تکنولوژی

آموزش تغییر سایز دسته‌جمعی عکس‌ها در مک‌بوک و آی‌مک

تغییر دادن اندازه‌ی عکس‌ها در سیستم عامل macOS اپل به کمک اپلیکیشن Preview ساده و سریع است اما اگر بخواهید هر روز تعداد زیادی فایل عکس را برای کاربری خاصی مثل آپلود در سایت و وبلاگ خویش، ریسایز کنید، بهتر است از روشی سریع‌تر استفاده کنید و به سرعت گروهی از تصاویر را به صورت دسته‌جمعی ریسایز کنید.

در مک‌ا‌و‌اس می‌توان از سرویس Automator برای ریسایز یا تغییر اندازه عکس‌ها به صورت دسته‌جمعی استفاده کرد که امور را ساده و سریع می‌کند. در ادامه به روش کار با این سرویس می‌پردازیم. کاربران مک‌بوک و آی‌مک‌های اپل سیاره‌ی آی‌تی را برای آموزش ترفندهای مک‌او‌اس دنبال کنید.

با اپلیکیشن Automator می‌توان سرویس‌های خودکاری برای کارهای مختلف و از جمله تغییر دادن سایز تصاویر ایجاد کرد و در زمان لازم بدون استفاده از اپ‌های ویرایش عکس و با چند کلیک، سریعاً عکس‌ها را در ابعاد مناسب برای استفاده آماده کرد.

چگونه در Automator مک‌اواس سرویس تغییر اندازه عکس‌ها ایجاد کنیم؟

ابتدا در فایل منیجر مک‌او‌اس و از ستون کناری، فولدر Applications را باز کنید و روی آیکون اپ Automator دبل‌کلیک کنید.

پس از اجرا کردن اپ اتومیتور، روی New Document کلیک کنید.

در پنجره‌ی انتخاب نوع داکیومنت جدید، Service را انتخاب کنید.

قدم بعدی این است که در پنچره‌ی باز شده، از منوی کرکره‌ای Service receives selected که در سمت راست و بالای پنل راست قرار گرفته استفاده کنید و گزینه image files را انتخاب کنید.

اکنون در ستون کناری Actions، گزینه‌ی Files and Folders را انتخاب کنید و سپس Get Specified Finder Items را با روش درگ و دراپ، بگیرید و روی ناحیه‌ی workflow رها کنید.

حال Photos را در بخش Actions انتخاب کنید و موردی به اسم Scale Images را با روش درگ و دراپ در ناحیه‌ی Workflow رها کنید.

اپلیکیشن Automator هشدار می‌دهد که از اکشنی برای ذخیره کردن نسخه‌ی کپی از فایل اصلی در فولدری دیگر استفاده کنید، به عبارت دیگر از شما می‌خواهد که از اکشنی به اسم Copy Finder Items Action استفاده کنید. اگر تمایلی به این کار ندارید و نسخه‌ی اصلی را لازم ندارید، روی Don’t Add کلیک کنید و ادامه دهید.

در پنل تغییر اندازه یا مقیاس کردن یا به زبان دیگر Scale‌ کردن عکس‌ها، عرض تصویر نهایی را بر حسب پیکسل وارد کنید. البته می‌توانید از منوی کرکره‌ای یکی از حالت دیگر به جز To Size (pixel) را به تناسب نیاز انتخاب کنید.

برای ذخیره کردن سرویس جدید، روی گزینه File از نوار منو کلیک کنید و گزینه‌ی Save را انتخاب کنید. نام سرویس را به صورت دلخواه تایپ کنید، به عنوان مثال Resize Image عنوان مرتبط و خوبی است و سپس روی Save کلیک کنید.

و اما روش استفاده کردن از سرویس خودکاری که به کمک اپلیکیشن Automator اپل ساخته‌اید:

برای ریسایز کردن یک فایل عکس، ابتدا اپلیکیشن Finder که در حقیقت همان فایل منیجر macOS است، را اجرا کنید و فایل مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس روی آن راست‌کلیک کنید. گزینه‌ی Services و سپس Resize Image که همان سرویس ساخته شده است را انتخاب کنید.

برای گروهی از تصاویر هم روال کار دقیقاً همین گونه است، کافی است مثل تصویر فوق همه را انتخاب کرده و از منوی راست‌کلیک و گزینه‌ی Services، فرآیند ریسایزی که ساخته‌اید را انتخاب کنید.

