تکنولوژی

چگونه دو یا سه مانیتور را به یک سیستم متصل کنیم؟

وصل کردن دو مانیتور به یک کامپیوتر یا چند مانیتوره کردن سیستم کار ساده‌ای است. با اتصال دو مانتیور به یک کیس کامپیوتر، می‌توانید بهره‌وری خود را چند برابر افزایش دهید. در ادامه با آموزش اتصال دو مانیتور به یک کیس، همراه پلازا باشید.

اتصال مانیتورها و تنظیم کارت گرافیک برای دو مانیتور به تجربه زیاد و علوم کامپیوتری خاص نیاز ندارد. کافی است کامپیوتر شما از اتصال همزمان دو مانیتور به یک کیس پشتیبانی کند. منظورمان از کامپیوتر، قسمت پردازنده گرافیکی است که می‌تواند درک درستی از وجود یک مانیتور دیگر به غیر از مانیتور اصلی را داشته باشد و تصاویر را به صورت هم‌زمان بین این دو مدیریت کند.

این کار در سیستم‌عامل ویندوز و مک اجرایی است. ما در ادامه مطلب، نحوه اتصال چند مانیتور به یک کیس در ویندوزهای 11، 10، 8 و 7 را به شما آموزش خواهیم داد. اما قبل از آن بیایید ببینیم استفاده از چند مانیتور با یک کامپیوتر در چه مواردی صورت می‌گیرد.

در ادامه می‌خوانید

آموزش استفاده همزمان دو یا چند مانیتور؛ چرا از چند مانیتور استفاده کنیم؟

با وصل کردن دو مانیتور به یک کامپیوتر، فضای کاری بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. زمانی که چند مانیتور با یک کامپیوتر کار می‌کنند، می‌توانید ماوس خود را بین آن‌ها حرکت داده و برنامه‌ها را بین آن‌ها جابه‌جا کنید و در واقع چند دسکتاپ دیگر داشته باشید. با این کار و متصل کردن دو مانتیور به یک کیس به جای اینکه از Alt+Tab برای جابه‌جایی بین پنجره‌ها استفاده کنید، می‌توانید فقط با چشم‌تان به پنجره دیگری که نیاز دارید در مانیتور دیگر نگاه کنید.

برخی از مواردی که برای متصل کردن دو مانتیور به یک کیس کاربرد دارند عبارتند از:

  • برنامه نویس‌ها می‌توانند کد خود را در یک مانیتور مشاهده کرده و مانیتور دیگر را برای یادداشت برداری یا کارهای دیگر استفاده کنند.
  • هر کسی که هنگام کار می‌خواهد صفحه دیگری را مشاهده کند. مثلا نگاه به مطلبی برای نوشتن مطلبی دیگر یا هنگام کار با دو فایل اکسل.
  • افرادی که نیاز به زیر نظر داشتن اطلاعات دارند که شامل ایمیل و یا آمار بروز می‌شود.
  • گیمرهایی که می‌خواهند بخش بزرگتری از دنیای بازی را در چندین مانیتور تماشا کنند.

آیا امکان وصل کردن دو مانیتور به یک کامپیوتر در سیستم من وجود دارد؟

پیش از اینکه به اموزش اتصال دو مانیتور به یک کامپیوتر بپردازیم باید بگوییم با کدام کامپیوترها می‌توانید همزمان از دو یا چند مانیتور استفاده کنید. کامپیوتر شما برای انجام این کار باید سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز را داشته باشد. حتی ممکن است یک کارت گرافیک قدرتمند نیز به شما اجازه استفاده همزمان از دو مانتیور روی یک کامپیوتر را ندهد چرا که درایور آن از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کند.

این موضوع در قبال گرافیک مجمع پردازنده هم صادق است. ممکن است پردازنده شما از چند مانیتور پشتیبانی کند ولی مادربورد فقط اجازه استفاده از یک یا دو درگاه خروجی تصویر را به شما بدهد. در این حالت نیز بهتر است با جستجو در گوگل و پیدا کردن مشخصات مادربرد مطمئن شوید که سیستم شما از اتصال سه مانیتور به یک کارت گرافیک پشتیبانی می‌کند یا خیر.

