تکنولوژی

آموزش نصب iPadOS 13 Public Beta روی آیپدها و آپدیت و دانگرید کردن آیپداواس

مدتی است که اپل سیستم عامل جدید iPadOS 13 را به صورت آزمایشی برای تبلت‌های آیپد منتشر کرده است. اخیراً نسخه‌ی آزمایشی عمومی یا Public Beta منتشر شده که نصب کردن آن ملزومات کمتری دارد و در واقع ساده‌تر است. این سیستم عامل مبتنی بر iOS است و از بسیاری جهات درست شبیه سیستم عامل آیفون و آیپد است اما برخی امکانات و قابلیت‌های آن برای استفاده از تبلت بهینه شده و تغییر کرده است.

در این مقاله به روش نصب کردن سیستم عامل آیپد‌او‌اس روی iPad می‌پردازیم.

اگر تاکنون در مورد آیپداو‌اس مطلب مطالعه نکرده‌اید و نام آن را نشنیده‌اید، بهتر است سری به مقاله‌ی زیر بزنید و ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن را مرور کنید:

معرفی سیستم عامل iPadOS برای آیپدها و تفاوت‌های آن با iOS 13

در صورت نیاز می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی محدود را نصب کنید که البته نصب کردن آن مشکل‌تر از نسخه‌ی تستی عمومی است:

آموزش نصب نسخه آزمایشی iOS 13 Beta و iPadOS‌ با فایل IPSW

اما نسخه‌ی Public Beta که اخیراً منتشر شده: برای دانلود این نسخه به وب‌سایت رسمی اپل مراجعه فرمایید و در برنامه‌ی تست نسخه‌های آزمایشی با اپل آی‌دی ورود انجام دهید و سپس این سیستم عامل را دانلود کنید:

دانلود iPadOS 13 Public beta از سایت اپل

توجه کنید که آیپداو‌اس با همه‌ی تبلت‌های اپل سازگار نیست! تبلت‌های iPad Pro با نمایشگر 9.7 و ۱۰.5 و ۱۱ و ۱۲.9 اینچ همگی پشتیبانی می‌شوند. iPad Air 2 و iPad Air 3 و همین‌طور iPad mini 4 و iPad mini 5 و نسل 5 و 6 تبلت‌های iPad پشتیبانی می‌شود اما سایر تبلت‌ها پشتیبانی نشده است. به مدل تبلت و نسخه‌ی فایل‌ها کاملاً دقت کنید و نسخه‌ی اشتباه دانلود نکنید.

با توجه به اینکه سیستم عامل آیپد‌او‌اس هنوز نهایی نشده و ممکن است اشکالاتی در آن وجود داشته باشد، قبل از نصب کردن این سیستم عامل، بکاپی کامل تهیه کنید تا در صورت بروز مشکلات عجیب، بتوانید ظرف مدت زمانی کوتاه، وضعیت تبلت را به حالت عادی سابق برگردانید. به علاوه توصیه نمی‌شود که iPadOS 13 Public Beta روی تبلت اصلی که کاربر کارهای روزانه را با آن انجام می‌دهد، نصب شود.

روش بکاپ گیری از آیفون و آیپد به کمک آیتونز اپل

آموزش نصب iPadOS 13 Public Beta روی آیپدها

پس از بکاپ‌گیری از وضعیت فعلی آیپد، بکاپ را آرشیو کنید تا صحیح و سالم باقی بماند. برای این مهم در نرم‌افزار iTunes‌ از منوی Preferences و سپس تب Devices استفاده کنید. روی فایل بکاپی که قصد آرشیو کردن آن را دارید راست‌کلیک کنید و Archive را انتخاب کنید.

اکنون در تبلت خویش مرورگر اینترنت اصلی که Safari است را اجرا کنید و به صفحه‌ای از سایت اپل که مخصوص شرکت در برنامه‌ی تست نرم‌افزارهای آزمایشی است، مراجعه کنید. در این صفحه با وارد کردن Apple ID ورود انجام بدهید. سپس در منوی بالای صفحه روی Enroll your devices کلیک کنید و در ادامه iPadOS for iPad را انتخاب کنید.

اسکرول کنید و کمی پایین‌تر در بخش Install Profile روی دکمه‌ی Download Profile کلیک کنید.

در پیام هشدار روی Allow تپ کنید تا دانلود فایل پیکربندی تأیید شود.

