رایانه

بهترین ساعت هوشمند ورزشی + مقایسه و نظرات کاربران


ساعت هوشمند به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کالاها در بازار گجت‌ها به‌شمار می‌رود و عده زیادی آن را مثل تلفن همراه، بخش جدانشدنی از زندگی خود می‌دانند. این ساعت‌ها، بهترین ساعت‌های هوشمند 2021 هستند که یک گزینه عالی برای دریافت اعلان‌ها از تلفن همراه و پیگیری وضعیت سلامتی شما از طریق مچ دست می‌باشند. اما تنها دلیلی که باعث می‌شود یک فرد ساعت هوشمند تهیه کند، دریافت اعلان‌ها و راحتی کار با گوشی نیست؛ بسیاری از افراد از ست‌کردن لباس‌هایشان با ساعت خود لذت می‌برند، به این دلیل که شما می‌توانید ساعت خود را کاملاً شخصی‌سازی کنید، از صفحه‌نمایش و بک‌گراند گرفته تا بند ساعت را می‌توانید به‌دلخواه خودتان با لباس و کیفتان ست کنید.

ست کردن ساعت با لباس

همین‌طور اگر علاقه‌مند به ورزش هستید و به‌سلامتی خود اهمیت می‌دهید، ساعت‌های هوشمند می‌توانند فعالیت‌ها و ورزش شما را کنترل کنند و برای شما برنامه ورزشی مناسب شما ترتیب بدهد. حتی دسته‌ای از ساعت‌های هوشمند هستند که مخصوص ورزش‌کاران است، فعالیت‌های ورزشی بسیاری را پشتیبانی می‌کنند و کالری مصرف شده و اطلاعات دقیق فعالیتتان را به شما ارائه می‌دهد.

خرید ساعت هوشمند

همین‌طور امروزه تعداد زیادی از ساعت‌های هوشمند وجود دارند که وظیفه کنترل سلامت شما را دارد، در حقیقت این ساعت‌ها با سنسورهای مختلف مانند سنسور اکسیژن خون، سنسور فشارخون و دیگر سنسورها می‌توانند سلامت جسمی شما را کنترل کنند و در صورت نامیزان بودن هرکدام از علائم جسمی‌تان، از طریق تماس اضطراری به مراکز بیماری و بیمارستان خبر می‌دهد.

شنا کردن با ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند شکل، اندازه و قیمت‌های متفاوتی دارند و مطمئناً در این بین، ساعت مدنظر شما هم وجود دارد. اگر از مشتریان آیفون هستید، احتمالاً ساعت هوشمند سری 6 اپل انتخاب قطعی شما باشد، اما تعداد زیادی از رقبای قدرتمندی مثل هوآوی، موتورولا، شیائومی و دیگر برندها وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها ساعتی را انتخاب کنید که با سبک و ویژگی‌های موردنیاز شما متناسب باشد. در این مقاله از تکنولایف قرار است ساعت‌های برتر هوشمند اندروید و اپل موجود در بازار را بررسی و رتبه‌بندی کرده تا به تصمیم‌گیری شما در خرید ساعت هوشمند خوب کمک کنیم.

 

معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند

 

Apple Watch Series 6 | بهترین گزینه برای کاربران آیفون

اپل واچ سری ۶

جای تعجب ندارد که ساعت سری 6 اپل، بهترین ساعت این کمپانی تا به امروز است. اگر گوشی اپل دارید، این ساعت هوشمند بهترین گزینه خرید شما است. این مدل با ارتفاع‌سنج همیشه روشن و نظارت بر اکسیژن خون، در کنار پیشرفت در صفحه‌نمایش خود، همیشه پیشرفت کرده و بهبود یافته است. قیمت این ساعت بسته به موادی که در ساخت بدنه آن بکار می‌رود و بندهایی که در آن استفاده می‌شود، بسیار متفاوت است، اما نکته خوب این است که همچنان قیمت پایه آن در تمام مدل‌ها یکسان است.
صفحه نمایش 2.5D باعث می‌شود زاویه دید شما از نمایشگر ساعتتان بیشتر شود و با روشنایی بسیار خوبی که دارد، به راحتی زیر نور آفتاب دیده می‌شود. قابلیت AOD یا نمایشگر همیشه روشن باعث می‌شود شما یک ساعت آنالوگ یا دیجیتال مخصوص خودتان را مانند ساعت‌های معمولی روی دستتان داشته باشید.

 

خرید اپل واچ

 

از طرفی رابط کاربری بسیار روان WatchOS لذت کار کردن با اپل واچ سری 6 را چندین برابر می‌کند. پشتیبانی از ورزش‌های متنوع و فعالیت‌های روزانه به شما کمک می‌کند فعالیت‌های روزانه خودتان را پویش کنید و به سلامت جسمی و روحی خود اهمیت دهید.
اگر به‌دنبال یک ساعت همه‌کاره و شیک می‌گردید و هزینه‌ای که برای آن می‌پردازید برایتان مهم نیست، خرید اپل واچ سری 6 بهترین گزینه است.

 

Honor Band 5 | آیا این ساعت می بند 5 را شکست می‌دهد؟

هانر بند ۵

رقیب اصلی می بند 5، آنر بند 5 است که می‌توانید تهیه کنید. این مچ‌بند سلامتی به‌راحتی می‌تواند خواب شما را پویش کند، فعالیت‌های ورزشی شما را به‌صورت دقیق محاسبه کند و آمار و اطلاعاتی که می‌دهد درست است. همین‌طور این ساعت قابلیت ضد آبی دارد و به‌راحتی زبان فارسی را نمایش می‌دهید بدون نصب برنامه یا ترفند خاصی. از طرفی این ساعت اعلان‌های شما را نمایش می‌دهد و می‌توانید از راه دور گوشی خود را کنترل کنید. بسیاری از کاربران این ساعت را به می بند 5 ترجیح می‌دهند و باور دارند، مچ‌بند سلامتی آنر بند 5 بسیار بهتر از می بند 5 است. اگر قصد خرید یک مچ‌بند سلامتی با قیمت بسیار مناسب دارید، خرید ساعت هوشمند Honor Band 5 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

Apple Watch SE | گزینه مقرون‌به‌صرفه برای کاربران اپل

اپل واچ اس ای

ساعت SE اپل یک جایگزین مناسب برای افرادی است که بیش از حد در مورد ویژگی‌هایی مانند ECG (نوار قلب) و نظارت بر اکسیژن خون حساسیت ندارند و می‌خواهند کمی از پول ساعت هوشمند خود را پس‌انداز کنند. این ساعت از لحاظ سخت‌افزاری تفاوتی با اپل‌واچ سری 6 ندارد و حدوداً نقش آیفون SE را در میان آیفون‌ها اجرا می‌کند.
این ساعت با ویژگی‌های بسیار زیاد و ظاهری جذاب مانند واچ سری 6، می‌تواند گزینه خرید برای کسانی باشد که توانایی خرید سری 6 را ندارند یا نمی‌خواهند آن‌قدر هزینه کنند. خرید ساعت هوشمند اپل واچ SE بسیار ارزنده و عاقلانه است، به این دلیل که یک سری ویژگی که شاید در ایران آن‌قدر کارایی نداشته باشد را ندارد و هزینه‌ای برای آن نمی‌پردازید.
در دیگر موارد مانند سخت‌افزار و قدرت، نمایشگر و رابط کاربری هیچ تفاوتی با اپل‌واچ سری 6 ندارد و به همان اندازه جذاب و کاربردی است.

 

Samsung Galaxy Watch 3 | بهترین گزینه برای کاربران اندروید

ساعت گلکسی 3 (Galaxy Watch 3) از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود حال حاضر است که فقط ساعت هوشمند سری 6 اپل، در رتبه بالاتری آن قرار دارد. بدنه باریک‌تر و سبک‌تر و صفحه نمایشی بزرگ‌تر، به این ساعت جلوه‌ای متمایز می‌بخشد و حلقه چرخان آن هم اولین چیزی است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند و شاید بهترین قابلیت این ساعت باشد. این حلقه تعامل با ساعت و گشت‌وگذار در منوهای مختلف آن را که در صفحه‌ای کوچک قرار دارند، بسیار آسان کرده است.

قبل از خرید ساعت هوشمند این مطلب را بخوانید

راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند

تجربه کاربری Tizen OS 5.5 (سیستم‌عامل متن باز این ساعت) هنگام استفاده در بدن‌سازی به‌اندازه ردیاب‌های اختصاصی چندان مطلوب نیست، اما با وجود این، مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر با ردیابی خودکار برای 7 نوع ورزش را همراه با قابلیت استفاده از VO2 Max ، ECG و SpO2 ارائه می‌دهد. این یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند همه‌جانبه است که در اندروید پیدا خواهید کرد و با توجه ویژگی‌هایی که دارد، کاربران IOS هم آن را دوست دارند.

 

Xiaomi Mi Band 6 | بهترین ساعت هوشمند برای ورزشکاران

مچ‌بندهای سلامتی شیائومی خیلی زود طرفداران بسیاری پیدا کردند و فروش خوبی در دنیا داشته‌اند. شیائومی به‌تازگی آخرین نسخه این ساعت‌ها را روانه بازار کرده که هیچ ایراد و عیبی به آن‌ها نمی‌توان گرفت. نمایشگر پرنور و تمام صفحه با حاشیه بسیار کم، دارای چندین نوع فعالیت ورزشی، ضد آب و گردوغبار و پشتیبانی از انواع سنسورهای مراقبتی مانند سنسور اکسیژن خون، سنسور فشارخون، نوار قلب ECG و سنسور پایش خواب دقیق است.
این ساعت یکی از سبک‌ترین ساعت‌های هوشمند در جهان است که به دلیل یکپارچگی صفحه‌نمایش با بند ساعت، زیبایی و جذابیت خاصی به دستان ما می‌بخشد که می‌توانید با هر نوع لباسی آن را ست کنید.
اگر به دنبال یک ساعت خوش‌دست و سبک هستید و اهل ورزش‌کردن و فعالیت‌های گوناگون می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم خرید ساعت می بند 6 جذاب و دوست‌داشتنی را در اولویت قرار دهید.

 

 Galaxy Watch Active 2 | شیک و کارآمد

گلکسی واچ اکتیو 2 از بهترین ساعت‌هایی است که تاکنون توسط کمپانی سامسونگ تولید شده. اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید، خرید ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 بهترین گزینه است. یک ساعت بسیار شیک و کامل، با سنسورهای مختلف و سیستم‌عامل تایزن، ضد آب و گردوغبار و نمایشگر بسیار با کیفیت و پرنور.
این ساعت در دو مدل 40 و 44 میلی‌متر عرضه می‌شود که تنها تفاوت آن‌ها در سایز نمایشگر است؛ همین‌طور این ساعت دو نوع جنس بدنه دارد که یک مدل آلومینیوم و یک مدل گران‌تر استیل ضدزنگ و ضد خش دارد. این ساعت در رنگ‌های متنوع و بسیار زیبا به فروش می‌رسد که می‌تواند هر سلیقه را پوشش دهد.

