تکنولوژی

جاب آفر در آلمان

برای دریافت مشاوره مهاجرت فرم زیر را تکمیل نمایید. کارشناسان ما در اولین روز کاری با شما تماس خواهند گرفت.

    اگر مدتی است که فکر مهاجرت به آلمان در ذهنتان شکل گرفته است و قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و اخذ اقامت اروپا را دارید یا به مهاجرت کاری به آلمان فکر کرده‌اید، این مقاله برای تمام سؤالات شما پاسخ مناسبی دارد. در این مقاله با ویزای جاب آفر آلمان و چگونگی اخذ اقامت آلمان با ویزای جاب آفر آشنا می‌شوید.

    یکی از بیشترین خبرهایی که این روزها به گوشمان می‌رسد، مهاجرت اطرافیانمان به کشورهای مختلف و اخذ اقامت اروپا توسط آن‌ها است. در این میان ممکن است به این فکر افتاده باشید که شما هم شانس خود را امتحان کنید. برای اخذ اقامت اروپا، دریافت جاب آفر آلمان می‌تواند بهترین راه حل باشد. مهاجرت به آلمان به عنوان یکی از کشورهای صنعتی مهاجرپذیر اروپایی انتخاب خوبی برای اخذ اقامت اروپا خواهد بود.

    دریافت job offer آلمان به عنوان یک ویزای کاری موقت به شما کمک می‌کند تا در کشوری پیشرفته مثل آلمان مشغول به کار شوید، کسب درآمد و به طور کلی زندگی کنید. همچنین job offer این امکان را به شما می‌دهد تا برای گرفتن اقامت دائم در آلمان نیز اقدام کنید.

    فهرست محتوای ویزای جاب آفر آلمان

    • ویزای جاب آفر آلمان چیست؟
    • شرایط جاب آفر آلمان
    • مزایای جاب آفر آلمان
    • روش‌های گرفتن جاب آفر آلمان
    • مشاغل مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب آفر آلمان
    • هزینه دریافت جاب آفر آلمان
    • مدارک لازم برای جاب آفر آلمان
    • چطور شانس دریافت جاب آفر آلمان را افزایش دهم؟
    • تفاوت جاب آفر آلمان و جاب سیکر آلمان
    • شرایط اقامت دائم آلمان با ویزای جاب آفر آلمان
    • هزینه‌های زندگی در آلمان
    • میانگین حقوق و دستمزد مشاغل مختلف در آلمان
    • مراحل اخذ جاب آفر آلمان
    • انواع ویزای آلمان
    • سؤالات متداول در مورد جاب آفر آلمان

    برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان همین حالا تماس بگیرید.
    با افتخار پاسخگوی سوالات شما هستیم.

    فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره
    تماس با 74865-021تماس با 74865-021

    ویزای جاب آفر آلمان چیست؟

    ویزای جاب آفر آلمان یک نوع ویزای کاری است. این ویزا زمانی برای یک شخص صادر می‌شود که کارفرمایان او در آلمان، برای آن شخص دعوت‌نامه ارسال کنند. در واقع می‌توان گفت که برای گرفتن job offer، به یک تخصص یا مهارت خاص نیاز خواهید داشت. با ارائه این مهارت و توانایی خود به شرکت‌های مختلف کشور آلمان و پذیرفته شدن توسط آن‌ها، می‌توانید شانسی نزدیک به موفقیت برای گرفتن ویزای جاب آفر آلمان داشته باشید.

    اگر قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارید و نمی‌دانید چطور و چگونه شروع به فعالیت کنید، ویزای جاب آفر آلمان می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. این ویزای کاری به عنوان یک ابزار کمکی، فرایند انجام این مهاجرت را برای شما سریع‌تر می‌کند. در واقع با گرفتن job offer آلمان، نه تنها در یک شرکت معتبر مختص به حرفه‌ی خود در این کشور استخدام می‌شوید، بلکه شرایط داشتن اقامت آلمان را نیز به دست می‌آورید.

    علاوه بر این خوب است بدانید که job offer نوعی اقامت موقت است ولی تا زمانی که مشغول به کار باشید و نامه اشتغال به کار داشته باشید، اقامت شما تمدید خواهد شد. اما شما می‌توانید به واسطه آن و با کار در آلمان، این اقامت را به نوع دائمی آن تغییر دهید.

    شرایط جاب آفر آلمان

    اولین و مهم‌ترین شرطی که برای گرفتن جاب آفر آلمان مورد نیاز است، داشتن یک تخصص و مهارت خاص به شکل حرفه‌ای است. در واقع شما باید مهارتی برای ارائه به یک شرکت معتبر در آلمان را داشته باشید. علاوه بر آن شما به عنوان یک فرد متقاضی برای گرفتن job offer آلمان، یا باید مدرک دانشگاهی معتبر یا یک مدرک معتبر و قانونی از یک مؤسسه فنی و حرفه‌ای در زمینه تخصص خود ارائه دهید.

