تکنولوژی

چگونه از نمایش کیبورد لمسی یا On-Screen Keyboard در ویندوز ۱۰ جلوگیری کنیم؟

یکی از امکانات نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ و نسخه‌های اخیر ویندوز، کیبورد روی صفحه یا On-screen Keyboard است. زمانی که کلیدی از صفحه کلید خراب شده یا زمانی که می‌خواهید به زبان دیگری تایپ کنید و محل حروف را نمی‌دانید، می‌توانید از این کیبورد استفاده کنید. اما در حالت عادی همه‌ی کارها با استفاده از کیبورد فیزیکی و به سرعت انجام می‌شود. لذا نیاز به On-Screen Keyboard نیست. مشکلی که ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد، ظاهر شدن کیبورد روی صفحه و ایجاد مزاحمت است. در این صورت چه باید کرد؟

در این مقاله به چند روش مخفی کردن کیبورد روی صفحه در ویندوز ۱۰ و جلوگیری از ظاهر شدن ناگهانی آن می‌پردازیم.

کیبورد روی صفحه در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوزی که صفحه نمایش از نوع لمسی است، کاربرد زیادی دارد اما در وسایل معمولی، با توجه به اینکه استفاده از کیبورد فیزیکی ساده‌تر و سریع‌تر است، کسی از آن استفاده نمی‌کند. البته در مواقع خاص ممکن است از این کیبورد استفاده کرده باشید. به عنوان مثال اگر بخواهید چند خط متن به زبانی به جز زبان انگلیسی و فارسی تایپ کنید، طبعاً جای حروف را نمی‌دانید. در این حالت نمایش On-Screen Keyboard بسیار مفید خواهد بود.

ممکن است به دلایل مختلف، گاهی کیبورد روی صفحه ظاهر شود و مشکل ایجاد کند. حتی ممکن است در صفحه‌ی قفل ویندوز ۱۰ و قبل از ورود به حساب کاربری نیز این کیبورد ظاهر شود! چند روش برای حل مشکل وجود دارد که در ادامه مطرح می‌کنیم.

حذف کردن کیبورد از گوشه‌ی تسک‌بار

قبل از هر چیز بهتر است نگاهی به سینی ویندوز که بخش کنار ساعت در گوشه‌ی تسک‌بار است، بیاندازید. اگر در این بخش آیکونی مربوط به کیبورد مشاهده می‌کنید، برای حذف آن اقدام کنید. روش کار به این صورت است:

ابتدا روی بخشی خالی از Taskbar راست‌کلیک کنید. سپس روی گزینه‌ی Show touch keyboard button کلیک کنید. به این ترتیب تیک کنار این گزینه ناپدید می‌شود و از این پس آیکون کیبورد لمسی از سینی ویندوز حذف می‌شود.

تنظیمات Ease of Access ویندوز

مایکروسافت برای افرادی که نوعی معلولیت دارند، امکانات و تنظیمات خاصی در ویندوز ۱۰ و همین‌طور نسخه‌های قبلی ویندوز در نظر گرفته است. یکی از این موارد، کیبورد لمسی یا همان On-Screen Keyboard است. لذا می‌بایست تنظیمات این بخش را چک کنید.

روش سریع‌تر پیدا کردن تنظیمات مربوطه، سرچ کردن عبارت Ease of Access keyboard settings در منوی استارت است. روی اولین نتیجه کلیک کنید تا اپ Settings اجرا شده و بخش مربوطه باز شود.

اگر سوییچ زیر عبارت Use the On-Screen Keyboard در حالت فعال است، روی آن کلیک کنید تا خاموش یا Off شود. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در صورت فعال بودن این سوییچ، شورت‌کات باز شدن کیبورد لمسی قابل استفاده خواهد بود که در توضیحات زیر سوییچ ذکر شده است.

در واقع اگر تصادفاً کلید میانبر Win + Ctrl + O را فشار دهید، کیبورد لمسی روی صفحه ظاهر می‌شود مگر آنکه سوییچ موردبحث را خاموش کنید.

تنظیمات کیبورد روی صفحه

اگر کیبورد لمسی روی صفحه ظاهر شده، آن را با کلیک روی علامت × نبندید و کمی صبر کنید! روی دکمه‌ی Options کیبورد کلیک کنید تا تنظیمات کیبورد لمسی ظاهر شود.

در پنجره‌ی باز شده، روی گزینه‌ی Control whether the On-Screen Keyboard starts when I sign in کلیک کنید.

بخشی از Control Panel باز می‌شود که البته در نسخه‌های بعدی ویندوز ۱۰ ممکن است حذف شود و گزینه‌های موردبحث در اپلیکیشن Settings اضافه شود. در هر صورت تیک گزینه‌ی Use On-Screen Keyboard را حذف کنید و روی OK یا Apply کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. سپس پنجره‌ی کنترل پنل را ببندید.

سرویس کیبورد لمسی را غیرفعال کنید

روش دیگر برای بستن کیبورد لمسی و جلوگیری از ظاهر شدن گاه و بیگاه آن، متوقف کردن پردازش پس‌زمینه یا به عبارت دیگر سرویس کیبورد لمسی است. برای این مهم ابتدا منوی استارت را باز کرده و عبارت Services را تایپ کنید. سپس روی اولین نتیجه‌ی جستجو کلیک کنید.

روش دیگر این است که کلید میانبر Win + R را بزنید و سپس عبارت services.msc را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.

در هر دو روش پنجره‌ی Services باز می‌شود. در لیست سرویس‌ها موردی به اسم Touch Keyboard and Handwriting Panel Service را پیدا کنید و روی آن دبل‌کلیک کنید. در پنجره‌ی باز شده از منوی کرکره‌ای Startup type گزینه‌ی Disabled را انتخاب نمایید. اگر این گزینه فعال نیست، می‌توانید ابتدا روی دکمه‌ی Stop که کمی پایین‌تر قرار گرفته کلیک کنید و سپس مجدداً منوی کرکره‌ای Startup type را باز کنید و گزینه‌ی Disabled را انتخاب نمایید. در نهایت روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

با این راهکار ساده، جلوی شروع به کار خودکار سرویس مربوط به کیبورد لمسی را گرفته‌اید و شاید مشکل حل شود.

