سبک زندگی

فرم درخواست سوء پیشینه + راهنمای جامع

“;

myFunction();

}

else

{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);

document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;

document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;

document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”

}

}

}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.hamrahmoshaver.com/inc_newtheme2/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);

xmlhttp.send();

}


امروز با موضوع فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه با شما هستیم.

در بسیاری از موارد برای استخدام در دستگاههای دولتی و یا شرکت های خصوصی و برخی مشاغل خاص مانند راننده وسایل نقلیه عمومی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری لازم است.

اما برای درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه، اقداماتی لازم است که از جمله آنها دریافت فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه از مرکزی که خواهان استخدام در آن هستیم، تهیه مدارک لازم جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و پرداخت هزینه‌های مربوط به دریافت فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه، شامل آنها می‌شود.

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهاجرتی مهر، مواردی را که نیاز به اخذ سوء پیشینه کیفری داشته و همچنین مراکزی که اقدام به دریافت فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه کیفری اقدام خواند نمود را برای عزیزان تشریح نموده است.

نکات مهم فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، الزامی در دریافت فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه وجود دارد؟

برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، و ارائه به سفارت های کشورهای خارجی چه باید کرد؟

هزینه دریافت گواهی نامه عدم سوء پیشینه کیفری چه میزان است؟

وکیل اعاده دادرسی در کاشان

برای تکمیل فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه در خارج از کشور چه اقدامی لازم است؟

[/stextbox]

درخواست فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه برای سفارت

در مواردی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را داریم، معمولا، سفارت خانه های کشورهای دیگر، گواهی ترجمه و تایید شده عدم سوء پیشینه کیفری را از متقاضی مطالبه می‌کنند.

در این گونه موارد، نیازی به تکمیل و تحویل فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه، به سفارت وجود ندارد.

متقاضی می‌تواند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در سراسر کشور، درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری را ارائه نماید.

درخواست فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه خارج از کشور

ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز برای دریافت گواهی نامه عدم سوء پیشینه کیفری، با تکمیل فرم مخصوصدر سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور و یا دفتر حافظ منافع، درخواست خود را برای صدور گواهی از طریق سفارت ارسال خواهند نمود.

نمونه فرم عدم سوء پیشینه معرفی نامه

به نام خدا

ریاست محترم اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی شهرستان……..

با سلام و احترام

با توجه به اینکه آقای….. فرزند….. متولد……… صادره از تهران، دارای کد ملی……….قصد استخدام در این اداره/شرکت/ موسسه را دارد، خواهشمندم دستور فرمایید با جری تشریفات قانونی و اخذ هزینه های متعلقه، نسبت به بررسی سوابق سجلی کیفری نامبرده اقدام و نتیجه در به این مرجع ارسال فرمایند.

با احترام مجدد. رئیس کارگزینی/ مدیر عامل

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

۱– اصل و کپی شناسنامه

۲- اصل و کپی کارت ملی

شکایت از پزشک گوش و حلق و بینی

۳- یک قطعه عکس جدید رنگی تمام رخ زمینه سفید بدون عینک (برای خانم‌ها بدون آرایش)

۴- معرفی نامه از محل کار و یا تکمیل فرم درخواست

۵- همراه داشتن کدپستی ۱۰ رقمی به همراه آدرس کامل پستی

۶- پرداخت هزینه از طریق دستگاه کارتخوان (POS) مستقر در دفاتر

توجه : واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

هزینه های فرم معرفی نامه عدم سوء پیشینه

ردیف             مبلغ پرداختی

۱                   ۷۵،۰۰۰ ریال

۲                   ۲۰۰،۰۰۰ ریال

توجه: در صورت نیاز به نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء پیشینه می‌بایست مبلغ ۱۵۰،۰۰۰ ریال (پانزده هزار تومان) است  که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

تذکر ۱: افرادی که برای سفارت‌خانه‌های خارج از کشور نیاز به عدم سوء پیشینه دارند، می بایست اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن را به عنوان معرفی نامه ارائه نمایند.

تذکر ۲: دفاتر به هیچ وجه حق انگشت نگاری برای افراد بالای ۷۰ سال را نداشته و این افراد در تهران می بایست به اداره سجل کیفری دادسرای تهران واقع در خیابان انقلاب – روبروی دانشگاه تهران- خیابان ۱۲ فروردین- ساختمان تبریزچی مراجعه و درشهرستان بر اساس اعلام پلیس آگاهی نمایند.