    نکته‌ی مهمی که در راستای شرایط اخذ جاب آفر آلمان وجود دارد این است که اگر هیچ کدام از مدارک فوق را ندارید، باز هم امید خود را برای اخذ ویزای کار آلمان از دست ندهید. البته ممکن است در این صورت کمی شرایط برای شما سخت‌تر شود، اما هنوز راه حلی وجود دارد. داشتن رزومه‌‌ی کاری معتبر و مهارت ویژه و تخصص بسیار بالای شما در یک زمینه کاری راه حل این مشکل است.

    علاوه بر موارد گفته شده، شرایط دیگری برای گرفتن job offer آلمان وجود دارد که مهم‌ترین آن شرایط سنی افراد است. افراد بین 25 تا 45 سال جزو سنین مجاز برای دریافت جاب آفر آلمان هستند.

    شرایط مهم برای گرفتن جاب آفر آلمان که بعضی از افراد از آن غافل می‌شوند. برای دریافت ویزای job offer باید توجه داشته باشید که:

    پاسپورت شما باید در طی ده سال اخیر صادر شده باشد و مدت اعتبار بالایی داشته باشد.

    حداقل دو صفحه خالی در پاسپورت شما وجود داشته باشد.

    فاصله‌ی زمانی اقدام شما برای دریافت ویزای جاب آفر با عکس پاسپورتتان نباید بیشتر از 3 ماه باشد. چرا که برای گرفتن ویزا عکس‌های قدیمی قابل قبول نیستند.

    مزایای جاب آفر آلمان

    اگر کمی با اروپا و کشورهای اروپایی آشنا باشید احتمالاً آوازه‌ی وسعت و امکانات کشور آلمان به گوشتان رسیده است. کشور آلمان به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان شناخته شده است. افراد زیادی قصد کار در آلمان و اخذ اقامت آلمان را دارند. شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگی مثل BMW، Mercedes Benz، Siemens، Daimler و Volkswagen در این کشور فعالیت می‌کنند. به همین دلیل طبیعی است که فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد جویای کار در این سرزمین وجود داشته باشد و نرخ بیکاری پایینی داشته باشد.

    شما با گرفتن ویزای جاب آفر آلمان موفق می‌شوید تا در یک کشور پیشرفته که دارای امکانات فراوانی برای زندگی است مشغول به کار شوید و برای مدتی در آن زندگی کنید. همچنین فرصتی برای شما فراهم می‌شود که از job offer خود استفاده کرده و برای گرفتن اقامت آلمان اقدام کنید. به عبارت دیگر جاب آفر آلمان برای افراد متخصص مانند یک کارت شانس عمل می‌کند. به این صورت که می‌توانند در حرفه‌ی خود به شکل تخصصی کار کنند و پس از چند سال، موفق به دریافت اقامت و بلوکارت آلمان شوند.

    شما با گرفتن جاب آفر آلمان و داشتن ویزای بلند مدت می‌توانید برای دریافت ویزای همراه اقدام کنید. از این ویزا برای اقامت همسر و یا فرزندان زیر سن قانونی خود می‌توانید استفاده کنید. به هر حال از هر زاویه‌ای که به این موضوع نگاه کنید، اطمینان از اینکه قبل از ورود به یک کشور شغل و درآمد خود را دارید، شرایط ایده‌آلی برای شما فراهم می‌کند.

    از طرف دیگر بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله کشور آلمان، به جدیدترین و بروزترین امکانات و سیستم‌های کاری مجهز هستند ولی به اندازه‌ی کافی نیروی متخصص جوان و توانمند در اختیار ندارند. به همین دلیل به جذب و استخدام نیروی جوان از سایر کشورهای جهان تمایل بیشتری دارند، چرا که با فراهم کردن شرایط زندگی از تخصص و مهارت نیروهای جوان در کشور استفاده می‌کند. کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی مهاجرپذیرتر است. پس اگر قصد مهاجرت و گرفتن اقامت اروپا را دارید، دریافت job offer آلمان می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

    برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان همین حالا تماس بگیرید.
    با افتخار پاسخگوی سوالات شما هستیم.

    فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره
    تماس با 74865-021تماس با 74865-021

    روش‌های ویزای گرفتن جاب آفر آلمان

    اولین نکته‌ای که برای گرفتن job offer و مهاجرت کاری به آلمان باید در نظر داشته باشید، داشتن تخصصی ویژه در راستای مدرک تحصیلی‌تان است.

    مهم‌ترین و بهترین راه گرفتن job offer این است که در سایت‌های کاریابی آلمان در زمینه‌ی تخصصی خود به دنبال شغلی مناسب بگردید. سایت‌های مختلفی در این راستا وجود دارند که به شما کمک می‌کنند. برای مثال می‌توانید به خدمات بین‌المللی کاریابی که به ZAV معروف است مراجعه کنید.

