سبک زندگی

ساخت فرم درخواست در وردپرس + راهنمای جامع

به نام خدا. در این مقاله یک افزونه برای قرار دادن فرم در وردپرس معرفی می کنیم. یک افزونه ساخت فرم سفارش در وردپرس ، فرم ثبت نام، فرم پرداخت و… افزونه Formidable Forms افزونه ای است که برای این منظور بررسی می کنیم. همچنین برای بررسی بیشتر مقاله ای جهت مقایسه افزونه های فرم ساز وردپرس که به مقایسه 15 افزونه ساخت فرم رایگان و حرفه ای می پردازد معرفی می کنیم. در ادامه با ما در مرجع آموزش وردپرس همراه باشید.

افزونه قرار دادن فرم در وردپرس

اگر تازه یک سایت وردپرسی راه اندازی کرده اید یا یک سایت قدیمی دارید حتما در مورد فرم ها اطلاعاتی دارید. یکی از ابتدایی ترین فرم ها در یک سایت فرم تماس با ما می باشد. از نمونه های پر کاربرد دیگر می توان به ساخت فرم سفارش در وردپرس، فرم ثبت نام و فرم ورود نیز اشاره کرد. به طور پیش فرض امکان قرار دادن فرم در وردپرس وجود ندارد. بنابراین برای ساخت فرم سفارش در وردپرس باید از افزونه های فرم ساز استفاده نماییم.

ساخت فرم سفارش در وردپرس با افزونه Formidable Forms

افزونه Formidable Forms یک افزونه رایگان و منعطف برای ساخت فرم سفارش در وردپرس می باشد. قرار دادن فرم تماس با ما در وردپرس، فرم نظرسنجی، فرم ایمیل، فرم ثبت سفارش، فرم پرداخت و هر فرم دیگری که تصورش را بکنید با این افزونه امکان پذیر است. از فرم های آماده ساخته شده و تغییر آنها به آسانی می توانید برای قرار دادن فرم در وردپرس استفاده کنید. همچنین امکان ساخت فرم دلخواه از صفر نیز وجود دارد. ساخت فرم در وردپرس برای کاربردهای دم دستی مثل یک فرم ساده در سایدبار یا طراحی فرم پیشرفته مثل فرم استخدامی فرقی ندارد. افزونه Formidable Forms امکان طراحی فرم ساده یا پیشرفته را به سادگی ممکن می سازد.

طراحی و ساخت فرم سفارشی در وردپرس با ظاهر دلخواه

بدون کدنویسی یک فرم تماس وردپرس حرفه ای طراحی کنید. فرم طراحی شده کاملا ریسپانسیو بوده و در هر دستگاهی به خوبی نمایش داده می شود. علاوه بر این ها تغییر چیدمان فرم ها نیز به سادگی امکان پذیر است. حتی اگر بخواهید از دانش کدنویسی خود استفاده کنید، افزونه Formidable Forms امکان استفاده از HTML و CSS دلخواه را در ساخت فرم سفارش در وردپرس به شما می دهد.


قرار دادن فرم های زیبا در وردپرس با افزونه Formidable Forms

برای ساخت فرم سفارش در وردپرس با افزونه Formidable Forms هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید بیشمار فرم را با انواع فیلدهای مورد نظر بسازید.

  • متن تک خطی
  • فیلد نام
  • فیلد آدرس
  • فیلد شماره تماس
  • فیلد ایمیل
  • آدرس سایت
  • متن چند خطی
  • انتخاب های رادیویی
  • انتخاب های چندتایی
  • انتخاب های کرکره ای یا افتادنی
  • فیلد ورودی عددی
  • فیلد مخفی!
  • شناسه کاربری
  • ورودی کد
  • ریکپچای گوگل من ربات نیستم

ساخت فرم سفارش در وردپرس با قالب های فرم آماده

با طرح ها و قالب های آماده افزونه Formidable Forms ساخت فرم سفارش در وردپرس در چند ثانیه ممکن شده است. حتی امکان ذخیره و خروجی گرفتن از قالب فرم دلخواه شما وجود دارد. با این امکان می توانید به ساخت فرم سفارشی و انتقال یا اشتراک گذاری آن بپردازید. برای راحتی کار شما تنها با نصب افزونه یک فرم تماس ساده برای قرار دادن فرم در وردپرس ایجاد می شود. همچنین برای تنوع بیشتر یک کتابخانه آنلاین توسط توسعه دهنده برای دانلود قالب های بیشتر نیز ایجاد شده است.


