تکنولوژی

آموزش انتقال صفحات اینترنت بین آیفون و آیپد و مک با گوگل کروم

همانطور که می‌دانید، حتی زمانی که از دستگاه‌های اپل (آیفون یا آیپد) استفاده می‌کنید، می‌توانید مرورگر کروم را بعنوان مرورگر پیش‌فرض دستگاه خود انتخاب نمایید و همانند سافاری تب‌های آن را بین دستگاه‌های خود (آیفون، آیپد و مک‌بوک) منتقل کنید. ما در تیم فناوری 724Press قصد داریم چگونگی انجام این کار را در این مطلب به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

انتقال تب‌های کروم بین iPad, iPhone, Mac

به سادگی زمانی که وارد حساب کاربری گوگل خود می‌شود، می‌توانید تب‌های کروم را بین دستگاه‌های اپل مختلف خود جابجا کنید.  تنها کافی است گزینه “Sync” را برای این برنامه‌ها فعال نمایید. به حهت این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

در مک‌بوک خود وارد مرورگر کروم شوید و روی تصویر پروفایل خود در کروم کلیک کنید؛ اینجا می‌توانید وضعیت همگام‌ بودن برنامه‌های گوگل خود را مشاهده کنید.

در آیفون یا آیپد مرورگر کروم را اجرا و روی آیکون سه نقطه که در پایین صفحه قرار دارد، تپ کرده و سپس روی گزینه “Setting”  تپ کنید.

این عملکرد بطور خودکار تمامی تب‌ها و حساب‌های باز کاربری گوگل شما را نشان می‌دهد.

روند جابجایی تب‌ها بین دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک‌بوک شما متفاوت است؛ اما نگران نباشید، زیرا این کار در هر سه دستگاه بسیار ساده است. کافی است مراحل زیر را برای این کار دنبال کنید.

انتقال تب‌های کروم از مک به آیفون/آیپد

اگر در حال خواندن این مطلب از مک‌بوک استفاده می‌کنید، روی نوار آدرس آن کلیک نمایید. در اینجا باید روی آیکون موبایل و لپتاپ که در همان نوار آدرس قرار دارد کلیک کنید و یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب نمایید.

با این کار تب انتخاب شده به دستگاه دیگرتان منتقل می‌شود؛ برنامه کروم را در آیفون یا آیپد اجرا نمایید. حالا یک بنر را مشاهده می‌کنید که خبر از رسیدن یک تب از دستگاه دیگری می‌دهد.

نکته: این بنر تنها برای چند ثانیه ظاهر می‌شود و پس از محو شدن دیگر راهی برای بازگشت آن وجود ندارد.

مطلب مرتبط: نحوه پاک کردن History گوگل کروم و سابقه‌ی وب‌گردی مرورگرهای اندرویدی

حالا می‌بایست روی گزینه “Open” تپ کنید تا تب منتقل شده از مک را برایتان باز کند.

انتقال تب‌های کروم از آیفون/آیپد به مک

پروسه انتقال تب‌های مرورگر کروم آیفون/آیپد به مک (یا دیگر آیفون/آیپد) مسیر طولانی‌تری را نسبت به انتقال تب‌ها از مک سپری خواهد کرد؛ با هم این مراحل را بررسی می‌کنیم:

ابتدا کروم را در آیفون/آیپد خود اجرا کنید و سپس وارد سایتی شوید که می‌خواهید صفحه آن را منتقل کنید. حال می‌بایست روی آیکون اشتراک‌گذاری که در نوار آدرس قرار دارد تپ کنید.

از طریق منویی که ظاهر می‌شود، روی گزینه “Sent to your devices” تپ کنید.

لیستی برایتان به نمایش درخواهد آمد که تمامی دستگاه‌های موجود (دستگاه‌های سینک شده توسط حساب کاربری شما) را به نمایش می‌گذارد. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه ارسال به دستگاه را ببینید.