انتخاب شورت‌کات برای سرویس‌های خودکار در macOS

اما بیایید کار تغییر سایز عکس‌ها در مک‌او‌اس را یک مرحله‌ی دیگر هم ساده کنیم و یک کلید میانبر یا اصطلاحاً شورت‌کات ساده برای ان تعریف کنیم که نیازی به راست‌کلیک کردن هم نباشد!

برای ایجاد شورت‌کات مخصوص اجرا کردن سرویس‌های دلخواه، ابتدا System Preferences زا از طریق منوی اپل اجرا کنید. بخش Keyboard را انتخاب کنید و روی تب Shortcuts کلیک کنید. در این تب از ستون کناری گزینه‌ی Services را انتخاب کنید. سپس در سمت راست به دنبال سرویس جدیدی که برای تغییر سایز تصاویر ساخته‌اید بگردید و آن را انتخاب کنید.

روی Add Shortcut کلیک کنید و حالا می‌توانید کلید میانبر دلخواه خود را فشار دهید.

به این ترتیب کلید میانبر برای سرویس ریسایز کردن تصاویر تنظیم می‌شود و از این پس می‌توان یک یا چند فایل عکس را در Finder انتخاب کرد و با فشار دادن شورت‌کات تعریف‌شده، عملیات تغییر اندازه را سریعاً اجرا کرد.


امروزه با افزایش کاربران اینترنت دامنه کاربری آن هم گسترش یافته است و برقرای تماس ویدئویی با استفاده از اپلیکیشن های تماس تصویری از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. درادامه این مطلب، 12 نمونه از بهترین نرم افزارهای تماس تصویری را معرفی خواهیم کرد.

در این مقاله قصد داریم شمارا با بهترین برنامه تماس تصویری آشنا کنیم که در این زمینه به برنامه های خوبی اشاره شده است که با دستیابی به آنها میتوانید به آسانی تماس های تصویری و حتی صوتی با اشخاصی که مدنظر دارید برقرار کنید. برنامه تماس تصویری با کیفیت باید از ویژگی های خوبی برخوردار باشد تا در حین برقراری تماس ، کاربر بتواند براساس تنظیمات و ابزار هایی که برایش درنظر گرفته شده است به تماس بپردازد که در این میان به گزینه های خوبی اشاره شده است.

با دانلود بهترین برنامه ویدیو کال برای اندروید و ای او اس و حتی ویندوز میتوانید باهر نقطه از جهان که مدنظر دارید ارتباط تصویری برقرار کنید. در این زمینه نسخه های مختلفی از برنامه های محبوب عرضه شده است که باید به نسبت ویژگی هایی که مد نظر دارید برنامه هارا دریافت کنید. لازم به ذکر است شما عزیزان میتوانید نظر خودرا نسبت به برترین برنامه چت تصویری در نظرات برای ما ارسال کنید و میتوانید برنامه هایی که مد نظر دارید را ارسال تا بررسی های مربوط روی برنامه هاصورت گیرد و در صورت دریافت مجوزات لازم امکان حضور در این لیست را بدست آورد.

نرم افزار چت تصویری موبایل این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید از طریق آن با دستگاه دیگری که به اینترنت متصل است، با دوستان یا اعضای خانواده خود تماس تصویری برقرار کنید. پس آنچه برای انجام این کار نیاز دارید، یک دستگاه هوشمند همچون لپ تاپ یا تبلت یا موبایل متصل به اینترنت درکنار میکروفون و هدفون است. البته در مواردی میکروفون و اسپیکر دستگاه شما هم پاسخگو خواهد بود؛ پس نگران این موضوع نباشید. ما در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن های تماس تصویری با کامپیوتر را به شما معرفی کنیم. البته می‌توان از این اپلیکیشن‌ها در سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کرد؛ اما استفاده آنها از طریق کامپیوتر می‌تواند کابردشان را بیشتر نشان دهد. همچنین در این مقاله می‌توانید با برخی از برنامه‌های پیام رسان نیز آشنا شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین برنامه تماس تصویری رایگان

هرچند که نرم افزار تماس تصویری زیادی در دنیای فناوری وجود دارند، اما تنها تعدادی از آن‌ها هستند که کیفیت خوبی در زمان برقراری تماس تصویری به ارمغان می‌آورند. درواقع برنامه ویدیو کال باید بتواند تماس را در مدت زمانی که کاربران در حال استفاده از آن هستند، به‌صورت پایدار حفظ کند و هماهنگی خوبی نیز بین صدا و تصویر داشته باشد و از میکروفون سایر ابزارهای وابسته به‌خوبی پشتیبانی کند. علاوه‌بر‌این، امنیت خوبی داشته و در سیستم‌عامل‌های مختلف نیز قابل‌استفاده باشد. در این قسمت قصد داریم تا بهترین بر را معرفی کنیم.