نرم‌افزارهای اخیراً نصب شده را بررسی کنید

ممکن است اخیراً نرم‌افزاری نصب کرده باشید که به نوعی با کیبورد لمسی مرتبط است و موجب ظاهر شدن آن می‌شود. به خصوص نرم‌افزارهایی نظیر AirDisplay. می‌توانید نرم‌افزارهای اخیراً نصب شده را بررسی کنید و در صورت مشکوک بودن، Uninstall کنید.

برای چک کردن نرم‌افزارهای اخیراً نصب شده، می‌توانید از اپ Settings و همین‌طور Control Panel استفاده کنید. در صورت استفاده از کنترل پنل، عبارت Uninstall‌ را جستجو کنید و روی گزینه‌ی Uninstall a program کلیک کنید.

برای مرتب‌سازی اپ‌ها بر حسب تاریخ نصب، روی عنوان ستون Installed On کلیک کنید.

اکنون می‌توانید نرم‌افزارهایی که اخیراً نصب کرده‌اید و پس از آن مشکل ظاهر شدن کیبورد لمسی مرتباً پیش می‌آید را شناسایی کرده و در صورت نیاز حذف کنید.

دقت کنید که اگر نمایش کیبورد لمسی در صفحه‌ی قفل یا Lock Screen ویندوز ۱۰ اتفاق می‌افتد، نیازی به حذف کردن نرم‌افزارها نیست. در این صورت بهتر است تاسک منیجر را اجرا کنید و در تب Startup، پردازش‌ها و نرم‌افزارهایی که اجرا می‌شوند را بررسی کرده و در صورت نیاز، متوقف و غیرفعال کنید.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی زیر توجه فرمایید:

چگونه نرم‌افزارهای استارت‌آپ ویندوز را متوقف کنیم؟ از دو روش Settings و Task Manager

یک روش تستی دیگر برای یافتن ریشه‌ی مشکل، بوت کردن ویندوز در حالت ساده یا بوت تمیز است که قبلاً به روش آن اشاره کردیم:

بوت بدون پردازش‌های اضافی یا Clean Boot در ویندوز چیست و چه کاربردی دارد؟

اپ‌های ریموت دستاپ

اگر از نرم‌افزارهای کنترل ریموت یا به عبارت دیگر کنترل کردن کامپیوترها از طریق اینترنت استفاده می‌کنید، ممکن است کیبورد لمسی روی صفحه ظاهر شود. در ویندوز ۱۰ به صورت پیش‌فرض نرم‌افزار RDP یا Remote Desktop App مایکروسافت موجود است. به علاوه ممکن است نرم‌افزار دیگری نظیر TeamViewer را خودتان نصب و استفاده کرده باشید. اگر اینگونه است، تنظیمات نرم‌افزار موردبحث را چک کنید و در صورت نیاز آن را حذف کنید و از نرم‌افزاری دیگری با کارکرد مشابه استفاده کنید.

غیرفعال کردن کیبورد لمسی با ویرایش رجیستری ویندوز

یک روش دیگر برای حل مشکل ظاهر شدن On-Screen Keyboard در ویندوز ۱۰ این است که مستقیماً رجیستری ویندوز را ویرایش کنید. برای این کار از رجیستری ادیتور استفاده می‌شود. لذا ابتدا عنوان Registry Editor را در منوی استارت جستجو کنید و روی اولین نتیجه‌ی سرچ کلیک کنید.

در صورت نمایش پیغام UAC روی Yes کلیک کنید. زمانی که پنجره‌ی رجیستری ادیتور ظاهر شد، آدرس زیر را کپی کرده و در نوار آدرس پیست کنید و سپس Enter را فشار دهید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI

اکنون در سمت راست روی مقداری به اسم ShowTabletKeyboard دبل‌کلیک کنید. در پنجره‌ی باز شده عدد 0 را در کادر Value data تایپ کنید و سپس روی OK کلیک کنید.

پس از این تغییر در رجیستری، ویندوز ۱۰ را ری‌استارت کنید تا تغییرات عملیاتی شود و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر.

بازگردانی به وضعیت سابق با Restore Point

اگر قابلیت System Restore در سیستم شما فعال است و از طرفی به صورت خودکار یا دستی، نقطه‌ی بازگردانی و به زبان دیگر Restore Point ساخته شده، می‌توانید سیستم را به وضعیت چند روز یا چند هفته قبل برگردانید و شاید مشکلات نرم‌افزاری با این راهکار ساده، حل شود.

دقت کنید که به تاریخ ایجاد نقطه‌ی بازگردانی دقت کنید و همین‌طور لیست تغییرات و نرم‌افزارهایی که حذف می‌شود را چک کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی زیر رجوع کنید:

آموزش استفاده از System Restore برای تعمیر کردن ویندوز

اگر سیستم ری‌استور فعال نیست، بهتر است آن را فعال کنید و از این پس سعی کنید که همیشه قبل از تغییرات مهم روی سیستم، نقطه‌ی بازگردانی بسازید.

آموزش فعال کردن System Restore و ایجاد Restore Point یا فایل بازگردانی به صورت دستی


سرفیس‌های مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برند وبا توجه به این موضوع طرفداران خاص خود را دارند. این تبلت‌ها نیز مانند سایر تبلت‌ها در برندها و سیستم‌عامل‌های دیگر، دچار اختلالاتی می‌شوند. اما چگونه می‌توان علت مشکلات موجود در سرفیس‌های مایکروسافت را بررسی و آن را رفع کرد؟ در مقاله « بررسی مشکلات سرفیس‌های مایکروسافت به همراه راه حل» از آچارباز، به صورت اختصاصی به این موضوع پرداخته و روش رفع مشکلات متداول سرفیس‌های مایکروسافت وهمچنین نکات مهم در نگهداری از آنها را به شما را به شما آموزش می‌دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • کاربرد سرفیس پرو
  • معایب سرفیس
  • سرفیس بوک یا سرفیس لپ تاپ
  • نکات مهم در نگهداری سرفیس
  • علت داغ شدن سرفیس پرو 4 و سرفیس پرو 3 چیست؟
  • آنتی ویروس برای سرفیس
  • شارژ سرفیس با پاوربانک
  • شارژ نشدن سرفیس
  • عمر باتری سرفیس
  • مشکل تاچ اسکرین سرفیس
  • مشکل پرش تصویر سرفیس
  • زرد شدن صفحه سرفیس
  • تنظیمات کیبورد سرفیس، نشناختن کیبورد سرفیس
  • چرا قلم سرفیس کار نمی‌کند؟
  • مشکل اتصال سرفیس (surface pro) به پروژکتور، مانیتور یا تلویزیون
  • چرا سرفیس به وای فای وصل نمی شود؟
  • رفع مشکل کند شدن سرفیس
  • درایورهای خود را پاک سازی کنید!
  • آپدیت نشدن ویندوز سرفیس
  • مشکل عدم دریافت ایمیل در سرفیس
  • از کار افتادن وان درایو روی سرفیس