زمانی که روی این گزینه تپ کنید، یک نوتیفیکیشن در مک ظاهر خواهد شد که حاوی پیام مربوط به تب منتقل شده در کروم است. زمانی که روی نوتیفیکیشن کلیک کنید، پنجره جدیدی در کروم باز می‌شود که شما را مستقیماً به سایت موردنظر می‌برد.

اگر تب را به آیپد خود ارسال کنید یک بنر حاوی پیام “Tab Received” در صفحه کروم ظاهر خواهد شد که می‌توانید با تپ کردن روی “Open” وارد سایت موردنظر شوید.

چگونه تب‌های کروم را در دیگر دستگاه‌های اپل باز کنیم؟

اگر هر دو دستگاه باز و در حال اجرا باشند و همچنین برنامه کروم در هر دو اجرا شود، انتقال تب‌ها کار بسیار راحتی است. اگر در بخش تاریخچه کروم از ویژگی “Open Tabs” استفاده می‌کنید، می‌توانید تب‌ها را از طریق آیفون/آیپد بدون لمس کردن آنها باز کنید. برای استفاده از این ویژگی در مک، مرورگر کروم را اجرا و روی گزینه منو کلیک کنید.

مطلب مرتبط: چرا باید از کروم در آیفون استفاده کنیم؟ بررسی ویژگی‌های مرورگر گوگل در سیستم‌عامل iOS

حال می‌بایست به سراغ بخش تاریخچه بروید. می‌توانید تب‌های موجود در دیگر دستگاه‌های خود را در اینجا ببینید. روی لینک مربوط به سایت موردنظرتان کلیک کنید. همچنین می‌توانید تمام تب‌های باز شده از یک دستگاه خاص را از قسمت تاریخچه مشاهده کنید. برای این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command + Y نیز استفاده کنید.

در این مرحله روی گزینه “Tabs From Other Devices” کلیک کنید. در آیفون/آیپد خود، می‌توانید از سایر دستگاه‌های موجود در تعویض تب به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.

برنامه کروم را در آیفون/آیپد اجرا و روی گزینه “Tabs” تپ کنید.

از بالای صفحه روی تب “Devices” کلیک کنید. به پایین صفحه بروید تا تب‌های باز همه دستگاه‌های دیگر را ببینید.

یک صفحه وب را انتخاب کنید تا در iPhone یا iPad باز شوند.


همه چیز در مورد ویروس آیفون و آیپد و پاک کردن آن از گوشی


شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که آیا آیفون و آیپد های اپل هم ویروسی می‌شوند؟ اگر پاسخ مثبت باشد و آیفونی به ویروس آلوده شود، چطور باید آن را از شر ویروس خلاص کرد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد ویروس آیفون و آیپد های اپل صحبت کرده و نحوه پاک کردن آن را شرح دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ویروس آیفون و آیپد

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “راهنمای جامع پاک کردن ویروس گوشی های اندرویدی“ به صورت جامع در رابطه با ویروس های اندرویدی صحبت کردیم. همچنین نحوه پاک کردن ویروس های اندرویدی در 3 مرحله ساده را طی مقاله‌ای مجزا با عنوان “حذف ویروس اندروید از گوشی در 3 مرحله ساده“ شرح دادیم. اما حالا می‌خواهیم در مورد ویروس آیفون و آیپد های اپل صحبت کنیم!

به نظر شما آیا آیفون و آیپد های اپل هم به ویروس دچار می‌شوند؟ به بیان دیگر آیا سیستم عامل iOS هم مثل سیستم عامل اندروید ویروسی می‌شود؟ در ادامه این مطلب توضیحات جامعی در رابطه با ویروس آیفون و آیپد های اپل و نحوه پاک کردن آن ها از گوشی ارائه خواهیم کرد. چنانچه در مورد هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان واحد تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

ویروس آیفون و آیپد چیست؟

از نظر فنی ویروس یک کد مخرب است که در برنامه خاصی نوشته می‌شود و به شیوه های مختلفی می‌تواند در دستگاه اختلال ایجاد کند. برای مثال ممکن است یک ویروس سبب شود که اپلیکیشن خاصی در گوشی به صورت خودکار باز شود و اتفاقی رخ دهد که پیش از این در مقاله “جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها“ به صورت جامع در مرد آن صحبت کرده بودیم. در سمت مقابل ممکن است ویروس دیگری به شیوه‌ای کدنویسی شده باشد که فقط اطلاعات گوشی را به سرقت ببرد و چندان علائم محسوسی از خود نشان ندهد.