ساخت فرم سفارشی در وردپرس برای قرار دادن فرم در وردپرس

در ساخت فرم سفارش در وردپرس فرقی ندارد که از صفر طراحی کنید یا از قالب آماده استفاده کنید. امکان سفارشی سازی فرم ها در افزونه Formidable Forms کاملا در دسترس است. همانگونه که دوست دارید می توانید فرم های خود را شخصی سازی نمایید.

  • تعریف نامحدود ارسال ایمیل اطلاع رسانی یا پاسخ
  • امکان استفاده از متن جایگزین که هنگام شروع به نوشتن در جعبه متن از بین می رود (برای راهنمایی کاربر بجای برچسب استفاده می شود)
  • استفاده از استایل دلخواه شما یا استایل افزونه برای شخصی سازی ظاهر فرم ها
  • امکان ساخت فرم های چند ستونه با استایل دهی
  • شخصی سازی کدهای فرم طراحی شده جهت تغییرات دلخواه
  • ساخت فرم سفارشی در وردپرس با تعیین پیام های تایید و تشکر
  • سفارشی سازی دکمه ارسال فرم
  • ریدایرکت به صفحه دلخواه پس از ثبت فرم
  • نمایش محتوای پست محافظت شده پس از ارسال فرم

ساخت فرم سفارش در وردپرس با استایل دلخواه بدون کدنویسی

ساخت فرم سفارش در وردپرس قرار دادن فرم در وردپرس - افزونه Formidable Forms

با استفاده از ویژگی طراحی استایل افزونه Formidable Forms بصورت زنده به ساخت فرم سفارشی بپردازید. تنها در چند ثانیه و با چند کلیک طراحی فرم دلخواه خود را انجام دهید. می توانید یک استایل فرم واحد در تمام فرم های وردپرس داشته باشید. داشتن استایل واحد برای کل فرم های سایت یکی از محدودیت های نسخه رایگان این افزونه می باشد. البته به عقیده تیم وردپرس باران داشتن فرم ها با استایل های یکدست در سایت حرفه ای تر می باشد. ولی ممکن است برای کاربردهای و سلایق مختلف این محدودیت رای شما را برای استفاده از این افزونه بزند!


قرار دادن فرم در وردپرس به آسانی و با امنیت بالا

پس از ساخت فرم سفارش در وردپرس با افزونه Formidable Forms نوبت به نمایش آن می رسد. برای قرار دادن فرم در وردپرس می توانید از کد کوتاه فرم استفاده کنید. همچنین لینک مستقیم نمایش در صفحه خالی نیز فراهم شده است. از این مورد برای پیش نمایش فرم ها یا ایمیل ها می توان استفاده نمود. برای امنیت فرم ها در برابر اسپم ها کلیه فرم ها توسط Honeypot spam protection محافظت می شوند. همچنین برای امنیت بیشتر هماهنگی با افزونه Akismet نیز وجود دارد. به امنیت بستر نیاز دارید؟ با کمک ابزار من ربات نیستم reCaptcha گوگل نیز می توانید از فرم های خود در برابر اسپم محافظت کنید.


معرفی و مقایسه 15 افزونه برتر ساخت فرم سفارش و قرار دادن فرم در وردپرس

افزونه Formidable Forms یک افزونه ساخت فرم رایگان می باشد. علاوه بر این افزونه، افزونه های رایگان و حرفه ای بسیار خوب دیگری نیز برای ساخت فرم سفارش در وردپرس وجود دارند. سعی ما در وردپرس باران ارائه بهترین افزونه ها در هر زمینه ای می باشد. برای همین منظور در هر زمینه ای، افزونه های مختلف در آن کاربرد را مورد بررسی و مقایسه قرار می دهیم. نهایتا بهترین انتخاب ها را معرفی و پیشنهاد می نماییم. در مورد انتخاب بهترین افزونه قرار دادن فرم در وردپرس رایگان و حرفه ای نیز چنین عمل خواهیم کرد. سعی می کنیم در مقاله ای جداگانه بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس را لیست کنیم. سپس با مقایسه امکانات و ویژگی های آن ها بهترین های این زمینه را معرفی نماییم.