در دنیای امروزی گزینه های متعددی در زمینه برنامه تماس تصویری با کیفیت وجود داشته است که در این میان باید موارد بسیاری رامد نظر داشته باشید. یکی از اصلی ترین مواردی که میتوان به آن اشاره داشت تحریم نبودن برنامه برای ایران است زیرا امروزه گزینه های بسیاری در این زمینه حضور داشته اما به دلیل قوانینی که در اختیار دارند از ارائه خدمات به کشور ایران خودداری نموده اند. با این حال جزو بهترین برنامه ویدیو کال هستند که در لیست زیر به آنها اشاره ای شده است.

لازم به ذکر است بدانید در میان برترین برنامه چت تصویری گزینه های جدیدی نیز حضور دارند که با بررسی ویژگی آنها میتوانید به ویژگی های خوبی دسترسی داشته باشید. در ادامه میتوانید به لیست مربوط در این زمینه دسترسی داشته باشید که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

1. برنامه اسکایپ (Skype)

هنگامی‌که صحبت از برقراری تماس تلفنی با کامپیوتر یا دستگاه هوشمند دیگری می‌شود، همه ما به اسکایپ که نرم افزار تماس تصویری است، اشاره می‌کنیم. درواقع اسکایپ یکی از محبوب‌ترین و امن ترین نرم افزار تماس تصویری با کامپیوتر است که کاربران می‌توانند به‌راحتی از آن در موبایل و تبلت هم استفاده کنند. اسکایپ اتصال رایگان اینترنتی را به ارمغان می‎‌آورد و علاوه‌بر تماس تصویری، ارسال پیام متنی و فایل هم در آن میسر خواهد بود. برنامه اسکایپ در لیست بهترین برنامه ویدیو کال توانسته رتبه اول را کسب کند.

هرچند در بین نرم افزارهای چت تصویری موبایل، اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ یا وایبر کیفیت بیشتری ممکن است داشته باشند، اما اسکایپ در بین نرم افزارهای تماس تصویری، به‌عنوان بهترین برنامه تماس تصویری با کیفیت بالا در کامپیوتر و ویندوز شناخته می‌شود. همین‌طور ارائه تصاویر HD از نظر بصری و کیفیت بالای صدا از ویژگی‌های برجسته اسکایپ نیز محسوب می‌شود. برای استفاده از این برنامه تماس تصویری لازم است وارد سایت اسکایپ شوید، ثبت‌نام کرده و نرم‌افزار آن را دانلود و نصب کنید. درادامه می‌توانید ویدئویی در‌این‌باره مشاهده کنید.

اسکایپ در لیست بهترین برنامه تماس تصویری انلاین توانسته به رتبه اول دست پیدا کند که در این زمینه با ارائه ویژگی های بسیار توانسته گزینه خوبی برای برقراری تماس های تصویری بشمار بیاید. اگر قصد دارید تماس های باکیفیتی را با اقسانقاط جهان داشته باشید باید بدانید که این برنامه گزینه خوبی در این زمینه بوده است که به صورت رایگان برای پلتفرم های مختلف طراحی و عرضه شده است که نباید آنرا ساده از دست داد. در ادامه مقاله بهترین برنامه ویدیو کال باما همراه باشید.

2. هنگ اوت گوگل (Google Hangout)

Google Hangouts / گوگل هنگ آوت

درواقع گوگل با ارائه سیستم ایمیل خود توانست دریچه جدیدی از ارتباطات را بگشاید. ارائه اپلیکیشن تماس تصویری گوگل هنگ اوت نیز باعث شد کاربران با استفاده از آدرس ایمیل خود و بدون اینکه نیاز به ثبت‌نام مجددی داشته باشند، تماس تصویری با سایر کاربران این برنامه برقرار کنند. در این نرم افزار چت تصویری موبایل و کامپیوتر، قابلیت چت گروهی نیز برقرار است و دسترسی به آن ازطریق مرورگر و صفحه ایمیل میسر خواهد بود.

