رایانه

کنترل موزیک با mi band 3 + مقایسه و نظرات کاربران

می‌بند 4 یکی از جالبترین مچ بندهای هوشمندی هست که شرکت شیائومی وارد بازار کرده است. در این مطلب می‌خواهیم ویژگی‌های و امکانات جالب آن مخصوصا کنترل  موسیقی با می بند 4 را برای شما نشان دهیم.

این مچ بند امکانات بسیار خوبی دارد و نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت زیادی کرده است. کسانی که قصد تهیه مچ بند می‌بند 4 را دارند می‌توانند با خواندن این مطلب برای تهیه آن اقدام کنند.

نوشته های مشابه

  • 50 مدل شلوار زنانه جین ترک جدید (شلوار لی دخترانه 1401)

  • ست پیراهن و شورت ورزشی مردانه استارت مدل F0101

در ایران هم بازار فروش آن بسیار خوب پی رفت و علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کرده است. در مطلب خرید می‌بند 4 هم ما به‌صورت دقیق نظرات خریداران و سؤالات را بررسی کرده‌ایم.

بعد از ارائه نسخه 4 برنامه می فیت متوجه شدیم که apk این نرم‌افزار حاوی امکانات زیادی برای می‌بند 4 شده است.

فریمورها و ریسورس های این دستبند هم دارای امکانات بسیار خوبی شده هست. همین موارد می‌توانست کار رقبای شیائومی را به اندازه کافی سخت‌تر کند.

1- صفحه‌نمایش لمسی و رنگی

اولین قدمی که شیائومی برای رقابت سخت‌تر با رقبای خود در حوزه مچ بند و ساعت‌های هوشمند برداشته بود این بود که برای سری 4 خود یک صفحه‌نمایش تمام‌رنگی را وارد بازار کرد. قبل از این سری شما شاهد صفحات سیاه‌وسفید بوده‌اید.

عرضه 77 واچ فیس برای این گوشی باعث شده تا شما بتوانید هر واچ فیسی که باب میل شما هست را انتخاب کنید.

در می‌بند 4 شما حدود 100 عدد افزایش تصاویر را شاهد هستید. که این عدد بالغ بر 817 تصویر می‌باشد. در عرض یک سال شاهد تغییرات از 717 تا به 817 می‌باشید.

2- قفل نمایشگر در مچ بند می‌بند4

اگر شما مچ بند می‌بند3 شیائومی را داشته‌اید احتمالاً با قفل صفحه‌نمایش آشنا هستید. البته فقط با کشیدن انگشت دست از پایین به بالا شما می‌توانستید قفل آن را باز کنید. اما در نسخه 4 شرایط کمی پیچیده‌تر شده است.

دیگر شما باید از بین 4 مربعی که در هنگام قفل بودن صفحه‌نمایش نشان می‌دهد یک ترتیب را انجام دهید و اگر برای بار دوم و بعدی خواستید قفل صفحه‌نمایش را باز کنید باید به همان ترتیبی که 4 مربع را برای باز کردن تنظیم کرده بودید وارد کنید تا قفل صفحه باز شود.

نگران فراموشی رمز عبور نباشید. کافی است از طریق برنامه می فیت مچ بند را به تنظیمات کارخانه برگردانید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

3- قابلیت کنترل موسیقی

اگر گوشی را با دستبند خود متصل کنید می‌توانید موسیقی در حال پخش از موبایل خود را کنترل کنید.

اگر قصد دارید که موسیقی در حال پخش را متوقف و یا به عقب و جلو تنظیم کنید می‌توانید با حرکت دست روی واچ فیس صفحه‌نمایش به سمت چپ و راست این کار را انجام دهید.

مطئمنا می‌توانید برای تنظیمات کم‌ و یا زیاد کردن صدای موزیک هم از واچ فیس روی صفحه نمایش مچ بند کمک بگیرید.

4- زبان‌های مختلف در می‌بند4

اگر شما مشخصات می‌بند 3 را دیده باشید متوجه شده‌اید که این دستبند فقط از 2 زبان انگلیسی و چینی استفاده کرده است.