کاربرد سرفیس پرو

سرفیس‌ها را می‌توان آخرین و قدرتمندترین نسل کامپیوترها دانست زیرا که هم قابلیت‌های تبلت و هم لپ تاپ را به شما ارائه می‌کنند. تبلت‌های سرفیس مایکروسافت برای تمام افرادی‌ که مدت زیادی از سیستم استفاده می‌کنند، مجبور به حمل و جابجایی مداوم لپ تاپ با خود هستند، طراحان و گرافیست‌ها، دانش آموزان، دانشجویان و … به دلیل داشتن قابلیت‌های زیر کاربرد دارند:

  • صفحه نمایش با کیفیت،
  • بدنه تمام فلزی و مقاوم
  • قلم حرفه‌ای
  • وزن سبک،
  • پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز،
  • شارژ دهی باتری قوی و امکان استفاده مداوم از آن تا ۱۷ ساعت
  • و…

در واقع تجربه استفاده از تبلت‌های سرفیس مایکروسافت در هر شغلی و در هرسنی، برای شما جذاب خواهد بود.

معایب سرفیس

سرفیس‌ها نیز با تمام جذابیت‌ها و قابلیت‌های خود، معایبی دارند. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نبود نمایندگی مایکروسافت برای تعمیر سرفیس‌ها در کشور
  • قیمت بالای تبلت‌های سرفیس
  • قیمت بالای لوازم جانبی تبلت و پرداخت هزینه سنگین برای خرید قلم و کیبورد و …

سرفیس بوک یا سرفیس لپ تاپ

اگر بین خرید سرفیس بوک و یا لپ تاپ در شک هستید جدول زیر به شما کمک شایانی در رفع مشکل خواهد کرد:

معیار مقایسه سرفیس بوک سرفیس لپ تاپ
قیمت ارزان ترین مدل سرفیس بوک 2 بالغ بر 1،۴۹۹ دلار رزان ترین مدل سرفیس لپ تاپ در حدود ۹۹۹ دلار
وزن در حالت بسته سنگین، بدون لوازم جانبی سبک سنگین
مشخصات فنی پردازنده نسل 7 و 8 “Kaby Lake” و “Coffee Lake” پردازنده‌های  Core i5 تا اینتل Core i7s
رنگ  رنگ پلاتینیومی بنفش، پلاتینیومی، آبی لاجوردی و طلایی
طراحی بدنه تمام منیزیومی بدنه آلکانتارا
قابلیت‌ها استفاده هم به عنوان تبلت هم لپ تاپ، قلم حرفه‌ای فقط به عنوان لپ تاپ

نکات مهم در نگهداری سرفیس

از آنجایی که برای سرفیس مایکروسافت خود، بهای زیادی پرداخته‌اید و این دستگاه می‌تواند عصای دست شما در پیشبرد کارهایتان باشد، بهتر است برای افزایش عمر گجت هوشمند خود و استفاده بهتر از آن، با نکات مهم در نگهداری سرفیس، آشنا باشید. از جمله این نکات عبارتند از:

  • استفاده از آنتی ویروس و عدم دانلود فایل‌ها از منابع نامعتبر: فراموش نکنید که علاوه بر نصب آنتی ویروس، باید خودتان نیز از تبلت سرفیس خود محافظت کرده و هنگام اتصال فلش، دانلود فایل و … به پاک و معتبر بودن منابع، توجه کنید.
  • بروزرسانی مرتب سیستم عامل پس از هر ارائه: از آنجایی که ویندوز اصل روی اکثر سرفیس‌ها نصب است با توجه به سریال تبلت خود می‌توانید آخرین آپدیت‌ها را از مایکروسافت دریافت و با این کار، از بروز بسیاری از مشکلات نرم افزاری، جلوگیری کنید.
  • غیر فعال کردن نرم افزارها و تسک‌های اضافه سیستم: برای جلوگیری از داغ شدن تبلت سرفیس خود، توصیه می‌شود، برنامه‌هایی را که پس از شروع به کار تبلت در منو start فعال می‌شوند را غیرفعال کنید. در این راستا از task manager > more details > end task و از تب start up، انتخاب برنامه و disable کردن آن، اقدام کنید.
  • آپدیت درایورها: پس از آپدیت سیستم عامل، آپدیت درایورها را فراموش نکنید، گاهی آپدیت نبودن درایورها، مشکلاتی در اتصال لوازم جانبی مانند کیبورد، قلم و… به تبلت شما را به دنبال دارد.

علت داغ شدن سرفیس پرو 4 و سرفیس پرو 3 چیست؟

علت داغ شدن سرفیس پرو 4 و سرفیس پرو 3 توسط مایکروسافت، پشتیبانی این تبت‌ها از پردازنده Core i7 اعلام شد و این مشکل از عدم توانایی خنک شدن کافی تبلت توسط فن‌های آن، هنگام اجرای برنامه‌های مختلف ناشی می‌شود. اگر در تبلت سرفیس خود با این مشکل روبرو هستید، برای رفع آن:

  • سیستم عامل تبلت خود را بروزرسانی کنید.
  • از اجرای همزمان چند برنامه در تبلت بپرهیزید.
  • از وجود فضای کافی جهت پردازش در تبلت خود اطمینان حاصل کنید.