 

بنابراین از نظر فنی تفاوتی مابین ویروس آیفون و ویروس اندروید وجود ندارد و هر دو مورد ساختار یکسانی دارند. اما چطور ممکن است که یک آیفون یا آیپد ویروسی شود؟ به بیان دیگر ویروس های iOS چگونه در آیفون و آیپد های اپل فعال می‌شوند؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل 

آیفون و آیپد های اپل چطور ویروسی می‌شوند؟

تنها راه ویروسی شدن آیفون و آیپد های اپل مثل سیستم عامل اندروید مربوط به نصب اپلیکیشن ها از منابع غیر قابل اعتماد می‌شود. اپل در اپ استور (App Store) بستر امنیتی بسیار دقیقی فراهم کرده است که به جرئت می‌توانیم بگوییم استفاده از این منبع به منظور دانلود اپلیکیشن ها می‌تواند سلامت گوشی شما را تضمین کند. اپلیکیشن هایی که در اپ استور وجود دارند کاملا مورد بررسی قرار گرفته و از نظر امنیتی آنالیز می‌شوند، بنابراین اگر از اپ استور استفاده کنید احتمال اینکه با ویروس آیفون مواجه شوید تقریبا 0 درصد است.

اما وقتی از منابع دیگری غیر از اپ استور به منظور دانلود اپلیکیشن های آی او اسی استفاده کنید، احتمال اینکه آیفون یا آیپدتان ویروسی شود زیادتر می‌شود. اگرچه سیستم عامل iOS در مجموع یک سیستم عامل بسیار امن و دقیق است اما با این حال در حالتی که به منبع دانلود اپلیکیشن ها دقت نشود احتمال ویروسی شدن آن وجود دارد. همچنین در صورتی که آیفون جیلبریک شده باشد و از منابعی مثل سیدیا (Cydia) برای دانلود اپلیکیشن ها استفاده شود، احتمال ابتلای به ویروس آیفون هم افزایش پیدا می‌کند.

تعمیرات اپل

سیستم عامل iOS چقدر در برابر ویروس ها امن است؟

سیستم عامل آی او اس اپل از نظر امنیت نسبت به اندروید قدرتمندتر است. همچنین از آنجایی که کاربران دستگاه های اندرویدی بیشتر بوده و بستر مناسب تری هم برای مبتلا کردن گوشی های این دسته از کاربران به ویروس فراهم است، هکرها و افراد سودجو بیشتر زمان خود را صرف ایجاد کدهای مخرب برای اندروید می‌کنند. اما با این حال نمی‌توان گفت که ویروس آیفون وجود ندارد یا آیفون و آیپدهای اپل هیچوقت ویروسی نمی‌شوند. تا زمانی که از آیفون یا آیپدتان به درستی استفاده کنید و تمام اپلیکیشن های آن را از اپ استور دانلود نمایید، احتمال ویروسی شدن گوشی شما در حدود 0 درصد خواهد بود چون بدین صورت هیچ روزنه امنیتی برای فعال شدن کدهای مخرب یا همان ویروس ها را در گوشی خود ایجاد نمی‌کنید.

همه چیز در مورد ویروس آیفون در موبایل کمک

چگونه از وجود ویروس آیفون و آیپد مطلع شویم؟

اما اگر آیفون یا آیپدمان ویروسی باشد چگونه از این موضوع مطلع شویم؟ به بیان دیگر علائم و نشانه هایی که مشخص می‌کنند آیفون یا آیپدمان ویروسی شده شامل چه مواردی می‌شوند؟ همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم هر ویروس ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشد. برای مثال یک ویروس خاص ممکن است کد دستوری مخربی را شامل گردد که منجر به باز شدن خودکار برنامه‌ای همچون تلگرام شده و شما را در گروه یا کانالی عضو نماید!