این موضوع در قبال اتصال مانیتورهای بیشتر هم صادق است. مثلا اگر به‌دنبال اتصال 6 مانیتور به یک کامپیوتر باشید، هم مادربرد و هم کارت گرافیک شما باید از این قابلیت پشتیبانی کنند. البته برای این تعداد مانیتور، نیاز به کارت‌های گرافیک مخصوصی دارید که دارای تعداد درگاه‌های موردنیاز شما باشند.

با توجه به تنوع بسیار زیاد قطعات کامپیوتری، به راحتی نمی‌توان گفت کدام قطعات از اتصال دو مانیتور به یک کیس پشتیبانی می‌کنند. ابتدا باید درگاه‌های مربوط به کامپیوتر خود را چک کنید و ببینید کارت گرافیک شما از چه نوع درگاه‌هایی پشتیبانی می‌کند. اکثر درگاه‌ها از نوع HDMI یا دیسپلی‌پورت هستند. البته برخی از مدل‌های جدید کارت گرافیک به درگاه USB-C و تاندربولت 3 نیز مجهز هستند. همچنین برخی مدل‌های قدیمی ممکن است درگاه DVI-I داشته باشند.

برای اتصال دو مانیتور به یک کارت گرافیک مطمئن شوید که کارت گرافیک شما حداقل دو عدد از این درگاه‌ها را دارد. سپس مشخص کنید که مانیتور فعلی شما به کدام درگاه وصل است و کدام درگاه‌ها برای مانیتورهای جدید خالی است. پس از اینکه اطلاعات مربوط به درگاه‌های خروجی سیستم را به دست آوردید می‌توانید برای خرید مانیتور اقدام کنید.

حتما حواستان باشد که مانیتوری که خریداری می‌کنید، از همان درگاه‌های خالی که در سیستمتان وجود دارد پشتیبانی کند. برای مثال اگر یک درگاه DVI-I خالی دارید، مانیتوری بخرید که این درگاه را داشته باشد. روش اتصال دو مانیتور به یک کیس با دو خروجی VGA یا سایر خروجی‌ها، مانند هم است. البته توصیه می‌شود تا جای ممکن از خروجی VGA برای مانیتور دوم استفاده نکنید. علاوه بر این برای آنکه بهترین تجربه را داشته باشید، مانیتوری بخرید که حاشیه اندکی دور صفحه نمایش داشته باشد.

نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز 11

حالا نوبت به وصل کردن دو مانیتور به یک کامپیوتر می‌رسد. ابتدا نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز 11 را آموزش خواهیم داد. ابتدا مانیتورهای خود را به کامپیوتر متصل کنید. در بیشتر مواقع، ویندوز به‌صورت خودکار اتصال را شناسایی می‌کند. در غیر این صورت به تنظیمات بروید و روی Display کلیک کنید.

ابتدا مطمئن شوید که تمامی مانیتورها در بالای صفحه نشان داده شده‌اند. اگر یکی از آن‌ها را مشاهده نمی‌کنید، روی Multiple displays و سپس Detect کلیک کنید.

حالا باید مانیتور شما اضافه شده باشد. درغیر این صورت، کابل‌ها را چک و از اتصال درست و سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

انتخاب مانیتور اصلی

پس از اضافه شدن مانیتورها، باید مانیتور اصلی خودتان را که در آن تنظیمات و نوار وظیفه نشان داده می‌شود را انتخاب کنید. به‌صورت پیش‌فرض، ویندوز مانیتور اول را به‌عنوان مانیتور اصلی انتخاب می‌کند. ولی می‌توانید یک مانیتور دیگر را انتخاب کنید. برای انجام اینکار به تنظیمات بروید و دوباره روی Display کلیک کنید. سپس مانیتور مدنظرتان را انتخاب و گزینه Make this my main display را تیک بزنید.

حالا مانیتور اصلی شما به‌عنوان مانیتور اصلی در ویندوز شناسایی خواهد شد.

انتخاب حالت نمایش مانیتورها

حالت نمایش مانیتورها را می‌توانید در همین صفحه و با کلیک روی منو کشویی Extend these display مشخص کنید. در ادامه و در بخش مربوط به وصل کردن دو مانیتور به یک کامپیوتر در ویندوز 10، بیشتر به این قابلیت پرداخته‌ایم.

نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز 10

برای انجام این کار در ویندوز نیازی به دانلود نرم افزار های اتصال دو مانیتور یا یک کامپیوتر ندارید و این فرایند را می‌توانید به راحتی از داخل خود ویندوز انجام دهید. ابتدا مانیتورهای جدید را به کامپیوتر متصل کرده و سیستم را روشن کنید. وقتی ویندوز بالا آمد روی یک قسمت خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک و گزینه Display Settings را انتخاب کنید.

در پنجره بعدی می‌توانید مانیتورهای متصل به سیستم را مشاهده کنید. می‌توانید ترتیب مانیتورها را با کشیدن این اعداد بوسیله موس تغییر دهید. اگر مانیتورهای اضافی را در این قسمت نمی‌ببینید، یک بار کابل‌ها را جدا و دوباره وصل کنید. سپس یک بار ویندوز را ریستارت کنید.

پس از وصل کردن موفقیت آمیز دو مانیتور به یک کامپیوتر، باید نحوه نمایش محتوا در آن‌ها را مشخص کنید. ابتدا از بالا مانیتور دوم را انتخاب کنید و سپس به پایین صفحه بیایید و روی منو کشویی Multiple Displays کلیک کنید.

در اینجا چند گزینه پیش روی شما قرار دارد:

  • Extend These Displays: لذت وجود دو مانیتور در این حالت است که شما به جای داشتن یک نمایشگر ساده، دو نمایشگر با وسعت بیشتر خواهید داشت. در این حالت گویا صفحه‌نمایش شما کشیده شده و از نمایشگر اول به دوم راه یافته است. نگران نباشید ماوس را هم می‌توانید روی هر دو جداگانه حرکت دهید. این گزینه بهترین انتخاب برای افرادی است که 2 مانیتور دارند چرا که می‌توانند از آن‌ها به عنوان یک مانیتور واحد استفاده کنند.
  • Duplicate these displays: این گزینه بیشتر برای تدریس کاربرد دارد. با انتخاب این گزینه شما دو مانیتور با نمایش یکسان خواهید داشت و دقیقاً آنچه روی مانیتور اول دیده می‌شود روی دومی هم کپی می‌شود.
  • Show Only On 1: در این حالت عملاً خریدن مانیتور دوم بی معنی بوده است و اگر می‌خواهید این گزینه را انتخاب کنید تا الآن هم اشتباه کرده‌اید که مطلب ما را خوانده‌اید!
  • Show Only On 2: این حالت زمانی به درد شما می‌خورد که مانیتور اول به هر دلیل قابل استفاده نباشد و تصمیم گرفته باشید که از مانیتور دوم استفاده کنید. در این حالت مانیتور اول از دسترس کارت گرافیکی خارج می‌شود و همه اطلاعات از کارت روی نمایشگر دوم ارسال می‌شود.

علاوه بر این با کلیک روی هرکدام از مانیتورها می‌توانید تنظیمات مربوط به رزولوشن، روشنایی، حالت نور شب و … را هم به صورت جداگانه برای هرکدام تعریف کنید.

تنظیم ترتیب نمایشگرها

اگر حالت Extend These Displays را انتخاب می‌کنید ممکن است نمایشگرها ترتیب درستی در کنار هم نداشته باشند و ماوس به درستی در آن‌ها حرکت نکند. اگر با این مشکل مواجه شدید همانطور که گفتیم در پنجره Display Settings می‌توانید ترتیب نمایشگرها را مشاهده کنید.

ابتدا روی Identify کلیک کنید تا ترتیب مانیتورها را در حالت فعلی مشاهده کنید.

یک عدد در پایین سمت چپ هرکدام از نمایشگرهای روبه‌روی شما نشان داده می‌شود. مثلا در تنظیمات بالا مانیتور شماره 1 در وسط است و مانیتور شماره 3 در سمت چپ و شماره 2 در سمت راست. پس از اینکه روی Identify کلیک می‌کنیم می‌بینیم در حقیقت مانیتور شماره 1 در سمت چپ است و مانیتور شماره 3 وسط قرار گرفته و در این حالت اگر نشانگر ماوس را از نمایشگر شماره 1 به سمت راست و نمایشگر 3 منتقل کنیم، نشانگر در نمایشگر شماره 2 ظاهر می‌شود.