تذکر ۳: اتباع خارجی جهت دریافت گواهی تشخیص هویت در تهران می‌بایست به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا واقع در خیابان دکتر شریعتی، نبش خیابان معلم، پشت فروشگاه اتکا و در شهرستان‌ها به اداره اتباع خارجی مراجعه نمایند.

نرخ این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با احتساب هزینه پستی مبلغ ۱۵۸،۰۰۰ ریال (پانزده هزار وهشتصد تومان) می‌باشد که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

خیانت در امانت مدیر عامل

مشاوره حقوقی محکومیت های موثر کیفری          

جهت مشاوره حقوقی درباره آثار و تبعات محکومیت های کیفری که باعث محرومیت از حقوق اجتماعی برای شخص محکوم می‌شود و مواردی که باعث رفع اثر از محکومیت های کیفری موثر خواهد شد، با گروه وکلای مهر پارسیان تماس بگیرید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

 

[/stextbox]


گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا یکی از مدارک مورد نیاز، هنگام درخواست ویزای کانادا برای مهاجرت به این کشور است. با توجه به اهمیت گواهی عدم سوء پیشینه به عنوان بخشی از مدارک لازم جهت درخواست اقامت دائم کانادا، در ادامه تمام نکات لازم برای اخذ این گواهی مورد بررسی قرار می گیرد. اگر در رابطه با اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا سوالی دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را در وب سایت موسسه مهاجرتی تراست مطالعه کنید.

آیا گواهی عدم سوء پیشینه برای اخذ ویزای کانادا لازم است

به طور کلی گواهی عدم سوء‌ پیشینه به سندی گفته می شود که جهت نشان دادن تاریخ و سوابق کیفری فرد توسط دولت صادر می گردد. اگر تاکنون سوابق کیفری نداشته اید جای نگرانی وجود ندارد. اما در صورت داشتن سابقه کیفری، ممکن است با رد شدن درخواست ویزای خود مواجه گردید. در چنین شرایطی بهتر است با یک وکیل مهاجرت به کانادا مشورت کنید.

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) یکی از مدرک های ثانویه مورد نیاز برای ویزای کانادا، ارائه مدرکی تحت عنوان گواهی عدم سوء پیشینه است. برخورداری از این گواهی بر اساس نوع برنامه مهاجرتی شما می تواند اجباری یا اختیاری باشد.

برای مثال در صورتی که برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا و پاسپورت کانادایی خود اقدام می کنید و یا می خواهید یکی از انواع ویزای کار کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای شما الزامی است. همچنین یکی از مدارک لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس انتری کانادا نیز گواهی عدم سوء پیشینه می باشد.

معمولا متقاضی اصلی و اعضای خانواده ای که می‌خواهند همراه با او به کانادا مهاجرت کنند و بالای ۱۸ سال سن دارند، باید برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمایند. برای اطلاع از چگونگی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا ادامه مطلب را دنبال کنید.

همچنین درباره اداره مهاجرت کانادا، مهاجرت به کانادا در کرونا و اقامت کانادا بخوانید.

نحوه درخواست گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا

سایت رسمی دولت کانادا برای متقاضیان ایرانی، روش های زیر را جهت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه پیشنهاد می کند:

  • اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای متقاضیانی که در ایران زندگی می کنند

در صورتی که در حال حاضر محل سکونت شما در کشور ایران است، برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می بایست به پلیس +10 مراجعه کنید. علاوه بر این می توانید به احراز هویت ثنا مراجعه کرده و با ثبت نام در آن برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه خود اقدام نمایید.

  • اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای متقاضیانی که خارج از ایران زندگی می کنند

اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید برای اخذ این گواهی می توانید به نزدیک ترین سفارتخانه ایران در کشور محل سکونت خود مراجعه نمایید و یا به سفارتخانه ایران در کشورهای همسایه مراجعه کرده و به صورت حضوری گواهی عدم سوء پیشینه خود را دریافت نمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سامانه وزارت امور خارجه و یا امور اجتماعی خدمات کنسولی میخک مراجعه کنید.

  • اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای متقاضیانی که در کانادا زندگی می کنند

در صورتی که محل سکونت و اقامت فعلی شما کشور کانادا است و بنا به هر دلیلی، نظیر تمدید یا تغییر ویزای خود، به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نیاز پیدا کرده اید، می توانید به صورت اینترنتی از طریق وب سایت دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن (آمریکا) برای اخذ این گواهی اقدام نمایید. جهت انجام کارهای اداری مربوط به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان مقیم کانادا در وزارت امور خارجه، مراجعه به نزدیک ‌ترین مرکز پلیس و دریافت اثرانگشت دیجیتال یا اثرانگشت پرینت شده با کیفیت و رزولوشون بالا و ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه میخک لازم خواهد بود.

شما همچنین می توانید با ارسال اصل مدارک و اثر انگشتتان از طریق والدین یا وکیل خود در ایران که وکالت نامه رسمی از شما دارد، برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمایید.

درباره بک ‌گراند چک ویزای کانادا، طولانی شدن جواب ویزای کانادا و جواب ویزای کانادا بخوانید.

مدارک لازم برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانیان مقیم کانادا

  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید و مشابه عکس‌ های الصاق شده به کارت آثار انگشت که پشت نویسی شده باشد (عکس بانوان باید با رعایت حجاب اسلامی باشد).
  • تصویر برابر اصل هر کدام از صفحات شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه ایرانی، کارت اقامت دائم کانادا، تصویر روادید (VISA) و یا تصویر مدرک اقامت معتبر کشور کانادا ( تاریخ اعتبار مدارک نباید منقضی شده باشد).
  • کلیه مدارک باید در صفحه A4 باشد.
  • شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال باید عکس‌ دار باشد.
  • تکمیل سه برگ فرم درخواست گواهی عدم سوء پیشینه. برای دریافت این فرم می توانید به سامانه امور کنسولی و ایرانیان مراجعه نمایید. متقاضی باید هر یک از پرسش نامه های مربوطه را تکمیل و امضای خود را در محل تعیین شده درج نماید.
  • دو قطعه کارت انگشت نگاری که توسط پلیس کانادا RCMP اخذ و تایید شده باشد. (اصل کارت آثار انگشت شما باید دارای مهر پرسی (برجسته) مراجع رسمی کشور کانادا باشد و در پاکت در بسته که توسط مراجع رسمی این کشور مهر شده است، ارائه گردد).
  • ارائه قبض پرداخت تعرفه مربوطه به حساب خزانه داری کل (این مبلغ باید در وزارت امور خارجه واریز گردد).

ثبت انگشت نگاری در کانادا جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در ایران

به منظور ثبت انگشت نگاری در کشور کانادا جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در ایران، باید از طریق مراکزی که در شهرهای مختلف برای این کار در نظر گرفته شده اند، اقدام نمایید. برای این منظور می توانید در گوگل عبارت fingerprint را جستجو کنید تا در ادامه با سرچ نام شهر مورد نظرتان، مراکز نزدیک به شما در کانادا نشان داده شود. چند نکته مهم در خصوص انگشت نگاری برای گواهی عدم سوء پیشینه وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • حتما نتایج انگشت نگاری را در پاکت در بسته با مهر موسسه ای که برای انگشت نگاری به آن مراجعه کرده اید قرار دهید.
  • حتما عکس خود را بر روی کارت مربوط به نتایج قرار دهید. این کار توسط موسسه انگشت نگاری انجام خواهد شد. برای این منظور، ممکن است در همان مرکز از شما عکس گرفته و بر روی کارت اثر انگشت اسکن گردد و یا اینکه تعداد لازم عکس را از شما درخواست نمایند.
  • اگر عکس ها به صورت فیزیکی بر روی فرم ها الحاق می گردد؛ آن مرکز حتما باید بر روی عکس ها مهر بزند. توصیه می شود قبل از مراجعه به مرکز مورد نظرتان حتما در رابطه با عکس از آنها سوال کنید تا در صورت نیاز عکس ها را تهیه نموده و با خود همراه داشته باشید.
  • همانطور که اشاره شد در مدارک لازم جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، شما باید دو نسخه از کارت انگشت نگاری را ارائه نمایید.

همچنین بخوانید: انگشت نگاری ویزای کانادا ، مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان کانادا

اگر مقیم کانادا هستید برای پیگیری و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه باید از طریق دفتر حفاظت منافع ایران اقدام کنید و یا اینکه از طریق بستگان درجه یک یا وکیل معتمد خود، مراحل اداری اخذ گواهی عدم سوء پیشینه را در ایران دنبال نمایید. پس از اینکه این گواهی صادر گردید، بستگان درجه یک شما مانند پدر، مادر، خواهر، برادر یا فرزند، برای دریافت آن می توانند همراه با اصل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت شناسایی ملی) به بخش سجلی کانادا در وزارت امور خارجه مراجعه نمایند.