آنتی ویروس برای سرفیس

استفاده از آنتی ویروس برای محافظت از هر سیستمی توصیه میشود، به خصوص اگر شما تبادل داده زیادی در سطح اینترنت و یا شبکه دارید. اما فراموش نکنید که هیچ آنتی ویروسی قوی تر از نظارت شما نیست و استفاده از آنتی ویروس موجب نمی‌شود که به راحتی از منابع نامعتبر برای دانلود فایل، استفاده کنید و یا هر فلش و یا گجت حاوی اطلاعاتی را به سیستم متصل کنید. با این حال از جمله آنتی ویروس‌های تایید شده برای استفاده و نصب در سرفیس‌ها، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • Windows Defender Security Center
  • Kaspersky Total Security
  • Bitdefender Antivirus Plus
  • McAfee AntiVirus Plus
  • Norton Security Standard

شارژ سرفیس با پاوربانک

پورت شارژ سرفیس‌ها به صورت اختصای ایجاد شده است. در همین راستا، پاوربانک‌های کمی قادر به شارژ این تبلت سرفیس ‌شما خواهند بود. اما نگران نباشید با وجود عدم تلاش مایکروسافت جهت ارائه پاوربانکی مناسب جهت شارژ تبلت‌های خود، شرکت‌های دیگر در این زمینه دست به کار شده و پاوربانک‌هایی را برای استفاده در این تبلت‌ها تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. این پاوربانک‌ها از نوعی کابل اختصاصی قابل تبدیل به پورت سروفیس‌ها ایجاد شده‌اند.

شارژ نشدن سرفیس

اگر تبلت سرفیس مایکروسافت شما شارژ نمی‌شود، قبل از هر کاری مطمئن شوید که پریز، آداپتور و کابل شارژ سالم باشند. سپس:

  • تمام اتصالات به تبلت سرفیس خود (Surface Connect) را جدا و پورت‌ها را تمیز، مجدد امتحان کنید.
  • توجه کنید که منبع تغذیه توان کافی برای شارژ را تامین کند. اگر از پاوربانک برای شارژ استفاده می‌کنید، بررسی کنید که میزان توان خروجی آن حداقل ۶۰ وات باشد.
  • درایور باتری خود را آپدیت کنید. برای اینکار با نگهداشتن دست روی منو start و یا راست کلیک روی آن، انتخاب Device Manager ، گزینه  battryرا باز کرده و روی گزینه Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery راست کلیک و Uninstall  را انتخاب کنید. سپس برای نصب دوباره درایور باتری: از منوی بالای Device Manager، گزینه Action  را انتخاب و Scan for hardware changes را انتخاب کنید.

اغلب پس از آپدیت درایور مشکل رفع می‌شود، اما در صورت عدم رفع لازم است تبلت سرفیس شما توسط یک کارشناس تعمیر تبلت و موبایل در محل بررسی و عیب یابی شود.

عمر باتری سرفیس

باتری‌های لیتیوم یونی در تمامی دستگاه‌ها دارای عمر محدودی هستند و پس از مدتیی لازم است آنها را تعویض و یا تعمیر کنید. برای بررسی عمر باتری سرفیس خود کافی‌شت مراحل زیر را طی کنید:

  • کلید ویندوز و R را به صورت همزمان نگه داشته و CMD را تایپ و جستجو کنید.
  • در صفحه باز شده عبارت powercfg /batteryreport را وارد و اینتر را بزنید.
  • سیستم به شما یا یک گزارش از باتری را نشان می‌دهد و یا مسیر دست یابی به آن را به شما می‌گوید.
  • در گزارش دریافتی به میزان نوشته شده در مقابل فیلد Cycle Count توجه کنید.
  • اعداد بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نشان دهنده سلامت ۱۰۰ درصد باتری
  • اعداد بین ۱۵۰۰ تا ۱۲۰۰ نشان دهنده سلامت ۵۰ درصد باتری
  • اعداد بین ۲۵۰۰ تا ۱۲۰۰ نشان دهنده سلامت ۲۵ درصد باتری
  • اعداد بین ۴۷۰۰ تا ۳۷۵۰ نشان دهنده سلامت ۱۰ درصد باتری بوده و لازم است جهت تعمیر باتری تبلت سرفیس خود اقدام کنید.

مشکل تاچ اسکرین سرفیس

مشکلات مربوط به تاچ اسکرین سرفیس، اگر ناشی از ورود آسیب فیزیکی به تبلت نباشد، می‌تواند ریشه در آپدیت نبودن درایورها داشته باشد. برای رفع مشکل مشکل تاچ سرفیس، مراحل زیر را طی کنید.

  • روی منوی Start  راست کلیک کنید.
  • از بین گزینه‌های موجود Device Manager را انتخاب کنید.
  • گزینه expand Human Interface Devices را پیدا و روی آن ضربه بزنید.
  • گزینه Surface TouchScreen Device را و سپس گزینه Uninstall Device  را از منوی باز شده انتخاب کنید.
  • حال روی HID-compliant touch screen  راست کلیک کرده و گزینه Uninstall Device  را انتخاب کنید.
  • با طی کردن مراححل بالا، درایور تاچ اسکرین سرفیس، پاک خواهد شد. برای نصب دوباره درایور:
  • رویAction  از لیست کلیک کنید.
  • گزینه Scan for hardware changes را انتخاب کنید.
  • پس از اتمام فرآیند لازم است جهت رفع مشکل سرفیس خود، دستگاه را ریستارت کنید.

اگر با آپدیت درایور مشکل تاچ اسکرین شما رفع نشد، اقدام به کالیبره کردن صفحه نمایش کنید. کافی‌ست.

  • Calibrate را جستجو و گزینه Calibrate the screen for pen or touch option  را انتخاب کنید.
  • در پنجره ablet PC Settings باز شده روی دکمه Reset کلیک کنید.

اگر با موارد گفته شده مشکل شما رفع نشد، لازم است تاچ اسکرین از نظر سخت افزاری، مورد بررسی قرار گیرد.

مشکل پرش تصویر سرفیس

مشکل پرش تصویر (ghost touch) سرفیس، از خرابی IC صفحه نمایش یا همان ال سی دی تبلت‌های سرفیس ناشی می‌شود. پس از گرم شدن تبلت‌ها هنگام پردازش عملیات پس از مدتی این آی سی خراب شده و در صورت بی‌توجهی به آن خرابی کلی ال سی دی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین لازم است به محض مشاهده این مورد، هرچه سریعتر جهت تعمیر و بررسی فنی سیستم خود، با مراکزی که به صورت تخصصی اقدام به تعمیر تبلت‌های سرفیس می‌کنند، تماس بگیرید. آچارباز یکی از این مراکز است که سابقه خوبی در تعمیرات موبایل و تبلت داشته و خدمات خود را با ضمانت ارائه می‌کند.