اما در حال حاضر می‌بند 4 با پشتیبانی از 18 زبان زنده دنیا توانسته کار بزرگی را انجام بدهد. با تمام این ویژگی های زیاد شما متوجه فاصله زیاد آن با سری قبلی آن یعنی می‌بند 3 شده‌اید.

اما همچنان نبود زبان فارسی در سری‌های مچ بند شیائومی مخصوصاً برای کاربران فارسی‌زبان کمی دور از انتظار بود. اما نگران این موضوع نباشید ما در مورد فارسی کردن زبان می‌بند 4 مطلبی جامع را در سایت قرار داده‌ایم.

5- قابلیت عجیب و دقیق و سریع روی دستان شما

اگر شما نسخه چینی می‌بند 4 را خریداری کرده باشید درصورتی‌که آن را به موبایل خو جفت کنید و زبان گوشی شما انگلیسی باشد, خود مچ بند در مدت‌زمان کمتر از 30 ثانیه زبان پیش‌فرض خود را به انگلیسی تغییر خواهد داد.

با انجام این کار دیگر تفاوتی بین نسخه گلوبال و چینی وجود نخواهد داشت. عملاً هیچ تفاوتی هم بین این دو نسخه وجود ندارد.

اگر می‌خواهید دقیق‌تر متوجه شوید که چه تفاوتی بین دو سری وجود دارد پیشنهاد می‌کنم مطلب تفاوت نسخه چینی و گلوبال می‌بند4 را مشاهده کنید.

6- اعلان‌های یادآور برای شما

اگر شما هم مثل من کارهای روزمره زیادی دارید و نیاز دارید که در ساعت‌های مختلف روز کارهای مختلفی انجام دهید می‌توانید از 50 یادآور به صورت همزمان و جداگانه روی آن تنظیم کنید. همچنین قابلیت اضافه کردن 10 آلارم روی مچ بند هم وجود دارد.

می‌توانید برای روزهای خاصی از سال یک یادآور مشخص کنید و در همان روز خاص اگر دستبند روی مچ شما باشد و دران زمان سراغ مچ بند دیگری نرفته باشید به شما یادآوری خواهد کرد. حتی اگر متنی برای آن تعیین کرده باشید هم می‌تواند به شما نشان دهد.

البته این را هم بگویم که اگر مچ بند دیگری خریده‌اید حتماً یادآورها و آلارم ها را بردارید تا برای کاربر بعدی یادآورهای شما نشان داده نشود. زیاد این موضوع جالب نیست. در این صورت باید شماره تماس خود را به کاربر بعدی بدهید تا یادآوری‌ها را به شما اعلام کند.

7- بلوتوث 5 و قدرت تازه در مچ بند سری 4

شیائومی با بلوتوث 5 در می‌بند4 توانسته یک اتصال قوی‌تر و دقیق‌تر را برای کسانی که قصد دارند با امکانات بی شمار این سری کار بکنند را آماده کرده است.

این یعنی استفاده بهتر از قابلیت‌های جدیدتر می‌بند 4 برای کاربران. این ویژگی برای رقبای آن بسیار گران تمام شد. زیرا قیمت می‌بند4 نسبت به رقبا بسیار کمتر هست.

8- انتخابی ارزان و مناسب برای ورزشکاران

اگر فعالیت ورزشی زیادی داشته باشم و نیاز به یک مچ بند با قیمت مناسب و با قابلیتهای بسیار خوب باشم بدون تردید می‌بند 4 را انتخاب خواهم کرد. امکانات این دستبند برای ورزشکاران به اندازه کافی هست و اگر نیاز به ویژگی خاص ورزشی داشتید می‌توانید از این مچ بند کمک بگیرید.

مخصوصاً شناگران می‌توانند برای فعالیت‌های ورزشی در استخر بدون مشکل از این مچ بند استفاده کنند. ویژگی‌های جالب برای شناگران: میزان فشار آب به ماهیچه – انتخاب دو حالت دویدن و تردمیل – دوچرخه‌سواری – تمرین آزاد – میزان قند بدن – میزان مصرف کالری و …. اشاره کرد.