اکنون اپلیکیشن Settings‌ سیستم عامل iOS که آیکونی شبیه چرخدنده دارد را با تپ روی آیکون آن در صفحات خانه اجرا کنید. در این اپ روی گزینه‌ی Profile Downloaded در بالای لیست تنظیمات تپ کنید یا ابتدا به بخش تنظیمات عمومی یا General و سپس Profile مراجعه کنید و در نهایت در سمت راست روی آیتمی با عنوان iOS 13 & PadOS 13 Beta Software Profile تپ کنید.

گزینه‌ی Install در گوشه‌ی بالای صفحه نمایان می‌شود. روی آن تپ کنید و شرایط استفاده را تأیید کنید.

زمانی که پیامی مبنی بر نیاز به ری‌استارت کردن آیپد برای نصب سیستم عامل نمایش داده شد، اگر اپلیکیشن و فایل خاصی باز نیست و می‌خواهید همین حالا ری‌استارت انجام شود، روی Restart تپ کنید. در غیر این صورت روی Not Now تپ کنید و در مجالی دیگر برای نصب کردن آیپداو‌اس اقدام کنید.

پس از ری‌استارت مجدداً اپلیکیشن تنظیمات را اجرا کنید و روی General و سپس Software Update تپ کنید. حال در سمت راست صفحه روی گزینه‌ی Download & Install تپ کنید تا دانلود و نصب کردن سیستم عامل آزمایشی آغاز شود.

دانلود بسته به سرعت اینترنت ممکن است مدت زیادی به طول بیانجامد. لذا از اینترنت سریع و ارزان برای این کار استفاده کنید. زمانی که فرآیند دانلود آغاز شد، به تبلت کاری نداشته باشید و بگذارید این فرآیند تکمیل شود. در این باز‌ه‌ی زمانی برای اطمینان از روشن ماندن تبلت، شارژر آن را متصل کنید.

زمانی که دانلود فایل‌ها تکمیل شود، آیپد ری‌استارت می‌شود و صفحه‌ای با لوگوی اپل یا همان سیب معروف و همین‌طور نمودار پیشرفت فرآیند نمایش داده می‌شود. زمانی که پیشرفت کامل شود، iPad مجدداً ری‌استارت می‌شود و سیستم عامل جدید iPadOS 13 آزمایشی را مشاهده خواهید کرد.

و اما موضوع گزارش کردن مشکلات نرم‌افزار آیپداو‌اس آزمایشی:

گزارش کردن باگ‌های نرم‌افزار به مهندسین اپل کمک می‌کند که هر چه سریع‌تر و بهتر مشکلات را حل کنند. برای این مهم می‌توانید از اپلیکیشن Feedback Assistant استفاده کنید و بازخورد را با ارسال فایل گزارش باگ، برای اپل ارسال کنید.

آموزش بروزرسانی نسخه‌ی آزمایشی یا بتای iPadOS 13

اپل برای نسخه‌ی آزمایشی آیپداواس ۱۳ بروزرسانی‌هایی منتشر می‌کند و مشکلات گزارش شده را تدریجاً رفع می‌کند. بنابراین بهتر است هر از گاهی بررسی کنید که آپدیت جدیدی منتشر شده است یا خیر و در صورت فراهم بودن اینترنت ارزان و سریع، آن را نصب کنید.

برای بروزرسانی طبق معمول می‌توانید از اپلیکیشن Settings استفاده کنید. در تنظیمات به بخش Software Update مراجعه کنید. اگر بروزرسانی جدیدی منتشر شده باشد و تبلت شما به اینترنت دسترسی داشته باشد، در این بخش گزارش می‌شود و می‌توانید دانلود و نصب را آغاز کنید.

نسخه‌ی نهایی و پایدار iPadOS 13 نیز از طریق بخش Software Update دانلود و نصب می‌شود. تاریخ انتشار فصل پاییز اعلام شده است لذا باید چند ماهی صبر کنید.

