تکنولوژی

چگونه با Mi Drop‌ فایل‌ها را از گوشی‌های شیائومی به کامپیوتر منتقل کنیم؟

یکی از بهترین روش‌های فرستادن فایل از گوشی به کامپیوتر و برعکس، تبدیل کردن گوشی و تبلت به سرور FTP است. کافی است گوشی و کامپیوتر در یک شبکه قرار داشته باشند و نرم‌افزاری برای تبدیل اندروید به سرور FTP نصب کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

در اغلب محصولات Xiaomi اپی به اسم Mi Drop وجود دارد که در حقیقت از پروتکل FTP استفاده می‌کند. با توجه به اینکه گوشی‌ها و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های امروزی همگی دارای Wi-Fi‌ هستند، می‌توان گوشی را Hotspot و سپس با استفاده از Mi Drop به حافظه‌ی داخلی گوشی دسترسی پیدا کرد.

در این مقاله به آموزش جابجایی فایل بین کامپیوتر و گوشی‌های شیائومی که اپی به Mi Drop دارند، می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

اغلب کاربران اندروید برای جابجا کردن فایل بین کامپیوتر و گوشی و البته بدون کابل USB از نرم‌افزارهایی مثل Zapya و SHAREit استفاده می‌کنند که روش خوب و ساده‌ای است اما کار با اپ‌های تبدیل اندروید به سرور FTP حتی ساده‌تر و کاربردی‌تر است!

برای تبدیل گوشی به سرور FTP می‌توان از یک شبکه‌ی وای-فای که حتی به کمک خود گوشی یا تبلت ایجاد شده و یک نرم‌افزار تبدیل اندروید به سرور FTP استفاده کرد. قبلاً یکی از نرم‌افزارهای معروف در این زمینه را بررسی کردیم:

آموزش انتقال فایل از اندروید به کامپیوتر با سرور FTP

در گوشی‌های شیائومی و همین‌طور برخی رام‌های اندروید، بدون اپ اضافی و به کمک ابزارهایی که سازنده گوشی در نظر گرفته، می‌توان تبدیل به سرور FTP را انجام داد. Mi Drop شیائومی هم یکی از این اپ‌های مفید است.

چگونه با Mi Drop شیائومی فایل‌ها را از گوشی به کامپیوتر منتقل کنیم؟

ابتدا گوشی و کامپیوتر خود را به یک شبکه‌ی وای-فای متصل کنید. اگر مودم و روتر بی‌سیم در اختیار ندارید، گوشی را به هات‌اسپات وای-فای تبدیل کنید و با کامپیوتر خود به شبکه‌ی وای-فایی که گوشی ایجاد کرده، متصل شوید. اکنون مراحل زیر را طی کنید:

اپلیکیشن Mi Drop را از لیست اپ‌ها یا با تپ کردن روی آیکون آن در صفحات خانه اندروید اجرا کنید.

پس از اجرا کردن اپ، روی آیکون سه‌نقطه‌ای منو در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

گزینه‌ی Connect to computer‌ را انتخاب کنید.

روی دکمه‌ی Start تپ کنید.

اگر گوشی شما دارای اسلات کارت حافظه باشد و کارت میکرو‌اس‌دی در آن قرار داده باشید، در مورد انتخاب حافظه‌ی ذخیره‌سازی سوال می‌شود. حافظه‌ای که قرار است فایل‌های آن به کامپیوتر فرستاده شود و یا از کامپیوتر فایل‌هایی در آن کپی شود را انتخاب کنید.

یک لینک ساده برای کار با FTP دریافت می‌کنید. گام بعدی این است که در محیط ویندوز، فایل اکسپلورر را اجرا کنید و لینک FTP را در نوار آدرس نوشته و کلید Enter را فشار دهید.

به این ترتیب می‌توان در فایل اکسپلورر ویندوز به حافظه‌ی داخلی یا کارت حافظه‌ی گوشی اندرویدی که برند Xiaomi دارد، دسترسی پیدا کرد. در واقع استفاده کردن از Mi Drop درست شبیه به اپ‌های ایجاد سرور FTP در اندروید است و مراحل بعدی در کامپیوتر ویندوزی یا … نیز کاملاً مشابه است.