9- قابلیت دستیار صوتی هوشمند در می بند4

شیائومی برای می‌بند 4 یک دستیار هوشمند تعبیه کرده است که می‌توانید با کمک برنامه mi ai انجام می‌شود. این دستیار قابلیت اتصال به اسپیکر هوشمند شیائومی را هم دارد.

البته شنیده‌ها حاکی از این هست که این قابلیت بیشتر برای بازار چین تعبیه‌شده است.

10- nfc قابلیت دیگر آن

هدف از ارائه این قابلیت برای شیائومی بیشتر بازار چین بوده است. زیرا این ویژگی به‌هیچ‌وجه در بازار ایران کار آیی نخواهد داشت.

این ویژگی حتی در موبایل‌ها هم وجود دارد. اما با تمام مزیت‌های خوبی که دارد برای ما ایرانی‌ها جالب نیست.

11- بررسی کیفیت هوا

اگر در شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد ساکن هستید و آلودگی هوا برای شما بسیار مهم است می توانید از این ویژگی خاص و دقیق روی می‌بند 4 استفاده کنید.

علاوه بر ویژگی دما و وضعیت آ بو هوا می‌توانید امکانات میزان آلودگی یا سرعت باد و.. را هم مشاهده کنید.

12- استفاده آیکون‌های مجزا

در سری می‌بند4 شما می‌توانید برای هر برنامه آیکون منحصر به فرد آن را مشاهده کنید. یعنی اگر شما برنامه‌های واتساپ یا ایسنتاگرام را داشته باشید می‌توانید آیکون‌های هر کدام را مشاهده کنید.

13- استفاده برای ریموت کنترل دوربین گوشی

در شیائومی برای انجام اینکار قابلیت پیشفرض وجود ندارد. اما به شما خواهیم گفت که چه کاری انجام دهید. شما با کمک نرم‌افزار Mi Band 2/3/4 & Amazfit Selfie می‌توانید تا حدی این کار را انجام دهید.

برای دانلود آن باید از گوگل پلی کمک بگیرید. لینک زیر را دنبال کنید.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.miband2.mibandselfie

سپس نرم‌افزار می فیت را اجرا کنید و بعد از آن وارد پروفایل mi band 4 شوید. به پایین اسکرول کنید و آدرس بلوتوث را کپی کنید.

سپس برنامه‌ای که بالاتر به شما گفتیم را اجرا و آدرس بلوتوث را روی ac وارد کنید. طبق عکس زیر

پس از کپی کردن آن باید دکمه اتصال را فشار دهید تا موبایل شما با مچ بند خود جفت کنید.

پس از اعلان لرزشی برای تأیید جفت شدن به مچ بند می‌توانید به راحتی برنامه دوربین را باز و از ریموت می‌بند4 استفاده کنید.

کنترل موسیقی با دستبند سلامتی Mi Band 2

دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band 2 که در زمان خودش با توجه به میزان فروشی که داشته به‌عنوان دومین ابزار پوشیدنی پرفروش شناخته می‌شد. مچ بند هوشمند می‌بند 2 سومین دستبند هوشمند شیائومی بوده است.

البته بعدازآن با ورود نسخه‌های می‌بند 3 و می‌بند 4 هم شاهد فروش خوبی در این محصولات شاهد بودیم.

بعضی از کاربران بعد از خرید مچ بند هوشمند می‌بند2 اطلاعات کمی در مورد کنترل موسیقی آن دارند. در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه در مورد نحوه کنترل موسیقی با استفاده از این مچ بند هوشمند شیائومی صحبت کنیم.

در ابتدا باید برنامه Mi Band 2 Music&Camera Control را دانلود کنید. با کمک لینک زیر می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود کنید.

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.explab.mibandmusiccontrol&hl=en

سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید:

اپلیکیشن مای فیت را باز کرده و به قسمت Band alert بروید و Mi Band 2 Music Control را انتخاب و فعال کنید.