اگر بدنبال برنامه تماس تصویری ایرانی هستید باید بدانید که شرکت های سازنده ایرانی در این زمینه تاکنون برنامه ای را انتشار نداده اند یعنی گزینه ای به نام برنامه تماس تصویری ایرانی وجود ندارد که بتواند با برنامه های این لیست توان رقابت داشته باشد. با این اوصاف این برنامه که محصول شرکت گوگل است گزینه خوبی برای برقراری تماس های صوتی و تصویری بوده که در دنیای امروزی به گوگل هنگ اوت معروف است و برای دو پلتفرم اندروید و ای او اس عرضه شده است.

دانلود برنامه تماس تصویری هنگ اوت گوگل (Google Hangout) برای اندروید | iOS

3. وایبر (Vibe)

نرم افزار چت تصویری موبایل

نرم افزار وایبر که روی ویندوز 10 و نسخه‌های جدیدتر قابل نصب است، خصوصیاتی مشابه برنامه اسکایپ دارد. البته برقراری تماس گروهی در این اپلیکیشن میسر نیست و تنها دو کاربر، یکی در مقصد و یکی در مبدأ می‌توانند از آن استفاده کنند. درواقع وایبر را می‌توان یکی از بهترین اپلیکیشن های تماس تصویری با کامپیوتر معرفی کرد که کاربری آسان و راحتی دارد.

شاید شما هم شنیده باشید که این برنامه به‌دلیل حجم زیادی از داده‌ها و کاربران زیادی که دارد، از ضعیف‌ترین برنامه‌های برقراری تماس تصویری در زمینه امنیت محسوب می‌شود و امنیت کمی دارد؛ اما با تمهیدات اندیشیده‌شده از سال 2016، وایبر امنیت همه خدماتش در زمینه ارتباطات و محتوا را به غیر از تماس تلفنی تضمین می‌کند. با این حساب بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از اسکایپ یا دیگر اپلیکیشن های تماس تصویری استفاده کنند.

بی شک از بهترین برنامه برای تماس تصویری در ایران میتوان به وایبر اشاره داشت که البته این برنامه از قدیمی های این عرصه بوده ولی به دلایلی که از سوی سایت های خبری منوط به اینکه سرور های این برنامه در کشور های مخالف با ایران نگهداری میشود رفته رفته از دید کاربران ایرنی خارج شد ولی گزینه خوبی برای تماس های صوتی و تصویری بوده است که این برنامه برای 3 پلتفرم اندروید و ای او اس و ویندوز عرضه شده است.

دانلود برنامه تماس تصویری وایبر (Vibe) برای iOS | اندروید

وایبر (Vibe) نرم افزار تماس تصویری برای ویندوز | لینک

 

4. فیسبوک ویدیو کالینگ (Facebook Video Calling)

مکالمه تصویری

یکی از امکاناتی که شبکه اجتماعی فیسبوک برای کاربرانش فراهم کرده است، امکان برقراری چت ازطریق مرورگر یا اپلیکیشن Facebook Messenger است. درنتیجه استفاده و کاربری آسان را می‌توان از نقاط قوت این برنامه معرفی کرد و کاربران به راحتی می‌توانند از نسخه وب آن استفاده کنند. پس کافی است وارد حساب فیسبوک و سپس قسمت پیام‌رسان آن شوید. پنجره دوستی که قرار است با آن تماس ویدیویی برقرار کنید، بازکنید و از بالای همین قسمت، سمت راست آیکن ویدیو را برگزینید. خوب است بدانید امکان برقراری تماس گروهی بیش از دو نفر تا 50 نفر با استفاده از فیسبوک میسر است. در اینجا می‌توانید با 5 ترفند در فیسبوک مسنجر آشنا شوید.

درکنار همه خوبی‌هایی که فیسبوک ویدئو کالینگ دارد، باید بگوییم امنیت ارتباطات فیسبوک ضعف دارد و همچنین سال‌ها است که این شبکه اجتماعی به ضعیف‌بودن درزمینه حفظ امنیت داده‌های کاربران مشهور است اما با این حال نیز جزو بهترین نرم افزار چت تصویری گروهی محسوب می‌شود.

در این لیست قرار است با یک برنامه ویدیو کال با فیلتر محبوب آشنا شوید که این برنامه محصول رسمی شرکت فیسبوک بوده است و با ارائه ویژگی های بسیار توانسته جایگاه خوبی را در میان کاربران ایرانی بدست آورد. اگر قصد دارید تماس های تصویری خودرا به گروهی منتقل کنید و امکان برقراری تماس تا 50 نفر را داشته باشید پیشنهاد میشود این برنامه عالی را از دست ندهید که بی شک از بهترین های این لیست خواهد بود زیرا شامل ابزار و تنظیمات خوبی است که میتواند کیفیت بالایی را برای برقراری تماس در اختیار شما قرار دهد.