آموزش دانگرید کردن iPadOS 13 Beta

خوشبختانه قابلیت بازگشت به iOS 12 نیز وجود دارد. اگر با مشکلات جدی روبرو شده‌اید، تبلت را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ ویندوزی یا مک‌بوک و آی‌مک متصل کنید و نرم‌افزار آیتونز را اجرا کنید. فایل بکاپ را از طریق آیتونز ری‌استور کنید تا تبلت به حالت عادی سابق برگردد. برای اطلاعات بیشتر به مقالات زیر مراجعه فرمایید:

روش بکاپ گیری از آیفون و آیپد به کمک آیتونز اپل

آموزش 3 روش ریکاوری کردن عکس‌های دیلیت شده در آیفون و آیپد

اما اگر بکاپی نگرفته باشید، راه چاره چیست؟

خوشبختانه در این صورت هم می‌توانید آیپداواس را حذف کنید و از iOS 12 مثل قبل استفاده کنید. اما در این صورت حافظه‌ی آیپد کاملاً پاکسازی می‌شود! بنابراین می‌بایست ابتدا فایل‌های موردنیاز را به کامپیوتر یا مک منتقل کنید و سپس تبلت را ریست کنید.

اگر مشکل بزرگ و جدی نیست، بهتر است از دانگرید صرف‌نظر کنید و کمی صبر کنید تا نسخه‌ی آزمایشی بعدی منتشر شود چرا که احتمال رفع شدن مشکلات نرم‌افزاری زیاد است.


گاهی اوقات قابلیت چرخش خودکار صفحه در آیفون به درستی کار نمی‌کند و زمانی که گوشی را عمودی و افقی می‌گیریم، صفحه به اشتباه می‌چرخد یا اصلاً نمی‌چرخد!

در این مقاله به چند علت این مشکل و راه حل‌های احتمالی می‌پردازیم.

باگ نرم‌افزاری در سیستم عامل iOS

توجه کنید که اگر مشکل عدم چرخش صفحه یا چرخش اشتباه صفحه پس از آپدیت کردن iOS بروز پیدا کرده است، احتمالاً باگ نرم‌افزاری کوچکی در بروزرسانی جدید وجود داشته است. بنابراین باید تا انتشار بروزرسانی بعدی صبر کنید تا مشکل رفع شود. روش دیگر نصب کردن نسخه‌ی قبلی یا در واقع دانگرید کردن است.

آموزش نصب iPadOS 13 Public Beta روی آیپدها و آپدیت و دانگرید کردن آیپداواس

تنظیمات قفل چرخش صفحه را چک کنید

دومین علت عدم چرخش صفحه، تنظیماتی است که کاربر انجام داده و چرخش خودکار صفحه را غیرفعال کرده است. البته ممکن است تصادفاً این قابلیت را غیرفعال کرده باشید و تصور کنید که تنظیمات مشکلی ندارد.

برای قفل کردن چرخش صفحه، می‌توانید از Control Center استفاده کنید. کنترل سنتر در آیفون 8 و نسخه‌های قبلی، با حرکت جاروبی از پایین صفحه به بالا باز می‌شود و در آیفون‌های جدید با حرکت جاروبی از گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه به سمت پایین باز می‌شود. آیکون قفل کردن چرخش صفحه به شکل قفل و دو فلش چرخان دور آن است. با تپ روی این آیکون، چرخش صفحه فعال و با تپ مجدد غیرفعال می‌شود. لذا ممکن است تصادفاً آن را لمس کرده باشید.

غیرفعال کردن Display Zoom

در آیفون‌های قدیمی و بزرگ مثل آیفون 6 پلاس و 7 پلاس و غیره، چرخش صفحه‌ی خانه امکان‌پذیر است.

چگونه جهت صفحه را در آیفون روی حالت افقی قفل کنیم؟

اگر این قابلیت درست کار نمی‌کند و صفحه‌ی خانه به صورت عمودی نمایش داده می‌شود، ممکن است ریشه‌ی مشکل به Display Zoom مربوط باشد. بد نیست این قابلیت را غیرفعال کنید و بررسی کنید که مشکل رفع شده است یا خیر. برای غیرفعال کردن آن ابتدا اپلیکیشن Settings را اجرا کنید و سپس روی Display and Brightness تپ کنید. اکنون در بخش Display Zoom روی View تپ کنید و سپس گزینه‌ی Standard را انتخاب کنید.

روش‌های رفع مشکل نچرخیدن صفحه یا چرخش اشتباه صفحه در آیفون

خرابی شتاب‌سنج

حسگر شتاب‌سنج حرکت و لرزش گوشی را تشخیص می‌دهد. اگر این حسگر خراب شده باشد یا به دلیلی از حالت کالیبره خارج شده باشد، طبیعی است که چرخش گوشی به درستی شناسایی نمی‌شود و قابلیت چرخش خودکار صفحه نمایش به درستی کار نمی‌کند.