زرد شدن صفحه سرفیس

  • دلیل زرد و یا کمرنگ شدن نور صفحه سرفیس، می‌تواند فعال بودن Adaptive Brightness باشد.
  • ابتدا از طریق آیکن نوتیفیکیشنی که در پایین سمت راست، کنار زمان واقع شده است، نور صفحه را تغییر دهید.
  • اگر مشکل رفع نشد، از همین قسمت، آیکن چرخ دنده و یا همانAll Settings  را انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده با کلیک روی گزینه System، صفحهDisplay  را خواهید دید.
  • مطمئن شوید که گزینه Change brightness automatically when lighting changes در این صفحه غیر فعال باشد.
  • با غیرفعال کردن این گزینه مشکل رفع میشود، اما در صورت عدم رفع درایور نمایشگر خود را از مسیر Start > Device Manager  > راست کلیک روی  Display adapters > Uninstall Device   و سپس از منوی بالا Action  > Scan for hardware changes  و در نهایت ری استارت تبلت سرفیس خود، آپدیت کنید.
  • اگر با اجرای تمام موارد بالا مشکل رفع نشد، لازم است اقدام به آپدیت سیستم عامل خود کنید و یا با یک کارشناس تعمیر موبایل و تبلت جهت بررسی مشکل تبلت سرفیس خود تماس بگیرد.

تنظیمات کیبورد سرفیس، نشناختن کیبورد سرفیس

مشکل نشناختن کیبورد سرفیس از جمله مشکلاتی است که ممکن است در طی دوره استفاده از تبلت سرفیس‌ خود با آن مواجه شوید. اما پس از مشاهده این مشکل، نگران نشوید. مشکل نشناختن کیبورد سرفیس و یا کار نکردن برخی از کلیدهای آن، به سادگی با آپدیت سیستن عامل و یا درایور کیبورد، حل می‌شود. برای آپدیت سیستم عامل خود:

  • واردSettings  شده و گزینه Updates & Security را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌های منوی سمت چپ، گزینه Windows Update را انتخاب کنید.
  • دکمه Check For Updates را بزنید و سپس آپدیت‌های جدید را نصب کنبد.
  • توجه کنید که پس از آپدیت، سیستم شما ریستارت خواهد شد.
  • درصورتی که با آپدیت سیستم عامل مشکل کیبورد رفع نشد، درایور آن را پاک و دوباره نصب کنید.
  • البته اختلال در اتصال کیبورد به تبلت و یا خرابی آن نیز می‌تواند دلیل این مشکل باشد.

چرا قلم سرفیس کار نمی‌کند؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، قلم سرفیس از قابلیت‌های فوق العاده تبلت‌های سرفیس‌است و اگر شما یک طراح باشید، این قلم عصای دست شما خواهد بود. اما چرا قلم سرفیس کار نمی‌کند؟ برای پاسخ به این سوال:

  • ابتدا مطمئن شوید که قلم سرفیس شما باتری دارد.
  • دکمه روی درپوش قلم را پنج تا هفت ثانیه فشار دهید.
  • اگر چراغ قلم شما شروع به چشمک زدن کرد، به این معنی است که قلم شما با تبلت سرفیس‌‌تان جفت نشده.
  • برای اتصال قلم به تبلت سرفیس، از مسیرStart   > Settings  > Devices  > Bluetooth & other devices > Add Bluetooth > Surface Pen اقدام به جفت کردن قلم با تبلت سرفیس کنید.
  • اگر مشکل رفع نشد، تبلت را ریستارت کنید.
  • اگر همچنان قلم سرفیس کار نمی‌کند، لازم است سیستم از نظر فنی بررسی شود.

مشکل اتصال سرفیس (surface pro) به پروژکتور، مانیتور یا تلویزیون

تبلت سرفیس پرو دارای خروجی Mini DisplayPort است در همین راستا برای اتصال آن به پروژکتور، مانیتور یا تلویزیون نیاز به یک مبدل دارید. این مبدل Mini DisplayPort / USB-C را می‌توانید، از تمامی مراکزی که لوازم جانبی موبایل و تبلت می‌فروشند، تهیه کنید. اما اگر پس از اتصال با مشکل مواجه شدید، موارد زیر را امتحان کنید:

  • از اتصال درست کابل به هر دو درگاه مطمئن شوید.
  • صحت کابل و مبدل را بررسی کنید.
  • تبلت سرفیس خود را ریستارت کنید.

چرا سرفیس به وای فای وصل نمی شود؟

مشکل عدم اتصال تبلت به وای فای در تبلت‌های سرفیس از مشکلاتی است که می‌تواند برای شما که از تبلت خود برای انجام کارهایی که نیاز به قرار گرفتن در شبکه اینترنت دارند، استفاده می‌کنید، دردسر ساز شود. اما چگونه می‌توانید این مشکل تبلت سرفیس را رفع کنید؟ برای رفع مشکل، بررسی و انجام موارد زیر توصیه می‌شود:

  • روی آیکن که در کنار ساعت سیستم قرار دارد، کلیک کرده و نام نقطه اتصال و یا همان وای فای خود را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که اطلاعات ورود را درست وارد می‌کنید و وای فای شما دارای حجم اینترنت است.
  • یکبار وای فای را خاموش و دوباره روشن کنید.
  • روی نام وای فای کلیک و آن را غیرفعال و دوباره فعال کنید. در این زمان یکبار forget را بزنید و دوباره اطلاعات ورود را وارد کنید.
  • روی آیکن وای فای کلیک راست و Troubleshoot problemsرا انتخاب و مراحل را برای یافتن مشکل طی کنید.
  • درایور وای فای را پاک و دوباره نصب کنید.
  • Device Manager  را جستجو کنید.
  • از بین گزینه‌های این صفحه Network adapters را انتخاب کنید.
  • روی Wi-Fi controller راست کلیک کرده وUninstall  را بزنید.
  • سپس از نوار بالا Action  را انتخاب و Scan for hardware changes را انجام داده و دستگاه را ریستارت کنید.
  • گاهی ممکن است مشکل عدم اتصال به وای فای از اختلالات موجود در سخت افزار، ناشی شود که در اینصورت لازم است صحت قطعه وای فای دستگاه، بررسی شود.