دانلود برنامه تماس تصویری پیامرسان فیسبوک (Facebook Messenger) برای iOS | اندروید

5. واتساپ (WhatsApp)

بهترین نرم افزار تماس تصویری اندروید

واتساپ که تحت مالکیت فیسبوک درآمده است، به‌عنوان بهترین برنامه تماس تصویری با کیفیت بالا که می‌تواند جایگزین خوبی برای اسکایپ هم باشد، شناخته می‌شود. این برنامه از رمزنگاری End-to-End برخوردار بوده و کاربران با حیال راحت می‌توانند از آن استفاده کنند. البته در مواردی هم امکان هک واتساپ وجود دارد که در این مقاله می‌توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید. علاوه‌بر‌این، واتساپ نرم افزار قدرتمندی است که امکان ارسال صدا، متن، انواع فایل‌‎های صوتی، تصویر و… را نیز برای استفاده کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین کاربران زیادی دارد؛ بنابراین راحت‌تر می‌توانید از آن استفاده کنید. البته خوب است بدانید کنفرانس ویدئویی آن هم محدود به چهار نفر است. شما در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره واتساپ به‌دست آورید. اگرچه واتساپ از رمزنگاری End-to-End پشتیبانی می‌کند، اما چون تحت مالکیت فیسبوک است، امکان سوءاستفاده از داده‌های کاربران به‌وسیله فیسبوک وجود دارد.

امروزه واتساپ با ارائه ویژگی های جدید توانسته جایگاه خودرا در میان بهترین نرم افزار تماس تصویری ارتقاء دهد که در این زمینه موارد بسیار خوبی برای کاربران درنظر گرفته شده است که در این زمینه میتوانید با موارد خوبی همراه باشید. از اصلی ترین ویژگی های این برنامه میتوان به برقراری تماس به صورت گروهی اشاره داشت که در زمینه تماس صوتی و تصویری ویژگی های خوبی برایتان درنظر گرفته شده است که نباید آنها را از دست ندهید.

لازم به ذکر است بدانید برای دانلود برنامه تماس تصویری با خارج از کشور امروزه از واتساپ استفاده میشود که از گزینه های خوبی در این زمینه برخوردار است. لازم به ذکر است بدانید که این برنامه برای 3 پلتفرم اندروید و و ای او اس و ویندوز عرضه شده است که در حالت ویندوز اگر یک دوربین یا وبکم داشته باشید امکان برقراری تماس از طریق ویندوز به اندروید یا ای او اس را نیز خواهید داشت. پیشنهاد میشود در ادامه مقاله مربوط به بهترین برنامه ویدیو کال باما همراه باشید.

دانلود برنامه تماس تصویری واتساپ (WhatsApp) برای iOS | اندروید

واتساپ (WhatsApp) نرم افزار تماس تصویری برای ویندوز | لینک

 

6. فیس تایم (FaceTime)

فیس تایم از اپلیکیشن های مخصوص تماس تصویری آیفون و آی‌پد است. همچنین این برنامه مانند فیسبوک امکان چت تصویری گروهی با حضور 33 نفر را پشتیبانی می‌کند. کاربران دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS می‌توانند آن در ادامه از اپ استور دانلود کنند. همچنین برای دریافت راهنمایی درباره نصب آن در مک یا سایر دستگاه‌ها می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. درکنار امکانات مناسب برنامه و اینکه فیس تایم فقط برای دستگاه‌های اپل قابل‌استفاده است، باید اشاره کنیم امکان ارسال فایل ازطریق این برنامه میسر نیست.

یکی دیگر از اپلیکیشن تماس تصویری قدیمی و محبوب فیس تایم بوده که این برنامه با اینکه از دستگاه های مبتنی بر ای او اس پشتیبانی میکند گزینه خوبی برای برقراری تماس بوده که میتوانید به تماس های تصویری و گروهی دسترسی داشته باشید که در این زمینه تا 33 کاربر همزمان را پشتیبانی میکند. فیسک تایم در لیست مربوط به بهترین برنامه ویدیو کال یکی از بهترین ها است.