    سایر روش‌های گرفتن جاب آفر آلمان به تفکیک شامل موارد زیر است:

    • مشاوره و راهنمایی گرفتن از آژانس‌های کاریابی آلمان
    • شرکت در کنگره‌ها و نمایشگاه‌های کار آلمان
    • خرید خدمات آژانس‌های استخدام آلمان

    مشاغل مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب آفر آلمان

    همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم کشور آلمان یکی از۴ کشور صنعتی توسعه یافته مهم در جهان است. این کشور از نظر اقتصادی در دنیا پیشرو است و به دلیل نیاز به نیروی انسانی ماهر، هر سال پذیرای تعداد زیادی مهاجر از قسمت‌های مختلف دنیا است. البته این مهاجرت و اخذ اقامت آلمان به هیچ عنوان ساده نیست و شرایط خاصی دارد که در این قسمت به آن‌ها اشاره کردیم. اگر تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چه شغل‌هایی برای دریافت جاب آفر آلمان به ما کمک می‌کند؟ خوب است بدانید که مشاغلی که در کشور آلمان پذیرای نیروی کار انسانی خارجی از کشورهای دیگر هستند و به گرفتن ویزای job offer آلمان کمک می‌کند، به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

    • شغل‌هایی که به مدرک مهندسی نیاز دارند
    • شغل‌هایی که به مدرک پزشکی و پیراپزشکی نیاز دارند
    • شغل‌های که به مدرک معتبر در رشته‌های فنی نیاز دارند

    بر اساس لیستی که در سال ۲۰۲۰ توسط کشور آلمان ارائه شده است برای ویزای جاب آفر بیشتر رشته‌هایی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی مخابرات، مهندسی هوا و فضا، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، علوم کامپیوتر، مدیریت مالی و… نیاز است.

    2 دسته اول، جزو مشاغل پردرآمد در آلمان هستند. علاوه بر این نیاز این کشور به نیروی کار متخصص در دو دسته‌ی اول خیلی بیشتر است. معمولا مشاغل مهندسی در این کشور بیشتر از 3600 یورو در ماه وشغل‌هایی مثل مدیریت مالی و… بیشتر از 4500 یورو در ماه درآمد خواهند داشت.

    علاوه‌بر آن پرستاری یکی از مهم‌ترین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در آلمان است که نسبت به سایر رشته‌های این حوزه به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد و راه مناسبی برای گرفتن جاب آفر آلمان به شمار می‌رود. اگر دقت کرده باشید در چند سال گذشته یکی از پرمتقاضی‌ترین گزینه‌های مهاجرتی، مهاجرت پرستاران به آلمان است. بالا رفتن میانگین سنی جمعیت این کشور می‌تواند دلیل خوبی برای این موضوع باشد. پس اگر فردی متخصص در رشته پرستاری هستید، همین حالا می‌توانید برای اخذ ویزای job offer آلمان اقدام کنید.

    در ادامه، انواع مختلف و گسترده‌ای از رشته‌های مهندسی هستند که از طریق داشتن تخصص در آن‌ها می‌توانید برای گرفتن ویزای job offer آلمان اقدام کنید. این رشته‌ها به تفکیک شامل موارد زیر است:

    • مهندسی مخابرات
    • مهندسی کامپیوتر
    • مهندسی برق
    • مهندسی هوا و فضا
    • مهندسی شیمی

    البته ممکن است میزان نیاز شرکت‌های مختلف آلمانی در هر کدام از رشته‌های ذکر شده متفاوت باشد. برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری همراه با جزئیات در این زمینه داشته باشید بهتر است با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید.

    برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان همین حالا تماس بگیرید.
    با افتخار پاسخگوی سوالات شما هستیم.

    فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره
    تماس با 74865-021تماس با 74865-021

    هزینه دریافت ویزای جاب آفر آلمان

    به طور کلی دریافت job offer آلمان برای شخص متقاضی هزینه‌ی مجزایی ندارد. اما در روند اخذ آن مجبور به پرداخت مبالغی در ازای خدمات و مدارک مورد نیاز خواهید شد. برای گرفتن ویزای کار آلمان در مرحله اول باید هزینه پرداخت کنید. این هزینه برای هر نفر چیزی حدود 75 یورو است.

