چگونه یک صفحه از فایل ورد را تکثیر کنیم؟
اموزش نرم افزار کتیا – اموزش نرم افزار CATIA – کلاس آنلاین مجازی کتیا – کلاس کتیا
بسیاری از شما با روشهای تکثیر مانند روش خطی ، دایره ای و یا نامنظم آشنایی دارید و می دانید که هم در محیط های مقدماتی و هم در محیط های طراحی پیشرفته دستورات تخصصی مانند Circulare Pattern – User Pattern و … برای اعمال هرکدام از آنها وجود دارد
اما گاهی اوقات و در موارد حرفه ای ، مسیرهای مربوط به تکثیر برای ما صرفا دایره ای و یا خطی نمی باشد. به عنوان مثال شکل زیر را در نظر بگیرید که یک بیضی می باشد. فرض کنید می خواهیم یک الگو را حول این بیضی تکثیر کنیم / قطعا با هیچکدام از روشهای تکثیر گفته شده این کار ممکن نمی باشد. پس باید به سراغ دستورات پیشرفته تری برای این کار برویم که در این مطلب روش انجام این کار را با استفاده از دستور PowerCopy به شما آموزش خواهیم داد
در ادامه با ما همراه باشید…
توجه : در این آموزش ما تنها یکی از روش های PowerCopy را به شما اموزش خواهیم داد در حالی که با استفاده از این دستور می توانید به روش های مختلفی تکثیر انجام دهید
بعد از ایجاد طرح مورد نظر، طبق مراحل زیر به سراغ تکثیر بوسیله دستور PowerCopy خواهیم کرد :
1 – ابتدا از طریق منوی Insert یک مجموعه هندسی یا Geometrical Set با نام دلخواه ایجاد می کنیم
2 – فرض کنیم مطابق شکل بالا می خواهیم تعداد ۱۲ عدد کپی حول بیضی ایجاد کنیم. در گام نخست به سراغ دستور Points & Planes Repetition خواهیم رفت و به تعداد کپی های دلخواه ، نقاطی را روی شکل ایجاد نماییم
نکته 1 : دقت کنید که از این مرحله به بعد تمام روند PowerCopy در GeomericalSet ایجاد شود
نکته 2 – در هنگام کار با دستور Points & Planes Repetition قبل از OK ، گزینه Create In New Body را غیر فعال کنید
3 – در ادامه بوسیله دستور Line Definition روی هر نقطه خطی در راستای دلخواه ایجاد خواهیم کرد
نکته : می توانید این خطوط را در حالات Normal To Curve و یا Point Direction ایجاد نمایید
4 – حال به سراغ دستور Positioned Sketch می رویم. این دستور را اجرا می کنیم و در قسمت Positioned Sketch و بخش Reference با کلیک راست و انتخاب Create Plane وارد دستور Plane خواهیم شد. سپس حالت Normal To Curve را انتخاب و یکی از خطوطی که ایجاد کردیم را انتخاب می کنیم تا صفحه ای عمود بر این خط ایجاد گردد / در ادامه و در قسمت Origin از دستور Positioned Sketch گزینه Perojection Point را انتخاب خواهیم کرد و نقطه ایجاد شده مربوط به خط انتخاب شده را انتخاب و در انتها Ok می کنیم
حال وارد نمای مذکور شدیم تا طرح دو بعدی دلخواه خود را در راستای مشخص شده ترسیم و سپس از طریق دستورات محیط Generative Shape Design ، آن را به حالت سه بعدی تبدیل نماییم
5 – از طریق منوی Insert و از طریق قسمت Knowledge Template گزینه PowerCopy را انتخاب می کنیم