متأسفانه اگر این حسگر خراب شده باشد، آیفون شما به تعمیرات سخت‌افزاری نیاز دارد.


برخی از کاربران آیفون که اخیراً سیستم عامل گوشی را به iOS 14 ارتقا داده‌اند و همین‌طور کاربران آیپد که iPadOS 14 را نصب کرده‌اند، بر این باورند که گوشی یا تبلت کندتر عمل می‌کند و مشکلی وجود دارد. یکی از دلایل کندتر عمل کرد، سنگین‌تر شدن سیستم عامل است اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. برخی مشکلات به سادگی حل می‌شود.

در این مقاله به راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل کندتر شدن آیفون یا آیپد پس از بروزرسانی سیستم عامل می‌پردازیم. با ما باشید.

با وجود آنکه حین معرفی نسخه‌ی جدید سیستم عامل، معمولاً از بهینه‌سازی سرعت سخن به میان می‌آید، گاهی اوقات در عمل کاربران کاهش سرعت را تجربه می‌کنند. در حقیقت نسخه‌ی جدید هر سیستم عامل با وجود بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، قابلیت‌ها و امکانات بیشتری دارد و در مجموع به سمت و سوی سنگین‌تر شدن پیش می‌رود. iOS نیز از این قاعده‌ی کلی مستثنی نیست.

اپل هر سال تراشه‌ی پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی و همین‌طور حافظه‌ی داخلی و RAM را ارتقا می‌دهد و به عبارت دیگر سخت‌افزار آیفون و آیپد هر سال پیشرفته‌تر می‌شود. لذا ممکن است سیستم عاملی مثل iOS 14 روی آیفون‌های چند سال اخیر با سرعت خوبی اجرا شود اما روی آیفون‌های قدیمی به خوبی اجرا نشود.

در ادامه به موضوعات دیگری که موجب کند عمل کردن آیفون و آیپد می‌شود اشاره می‌کنیم و راهکارهای پیشنهادی را مطرح می‌کنیم.

انتظار برای انتشار آپدیت‌های بعدی یا دانگرید!

پس از هر بروزرسانی بزرگ سیستم عامل iOS یا iPadOS، اپل بازخورد کاربران را دریافت می‌کند و مهندسین مشغول برطرف کردن مشکلات کوچک و بزرگ گزارش شده می‌شوند. تا چند هفته پس از انتشار هر نسخه‌ی اصلی iOS نظیر iOS 14، بسته‌های بروزرسانی کوچکی منتشر می‌شود که هر یک مشکلاتی را رفع می‌کند.

برای چک کردن آپدیت‌های جدید، کافی است اپ تنظیمات را اجرا کنید و روی General و سپس Software Update تپ کنید. اگر نسخه‌ی جدیدی منتشر شده باشد، گزینه‌ی Download and Install فعال خواهد بود. البته دقت کنید که گوشی به اینترنت متصل باشد.

چگونه مشکل کندی آیفون و آیپد پس از ارتقا به iOS 14 و iPadOS 14 را حل کنیم؟

بنابراین اگر سیستم iPhone یا iPad را به نسخه‌ی جدید ارتقا نداده‌اید، کمی صبر کنید تا نسخه‌های جزئی بعدی منتشر شود و باگ‌های گزارش شده رفع شود. اگر قبلاً iOS 14 را نصب کرده‌اید، چاره‌ای جز انتظار برای انتشار آپدیت‌های کوچک بعدی وجود ندارد. البته اگر مشکل حاد و جدی است، می‌توانید بکاپی که از آیفون و آیپد گرفته‌اید را ری‌استور کنید. اگر بکاپ ندارید، می‌توانید نسخه‌ی قبلی که سرعت بهتری داشته را دانلود کرده و دانگرید انجام دهید.

آموزش نصب iPadOS 13 Public Beta روی آیپدها و آپدیت و دانگرید کردن آیپداواس

پس از ارتقای سیستم عامل صبور باشید

نکته‌ی دیگری که در ارتباط با ارتقا دادن سیستم عامل مطرح می‌شود، نیاز به اسکن کردن فایل‌های مختلف برای نمایش در اپ‌ها است.

به عنوان مثال زمانی که ویندوز را ارتقا می‌دهید، اگر سرویس ایندکس کردن فعال باشد، درایو C اسکن شده و لیستی از فایل‌ها و محتویاتشان تهیه می‌شود. این لیست برای جستجوی سریع کاربرد دارد.