لینک مقاله مقایسه 15 افزونه ساخت فرم سفارش و قرار دادن فرم در وردپرس : بزودی…


کلام آخر…

در این مقاله از وردپرس باران به معرفی یک افزونه رایگان برای قرار دادن فرم در وردپرس پرداختیم. افزونه ساخت فرم سفارش در وردپرس با عنوان افزونه Formidable Forms را معرفی نمودیم. ویژگی های افزونه را تا حد امکان مورد بررسی قرار دادیم. گفتیم از این افزونه فرم ساز وردپرس می توان برای ساخت فرم تماس، فرم ثبت نام، فرم ورود، فرم پرداخت، ساخت فرم سفارش در وردپرس و… استفاده نمود. همچنین برای قرار دادن فرم در وردپرس می توان از کد کوتاه استفاده کرد که کار با افزونه را ساده تر می کند.

در پایان نیز مقاله ای با معرفی مقاله مقایسه بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس که به بررسی 15 افزونه ساخت فرم برتر پرداخته است مقاله را به پایان رساندیم. پیشنهاد ویژه وردپرس باران بررسی افزونه های معرفی شده در این مقاله و انتخاب یکی از موارد پیشنهادی می باشد. امیدواریم با معرفی این افزونه فرم ساز رایگان وردپرس و همچنین معرفی مقاله بررسی برترین فرم ساز ها توانسته باشیم در انتخاب افزونه فرم دلخواه به شما کمکی کرده باشیم. با ما در سایر مقالات وردپرس باران همراه باشید.


پیشنهاد وردپرس باران: 

دانلود افزونه Gravity Forms فارسی

افزونه فرم ساز حرفه ای Quform فارسی

معرفی و مقایسه 8 افزونه فشرده سازی تصاویر وردپرس


 


در ادامه دوره کامل آموزش وردپرس از مرجع آموزش وردپرس می رسیم به آموزش های کمی حرفه ای تر! در این مقاله به آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس بدون افزونه می پردازیم. در واقع برای راه اندازی عضوگیری در وردپرس از فرم عضویت وردپرس استفاده می کنیم. پیش از شروع آموزش مقدماتی در مورد آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس و روش های آن ارائه می دهیم. در ادامه نیز به آموزش کامل و گام به گام ساخت فرم ثبت نام در وردپرس بدون افزونه خواهیم پرداخت. با این آموزش کاربردی از وردپرس باران با ما همراه باشید.

عضویت در وردپرس (ثبت نام در وردپرس)

همه دارایی یک سایت به بازدیدکنندگان آن می باشد. وبسایتی که بازدید نداشته باشد، فعالیت آن بیهوده است. هر مدیر سایتی تلاش می کند تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب نماید. یکی از روش های افزایش بازدید، داشتن بازدیدکنندگان ثابت است. با آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس بدون افزونه می توانید بازدیدکننده سایت را به عضو ثابت سایت تبدیل کنید. ثبت نام کاربران در وردپرس موجب ترافیک بازگشتی برای سایت می شود.

با تولید محتوای اختصاصی برای کاربران عضو، ارائه برخی خدمات سایت به کاربران ثبت نامی و… می توان کاربران را به تکمیل فرم عضویت وردپرس ترغیب نمود. مثلا اگر لینک دانلود در سایت دانلودی شما صرفا برای کاربران عضو سایت نمایش داده شود. یا محتوایی صرفا به کاربران عضو سایت نمایش داده شود.

در ادامه به معرفی روش های فعالسازی عضویت در وردرپس می پردازیم. همچنین آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس بدون افزونه را کاملا ارائه می دهیم. پس با آموزش راه اندازی عضوگیری در وردپرس با ما همراه باشید.

ساخت فرم ثبت نام در وردپرس

آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس و عضویت کاربران در حالت کلی به سه روش امکان پذیر است.

  • روش اول استفاده از فرم ثبت نام وردپرس بدون افزونه
  • روش دوم استفاده از افزونه فرم ثبت نام وردپرس
  • روش سوم استفاده از کدنویسی اختصاصی برای ساخت فرم عضویت وردپرس

در ادامه به معرفی کوتاهی از روش های نام برده خواهیم پرداخت.

