تکنولوژی

چگونه فایل ورد ذخیره نشده را ریکاوری کنیم و قابلیت AutoSave ورد را فعال کنیم؟

“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvatech.com/inc_newtheme/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}


برای هر کاربری ممکن است مشکل Save نکردن فایل Word و از دست رفتن حاصل دقایقی کار و تلاش پیش آمده باشد. در این مواقع لزوماً همه چیز از بین نرفته و شاید بتوان فایلی که سیو نشده را ریکاوری کرد.

بهتر است همواره قابلیت ذخیره‌سازی خودکار یا AutoSave ورد ۲۰۰۷ را فعال کنید و در نسخه‌های جدیدتر مثل Word 2016 یا Word 2013 نیز قابلیت AutoRecovery‌ را فعال کنید. حتی می‌توانید فاصله‌ی زمانی بین ذخیره‌سازی خودکار اطلاعات را کمتر کنید تا فایل‌های مهم و حیاتی به راحتی با قطعی برق و خاموشی سیستم، از بین نرود.

در ادامه به روش استفاده از قابلیت ریکاوری و تنظیمات ذخیره کردن خودکار ورد می‌پردازیم. با ما باشید.

بازیابی فایل سیو نشده در Word 2013 و Word 2016

در آفیس ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ مایکروسافت، قابلیتی برای بازیابی فایل‌هایی که ذخیره نشده‌اند، وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت در نرم‌افزار Word 2013 یا Word 2016، ابتدا ورد را اجرا کنید و سپس روی تب File کلیک کنید. در سمت راست و در بخش Mange Document، روی دکمه‌ی مدیریت داکیومنت یا Manage Document کلیک کنید. منوی کرکره‌ای نمایش داده می‌شود که گزینه‌ی اول آن، Recover Unsaved Documents است. با کلیک روی این گزینه، پنجره‌ی جدیدی باز می‌شود که حاوی لیستی از داکیومنت‌های ذخیره نشده است. اگر فایل مورد نظر شما در این لیست باشد، شانس خوبی داشته‌اید و می‌توانید روی آن کلیک کرده و آن را باز کنید.

فراموش نکنید که پس از باز کردن فایل، سریعاً آن را ذخیره کنید!

ریکاوری فایل‌ها در Word 2007 و Word 2010

در نسخه‌های قدیمی‌تر ورد یعنی ورد ۲۰۰۷ و ورد ۲۰۱۰، گزینه‌ای مذکور موجود نیست اما می‌توانید بکاپ‌های فایل‌ها را جستجو کرده و از بکاپ‌ها برای بازیابی داکیومنت ذخیره‌نشده، استفاده کنید. برای این کار ابتدا Word را اجرا کنید و روی تب File در ورد ۲۰۱۰ یا روی دکمه‌ی Office در ورد ۲۰۰۷ کلیک کنید.

حال گزینه‌ی Open را انتخاب کنید. فولدری که آخرین بار فایل خویش را در آن ذخیره کرده‌اید، باز کنید. معمولاً فولدر پیش‌فرض که My Documents است، انتخاب کاربران است اما به هر حال می‌بایست فولدری که فایل موردنظر در آن واقع شده را پیدا کرده و باز کنید.

چگونه فایل ورد ذخیره نشده را ریکاوری کنیم و قابلیت AutoSave ورد را فعال کنیم؟

قدم بعدی این است که از منوی کرکره‌ای انتخاب فرمت فایل که بالای دکمه‌ی Open و Cancel قرار گرفته، حالت All Files را انتخاب کنید. به این ترتیب تمام فایل‌ها نمایش داده می‌شوند. به دنبال فایلی با عنوان Backup of NAME بگردید و دقت کنید که NAME همان نام فایل اصلی است. فایل بکاپ در حقیقت حاوی آخرین تغییرات و ویرایش‌های صورت گرفته است و ممکن است با استفاده از آن بتوانید آخرین تغییراتی که ایجاد کرده‌اید را بازیابی کنید.