 

Fossil Gen 5 | بهترین در کارایی

Fossil’s Gen 5 در نوع خود یک ساعت هوشمند عالی و همه‌جانبه است. سخت‌افزار و نرم‌افزار جدید این ساعت، یک مزیت رقابتی واقعی در برابر رقبای معتبری از جمله اپل و سامسونگ است.
پردازنده Snapdragon Wear 3100، رم اضافی و اصلاحاتی که در مدیریت انرژی Wear OS وجود دارد، کنترل بیشتری بر میزان باتری فست‌شارژ 310 میلی‌آمپری Gen 5 دارد. با این اوصاف، نیازی به گفتن نیست که این ساعت یک تجربه کاربری بدون نقص ارائه می‌دهد؛ چیزی که نمی‌تواند برای هیچ‌کدام از پیشینیان آن گفته شود.
ساعت هوشمند اپل و ساعت گلکسی سامسونگ ممکن است که همچنان تجربه کاربری بهتری داشته باشند، اما Fossil Gen 5 بیش از هر زمان دیگری فاصله خود را با در رقابت با آن‌ها کم کرده است و برخی از سازگارترین و منعطف‌ترین سبک‌ها را نیز ارائه می‌دهد.

 

Huawei Watch Fit | یک ساعت برای سلامتی

جدیدترین ساعت هوشمند هوآوی یعنی واچ فیت، بهترین ساعت برای کسانی است که هم می‌خواهند به طور حرفه‌ای ورزش کنند، هم با ساعت خود به‌راحتی گوشی خودشان را کنترل کنند. هوآوی واچ فیت دارای یک نمایشگر امولد بسیار با کیفیت بزرگ است که زیر نور زیاد آفتاب به‌راحتی دیده می‌شود و به مشکل برنمی‌خورید. همچنین این ساعت دارای یک پردازنده مرکزی هوآوی Kirin A1 به همراه 4 گیگ حافظه است که فضای نسبتاً مناسب و زیادی برای یک ساعت است. پردازنده مرکزی به‌خوبی ساعت را کنترل می‌کند و باعث می‌شود با یک ساعت بسیار روان و سریع مواجه شوید.

اگر به فکر خرید یک ساعت هوشمند با رنگ‌های متنوع و کیفیت بسیار بالا، در کنار پردازنده قدرتمند و فعالیت‌های ورزشی بسیار زیاد هستید، خرید ساعت هوشمند هواوی Watch Fit بهترین گزینه برای شما است.

 

Apple Watch Series 5 | کامل و جذاب

اپل‌واچ سری 5 از بهترین سری‌های ساعت‌های هوشمند اپل بود که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. نمایشگر بسیار بهتر و حاشیه کمتر به همراه سخت‌افزار قدرتمندتر این ساعت را به یک خرید معقولانه و ارزنده تبدیل می‌کند. اپل‌واچ سری 5 در دو اندازه 40 و 44 میلی‌متری روانه بازار شده و بدنه آن بسته به مدل از جنس آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، تیتانیوم یا سرامیک است.
از ویژگی‌های مثبت این مدل، مجهز شدن به ویژگی سنجش نوار قلب (ECG) است که البته در ایران به طور پیش‌فرض قابل‌استفاده نیست. اپل‌واچ سری 5 شارژدهی باتری نسبتاً کمی دارد و با یک‌بار شارژ تقریباً یک روز دوام می‌آورد اما با استفاده محدود، شارژدهی اندکی افزایش می‌یابد. این ساعت هوشمند تا چند ماه قبل قابلیت پایش خواب نداشت، اما به لطف واچ او اس 7.0 این قابلیت به سری 5 هم اضافه شده است. پس اگر آیفون دارید و علاقه دارید یک ساعت جذاب و هوشمند داشته باشید، خرید ساعت اپل‌واچ سری 5 را به شما توصیه می‌کنیم.

 

Redmi Band | ساده و ارزان

یک ساعت هوشمند بسیار ارزان و کارآمد، ردمی بند شیائومی نسخه ارزان‌قیمت‌تر می بند است که یک سری از ویژگی‌های می بند را پشتیبانی نمی‌کند، مانند پویش خوابی که دقیق نیست و فعالیت‌های ورزشی کمتر. البته این ساعت نسبت به قیمتی که دارد ارزش بالایی دارد، اما یکی از مشکلاتی که برخی کاربران با آن مواجه می‌شوند، لمس ضعیف این ساعت است.
در کل ردمی بند برای دریافت اعلان‌ها و شمارش قدم و محاسبه کالری مصرف شده کارآمد است و با قیمت پایینی که دارد می‌تواند گزینه خرید مناسبی در برابر می بند 3 باشد. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند دارید که مانند می بند 6 قدرتمند و همه‌کاره باشد، خرید ساعت هوشمند Redmi Band را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

Honor Watch GS Pro | پرقدرت و با پرستیژ

یکی از جذاب‌ترین و با ابهت ترین ساعت‌های بازار، محصول شرکت آنر است. آنر واچ جی اس پرو یک ساعت همه‌چیزتمام با کارایی‌های مختلف و ویژگی‌های بسیار زیاد است. این ساعت دارای یک بدنه بسیار محکم در کنار ظاهری بسیار شیک و جذاب است. نمایشگر با کیفیت و پرنور که زیر نور مستقیم آفتاب به‌راحتی دیده می‌شود و هیچ مشکلی با نمایشگر این ساعت نخواهید داشت. ضد آب بودن و دارای بودن فعالیت‌های مختلف ورزشی زیاد باعث می‌شود شما به یک ورزشکار حرفه‌ای تبدیل شوید. به‌راحتی توسط این ساعت می‌توانید گوشی خود را کنترل کنید و اعلان‌های دریافتی خود را مشاهده کنید و پاسخ دهید. اگر قصد خرید ساعت گلکسی 3 سامسونگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به خرید ساعت هوشمند Honor Watch GS Pro هم فکر کنید، به این دلیل که رقیب سرسخت این ساعت محسوب می‌شود و می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر، این ساعت جذاب را تهیه کنید.

 

Amazfit GTR 2e | ارزان و کارآمد

کمپانی امیزفیت از ساعت‌های هوشمند جدید خود در اواخر سال 2020 رونمایی کرد که در میان آن‌ها نام GTR 2e بیشتر به چشم می‌خورد. یک ساعت بسیار ارزان‌قیمت با کلی ویژگی‌های کارآمد و مفید. این ساعت دارای عمر باتری بسیار خوبی است که در حالت استندبای حدوداً دو هفته شارژدهی دارد.
این ساعت بیشتر از ورزشی بودن شیک و خیره‌کننده است. نمایشگر 2D باعث ارزان‌تر شدن این ساعت شده که شاید مقداری حاشیه را زیاد کند، اما نسبت به قیمتی که دارد کاملاً معقولانه و ارزنده است. اگر به دنبال یک ساعت بسیار جذاب و پرکارآمد با قیمت بسیار ارزان هستید و علاقه‌ای به ساعت صفحه مستطیل ندارید، این ساعت بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای شما است.

 

Fitbit Sense | بهترین حالت برای تناسب‌اندام و رفاه

با جایگزینی Ionic به‌عنوان کامل‌ترین Fitbit ، Fitbit Sense بسیاری از ویژگی‌های جدید مرتبط با سلامتی را به محصول جدید خود اضافه کرده است. شما می‌توانید این محصول را هیپوکندریا بنامید، چراکه علائم هشداردهنده بسیاری در آن وجود دارد که می‌تواند مشکلات جدی سلامت بدن شما را نشان دهد. به‌این‌ترتیب، شما فرصت کافی برای درمان این مشکلات را خواهید داشت. این ساعت برای پیگیری همه‌جانبه سلامت جسم و روح، به شما کمک می‌کند.

 

Amazfit GTS 2 Mini | مقرون‌به‌صرفه

Amazfit GTS 2 Mini با بدنه فلزی و صفحه‌نمایش AMOLED مستطیل شکل، بسیار شبیه به یک ساعت اپل است، فقط کمی باریک‌تر از آن است. با این وجود، علی‌رغم اینکه ساعت Amazfit GTS 2 Mini عمر باتری بیشتری نسبت به ساعت اپل دارد (تا یک ماه، درصورتی که صفحه‌نمایش همیشه روشن باشد) و ویژگی‌هایی مانند ردیابی خواب را ارائه داده است، باز هم فاصله زیادی با یک ساعت اپل دارد.
نرم‌افزار این ساعت، تنها موردی است که کیفیت آن را پایین آورده است. سیستم‌عامل آن Amazfit است که کمی کند و نامناسب است. این مشکلات به اپلیکیشن موبایل این دستگاه هم مربوط می‌شود. البته گفته شده است که این شرکت سال گذشته از زمان اجرای استاندارد GTS 2 Mini، سخت تلاش کرده است تا عملکرد خود را بهبود ببخشد.

 

Mobvoi TicWatch Pro 2020 | همه‌کاره‌ترین

نسخه اصلی TicWatch Pro در سال 2018 به بازار عرضه شده است، به‌روزرسانی 2020 این ساعت از دستورالعمل جدیدی را رونمایی نمی‌کند و این موضوع اتفاق بدی نیست. Mobvoi در به‌روزرسانی خود تنها ایجاد یک طراحی بادوام‌تر و اضافه‌کردن حافظه بیشتر برای یک تجربه کاربری بهتر را کافی می‌داند.
تنظیمات نمایشگر دوتایی هنوز هم یک ویژگی برجسته بسیار قدرتمند در فناوری‌های پوشیدنی (wearable) محسوب می‌شود. با یک بار شارژ می‌توانید از ساعت هوشمند Wear OS به مدت سه روز یا از ساعت دیجیتال ساده تا 30 روز لذت ببرید.

 

Mi Band 5 | حرفه‌ای و پرطرفدار

اگر به‌سلامت جسمی و روحی خود اهمیت می‌دهید، خرید ساعت هوشمند شیائومی می بند 5 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک ساعت سلامتی همه‌چیزتمام. شاید می‌توان تنها ایرادی که از این ساعت گرفت، حاشیه‌های بسیار زیاد آن نسبت به می بند 6 است.

خرید ساعت هوشمند شیائومی

 

اما نسبت به قیمت بسیار خوب و کاربردی که دارد به یک خرید معقولانه تبدیل شده است. پویش خواب دقیق، حرکت‌های ورزشی متنوع و زیاد، مقاومت در برابر آب تا 50 متر و باتری بسیار قدرتمند از ویژگی‌های بسیار جذاب این دستبند سلامتی هستند. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید می بند 6 کنید، خرید ساعت هوشمند می بند 5 نسبت به ویژگی‌هایی که دارد و قیمت آن مناسب‌تر شده است، خرید موفقی به‌حساب می‌آید.

