهی عدم امکان ساز ش را دارند الزامی می باشد.

مراحل طلاق توافقی در تهران

اگر اقدام برای صیغه ی طلاق از جانب مرد باشد ولی زن در دفتر حضور پیدا نکند سر دفتر به زوجه اخطار میدهد تا در دفتر حضور پیدا کند اما اگر با وجود اخطار هم حضور پیدا نکرد صیغه ی طلاق جاری شده و به اطلاع زوجه میرسد. در صورتی که زن برای جاری شدن صیغه ی طلاق به دفتر ثبت مراجعه نکند و از زوج از حضور در دفتر ثبت ازدواج و طلاق امتناع نماید زوجه در صورتی میتواند طلاق بگیرد که رای دادگاه و یا سند رسمی وکالت برای طلاق را دردست داشته باشند.

وکیل طلاق توافقی می تواند برای هردو زوجین مشترک بوده یا به دو شخص متفاوت سپرده شود همچنین امکان اخذ وکیل تنها توسط یکی از زوجین امکان پذیر باشد. بهترین و ارزان ترین وکلا را می توانید در موسسه حقوقی گروه وکلای تهران واقع در تهران-میدان رسالت- خیابان فرجام- بعد از خیابان حیدر خانی- پلاک 578- طبقه 2 مراجعه کنند و یا به شماره تلفن77221941 – 021 تماس بگیرید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط


طلاق توافقی در قالب خلع یا مبا…


مشاوره حقوقی خانواده



726 views


وکیل اداره کار غرب تهران+مشاور…


وکیل کارگر و کارفرما



1241 views


طلاق توافقی بدون مهریه امکانپذ…


مشاوره حقوقی خانواده



1009 views


سلب حضانت+وکیل


مشاوره حقوقی خانواده



822 views


لایحه تجدیدنظرخواهی وکیل خواها…


مشاوره حقوقی



1924 views


نمونه طلاق توافقی / خلع


مشاوره حقوقی خانواده



351 views


فروش یا اجاره سرقفلی ملک بدون …


مشاوره حقوقی ملکی



448 views


دادخواست حکم طلاق / از طرف زوج…


مشاوره حقوقی خانواده



136 views