سبک زندگی

فرم درخواست سرویس پس پرداخت adsl + راهنمای جامع

تانوما مخفف عبارت تار نوری مخابرات ایران می‌باشد به طوری که پر سرعت‌ترین اینترنت ثابت کشور می‌باشد. این سرویس بدون در نظر گرفتن مسافت طولانی، سرعت بسیار بالا (50 تا 300 مگابیت) با پینگ پایین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به راهنمای راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری (تانوما) + نحوه‌ی خرید اشتراک و مزایای این سرویس بپردازیم، پس با مجله برقچی همراه باشید.

فهرست:

  • تانوما چیست؟
  • مزایای استفاده از تانوما
  • پیش نیاز‌ راه اندازی اینترنت فیبرنوری (تانوما)
  • نحوه‌ی خرید اشتراک اینترنت فیبر نوری (تانوما)
  • آخرین تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال 1401

اینترنت فیبر نوری مخابرات یا تانوما چیست؟

تانوما یا همان تار نوری مخابرات ایران، نام تجاری اینترنت فیبر نوری مخابرات می‌باشد. که سرویس FTTB یا FTTH به معنی فیبر نوری تا خانه را به صورت محدود در برخی از مناطق کشورمان ارائه می‌دهد. اگر میخواهید از این سرویس استفاده کنید، بایستی، یک مودم فیبر نوری و پچ کورد فیبر نوری تهیه کنید.

این سرویس به تکنولوژی جدیدی اطلاق می‌شود که به جای استفاده از کابل مسی از کابل فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا محل مشتری بهره می‌برد و می‌توان سرویس‌های گوناگونی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و دیگر سرویس‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکین قرار داد.


بیش‌تر بخوانید: FTTH چیست ؟ آشنایی با اینترنت فیبر نوری


مزایای استفاده از اینترنت فیبر نوری (تانوما)

از جمله مزایای تانوما نسبت به دیگر سرویس‌های اینترنتی این است که سرویس FTTB/H به دلیل استفاده از کابل فیبر نوری روشی بسیار مؤثرتری برای انتقال داده ها در مسافت‌های طولانی است. چراکه می‌تواند سرعتی 10 برابر بیش‌تر از کابل‌های مسی با ظرفیت پهنای باند بالا در اختیار کاربران قرار دهد.

از دیگر قابلیت‌های این سرویس می‌توان به موار زیر اشاره کرد:

  • افزایش چشمگیر پایداری ارتباط
  • ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا
  • امکان افزایش پهنای باند اینترنتی و تعداد خطوط تلفن دلخواه
  • جایگزین کردن سیم های مسی و ایجاد بستری نو برای ارتباطات خود
  • کاهش و یا حتی حذف کامل نویزهای خطوط
  • امکان استفاده از سرویس‌های مخابراتی و غیر مخابراتی
  • قابلیت یکپارچه سازی سرویس‌های ارائه شده
  • طول عمر بالاتر نسبت به کابل‌های مسی

پیش نیاز‌ راه اندازی اینترنت فیبرنوری (تانوما):

در مرحله نخست باید استعلام کنید محل سکونت شما به فیبر نوری مجهز شده است یا خیر. برای استعلام اینکه محل سکونت شما اینترنت فیبر نوری دارد ابتدا باید وارد سایت مخابرات شوید. سپس شماره تلفن ثابت محل مورد نظر را وارد کنید و از تجهیز یا عدم تجهیز فیبر نوری محل سکونت خود مطلع شوید. در صورتی که این قابلیت در دسترس بود، می‌توانید برای بهره‌مندی از اینترنت فیبر نوری یا تانوما در همان پرتابل ثبت‌نام کنید.

نحوه‌ی خرید اشتراک اینترنت فیبر نوری (تانوما):

با مراجعه به سایت مخابرات، پس از اینکه وارد بخش خدمات مخابراتی شدید، همانند شکل اینترنت را انتخاب کرده و روی گزینه تانوما (FTTH) کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه تانوما (FTTH)، فرم درخواست برای شما باز می‌شود.

پس از تکمیل فرم، کد رهگیری به شما داده می‌شود. که برای راه اندازی اینترنت فیبر نوری، باید منتظر تماس از سوی شرکت مخابرات باشید.

آخرین تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال 1401 (آپدیت: 1401/3/18)

شرکت مخابرات آخرین تعرفه اینترنت فیبر نوری مخابرات در سال 1401 را اعلام کرد. طبق تعرفه منتشر شده از سوی شرکت مخابرات ایران، تعرفه های جدید اینترنت فیبر نوری این شرکت با حداقل سرعت 20 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت 50 مگابیت بر ثانیه به مشترکان ارائه می‌شود. آخرین تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما بدین صورت می‌باشد:

تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال 1400:

شرکت مخابرات تعرفه اینترنت فیبر نوری مخابرات در سال 1400 را اعلام کرد. طبق تعرفه منتشر شده از سوی شرکت مخابرات ایران، تعرفه های اینترنت فیبر نوری این شرکت با حداقل سرعت 16 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت 200 مگابیت بر ثانیه به مشترکان ارائه می‌شود. تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما در سال 1400 بدین صورت می‌باشد:

دلیل کاهش سرعت در اخرین تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما چه می‌تواند باشد؟

لازم به ذکر است بدانید لیست تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما که در سال 1400 اعلام شد دارای سرعت‌های بالاتری همچون 200 مگابیت بود. اما در لیست تعرفه‌ای که امسال (1401) اعلام شد سرعت به حداکثر 50 مگابیت محدود شد. به همین دلیل برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمد که چه دلیلی پشت این اقدامات است.

2 برابر گران شد

همچنین بهتر است بدانید قیمت سرویس های اینترنت فیبر نوری تانوما نسبت به سال گذشته 90% افزایش پیدا کرده است. به طوریکه قیمت سرویس تانوما استاندارد با سرعت 50 مگابیت و ترافیک بین المللی 500 گیگ در سال گذشته برابر با 160 هزارتومان بود. اما امسال همین سرویس با قیمت 300 هزارتومان در ماه قابل خرید است.


بیش‌تر بخوانید: جدیدترین تعرفه‌های اینترنت تانوما (اینترنت فیبر نوری)


سخن پایانی:

در این مقاله به راهنمای راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری (تانوما) + نحوه‌ی خرید اشتراک پرداختیم. تانوما مخفف عبارت تار نوری اینترت مخابرات، برند تجاری اینترنت بر بستر فیبر نوری شرکت مخابرات محسوب می‌شود. در حال حاضر اینترنت تانوما پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت کشور می‌باشد. از جمله ویژگی‌های اصلی این سرویس می‌توان به سرعت بسیار بالا، پهنای باند نامحدود، بدون نویز و قطعی، پایدار و انعطاف پذیر و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد.


ثبت نام اینترنت شرکت مخابرات ایران در سایت اینترنتچی محدود به استان آذربایجان شرقی می باشد و لطفا قبل از اقدام به تکمیل فرم ، شماره تلفن ثابت خود را جهت استعلام قابل ارائه بودن اینترنت درخواستی به شماره 09147500170 در واتس آپ ارسال نمایید


“;

myFunction();

}

else

{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);

document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;

document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;

document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”

}

}

}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.hamrahmoshaver.com/inc_newtheme2/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);

xmlhttp.send();

}