همچنین اگر شخص متقاضی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از بستگان درجه یک شما نباشد و  وکالت شما را نیز بر عهده نداشته باشد، لازم است که شما در کانادا، نوشته ‌ای به‌ شکل دست ‌نویس تنظیم نمایید که نشان می دهد گواهی به چه شخصی (با ذکر مشخصات) در ایران تحویل گردد.

این نوشته را باید مطابق با امضای گذرنامه ایرانی خود امضا کنید و تصویر آن را به شخص مورد نظر در ایران ایمیل نمایید. سپس آن شخص می تواند به همراه کپی این نوشته و با اصل کارت ملی خود برای دریافت گواهی شما مراجعه نماید.

مدت زمان اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا

مدت زمان اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت، حداکثر 6 ماه می باشد. بنابراین در صورتی که این گواهی به کشوری مربوط می شود که مقیم آن هستید، باید حداکثر ۶ ماه قبل از ارسال درخواست، صادر شده باشد. همچنین اگر این مدرک برای سایر کشورها باشد، باید بعد از آخرین باری که در آن کشور به مدت ۶ ماه متوالی اقامت داشته اید، صادر شده باشد.

هنگامی که فرآیند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه را می گذرانید به این نکته نیز دقت داشته باشید که مهلت داده شده برای ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه به زبان های انگلیسی و فرانسوی تنها 1 ماه است و بعد از گذشتن از یک ماه اعتبار آن گواهی باطل خواهد شد.

علاوه بر این در حال حاضر تنها ترجمه معتبر برای گواهی عدم سوء پیشینه، ترجمه ای است که دارای مهر دادگستری و مهر وزارت امور خارجه باشد. اگر در خصوص هر کدام از مراحل اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا در داخل و خارج از ایران سوالی دارید می توانید با وکلای ما در موسسه مهاجرتی تراست تماس بگیرید.

در صورت نداشتن گواهی عدم سوء پیشینه کانادا در مهلت مقرر چه باید کرد

شما معمولا بعد از دریافت دعوت‌نامه از سیستم اکسپرس انتری کانادا، به مدت ۶۰ روز مهلت دارید تا درخواست اقامت دائم خود را به همراه مدارک لازم برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. یکی از این مدارک لازم، گواهی عدم سوء پیشینه است. چنانچه به هر دلیلی نتوانید در این مدت گواهی خود را آماده سازید، می توانید از طریق یکی از دو روش زیر اقدام نمایید:

  1. دعوت ‌نامه خود را رد کنید. در این صورت، چنانچه پروفایل اکسپرس انتری شما حداکثر در ۱۲ ماه اخیر ایجاد شده باشد، دوباره به مجموعه اکسپرس انتری باز گردانده می شوید و در آنجا می توانید منتظر فراخوان ‌های بعدی بمانید. البته این ریسک وجود دارد که در فراخوان ‌های آینده دعوت ‌نامه برای شما ارسال نگردد.

  2. بهتر است با وجود نداشتن گواهی عدم سوء پیشینه باز هم شما درخواست خود را آماده کنید و به همراه دیگر مدارکتان ارسال نمایید. در این روش به جای ارسال گواهی عدم سوء پیشینه، شما باید مدارکی را ارسال کنید که نشان می دهد برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه درخواست داده اید.
    این مدارک می تواند قبض پرداختی، شماره رهگیری و غیره باشد. همچنین باید در یک نامه جداگانه دلیل دریافت نکردن یا تاخیر در دریافت این گواهی را به افسر مهاجرت توضیح دهید. در این صورت احتمالا افسر اداره مهاجرت، تا هنگام دریافت مدرک اصلی، این مدرک را از شما قبول خواهد کرد.
    البته این تصمیم کاملا به تشخیص افسر اداره مهاجرت بستگی دارد و به دلیل ناقص بودن مدارک، امکان رد درخواست شما نیز وجود دارد. به یاد داشته باشید در صورتی که درخواست اقامت خود را بدون وجود مدرک عدم سوء پیشینه یا مدارک جایگزین آن ارسال کنید، احتمال رد شدن درخواست شما زیاد است.