1- فرم ثبت نام در وردپرس بدون افزونه

روش اول برای راه اندازی عضوگیری در وردپرس استفاده از فرم ثبت نام وردپرس می باشد. در این روش بدون نیاز به برنامه نویسی یا افزونه خاصی می توانید عضویت در وردپرس را فعال نمایید. در این روش ثبت نام کاربران، فرم ثبت نام و ورود و تنظیمات آن تماما از فرم های پیش فرض وردپرس استفاده می شود. در این مقاله به طور کامل به آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس به این روش خواهیم پرداخت.

مزیت ها:

  • بدون نیاز به هزینه
  • راه اندازی سریع
  • مدیریت آسان

معایب:

  • امکانات کم
  • ظاهر فرم پیش فرض وردپرس
  • صفحه ثبت نام وردپرس

2- افزونه فرم ثبت نام وردپرس

یکی از روش های ساده و البته حرفه ای برای آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس استفاده از افزونه می باشد. برای فرم عضویت در وردپرس افزونه های حرفه ای یا ساده ای توسعه داده شده اند. افزونه های ساده امکان ایجاد فرم ثبت نام را در هر کجای سایت ایجاد می کنند. همچنین افزونه های حرفه ای عضوگیری وردپرس امکاناتی بیشتر برای مدیریت پروفایل کاربران را فراهم می کنند. آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس با افزونه را بزودی با معرفی بهترین افزونه های عضویت وردپرس ارائه خواهیم داد.

مزیت ها:

  • امکانات عالی
  • ظاهر زیبا
  • فرم ثبت نام وردپرس در مکان دلخواه

معایب:

  • تنظیمات پیشرفته
  • افزونه حرفه ای هزینه دارد

3- کدنویسی اختصاصی برای ساخت فرم عضویت وردپرس

راه دیگری که برای ساخت فرم ثبت نام وردپرس وجود دارد استفاده از کدنویسی اختصاصی است. این روش در طراحی بسیاری از قالب ها به طور پیش فرض انجام می شود. در این روش فرم عضویت وردپرس کاملا اختصاصی و هماهنگ با قالب شما می باشد. البته اگر قالب شما از قبل این امکان را نداشته باشد برای طراحی فرم به این روش باید هزینه های طراحی را به برنامه نویس پرداخت نمایید.

مزیت ها:

  • ظاهر فرم ثبت نام کاملا اختصاصی
  • امکانات دلخواه

معایب:

  • نیازمند کدنویسی
  • هزینه بالا

آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس بدون افزونه

راه اندازی عضوگیری وردپرس به روش اول که در بالا اشاره شد در این قسمت آموزش داده می شود. سعی می کنیم آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس به صورت گام به گام و به طور جامع باشد. ابتدا با یک مقدمه در مورد تنظیمات وردپرس برای عضوگیری آغاز می کنیم. سپس یک چک لیست از مراحل راه اندازی عضویت در وردپرس ارائه می دهیم. در ادامه نیز طبق مراحل آموزش را ارائه خواهیم داد. با ما در وردپرس باران همراه باشید.

ثبت نام کاربران در وردپرس

به طور پیش فرض امکان User Registration یا عضویت در وردپرس فراهم شده است. البته این امکان در حالت پیش فرض فعال نیست. فعال کردن عضویت در وردپرس به راحتی تنظیمات دیگر وردپرس از پیشخوان امکان پذیر است. فعال کردن ثبت نام کاربران در وردپرس پیشتر در آموزش تنظیمات وردپرس بررسی شد. امکان عضویت در وردپرس و ورود به وردپرس از یک صفحه که خود وردپرس فراهم کرده است، امکان پذیر است. در ادامه توضیح می دهیم که چگونه عضویت در وردپرس را فعال کنیم؟ همچنین چگونگی عضویت و ورود کاربران به سایت را بررسی می کنیم. پس با ادامه آموزش عضو گیری در وردپرس همراه ما باشید.

آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس طبق چک لیست زیر ارائه می شود. بنابراین با توجه به مراحل عنوان شده در پایین آموزش را مرحله به مرحله پیش می بریم.

چک لیست مراحل آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس

  • 1- فعالسازی عضویت در وردپرس
  • 2- فرم ثبت نام در وردپرس برای عضویت کاربران در وردپرس
  • 3- فرم ورود به وردپرس برای ورود کاربران یه سایت
  • 4- فرم فراموشی رمز عبور برای بازیابی کلمه عبور گم شده یا فراموش شده

در ادامه طبق مراحل سه گانه فوق آموزش ساخت فرم عضویت وردپرس را قدم به قدم پیش می بریم. با ما در وردپرس باران همراه باشید.

