سبک زندگی

فرم دادخواست اعسار + راهنمای جامع

در این مطلب به موضوع فرم اعسار از پرداخت مهریه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

فرم اعسار از پرداخت مهریه

فرم اعسار از پرداخت مهریه به چه صورت است

به طور کلی دعوای مطالبه مهریه یکی از ظریف ترین و پیچیده ترین دعاوی و پرونده های امور خانواده محسوب می شود که حضور یک وکیل مجرب و متخصص در امور خانواده و مهریه را می طلبد. در دعوای مطالبه مهریه در بیشتر مواقع با اعسار زوج از پرداخت مهریه زوجه مواجه می شویم. اعسار یک اصطلاح حقوقی محسوب می شود و منظور از آن ناتوانی و عدم تمکن مالی زوج از پرداخت مهریه زوجه است.

در هنگام اعسار زوج از پرداخت مهریه زوجه لازم است این ادعا در دادگاه خانواده صالح مورد طرح و بررسی قرار گیرد. بنابراین تنظیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه زوجه توسط زوج و طی تشریفات لازم دادرسی در دادگاه خانواده ضرورت می یابد.

در غالب موارد اشخاص بسیاری در جست و جوی فرم اعسار از پرداخت مهریه می باشند و در قالب سایت های موسسات حقوقی فرم اعسار از پرداخت مهریه جهت آشنایی بیشتر اشخاص با نحوه تنظیم و تقدیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه وجود دارد.

واقعیت آن است که خصوصیت هر دعوا و پرونده اعسار از پرداخت مهریه با دیگری کاملا متفاوت است. به همین دلیل فرم اعسار از پرداخت مهریه به عنوان یک فرم از پیش آماده نمی تواند در رسیدگی و هدایت یک پرونده موثر واقع شود. لذا توصیه ما این است که در هنگام تقدیم دادخواست و طرح دعوای اعسار از پرداخت مهریه به نمونه های از پیش تنظیم شده و به فرم اعسار از پرداخت مهریه اکتفا نکنید و در خصوص دعوای اعسار از پرداخت مهریه با یک وکیل متخصص و مجرب در دعاوی و پرونده های خانوادگی مشورت نمایید. 

فرم اعسار از پرداخت مهریه

مطابق با رویه قانونی طرح دعوای اعسار نیازمند طی مراحل و تشریفات خاص قانونی می باشد. در دعوای اعسار از پرداخت مهریه زوجه ارائه استشهادیه مبنی بر ناتوانی و عدم تمکن مالی زوج در پرداخت مهریه زوجه ضروری است.

به همین خاطر نحوه تنظیم و ارائه این استشهادیه و به عبارتی فرم اعسار از پرداخت مهریه خود مسئله ای حائز اهمیت است که در این خصوص می توانید با وکلای خانواده مجرب موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید.

نحوه رسیدگی دادگاه پس از ارائه فرم اعسار از پرداخت مهریه

به طور کلی پس از ارائه فرم اعسار از پرداخت مهریه و احراز اعسار زوج از پرداخت مهریه توسط قاضی دادگاه خانواده حکم به تقسیط مهریه داده می شود. طبیعتا پس از تقسیط مهریه مطالبه مهریه از جانب زوجه وارد پروسه پیچیده تری خواهد شد. پس از تقسیط مهریه ممکن است هر یک از طرفین یعنی زوج و زوجه درخواست تعدیل اقساط مهریه را داشته باشند. در این حالت با توجه بع پیچیدگی ها و ظرافت های طرح درخواست تعدیل اقساط مهریه توصیه می شود با یک وکیل متخصص و مجرب در تماس باشید.‌

فرم اعسار از پرداخت مهریه

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل مهریه می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

مشاوره حقوقی اعسار

امروزه خدمات موسسات حقوقی با تشکیل دپارتمان های تخصصی در هر حیطه حقوقی به صورت کاملا حرفه ای دنبال می شود. پیچیدگی و اطاله های دادرسی در غالب موارد و به خصوص در دعوای مطالبه مهریه و اعسار از پرداخت مهریه ممکن است سبب نقض حقوق طرفین شود لذا توصیه ما این است که در هنگام تنظیم دادخواست و فرم اعسار از پرداخت مهریه با وکیل متخصص موسسه حقوقی تهران وکیل مشورت نمایید.

با سلام. بدین وسیله از کسانی که علم و آگاهی از وضعیت مالی اینجانب …. فرزند …. به شماره شناسنامه …. صادره از ….. به شماره ملی …. دارای شغل ….

به نشانی…………………………………………………………………………..

دارند درخواست شده است تا ضمن پر کردن این فرم عدم تمکن مالی اینجانب را برای پرداخت مهریه به مبلغ …. و تعداد …. سکه بهار آزادی تایید کنند تا مراتب فوق به مقام محترم قضایی به منظور اتخاذ تصمیمات لازم برسد.

فرم اعسار از پرداخت مهریه

امضاء …..

گواه اول: اینجانب … فرزند …. به شماره شناسنامه ….. و کد ملی … صادره از ……

به نشانی …………………………………………

گواهی می نمایم که آقای ….. که از ده سال پیش به عنوان دوست با او رابطه نزدیکی داشته ام، از نظر مالی توانایی پرداخت مهریه به مبلغ … سکه بهار آزادی را ندارد و در مقابل خدای متعال التزام خود را به صداقت در گواهی این استشهادیه اعلام می دارم.