بعد از انجام کار بالا باید اپلیکیشن Mi Band 2 Music Control را باز کرده و مک آدرس شیائومی Mi Band 2 خود را به صورت دستی وارد کنید.

اگر مک آدرس مچ بند خود را ندارید به اپلیکیشن Mi Fit رفته و در پایین صفحه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

بعد از واردکردن مک آدرس می‌بند 2, بر روی دکمه پلی در پایین نرم‌افزار کلیک کنید. الان دیگر شما می‌توانید با استفاده از می‌بند آهنگی که در حال پخش شدن از هست را کنترل کنید.

 

جمع بندی

مچ بند شیائومی می بند 4 یک دستگاه هوشمند بسیار خوب با قیمت بسیار پایین به نسبت رقبا می باشد. اگر قصد خرید آن را دارید پیشنهاد می کنم که در خرید آن شک نکنید و برای خرید آن اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید:

ست ساعت ارزان

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

تفاوت نسخه چینی و گلوبال می بند 5 شیائومی


معرفی ساعت شیائومی مدل mi band 4

ساعت شیائومی مدل mi band 4 یکی از تجهیزاتی است که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های جدید به بازار عرضه شد. این مچ بند امکانات و ویژگی های منحصر به فردی دارد که در این مطلب به نقد و بررسی آن ها می پردازیم. ساعت شیائومی مدل mi band 4 در واقع ابزاری است که به عنوان گجت سلامتی نیز شناخته می شود، چراکه کاربر می تواند در حین ورزش کردن وضعیت بدنی خود را ارزیابی کند. علاوه بر موارد فوق، این وسیله از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است، زیرا نسبت به محصولات مشابه قیمت کمتر و امکانات بیشتری دارد.

در این مقاله می خوانید :

  • مشخصات ساعت شیائومی مدل mi band 4
  • معرفی نمایشگر
  • رسیدن به تناسب اندام 
  • استفاده از اپلیکیشن های کاربردی در محصول
  • شیائومی و ارزیابی چند ورزش مختلف
  • قیمت و سایر ویژگی ها
  • بررسی باتری ساعت شیائومی مدل mi band 4
  • بررسی سخت افزاری محصول
  • مقایسه ساعت شیائومی مدل mi band 4 با نسخه های قبلی

مشخصات ساعت شیائومی مدل mi band 4

این ابزار دارای یک صفحه نمایش 120×240 پیکسلی است و با سیستم عامل های IOS9 به بالا و اندروید 4.4 سازگاری دارد. همچنین باتری تعبیه شده در این مچ بند ها تا 20 روز نیاز به شارژ مجدد ندارد و قابل تعویض است.

mi band 4 دارای حسگرهای گام شمار، شتاب سنج، اندازه گیری ضربان قلب و سنجش ارتفاع است که در مقایسه با محصولات مشابه می تواند عملکرد مفیدتری داشته باشد. علاوه براین، از قابلیت بلوتوث پشتیبانی کرده و در رنگ بندی های مختلف در بازار موجود است.

نمایشگر

این گجت شباهت زیادی با مدل قبلی خود (mi band 3) دارد و همانند آن از جنس سیلیکون است. نمایشگر ساعت شیائومی مدل mi band 4 ضد آب بوده و هیچ نگرانی در رابطه با افتادن آن در استخر یا حوضچه های آب وجود ندارد. این ویژگی کمک می کند تا شما بدون نیاز به درآوردن ساعت بتوانید شنا کنید یا دوش بگیرید.

” در مقایسه با mi band 3، نمایشگر ساعت شیائومی مدل mi band 4 به اندازه 0.20 اینچ ارتقا یافته است و در اندازه 0.95 اینچی در دسترس می باشد. علاوه براین، وضوح بیشتری دارد و جنس آن امولد است. یکی دیگر از ویژگی های صفحه نمایش این ساعت ها این است که رنگی بوده و یک ظاهر شیک و زیبا به مچ بند شما می دهد. “

نمایشگر ساعت شیائومی مدل mi band 4 از کیفیت و روشنایی خوبی برخوردار است و از بارزترین مزایای آن می توان به قابل مشاهده بودن صفحه ساعت زیر نور خورشید اشاره کرد. علاوه براین، صفحه نمایش آن تمام لمسی بوده و هیچ دکمه ای روی آن تعبیه نشده است.