برای حل این مشکل باید در پنجره Display Settings اعداد درج شده روی مانیتورها را به ترتیب تصویر بالا (اعدادی که پس از کلیک بر Identify روی مانیتورها نشان داده شدند) دربیاوریم. در حال حاضر ویندوز ترتیب نمایشگرها را اینگونه مشخص کرده است:

باید آن را به این حالت مرتب کنیم:

حالا همانطور که در تصویر زیر می‌بینید ترتیب مجازی مانیتورها با ترتیب فیزیکی آن‌ها یکسان شده و می‌توانیم از هر 3 آن‌ها به عنوان یک نمایشگر واحد استفاده کنیم.

در انتها روی Apply و سپس Keep changes کلیک کنید.

نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز 7 و 8

امیدواریم از ویندوز XP استفاده نکنید. چرا که به نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز XP نمی‌پردازیم و به جای آن به شیوه متصل کردن دو مانیتور رو به یک کیس در ویندوز 8 و 7 خواهیم پرداخت.

در ویندوز 7 و 8 پس از اینکه مانیتورها را به درگاه کامپیوتر وصل کردید روی صفحه دسکتاپ راست کلیک و گزینه Screen Resolution را انتخاب کنید. همچنین مانند بالا می‌توانید با کلیک روی Identify از ترتیب نمایشگرها مطلع و درصورتی که ترتیب درستی نداشتند آن‌ها را تغییر دهید.

در بخش Multiple Displays هم می‌توانید نحوه نمایش محتوا را مشخص کنید. گزینه‌های این بخش دقیقا مانند گزینه‌های ویندوز 10 هستند که در بالا به آن‌ها پرداختیم. در اینجا هم مانند طریقه متصل کردن دو مانتیور به یک کیس در ویندوز 10 با کلیک روی هرکدام از مانیتورها می‌توانید تنظیمات مربوط به هرکدام از آن‌ها را اعمال کنید.

در انتها روی Apply و سپس Keep Changes کلیک کنید تا تنظیمات چند مانیتوره کردن سیستم ذخیره شوند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
معرفی بهترین مانیتور های 2021 + مشخصات فنی و قیمت

مهسا راد16 دی 1400 17:30
راهنمای خرید مانیتور گیمینگ | نکات مهمی که قبل از خرید …

محمد علی محمدی19 آبان 1400 14:00
دانلود مستقیم و آموزش قدم به قدم نصب ویندوز ۱۱ به همراه …

محمد علی محمدی06 آبان 1400 12:00
افزایش سرعت کامپیوتر؛ چگونه سرعت کامپیوتر را بالا …

رقیه رنجبری14 اردیبهشت 1400 13:01

سوالات متداول

1. چگونه یک مانیتور دوم را به سیستم اضافه کنیم؟

چند مانیتوره کردن سیستم فرایند ساده‌ای است. برای متصل کردن دو مانتیور به یک کیس فقط کافی است مانیتورها را به کامپیوتر متصل کرده و سپس همانطور که در این مطلب توضیح دادیم از بخش Display Settings ویندوز ترتیب نمایش و دیگر تنظیمات آن را مشخص کنید.

2. نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز XP چگونه است؟

پس از اتصال مانیتورها به سیستم، روی دسکتاپ راست کلیک و گزینه Properties را انتخاب کنید. حالا گزینه Display Properties را انتخاب نمایید. در پنجره بعدی روی مانیتور شماره 1 کلیک کرده و مطمئن شوید گزینه Use this device as the primary monitor تیک خورده است. حالا روی مانیتور شماره 2 کلیک کنید و سپس گزینه Extend my Windows desktop onto this monitor را تیک بزنید. روی Apply و بعد Keep changes کلیک کنید.

سخن پایانی

موفق باشید. اگر در طول فرایند وصل کردن دو مانیتور به یک کامپیوتر، با مشکل برخورد کردید یا اگر سوالی در مورد این آموزش استفاده همزمان دو یا چند مانیتور دارید می‌توانید در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.