 

Moto 360 2019 | طراحی عالی

Moto 360 دوباره بازگشته است، این بار با طراحی بهتر نسبت به مدل قبلی خود (مدل 2015). حاشیه صفحه‌نمایش این ساعت که به یک لاستیک مسطح شبیه بود و در مدل‌های قبلی یک ویژگی آزاردهنده و نه‌چندان جذاب محسوب می‌شد، در مدل جدید از بین رفته است.
قرار دادن پردازنده Snapdragon Wear 3100 و 1 گیگابایت رم در این ساعت، به این معنی است که عملکرد آن عالی است. باتری 355 میلی‌آمپر این ساعت برای کارکردن آن در تمام طول روز کافی است، با این حال بازهم نیاز به شارژ شدن دارد. با توجه به اینکه شارژ شدن این ساعت از 0 تا 100، تنها 1 ساعت زمان می‌برد، این مسئله آن‌چنان حائز اهمیت نیست. با داشتن این دستگاه، شما یک ساعت هوشمند ضد آب، یک ردیاب تناسب‌اندام و یک مانیتور ضربان قلب نسبتاً گران‌قیمت دارید.

 

Apple Watch Series 3 | ارزان برای آیفون داران

گوشی آیفون دارید اما توانایی خرید اپل‌واچ‌های گران‌قیمت و جدید را ندارید؟ نمی‌خواهید هزینه زیادی برای ساعت هوشمند پرداخت کنید؟ مشکل شما با خرید اپل‌واچ سری 3 حل می‌شود. یک ساعت بسیار کامل و زیبا که با وجود سری 5 و 6 قیمت بسیار خوبی پیدا کرده و حالا ارزش خرید بالایی دارد.
صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت با نور مناسب، طراحی زیبا و همه‌پسند، بندهای رنگارنگ و مختلف و رنگ‌بندی برای سلایق مختلف باعث می‌شود اپل‌واچ سری 3 ارزش خرید بالایی داشته باشد. اگر به دنبال یک ساعت هستید که با لباس‌هایتان ست کنید، جلوه زیبایی داشته باشد، قدرتمند و همه‌کاره باشد، خرید ساعت هوشمنمد اپل واچ 3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

Huawei Watch GT2 | لوکس‌ترین

طراحی مجلل آن که شامل بدنه‌ای از جنس تیتانیوم، بخش پشتی سرامیکی و شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود است، عمر باتری آنکه بیشتر از 14 روز و مجهز بودن به قوی‌ترین ردیاب تناسب‌اندام، از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت هستند. برنامه ردیابی تناسب‌اندام Huawei Watch GT 2 ، شامل بیش از 100 نوع تمرین می‌شود و در ردیابی حرفه‌ای خود، از ضربان قلب و VO2Max گرفته تا ارتفاع و گام‌ها را پوشش می‌دهد. همچنین این ساعت دارای قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن سطح خون، نظارت بر استرس و خواب می‌باشد.
این ساعت باتوجه‌به لوکس بودن و طراحی جذابی که دارد در کنار سخت‌افزار بسیار قدرتمند، از قیمت نسبتاً خوبی برخوردار است و اگر یک ساعت هوشمند برای گوشی اندرویدی خود می‌خواهید، این ساعت یک رقیب بسیار سرسخت برای گلکسی واچ 3 است و خرید هواوی واچ GT2 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

Suunto | عالی برای دونده‌ها

این ساعت هوشمند به‌راحتی در تمام شرایط آب‌وهوایی قابل‌استفاده است. به طرز شگفت‌انگیزی نازک و سبک بوده و دقت آن در ردیابی مسیرها بسیار بالاست. عمر باتری این ساعت تا ۴۸ ساعت در حالت اسمارت واچ و ۱۲ ساعت در حالت ردیابی GPS است.
قیمت نسبتاً بالای این ساعت نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند، باعث شده ساعت برندهایی مانند اپل، سامسونگ و شیائومی بیشتر مورد استقبال مردم قرار بگیرند؛ اما اگر به فکر خرید یک ساعت خاص هستید که در دست کمتر افراد دیده می‌شود، ساعت Suunto می‌تواند شما را راضی به خرید کند.

 

Amazfit Band 5 | مچ بند سلامتی کاربردی

چند سالی است که بازار مچ‌بندهای هوشمند سلامتی بسیار داغ است و کمپانی‌های معروفی مشغول تولید و عرضه این ساعت‌های کاربردی هستند. یکی از برترین کمپانی‌های تولید مچ‌بند سلامتی، شیائومی است که با تولید می بند توانست بازار مچ‌بندهای سلامتی را زیر و رو کند؛ اما زیرشاخه‌های برند شیائومی در تولید ساعت هوشمند، مانند امیزفیت، از دیگر قطب‌های سازنده ساعت‌های هوشمند می‌باشد.

جدیدترین بند امیزفیت به نام امیزفیت بند 5 به‌تازگی عرضه شده که کارایی بسیاری زیادی مخصوصاً در بخش فعالیت‌های روزانه و ورزشی دارد، باتری بسیار قدرتمند به همراه نمایشگر پرنور، ضد آب و دارای سنسورهای مختلف پویش خواب و سنسور فشارخون است. اگر قصد خرید مچ‌بندهای سلامتی را دارید، خرید ساعت هوشمند Amazfit Band 5 را توصیه می‌کنیم.

 

Redmi Watch | سخت‌جان و زیبا

اگر یک ساعت می‌خواهید که هم قیمت مناسبی باشد و هم از برند معتبری خرید کنید، ریلمی واچ بهترین گزینه برای شما است. این ساعت مخصوص افرادی طراحی شده که علاقه به طراحی خاص اپل واچ دارند و نمی‌توانند آن را داشته باشند. این ساعت هوشمند از نمایشگری مربعی با شیشه ضد خش گوریلاگلس نسل 3 بهره می‌برد و به لطف انواع حسگرهایی که دارد، می‌توانید ضربان قلبتان را به‌صورت پیوسته یا سطح اکسیژن خونتان را اندازه‌گیری کند. همچنین 14 حالت مختلف ورزش را در اختیارتان قرار می‌دهد و کاملاً هم در برابر نفوذ آب مقاوم است. باتری 160 میلی‌آمپر ساعتی ریلمی واچ درصورتی‌که نخواهید از قابلیت سنجش ضربان قلب 24 ساعته استفاده کنید، می‌تواند تا یک هفته شارژدهی داشته باشد. اگر یک ساعت شبیه‌ساز اپل‌واچ از نوع شیائومی می‌خواهید، خرید ساعت Redmi Watch را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

Amazfit GTR2 | بهترین گزینه برای قیمت مناسب

Amazfit GTR2 یک دستگاه سه‌گانه است: این مدل از طراحی کلاسیک برخوردار است، هرآنچه برای ردیابی تناسب‌اندام نیاز دارید را ارائه می‌دهد و در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند بازار، با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود. این ساعتGPS ، قابلیت نظارت بر قلب، ردیابی خواب، مقاومت در برابر آب، مقصد گام‌های شما و موارد دیگری که یک ساعت باید داشته باشد را ارائه می‌دهد. این دستگاه یک ساعت هوشمند با ظاهر سنتی است. مانند سایر دستگاه‌های Amazfit، این ساعت هم با سیستم‌عامل سفارشی خود Huami کار می‌کند، یعنی برخلاف ساعت‌های هوشمندی که سیستم‌عامل Wear Google را اجرا می‌کنند، از برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند.

اگر به دنبال یک ساعت کلاسیک و شیک می‌گردید که اعلان‌های شما را به‌خوبی دسته‌بندی کند و با لباس‌های مختلفتان ست شود، خرید ساعت Amazfit GTR2 را پیشنهاد می‌کنیم.

 

Amazfit Stratos 2 | مناسب برای بانوان

شاید خانم‌ها سخت پسند تر از آقایون باشند و نتوانند به‌راحتی ساعت هوشمند موردنظر خود را انتخاب کنند، این ساعت از بهترین ساعت‌های زیبا و جذاب در بازار است که می‌توانید تهیه کنید. پشتیبانی از چندین فعالیت ورزشی و روزانه، ضد آب و نمایشگر بسیار پرنور که به‌راحتی زیر نور آفتاب دیده می‌شود. این ساعت یکی از رقبای ساعت هوشمند واچ اکتیو 2 است، همان قدر زیبا و ظریف، همان قدر خوش‌ساخت و با کیفیت.
اگر قصد خرید یک ساعت شیک، سبک، کارآمد با قیمت بسیار خوب دارید، خرید ساعت هوشمند Amazfit Stratos 2 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

Amazfit GTR | زیبایی و جذابیت

یکی از ساعت‌های بسیار خوب و زیبا از کمپانی شیائومی، GTR نسخه اول است که قیمت بسیار خوبی دارد؛ اما در برابر این قیمت خوب و ظاهر جذاب، این ساعت یک سری از قابلیت‌ها را پشتیبانی نمی‌کند، مانند سنسور اکسیژن خون یا نوار قلب که در بعضی از ساعت‌ها که این قابلیت را دارند، در ایران کاربردی ندارد و هزینه اضافی است.
اما این ساعت در پویش خواب هم ضعیف عمل می‌کند و نمی‌توانید به اطلاعاتی و آماری که نشان می‌دهد اعتماد کنید. همچنین سنسور فشارخون هم عملکردی مانند پویش خواب دارد و اعداد و ارقام در اکثر اوقات درست نیستند.
در کل امیزفیت GTR نسل اول یک ساعت هوشمند برای راحتی کار با گوشی است و از نظر سنسورهای سلامتی خیلی موفق عمل نمی‌کند. اما همین باعث شده قیمت کمتری داشته باشد و ارزش خرید آن بالا برود.
از طرفی باتری بسیار قدرتمند GTR نسل اول باعث شده موردپسند افرادی قرار بگیرد که علاقه ندارند ساعت خود را مدام به شارژ وصل کنند یا دسترسی مداوم و زودهنگام به برق ندارند. این ساعت در مدل 42 میلی‌متری 12 روز و برای مدل 47 میلی‌متری 24 روز استفاده معمول را شارژدهی می‌کند. البته به گفته شیائومی این شارژدهی در صورت خاموش‌کردن سنسورها به 74 و 34 روز هم می‌رسد که بسیار خوب و کارآمد است.

اگر به دنبال یک ساعت کلاسیک و شیک می‌گردید که اعلان‌های شما را به‌خوبی دسته‌بندی کند و با لباس‌های مختلفتان ست شود، خرید ساعت Amazfit GTR را پیشنهاد می‌کنیم.