امضاء ……

گواه دوم: اینجانب محمد واعظی فرزند ….. به شماره شناسنامه …. و کد ملی … ساکن ……………….

گواهی می نمایم که با توجه به رابطه دوستی بسیار نزدیک و آشنایی خانوادگی که در محل با آقای …. دارم، می دانم که ایشان از نظر مالی در وضعیتی نیست که بتواند …. سکه بهار آزادی را به عنوان مهریه پرداخت نماید و التزام خود به راستگویی را در مقابل خداوند متعال با توجه به اعتقادات دینی که دارم لازم می دانم.

امضاء …..

فرم اعسار از پرداخت مهریه

اینجانب محمد محمدی فرزند حاج احمد متولد 30/06/1369 به شماره ملی …. و شماره شناسنامه …. به علت مشکلات اقتصادی و عدم توان مالی که در اثر آتش سوزی در انبار کالاهای اینجانب به وقوع پیوست امکان پرداخت یکباره مهریه خانم مهناز حقیقی را ندارم و با توجه به این که مبلغ مهر ذکر شده در سند رسمی ازدواج شامل هزار سکه بهار آزدای، یک سفر حج تمتع ، ده سفر حجم عمره ، یک قطعه زمین در شمیرانات به پلاک ثبتی …. می باشد، تقاضا دارم تا با توجه به اعسار بنده از پرداخت یکباره کل مهر تصمیمات لازم توسط مقام محترم قضایی با توجه به عدم توان فعلی بنده از نظر مالی گرفته شود.

امضاء …..

گواه اول: اینجانب حاج احمد حسنی فرزند … به شماره ملی … و شماره شناسنامه … صادره از تهران ساکن: شمیرانات ، ….

گواهی می کنم که انبار کالاهای آقای … در مورخ …. آتش گرفته است و ایشان ضررهای جبران ناپذیر افتصادی متحمل شده اند که موجب شده است در حال حاضر امکان پرداخت مهر ذکر شده در سند رسمی ازدواج را به یکباره ندارند.

فرم اعسار از پرداخت مهریه

امضاء …..

گواه دوم : …..

گواه سوم: …..

گواه چهارم : ….

…..

فرم استشهادیه اعسار از پرداخت مهریه

اینجانب احمد حمیدی فرزند خیرا… متولد تهران ، …..

به شماره ملی … و شماره شناسنامه …. صادره از …..

با توجه به این که فریب یک فرد کلاهبردار را خورده ام که اقدام به کلاهبرادری به مبلغ … از من نموده است و هنوز هم نتوانسته ام با استفاده از روش های قانونی حقوق خود را از ایشان مطالبه کنم و پرونده اینجانب به شماره …. در شعبه … در حال رسیدگی می باشد، و علاوه بر این بنا به مشکلات کاری که با از دست دادن بخشی از سرمایه خود با آن ها روبرو بوده ام، در حال حاضر امکان پرداخت مهریه به مبلغ 500 سکه بهار آزادی را ندارم.

امضاء ….

گواه اول:

اینجانب …. فرزند … به شماره شناسنامه …. گواهی می کنم که آقای …. ضمن کلاهبرداری از …. باعث به وجود آمدن مشکلات مالی متعددی برای ایشان شده است و برای همین تا دستگیری فرد کلاهبردار و مطالبه حقوق خود امکان پرداخت مهریه به مبلغ 500 سکه بهار آزادی را ندارد. لازم به ذکر است که اینجانب با … سابقه دوستی چند ساله دارم و امید می رود که در اسرع وقت ضمن مطالبه حقوق از دست رفته از فرد کلاهبردار و با رسیدگی هایی که از سوی مقام های قضایی و انتظامی می شود امکان پرداخت مهریه مورد نظر را داشته باشد.

امضاء ….

گواه دوم : ….

گواه سوم: ….

……

خواهان :…………………………

خوانده : …………………………

وکیل یا نماینده قانونی : ………………………………..

تعین خواسته و بهای آن : صدور حکم اعسار از پرداخت محکوم به

دلایل و منضمات دادخواست :

با سلام و ادب

احتراما به استحضار می رساند

فرم اعسار از پرداخت مهریه

اینجانب ………………………… با عنایت به دادنامه شماره ………………………………….. مورخ ……………………… صادره از شعبه …………………… دادگاه عمومی شهرستان …………………………………. بنده محکوم به پرداخت مبلغ ………………….. ریال در حق خوانده ………………………………… گردیده ام . الاایحال به سبب مشکلات عدیده ای که دارم از جمله شرایط اقتصادی نابسامان و عدم دسترسی به اموالم در حال حاضر استطاعت پرداخت محکوم به را ندارم لذا با توجه به مدارکی که ارایه نمودند از جمله شهادت شهود و مدارک مستند در سند عدم دسترسی به اموالم و با استناد به مواد 10و11 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی صدور حکمی شایسته را از محضر دادگاه در خصوص تقسیط مبلغ محکوم به و صدور حکم به اعسار اینجانب را خواستارم .

محل مهر- امضاء

اثر انگشت