رفع مشکل کند شدن سرفیس

اگر با کند شدن سرفیس خود دست و پنجه نرم می‌کنید، اجرای موارد زیر، می‌تواند برای شما راهگشا باشد:

  • یکبار سیستم را ریستارت کنید.
  • در صورتی که پس از ریستارت، سیستم همچنان کند بود، روی منوری Start راست کلیک کنید.
  • سپس گزینه Task Manager را انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده روی‌‌ More Details کلیک کنید.
  • مطمئن شوید که گوگل کروم شما، زیاد پردازنده را درگیر نکرده باشد. این مورد را می‌توانید در ستون CPU  و Memory  چک کنید.
  • اگر به کروم نیاز ندارید، آن را ببندید.

درایورهای خود را پاک سازی کنید!

پاک کردن درایورها یکی از مواردی است که کمک شایانی به شما در رفع مشکل کند شدن سرفیس خود خواهد کرد. کافی‌ست:

  • پوشه File Explorer را جستجو کنید.
  • وارد This PC شوید.
  • روی درایورهای خود راست کلیک کنید.
  • گزینهProperties  را بزنید.
  • در پنجره باز شده Disk Cleanup را انتخاب کنید.
  • حال می‌توانید از بین گزینه‌های موجود، مواردی که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب و حذف کنید.
  • توجه کنید که با انتخاب گزینه Downloads تمامی موارد داخل آن حذف خواهد شد.

آپدیت نشدن ویندوز سرفیس

مشکل آپدیت نشدن ویندوز سرفیس، یکی دیگر از مشکلات متداول در تبلت‌های سرفیس است که می‌تواند برای شما نیز پیش آمده باشد. آپدیت نشدن سرفیس اغلب مشکل بزرگی نیست و با چند راهکار می‌توان آن را رفع کرد. فقط قبل از اقدام به آپدیت سیستم عامل:

  • یکبار سیستم خود را خاموش و روشن کنید تا مطمئن شوید برنامه دیگری در حال آپدیت و یا اجرا نباشد.
  • روی آیکن نوتیفیکشن در نوار پایین سمت راست کلیک کنید.
  • گزینه All Settings را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌های موجود در صفحه باز شده رویUpdate & Security کلیک کنید.
  • در منوی کناری صفحه باز شده Troubleshoot را انتخاب کنید.
  • گزینه Additional Troubleshooters را انتخاب کنید.
  • در انتها گزینه Windows Update را بزنید.
  • اگر Additional Troubleshooters را ندارید کمی به سمت پایین اسکرل کنید، ممکن است گزینه Windows Update را در صفحهTroubleshoot  ببینید.
  • مطمئن شوید که آنتی ویروس شما غیر فعال است.
  • بررسی کنید که انرژی کافی برای انجام آپدیت را دارید، در این زمان، باتری باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد شارژ داشته باشد.
  • درایورهای مختلف از آپدیت سیستم عامل جلوگیری می‌کنند.
  • دیوایس‌های زیادی به تبلت مایکروسافت شما متصل شده است.
  • فضای کافی در تبلت شما وجود ندارد.
  • اتصال اینترنت ضعیف و یا دچار قطعی است.
  • و …

مشکل عدم دریافت ایمیل در سرفیس

یکی از مشکلاتی کهه در تبلت‌های  سرفیس ممکن است با آن روبرو شوید مشکل عدم ارسال و دریافت ایمیل است. این مشکل اغلب در اکانت‌هایی که دارای تایید دو مرحله‌ای هستند، ایجاد می‌شود. برای رفع آن باید یک پسورد یونیک بر پایه این اپ ایجاد کنید. اگر مشکل با مورد ذکر شده رفع نشد، مطمئن شوید که :

  • دستگاه شما به اینترنت متصل شده و اینترنت شما دارای حجم باشد.
  • آنتی ویروس و یا فایروال باعث بلاک شدن ارتباطات نمی‌شود.
  • اتصال با سرور امکان پذیر است.
  • در ایمیل اکانت خود، روی settings کلیک کنید.
  • در منوی باز شده Manage Accounts را انتخاب کنید.
  • اکانت ایمیل را انتخاب و روی Change mailbox sync settings کلیک کنید.
  • چک کنید که گزینه Email option فعال باشد.
  • در همین قسمت می‌توانیدCalendar  وContacts  را هم فعال کنید.
  • در نهایت برای ذخیره تنظیمات اعمال شده Done  را بزنید.
  • اگر مشکل همچنان رفع نشد، ایمیل خود را ریمو و دوباره اضافه کنید.
  • مطمئن شوید تنظیمات ایمیل را به درستی انجام داده و ایمیل به سرور متصل باشد، در یان راستا از ایمیل اتوماتیک جهت تست استفاده و ارسال و دریافت پیام را بررسی کنید.

گاهی مشکل عدم دریافت ایمیل در سرفیس، از خود اپ نیز می‌تواند باشد، که در اینجا لازم است اپلیکیشن ایمیل خود را تعمیر کنید:

  • Apps and Features را سرچ کنید.
  • Mail and Calendar را پیدا کنید.
  • روی گزینه Advanced Options کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده گزینه Reset or Uninstall  را بزیند.
  • با لغو نصب برنامه، برنامه شما پاک می‌شود. یکبار سیستم خود را ریستارت کنید و سپس دوباره برنامه مدیریت ایمیل خود را دانلود و نصب کنید.

از کار افتادن وان درایو روی سرفیس

در هنگام ایجاد مشکل از کار افتادن وان درایو روی سرفیس، موارد زیادی می‌توانند دخیل باشند. از جمله این موارد:

  • محدود شدن پهنای باند: برای رفع آن، نامحدود بودن تنظیمات آن را از مسیر Settings  > Network & Internet > Upload and Download چک کنید.
  • بلاک شدن وان درایو به دلیل فعال بودن فایروال و یا آنتی ویروس
  • پر شدن فضای ابری: موارد اضافی را پاک کنید.
  • مشکلات مایکروسافت

اما جهت رفع مشکل از کار افتادن وان درایو روی سرفیس خود، چه کاری باید انجام دهید؟ در این راستا، از دو روش می‌توانید استفاده کنید.