Amazfit GTS 2 | بهترین ساعت شیائومی

اگر علاقه به خرید ساعت‌های اپل دارید اما نمی‌توانید هزینه گزافی پرداخت کنید و گوشی‌تان آیفون نیست، شیائومی این مشکل را هم حل کرده است؛ شیائومی امیزفیت GTS 2 یکی از بهترین و زیباترین ساعت‌های هوشمندی است که تاکنون تولید شده و قیمت خوبی هم نسبت به اپل‌واچ دارد.
این ساعت با مجهز بودن به سنسور اکسیژن خون و نوار قلب باعث شده یکی از ارزنده‌ترین ساعت‌هایی باشد که در بازار ایران می‌توانید تهیه کنید. این ساعت با نمایشگر 2.5D و بندهای مختلف و رنگارنگی که دارد به‌راحتی شخصی‌سازی می‌شود و از طرفی زیر نور آفتاب به‌راحتی دیده می‌شود و روشنایی بسیار زیادی دارد.
اگر علاقه‌مند به ساعت‌های مستطیل شکل و اپل‌واچ هستید، این ساعت گزینه ارزان‌تر و شبیه‌سازی‌شده اپل‌واچ است که می‌توانید تهیه کنید و از قابلیت‌هایی مانند پویش خواب منظم، سنسور اکسیژن خون و فعالیت‌های ورزشی متنوع استفاده مفید کنید.

 

amazfit bip u pro | زیبا و خاص

یک ساعت که زیبایی و تفاوت خاصی نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند دارد از طرف کمپانی امیزفیت شیائومی در سال 2020 رونمایی شد که نسبت به قیمت بسیار خوبی که دارد می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای هدیه دادن و خانم‌ها باشد. این ساعت ظرافت و زیبایی خاصی دارد که رنگ‌های متنوع و زیادی برای انتخاب دارد.
این ساعت برای ورزش و فعالیت‌های روزانه معمولی مناسب است و تا دوهفته شارژدهی دارد، اما این را در نظر بگیرید که حاشیه‌های ساعت ممکن شما را دلسرد کند، اما نسبت به قیمتی که دارد کاملاً ارزش دارد.

 

Amazfit T-Rex Pro | مخصوص اسپورت دوستان

یکی از ساعت‌های بسیار خاص یعنی امیزفیت T-Rex Pro مخصوص خاص پسندان است؛ این ساعت با پشتیبانی از گواهینامه استاندارد نظامی 810G یکی از بهترین انتخاب‌ها است. این ساعت به‌خوبی در برابر ضربه، نفوذ آب و گردوغبار و نیز دمای بین منفی ۴۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد مقاومت می‌کند و نمایشگرش با شیشه گوریلاگلس ۳ پوشانده شده است.
این ساعت مشابه ساعت‌های اسپورت جی شاک است که به همین دلیل می‌تواند بسیار مقاوم باشد، اما سیستم‌عامل و سنسورهای دقیقی ندارد اما از GPS و قطب‌نمای بسیار دقیقی استفاده می‌کند. در عوض عمر باتری این ساعت بسیار خوب است و حدود دوهفته می‌تواند با یک‌بار شارژ برایتان کار کند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این ساعت، نمایشگر پرنور با تنظیم نور خودکار است که زیر نور آفتاب به‌راحتی دیده می‌شود.

 

Honor Band 6 | رقیب سرسخت می بند

اگر طرفدار شیائومی نیستید یا از طراحی می بند خوشتان نمی‌آید، نسل ششم از مچ‌بندهای هوشمند آنر بند با تغییرات ظاهری خیلی زیادی که دارد و حالا شبیه به یک ساعت هوشمند کوچک شده است می‌تواند جایگزین خوبی برای می بند شیائومی باشد. آنر بند 6 گجتی خوش‌ساخت و باکیفیت محسوب می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرها را در بین همه مچ‌بندهای هوشمند دارد. علاوه بر نمایشگر بزرگ، از دیگر امکانات بارز آنر بند 6 می‌توانیم به حسگر سنجش اکسیژن خون، سیستم هوشمند سنجش ضربان قلب به‌صورت 24 ساعته، رصد کردن 10 نوع ورزش، باتری قدرتمند با شارژدهی دوهفته‌ای، امکان شخصی‌سازی پوسته ساعت و از همه مهم‌تر، پشتیبانی کامل از زبان فارسی اشاره کنیم. اگر به دنبال یک مچ بند سلامتی کارآمد و جذاب می گردید که خاص باشد، خرید ساعت هوشمند Honor Band 6 را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

Mi Watch Lite | اقتصادی و پر از ویژگی

یکی از ساعت‌های ارزان و پر از کارایی‌های جذاب، می واچ لایت شیائومی است که با قیمتی که دارد، نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید ویژگی‌های کامل و زیادی را دریافت می‌کنید. سنسور پویش خواب و فشارخون در این ساعت به‌خوبی کار می‌کند. همچنین دارای چندین فعالیت ورزشی متنوع است که می‌توانید به کمک آن‌ها، کالری مصرف شده و مقدار مسافت طی شده را اندازه‌گیری کنید. همچنین پشتیبانی از زبان فارسی باعث می‌شود اعلان‌های دریافتی را به‌راحتی از روی ساعت بخوانید و نیازی به گوشی نداشته باشید. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند ارزان و زیبا را دارید که تنوع رنگی زیادی هم دارد، خرید ساعت هوشمند Mi Watch Lite را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

راهنمای خرید شما برای بهترین ساعت‌های هوشمند در سال 2021

 

چرا به ساعت هوشمند نیاز دارید؟

 

یک نگرش جالب وجود دارد که می‌گوید ساعت‌های هوشمند برای گوشی‌های هوشمند، مثل همان ساعت‌های مچی برای ساعت‌های جیبی می‌مانند. حالتی را تصور کنید که آقایان قبل از قرن بیستم معمولاً مجبور بودند ساعت خود را از جیب خود آویزان کنند. اکنون 100 سال جلوتر بیایید و تصور کنید بیش از نیمی از کاربران تلفن‌های هوشمند هنوز مجبور هستند برای بررسی آن، دست در جیبشان ببرند. مسئله مهم این است که تلفن هوشمند شما اطلاعات بسیار بیشتری از ساعت جیبی در اختیار شما قرار می‌دهد. ساعت‌های هوشمند برای برقراری تماس تلفنی نیستند، اگرچه بعضی از آن‌ها این قابلیت را هم دارند، در عوض، این دستگاه‌ها راهی آسان و سریع برای بررسی اعلان‌های تلفن شما ارائه می‌دهند. حالا می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش دارد دست در جیبتان ببرید یا در کیف خود جستجو کنید تا تلفن هوشمندتان را چک کنید یا نه.

 

به دنبال چه نوع ساعت هوشمند بگردید؟

در حال حاضر دو نوع ساعت هوشمند وجود دارد: آن‌هایی که دارای صفحه لمسی رنگارنگ هستند و آن‌هایی که یک ساعت آنالوگ معمولی را با ویژگی‌های هوشمند ترکیب می‌کنند به‌عنوان ساعت‌های HYBRID یا ترکیبی شناخته می‌شوند. ساعت‌های هیبریدی از عمر باتری بیشتری برخوردار هستند، حتی بعضی از آن‌ها، سلول‌های جداگانه‌ای برای ساعت و ویژگی‌های هوشمند دارند.
اگر کاربر اندروید هستید، ساعت هوشمند Wear OS انتخاب بهتری است، اما لزوماً برای همه بهترین انتخاب نیست. سیستم‌عامل گوگل با IOS نیز به‌خوبی عمل می‌کند، اما قابلیت‌های کمتری ارائه می‌دهد. با این حساب، کاربران آیفون از ساعت‌های هوشمند اپل بیشتر بهره می‌برند.

یک ساعت هوشمند خوب چه فاکتورهایی دارد؟

برای تست کردن یک ساعت هوشمند، فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود مثل اینکه چه تعداد از عملکردهای گوشی هوشمند شما را می‌تواند انجام دهد و چقدر از عهده انجام هر عملکرد برمی‌آید. همچنین باید مطمئن شوید که ساعتی که انتخاب کرده‌اید با تلفن هوشمند شما سازگار است. بعضی از ساعت‌ها فقط برای iPhone یا Android هستند، درحالی‌که بعضی از آن‌ها، از اکثر تلفن‌ها پشتیبانی می‌کنند. توجه داشته باشید که Wear OS اکنون از پشتیبانی iOS برخوردار است اما همان‌طور که قبلاً گفتیم، قابلیت‌های کمتری ارائه می‌دهد. درنهایت ما فاکتورهای مهم ساعت هوشمند را میزان جزئیات اعلان، عمر باتری، سبک آن، مقاومت در برابر آب، سازگاری دستگاه و ویژگی‌های اضافی مانند میکروفون و پشتیبانی از WiFi می‌دانیم.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین ساعت‌های هوشمند تا سال 2021 را به‌صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم. ساعت‌های هوشمند روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند و شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور، لازم باشد تا این فهرست را تغییر دهیم. اگر در گذشته تنها گوشی‌های همراه بودند که جزئی از زندگی‌مان محسوب می‌شدند، امروزه ساعت‌های هوشمند هم به جزئی جدانشدنی از گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند.

سوالات متدوال

بهترین ساعت های هوشمند کدام‌ها هستند؟

Apple Watch Series 6، Honor Band 5، Samsung Galaxy Watch 3 و Xiaomi Mi Band 6 بهترین ساعت‌ ها و دستبندهای هوشمند در سال 2021 هستند.

ارزان‌ترین ساعت هوشمند کدام است؟

در حال حاضر Mi Watch Lite یکی از ارزان‌ترین ساعت های هوشمند است که با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.

 

 


دسترسی سریع به هر بخش

انواع بهترین ساعت هوشمند ورزشی دارای GPS هستند و برای دوندگان ، ورزشکاران ، گلف بازان و سایر فعالیت های فضای باز طراحی شده اند. در اینجا انتخاب های برتر ما بر اساس دسته بندی وجود دارد. اگر در فعالیت های خارج از منزل مانند دویدن ، پیاده روی و صخره نوردی جدی باشید ، بهترین ساعت های هوشمند ورزشی برای شما مناسب است.

در حالی که بسیاری از بهترین ردیاب های تناسب اندام و بهترین ساعت های هوشمند مناسب ورزشکاران نیمه حرفه ای شامل ردیابی موقعیت مکانی روی خود دستگاه برای ضبط دقیق تمرینات خارج از منزل شما هستند.

اما ورزش های اختصاصی ، همچنین که به عنوان ساعت های GPS شناخته می شوند ، دارای ویژگی هایی هستند که می توانند اطلاعات بیشتری در مورد آنچه انجام می دهید به شما بدهند.

حتی ساده ترین ساعت هوشمند ورزشی مسیرهای شما را ردیابی و نقشه برداری می کند ، ضربان قلب شما را اندازه گیری می کند و از داده ها برای محاسبه سرعت و سرعت شما استفاده می کند.