چگونه ارتباط امن بین کامپیوتر و گوشی‌های Xiaomi برای انتقال فایل ایجاد کنیم؟

برای بهبهود امنیت ارتباط گوشی و کامپیوتر، می‌بایست تنظیمات بیشتری انجام داد و البته در اپ Mi Drop رام MIUI 9 تنظیمات لازم پیش‌بینی شده است. در نسخه‌های قبلی MIUI، قابلیت FTP در اپلیکیشن Mi File Explorer گنجانده شده بود که شاید از نظر برخی کاربران پنهان مانده باشد.

راهنمای استفاده و ترفندهای MIUI 9‌ برای کار با گوشی‌های شیائومی

مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا در اپ Mi Drop و صفحه‌ی اتصال به کامپیوتر، روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل تنظیمات در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

گزینه‌ی Sign in anonymously را غیرفعال کنید که به معنی ورود به صورت ناشناس است. در واقع قرار است کاری کنیم که هر کاربر برای ارتباط با سرور FTP نیاز به رمز عبور و نام کاربری داشته باشد.

قدم بعدی این است که username و password دلخواه برای ارتباط امن را وارد کنید.

اکنون برای اتصال به گوشی از طریق کامپیوتر تلاش کنید و با استفاده از رمز عبور و نام کاربری ایجاد شده، دسترسی امن پیدا کنید.


اغلب کاربران گوشی های اندرویدی برای جابجایی فایل بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی خود از اتصال مطمئن کابل USB استفاده می کنند و یا از نرم‌افزارهایی مانند Zapya و SHAREit که بصورت بیسیم توانایی انتقال اطلاعات را دارند استفاده می نمایند ولی کاربران گوشی های هوشمند شیائومی ابزاری به نام Mi Drop در گوشی همراه خود دارند که بوسیله آن آسانتر و مطمئن تر میتوانند اطلاعات خود را بین گوشی و کامپیوتر خود منتقل نمایند . یکی از بهترین روش های انتقال فایل و اطلاعات استفاه از شبکه بیسیم یا روش FTP می باشد بدین صورت که گوشی یا تبلت تبدیل به سرور FTP می شود و فایل ها از طریق تکنولوژی WIFI از دستگاه به کامپیوتر و یا لپتاب منتقل می شود ، برنامه Mi Drop با استفاده از همین پروتوکل و با اتصال گوشی بصورت Hotspot انتقال اطلاعات بین گوشی یا تبلت و کامپیوتر را انجام می دهد .

در این پست به کاربرد های برنامه Mi Drop و آموزش انتقال فایل بین گوشی های اندروید و آموزش انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر بوسیله Mi Drop می‌پردازیم .


همواره میتوانید آخرین نسخه این برنامه از اینجا دانلود یا بروز رسانی نمایید .


کاربرد ها و ویژگی های برنامه Mi Drop

  • امکان شخصی سازی،رمزگذاری، و افزایش امنیت اتصال
  • انتقال با سرعت بسیار بالای ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه
  • امکان ادامه ارسال درصورت قطع شدن اتصال
  • ارسال فایل های حجیم با فرمت ها گوناگون
  • انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر یا لپتاب
  • انتقال فایل بین گوشی های اندرویدی
  • پشتیبانی از زبان های مختلف

آموزش انتقال فایل در گوشی های شیائومی بوسیله برنامه Mi Drop

پیش از شروع اتصال ، هر دو دستگاه باید توسط یک مودم بیسیم یا روتر به یک شبکه مشترک متصل باشند / بطور مثال در محیط خانه لپتاب و گوشی همراه هردو به وای فای مودم ADSL خانه متصل باشند .

  • برنامه Mi Drop را اجرا نمایید .

  • روی آیکون سه‌نقطه‌ای منو در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید و گزینه‌ی Connect to computer‌ را انتخاب نمایید .

چگونه با Mi Drop‌ فایل‌ها را از گوشی‌های شیائومی به کامپیوتر منتقل کنیم؟

  •  روی گزینه «Start» پایین صفحه کلیک کنید.
  • برنامه به شما ادرسی را نشان می دهد بصورت مثال : ftp://10.238.1.128.458 همین کد نمایش داده شده را در مرورگر یا مدیریت فایل یا بالای یکی از پوشه های کامپیتر خود جایگذاری نمایید و اینتر بزنید .