استفاده از فولدر موقتی فایل‌های Word

یک روش عمومی دیگر برای ریکاوری کردن فایل‌های ورد این است که سراغ فولدر فایل‌های موقت بروید. ممکن است در فولدر فایل‌های موقت، چند فایل کوچک Word وجود داشته باشد که با ترکیب کردنشان، آخرین تغییرات و دیتای وارد شده قابلیت بازگردانی داشته باشد.

فایل‌های موقت با پسوند tmp و در فولدر temp حساب کاربری شما قرار دارند. برای باز کردن این فولدر، می‌توانید از قابلیت جستجو در منوی استارت استفاده کنید. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، عبارت %temp% را جستجو کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید.

چگونه فایل ورد ذخیره نشده را ریکاوری کنیم و قابلیت AutoSave ورد را فعال کنیم؟

با این کار، آدرس زیر باز می‌شود که بخش USERNAME آن تغییر کرده و نام حساب کاربری شما به جای آن قرار گرفته است:

C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Temp

و در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز، در منوی استارت پسوند فایل‌های موقت و در واقع عبارت .tmp را جستجو کنید. به این ترتیب لیستی طولانی از فایل‌های موقت نمایش داده می‌شود.

در لیست فایل‌های موقت اسکرول کنید و به دنبال مواردی بگردید که از نظر تاریخ آخرین ویرایش یا تاریخ ایجاد، با روز و ساعت موردنظر تطبیق دارند. فراموش نکنید که نمای Details فایل اکسپلورر ویندوز را فعال کنید و همین‌طور نمایش دادن ستون تاریخ ایجاد و تاریخ ویرایش را نیز فعال کنید:

چگونه مشخصات فایل‌ها را در File Explorer ویندوز ۱۰ ببینیم و و اندازه‌ و موقعیت ستون‌های Details را تغییر دهیم؟

برخی از فایل‌های موقت ممکن است فاقد پسوند باشند، در این صورت معمولاً نامشان با ˜ آغاز می‌شود. لذا این عبارت را سرچ کنید و لیست فایل‌ها را بررسی کنید.

ممکن است فایلی که تصور می‌کنید فایل موقت مربوط به داکیومنت موردنظر شماست، توسط Word به درستی باز نشود. در این صورت روش‌هایی که برای باز کردن فایل‌های خراب و تعمیر کردن فایل‌ها وجود دارد را امتحان کنید:

معرفی نرم‌افزار تعمیر فایل‌های خراب ورد و اکسل و فتوشاپ، زیپ و RAR و ویدیو و دیگر انواع

فعال کردن قابلیت ذخیره کردن خودکار یا AutoSave و ریکاوری خودکار یا AutoRecover 

پس از حل کردن یا در صورت بدشانسی! حل نشدن مشکل، بهتر است برای دفعات بعدی آماده شوید. نرم‌افزار ورد مایکروسافت قابلیت ذخیره کردن خودکار فایل‌های باز را دارد و بهتر است آن را فعال کنید. به همین صورت قابلیت ریکاوری خودکار را فعال کنید تا در صورت قطع شدن ناگهانی برق یا مشکلات دیگر که منجر به خاموش شدن ناگهانی سیستم می‌شود، راهی برای ریکاوری داشته باشید.

برای فعالسازی AutoSave در ورد، روی منوی File کلیک کنید و سپس در ستون کناری روی Options کلیک کنید.

چگونه فایل ورد ذخیره نشده را ریکاوری کنیم و قابلیت AutoSave ورد را فعال کنیم؟

در آفیس ۲۰۰۷ نیز می‌بایست روی دکمه‌ی Office کلیک کرده و سپس روی دکمه‌ی Word Options کلیک کنید.

چگونه فایل ورد ذخیره نشده را ریکاوری کنیم و قابلیت AutoSave ورد را فعال کنیم؟

در پنجره‌ی Word Options روی تب Save در ستون کناری کلیک کنید. حال در سمت راست تیک کنار عبارت Save AutoRecover information every ** minutes  را را بزنید و به جای **، عدد موردنظر را تایپ کنید. این عدد بر حسب دقیقه است و فاصله‌ی زمانی بین ذخیره کردن خودکار را مشخص می‌کند.