ویژگی های اضافی مانند ارتفاع سنج ، نقشه از قبل بارگیری شده ، اندازه گیری پیشرفته و ذخیره سازی موسیقی ، می توانند با قیمت بالاتری ارائه شوند.

در حالی که اکثر بهترین ساعتهای ورزشی مخصوص دوندگان است ، مدلهای خاصی برای ورزشکاران ، گلف بازان ، ورزشکاران استقامتی و کسانی که به پیاده روی و اسکی می روند وجود دارد.

برای کمک به شما در انتخاب دستگاهی که بهترین گزینه برای شما باشد ، بهترین ساعتهای GPS را در دسته های مختلف براساس عملکرد ، قابلیت استفاده و طراحی انتخاب کرده ایم.

انتخاب ساعت هوشمند با توجه به افزایش تولیدات این گچت پوشیدنی بسیار زیاد شده است. قبل از خرید شما باید یک راهنمای خرید ساعت هوشمند را مطالعه کنید تا بتوانید انتخاب دقیق تری داشته باشید.

بهترین ساعت های ورزشی برای افراد نیمه حرفه ای کدامند؟

پس از آزمایش ده ها مدل ، بهترین ساعت ورزشی Garmin Forerunner 245 Music است.

Forerunner 245 به عنوان بهترین ساعت Garmin با هدف دونده ها – اما قادر به ردیابی سایر فعالیت های فضای باز – معیارهای پیشرفته در حال اجرا ، دوام باتری جامد و فضای ذخیره سازی موسیقی را ارائه می دهد.

Forerunner 245 همچنین از Spotify پشتیبانی می کند ، بنابراین اگر مشترک این سرویس موسیقی هستید ، می توانید لیست پخش را نیز روی ساعت بارگیری کنید. Fitbit همچنین دارای چند ساعت GPS عالی است. Fitbit Sense و Fitbit Versa 3 دارای GPS ، ردیابی چندرسانه ای و تلفیق دستیار صوتی هستند.

دستگاه Sense دارای یک خواننده دمای پوست ، ردیاب استرس ، و مانیتور ECG برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی است. برای یک گزینه مقرون به صرفه ، Amazfit T-Rex یک ساعت ورزشی ارزان قیمت با صفحه نمایش روشن است.

ظاهری شبیه جی شاک کاسیو دارد و تمام شرایط ماندگاری برای زنده ماندن در پارک ژوراسیک را برآورده می کند.

 

لیست و قیمت این مدل ساعتها

 

بهترین ساعت های هوشمند مناسب ورزشکاران نیمه حرفه ای

1. Garmin Forerunner 245 Music

Garmin Forerunner 245 Music

Garmin با Forerunner 245 Music که ویژگی های پیشرفته ردیابی ، دوام باتری جامد و پشتیبانی آفلاین Spotify را در یک بسته شیک ارائه می دهد ، به یک تجربه دویدن در خانه دست یافته است. شما باید در Spotify Premium مشترک شوید تا بتوانید از این ویژگی استفاده کنید ، اما غیر مشترکان همچنین می توانند موسیقی را در Forerunner 245 به صورت جانبی بارگذاری کنند.

صفحه نمایش انعکاسی بزرگ ، روشن و تمام رنگی Forerunner 245 خواندن آن را حتی در زیر نور آفتاب آسان می کند و وضوح تصویر 240 240 240 پیکسل آن را به یک همراه ایده آل برای دویدن در فضای باز تبدیل می کند.

در حالی که هزینه Forerunner 245 Music تقریباً به اندازه اپل واچ جدید است ، اما ویژگی های ردیابی عمیق و عمر باتری بهتر – حداکثر شش ساعت در هنگام استفاده از GPS – این گزینه را برای دونده ها مناسب می کند. ذخیره موسیقی در هواپیما می تواند در پروازهای طولانی همراه خوبی باشد.

2. Garmin Forerunner 25

Garmin Forerunner 25

اگر به زنگ ها و سوت های اضافی نیازی ندارید ، Garmin Forerunner 25 بهترین ساعت ورزشی برای افراد با بودجه کم است. این یک ساعت ارزان و در عین حال GPS دقیق است که مسافت و سرعت شما را ردیابی می کند و هر مایل را طی می کنید به شما اطلاع می دهد.

با تقریباً 10 هفته دوام باتری در حالت تماشا و حدود 10 هفته در هنگام استفاده فعال از GPS ، Forerunner 25 می تواند ساعت مچی روزمره شما نیز باشد و درصورت نیاز به آن برای کارهای بداهه ، همچنان در حالت اجراست.

با این وجود فاقد دستگاه اندازه گیری ضربان قلب است که شاید نتواند برای بسیاری گزینه خرید باشد. اگر به بسیاری از ویژگی های ساعت GPS خود نیاز دارید ، می خواهید به جای دیگری بگردید ، اما این بهترین گزینه برای کسی است که فقط یک دستگاه با استفاده آسان از یک سری امکانات خاص ورزشی را می خواهد.

3. Fitbit Sense

Fitbit Sense

Fitbit Sense بهترین ساعت هوشمند این شرکت است که دارای ویژگی های سلامتی و سلامتی پیشرفته تری نسبت به خط Versa است. این دستگاه نه تنها دارای سنسور ECG مورد تایید FDA و میزان اکسیژن خون است ، بلکه Sense توانایی اندازه گیری فعالیت الکتریکی پوست و دمای پوست را نیز دارد.

Sense به عنوان یکی از بهترین برنامه های Fitbits ، هم با iOS و هم با Android کار می کند و دارای فروشگاه برنامه های بومی ، الکسا و غیره است. البته دارای GPS برای ردیابی فعالیت های فضای باز شما نیز می باشد.

Fitbit Sense با نگه داشتن زبانه ها در منوی شما تا 12 ساعت و در حالت استاندارد ساعت هوشمند تا 6 روز دوام می آورد.

4. Garmin Approach S62

Garmin Approach S62 از وضوح واضح تر ، صفحه نمایش بزرگتر و عمر باتری طولانی تر نسبت به مدل قبلی خود ، Garmin Approach S60 برخوردار است.

بعلاوه ، از ویژگی Virtual Caddy پشتیبانی می کند ، که پیشنهادات باشگاه و سایر نکات شات را بر اساس سواری قبلی شما ارائه می دهد. اگرچه بهبود بازی گلف شما تضمین شده نیست ، اما بینشی که Virtual Caddy ارائه می دهد تعجب آور نیست و اگر تمایل به تجربه انتخاب باشگاه خود را دارید ، می تواند به شما کمک کند.

Garmin Approach S62 بدون شارژ حدود 14 روز دوام دارد ، اگرچه در حالت GPS مداوم فقط 20 ساعت وقت خواهید داشت. قبل از اینکه S62 نیاز به شارژ مجدد داشته باشد ، ما 3 دور اجرا کردیم ، بنابراین به راحتی می توان گفت که شما می توانید شارژر Garmin خود را برای یک سفر آخر هفته گلف در خانه بگذارید.

5. گارمین فنیکس 6

Garmin fenix 6 نهایت ساعت مچی ورزشی در فضای باز است که برای ردیابی شما در هر کجا که ساخته شده و زنده ماندن در هر کاری ساخته شده است. اما ، شما هزینه آن را پرداخت خواهید کرد.

سری fenix 6 با قیمت 599 دلار شروع می شود و برای fenix 6X Solar که دارای صفحه خورشیدی در صفحه نمایش است به 1،149 دلار می رسد که به افزایش عمر باتری کمک می کند. سری fenix 6 در سه اندازه کیف: 42 میلی متر ، 47 میلی متر و هونکین بزرگ 51 میلی متر در دسترس است. گرچه این ساعت سنگین است و 58 گرم وزن دارد.

fenix 6 در برابر 10 اتمسفر مقاوم در برابر آب است و دارای سنسورهایی است: GPS ، GLONASS ، Galileo ، مانیتور ضربان قلب ، ارتفاع سنج ، فشارسنج ، قطب نما ، ژیروسکوپ و دماسنج. بنابراین ، این می تواند همه چیز را در مورد شما اندازه گیری کند.

همچنین دارای ویژگی های خاص ورزش برای دویدن ، دوچرخه سواری ، شنا ، پیاده روی ، کوهنوردی ، اسکی / اسنوبورد ، اسنوبورد ، کایاک و سایر موارد است. چشمگیرترین ، عمر باتری fenix 6 با 25 ساعت استفاده از GPS در فعالترین تنظیمات ، اعجاب انگیز است.

 

لیست و قیمت این مدل ساعتها

 

6. Garmin Forerunner 945

ساعت ورزشی سه گانه Garmin نسبت به Forerunner 935 قدیمی که ما آن را دوست داشتیم ، پیشرفت کرده است. علاوه بر تمام ویژگی های معمول پیشرفته سری Garmin Forerunner 900 ، از جمله معیارهای پیشرفته برای دویدن ، دوچرخه سواری و شنا ، Forerunner 945 حافظه ذخیره سازی موسیقی و پرداخت های تلفن همراه را به آن اضافه می کند. این ساعت همچنین از دما و ارتفاع برای اندازه گیری دشواری دویدن استفاده می کند و از این اطلاعات برای محاسبه وضعیت بار تمرین استفاده می شود.

Garmin عمر باتری Forerunner 945 را 50٪ نسبت به مدل قبلی بهبود بخشیده است ، بنابراین اکنون می توانید 36 ساعت استفاده از GPS را با شارژ فشار دهید. اگر یک ورزشکار نیمه حرفه ای و یا حرفه ای هستید ، 945 ارزش خرید دارد. قیمت آن گران است. اما در کلاس خود بهترین است.

7. Garmin Forerunner 745

موارد زیادی در مورد Garmin Forerunner 745 وجود دارد. استفاده از این ساعت آسان است ، ویژگی های فعالیت آن بسیار قدرتمند است و Garmin Connect نمای کاملی از داده های فعالیت و همچنین توصیه های آموزشی را ارائه می دهد.

در حالی که Forerunner 745 پیشرفته ترین قابلیت ساعت هوشمند را ندارد ، از تلفن همراه و ذخیره سازی موسیقی پشتیبانی می کند تا ورزشکاران بتوانند تلفن های خود را هنگام کار در خانه بگذارند. به طور کلی ، Forerunner 745 یکی از بهترین ساعت های ورزشی برای ورزشکاران نیمه حرفه ای و حرفه ای است.

اگر یک نقطه ضعف در این ساعت وجود دارد ، این است که دستگاه هایی مانند Garmin’s Polar Vantage 2 و Forerunner 945 نوید دهنده عمر بهتر باتری هستند. اما در 16 ساعت در حالت GPS ، باتری Forerunner 745 نباید برای اکثر کاربران یک اتفاق بد باشد.