  • اگر آدرس نمایش داده شده توسط برنامه می دراپ را صحیح وارد کرده باشید اطلاعات حافظه دستگاه شما مانند تصاویر زیر نمایش داده می شود .

نمونه اتصال و دسترسی توسط مرورگر کامپیوتر 

نمونه اتصال و دسترسی توسط فایل منیجر یا پوشه های کامپیوتر 

انتقال فایل بین دستگاه های اندروید توسط برنامه Mi Drop

انتقال فایل بین گوشی های اندرویدی تا قبل از بروز رسانی MIUI 10 فقط بین گوشی های کمپانی شیائومی مقدور بود ولی بعد از این بروز رسانی Xiaomi با انتشار اپلیکیشن Mi Drop استفاده از این برنامه را برای سایر گوشی های سازندگان دیگر هم امکان پذیر کرده است ، شما می توانید با نصب این برنامه حتی بر روی گوشی غیر Mi و Redmi خود به انتقال تصاویر، برنامه ها، موسیقی ها و حتی فیلم های خود بین گوشی های اندرویدی بپرازید


امیدوارم این آموزش برای دوستان مفید واقع شده باشد …

در صورت داشتن هرگونه سوال حتما زیر همین پست سوال خود را مطرح نمایید

موفق باشید ….


توجه :

این پست بصورت اختصاصی توسط ام آی فلش تهیه و نوشته شده است .

کپی برداری با نام و آدرس ام آی فلش بدون مانع می باشد.


…:: پیشنهاد : اگر به دنیای شیائومی علاقه مند هستید پیج اینستاگرام مارا فالوو کنید ( فالوو کردن ) ::…

مطالعه بیشتر


استفاده از یک رم میکرو اس‌دی (Micro SD) در دستگاه‌های مختلف


نحوه استفاده از رم میکرو اس‌دی ویندوزفون use micro sd

رم میکرو اس‌دی از انواع حافظه‌های جانبی محسوب می‌شود که این روزها کاربردهای آن به مراتب افزایش یافته است. هم اکنون اغلب گوشی‌های هوشمند اندرویدی و تبلت‌ها قابلیت پشتیبانی از این نوع حافظه جانبی را ارائه می‌کنند. اما کاربردها رم میکرو اس‌دی تنها مختص گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نبود و در زمینه‌هایی دیگری نیز می‌توان از این قطعات کوچک الکترونیکی استفاده کرد.
به عنوان مثال از رم‌های میکرو اس‌دی می‌توان به منظور افزایش حافظه ذخیره‌سازی دوربین‌های دیجیتال و یا حتی لپ‌تاپ‌ها نیز استفاده به عمل آورد. ما در این مقاله قصد داریم که نگاهی به 5 نمونه از کاربردهای رم میکرو اس‌دی و شیوه استفاده از آن در دستگاه‌های مختلف داشته باشیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در تهران

استفاده از رم میکرو اس‌دی در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی

همانطور که اشاره کردیم بخش عظیمی از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی کنونی موجود در بازار از اتصال رم میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کنند. این موضوع بدان معناست که با اتصال این قطعه به این نوع از گوشی‌ها می‌توان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن‌ها را افزایش داد. البته باید توجه داشته باشید که گوشی‌های هوشمندی هم وجود دارند که از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. اگر از این دسته محصولات استفاده می‌کنید، اتصال رم میکرو اس‌دی به آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
دقت داشته باشید که تبلت‌های اندرویدی عموما از اتصال رم میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کنند. در این محصولات، شیاری مربوط به اتصال این رم کاملا مشخص خواهد بود. اگر از یک گوشی اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی استفاده می‌کنید باید بدانید که شیار اتصال این رم عموما با شیار اتصال سیم کارت دستگاه ارتباط داشته و در یک محل تعبیه شده است. اگر باتری دستگاه قابل جداسازی باشد، این شیار احتمالا در بخش زیرین شیار سیم کارت واقع شده و چنانچه باتری دستگاه قابل جداسازی نباشد، این شیار در کنار شیار سیم کارت و در لبه دستگاه تعبیه خواهد شد.