دانلود برنامه تماس تصویری فیس تایم (FaceTime) برای آیفون و آی‌پد | لینک

7. اوو (ooVoo)

اوو از دیگر اپلیکیشن های تماس تصویری است که به داشتن رابط کاربری با استفاده آسان و کاربرپسند معروف است. درواقع می‌توان ooVoo را رسانه اجتماعی کوچکی معرفی کرد که کاربران با استفاده از آن قادر به برقراری تماس صوتی و تصویری به‌صورت نامحدود خواهند بود و در‌عین‌حال، 8 کاربر نیز به‌صورت هم‌زمان می‌توانند در بستر این برنامه باهم تماس تصویری برقرار کنند.

برنامه اوو در میان بهترین برنامه تماس تصویری با کیفیت بالا گزینه بسیار خوبی بوده که شاید از ابزار و تنظیمات بالایی در این زمینه برخوردار نباشد اما باید بدانید که اوو کیفیت بالا و بسیار مناسبی را در برقراری تماس های صوتی و تصویری در اختیار کاربران قرار میدهد که در این زمینه میتوانید به گزینه خوبی دسترسی داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است بدانید اگر نرم افزار چت تصویری با اینترنت ضعیف میخواهید این برنامه گزینه خوبی برای شما خواهد بود که به نسبت سرعت اینترنت شما کیفیت تماس های تصویری جا به جا خواهد شد. همچنین میتوانید به تماس های تصویری گروهی در این برنامه دسترسی داشته باشید که برای اندروید و ای او اس عرضه شده است. پیشنهاد میشود در ادامه مقاله بهترین برنامه ویدیو کال باما همراه باشید.

دانلود اپلیکیشن تماس تصویری اوو (ooVoo) برای اندروید | iOS

8. لاین (Line)

لاین برنامه پیام رسان ژاپنی است که امکان برقراری چت تصویری نیز در آن گنجانده شده است و البته تنها دو کاربر می‌توانند به‌راحتی ازطریق آن باهم تماس تصویری برقرار کنند. علاوه‌بر‌این، هر دو طرف باید اپلیکیشن لاین را در دستگاه خود نصب داشته باشند. گفتنی است امکان ذخیره پیام‌ها و فایل‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های لاین محسوب می‌شود. هرچند این برنامه در گذشته ازنظر امنیت عملکرد ضعیفی داشت، اما هم‌اکنون از امنیت بسیاری برخوردار است و در این راستا از روش رمزنگاری End-to-End استفاده می‌کند. لاین را می‌توان امن ترین نرم افزار تماس تصویری محسوب کرد. شما عزیزان میتوانید نظر خودرا نسبت به بهترین برنامه ویدیو کال در نظرات برای ما به اشتراک بگذارید.

برنامه لاین یکی دیگر از مسنجر های محبوب قدیمی در میان ایرانیان بوده است که رفته رفته از دیدرس کاربران خارج شد اما با این اوصاف گزینه خوبی برای تماس تصویری با خارجی ها بوده که در این زمینه ویژگی های خوبی برای کاربران عرضه شده است که نباید آنها را از دست داد. در ادامه مقاله مربوط به بهترین برنامه ویدیو کال باما همراه باشید.

دانلود برنامه تماس تصویری لاین (Line) برای iOS | اندروید

9. وی چت (WeChat)

وی چت از آن دسته از اپلیکیشن های تماس تصویری است که امکان استفاده از امکاناتش تقریبا در همه سیستم عامل ها فراهم است و تنها کاربران لینوکس هستند که به امکانات وی چت دسترسی ندارند. در بستر این برنامه، 9 نفر می‌توانند هم‌زمان باهم تماس ویدئویی برقرار کنند. همچنین به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. البته به‌یاد داشته باشید این اپلیکیشن، چینی بوده و درواقع مخصوص چینی‌ها طراحی شده است. لازم به ذکر است که ارتباطات ایجاد شده روی برنامه، امنیت خوبی نخواهد داشت و شاید بتوان آن را ضعیف‌ترین اپلیکیشن در زمینه امنیت داده‌‎ها معرفی کرد. اگر بدنبال یکی از بهترین برنامه ویدیو کال هستید پیشنهاد میشود این برنامه را از دست ندهید.