یکی دیگر از علائم شایع ویروسی بودن آیفون و آیپدهای اپل مربوط به باز شدن خودکار صفحه وب و انتقال کاربر به سایت خاصی می‌شود. این مسئله یکی از کدهای دستوری مخرب رایج در تمام گوشی های موبایل از جمله گوشی های اندروید و آیفون هاست. همچنین در برخی شرایط دیده شده که برخی از ویروس های آیفون منجر به باز شدن خودکار اپ استور می‌شوند یا کاربر را به صفحه خاصی از اپ استور که مربوط به دانلود یک اپلیکیشن است هدایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

هر حرکت مشکوک دیگری که در آیفون یا آیپدتان دیده شود می‌تواند نشان دهنده وجود ویروس آیفون یا آیپد باشد. پس شما باید هر حرکت مشکوکی را تحت نظر داشته باشید. حال تصور کنید که با ویروس آیفون و آیپد مواجه شده‌اید یا به بیان دیگر آیفون یا آیپد شما ویروسی شده است! در این شرایط راه حل چیست؟ چطور باید نسبت به حذف ویروس آیفون اقدام کنیم؟

نحوه پاک کردن یا حذف ویروس آیفون و آیپد

همانگونه که پیش از این هم اشاره شد ویروس آیفون در واقع یک کد دستوری است که از طریق اپلیکیشن های دیگر نصب شده روی گوشی فعال می‌شود. بنابراین همیشه یک اپلیکیشن مخرب وجود دارد که کد دستوری یا همان ویروس را در آیفون شما فعال می‌کند. طبیعی است که با شناسایی و حذف آن اپلیکیشن مخرب قادر به پاک کردن ویروس آیفون خواهید بود! به اپلیکیشن هایی که دارای این نوع کدهای مخرب و ویروسی هستید، اصطلاحا بدافزار (Malware) گفته می‌شود. پس برای حذف ویروس آیفون و آیپد کافیست که اپلیکیشن مخرب یا بدافزار نصب شده روی آن را پیدا کرده و حذف نمایید. به همین سادگی فعالیت کد مخرب یا ویروس گوشی هم متوقف می‌شود و برای همیشه از شر آن خلاص خواهید شد.

همه چیز در مورد ویروس آیفون در موبایل کمک

چگونه بدافزارها یا اپلیکیشن های ویروسی آیفون را پیدا کنیم؟

حال تصور کنید که با ویروس آیفون مواجه هستید و می‌دانید که مشکل از یک اپلیکیشن مخرب نصب شده در آیفونتان است. طبیعتا می‌خواهید در این شرایط اپلیکیشن مورد نظر را شناسایی و حذف کنید، اما چطور باید این اپلیکیشن را شناسایی کرد؟ به بیان دیگر از کجا بفهمیم کدام اپلیکیشن مخرب بوده و باعث ایجاد اختلال در عملکرد آیفون یا آیپدمان شده است؟

برای فهمیدن این موضوع باید کمی فکر کنید. در مرحله اول تمام اپلیکیشن هایی که از اپ استور دانلود کرده‌اید را کنار بگذارید چون شانس ویروسی بودن آن ها بسیار پایین است. پس به سراغ اپلیکیشن هایی بروید که از منابع ثانویه دانلود و در گوشی موبایل نصب شده‌اند. خوب فکر کنید که مشکلات آیفون شما دقیقا از چه زمانی نمایان شده‌اند! سپس فکر کنید که چند روز قبل از نمایان شدن این مشکلات کدام اپلیکیشن را در آیفونتان نصب کرده بودید! به بیان دیگر باید پیدا کنید که بعد از نصب کدام اپلیکیشن مشکلات آیفونتان هم پدیدار شدند!