نحوه استفاده از رم میکرو اس‌دی use micro sd

بنابراین در مرحله نخست محل دقیق اتصال رم میکرو اس‌دی به گوشی یا تبلت خود را شناسایی کنید. پس از یافتن این شیار نسبت به وارد کردن رم میکرو اس‌دی به درون آن اقدام نمایید. دقت داشته باشید که در برخی از شرایط به منظور خوانده شدن و شناسایی رم میکرو اس‌دی توسط گوشی شما ملزم به فرمت کردن رم‌تان خواهید بود، اما اگر رم میکرو اس‌دی خود را به تازگی خریداری کرده باشید نیازی به انجام این کار وجود ندارد.
پس از اتصال رم میکرو اس‌دی به گوشی یا تبلت خود وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه اندرویدی‌تان شوید. گزینه Storage را انتخاب کنید و سپس گزینه ” Transfer data to SD card” را لمس نمایید. چنانچه این گزینه موجود نبود نمی‌توانید با استفاده از این روش و به طور مستقیم فایل‌های ذخیره شده در حافظه داخلی دستگاه را به Transfer data to SD card منتقل کنید. در این شرایط باید دست به انجام اقدامات دیگری بزنید که در ادامه شرح داده می‌شود. اما چنانچه این گزینه را مشاهده کردید آن را انتخاب نموده و سپس فایل‌هایی که تمایل به انتقال آن‌ها به رم میکرو اس‌دی را دارید انتخاب کنید. با لمس گزینه Transfer این فایل‌ها از حافظه داخلی دستگاه به حافظه جانبی یا همان رم میکرو اس‌دی منتقل می‌شوند.

نحوه استفاده از رم میکرو اس‌دی use micro sd

اما اگر گزینه Transfer data to SD card را مشاهده نکردید باید به روش دیگری نسبت به انتقال فایل از حافظه داخلی دستگاه به حافظه جانبی آن وارد عمل شوید. بدین منظور باید از یک اپلیکیشن فایل منیجر یا مدیریت فایل (File Manager) استفاده کنید. بنابراین وارد فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) یا بازار شوید و نسبت به دانلود یک اپلیکیشن فایل منیجر قابل اعتماد وارد عمل شوید. اپلیکیشن‌هایی نظیر ES File Explorer گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.
پس از دانلود اپلیکیشن فایل منیجر مورد نظر آن را نصب و اجرا نمایید. به محل ذخیره‌سازی فایل‌های مورد نظرتان در حافظه داخلی دستگاه مراجعه کنید. فایل‌های مورد نظر را انتخاب کرده و با استفاده از قابلیت Cut آن را از محل مورد نظر جدا کنید. به محلی از حافظه جانبی (رم میکرو اس‌دی) دستگاه مراجعه کنید که قصد انتقال فایل‌های انتخاب شده به آن قسمت را دارید. با انتخاب گزینه Paste این فایل‌ها در محل جدید مد نظرتان منتقل می‌شوند و از حافظه داخلی دستگاه به حافظه جانبی آن انتقال پیدا می‌کنند.

نحوه استفاده از میکرو اس‌دی use micro sd

اما به منظور انتقال اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه خود به حافظه جانبی یا همان رم میکرو اس‌دی نیز تلاشی داشته باشید. تنها در نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اندروید این قابلیت ارائه می‌شد. بدین منظور وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه اندرویدی خود شوید. گزینه‌ Apps یا Applications را انتخاب کنید. در لیست ارائه شده هر یک از اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را انتخاب کرده آیکون Move to SD را انتخاب کنید. اگر این آیکون فعال باشد، با انتخاب آن احتمالا اپلیکیشن مورد نظر از حافظه داخلی دستگاه به حافظه جانبی منتقل می‌شود اما چنانچه این گزینه در بخش یاد شده غیرفعال باشد، امکان انتقال اپلیکیشن به رم میکرو اس‌دی وجود ندارد.