6 – در حالی پنجره Power Copy در حالت فعال قرار دارد ، طرح سه بعدی ایجاد شده را انتخاب و سپس در پنجره دستور و در قسمت Inputs Of Components بر روی Sketch کلیک کنید تا به دو عنصر مجزا Point – Line تفکیک شود / در انتها OK نمایید تا اطلاعات آن در نوار درختی ذخیره شود
7 – از طریق منوی Insert گزینه Instantiate From Selection را انتخاب و بر روی PowerCopy ایجاد شده در نوار درختی کلیک نمایید تا پنجره این دستور ظاهر شود
8 – در ادامه بر اساس ترتیپ پارامترهای خواسته شده در پنجره دستور ، نقطه و خط را برای خطوط بعدی به ترتیب انتخاب و Ok کنید تا نرم افزار بطور هوشمند طرح تکثیرشونده را روی آن ایجاد کند
نکته 1 : این کار را به ترتیب برای تمام خطوط انجام دهید تا تکثیر شما کامل شود
نکته 2 : در هنگام استفاده از این دستور ، گزینه Repeat را فعال نمایید
در ادامه می توانید فایل مربوط به این اموزش را نیز از اینجا دانلود نمایید
اموزش نرم افزار کتیا – اموزش نرم افزار کتیا – اموزش نرم افزار کتیا – اموزش نرم افزار کتیا – اموزش نرم افزار CATIA – اموزش نرم افزار CATIA – اموزش نرم افزار CATIA – اموزش نرم افزار CATIA – اموزش نرم افزار CATIA – کلاس آنلاین مجازی کتیا – کلاس آنلاین مجازی کتیا – کلاس آنلاین مجازی کتیا – کلاس آنلاین مجازی کتیا – کلاس آنلاین مجازی کتیا – Catia iran – Catia iran – Catia iran – Catia iran – کلاس کتیا – کلاس کتیا – کلاس کتیا – کلاس کتیا – کلاس کتیا
کپی کردن کلمات و پاراگرافها در نرمافزار Word ساده است اما اگر بخواهید یک صفحه را به صورت کامل کپی کنید به طوری که ادامهی صفحهی فعلی نباشد، میبایست ابتدا یک صفحهی خالی بسازید یا به ابتدای صفحهی بعدی بروید.
در این مقاله روش اصولی ایجاد کپی از صفحات فایل ورد را بررسی میکنیم.
روش اصولی ایجاد صفحه خالی و رفتن به صفحهی بعد
گاهی اوقات هدف کاربر این است که یک صفحهی خالی در فایل ورد قرار دهد. طبعاً اگر چند مرتبه Enter را بزنید، به صفحهی بعدی میرسید و یک صفحهی خالی ایجاد میشود اما راهکار اصولی این است که از تب Insert و گروه Pages و گزینهی Blank Page استفاده کنید.
برای رفتن به صفحهی بعدی هم میتوانید از روش Enter زدن و ایجاد خطوط خالی اقدام کنید که روش خوب و اصولی نیست. برای این منظور بهتر است از گزینهی Page Break در تب Insert نوار ابزار بالای صفحه استفاده کنید. با این روش نشانگر تایپ به ابتدای صفحهی بعدی منتقل میشود.
تکثیر کردن یک صفحه به صورت کامل
برای تکثیر کردن یک صفحه از فایل ورد، دکمه و گزینهی خاصی وجود ندارد بلکه میبایست از روش کپی و پیست کردن استفاده کنید. روش اصولی این است که ابتدا محتوای صفحهی موردنظر را به صورت کامل انتخاب کنید. سپس با یکی از روشهای اشاره شده یک صفحهی جدید بسازید یا به ابتدای صفحهی بعدی بروید. اکنون محتوای کپی شده را پیست کنید.
اما توضیحات بیشتر در خصوص انتخاب تمام محتویات صفحه:
اگر فایل شما فقط یک صفحه دارد، میتوانید با کلید میانبر Ctrl + A همهی محتوا را به راحتی انتخاب کنید. برای کپی کردن از شورتکات Ctrl + C استفاده کنید که سریعترین روش است اما در عین حال میتوانید روی محتوای انتخاب شده راستکلیک کنید و گزینهی Copy را انتخاب نمایید.