آموزش عضو گیری در وردپرس - ثبت نام کاربران در وردپرس

1- فعالسازی عضویت در وردپرس

در صورتی که بخواهیم کاربران سایت امکان ثبت نام در وردپرس  را داشته باشند باید بخش عضویت را فعال نماییم. برای فعالسازی عضویت در وردپرس باید وارد تنظیمات وردپرس شوید. سپس به تنظیمات عمومی وردپرس مراجعه نمایید. در این بخش گزینه ای جهت فعالسازی ثبت نام در ورپرس وجود دارد. پیشتر در آموزش تنظیمات وردپرس و بخش تنظیمات عمومی وردپرس به طور کامل در مورد عضویت در وردپرس توضیح دادیم. توضیحات بسیار مهمی در خصوص عضوگیری در وردپرس و نقش پیش فرض کاربران در آن آموزش آمده است. در صورتی که هنوز مقاله آموزش تنظیمات را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم ابتدا به آن مقاله در لینک زیر مراجعه نمایید.

پیشنهاد وردپرس باران: آموزش تنظیمات وردپرس

2- فرم ثبت نام در وردپرس برای عضویت کاربران در وردپرس

پس از فعالسازی عضویت در وردپرس همه چیز مهیای ثبت نام کاربران در وردپرس می باشد. برای اینکه کاربران بتوانند از فرم ثبت نام در وردپرس استفاده کنند باید وارد صفحه عضویت شوند. برای اینکار می توانیم لینک صفحه عضویت وردپرس را در هر جای سایت که تمایل داشته باشیم قرار دهیم. مثلا در منوی بالایی سایت، یک عکس لینک دار در بالای سایت یا در سایدبار و…

لینک ثبت نام کاربران در وردپرس به صورت زیر است:

your-site.com/wp-login.php?action=register

توجه داشته باشید که به جای عبارت your-site.com باید آدرس سایت خود را وارد نماییم.

آموزش عضو گیری در وردپرس - ثبت نام کاربران در وردپرس

3- فرم ورود به وردپرس برای ورود کاربران به سایت

پس از ثبت نام کاربران در وردپرس می توانیم لینک ورود به وردپرس را برای آن ها نمایش دهیم. مشابه آنچه در مورد قرار دادن لینک ثبت نام وردپرس گفته شد، فرم ورود را نیز می توانید از هر کجایی برای کاربران لینک کنید. لینک ورود کاربران در وردپرس به صورت زیر است:

your-site.com/wp-login.php

4- فرم “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” برای بازیابی کلمه عبور گم شده یا فراموشی رمز عبور

یکی دیگر از مسائل مهم در ایجاد فرم عضویت در وردپرس، امکان بازیابی کلمه عبور گم شده یا فراموش شده توسط کاربر می باشد. با فعالسازی عضوگیری در وردپرس طبق مراحل بالا تمام امکانات ساخت فرم ثبت نام در وردپرس بدون افزونه فراهم شده است. برای افزودن امکان بازیابی کلمه عبور کافی است لینک زیر را در محل دلخواه قرار دهید تا کاربران با مراجعه به آن امکان ریست کردن رمز عبور خود را داشته باشند. لینک بازیابی رمز عبور وردپرس به صورت زیر است:

your-site.com/wp-login.php?action=lostpassword

نتیجه گیری

در این جلسه از آموزش وردپرس به آموزش ساخت فرم ثبت نام در وردپرس بدون افزونه و عضویت در وردپرس پرداختیم. با یک مقدمه عضو گیری در وردپرس را معرفی کردیم. سپس به آموزش ثبت نام کاربران در وردپرس با یک روش مشخص پرداختیم. گفتیم برای عضوگیری در وردپرس ابتدا باید گزینه عضویت را از تنظیمات فعال کنیم. سپس کاربران را به صفحه عضویت در وردپرس هدایت کنیم. برای ثبت نام کاربران در وردپرس و ورود به وردپرس لینک های مربوطه را ارائه دادیم. امیدواریم از این جلسه از آموزش گام به گام وردپرس استفاده لازم را برده باشید. با ما در آموزش های بعدی همراه باشید.


پیشنهاد وردپرس باران:

لیست سایر آموزش های دوره آموزش گام به گام وردپرس: دوره کامل آموزش وردپرس