در ورد ۲۰۱۰ و نسخه‌های بعدی هم روش کار مشابه است. کافی است تیک گزینه‌ی Save AutoRecover information every را بزنید و عدد روبروی آن که به صورت پیش‌فرض ۱۰ دقیقه است را به تناسب نیاز و اهمیت فایل‌ها، تغییر دهید. دقت کنید که با کلیک روی دکمه‌ی Browse روبروی گزینه‌ی AutoRecover file location می‌توانید محل ذخیره کردن فایل‌های اتوریکاوری را نیز مشخص کنید.


در صورتی که نیاز دارید تعداد کلمات موجود در یک مقاله را بدانید، برای انجام این کار مایکروسافت ورد می تواند به شما کمک کند. به طور معمول، در نوار وضعیت تعداد کلمات را در پایین صفحه ورد مشاهده خواهید کرد. با این حال، علاوه بر این روش، روش های دیگری هم برای مشاهده تعداد کلمات در ورد وجود دارد. ما در این مقاله سلام دنیا، قصد داریم به شما 3 روش ساده برای شمارش تعداد کلمات در ورد ، همچنین شمارش تعداد حروف و کاراکتر در ورد را به صورت تصویری و گام به گام آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

3 روش عالی برای مشاهده تعداد کلمات در ورد

کادر محاوره ای Word Count در ورد تعداد کلمات، صفحات، کاراکترها، خطوط و پاراگراف های یک سند را می شمارد. می‌توانید با استفاده از نوار ابزار وضعیت، تب Review  یا نوار ابزار دسترسی خیلی سریع به این جزئیات دسترسی پیدا کنید. در این مطلب نحوه استفاده از هر یک از این سه روش ارائه شده است.

1. شمارش تعداد کلمات در ورد با استفاده از نوار وضعیت

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد، یکی از سریع ترین روش ها برای دسترسی سریع به اطلاعات جزئیات کلمات در یک سند قسمت نوار وضعیت یا Status Bar ورد است. اگر آخرین نسخه ورد را دارید، این ویژگی در قسمت پایین سند شما قابل مشاهده است. در این قسمت نحوه فعال کردن نوار وضعیت و استفاده از آن برای بررسی تعداد کلمات ورد ارائه شده است.


حتما بخوانید: چگونه فایل ورد ذخیره نشده یا حذف شده را برگردانیم


مرحله 1: روی منوی Start کلیک کرده و تایپ کنید، برنامه ورد را تایپ کنید و روی دکمه Enter بزنید تا ورد باز شود.

شمارش تعداد کلمات در ورد 1

مرحله 2: یک سند را باز کنید. در پایین سند، روی نوار وضعیت کلیک راست کنید.

شمارش تعداد کلمات در ورد 2

مرحله 3: در کادر محاوره ای  سفارشی کردن نوار وضعیت ، گزینه های تعداد کلمات را بررسی کنید.

شمارش تعداد کلمات در ورد 3

مرحله 4: اگر گزینه Word Count تیک ندارد، به این معنی است که باید گزینه را فعال کنید. برای فعال کردن این گزینه بر روی Word Count کلیک کنید و بعد در نوار وضعیت ظاهر می شود.

شمارش تعداد کلمات در ورد 4

مرحله 5: در نوار وضعیت ، به ارقامی که به دنبال آن به عبارتی که تعداد کل کلمات سند را نشان می دهد، دقت کنید.

شمارش تعداد کلمات در ورد 5

مرحله 6: روی اعداد کلیک کنید تا کادر محاوره ای Word Count باز شود.

مرحله 7: در کادر محاوره‌ای، می‌توانید جزئیات کلمات روی سند خود اعمال کنید.

برای مشاهده تعداد کلمات یک بخش خاصی از سند ورد، متن را برجسته کرده و کادر محاوره‌ای Word Count را انتخاب کنید.


حتما بخوانید: چگونه اندازه عکس را در ورد تغییر دهیم


2. شمارش تعداد کلمات در ورد با استفاده از تب Review 

تب Review در مایکروسافت ورد دارای ویژگی های متفاوتی است که یکی از محبوب ترین آنها ویژگی Track Changes یا ردیابی تغییرات است. با این حال، در تب Review نیز ویژگی Word Count قرار دارد. در این قسمت نحوه بررسی تعداد کلمات در مایکروسافت ورد با استفاده از تب Review آورده شده است:

مرحله 1: سند ورد را در کامپیوتر خود باز کنید.

