رایانه

ساعت جی پی اس دار شیائومی + مقایسه و نظرات کاربران

از دست دادن دستگاه‌های همراه به ویژه گوشی‌های هوشمند، مهم‌ترین عامل استرس‌زاست. دلیل این حجم از نگرانی این است که دستگاه‌های ما حجم زیادی از اطلاعات خصوصی و حساس ما را در اختیار دارند که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن آن‌ها، ممکن است عواقب بسیار بدی در انتظارمان باشد. اگر از دستگاه‌های با سیستم عامل اندورید استفاده می‌کنید، بعضی از ابزارها به شما کمک می‌کنند تا در صورت دزدیده شدن یا گم شدن دستگاه، مکان آن را پیدا کنید. در این مقاله از مجله تکنولایف همراه ما باشید تا روش‌های پیدا کردن دستگاه‌های همراه (مثل موبایل، تبلت یا ساعت هوشمند) تا زمانی که روشن هستند یا به اینترنت اتصال دارند را بررسی می‌کنیم. نگران نباشید، شما می‌توانید راحت‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید دستگاهتان را پیدا کنید، به شرط آن‌که کارهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را انجام دهید.

برنامه Find My Device

 

برنامه Find My Device Google، از محبوب‌ترین برنامه‌های اندروید و ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که کاربران اندروید باید از آن استفاده کنند. اگر یک حساب گوگل به دستگاه اندروید خود اضافه کنید، این برنامه به طور خودکار فعال می‌شود. با رفتن به Setting> Google> Security> Find My Device و اطمینان از فعال بودن دکمه تغییر وضعیت، می‌توانید بررسی کنید که این سرویس در حال اجراست.

تصاویر بالا در گوشی LG V40 ThinQ با سیستم عامل اندروید 10 ضبط شده‌اند. با یک جستجو می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که با آن‌ها واردحساب خود شده‌اید را ردیابی کنید. امکاناتی که در اینجا در اختیار شما قرار دارد شامل ردیابی گوشی همراه، تبلت یا ساعت هوشمند از طریق GPS، پاک کردن اطلاعات از راه دور، پخش صدا یا ققل کردن دستگاه است. این برنامه ردیابی دستگاه گم‌شده شما را آسان کرده و بارگیری آن از Play Store رایگان است. بعد از نصب برنامه از شما خواسته می‌شود تا وارد سیستم شده (log in) و مطمئن شوید که ردیابی مکان فعال است. پس از نصب و اجرا شدن برنامه، می‌توانید دستگاه خود را پیدا کنید، به شرط آنکه دستگاه روشن باشد و به Wi-Fi یا داده تلفن همراه متصل باشد.

همچنین، برای ردیابی دستگاه خود می‌توانید از وب سایت Find My Device در هر مرورگری، چه در رایانه و چه در تلفن‌های هوشمند، استفاده کنید. اگر به حساب کاربری گوگل خود وارد شده‌اید، می‌توانید “find my phone” را در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید. اگر دستگاه گم‌شده شما به اینترنت دسترسی داشته باشد و ردیابی مکان آن روشن باشد، می‌توانید موقعیت مکانی آن را پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار ارزشمندی که در اینجا وجود دارد، این است که می‌توانید دستگاه را قفل کرده و یک پیام بنویسید؛ این پیام می‌تواند یک شماره تلفن باشد. به این ترتیب، اگر کسی دستگاه شما را پیدا کند، کافی‌ست دکمه “تماس با من” (Call Me) که روی صفحه وجود دارد را فشار دهد تا با شماره تلفن مشخص شده تماس بگیرد. همچنین، شما می‌توانید یک صدای (بسیار) بلند پخش کنید یا اطلاعات تلفن خود را از راه دور پاک کنید.

اگر از یک مرورگر برای ردیابی تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنید، باید وارد حساب کاربری خود شوید. توجه کنید که اگر قبلا از طریق تلفن یا کامپیوتر رومیزی شخص دیگری به این سرویس دست پیدا کرده‌اید، بعد از اتمام کار باید از همه حساب‌ها خارج شوید، چرا که اگر از حسب خود خارج نشوید، هرکس که به آن سیستم دسترسی داشته باشد می‌تواند دستگاه شما را ردیابی کند.

Find My Mobile

 

سامسونگ سرویس مکان‌یابی Find My Mobile را برای کاربران خود که گوشی‌هایی مثلSamsung Galaxy S10 دارند، ارائه می‌دهد. برای استفاده از این سرویس، باید یک حساب سامسونگ داشته باشید. برای یافتن گزینه Find My Mobile، تنظیمات خود را بررسی کنید. مسیر<Biometrics And Security <Settings Find My Mobile را طی کنید و در آنجا، دکمه تغییر وضعیت را روشن کنید.

همچنین، در اینجا باید انتخاب کنید که می‌خواهید قفل از راه دور (Remote Unlock) و ارسال آخرین مکان (Send Last Locations) را فعال کنید یا نه. در تنظیمات Remote Unlock، سامسونگ می‌تواند پین، رمز عبور یا الگوی شما را ضبط کند و به شما این امکان را می‌دهد تا قفل دستگاهتان را حتی در صورت فراموشی گذرواژه یا الگو، باز کنید. همچنین، این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا گوشی خود را از راه دور کنترل کنید. تنظیمات Send Last Location، یکی از تنظیمات مهم است، چون متوجه می‌شود که چه زمانی باتری شما در حال تمام شدن است و آخرین مکان شناسایی شده دستگاه شما را به سرورهای سامسونگ ارسال می‌کند.

گزینه‌های جایگزین

اگر سازنده تلفن شما خدمات ردیابی تلفنی مثل Find My Mobile را ارائه نمی‌دهد و شما از برنامه‌ای مثل Find My Device Google هم استفاده نمی‌کنید، هنوز چند روش دیگر برای پیدا کردن گوشی همراه خود دارید. اپراتورهای مختلف در کشور امکان ردیابی گوشی‌های مفقود یا سرقت شده را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. همچنین، می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث برای ردیابی تلفن همراه خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید از این برنامه‌ها استفاده کنید، حتما قبل از ثبت نام، سیاست حفظ حریم خصوصی را مطالعه کنید.

کلام پایانی

گم شدن دستگاهی مثل گوشی همراه می‌تواند استرس زیادی به ما منتقل کند، اما اوضاع وقتی از این هم بدتر می‌شود که گوشی شما سرقت شده باشد. ترس دیده شدن عکس‌ها، خوانده شدن پیام‌های خصوصی و سواستفاده از شماره شما برای کارهای غیرقانونی، شاید اولین چیزهایی باشند که بعد از مفقود شدن گوشی به ذهن افراد می‌رسد. اولین کار بعد از گم شدن یا دزدیده شدن تلفن‌های همراه این است که به اپراتور مربوطه مراجعه کرده و سیم کارت خود را بسوزانید تا از سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. بعد از سوزاندن سیم کارت، کمی خیالتان آسوده‌تر می‌شود و باید فکر کنید که از چه طریقی می‌توانید دستگاهتان را ردیابی کنید. با روش‌هایی که در این مقاله بررسی کرده‌یم، در صورتی که گوشی شما روشن باشد، می‌توانید آن را ردیابی کنید.