چه زمانی در کانادا به گواهی عدم سوء پیشینه نیاز خواهیم داشت

بر اساس قانون اداره مهاجرت کانادا، در صورتی که متقاضی در طی چهار سال اخیر، بیش از ۱۸۳ روز بیرون از خاک کانادا حضور فیزیکی داشته باشد، لازم است از آن کشور گواهی عدم سوء‌ پیشینه دریافت نماید.

در واقع متقاضیان اقامت دائم کانادا از روزی که فرم‌ های شهروندی کانادا را امضا می‌ کنند تا چهار سال قبل از آن در صورتی که در مجموع بیش از ۱۸۳ روز در یک کشور دیگر زندگی کرده ‌اند، باید از آن کشور برگه عدم سوء ‌پیشینه ارائه کنند. مهم نیست کسب اقامت دائم بعد یا قبل از 4 سال بوده باشد، در 4 سال گذشته هر روز زندگی در خارج از کانادا، به عنوان یک روز کامل در کشور دیگر در نظر گرفته می ‌شود.

همچنین بر اساس قوانین جدید، چنانچه شما مجموعا به اندازه سه سال از پنج سال را با اقامت دائم در کانادا بوده ‌اید، می‌توانید برای شهروندی این کشور اقدام کنید. برای این منظور شما باید ضمن اینکه مدارک مالیاتی سه سال گذشته خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه می دهید، در سال ‌های گذشته نیز هیچ گونه سوابق کیفری نداشته باشید. اگر در این خصوص به کمک وکیل مهاجرت نیاز دارید می توانید با تیم متخصص ما در موسسه مهاجرتی تراست در تماس باشید.

خدمات موسسه تراست برای مهاجرت

تمامی پرونده های مهاجرتی موسسه تراست تحت نظارت مستقیم شروین مدنی، وکیل ارشد موسسه انجام می شود.

شروین مدنی وکیل ارشد موسسه تراست


  • وکیل رسمی اداره مهاجرت کانادا و دارای کد فعالیت در انجمن ICCRC
    (کد وکالت: RCIC# 506959)
  • عضو هیئت علمی کالج اشتون در رشته مهاجرت
  • سابقه فعالیت به عنوان آفیسر اداره مهاجرت
  • بیش از 10 سال سابقه وکالت امور مهاجرتی

به نظر ما وقت طلاست!

برای همین چه در پاسخ به درخواست شما و چه در پیگیری‌ها تلاش‌می‌کنیم سریع‌ترین باشیم.

مشاوره تخصصی

سوالات متداول

اقدامات لازم برای دریافت الکترونیکی گواهی عدم سوء پیشینه در خارج از کشور چیست؟

اگر متقاضی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در خارج از کشور هستید، ابتدا باید در سامانه میخک ثبت نام نمایید و پس از تکمیل فرم و بارگذاری مدارک خود، با اصل مدارک و کد رهگیری که سامانه در اختیار شما قرار داده است به نمایندگی مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب فوق را مطالعه نمایید.

مدت اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور چقدر است؟

گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان مقیم خارج از کشور حداکثر 6 ماه اعتبار دارد.

اگر از صدور گواهی عدم سوء پیشینه ۶ ماه گذشته باشد، آیا باید دوباره برای دریافت آن اقدام کرد؟

گواهی عدم سوء پیشینه، همیشه باید بعد از آخرین باری که کشور را ترک کرده اید صادر شده باشد.

زمان لازم برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور چقدر است؟

مدت زمان لازم جهت صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانیان مقیم خارج، از زمان تحویل مدارک به اداره سجلات، بین یک ماه تا چهل و پنج روز است.

چگونه گواهی عدم سوء پیشینه را برای سفارت کانادا ارسال کنیم؟

همانند دیگر مدارک مورد نیاز برای مهاجرت، شما باید از نسخه اصلی مدرک سوء پیشینه خود اسکن بگیرید. فراموش نکنید کپی مدارک برای اداره مهاجرت قابل قبول نیست و حتما به اسکن مدارک نیاز است. همچنین اگر مدرک سوء پیشینه شما به زبانی به غیر از انگلیسی و یا فرانسه باشد، شما باید ابتدا برای ترجمه مدارک خود توسط یک مترجم رسمی اقدام نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on FacebookShare on PinterestShare on LinkedInShare on EmailShare on RedditShare on WhatsAppShare on TelegramShare on SMS