    همچنین هزینه‌های جانبی دیگری در راستای گرفتن جاب آفر آلمان وجود دارد که در ادامه به اختصار به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

    • هزینه‌ی ترجمه مدارک مورد نیاز به زبان آلمانی
    • هزینه‌ی دریافت تأییدیه ZAB
    • هزینه‌ی گرفتن مدرک معتبر زبان آلمانی یا آیلتس

    مدارک لازم برای جاب آفر آلمان

    دریافت ویزای جاب آفر آلمان به هیچ عنوان کار آسانی نیست. این موضوع را احتمالاً تا این قسمت از این مقاله متوجه شده‌اید. اما غیرممکن هم نیست. برای موفق شدن در آن تنها باید کمی پشتکار، صبر و دقت داشته باشید. تهیه‌ی مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت آلمان و مهاجرت کاری به آلمان یکی از مهم‌ترین مراحل این فرایند است. این مدارک به تفکیک شامل موارد زیر است:

    • فرم‌های تکمیل شده‌ی درخواست ویزا
    • دو قطعه عکس پاسپورتی
    • پاسپورت دارای اعتبار کافی
    • اجاره نامه‌ی منزل در کشور آلمان
    • بیمه‌ی بهداشت درمان آلمان (ارسال توسط کارفرما)
    • بیمه‌ی سفر
    • قرارداد و نامه‌ی کاری
    • رزومه‌ی کاری (ترجمه شده)
    • گواهی نداشتن سابقه‌ی کیفری
    • اثبات تمکن مالی
    • مدارک فنی و شناسایی (ترجمه شده)

    در ادامه این مطلب به بررسی مدارک مورد نیاز برای گرفتن job offer آلمان اشاره خواهیم کرد.

    عکس پاسپورتی برای جاب آفر آلمان

    زمانی که حرف از خارج شدن از کشور به میان می‌آید، داشتن پاسپورت و عکس پاسپورتی اولین چیزی است که به آن نیاز پیدا خواهید کرد. شما تصمیم مهاجرت به هر کجای جهان را که داشته باشید، به عکس پاسپورتی نیاز خواهید داشت. به همین دلیل برای انجام کارهای اداری مربوط به گرفتن جاب آفر آلمان نیز به عکس پاسپورتی یا گذرنامه‌ای نیاز دارید.

    پاسپورت و مدارک شناسایی برای جاب آفر آلمان

    برای گرفتن job offer آلمان تمام مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی باید به شکل کامل به زبان آلمانی ترجمه شوند. بعد از آن باید از آن‌ها به تعداد کافی کپی تهیه کنید و در اسرع وقت این مدارک را به سفارت آلمان دهید.

    در مرحله‌ی بعد نوبت به پاسپورت می‌رسد. پاسپورت بین مدارک مورد نیاز برای گرفتن job offer، یکی از مهم‌ترین مدارک است. برای گرفتن جاب آفر آلمان باید گذرنامه‌ی امضا شده‌ی خود را به همراه کپی از تمام صفحاتش را در اختیار داشته باشید.

    فراموش نکنید که اعتبار پاسپورتتان باید در بیشترین زمان ممکن باشد.

    قرارداد با شرکت آلمانی برای جاب آفر آلمان

    یکی دیگر از مدارکی که برای کار در آلمان و گرفتن ویزای جاب آفر آلمان به شدت مورد نیاز است، یک قرارداد کاری رسمی با یک شرکت معتبر آلمانی است. زمانی که شما برای کار در یک شرکت تقاضا می‌دهید در مرحله اول باید با کارفرمای آن شرکت مصاحبه کنید. اگر در این مصاحبه پذیرفته شوید و تأیید کارفرما را بگیرید، باید طبق قانون کار آلمان، قراردادی رسمی تنظیم شود و هر دو طرف (کارجو و کارفرما) آن را امضا کنند.

    این شرکت آلمانی ممکن است خصوصی یا دولتی باشد. این موضوع در قراردادی که برای گرفتن جاب آفر آلمان مورد نیاز است تأثیری ندارد. اما باید توجه داشته باشید که شرکت مورد نظر منعی برای استخدام نیروی کار خارجی نداشته باشد. در ضمن میزان اعتبار این شرکت روی نتیجه‌ی درخواست job offer  شما تأثیر به سزایی خواهد داشت.

    اگر نگران مراحل پیدا کردن شرکت و هماهنگی برای فرایند مصاحبه هستید بهتر است بدانید که تمام این هماهنگی‌ها توسط هلدینگ مهاجرتی جهانبان انجام می‌شود.

    مدارک تحصیلی دانشگاهی برای جاب آفر آلمان

    منظور از مدارک تحصیلی دانشگاهی در اینجا، تمام مدارک بعد از مقطع دیپلم به همراه ریز نمرات است. برای گرفتن job offer آلمان تمام این مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شود و سپس برای انجام ارزیابی و تأیید نهایی به نهاد مربوطه در این کشور ارسال شود. درواقع زمانی که تأییدیه‌ی مدارک تحصیلی فرد متقاضی صادر شود، سفارت شروع به بررسی ویزای او خواهد کرد.