سیستم عامل iOS و iPadOS نیز مثل ویندوز و اندروید و غیره، پردازش‌های پس‌زمینه دارند که بعضاً فایل‌ها و اطلاعاتی را اسکن می‌کنند. بنابراین پس از ارتقا دادن سیستم عامل و حتی پس از نصب کردن آپدیت‌های کوچک، می‌بایست صبر کرد تا پردازش‌های پس‌زمینه کارهای اولیه را انجام دهند و به اصطلاح خانه‌تکانی تکمیل شود! پس از چند ساعت یا گاهی یکی دو روز، وضعیت عادی می‌شود.

اگر روی حافظه‌ی داخلی آیفون یا آیپد، تعداد زیادی اپ نصب کرده‌اید و فایل‌های عکس، ویدیو، داکیومنت و غیره ذخیره کرده‌اید، طبعاً مدت زمان لازم برای خانه‌تکانی بیشتر خواهد بود.

نکته‌ی دیگر این است که پس از ارتقا، پردازش‌های پس‌زمینه فعالیت بیشتری دارند و مصرف باتری افزایش پیدا می‌کند. لذا از جهت خالی شدن سریع‌تر شارژ باتری نگران نشوید.

بروزرسانی کردن اپ‌ها

مشکل دیگر که موجب افت سرعت آیفون و آیپد می‌شود، بروز نبودن اپلیکیشن‌ها است. پس از ارتقا دادن سیستم عامل، برخی از اپ‌ها نیز می‌بایست برای سازگاری کامل با نسخه‌ی جدید، آپدیت شوند. اگر این بروزرسانی انجام نشود، ممکن است برخی قابلیت‌های اپلیکیشن مشکل‌دار، به درستی کار نکند.

ناسازگاری کدنویسی اپ‌ها با نسخه‌ی جدید سیستم عامل، پیامدهای دیگری مثل داغ کردن گوشی و سریع‌تر خالی شدن شارژ باتری نیز به دنبال دارد. این احتمال وجود دارد که برخی بخش‌های بعضی از اپ‌ها، مثل قبل روان عمل نکند و در عین حال استفاده از پردازنده، پردازنده‌ی گرافیکی، حافظه‌ی رم و همین‌طور باتری افزایش پیدا کند.

برای آپدیت کردن اپ‌های نصب شده روی آیفون یا آیپد، می‌بایست App Store را اجرا کنید و روی آیکون پروفایل خویش یا به عبارت دیگر Apple ID در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید. سپس در صفحه‌ی باز شده روی گزینه‌ی Update All تپ کنید تا همه‌ی بروزرسانی‌های ارایه شده برای اپ‌ها دانلود و نصب شود. البته دقت کنید که به اینترنت سریع و نسبتاً ارزان متصل شده باشید تا هزینه‌ی اینترنت زیاد نشود.

چگونه مشکل کندی آیفون و آیپد پس از ارتقا به iOS 14 و iPadOS 14 را حل کنیم؟

اگر اپ خاصی بروز نشده و مشکلی در آن حس می‌کنید، می‌توانید به توسعه‌دهنده ایمیل بزنید و موضوع را گزارش کنید. به علاوه بهتر است این نوع اپ‌ها را موقتاً حذف کنید و پس از انتشار بروزرسانی، نصب کرده و استفاده کنید.

غیرفعال کردن فعالیت اپ‌ها در پس‌زمینه

برخی از اپلیکیشن‌های آیفون یا آیپد، زمانی که به اپ دیگری سوییچ می‌کنید یا به صفحه‌ی خانه می‌روید، در پس‌زمینه باز می‌مانند و به شدت فعالیت می‌کنند! فعالیت این اپ‌ها در پس‌زمینه می‌تواند سرعت گوشی یا تبلت را کاهش دهد و همین‌طور شارژ باتری را سریع‌تر از حد معمول خالی کند.

متوقف کردن فعالیت اپ‌ها در پس‌زمینه، یکی از راهکارهای افزایش سرعت iOS و iPadOS و همین‌طور اندروید، ویندوز و سایر سیستم عامل‌ها است.

برای توقف فعالیت‌های پس‌زمینه، می‌بایست اپ Settings را اجرا کنید. سپس روی General یا تنظیمات عمومی تپ کنید و گزینه‌ی Background App Refresh را لمس کنید. سوییچ روبروی گزینه‌ی Background App Refresh را در وضعیت غیرفعال قرار دهید تا فعالیت همه‌ی اپ‌ها در پس‌زمینه متوقف شود.