گام دوم ساخت صفحهی خالی یا رفتن به صفحهی بعدی است که روش کار را توضیح دادیم و گام سوم پیست کردن محتوا است. ابتدا در ابتدای صفحهی جدید کلیک کنید و سپس محتوای کپی شده را با زدن کلید میانبر Ctrl + V پیست کنید. روش دیگر راستکلیک کردن در صفحهی خالی یا صفحهی جدید و انتخاب کردن گزینهی Paste است.
دقت کنید که در صورت استفاده از منوی راستکلیک، میتوانید در مورد فرمت محتوایی که پیست میکنید، تصمیمگیری کنید. گزینهی Keep Source Formatting موجب حفظ فرمت محتوای کپی شده میشود و گزینهی پیشنهادی ماست.
اما حالت دوم که فایلی با چند صفحه است و میخواهید صفحهای از آن را تکثیر کنید: مراحل کار مشابه است اما برای انتخاب کردن متن نمیتوان از Ctrl + A استفاده کرد. در این حالت از روش کلیک و درگ کردن با موس استفاده کنید و دقت کنید که چیزی از ابتدا و انتهای صفحه از قلم نیافتد.
گام دوم ایجاد صفحهی جدید یا خالی و کلیک روی اولین خط از صفحهی جدید است. اکنون با کلید میانبر Ctrl + C محتوا را پیست کنید.
howtogeekسیارهی آیتی
اگر بعد از مطالعه مقاله در مورد پرینت دو صفحه در یک صفحه ورد سوالی داشتید می توانید
در زمان پرینت گرفتن برخی اسناد در ورد گاهی احتیاج پیدا می کنیم به علت کمبود کاغذ ، دو صفحه را در یک صفحه پرینت کنیم. یا زمان هایی پیش می آید که می خواهیم یک جزوه را در ابعاد کوچکتر چاپ کنیم. به عبارت دیگر در این مقاله خواهید آموخت که چگونه دو صفحه A5 را در یک صفحه A4 پرینت بگیرید.
این مقاله را هم بخوانید: تایپ فارسی در ورد و رفع مشکل برعکس تایپ شدن در ورد
روش تنظیم کردن کاغذ و ابعاد پرینت
برای اینکه ابعاد پرینت شما به درستی تنظیم شود ابتدا فایل ورد خود را باز کنید و مطابق تصویر زیر ، ابعاد کاغذ را بر روی A4 تنظیم کنید. ( وارد بخش Page Layout شوید و گزینه Size را بر روی A4 قرار دهید. ) بعد از انجام این کار احتمال دارد تیتربندی ها و قسمت بندی های فایل شما کمی دچار تغییر شود که باید قبل از چاپ آنها را اصلاح کنید.
نحوه پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه در ورد
حال که نوع کاغذ را بر روی A4 تنظیم کردیم نوبت به پرینت گرفتن می رسد. پس از قرار دادن کاغذ در پرینتر مقدار مورد نیاز ، دکمه های Ctrl+P را فشار دهید.
در پنجره پیش رو همانطور که در تصویر مشاهده می کنید مطابق با نسخه نرم افزار Word شما ، گزینه ای برای تنظیم تعداد صفحه قابل چاپ در یک صفحه وجود دارد. این مورد به صورت پیش فرض بر روی 1 Page Per Sheet می باشد. اکنون شما باید آن را بر روی گزینه 2 Pages Per Sheet تنظیم کنید و در نهایت بر روی دکمه Print کلیک کنید.
در نسخه های قدیمی تر ورد ، بعد از فشردن Ctrl+P بخشی به نام Zoom را پیدا کرده و گزینه Pages Per Sheet را بر روی 2 Pages تظیم کنید.
اگر بعد از مطالعه مقاله در مورد پرینت دو صفحه در یک صفحه ورد سوالی داشتید می توانید
“;
myFunction();
}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}
xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvatech.com/inc_newtheme/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}