    مدارک تأیید کننده برای رزومه کاری برای اخذ جاب آفر آلمان

    یکی دیگر از مهم‌ترین مدارکی که در گرفتن ویزای جاب آفر آلمان تأثیرگذار است، رزومه‌ی کاری معتبر و مرتبط با رشته‌ی تحصیلی فرد است. شما باید ثابت کنید که سابقه‌ی کاری تخصصی و حرفه‌ای در زمینه‌ی رشته‌‌ی تحصیلی خود را دارید. این رزومه باید توسط کارفرماهای سابق شما تأیید و امضا شود. در واقع از این طریق، میزان تخصص و سطح مهارت شما در حرفه‌ی مورد نظر توسط سفارت آلمان قبل از صدور ویزای job offer بررسی می‌شود.

    مدرک زبان برای اخذ جاب آفر آلمان

    طبیعی است که برای زندگی و البته کار کردن در سطح تخصصی در آلمان، مسلط بودن به زبان جزو مهم‌ترین موارد است. بنابراین برای گرفتن ویزای job offer آلمان و تکمیل مدارک آن، باید مدرک زبان معتبر نیز داشته باشید.

    برای گرفتن جاب آفر آلمان و ویزای کاری این کشور، داشتن مدرک زبان آلمانی B2 کاملاً ضروری است. اما برای برخی حوزه‌های خاص مانند IT و کامپیوتر، این سخت‌گیری تا حد زیادی برداشته شده است. به این صورت که داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبری مثل آیلتس 6 نیز برای گرفتن ویزای کاری آلمان در این رشته‌ها کافی است.

    نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید به سفارت آلمان ثابت کنید که در کنار این مدرک انگلیسی، مقداری هم به زبان آلمانی مسلط هستید. در همین راستا باید مدرک زبان آلمانی A1 را داشته باشید. با شرکت در آزمون‌های OSD، Telc یا گوته می‌توانید این مدرک معتبر را دریافت کنید.

    تفاوت جاب آفر آلمان و جاب سیکر آلمان

    جاب سیکر آلمان چیست؟

    جاب سیکر آلمان هم در کنار job offer نوعی ویزا برای این کشور است که در نهایت می‌تواند به اقامت در آلمان ختم شود. اگر شما هم مانند یک فرد واجد شرایط، مدرک تحصیلی و سایر مدارک مورد نیاز خود برای اخذ ویزا را در دست دارید، اما قصد دارید تا با حضور در آلمان به شکل فیزیکی به دنبال شغل مناسب خود بگردید، این راه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این روش شما شش ماه فرصت دارید تا در کشور آلمان بمانید و به دنبال کاری مناسب بگردید. در واقع ارتباط شما با کارفرمای آلمانی خود به شکل حضوری انجام می‌شود.

    جاب آفر آلمان و جاب سیکر آلمان چه تفاوتی دارند؟

    حال که با تعریف کلی ویزای جاب آفر وویزای جاب سیکر آشنا شدید، بهتر می‌توانید متوجه‌ی تفاوت‌های آن‌ها شوید. برای دریافت ویزای job offer آلمان شما باید با همراهی سفارت آلمان در ایران، تمام مدارک مورد نیاز خود را برای شرکت آلمانی مورد نظر ارسال کنید و پس تأیید آن شرکت و پذیرفته شدن در مصاحبه، برای شروع همکاری قراردادی معتبر شرکت تنظیم کنید. در این صورت زمانی که به خاک آلمان وارد می‌شوید، فردی شاغل هستید که در اسرع وقت باید کار خود را شروع کنید.

    اما برخلاف ویزای جاب آفر در ویزای جاب سیکر آلمان، شما ابتدا باید به مدت 6 ماه در آلمان بمانید تا بتوانید مصاحبه‌های حضوری مختلف در شرکت‌های متفاوت انجام دهید. ضمن اینکه در این مدت باید هزینه‌های زندگی در آلمان را پرداخت کنید در صورتی که از آینده شغلی خود هیچ اطمینانی ندارید. طبیعی است که میزان بلاتکلیفی در این روش خیلی بیشتر است. زیرا اگر شغل مورد نظر را در این شش ماه مشخص شده پیدا نکنید، باید به ایران بازگردید. این موضوع برابر است با بر باد رفتن تمام هزینه‌ها و سختی‌هایی که در این شش ماه پشت سر گذاشته‌اید.

    بنابراین در مقایسه‌ی بین جاب آفر آلمان و جاب سیکر آلمان، قطعاً job offer گزینه‌ی بهتری برای گرفتن ویزای کاری در آلمان و مهاجرت به آن خواهد بود.

    چطور شانس دریافت جاب آفر آلمان را افزایش دهم؟

    بعضی شرایط برای گرفتن job offer آلمان ضروری نیست، اما وجودشان می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. به همین منظور در ادامه‌ی این مطلب به مواردی که شانس شما را در گرفتن جاب آفر آلمان بیشتر می‌کند و روند دریافت جاب آفر را آسان‌تر و سریع‌تر ‌کند اشاره خواهیم کرد.