بدین ترتیب می‌توانید اپلیکیشن مخرب نصب شده روی آیفون یا آیپدتان را شناسایی و نسبت به حذف آن وارد عمل شوید. فراموش نکنید که با حذف اپلیکیشن مخرب یا همان بدافزار، ویروس آیفون و آیپد هم از بین می‌رود و هیچ راهی برای فعالیت مجدد آن باقی نخواهد ماند. اگر نتوانستید دقیقا اپلیکیشن مخرب مورد نظر را شناسایی کنید، توصیه می‌کنیم تمام اپلیکیشن های مشکوک نصب شده روی آیفون یا آیپدتان را حذف کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، تمام اپلیکیشن های دستگاه را حذف کرده و دوباره و تک تک آن ها را از اپ استور دانلود نمایید.

اگر با مشکل باز شدن خودکار صفحات وب در حین وبگردی با مرورگر سافاری مواجه هستید، توصیه می‌کنیم حتما مراحل زیر را طی کنید و بدین ترتیب کوکی ها، تاریخچه مرورگر و سایر اطلاعات ذخیره شده آن را حذف نمایید:

همه چیز در مورد ویروس آیفون در موبایل کمک

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Safari را انتخاب کنید.
  • گزینه Clear History and Website Data را انتخاب کنید.
  • دوباره در پنجره کشویی نمایان شده گزینه Clear History and Data را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:  ضمانت گارانتی تعمیرات Apple

بدین ترتیب تمام اطلاعات و داده های مرورگر سافاری گوشی حذف می‌شوند و احتمالا مشکل باز شدن خودکار صفحات خاص در مرور مذکور هم از بین خواهد رفت. با انجام موارد فوق به احتمال خیلی زیاد ویروس آیفون یا آیپد از بین می‌رود و شما به راحتی قادر به استفاده از دستگاهتان خواهید شد و با مشکلات پیشین مواجه نمی‌شوید. اما اگر مشکلات شما همچنان ادامه پیدا کردند باید از گزینه یا راه حل بعدی استفاده کنید که مربوط به ریستور یک بکاپ نسبتا قدیمی تر در گوشی می‌شود.

به منظور ریستور کردن بکاپ می‌توانید از آی‌تیونز (iTunes) یا آی‌کلود (iCloud) استفاده کنید. سعی کنید فایل بکاپی را برای ریستور انتخاب کنید که مربوط به زمانی باشد که مشکلات و اختلال های گوشی شما پدیدار نشده بودند. بدین ترتیب با یک مقایسه ساده مابین اپلیکیشن هایی که در آن زمان روی گوشی نصب بودند و اپلیکیشن های فعلی می‌توانید عامل ایجاد ویروس آیفون را پیدا کنید. اما اگر با ریستور فایل بکاپ قدیمی هم مشکل و اختلال های آیفون برطرف نشد چه کنیم؟

اگر هیچ یک از روش های فوق برای حذف یا پاک کردن ویروس آیفون موثر واقع نشدند فقط یک راه حل پیش رویتان قرار می‌گیرد که مربوط به حذف تمام اطلاعات گوشی و باز گرداندن آن به حالت پیش فرض کارخانه می‌شود. با انجام این کار بدون تردید مشکلات و اختلال های دستگاه برطرف می‌شوند و اثری هم از ویروس آیفون باقی نمی‌ماند. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی Settings آیفون مراجعه کنید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید.

 

در نظر داشته باشید که با انجام این کار تمام اطلاعات و تنظیمات فعلی شما از آیفون حذف می‌شوند و گوشی مثل روز اول خود و زمانی که از کارخانه خارج شده بود اجرا خواهد شد. انجام این کار بدون تردید تمام اختلال های ناشی از ویروس آیفون را از بین می‌برد. همیشه سعی کنید این راه حل را در آخرین مرحله مورد استفاده قرار دهید چون همانطور که اشاره شد منجر به از بین رفتن تمام اطلاعات آیفون یا آیپدتان می‌شود.

چگونه از ویروسی شدن آیفون و آیپد پیشگیری کنیم؟

اما بهتر است به جای اینکه به دنبال روش های حذف ویروس آیفون باشیم، نکاتی را بیاموزیم که منجر می‌شوند از ویروسی شدن آیفون و آیپد پیشگیری شود. از آنجایی که ویروس آیفون فقط از طریق نصب بدافزار (اپلیکیشن های مخرب) فعال می‌شود، بنابراین با دانلود نکردن اپلیکیشن ها از منابع غیر قابل اعتماد می‌توانید خیلی راحت از ویروسی شدن آیفون یا آیپدتان جلوگیری کنید. پس بهترین کار برای پیشگیری از ویروسی شدن آیفون و آیپدهای اپل این است که اپلیکیشن های مورد نیازتان را فقط از اپ استور دانلود نمایید.