روش اول رفع مشکل از کار افتادن وان درایو:

  • روی آیکن ابر واقع شده در کنار ساعت کلیک راست کنید.
  • چک کنید که همگام سازی pause نشده باشد.
  • سپس از بین گزینه‌های موجود Settings را انتخاب کنید.
  • در تب Account  باز شده، روی Choose folders کلیک کنید.
  • مطمئن شوید که پوشه درستی را برای همگام سازی انتخاب کرده‌اید.

روش دوم رفع اختلال وان درایو روی سرفیس:

  • روی آیکن ابر راست کلیک کنید.
  • گزینه Settings  را انتخاب کنید.
  • پس از نمایش تب Account ، روی لینک Unlink This PC کلیک کنید.
  • موارد را برای سینک کردن دوباره وان درایو خود دنبال کنید.

اگر با مشکلی در تبلت سرفیس خود روبرو هستید که در این مقاله به آن اشاره نشده است برای دریافت راهنمایی، کافی‌ست سوال خود را در بخش نظرات مطرح کنید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ دهند.

سیستم عامل تبلت خود را بروزرسانی کنید.
از اجرای همزمان چند برنامه در تبلت بپرهیزید.
از وجود فضای کافی جهت پردازش در تبلت خود اطمینان حاصل کنید.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “مشکل تاچ اسکرین سرفیس”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “مشکلات مربوط به تاچ اسکرین سرفیس، اگر ناشی از ورود آسیب فیزیکی به تبلت نباشد، می‌تواند ریشه در آپدیت نبودن درایورها داشته باشد. برای رفع مشکل مشکل تاچ سرفیس، مراحل زیر را طی کنید.

روی منوی Start راست کلیک کنید.
از بین گزینه‌های موجود Device Manager را انتخاب کنید.
گزینه expand Human Interface Devices را پیدا و روی آن ضربه بزنید.
گزینه Surface TouchScreen Device را و سپس گزینه Uninstall Device را از منوی باز شده انتخاب کنید.
حال روی HID-compliant touch screen راست کلیک کرده و گزینه Uninstall Device را انتخاب کنید.
با طی کردن مراححل بالا، درایور تاچ اسکرین سرفیس، پاک خواهد شد. برای نصب دوباره درایور:
رویAction از لیست کلیک کنید.
گزینه Scan for hardware changes را انتخاب کنید.
پس از اتمام فرآیند لازم است جهت رفع مشکل سرفیس خود، دستگاه را ریستارت کنید.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “چرا قلم سرفیس کار نمی‌کند؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، قلم سرفیس از قابلیت‌های فوق العاده تبلت‌های سرفیس‌است و اگر شما یک طراح باشید، این قلم عصای دست شما خواهد بود. اما چرا قلم سرفیس کار نمی‌کند؟ برای پاسخ به این سوال:

ابتدا مطمئن شوید که قلم سرفیس شما باتری دارد.
دکمه روی درپوش قلم را پنج تا هفت ثانیه فشار دهید.
اگر چراغ قلم شما شروع به چشمک زدن کرد، به این معنی است که قلم شما با تبلت سرفیس‌‌تان جفت نشده.
برای اتصال قلم به تبلت سرفیس، از مسیرStart > Settings > Devices > Bluetooth & other devices > Add Bluetooth > Surface Pen اقدام به جفت کردن قلم با تبلت سرفیس کنید.
اگر مشکل رفع نشد، تبلت را ریستارت کنید.
اگر همچنان قلم سرفیس کار نمی‌کند، لازم است سیستم از نظر فنی بررسی شود.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “آپدیت نشدن ویندوز سرفیس”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “مشکل آپدیت نشدن ویندوز سرفیس، یکی دیگر از مشکلات متداول در تبلت‌های سرفیس است که می‌تواند برای شما نیز پیش آمده باشد. آپدیت نشدن سرفیس اغلب مشکل بزرگی نیست و با چند راهکار می‌توان آن را رفع کرد. فقط قبل از اقدام به آپدیت سیستم عامل:

یکبار سیستم خود را خاموش و روشن کنید تا مطمئن شوید برنامه دیگری در حال آپدیت و یا اجرا نباشد.
روی آیکن نوتیفیکشن در نوار پایین سمت راست کلیک کنید.
گزینه All Settings را انتخاب کنید.
از بین گزینه‌های موجود در صفحه باز شده رویUpdate & Security کلیک کنید.
در منوی کناری صفحه باز شده Troubleshoot را انتخاب کنید.
گزینه Additional Troubleshooters را انتخاب کنید.
در انتها گزینه Windows Update را بزنید.
اگر Additional Troubleshooters را ندارید کمی به سمت پایین اسکرل کنید، ممکن است گزینه Windows Update را در صفحهTroubleshoot ببینید.
مطمئن شوید که آنتی ویروس شما غیر فعال است.
بررسی کنید که انرژی کافی برای انجام آپدیت را دارید، در این زمان، باتری باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد شارژ داشته باشد.
درایورهای مختلف از آپدیت سیستم عامل جلوگیری می‌کنند.
دیوایس‌های زیادی به تبلت مایکروسافت شما متصل شده است.
فضای کافی در تبلت شما وجود ندارد.
اتصال اینترنت ضعیف و یا دچار قطعی است.”
}
}]
}

نظر شما با موفقیت ثبت شد


ویندوز 10 این قابلیت را دارد که با استفاده از یک پین عددی به جای یک رمز عبور طولانی، خیلی راحت لاگین شوید. اگر کیبورد شما اعداد را ندارد، شما می توانید از پد اعداد برای وارد کردن پین استفاده کنید، البته بعد از اینکه Num Lock را فعال کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه اعداد سمت راست کیبورد را فعال کنیم؟ در اینجا روش های روشن کردن کلید num lock در لپ تاپ برای همیشه، در هنگام راه اندازی سیستم می گوییم تا لازم نباشد برای هر بار استفاده دکمه num lock  آن را روشن کنید.