اگر مشکل سرعت رفع شده، می‌توان نتیجه گرفت که یک یا چند اپلیکیشن فعالیت سنگینی در پس‌زمینه دارند که باید فکری برای این اپ‌ها کرد. البته شناسایی کردن این اپ‌ها کمی وقت و حوصله نیاز دارد. می‌توانید در صفحه‌ی Background App Refresh روی تک‌تک اپ‌های مشکوک تپ کنید و نوسازی اطلاعات اپ در پس‌زمینه را متوقف کنید و با چند مرتبه سعی و خطا، اپ‌های مشکل‌ساز را شناسایی کنید.

چگونه مشکل کندی آیفون و آیپد پس از ارتقا به iOS 14 و iPadOS 14 را حل کنیم؟

فعال کردن قابلیت Reduce Motion

اگر آیفون یا آیپد شما نسبتاً قدیمی است و iOS 14 یا iPadOS 14 را نصب کرده‌اید، ممکن است افت سرعت محسوسی را تجربه کنید. یک ترفند ساده برای رفع مشکل، فعال کردن قابلیتی به اسم Reduce Motion است. این قابلیت که به معنی کاهش حرکت است، انیمیشن‌های مختلی را غیرفعال می‌کند. در نتیجه به نظر می‌رسد که سیستم عامل سریع‌تر شده است.

برای فعال کردن Reduce Motion ابتدا اپ تنظیمات را اجرا کنید. سپس روی General و Accessiblity و Motion تپ کنید. در صفحه‌ی باز شده سوییچ گزینه‌ی Reduce Motion را در وضعیت روشن قرار دهید.

چگونه مشکل کندی آیفون و آیپد پس از ارتقا به iOS 14 و iPadOS 14 را حل کنیم؟

مشکل اپلیکیشن ایمیل اپل یا Mail

اپ پیش‌فرض برای مدیریت کردن ایمیل‌ها در آیفون و آیپد، Mail نام دارد. برخی از کاربران ایمیل‌های مختلفی که دارند را در این اپ اضافه می‌کنند و همه‌ی ایمیل‌های دریافتی را در این اپ چک می‌کنند. متأسفانه برخی گزارش کرده‌اند که اپ Mail کند عمل می‌کند و گاهی باز بودن آن در پس‌زمینه موجب افت سرعت می‌شود. در این مواقع می‌بایست اپ Mail را به صورت اجباری ببندید.

چگونه مشکل کندی آیفون و آیپد پس از ارتقا به iOS 14 و iPadOS 14 را حل کنیم؟

برای بستن اجباری اپ‌ها در آیفون، کافی است صفحه‌ی App Switcher را باز کنید و سپس تصویر بندانگشتی اپ موردنظر را با حرکت جاروبی به سمت بالا، اپ موردنظر را ببندید.

صفحه‌ی سوییچ کردن بین اپ‌ها نیز با حرکت جاروبی از لبه‌ی پایین صفحه به بالا باز می‌شود. در آیفون‌های قدیمی‌تر که دکمه‌ی فیزیکی Home یا خانه دارند، می‌بایست این دکمه را دو مرتبه پشت‌سر‌هم فشار دهید تا App Switcher باز شود.

ریبوت اجباری آیفون

اگر موقتاً آیفون کند عمل می‌کند و قبلاً اینگونه نبوده، می‌توانید آن را به صورت اجباری ریبوت کنید. در نتیجه سیستم عامل و پردازش‌های پس‌زمینه از نو اجرا می‌شود و احتمال رفع مشکلات نرم‌افزری وجود دارد.

برای ریبوت اجباری آیفون‌های جدید، ابتدا کلید ولوم بالا را فشار داده و رها کنید و سپس کلید ولوم پایین را فشار داده و رها کنید و در نهایت کلید کناری یا پاور را فشار داده و رها نکنید! تا زمانی که لوگوی اپل روی صفحه نقش ببندد.را فشار داده و رها کنید و سپس کلید 

در مورد آیفون‌های قدیمی‌تر که کلید خانه روی سطح جلوی گوشی به چشم می‌خورد، کلید پاور و خانه را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که صفحه خاموش و سپس لوگوی اپل روی آن نمایان شود.