برای متصل کردن بیش از یک مانیتور به سیستم، می‌توان از پورت‌های مختلفی مثل VGA و HDMI و یا DVI و دیسپلی‌پورت استفاده کرد که برخی از نظر ابعاد و ظاهر، گونه‌های متنوعی دارند. به عنوان مثال ممکن است mini-HDMI یا مینی-دیسپلی‌پورت در محصولات کوچک‌تر استفاده شود.

در این مقاله با روش متصل کردن چند مانیتور و تلویزیون به یک کیس یا یک لپ‌تاپ و پورت‌های مختلفی که می‌توان انتخاب کرد، می‌پردازیم. تنظیمات نرم‌افزاری مثل رزولوشن، ترتیب مانیتورها، تنظیمات پنجره‌ها و تسک‌بار و مواردی از این قبیل را در آینده بررسی می‌کنیم.

چند مانیتور با تصویر متفاوت و چند مانیتور با تصویر یکسان

پورت‌های قدیمی معمولاً برای تغذیه کردن یک مانیتور یا تلویزیون طراحی شده‌اند و تنها تبدیلی که موجود است، تبدیل یک پورت به دو پورت مشابه هست. به عبارت دیگر می‌توان دو مانیتور با تصویر یکسان را به سیستم متصل کرد.

در پورت‌های جدیدی مثل دیسپلی‌پورت، این قابلیت وجود دارد که با استفاده از تبدیل‌های مختلف، یک پورت را به چند پورت تبدیل کنیم و مانیتورهای متصل شده، هر یک تصویری متفاوت نمایش دهند. به عبارت دیگر برای گسترش فضای کاری دستاپ و نرم‌افزارها، باید از یک پورت مدرن امروزی و یا چند پورت قدیمی استفاده کرد.

معمولاً در فروشگاه‌ها و کافی‌نت‌ها و … برای نمایش یک تصویر در چند مانیتور و تلویزیون، از هر پورتی که تبدیل چندتایی کردن آن وجود داشته باشد و ارزان‌تر باشد، استفاده می‌شود اما در ادارات و مراکز کاری، هدف اصلی این است که فضای بیشتری برای کار با نرم‌افزارها وجود داشته باشد و لذا تصویر متفاوت در مانیتورهای مختلف، مطلوب است. به عنوان مثال در مانیتور سمت راست، یک گزارش یا نرم‌افزار اجرا می‌شود و در مانیتور سمت چپ، یک فایل آفیس مثل Word باز است و می‌توان با نیم‌نگاهی به مانیتور سمت راست و مرور نتایج، گزارش را در مانیتور سمت چپ تایپ کرد.

یکی دیگر از کاربری‌های مانیتورهایی با تصویر متفاوت، اجرای بازی‌هاست، به خصوص بازی‌هایی مثل اتوموبیل‌رانی که تصویر بسیار عریض در سه مانیتور کنار هم، تجربه‌ی متفاوتی را رقم می‌زند.

متصل کردن چند مانیتور به سیستم با استفاده از چند پورت

در اغلب کارت گرافیک‌ها، مادربوردها و لپ‌تاپ‌ها و به طور کلی، کامپیوترهای ویندوزی، دو یا سه نوع پورت ویدیویی وجود دارد و بسته به قدرت کارت گرافیک و اهداف طراحی آن، ممکن است از یک نوع پورت، چند عدد وجود داشته باشد. ابتدا به پورت‌های ویدیویی که این روزها متداول است توجه کنید:

چگونه دو یا سه مانیتور را به یک سیستم متصل کنیم؟

پورت VGA

چگونه دو یا سه مانیتور را به یک سیستم متصل کنیم؟

پورت HDMI

چگونه دو یا سه مانیتور را به یک سیستم متصل کنیم؟

پورت DVI

چگونه دو یا سه مانیتور را به یک سیستم متصل کنیم؟

پورت DisplayPort

برای متصل کردن هر مانیتور، می‌توان یکی از پورت‌ها را استفاده کرد و معمولاً محدودیت خاصی در ترکیب وجود ندارد. به عنوان مثال می‌توان یک مانیتور رزولوشن پایین را به VGA متصل کرد و مانیتور 4K بزرگ‌تری را در کنار آن گذاشت و به پورت DisplayPort متصل کرد. قطعاً هر چه رزولوشن بالاتر باشد، پورت‌های پیشرفته‌تر که پهنای باند بالاتری دارند، در اولویت هستند، مگر آنکه کابل مربوطه را در اختیار نداشته باشید.