دانلود برنامه تماس تصویری وی چت (WeChat) برای iOS | اندروید

وی چت (WeChat) نرم افزار تماس تصویری برای ویندوز | لینک

 

10. گوگل دوئو (Google Dou)

گوگل دوو (Google Dou) دیگر دستاورد گوگل در زمینه اپلیکیشن های تماس تصویری است و رویکردی مشابه اپلیکیشن FaceTime نیز دارد. این اپلیکیشن امکان برقراری چت تصویری بین 8 نفر را فراهم می‌کند و البته از جهاتی نیز با فیس تایم متفاوت است. درواقع در این اپلیکیشن کاربر می‌تواند قبل از پاسخ دادن به تماس ویدئویی، پیش‌نمایشی از خود را مشاهده کند. همچنین این برنامه هم برای کاربران اندروید و هم کاربران iOS در دسترس است و نیازی به استفاده از برنامه جانبی دیگری نیز برای استفاده نخواهد بود و تنها شماره تماس کاربران کافی است.

دانلود برنامه تماس تصویری گوگل دوئو (Google Dou) برای iOS | اندروید

گوگل دوئو (Google Dou) نرم افزار تماس تصویری برای ویندوز | لینک

11. ایمو (imo)

یکی دیگر از برنامه‌های رایگان و کاربردی برای برقراری تماس تصویری با کیفیت بالا، ایمو است. به وسیله این اپلیکیشن می‌توانید بصورت متن و ویدئو پیام ارسال کنید و در کنار آن تماس تصویری با کیفیت بالا نیز داشته باشید حتی در شرایطی که آنتن دهی ضعیف است. ایمو مانند برنامه واتس اپ از رمزنگاری End-to-End پشتیبانی نمی‌کند. از این رو می‌توان گفت که از نظر امنیت، نرم افزار مطمئنی نیست. شما کاربران عزیز میتوانید نظر خودرا در مورد لیست برترین برنامه چت تصویری برای ما ارسال کنید.

از ویژگی‌های برنامه ایمو می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بهترین نرم افزار چت تصویری گروهی با ظرفیت 6 نفر.
  • برنامه‌ای مناسب برای برقراری ویدئو کنفرانس مخصوص معلمان و اساتید که بتوانند تدریس از راه دور داشته باشند. با استفاده از این قابلیت که Group Live Room نام دارد معلمان و اساتید می‌توانند تا 500 نفر را به ویدئو کنفرانس خود اضافه کنند.
  • رایگان و نامحدود، با قابلیت سازگاری با تمامی اینترنت‌ها مانند 2G, 3G, 4G و شبکه وای-فای.
  • قابلیت ارسال و دریافت انواع مختلف فایل‌های صوتی و تصویری و فرمت‌های دیگر مانند DOC, .MP3, .ZIP, .PDF.
  • برنامه‌ای متناسب برای تماس تصویری آیفون و آی‌پد.
  • استفاده حداقلی از حجم اینترنت
  • ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری
  • نرم افزاری مناسب برای تماس صوتی و تصویری

دانلود برترین برنامه چت تصویری ایمو (imo) برای اندروید | iOS

 

12. اسنپ چت (Snapchat) | برترین برنامه چت تصویری

اسنپ چت یکی از بهترین اپلیکیشن های تماس تصویری برای اندروید و iOS است که طی یک سال اخیر محبوبیت زیادی را بین مردم بدست آورده. این برنامه فیلترهای متنوع و سرگرم کننده‌ای به تصاویر یا ویدئوهای شما اضافه می‌کند که می‌توانید در همان لحظه ساخت با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اسنپ چت را می‌توان امین ترین نرم افزار تماس تصویری به حساب آورد زیرا از از رمزنگاری End-to-End برای هر کاربر پشتیبانی می‌کند.

از ویژگی‌های برنامه اسنپ چت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه فیلترهای جدید و متنوع بصورت روزانه.
  • طراحی فیلترهای شخصی توسط خودتان یا استفاده کردن از فیلترهایی که بقیه ساخته‌اند.
  • قابلیت ارسال پیام بصورت متن و ویدئو به دوستانتان.
  • قابلیت استوری گذاشتن.
  • قابلیت انجام تماس تصویری با دوستان تا حداکثر 16 نفر بصورت همزمان.

در ادامه میتوانید به جدول مفیدی از برترین برنامه چت تصویری دسترسی داشته باشید.

دانلود برنامه تماس تصویری اسنپ چت (Snapchat) برای اندروید | iOS

 

جدول مقایسه مشخصات برترین برنامه چت تصویری

اگر هنوزهم برای انتخاب بهترین برنامه تماس تصویری با کیفیت بالا در کامپیوتر دچار شک و تردید هستید، درادامه می‌توانید جدول مشخصات بهترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری معرفی‌شده در این مقاله را مشاهده و آن‌ها را باهم مقایسه کنید. لازم به ذکر است بدانید در جدول مربوط به برترین برنامه چت تصویری مشخصات کاملی در اختیار شما قرار گرفته است که نباید آنرا از دست دهید.