مرحله 2: در نوار ابزار، روی تب Review کلیک کنید.

مرحله 3: در سمت چپ تب Review، در گروه Proofing بر روی Word Count کلیک کنید.

مرحله 4: روی Word Count کلیک کنید، یک پنجره بازشو را مشاهده خواهید کرد. پنجره بازشو تعداد کلمات، صفحات و سایر جزئیات سند را نشان می دهد.

مرحله 5: برای بازگشت به سندی که روی آن کار می کنید، روی دکمه Close کلیک کنید.

3. شمارش تعداد کلمات در ورد با استفاده از نوار ابزار دسترسی سریع

نوار ابزار دسترسی سریع یا (Toolbar (Quick Access در برنامه ورد قابل تنظیم است. این تنظیم شامل آرایش دستوراتی است که با توجه به تب انتخاب شده در نوار ابزار، متفاوت خواهد بود. با سفارشی کردن نوار ابزار می توانید تعداد کلمات را در نوار ابزار دسترسی سریع بررسی کنید.برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:


حتما بخوانید: چگونه متن را در گوشی به پی دی اف تبدیل کنیم


مرحله 1: روی دکمه Start کلیک کنید، برنامه ورد را تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید تا برنامه ورد باز شود.

مرحله 2: دقیقاً بالای نوار ابزار بررسی کنید تا نوار ابزار دسترسی سریع را پیدا کنید، به آیکون کشویی کوچک در بالای صفحه نگاه بیاندازید.

مرحله 3: روی نوار ابزار دسترسی سریع کلیک کنید و از منوی Customize Quick Access Toolbar گزینه More Commands را انتخاب کنید.

مرحله 4: یک پنجره بازشو را مشاهده خواهید کرد، روی فلش کشویی زیر Choose commands from کلیک کرده و همه دستورات را انتخاب کنید.

مرحله 5: لیست گزینه ها را به سمت پایین بیاورید، Word Count را انتخاب کنید و روی گزینه Add کلیک کنید.

مرحله 6: زمانی که گزینه زیر کادر Customize Quick Access Toolbar قابل مشاهده بود، روی گزینه OK کلیک کنید تا تنظیمات شما اعمال شود.

شمارش تعداد کلمات در ورد اندروید

برای شمارش تعداد کلمات در ورد گوشی اندروید نیز می توانید از این 3 روش استفاده کنید.

مرحله 1: سند را در نرم افزار ورد باز کنید.

مرحله 2: بر روی عکس مداد در منوی بالا کلیک کنید، تا به حالت ویرایش برود.

مرحله 3: سپس روی صفحه کلیک کنید، تا ابزار ورد در پایین صفحه ظاهر شود. سپس روی مثلث روی به بالای در سمت راست و بالای ابزار کلیک کنید.

مرحله 4: از سمت چپ منویی که کلمه home نوشته شده است را باز کنید و روی گزینه Review کلیک کنید. 

مرحله 5: در این منو گزینه word count را پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید.

اضافه کردن شماره صفحات به مایکروسافت ورد

در کنار ویژگی Word Count در پایین سند ورد، باید تعداد صفحات سند را هم مشاهده کنید. با این حال، اگر سند در حال چاپ یا اشتراک گذاری با اشخاص دیگر است، گزینه افزودن ویژگی شماره صفحه را در ورد فعال کنید. می توانید این کار را با ویژگی Insert on Ribbon انجام دهید. 

سخن آخر

اگر می خواهید که تعداد صفحه ها، کلمات، کاراکترها را در هر صفحه ورد بدانید، می توانید از یکی از روش های آموزش شمارش تعداد کلمات در ورد در اندروید و کامپیوتر که در این مطلب به شما آموزش دادیم. استفاده کنید. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد.


مقالات مرتبط:

آموزش 3 روش ساده تبدیل فایل PDF به Word (پی دی اف به ورد)