 

متصل کردن چند مانیتور به یک سیستم با استفاده از یک پورت

حالت اول این است که تصویر همه‌ی مانیتورها و تلویزیون‌ها یکی باشد. برای این حالت می‌توان از تبدیل‌های نسبتاً ارزان برای اقسام پورت‌ها استفاده کرد و معمولاً مشکل خاصی وجود ندارد.

حالت دوم این است که از یک پورت، چند خروجی تصویری متفاوت بگیریم. در این صورت به آداپتور (تبدیل) خاصی نیاز است که یک پورت را به چند لینک ارتباطی تبدیل کند. برای دیسپلی‌پورت مبدل‌های خاصی موجود است اما برای پورت‌هایی مثل HDMI، تبدیلی وجود ندارد.

یکی از پورت‌های جالب دیگر که گاهی با DVI اشتباه گرفته می‌شود، DMS-59 است. اگر از کابل مخصوصی به اسم DMS-59 VGA Splitter Adaptor Cable به همراه این پورت استفاده کنید، می‌توان دو مانیتور را به یک پورت متصل کرد و تصویر متفاوتی در هر مانیتور مشاهده کرد. این پورت خاص در برخی محصولات HP و Dell و Lenovo‌ به کار می‌رود.


می‌توان دو یا حتی سه مانیتور را به اغلب کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی متصل کرد و در آن واحد از همه‌ی مانیتورها استفاده کرد. چیزی که برای برنامه‌نویسان، طراحی، تدوین و … بسیار مناسب است. در ادامه روش تنظیم رزولوشن چند مانیتور متصل به یک سیستم ویندوز ۱۰ را بررسی می‌کنیم.

مطالب مرتبط با کرونا در ۷۲۴پرس

نمایشگرها رزولوشن یکسانی ندارند و خوشبختانه ویندوز ۱۰ در کنترل چیدمان و رزولوشن نمایشگرهای مختلف استاد است. در واقع نیازی نیست که چندین مانیتور کاملاً یکسان به سیستم ویندوزی متصل شود، می‌توان مانیتورهای رزولوشن پایین را در کنار مانیتور اصلی که رزولوشن بالاست قرار داد و استفاده کرد.

تنظیمات مربوط به رزولوشن در ویندوز ۱۰ در اپلیکیشن جدید Settings قرار دارد. اپلیکیشنی که با هدف ساده کردن دسترسی به تنظیمات کاربردی کنترل پنل و دیگر بخش‌ها طراحی شده است.

قبل از هر چیز مانیتور یا مانیتورهای مختلفی که می‌خواهید استفاده کنید را از طریق پورت HDMI و VGA و یا DVI به سیستم ویندوزی متصل کنید. اگر تصویری از ویندوز نمایان نشده، با زدن کلید ترکیبی ویندوز + P و انتخاب حالت Extended، تصویر را توسعه دهید و به نمایشگرهای جدید بکشانید. و برای تنظیمات نمایشگر اپلیکیشن تنظیمات را با جست‌وجو در منوی استارت اجرا کنید.

در اپ Settings بخش System و سپس در سمت چپ تب Display را انتخاب کنید:

چیدمان نمایشگرها را می‌توانید با درگ و دراپ تغییر دهید. مثلاً نمایشگر 1 در سمت راست یا چپ و حتی بالا و پایین 2 باشد. دقت کنید که با کلیک روی عبارت Identity شماره‌ی نمایشگرها روی صفحه نمایان می‌شود.

حال اسکرول به پایین کنید و روی عبارت Advanced display settings کلیک کنید:

در این بخش ابتدا مانیتور موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس Resolution موردنیاز را از منوی کرکره‌ای انتخاب کنید.

 

در نهایت روی Apply کلیک کنید تا رزولوشن انتخابی، اعمال شود. اگر پیامی مبنی بر حفظ یا حذف تغییرات نمایان شد، روی دکمه‌ی keep کلیک کنید.