فعال سازی num lock در ویندوز 10

  • با توجه به استفاده ویندوز 10 از پین ها، فعال بودن آن یا حتی تنظیمات پیش فرض می تواند کار را برای ورود به سیستم بسیار ساده تر کند. اما اینطور نیست.
  • شاید شما گزینه ای برای فعال کردن ” Num Lock at Boot” در تنظیمات BIOS یا UEFI داشته باشید. با این حال، ما این را امتحان کردیم ولی کار نکرد، حتی وقتی Fast Startup را فعال کردیم. پس ما روش های دیگر را برای شما جمع آوردی کردیم.
  • به روز رسانی: از وقتی بروزرسانی Creators ویندوز 10 منتشر شد، ویندوز به شما اجازه می دهد که پین عددی را روی صفحه لاگین تایپ کنید، بدون اینکه فعال بودن یا نبودن Num Lock مهم باشد. پس در آپدیت جدید دیگر برای زدن Pin این کار لازم نیست. شاید شما بخواهید به دلایل دیگری به جز وارد کردن پین، دکمه Num Lock را فعال کنید.

حتما بخوانید: راهنمای جامع تقسیم کردن صفحه نمایش در ویندوز 10


کلید num lock در لپ تاپ

روشن کردن خودکار نام لاک از روش رجیستری ویندوز 10 (روشن شدن اتوماتیک num lock در ویندوز 10)

برای روشن شدن اتوماتیک num lock در ویندوز 10، Registry را ویرایش کنید

ویندوز 10 شامل تنظیمات Registry است که وضعیت کلیدهای Num Lock، Caps Lock و Scroll Lock را در هنگام راه اندازی کنترل می کند. برای اینکه ویندوز 10 به طور خودکار Num Lock را در هنگام بالا آمدن ویندوز فعال کند، باید در تنظیمات رجیستری تغییراتی بدهید.

  • برای شروع باید منو Start را باز کنید، سپس ” regedit” را در آن تایپ کنید و دکمه اینتر را بزنید. دستور UAC را تایید کنید.
  • در مرحله بعد، باید مقدار value را در ” InitialKeyboardIndicators” تغییر دهید.

به این ترتیب عمل کنید:

  •  HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard.
  • در پنجره سمت راست روی “InitialKeyboardIndicators” دو بار کلیک کنید و مقدار value را روی “2” تنظیم کنید.
  • بعد، پوشه ” HKEY_USERS” را باز کنید. حالا لازم است که فرایند بالا را چندین بار تکرار کنید، باید در زیر هر از پوشه درون HKEY_USERS روی InitialKeyboardIndicators  کلیک کنید و value را به 2 تغییر دهید.
  • با رفتن به HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard و تغییر میزان value به 2 در InitialKeyboardIndicators شروع کنید. سپس، روند گفته شده را برای پوشه های زیر DEFAULT. که با ” S-” شروع می شود، تکرار کنید.
  • این فرآیند را برای پوشه های باقیمانده درون HKEY_USERS تکرار کنید، تنظیمات Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators در زیر هر کدام را تغییر دهید.

روشن شدن اتوماتیک num lock در ویندوز 10

چگونه اعداد سمت راست کیبورد را فعال کنیم?

روشن نگه داشتن دائمی نام لاک با غیر فعال کردن fast startup

شما می توانید از روش غیر فعال کردن Fast Startup استفاده کنید، وقتی این کار انجام شد باید هنگام راه اندازی سیستم Num Lock به طور خودکار فعال شود. با این حال، در واقع به این روش کار نمی کند. ویژگی Fast Startup، به نام Hybrid Boot شناخته می شود، که این تنظیمات نادیده گرفته می شود و ویندوز با Num Lock خاموش بالا می آید.

ما دو راه برای جلوگیری از این اتفاق پیدا کردیم. شما می توانید fast startup را غیر فعال کنید، اما ما روش بهتری پیدا کردیم که در روش بعد می گوییم.

روش روشن شدن دکمه Num Lock با بالا آمدن ویندوز (روشن شدن چراغ های روی کیبورد)

  • در این روش بعد از اجرای فایل reg، کامپیوتر را خاموش کنید. آن را مجدداً راه اندازی نکید، و گزینه ” Shut down” را انتخاب کنید.
  • دوباره کامپیوتر را روشن کنید. وقتی به صفحه ورود به سیستم رسید، دکمه Num Lock را یکبار بزنید تا فعال شود. کامپیوتر را لاگین نکنید. از صفحه ورود به سیستم، روی دکمه power (خاموش/ روشن کردن) و گزینه ” Shut down” را انتخاب کنید تا دوباره کامپیوتر خاموش شود.
  • حالا وقتی کامپیوتر شما روشن می شود، دکمه Num Lock در صفحه لاگین فعال است. به نظر می رسد که این کار باعث می شود که Fast Startup در وضعیتی قرار می گیرد که با هر بار روشن کردن سیستم به طور خودکار Num Lock فعال می شود.

حتما بخوانید: آموزش روشن کردن وای فای (Wi-Fi) در ویندوز 10 با سه روش ساده


چگونه اعداد سمت راست کیبورد را فعال کنیم

اگر این روش برای شما کارایی ندارد می توانید با غیر فعال کردن ویژگی Fast Startup، بعد از ایجاد تغییرات بالا در رجیستری از آن جلوگیری کند.

  • برای این کار باید Control Panel را باز کنید
  •  روی Hardware and Sound کلیک کنید.
  •  سپس روی Power Options کلیک کنید.
  • حالا Choose what the power buttons do را بزنید.
  • حالا روی Change settings that are currently unavailable در بالای صفحه کلیک کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و تیک گزینه( Turn on fast startup recommended) را بردارید.
  • در نهایت Save changes را بزنید.
  • حالا وقتی کامپیوتر را روشن می کنید شاید چند ثانیه دیرتر بالا بیاید، اما کلید Num Lock فعال خواهد بود.

روشن نشدن چراغ کیبورد کامپیوتر

در حالت ایده آل ویندوز همه این کارها را به طور پیش فرض انجام می دهد، در این مورد باید کمی کار اضافی روی آن انجام شود. اما ارزش راحتی که فراهم می کند را دارد.


مقالات مرتبط:

ترفندهای رجیستری ویندوز 10 برای بهینه سازی کارایی و حل مشکل دیر بالا آمدن ویندوز 10

آموزش تصویری و گام به گام ری استارت یا خاموش کردن کامپیوتر با ویندوز 10 از راه دور

روش فعال کردن تشخیص گفتار و دستیار صوتی در ویندوز 10

رفع مشکل پرش های موس در ویندوز 10 با 5 روش سریع و کاربردی

روش های ساده برای رفع مشکل غیر فعال شدن کپی پیست در ویندوز