ضد خش بودن و مقاومت بالای صفحه این دستبند از دیگر مزایای آن است. همچنین تم های زیادی دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود بک گراند آن را تغییر دهید. وزن این گجت 22 گرم است و استفاده از آن دست شما را اذیت نخواهد کرد.

ساعت شیائومی مدل mi band 4

رسیدن به تناسب اندام با کمک ساعت شیائومی مدل mi band 4

همانگونه که گفته شد، این ابزار را تحت عنوان گجت سلامتی نیز می شناسند و کاربر به راحتی می تواند وضعیت بدنی خود از جمله ضربان قلب، تعداد گام ها، مسافت طی شده و چندین مورد دیگر را ارزیابی کند. این قابلیت ها به لطف استفاده از حسگرهای حرکتی در بدنه ساعت میسر شده است. علاوه براین، کاربر می تواند مقدار کالری که در یک بازه زمانی مشخص سوزانده است را اندازه گیری کند.

استفاده از اپلیکیشن های کاربردی در محصول

با سوایپ به پایین نمایشگر می توان تنظیمات ساعت را تغییر داد و تمام اطلاعات ذخیره شده را مشاهده کرد. با حرکت به سمت راست نیز می توانید از قابلیت هایی مانند پرداخت آنلاین بهره مند شوید. البته این قابلیت فقط برای کاربران چینی قابل استفاده است.

با استفاده از Mi Fit می توان از تمامی قابلیت های ساعت شیائومی مدل mi band 4 استفاده نمود یا آن ها را از منو حذف کرد. یکی دیگر از ویژگی های این مچ بند ها قابلیت پخش موزیک است و با استفاده از Mi Fit  می توان مدت زمان خواب را نیز اندازه گیری نمود. با وجود این قابلیت، شما می توانید ارزیابی کنید که در طول هفته یا شبانه روز چند ساعت خواب مفید داشته اید.

شیائومی و ارزیابی چند ورزش مختلف

این گجت قابلیت ارزیابی ورزش های وزنه برداری، دوچرخه سواری، پیاده روی، تردمیل و شنا را دارد. یکی از خصوصیاتی که این ابزار را منحصر به فرد می کند این است که اگر شما قبل از شنا اندازه ابعاد استخر را در آن وارد کنید، می تواند به شما بگوید که در حین رفت و برگشت چه میزان کالری مصرف خواهید کرد و حتی اگر دستان شما خیس باشند، باز هم می توانید از صفحه نمایش لمسی آن استفاده کنید.

یک خبر خوب این است که اگر چه ساعت شیائومی مدل mi band 4 از GPS برخوردار نیست، اما کاربر می تواند از ردیاب تلفن همراه برای آن استفاده کند. بنابراین، با استفاده از این ابزار ورزش کردن برای شما لذت بخش تر خواهد شد.

قیمت و سایر ویژگی ها

هوشمند بودن و استفاده از تکنولوژی های مختلف در این دستگاه موجب شده است که از لحاظ اقتصادی نیز توجیه شود. در واقع با توجه به قیمت آن که 40 دلار است، ارزش خریدن دارد. ازجمله ویژگی های این گجت ها می توان به امکان مشاهده اطلاعات مربوط به تماس ها، ایمیل و پیامک ها اشاره کرد. بنابراین، می توان گفت که تقریبا تمامی امکانات یک تلفن همراه هوشمند را دارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به علت کوچک بودن نمایشگر آن، امکان پاسخ دادن به اعلان ها وجود ندارد، اما قابل مشاهده بودن نوتیفیکشن ها یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می شود.