    مدرک زبان آلمانی برای اقامت آلمان

    اگر به خاطر داشته باشید به این موضوع اشاره کردیم که در چند سال اخیر، داشتن مدرک زبان آلمانی B2 برای گرفتن ویزای job offer آلمان غیر ضروری شده است. اما از آنجایی که کارفرماهای آلمانی، ارزش و اهمیت زیادی برای تسلط کارمندان خارجی خود به زبان آلمانی قائل هستند، یادگیری این زبان می‌تواند جایگاه بالاتری به شما بدهد و شانس شما را در پیدا کردن شغل مناسب افزایش دهد.

    بسیاری از شرکت‌های تخصصی در آلمان هستند که تسلط افراد به زبان آلمانی جزو عوامل تعیین کننده برای استخدامشان است. اگر شما موفق به اخذ مدرک معتبر این زبان شوید، قطعاً گزینه‌های بیشتری برای استخدام خواهید داشت. ضمن اینکه نمره‌ی بالای شما در مدرکتان هم در این موضوع و افزایش شانستان برای گرفتن job offer آلمان بی‌تأثیر نیست.

    تخصص فردی برای اخذ بلوکارت آلمان

    این موضوع که هر چه رزومه و سوابق کاری شما غنی‌تر و معتبرتر باشد، شانس بیشتری در یافتن شغل و دریافت جاب آفر آلمان خواهید داشت، امری بدیهی است. تعداد افرادی که برای گرفتن ویزای کار آلمان تقاضا می‌دهند کم نیستند. بنابراین هرچه رزومه‌ی شما قوی‌تر و مرتبط با تخصص و رشته تحصیلی‌تان باشد، شانس بیشتری نسبت به رقبای خود پیدا می‌کنید. علاوه بر آن اگر در گذشته در این کشور تحصیل کرده باشید یا مدرک معتبری از آن دریافت کرده باشید، شانس شما تا میزان چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

    شرایط اقامت دائم آلمان با ویزای جاب آفر آلمان

    ویزای job offer یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای گرفتن ویزای کار آلمان و سپس اقامت دائم در این کشور است. اگر شما موفق به دریافت ویزای کاری آلمان شوید، دارای اقامت یک‌ساله در این کشور هستید که در صورت اتمام مدت اعتبار آن، می‌توانید برای تمدید کردن آن اقدام کنید. فراموش نکنید که برای این تمدید به یک قرارداد کاری نیاز خواهید داشت.

    اگر با گرفتن جاب آفر آلمان به عنوان فردی شاغل در این کشور مشغول به کار شوید، بسته به حوزه کاری که در آن مشغول به کار هستید، اگر بین 3 تا 5 سال از مشغول بودن شما بگذرد، می‌توانید با سابقه‌ی خود برای گرفتن اقامت دائم در آلمان اقدام کنید. در این صورت موفق به دریافت تابعیت و گذرنامه آلمانی می‌شوید. فراموش نکنید که پرداخت به موقع مالیات در مدت زمانی که با job offer در آلمان مشغول به کار هستید، روی دریافت اقامت دائمتان تأثیر به سزایی خواهد داشت.

    تأثیر بلو کارت در اقامت دائم با ویزای جاب آفر آلمان

    دریافت بلوکارت آلمان به میزان حقوقی که از کارفرمای خود دریافت می‌کنید بستگی دارد. اگر این میزان به طور سالانه بیشتر از ۴۵۴۰۰ یورو باشد، موفق به دریافت بلوکارت آلمان می‌شوید. در غیر این صورت ویزای کاری عادی آلمان را دارید.

    حال اینکه داشتن بلوکارت آلمان چه تأثیری روی دریافت اقامت دائم با ویزای جاب آفر دارد، موضوع جذاب دیگری است که به آن اشاره می‌کنیم. در واقع اگر شما موفق به دریافت بلوکارت شوید، پس از گذشت ۲۱ الی ۳۶ ماه می‌توانید برای دریافت پاسپورت آلمان اقدام کنید. این کارت به دارنده اجازه می دهد  تا چهار سال در آلمان زندگی و کار کند و اگر همچنان واجد شرایط بود، مدت اقامتش را تمدید کند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که ویزای بلوکارت به طور معمول برای ۴سال صادر می‌شود اما اگر مدت زمان قرارداد کاری شما کمتر از 4 سال باشد، مدت ویزای شما نیز به همان اندازه خواهد بود.

    شرایط دریافت بلوکارت:

    داشتن مدرک تحصیلی معتبر آلمانی یا مدرک تحصیلی قابل قبول توسط المان

    داشتن درخواست کار از یک کارفرما یا شرکت معتبر

    داشتن حداقل 5 سال سابقه‌ی کار

    دریافت حداقل 56,800 یورو در سال به عنوان حقوق

    برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان همین حالا تماس بگیرید.
    با افتخار پاسخگوی سوالات شما هستیم.

    فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره
    تماس با 74865-021تماس با 74865-021

    هزینه‌های زندگی در آلمان

    یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام گرفتن ویزای جاب آفر آلمان ممکن است ذهن شما را درگیر کند، هزینه‌های زندگی در این کشور است. مهاجرت کاری به آلمان، خود به تنهایی هزینه‌هایی دارد که بعضاً ممکن است سنگین باشد. در این میان قبل از هر گونه اقدامی، بهتر است هزینه‌های زندگی در این کشور را نسبت به درآمدی که در آینده خواهید داشت بررسی کنید.

    در این قسمت به بررسی میانگین قیمت غذا و خوراک در آلمان می‌پردازیم.

     

    هزینه‌ی یک وعده غذای ساده در یک رستوران معمولی 8 یورو
    هزینه‌ی یک وعده غذای دونفره در رستورانی متوسط 40 یورو
    قیمت نوشابه (بطری کوچک) 1.69 یورو
    قیمت آب (بطری کوچک) 1.42 یورو
    قیمت شیر یک لیتری 0.74 یورو
    قیمت 500 گرم نان 1.36 یورو
    قیمت یک کیلو گرم برنج 1.76 یورو
    قیمت 12 عدد تخم مرغ 1.74 یورو
    قیمت یک کیلو گرم سینه مرغ 7.23 یورو
    قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو 13.12 یورو
    قیمت میوه (یک کیلوگرم) 2 یورو
    قیمت پاکت سیگار (مارلبورو) 6 یورو

    همچنین بخش مهمی از هزینه زندگی در آلمان بعد از گرفتن جاب آفر آلمان، هزینه حمل و نقل است که در ادامه به بررسی میانگین آن می‌پردازیم.

     

    قیمت بلیط یک طرفه حمل و نقل داخلی 2.70 یورو
    قیمت بلیط عبور ماهانه 80 یورو
    قیمت مبدأ تاکسی 4 یورو
    قیمت بنزین (یک لیتر) 1.40 یورو
    گلف فولکس‌واگن 18.500.00 یورو

    بخش دیگری از هزینه زندگی در آلمان یا هر کشور دیگری، مربوط به هزینه‌های برق، آب، گاز، اینترنت و… می‌شود که در ادامه به بررسی میانگین آن‌ها می‌پردازیم.

     

    هزینه‌های کلی (برق، گاز، آب و…) 210.60 یورو
    هزینه‌ی یک دقیقه مکالمه داخلی با موبایل 0.10 یورو
    قیمت اینترنت، داده‌های نامحدود 24.32 یورو

    اما در نهایت مهم‌ترین و اصلی‌ترین هزینه‌ای که بعد از دریافت job offer آلمان برای زندگی در این کشور باید پرداخت کنیم، هزینه‌ی محل سکونت است. در ادامه به بررسی میانگین قیمت اجاره و خرید خانه در آلمان می‌پردازیم.

    قیمت اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 672.59 یورو
    قیمت اجاره آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر 452.92 یورو
    قیمت اجاره آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر 1305.26 یورو
    قیمت خرید هر متر مربع از یک آپارتمان در مرکز شهر 3997.50 یورو
    خرید هر متر مربع از یک آپارتمان خارج از مرکز شهر 2440.05 یورو

    میانگین حقوق و دستمزد مشاغل مختلف در آلمان

    اگر قصد دریافت جاب آفر آلمان را داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که برخی از شغل‌ها در آلمان نه تنها پذیرش بیشتری برای نیروی انسانی دارند، بلکه ممکن است حقوق متفاوت و بیشتری نیز داشته باشند. در ادامه به بررسی میانگین حقوق و دستمزد افراد در سمت‌های شغلی مختلف در آلمان می‌پردازیم.

    رشته و سمت شغلی میانگین حقوق دریافتی در یک سال
    رشته‌های مختلف پزشکی 85 هزار یورو
    وکلا 67 هزار یورو
    مدیران منابع انسانی 65 هزار یورو
    مهندسان رشته‌های مختلف 61 هزار یورو
    متخصصان IT 59 هزار یورو
    متخصصان مالی 58 هزار یورو
    مدیران فروش 57 هزار یورو
    مدیران بازاریابی 54 هزار یورو
    معلمان 50 هزار یورو
    آرشیتکت‌ها 45 هزار یورو
    پرستاران 35 هزار یورو
    مترجمان متخصص 29 هزار یورو
    آشپزان 25 هزار یورو

    مراحل اخذ جاب آفر آلمان

    تا کنون با تمام شرایط و روش‌های گرفتن ویزای جاب آفر آلمان آشنا شده‌اید. در این قسمت قصد داریم تا مراحل اخذ job offer را به ترتیب و به شکل مختصر برای شما بیان کنیم.