8. Amazfit T-Rex

Amazfit T-Rex با یک نمایشگر بزرگ ، GPS داخلی ، قطب نما داخلی و گواهینامه های دوام کافی برای زنده ماندن در پارک ژوراسیک ، یکی از بهترین ساعت های ورزشی است که می توانید بدون شکستن بدنه از آن استفاده کنید.

با قیمت 140 دلار ، کمتر از نصف قیمت ساعت هوشمند Garmin Instinct و سایر ساعتهای معروف GPS دار است که آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند.

T-Rex عمر باتری شگفت انگیزی ، انواع حالت های ورزشی و ردیابی خواب را ارائه می دهد. همه در پوسته نفوذ ناپذیر آن پیچیده شده است.

T-Rex با وجود سنسورهایی که احتمالاً به آنها احتیاج دارید ، جانوری است که باید حساب شود ، به علاوه چه کسی نمی خواهد دستگاهی را به نام یک دایناسور نامگذاری کند؟

9. Garmin Approach S20

Garmin Approach S20 یکی از بهترین ساعت های ورزشی موجود در بازار است. طراحی متوسط آن توسط عملکرد صاف و برنامه زیبا Garmin Golf متعادل شده است. و زیر 200 دلار ، یکی از مقرون به صرفه ترین پوشیدنی های گلف موجود است.

اگر به زنگ و سوت لباس های پوشیدنی مدرن اهمیت نمی دهید ، این ساعت گلف است. شخصی که اغلب گلف بازی می کند از عمر طولانی باتری دستگاه و داده های AutoShot قدردانی خواهد کرد.

کسانی که به دفعات کمتری بازی می کنند و بیش از حد برای دستگاهی هزینه نمی کنند ، در مواردی که به پیوندها برخورد می کنند از داشتن آن خوشحال خواهند شد.

چگونه بهترین ساعت ورزشی را برای خود انتخاب کنیم

از آنجا که ساعت های ورزشی طیف گسترده ای از فعالیت های فضای باز را در بر می گیرد ، شما می خواهید بر اساس آنچه قصد دارید ساعت ورزشی را انتخاب کنید.

دونده ها می خواهند یک ساعت ورزشی داشته باشند که در هنگام پمپاژ بازوهای خود به جلو و عقب ، به راحتی خوانده شود.

اگر فعالیت های دیگری مانند دوچرخه سواری یا مسابقات سه گانه انجام دهید ، به یک ساعت ورزشی نیاز دارید که بتواند شنای شما را ردیابی کند و آن را با سنسورهای ANT یا بلوتوث موجود در دوچرخه خود جفت کنید. نیازی به گفتن نیست که باید ضد آب باشد.

کسانی که بیشتر به ورزش های شدید مانند ورزش های استقامتی و اسکی آلپ می پردازند ، می خواهند به دنبال ساعت ورزشی باشند که نه تنها با دوام باشد ، بلکه باتری آن بسیار طولانی باشد.

برخی از بهترین ساعتهای ورزشی در فضای باز ، مانند سری fenix گارمین ، به شما امکان می دهند فرکانس بوق زدن GPS برای ماهواره را تنظیم کنید ، که می تواند عمر باتری را برای چند روز و نه فقط ساعتها افزایش دهد.

چگونه ساعت های هوشمند ورزشی را تست می کنیم؟

همانند ردیاب های تناسب اندام ، خطی که ساعت های ورزشی عالی را از بهترین ساعت های هوشمند جدا می کند با ورود دستگاه هایی که شامل اعلان های گوشی های هوشمند با GPS ، تعداد گام ها ، مسافت و کالری ها و همچنین اندازه گیری ضربان قلب است ، کم رنگ می شود.

برای هر ساعت ورزشی ، طراحی دستگاه ها و راحتی آن را ارزیابی می کنیم. دستگاه باید به حدی راحت باشد که حتی در سخت ترین و طولانی ترین دویدن نیز عالی کار کند.

ما با گرفتن سیگنال های مکان در مناطق مختلف – بین ساختمان های بلند و آسمان خراش ها و همچنین در فضاهای باز – سرعت و دقت GPS را آزمایش کردیم.

ما برای تست ادعاهای سازنده در مورد دوام باتری به مدت طولانی از هر ساعت استفاده کردیم. در آخر ، ما برنامه همراه با دستگاه و تجربه استفاده از ساعت و برنامه را با هم ارزیابی می کنیم.

 

لیست و قیمت این مدل ساعتها

 

بهترین ساعت های هوشمند برای دویدن در سال 2022

امروزه ساعت های هوشمند زیادی در بازار وجود دارد که نمی توان فهمید کدام یک مناسب تر است.

به همین دلیل است که با فکر کردن به فعالیت‌هایی که اغلب انجام می‌دهید و اینکه چگونه یک ساعت هوشمند می‌تواند آن‌ها را آسان‌تر کند، شروع خوبی داشتید.

اگر زیاد می دوید، بسیاری از ساعت های هوشمند می توانند به شما کمک کنند تا از این تفریح ​​محبوب بیشترین بهره را ببرید.

1. Garmin Fenix ​​3

Garmin Fenix ​​3 که با صفحه نمایش نیم اینچی ساخته شده است که حتی در نور شدید خورشید به راحتی قابل خواندن است، مکمل عالی برای سفرهای دویدن در فضای باز شما است. دارای قطب نما، فشارسنج و ارتفاع سنج 3 محوره است که به شما کمک می کند تا آماری از محیط عملیاتی را بدست آورید.

همچنین، هنگامی که این ساعت هوشمند با نمایشگر ضربان قلب استفاده می شود، دارای ویژگی های آموزشی مفیدی مانند اندازه گیری حداکثر VO2 است که عملکرد شما را با همتایان خود مقایسه می کند. او حتی یک مشاور بهبودی دارد که پیشنهاد می کند چه زمانی و برای چه مدت سرعت باید کمی کاهش یابد.

علاوه بر حالت ردیابی GPS، این ساعت هوشمند به شما امکان می دهد مناطقی از مسیر خود مانند خطوط شروع و پایان سفر خود را نیز علامت گذاری کنید. این ساعت هوشمند با یک گوشی هوشمند iOS یا Android سازگار جفت می‌شود و در حین کار، اعلان‌هایی درباره پیام‌ها یا سایر موارد ضروری ارائه می‌کند.

2. TomTom Spark 3 Cardio

خریدی عالی برای دوندگانی که می‌خواهند ساعت هوشمندی با قیمت کمتر از 200 دلار داشته باشند، این گزینه دارای ردیابی 24 ساعته فعالیت است، بنابراین مواردی مانند تعداد قدم‌ها و کالری‌های سوزانده شده شما را در طول روز ثبت می‌کند. همچنین یک مانیتور ضربان قلب تعبیه شده است، بنابراین نیازی نیست علاوه بر TomTom Spark 3 Cardio از یک بند سینه دست و پا گیر استفاده کنید.

این ابزار همچنین پنج منطقه تمرین ضربان قلب را ارائه می دهد تا به شما کمک کند بدون تأخیر به نتایج قلبی مورد نظر خود برسید. به لطف سیستم ردیابی GPS، این ساعت آماری را در مورد زمان، سرعت و مسیرهای شما به صورت زنده نمایش می دهد. هنگام استفاده از GPS و مانیتور ضربان قلب با هم، باتری در هر ساعت تا 9 ساعت دوام می آورد.

همچنین، اگر ترجیح می‌دهید در داخل خانه بدوید تا در فضای باز، یک حالت تمرین در محیط داخلی روی این ساعت وجود دارد که با iOS و اندروید سازگار است که برای استفاده روی تردمیل یا تجهیزات ورزشی مشابه ایده‌آل است.

3. Polar M430

برای برخی از دوندگان، داشتن نمایشگر ضربان قلب در ساعت هوشمند کافی نیست. آنها دقت قابل اعتمادی را می خواهند که بتوانند به آن اعتماد کنند. اگر می توانید بگویید، Polar M430 دارای شش حسگر است که از فناوری نوری LED برای گرفتن نبض شما استفاده می کند.

نیازی به استفاده از مانیتور قفسه سینه با این ساعت برای iOS و اندروید نیست، زیرا اجزای مچ شما را پوشانده است. بسته به حالت GPS مورد استفاده، این ساعت تا 30 ساعت عمر باتری را ارائه می دهد، بنابراین برای تمرینات راه دور عالی است.

از نظر زمان بندی، ساعت می تواند آماری مانند زمان بازه زمانی یا زمان پایان تخمینی را در اختیار شما قرار دهد. کرونومتر نیز وجود دارد. از آنجایی که نحوه خوابیدن شما می تواند تمرین شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد، استفاده از ردیاب خواب را در این ساعت در نظر بگیرید.

به طور خودکار زمان خواب، مدت زمان خواب و کیفیت راحتی شما را تشخیص می دهد. برای استفاده بیشتر از زمان فعال خود، روی مجموعه ویژگی های آموزشی هوشمند حساب کنید. یک تست آمادگی جسمانی پنج دقیقه ای را برای جزئیات وضعیت پایه خود امتحان کنید، یا معیار دویدن خود را مشاهده کنید تا کارایی کلی خود را بسنجید.

 

لیست و قیمت این مدل ساعتها

 

4. Apple Watch Nike+

احتمالاً نمی توانید دویدن را بدون آهنگ های محرک به عنوان موسیقی متن تصور کنید. اگر چنین است، پس توجه خود را به ساعت های هوشمند با پخش کننده های موسیقی داخلی معطوف کنید.

Apple Watch Nike+ با تمام ویژگی‌های استاندارد اپل واچ، به‌علاوه برخی امتیازات دیگر، به‌ویژه برای دوندگان و سایر ورزشکاران هیجان‌انگیز ارائه می‌شود. برای مثال، می‌توانید میلیون‌ها آهنگ را از کتابخانه Apple Music خود استریم کنید یا از سیری راهنمایی بخواهید.

همچنین امکانی وجود دارد که به شما امکان می دهد آخرین سواری های فعلی خود را با پنج سواری اخیر خود مقایسه کنید. دانستن این جزئیات می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا آموزش شما نتیجه می دهد یا اینکه نیاز به رویکرد متفاوتی دارید. از آنجایی که این ساعت هوشمند با برنامه Nike + Run Club کار می‌کند، می‌توانید از آن برای پخش جریانی با هدایت صوتی که شامل نکات مربی‌ها، آهنگ‌هایی برای فعال نگه داشتن شما و موارد دیگر است، استفاده کنید.

اعلان‌های اجتماعی از دوندگان دیگر در شبکه‌تان به شما بینش‌های ارزشمندی می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که حتی اگر تنها می‌دوید، هرگز تنها نیستید. همانطور که قبلاً حدس زده اید، این ابزار مخصوص اپل است. اگر از طرفداران مادام العمر اندروید هستید، این ساعت انتخاب ایده آلی نیست، اما اگر قبلاً با محصولات iOS آشنا هستید و عاشق آن هستید، پس این اکسسوری مچ دست یک انتخاب هوشمندانه است.