نحوه استفاده از میکرو اس‌دی use micro sd

بیشتر بخوانید: نمایندگی های گوشی سامسونگ در تهران

استفاده از رم میکرو اس‌دی در لپ‌تاپ‌های ویندوزی

لپ‌تاپ‌های امروزی هم دارای شیار میکرو اس‌دی هستند. این موضوع بدان معناست که شما می‌توانید به لپ‌تاپ‌تان رم میکرو اس‌دی متصل کنید. دقت داشته باشید که اگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما از شیار میکرو اس‌دی بهره‌مند نیست می‌توانید با خرید یک تبدیل یا آداپتور، پورت USB دستگاه را تبدیل به شیار میکرو اس‌دی کنید. در لپ‌تاپ‌ها قطعه‌ای در شیار ایجاد شده قرار داده می‌شود که رم میکرو اس‌دی در درون آن سوار شده و سپس به لپ‌تاپ متصل می‌شود.
دقت داشته باشید که ممکن است در پس از اتصال رم میکرو اس‌دی به لپ‌تاپ‌تان متوجه شوید که دستگاه این حافظه را شناسایی نکرده است. در این شرایط شما ملزم به دانلود SDXC درایورهای مورد نیاز به منظور شناسایی و خواند رم میکرو اس‌دی خواهید بود. این موضوع به ویژه در ویندوز XP و ویستا (Vista) بیشتر مشاهده شده است.

پس از نصب رم میکرو اس‌دی به لپ‌تاپ یا کامپیوترتان وارد بخش My Computer یا This PC شوید. با فشردن کلیدهای ترکیبی Win + E هم وارد این بخش خواهید شد.

در این قسمت درایوی را با لیبل Removable Disk مشاهده خواهید کرد. این درایو مربوط به رم میکرو اس‌دی شماست.

با دو بار کلیک کردن بر روی این درایو وارد آن شده و می‌توانید نسبت به جابه‌جایی فایل‌های درون آن اقدام کنید. فرآیند رد و بدل فایل مابین کامپیوتر و رم میکرو اس‌دی مورد نظرتان از طریق Copy\Paste فایل‌های مورد نظر امکان‌پذیر خواهد بود.

عیب‌یابی و مقابله با مشکلات احتمالی

اما در برخی از شرایط ممکن است مشکلاتی ایجاد شده و بنا به دلایل خاصی امکان برقراری ارتباط مابین رم میکرو اس‌دی و کامپیوتر شما وجود نداشته باشد. در این شرایط باید برخی از موارد را به منظور عیب‌یابی احتمالی بررسی کنید. ابتدا رم میکرو اس‌دی خود را بررسی نمایید چرا که برخی از این قطعات به همراه قفل‌های فیزیکی خاصی روانه بازار می‌شوند. این قفل فیزیکی عموما در شرایطی که از بخش جلو به رم نگاه کنید در لبه سمت چپ آن واقع شده است. این قفل را باز کنید و مجددا نسبت به اتصال رم میکرو اس‌دی به دستگاه خود وارد عمل شوید.

اما در برخی از شرایط دیده شده که کامپیوتر توانسته رم میکرو اس‌دی را شناسایی کند اما به محتوای آن دسترسی پیدا نمی‌کند. در این شرایط اگر محتوای رم میکرو اس‌دی برای شما حائز اهمیت نیست نسبت به فرمت کردن آن وارد عمل شوید. فرمت کردن رم میکرو اس‌دی در اغلب موارد مشکل عدم شناسایی محتوای آن توسط ویندوز را برطرف می‌کند. بدین منظور بر روی درایو رم میکرو اس‌دی خود در بخش My Computer یا This PC راست کلیک کرده و مانند تصویر فوق گزینه Format را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در لیست ارائه شده حتما از گزینه Fat32 استفاده کنید تا رم شما توسط اغلب دستگاه‌های دیگر قابل شناسایی باشد. تیک گزینه Quick Format را زده و بر روی Start کلیک کنید تا فرآیند فرمت کردن رم میکرو اس‌دی آغاز شود.