ساعت شیائومی مدل mi band 4

علاوه بر نکات فوق، یکی دیگر از مزایای ساعت شیائومی این است که امکان کنترل پخش موزیک نیز وجود دارد و همین قابلیت در زمان هایی که کاربر به تلفن همراه خود دسترسی ندارد می تواند سودمند باشد.

از ویژگی های دیگر این مچ بند ها می توان به قابلیت بی صدا کردن اعلان ها و دارا بودن کرنومتر اشاره کرد. زمانی که کاربر دستبند خود را گم کند، به راحتی و با استفاده از قابلیت حالت پیدا کردن دستگاه آن را پیدا خواهد کرد.

بررسی باتری ساعت شیائومی مدل mi band 4

باتری استفاده شده در این دستبند 135 میلی آمپر ساعتی بوده و در مقایسه با mi band 3 به اندازه 25 میلی آمپر ارتقاء یافته است. با وجود اینکه باتری این ساعت تا 20 روز نیاز به شارژ مجدد ندارد، اما اگر با روشنایی بالا یا از قابلیت های ویژه آن مانند اندازه گیری ضربان قلب و موارد از این قبیل زیاد استفاده کنید، ممکن است دوام باتری آن به 10 روز کاهش یابد.

حتما بخوانید : نحوه ضدعفونی کردن تجهیزات الکترونیکی

در حالت کلی، باتری آن نسبت به نسل های پیشین ارتقاء یافته است و می توان آن را با قیمت مناسب خریداری کرد. در کنار مزایای گفته شده، صفحه نمایش این ساعت حاشیه زیادی دارد و از نظر کاربران کمی از زیبایی آن کاسته شده است.

بررسی محصول از لحاظ سخت افزاری

این دستبند با استفاده از شتاب سنج های تعبیه شده در بدنه خود می تواند قدم های شما را بشمارد و با توجه به وزن پایین آن، مچ شما خسته نخواهد شد. بنابراین، اگر ورزشکار هستید یا در طول روز فعالیت بدنی زیادی دارید، استفاده از این محصول می تواند شما را از وضعیت جسمی تان آگاه کند.

شکل صفحه نمایش این دست بند به صورت بیضی شکل بوده و بند آن با استفاده از یک قفل سگکی ساده روی دست شما بسته می شود. همچنین در برابر گرد و غبار مقاوم است و از یک باتری لیتیوم پلیمری استفاده می کند. بند ساعت شیائومی مدل mi band 4 قابل تنظیم بوده و کاربر می تواند آن را در اندازه 155 الی 216 میلیمتر استفاده کند. لازم به ذکر است که بند آن از جنس پلاستیک TPU می باشد.

مقایسه ساعت شیائومی مدل mi band 4 با نسخه های قبلی

همانگونه که اشاره شد، این محصول برتری های زیادی نسبت به نسخه های قبلی خود دارد، از جمله اینکه کیفیت صفحه نمایش و طول عمر باتری آن افزایش یافته است. علاوه براین، دکمه Home نیز به صورت تخت روی آن قرار دارد.

صفحه نمایش این نسخه از دستبند های شیائومی کمی برجسته و ضخیم تر از نسل های گذشته بوده و همین ویژگی وزن آن را به میزان 2 گرم افزایش داده است. یکی دیگر از قابلیت های این دستبند ها این است که بند آن با بند مدل mi band 3 قابل تعویض می باشد.

جمع بندی

تولید گجت های پوشیدنی باعث شده است که نگرانی کاربران در رابطه با استفاده از امکانات تلفن همراه هوشمند در شرایط سخت مانند ورزش کردن، شنا کردن و… برطرف شود، زیرا یک ابزار کوچک و سبک بوده و قابلیت نصب روی مچ دست استفاده از آن را آسان کرده است. در این ساعت ها از آپشن های اضافی و بلا استفاده خبری نیست و همین ویژگی آن را نسبت به نسخه های قبلی برتری داده است، اما با این وجود، معایبی نیز دارد که به خاطر وجود قابلیت های ویژه در آن به چشم نمی آیند.

خرید آنلاین ساعت شیائومی مدل mi band 4