5. Sony SmartWatch 3 SWR50

این ساعت هوشمند سونی که در پنج رنگ، از جمله گزینه زرد روشن موجود است، دارای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج است تا زمان رفت و آمد شما را ردیابی کند و ببیند چه کار می‌کنید. فناوری GPS محل دویدن و مسافتی که طی کرده اید را ثبت می کند. این ساعت اندرویدی دارای سازگاری با وای فای است، به این معنی که می توانید اعلان ها را دریافت کنید و در حین کار به موسیقی گوش دهید.

اگر ترجیح می دهید گوشی هوشمند خود را در خانه رها کنید و در حال حرکت به راحتی سفر کنید، این ابزار گزینه عالی دیگری است. به علاوه، عمر باتری دو روزه به این معنی است که دیگر لازم نیست نگران شارژ ساعت هوشمند آنقدر که انتظار دارید باشید.

6. Amazfit Pace

یکی از ویژگی های قابل توجه Amazfit Pace عمر باتری پنج روزه با استفاده منظم است. همچنین اگر از ساعت به صورت انتزاعی استفاده کنید و فقط به ویژگی های اولیه آن تکیه کنید، تا 11 روز دوام می آورد.

ذخیره سازی داخلی موسیقی به شما امکان می دهد هر کجا که می روید به آهنگ های مورد علاقه گوش دهید، در حالی که یک مانیتور ضربان قلب به شما می گوید که آیا در منطقه تمرینی هدفی هستید که به اهداف دویدن شما مرتبط است یا خیر.

همچنین از آنجایی که این ابزار با هدفون‌های بلوتوث کار می‌کند، می‌توانید از مطالب ضبط شده بدون سر و کار داشتن با سیم‌های مزاحم لذت ببرید. همچنین این ساعت دارای گواهی IP67 است که به این معنی است که در برابر گرد و غبار، کثیفی و غوطه ور شدن تصادفی در آب مقاوم است.

علاوه بر این، قاب سرامیکی در برابر خط و خش مقاومت می کند و صفحه ساعت را می پوشاند که حتی در نور شدید آفتاب به راحتی قابل خواندن است. در حین استفاده از این محصول سازگار با iOS و اندروید، می توانید پیش بینی آب و هوا را نیز به صورت زنده دریافت کنید. اگر می‌خواهید بفهمید که آیا قبل از وقوع طوفان شدید به دویدن بروید یا تا زمانی که طوفان تمام نشود، این کار می‌تواند مفید باشد.

7. Fitbit Charge 2

این ساعت هوشمند پر از ویژگی‌ها می‌تواند امتیاز تناسب اندام قلبی را به شما بدهد، که می‌تواند ناحیه بهبود را در طول تمرینات شما برجسته کند. تناسب اندام شما را بر اساس سن و اندازه گیری حداکثر VO2 محاسبه می کند. اگر مجموع شما زیر نرمال است و از آن راضی نیستید، نگران نباشید.

Fitbit Charge 2 همچنین نکاتی را برای بهبود تناسب اندام شما ارائه می دهد، مانند رسیدن به وزن سالم تر یا شدیدتر کردن جلسات دویدن. همچنین، با درک این موضوع که یک زندگی متعادل شامل زمان از کار افتادن پس از دویدن است، Fitbit Charge 2 دارای یک ویژگی تجربه تنفس هدایت‌شده به نام Relax است.

از داده‌های ضربان قلب برای پیشنهاد تمرین‌های تنفسی استفاده می‌کند تا به شما کمک کند در طول یک روز پرمشغله لحظات آرامش را پیدا کنید. هر جلسه بین دو تا پنج دقیقه طول می کشد، به این معنی که همیشه می توانید زمانی را برای استراحت در مواقع ضروری پیدا کنید.

برنامه مکمل Fitbit با هر دو گوشی اندروید و iOS کار می کند. این ساعت هوشمند همچنین به‌صورت بی‌سیم با گوشی هوشمند شما همگام‌سازی می‌شود و این اطمینان را می‌دهد که هر دو مورد با دخالت محدود شما به‌روز می‌مانند.

8. Huawei Band Pro 2

شاید شما ساعت های هوشمند با ظاهری ساده را ترجیح می دهید. در این صورت این گزینه از هواوی دارای چهره ای با همان پهنای باند است. اگر به خرید یک ساعت هوشمند در حال اجرا علاقه مند هستید، اما نمی خواهید مدلی با چهره بزرگی که بتواند سر راه شما قرار بگیرد، آن را بخرید – به خصوص اگر معمولاً ساعت نمی زنید.

صفحه نمایش دیجیتال دارای طراحی ساده و انباشته است که بدون اشغال فضای زیادی قابل خواندن است. این ساعت هوشمند با هر بار شارژ تا سه هفته کار می‌کند، همچنین دارای یک اپلیکیشن دویدن است که می‌توانید با فشار دادن یک دکمه آن را فعال کنید.

ویژگی‌هایی مانند سرعت و حرکات شما را ردیابی می‌کند، سپس از الگوریتم‌های علمی برای راهنمایی در مورد نحوه بهبود استفاده می‌کند. به لطف مقاومت 50 متری این مدل در برابر آب، در صورت ترکیب دویدن و شنا در استخر، به عنوان مثال هنگام تمرین برای رویدادی که ترکیبی از دویدن و شنا است، می توانید آن را بپوشید.

این ساعت هوآوی همچنین می‌تواند ویژگی‌های خواب شما را بررسی کند و ببیند چقدر زمان در خواب REM می‌گذرانید. سپس او نکات شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند با احساس شادابی و آمادگی برای دویدن در بهترین حالت بیدار شوید.

اگرچه این محصول روی اندروید یا iOS اجرا می‌شود، اما مواد سازنده نشان می‌دهد که هنگام جفت شدن با گوشی هواوی ایده‌آل است. مهم نیست که آیا آماده ولخرجی هستید یا بودجه کمی دارید، این لیست از ساعت‌های هوشمند آماده به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن عواملی مانند ضربان قلب و مسافت پیموده شده، در تلاش برای رسیدن به بهترین زمان‌های خود، احساس آگاهی بیشتری داشته باشید.

از آنجایی که گزینه‌های بالا شیک هستند، احتمالاً هنگام انجام کارهایی غیر از دویدن، از پوشیدن آن‌ها بدتان نمی‌آید.

 

لیست و قیمت این مدل ساعتها

 

5 ساعت هوشمند برتر برای پیاده روی

ساعت‌های هوشمند می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند، از نمایش اعلان‌های موبایل روی مچ دست گرفته تا ردیابی فعالیت‌ها و آمار تناسب‌اندام.

با این حال، بسیاری از این ویژگی‌های اضافی وجود دارد که هنگام پیاده روی یا سفر طولانی در طبیعت به آنها نیاز ندارید.

اگر ساعتتان آمار شنا یا فوتبال را ردیابی کند خیلی اهمیت نخواهید داد، اما برایتان مهم است که از درجه مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار باشد و اینکه آیا به‌طور دقیق مسافت طی شده را ردیابی می‌کند یا خیر.

این سؤال پیش می‌آید که پنج بهترین ساعت هوشمند پیاده‌روی کدم‌اند؟ وقتی در طبیعت هستید چه ویژگی‌هایی مفید است؟

بهترین ساعت‌های هوشمند برای پیاده‌روی (نظرات تکمیلی)

در اینجا برخی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای پیاده‌روی و تجربه در فضای باز آورده شده است.

5. سری Casio Pro Trek

کاسیو مدت زیادی است که وارد بازی ساعت شده است و سری Pro Trek نیز گواه این موضوع است. این به‌طور ویژه برای استفاده در فضای باز طراحی شده است و به لطف آرایش چند مشخصات از ساختاری بادوام استفاده می‌کند.

همچنین دارای درجه مقاومت در برابر آب 50 متر و GPS داخلی به همراه ارتباط بی‌سیم دو طرفه است. دومی عالی است اگر بخواهید با کسی صحبت کنید.

با روشن بودن GPS، ساعت حدود 9 ساعت دوام می‌آورد، که وقتی در طبیعت هستید، قابل‌توجه و تضمینی است. بدون GPS، Casio Pro Trek باید حداقل یک ماه و احتمالاً بیشتر دوام بیاورد.

این توسط سیستم‌عامل Wear OS Google پشتیبانی می‌شود، بنابراین به‌اندازه سایر دستگاه‌های Wear از آن پشتیبانی می‌کند. برای مثال می‌توانید برنامه‌ها را روی دستگاه‌ها نصب کنید و به ویژگی‌های تلفن همراه Google مانند اعلان‌ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

موارد مثبت

  • عمر باتری عالی حتی با فعال بودن GPS.
  • بند راحت، مشخصات شیب و طراحی بادوام برای دوام.
  • توسط سیستم‌عامل Google Wear OS که به معنای پشتیبانی بیشتر است.

موارد منفی

  • ممکن است گران باشد و متغیرهای زیادی وجود دارد.
  • قرار نیست با گوشی هوشمند یا دستگاه تلفن همراه جفت شود، بلکه باید مستقل باشد.

4. اپل واچ سری 5

اپل واچ پوشیدنی قابل اعتماد تقریباً موردعلاقه همه. آخرین مدل دارای ویژگی‌های مفیدی است و اگر فوراً در دسترس نباشد، می‌توانید برنامه‌ای را پیدا کنید که از آن پشتیبانی می‌کند. ردیابی خواب، ردیابی فعالیت، اعلان‌ها و هشدارهای تلفن همراه – البته با دستگاه‌های iOS – گزینه‌های پخش موسیقی و پرداخت تلفن همراه را ارائه می‌دهد.

در مورد آن اشتباه نکنید، این ابتدا یک ساعت هوشمند با امکانات کامل است، اما به همین دلیل است که یک انتخاب عالی است. برای استفاده در فضای باز، سری 5 شامل GPS/GLONASS، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج فشارسنج و مقاومت 50 متری در برابر آب است.

یک الکتروکاردیوگراف یا حسگر الکتریکی قلب به شما امکان می‌دهد تا آمار قلب را به همراه حسگر نوری قلب اندازه‌گیری کنید. مجدداً، اگر نمی‌توانید ویژگی موردنیاز خود را پیدا کنید، همیشه می‌توانید با نصب یک برنامه پشتیبانی اضافه کنید.

برای مثال، نصب چیزی مانند ViewRanger به شما امکان دسترسی فوری به GPS در فضای باز و نقشه مسیرهای پیاده‌روی را روی مچ دستتان می‌دهد.

موارد مثبت

  • انواع زیادی از سبک‌ها و باندها، با برخی از گزینه‌های مناسب برای فضای باز.
  • دسترسی به هزاران برنامه برای گسترش عملکرد ساعت.
  • شامل GPS، سنسور ضربان قلب، قطب‌نما، و ارتفاع‌سنج فشارسنج.
  • مقاوم در برابر آب تا عمق 50 متری.