با توجه به این موضوع کاملا مشهود خواهد بود که جیلبریک کردن آیفون و نصب اپلیکیشن از منابعی همچون سیدیا (Cydia) می‌تواند ریسک ابتلای به ویروس آیفون را افزایش دهد. همچنین سعی کنید در حین وبگردی و گشت و گذار در سایت های مختلف تا حد امکان روی لینک های عجیبی که نمی‌دانید شما را به کجا هدایت می‌کنند کلیک نکنید. بدین ترتیب و با توجه به این نکات می‌توانید با خیالی راحت از آیفون خود استفاده به عمل آورده و نگران ویروسی شدن آن نباشید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صورت جامع در رابطه با ویروس آیفون و آیپد های اپل صحبت کردیم و روش های پیشگیری از ویروسی شدن آیفون و همچنین حذف آن را شرح دادیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

لینک های مفید: قطعات گوشی iPhone 7 Plus | قیمت دوربین جلو iPhone XS | قیمت گلس iPhone XS Max | خرید موبایل آیفون


آموزش بکاپ گرفتن از آیفون و آیپدهای اپل؛ آیتیونز و آیکلود


بکاپ گرفتن از آیفون

بکاپ گرفتن از آیفون و یا هر دستگاه آی او اسی دیگر شرکت اپل یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید در رابطه با آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با بکاپ گرفتن از آیفون و نحوه انجام آن اطلاعات جامعی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد

پیش از هر چیز باید اشاره داشته باشیم که روش بکاپ گرفتن از آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ اپل کاملا یکسان است. بنابراین اگر ما آیفون را در صحبت‌های خود خطاب می‌کنیم، مبحث مورد نظر شامل آیپد و آیپاد تاچ اپل هم می‌شود. در ابتدا بهتر است توضیحی در رابطه با بکاپ خدمتتان ارائه کنیم. بکاپ گرفتن در واقع نوعی کپی‌برداری از اطلاعات و تنظیمات یک دستگاه است. به عنوان مثال زمانی که از آیفون بکاپ می‌گیریم، تمام تنظیمات و اطلاعات آن در یک فایل واحد کپی می‌شوند. پس از انجام این عمل هر زمان که نیاز باشد، می‌توانیم بار دیگر با استفاده از آن فایل بکاپ نسبت به بازیابی اطلاعات پیشین دستگاه اقدام کنیم. به این فرآیند اصطلاحا ریستور کردن (Restore) هم گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: ساخت اپل آیدی رایگان با 1+3 روش عملی!

بنابراین اصلی‌ترین کاربرد بکاپ گرفتن از آیفون مربوط به بازیابی اطلاعات می‌شود. با تهیه یک فایل بکاپ از دستگاه آی او اسی خود می‌توانید در شرایط نیاز بار دیگر تنظیمات پیشین محصول را احیاء کنید. یکی دیگر از کاربردهای بکاپ گرفتن در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل مربوط به انتقال اطلاعات می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که یک آیفون 6 داشته‌اید و حال یک آیفون 7 خریداری کرده‌اید. با استفاده از قابلیت بکاپ و ریستور (Backup & Restore) می‌توانید تمام اطلاعات و تنظیمات پیشین آیفون 6 خود را به آیفون 7 جدیدتان منتقل کنید.