اما در پاره‌ای از موارد مشاهده شده که قابلیت فرمت کردن سیستم عامل ویندوز مایکروسافت عملکرد چندان جالبی نداشته است. در این شرایط می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت نسبت به دانلود و استفاده از برنامه‌های اختصاصی ارائه شده بدین منظور وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S9 Plus

استفاده از رم میکرو اس‌دی در مک‌بوک‌ها (سیستم عامل Mac OS X)

اما چگونه می‌توان یک رم میکرو اس‌دی را به مک‌بوک متصل کرده و از آن استفاده کرد. اغلب مک‌بوک‌ها دارای شیار اتصال رم میکرو اس‌دی هستند اما اگر بنا به هر دلیلی دستگاه شما از این شیار بهره‌مند نبود می‌توانید از تبدیل‌ها یا آداپتورهای موجود استفاده کنید که پورت اتصال USB دستگاه را به شیار میکرو اس‌دی تبدیل می‌کنند. همچنین دقت داشته باشید که اغلب مک‌بوک‌ها از SDXC پشتیبانی می‌کنند، بنابراین به منظور شناسایی رم میکرو اس‌دی توسط این دستگاه دچار مشکل نخواهید شد.

پس از اتصال رم میکرو اس‌دی خود به مک‌بوک مورد نظر یک آیکون جدید با عنوان SD Card بر روی صفحه اصلی دستگاه نمایان می‌شود. بر روی این آیکون دو بار کلیک کنید.

با دو بار کلیک کردن بر روی این آیکون وارد محتوای رم میکرو اس‌دی خود شده‌اید. در این شرایط با استفاده از قابلیت Copy\Paste یا Drag\Drop می‌توانید فایل‌های مورد نظرتان را مابین رم میکرو اس‌دی و حافظه داخلی مک‌بوک‌تان جابه‌جا نمایید.

عیب‌یابی و مقابله با مشکلات احتمالی

ممکن است در اتصال رم میکرو اس‌دی به مک‌بوک‌ها نیز با مشکلاتی مواجه شوید. در مرحله اول باز هم قفل نبودن رم میکرو اس‌دی خود را بررسی کنید.

در صورتی که اطلاعات ذخیره شده در رم میکرو اس‌دی چندان برای شما حائز اهمیت نیستند نسبت به فرمت کردن آن از طریق سیستم عامل مک او اس ایکس (Mac OS X) وارد عمل شوید. بدین منظور پوشه Utilities را باز کرده و وارد پوشه Applications شوید. در منوی سمت چپ گزینه SD را انتخاب کنید. حال مانند تصویر فوق بر روی گزینه Erase کلیک کنید. فرمت مورد نظر را در حالت Fat32 قرار داده و بر روی گزینه Erase کلیک کنید تا فرآیند فرمت رم میکرو اس‌دی آغاز شود.

اگر با استفاده از روش فوق رم میکرو اس‌دی شما به طور کامل و مناسبی فرمت نشده از برنامه‌های اختصاصی نظیر SD Card Formatter استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه ال سی دی Note 9 سامسونگ

استفاده از رم میکرو اس‌دی در دوربین‌های دیجیتال

برخی از دوربین‌های دیجیتال هم قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی را ارائه می‌کنند. در حین خرید یک رم میکرو اس‌دی برای دوربین‌های دیجیتال باید دو عامل را در نظر داشت. اولین عامل ظرفیت بوده و عامل دوم مسئله سرعت است. همچنین باید تفاوت مابین سه نوع اصلی رم‌های میکرو اس‌دی را نیز به خوبی بشناسید. این سه نوع SD، SDHC و SDXC نام دارند.
رم‎‌های میکروی نوع SD حداکثر ظرفیت 2 گیگابایت را ارائه می‌کنند. شاید جالب باشد که بدایند واژه SD مخفف عبارت Secure Digital است. اما در سمت مقابل رم‌های SDHC حافظه‌ای تا سقف 32 گیگابایت دارند. واژه SDHC هم مخفف عبارت Secure Digital High Capacity است. در نهایت هم رم‌های نوع SDXC قرار دارند که ظرفیت بیشتری نسبت به نوع پیشین را ارائه خواهند کرد. واژه SDXC مخفف عبارت Secure Digital Extended Capacity است. مشکلی که در استفاده از این نوع رم‌ها وجود دارد مربوط به سازگار بودن دستگاه مورد نظر با آن‌هاست. اگر قصد خرید یک رم میکرو اس‌دی به منظور استفاده در دوربین‌های دیجیتال و نوع DSLR را دارید باید به این سه نوع موجود توجه خاصی داشته باشید.