موارد منفی

  • با فعال بودن GPS یا LTE عمر باتری کاهش می‌یابد.

3. ساعت هوشمند خارجی AlpinerX

جدا از سخت‌افزار گران‌قیمت گارمین، ساعت هوشمند AlpinerX در فضای باز گران‌ترین ساعت در لیست است. صفحه‌نمایش لمسی ندارد و طراحی کلی آن به یک ساعت مچی معمولی نزدیک‌تر است. با این حال، آن را با تمام چیزهایی که در هنگام گذراندن وقت در خارج از منزل نیاز خواهید داشت، بسته‌بندی‌شده است.

دارای GPS داخلی و همچنین قطب‌نما، فشارسنج، ارتفاع‌سنج، دماسنج، نشانگر UV، تایمر جهانی و غیره است. همچنین، ردیابی فعالیت، ردیابی خواب، و مربیگری هوشمند وجود دارد – در درجه اول از طریق برنامه تلفن همراه.

با این حال، رتبه‌بندی مقاومت در برابر آب 100 متر و عمر باتری استثنایی، که بیش از دو سال با یک بار شارژ دوام می‌آورد، چیزی است که واقعاً این ساعت را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند.

موارد مثبت

  • عمر باتری باورنکردنی، بیش از 2 سال بین شارژ.
  • ایده آل برای کمپینگ، پیاده روی و سفر در فضای باز.
  • این شامل همه چیزهایی است که می‌توانید نیاز داشته باشید مانند GPS، قطب‌نما، فشارسنج، ارتفاع‌سنج، دماسنج، شاخص UV، ردیابی خواب و فعالیت و غیره.
  • مقاوم در برابر آب تا عمق 100 متری.

موارد منفی

  • بدون صفحه‌نمایش لمسی.

2. Suunto Traverse

بدون شک، اگر به دنبال بهترین نتیجه برای هزینه‌ای هستید که می‌پردازید و می‌خواهید ساعتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، سونتو تراورس بهترین گزینه برای شماست.

همه‌کاره است، برخی از ویژگی‌های تناسب‌اندام و فعالیت عالی، از جمله پنج حالت مختلف ورزشی، و همگام‌سازی با دستگاه‌های تلفن همراه از طریق بلوتوث را ارائه می‌دهد.

همچنین برای ردیابی موقعیت مکانی بدون گوشی هوشمند متصل به آن GPS تعبیه‌شده است، اما همان‌طور که انتظار دارید وقتی روشن شود، باتری را خیلی سریع تخلیه می‌کند. ویژگی‌های اضافی عبارت‌اند از ارتفاع‌سنج، فشارسنج، دماسنج و طراحی ضد آب (تا 100 متر یا 330 فوت).

موارد مثبت

  • پنج حالت ورزشی.
  • گذراندن 19 آزمایش برای لرزش، ریزش، شوک، یخ / ذوب، باران، گردوغبار، رطوبت، ماسه و غیره.
  • فعالیت‌هایی مانند گام‌ها و کالری سوزانده شده را ردیابی می‌کند.
  • پشتیبانی از GPS و GLONASS برای ردیابی مسیر و ناوبری POI.

موارد منفی

  • عمر باتری با GPS فعال به‌شدت آسیب می‌بیند.
  • اعلان‌ها و هشدارهای تلفن همراه برای مرور دردسر هستند.
  • جفت شدن با برنامه تلفن ممکن است دشوار باشد.

1. Garmin Fenix 3 Sapphire

Garmin Fenix 3 Sapphire با قیمت گزافی عرضه می‌شود، اما اگر از طرفداران فضای باز هستید و همیشه در طبیعت پیاده‌روی، کاوش یا سفر می‌کنید، ارزشش را دارد.

این شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های سازگار با فضای باز مانند GPS داخلی، قطب‌نما دیجیتال، فشارسنج، و صفحه‌نمایش رنگی است که به گونه‌ای طراحی شده است که حتی در زیر نور مستقیم خورشید قابل مشاهده است.

می‌توانید ساعت را با نصب برنامه‌ها یا ابزارک‌های سفارشی شخصی‌سازی کنید، که بسیار عالی است زیرا دستگاه را با چیزهایی که هرگز از جعبه استفاده نمی‌کنید فلج نمی‌کنید. در عوض، می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید یا استفاده می‌کنید آپلود کنید و تمام.

Fenix 3 Sapphire همچنین پشتیبانی قدرتمند ردیابی داده‌ها را برای انواع آمار و فعالیت‌ها ارائه می‌دهد. البته لازم به ذکر است که دقت زیادی در اندازه‌گیری فاصله ندارند که می‌تواند در دویدن و فعالیت‌های مشابه مشکل‌ساز شود.

موارد مثبت

  • عمر باتری باورنکردنی حتی با روشن بودن GPS (20 ساعت با GPS، 2 هفته در حالت ساعت هوشمند).
  • ساعت را با برنامه‌ها و ویجت های سفارشی شخصی‌سازی کنید.
  • برای آپلود داده‌ها در Garmin Connect می‌تواند با نقاط اتصال WiFi اطراف همگام‌سازی شود.
  • مقاوم در برابر آب تا 10 اتمسفر (100 متر یا 329 فوت).

موارد منفی

  • می‌تواند گران باشد.
  • ردیابی نادقیق فعالیت تردمیل/دویدن.
  • ساعت بزرگ است و ممکن است روی مچ دست احساس سنگینی کند.

چگونه بهترین ساعت هوشمند را برای پیاده روی انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب یک ساعت هوشمند برای استفاده در فضای باز، یا به طور خاص برای فعالیت‌های پیاده روی، چندین ویژگی وجود دارد که باید به دنبال آن باشید.

برخی از آنها در اکثر ساعت‌های هوشمند استاندارد هستند، در حالی که برخی دیگر تخصصی‌تر هستند – برای مثال، دسترسی به فشارسنج.

ویژگی‌های ضروری ساعت هوشمند پیاده‌روی

ویژگی‌های زیر باید همیشه در ساعت هوشمندی که هنگام بیرون رفتن از آن استفاده می‌کنید وجود داشته باشد:

  • دوام

هر ساعتی که در فضای باز استفاده می‌کنید باید بادوام باشد و بتواند در شرایط سخت مقاومت کند.

این نه تنها ضد آب، بلکه مقاومت در برابر گردوغبار و زباله و همچنین مقاومت در برابر دما و رطوبت است.

برای مثال، اگر در هوای سرد بیرون هستید، نمی‌خواهید ساعتتان بمیرد یا خراب شود.

  • ضد آب

توجه داشته باشید که به‌طور کلی بین ضد آب و ضد آب تفاوت وجود دارد.

در مورد فعالیت‌های گاه‌به‌گاه، آنها اساساً یک چیز هستند. با این حال، وقتی در مورد شرایط بیرونی و شرایط سخت صحبت می‌کنید، باید مراقب آن باشید.

ساعت‌های هوشمند ضد آب را می‌توان تا عمق مشخصی زیر آب فرو برد، به این معنی که می‌توانند در برابر باران و رطوبت نیز مقاومت کنند.

دستگاه‌های ضد آب اغلب ضد پاشیده شدن و گاهی اوقات در برابر مواردی مانند باران یا عرق مقاوم هستند.

  • مقاومت حرارتی

اگر می‌خواهید ساعت را در معرض دمای انجماد قرار دهید، یا به‌طور جایگزین در دمای متورم، باید مطمئن شوید که می‌تواند در برابر آزمایش مقاومت کند.

  • قطب‌نما

بسیاری از ساعت‌های هوشمند یا شامل نوعی قطب‌نما هستند یا یک برنامه شخص ثالث برای دستگاهی که یکی را اضافه می‌کند، ارائه می‌دهند.

در هر صورت، باید مطمئن شوید که هنگام بیرون رفتن از یک قطب‌نما کار می‌کنید.

  • فاصله / قدم‌ها

مسلماً مسافت طی شده و تعداد کل مراحل انجام‌شده دو آمار متفاوت هستند. شما باید مطمئن شوید که حداقل یکی از آنها را در دسترس دارید.

ویژگی‌های اختیاری ساعت هوشمند پیاده روی

ویژگی‌های زیر اختیاری هستند، به این معنی که اگر ساعت آن‌ها را داشته باشد اما کاملاً ضروری نباشد، یک امتیاز است:

  • شیشه

فشارسنج سنسوری است که فشار اتمسفر را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، به شما ایده می‌دهد که چه اتفاقی برای آب و هوای محلی می افتد.

فشار بالا به‌طورکلی به معنای آسمان صاف است. فشار کم به معنای احتمال وقوع طوفان است.

  • ارتفاع‌سنج

ارتفاع‌سنج ارتفاع را معمولاً برحسب فوت و بالاتر از سطح دریا اندازه‌گیری می‌کند.

این به شما یک خواندن دقیق ارتفاع با توجه به مکان نقشه شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا فواصل عمودی را تعیین کنید.

  • دماسنج

خواندن دقیق دمای محیط همیشه خوب است.

گاهی اوقات، آنچه ممکن است گرم یا سرگرم‌کننده باشد ممکن است برعکس باشد. کاهش ناگهانی دما نشان‌دهنده نیاز به پوشش است.

  • جی پی اس

GPS/GLONASS در اکثر ساعت‌های هوشمند مورد ضربه قرار می‌گیرد یا نادیده گرفته می‌شود، اما در اکثر موارد خوانش دقیق موقعیت مکانی را ارائه می‌کند.

دلیل اینکه به‌عنوان یک ویژگی اختیاری در منو گنجانده‌شده است این است که وقتی باتری را شارژ می‌کنید نسبتاً سریع تخلیه می‌شود.

اگر قرار است سفر شما طولانی باشد یا باید عمر باتری را افزایش دهید، ممکن است لازم باشد این عملکرد را غیرفعال کنید.

نکات اضافی برای استفاده از ساعت‌های هوشمند پیاده روی

مانند تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند پوشیدنی و پوشیدنی اغلب به قابلیت استفاده برای عمر باتری متکی هستند.

معنی آن این است که اگر زیاد از صفحه‌نمایش استفاده می‌کنید، یا عملکرد پرقدرتی مانند GPS را روشن کنید، ممکن است باتری سریع‌تر از حد انتظار تمام شود.

بنابراین، اگر ساعت تنها منبع شما برای بسیاری از ابزارها و عملکردهای ذکرشده در بالا است – و نباید باشد – باید یک نسخه پشتیبان داشته باشید.

حداقل، مطمئن شوید که یک بسته برق قابل‌حمل برای شارژ دستگاه در صورت نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

بهترین اسمارت واچ سامسونگ

قیمت ساعت جی شاک ژاپنی

بهترین ساعت های هوشمند زیر 500 هزار تومان

5/5 – (1 امتیاز)