بکاپ گرفتن از آیفون به دو روش قابل انجام است. در روش اول بدین منظور از برنامه‌ای با نام آیتیونز (iTunes) و یک کامپیوتر واسط که این برنامه بر روی آن نصب است، استفاده می‌شود. در روش دوم از سرویس ذخیره‌سازی ابری اختصاصی اپل با نام آیکلود (iCloud) به منظور بکاپ گرفتن از آیفون استفاده خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم که به هر دو روش مورد نظر به عنوان روش‌های موجود برای بکاپ گرفتن از آیفون اشاره داشته باشیم. چنانچه در رابطه با هر یکم از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل اپل با گارانتی 

بکاپ گرفتن از آیفون با استفاده از برنامه آیتیونز

در روش نخستی که قصد معرفی و آموزش آن را داریم از یک برنامه جانبی با نام آیتیونز به منظور بکاپ گرفتن از آیفون استفاده می‌شود. این روش بنا به دلایل خاصی نظیر عدم نیاز به اتصال اینترنت پر سرعت و… در بین کاربران ایرانی محبوبیت بیشتری دارد. در این روش بیشتر حالتی سنتی‌تر به کار گرفته می‌شود. شما باید یک کامپیوتر واسط را در اختیار داشته باشید و برنامه آیتیونز را در آن کامپیوتر نصب نمایید. پس از نصب برنامه آیتیونز در کامپیوتر واسط، کافیست که مراحل زیر را به منظور بکاپ گرفتن از آیفون دنبال کنید:

  • برنامه آیتیونز را در کامپیوترتان اجرا کنید و سپس با استفاده از کابل رابط مناسب، آیفونتان را به کامپیوتر متصل کنید.
  • اگر با درخواست وارد کردن رمز عبور مواجه شدید، رمز عبور آیفونتان را وارد کنید. اگر بنا به هر دلیل رمز عبور آیفونتان را فراموش کرده‌اید از مقاله “در صورت فراموش کردن رمز عبور آیفون چه کنیم؟” کمک بگیرید. همچنین ممکن است پیغامی بر روی صفحه نمایش آیفونتان نمایش داده شود که مربوط به اطمینان کردن به کامپیوتر متصل شده به آن می‌شود. در این شرایط با طی کردن مراحل لازم، کامپیوتر را به عنوان دستگاهی قابل اعتماد به آیفون خود معرفی کنید.
  • در برنامه آیتیونز بر روی آیکون نمایان شده با شکل مدل آیفونتان کلیک کنید.
  • مانند عکس زیر به بخش با عنوان Summary مراجعه کنید.

بکاپ گرفتن از آیفون

  • اگر قصد دارید که از محتوا و اطلاعات اپلیکیشن‌هایی همچون Health و Activity یا اطلاعات مربوط به اپل واچی که با آیفونتان همگام سازی شده هم بکاپ تهیه شود باید تیک گزینه Encrypt iPhone Backup را بزنید.
  • در نهایت کافیست که بر روی گزینه Backup Now کلیک کنید. با انتخاب این گزینه فرآیند بکاپ گرفتن از آیفون یا دستگاه آی او اسی متصل شده با کامپیوتر آغاز می‌شود.

منتظر بمانید تا برنامه آیتیونز مراحل مورد نیاز را طی کند. در این روش مدت زمانی که به منظور بکاپ گرفتن از آیفون شما صرف می‌شود با حجم اطلاعات دستگاه ارتباط مستقیمی دارد. پس از اینکه فرآیند بکاپ گیری از محتوای آیفونتان به پایان رسید، در نسخه ویندوزی برنامه آیتیونز به منوی Edit و سپس Devices مراجعه کنید. در این شرایط لیستی از فایل‌های بکاپ تهیه شده توسط برنامه آیتیونز همراه با تاریخ و جزئیات دیگر آن‌ها نمایش داده می‌شود. اگر از نسخه مک او اسی برنامه آیتیونز استفاده می‌کنید، برای دستیابی به این بخش باید وارد مسیر iTunes Preferences و سپس Devices شوید.

بکاپ گرفتن از آیفون

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

تعمیرات اپل

بکاپ گرفتن از آیفون با استفاده از سرویس آیکلود

روش دومی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به بکاپ گرفتن از آیفون یا آیپد خود اقدام کنید با سرویس ذخیره‌سازی ابری آیکلود اپل ارتباط دارد. برای استفاده از این سرویس باید در آیفون خود اپل آیدی را راه‌اندازی کرده باشید. در این شرایط حجم رایگانی معادل با 5 گیگابایت از فضای ابری آیکلود در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید از این فضا به منظور ذخیره فایل بکاپ آیفون خود استفاده کنید.