اپلیکیشن های تماس تصویری سیستم عامل قابل نصب حداکثر تعداد اعضای ویدیو کنفرانس امکان ارسال سایر انواع پیام ها امکان ارسال فایل امنیت
اسکایپ (Skype) نسخه وب، ویندوز، سیستم عامل مک، لینوکس، اندروید، iOS، Blackberry 50 دارد دارد ضعیف
هنگ اوت (Hangout) نسخه وب، اندروید، iOS 10 دارد دارد متوسط
وایبر (Vibe) نسخه وب، ویندوز، سیستم عامل مک، لینوکس، اندروید، iOS 2 دارد دارد ضعیف
فیسبوک ویدئو کالینگ (Facebook Video Calling) نسخه وب، اندروید، iOS 50 دارد دارد ضعیف
فیس تایم (FaceTime) سیستم عامل مک، iOS 32 متوسط
واتساپ (Whatsapp) نسخه وب، ویندوز، سیستم عامل مک، لینوکس، اندروید، iOS 4 دارد دارد متوسط
ooVoo ویندوز، سیستم عامل مک، لینوکس، اندروید، iOS 8 دارد دارد ضعیف
لاین (Line) ویندوز، سیستم عامل مک، اندروید، iOS، Blackberry، ویندوزفون، Firefox OS 2 دارد دارد بالا
وی چت (WeChat) ویندوز، سیستم عامل مک، لینوکس، اندروید، iOS، Blackberry 9 دارد دارد خیلی ضعیف
گوکل دوو (Goofle Duo) اندروید، iOS 9 متوسط
ایمو (imo) سیستم عامل مک، اندروید، iOS 6 و 500 دارد دارد پایین
اسنپ چت (Snapchat) اندروید، iOS 16 دارد دارد بالا

سخن پایانی

مقاله ای تحت عنوان بهترین برنامه تماس تصویری در کنار دانلود 12 برنامه تماس تصویری با کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که میتوانید نظر خودرا در مورد برترین برنامه چت تصویری برای ما ارسال کنید. لازم به ذکر است نظرات شما در تولید و بررسی مطالب این چنینی تاثیرگذار خواهد بود که میتوانید برنامه هایی که از دید شما در این زمینه مفید هستند ولی در لیست برترین برنامه چت تصویری حضور ندارند را برای ما ارسال کنید.

برقراری تماس تصویری می‌تواند حجم قابل توجهی از اینترنت شما را کم کند. گاهی اوقات نیز برای استفاده‌های خانگی مناسب نخواهد بود. بااین‌حال، تصور کنید با این برنامه‌ها لازم نیست دیگر مسافت زیادی برای دیدن دوستان یا اعضای خانواده به شهر یا کشور دیگری سفر کنید. اصلا شاید در موقعیتی امکانش هم میسر نباشد. همچنین ویدئوکنفرانس‌ها نیز از دیگر امکانات نرم افزار تماس تصویری با کامپیوتر است که برای انجام کارهای اداری با‌توجه‌به جدول و نیازهای خود می‌توانید برنامه مناسبی انتخاب کنید. به‌یاد داشته باشید گاهی امنیت در برقراری تماس تصویری اهمیت بسیاری دارد. در‌این‌زمینه، باید اشاره کنیم که اگر امنیت برقراری ویدئوکنفرانس برای شما هم مهم است؛ از اپلیکیشن‌هایی مانند Jitsi و Tox و Wire استفاده کنید که به‌صورت تخصصی روی امنیت آن‌ها کار شده است.

در این مقاله سعی کردیم لیستی از بهترین اپلیکیشن های تماس تصویری را همراه با لینک دانلود آن ارائه دهیم. برنامه تماس تصویری هر بسیاری از شرایط می‌تواند بکار بیاید مخصوصا در زمان‌هایی که امکان جابجایی و تغییر مکان ندارید. ممکن است حجم کم شده از بسته اینترنتی قابل توجه باشد اما کیفیت و سهولت آن بسیاری از ایرادات را می‌پوشاند.

نظر شما درمورد اپلیکیشن های تماس تصویری، مزایا و معایب آن چیست؟ در بخش کامنت‌ها، نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.