حتما پیش از خرید رم میکرواس‌دی نسبت به سازگاری دستگاه با فرمت خریداری شده اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید که تمامی دوربین‌های دیجیتال قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی SDXC را ندارند. پس از خرید رم مورد نظر و سازگار با دوربین دیجیتال‌تان آن را به دستگاه متصل کنید. دوربین‌های دیجیتال هم مانند گوشی‌های هوشمند دارای شیار خاصی به منظور اتصال رم میکرو اس‌دی هستند.

ممکن است پس از وارد کردن رم میکرواس‌دی به داخلی دوربین خود قادر به استفاده از آن نباشید. در این شرایط لازم است که رم میکرو اس‌دی خود را فرمت نمایید. دقت داشته باشید که اگر رم نوع SDXC را وارد یک دوربین ناسازگار با این فرمت کنید از شما خواسته می‌شود تا محتوای رم مورد نظر را فرمت نمایید. در این شرایط به هیچ وجه این کار را انجام ندهید، چرا که انجام این کار منجر به از بین رفتن خاصیت اصلی رم SDXC شما در ذخیره‌سازی اطلاعات با حجم بالا می‌شود و در آینده این رم دیگر به مانند یک رم SDXC با ظرفیت بالا عمل نخواهد کرد.

استفاده از رم میکرو اس‌دی در ویندوزفون‌ها

استفاده از رم میکرو اس‌دی در ویندوزفون‌ها نیز تا حد زیادی شبیه با گوشی‌های اندرویدی است. در مرحله نخست باید اطمینان حاصل کنید که ویندوزفون شما از رم میکرو اس‌دی به عنوان حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. پس از اطمینان حاصل کردن از این موضوع، رم میکرو اس‌دی مورد نظرتان را وارد شیار تعبیه شده در دستگاه کنید. به منظور بررسی امکان پشتیبانی دستگاه از رم میکرو اس‌دی در ویندوزفون‌ها می‌توانید وارد بخش استارت (Start) شده و گزینه Apps را انتخاب کنید. سپس در لیست پیش رو به سمت پایین حرکت کرده و گزینه Storage Sense را انتخاب کنید. در این قسمت به دنبال گزینه با عنوان SD Card بگردید. گر این گزینه را مشاهده کردید شک نداشته باشید که ویندوزفون شما از اتصال رم میکرو اس‌دی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

همانطور که اشاره شد رم میکرو اس‌دی را در شیار مربوط به اتصال آن قرار دهید.

شما در سیستم عامل ویندوز موبایل می‌توانید اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه خود را به حافظه جانبی منتقل کنید. بدین منظور وارد بخش Storage Sense شوید و گزینه Phone را انتخاب کنید. حال گزینه Apps + Games را انتخاب کرده و پس از آن Select را لمس کنید. حال اپلیکیشنی که قصد انتقالش دارید را انتخاب نموده با استفاده از گزینه Move to SD card نسبت به انتقال داده‌های آن به حافظه جانبی (رم میکرواس‌دی) وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه ال سی دی S8 سامسونگ

امکان جابه‌جا کردن فایل‌هایی همچون فایل‌های صوتی، تصویری و … نیز از حافظه داخلی ویندوزفون به حافظه جانبی نیز وجود دارد. روند انجام این فرآیند کاملا مشابه با شرایط استفاده در دستگاه‌های اندرویدی است.

دقت داشته باشید که اگر بنا به هر دلیل خاصی قصد داشتید که نسبت به جداسازی رم میکرواس‌دی از ویندوزفون خود وارد عمل شوید، به هیچ وجه به طور ناگهانی آن را از دستگاه خارج نکنید. بدین منظور حتما باید از قابلیت Unmount استفاده کنید تا به رم میکرواس‌دی و محتوای آن آسیبی وارد نشود. بدین منظور وارد بخش Apps و Storage Sense شوید. گزینه SD Card را انتخاب کرده و سپس گزینه Remove SD card را لمس کنید. حال می‌توانید به شکل امنی رم میکرواس‌دی خود را از دستگاه خارج نمایید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعه موبایل

قیمت دوربین سلفی آیفون 11 پرو

قیمت تاچ ال سی دی Note 9