به طور کلی استفاده از آیکلود به منظور بکاپ گرفتن از آیفون در کشورمان چندان محبوبیت ندارد اما در سایر کشورهای دیگر استفاده از این روش به مراتب پرمخاطب‌تر و کاربردی‌تر از روش اتصال دستگاه به کامپیوتر واسط و اجرای برنامه آیتیونز محسوب می‌شود. دلیل عدم محبوبیت این روش در کشورمان این است که به منظور بکاپ گرفتن از محتوای دستگاه با استفاده از سرویس آیکلود نیاز است تا کاربر دستگاه خود را به شبکه اینترنت پر سرعتی متصل کند.

در واقع در این روش فایل بکاپ حاوی اطلاعات دستگاه در اکانت آیکلود کاربر آپلود می‌شوند و برای ریستور آن باید این اطلاعات دانلود شوند. کاملا مشخص است که این روش به وجود اینترنت پرسرعت وابسته است و در سمت مقابل منجر به مصرف حجم بسته اینترنتی شما می‌شود. با این حال اگر بنا به هر دلیلی قصد دارید که از سرویس آیکلود به منظور بکاپ گرفتن از آیفون خود استفاده کنید، کافیست که مراحل زیر را طی نمایید:

  • ابتدا آیفون یا آیپد خود را به یک شبکه اینترنت مناسب متصل کنید.
  • به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود مراجعه کنید.
  • گزینه iCloud را انتخاب کنید.

  • در لیست گزینه‌های ارائه شده به سمت پایین حرکت کرده و گزینه Backup را انتخاب کنید.
  • در این شرایط با صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر مواجه می‌شوید. مطمئن شوید که در این بخش گزینه iCloud Backup فعال باشد.

  • حال گزینه با عنوان Back Up Now را لمس کنید. با انجام این مراحل بسیار ساده و بدون دردسر، فرآیند بکاپ گرفتن از محتوای دستگاه آی او اسی شما آغاز می‌شود.

در این روش سرعت تهیه فایل بکاپ ارتباط مستقیمی با حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه و همچنین سرعت اینترنتی که دستگاه به آن متصل شده دارد. به منظور بررسی فایل بکاپ تهیه شده به مسیر زیر مراجعه کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • گزینه Storage و سپس Manage Storage را لمس نمایید.
  • حال دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و لیست بکاپ‌های تهیه شده از آن را به همراه جزئیات تکمیلی مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی apple

قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک توسط سرویس آیکلود

در آیفون‌های قابلیتی وجود دارد که از طریق آن به طور اتوماتیک و تحت شرایط خاصی دستگاه روزانه از محتوای خود در سرویس آیکلود فایل بکاپ تهیه می‌کند. به منظور استفاده از این قابلیت باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه iCloud و سپس Backup را انتخاب کنید.
  • از فعال بودن گزینه iCloud Backup اطمینان حاصل کنید.
  • آیفون خود را به منبع تغذیه یا همان شارژر متصل کنید.
  • دستگاه را به یک شبکه وای فای مناسب متصل نمایید.
  • از وجود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات کافی در اکانت آیکلود خود اطمینان حاصل کنید.
  • صفحه نمایش آیفونتان را قفل کرده و آن را رها کنید.

تحت این شرایط، به طور اتوماتیک از محتوای آیفونتان در سرویس آیکلود فایل بکاپ تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:  گارانتی رسمی محصولات اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه بکاپ گرفتن از آیفون پرداختیم. هر دو روش بکاپ گیری از محتوای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ‌های اپل در این مقاله شرح داده شده و نیم نگاهی هم به قابلیت بکاپ اتوماتیک آیفون‌ها داشتیم. چنانچه در رابطه با هر یکم از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات موبایل

ال سی دی آیفون SE 2020

تاچ ال سی دی سامسونگ A7 2017