    • یافتن شغلی متناسب با مهارت و حرفه‌ی خود
    • ارسال تقاضا نامه به شرکت مورد نظر
    • مصاحبه با کارفرمای آلمانی
    • تنظیم قرارداد معتبر با شرکت مورد نظر
    • ارائه مدارک کامل به سفارت آلمان
    • مصاحبه با سفارت آلمان

    به این ترتیب شما برای گرفتن ویزای جاب آفر آلمان باید تمام این مراحل را طی کنید. بعد از انجام مصاحبه نهایی با سفارت، پرونده‌ی شما برای مدت 1 الی 2 ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر مورد تأیید سفارت قرار بگیرید، باید پاسپورت خود را به سفارت آلمان تحویل دهید. در نهایت پس از گذشت 2 الی 3 هفته job offer شما آماده می‌شود.

    برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان همین حالا تماس بگیرید.
    با افتخار پاسخگوی سوالات شما هستیم.

    فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره
    تماس با 74865-021تماس با 74865-021

    انواع ویزای آلمان

    ویزای کاری آلمان را میتوان به 4 دسته کرد، که هر فرد با توجه به شرایط خود میتواند هر یک از این نوع ویزاها را دریافت کند. ویزای جاب آفر آلمان، ویزای پرستاری آلمان، ویزای جست‌وجوی کار آلمان و ویزای اوسبیلدونگ آلمان. اما به طور کل افرادی که قصد دارند اقامت آلمان را دریافت کنند و یا به این کشور سفر کنند، نیاز است بدانند راهکارهای دیگر کدامند.

    اطلاعات کامل‌تر را در این مطلب بخوانید
    مهاجرت به آلمان ✈️ همه راه‌های اقامت آلمان 2022

    اخذ ویزای گردشگری آلمان

    افرادی‌ که علاقه‌مند هستند تا به کشور آلمان سفر کنند، می‌توانند برای اخذ ویزای گردشگری اقدام کنند. متقاضیان پس از اخذ ویزای گردشگری می‎‌توانند از تمام اماکن و جاذبه‌های گردشگری کشور آلمان بازدید کنند. این ویزای آلمان معمولا به صورت ۹۰ روزه صادر می‌شود.

    اخذ ویزای دیدار با خویشاوندان و یا دعوتنامه آلمان

    این نوع از ویزای آلمان تنها برای افرادی صادر می‌شود که یکی از بستگان آن‌ها، شامل پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر ساکن کشور آلمان باشند. زمانی که فرد برای گرفتن ویزای آلمان اقدام می‌کند، در ابتدا وضعیت میزبان در کشور آلمان به طور دقیق بررسی می‌شود، و سپس ویزا صادر خواهد شد.

    به این مورد توجه داشته باشید که اگر سفر با ویزای دیدار با خویشاوندان باشد، هزینه سفر شما به طور کامل بر عهده میزبانی است که ساکن کشور آلمان است. به همین دلیل شما هزینه زیادی برای این سفر پرداخت نخواهید کرد.

    اخذ ویزای تحصیلی آلمان

    آلمان یکی از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که دارای دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده‌ای در دنیاست. به همین دلیل هرساله تعداد زیادی از افراد دنیا برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام می‌کنند.

    دانشجویان می‌توانند از امکانات ویژه‌ای دانشگاه‎‌های آلمان بهره‌مند شوند. به عنوان مثال هزینه‌ی تحصیل در این کشور بسیار کم است و در برخی از مراکز آموزشی خدمات به صورت کاملا رایگان ارائه خواهد شد.

    افرادی که مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در کشور آلمان می‌گذرانند، درواقع به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌اند. زیرا با حمایت دولت آلمان، این امکان برای فارغ‌التحصیلان فراهم شده که بتوانند در مشاغل پردرآمد با امکانات بالا مشغول به کار شوند.

    اخذ ویزای کار آلمان

    اخذ ویزای کار آلمان کمی متفاوت از سایر راهکارهای اخذ ویزا در این کشور است. افرادی که برای ویزای کار آلمان اقدام می‌کنند باید داری شرایط زیر باشند:

    1. ارائه مدرک تحصیلی لیسانس به بالا (برای رشته‌های فنی مانند جوشکاری و… استثنا وجود دارد)
    2. ارائه مدرک آیلتس۶ و مدرک زبان آلمانی سطح B۲
    3. ارائه مدارک معتبر برای تایید حداقل 2 سال سابقه کار
    4. ارائه دعوتنامه کارفرمای ساکن کشور آلمان

    اخذ ویزای تجاری آلمان

    با توجه به اینکه کشور آلمان به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می‌شود، بسیاری از فعالان اقتصادی و تجار، علاقه‌مند هستند تا با این کشور مراودات بیشتری داشته باشند. با توجه به قوانین و موقعیت جغرافیایی کشور آلمان، بسیاری از افرادی که ساکن کشورهای اروپایی هستند، می‌توانند بدون دریافت ویزا به این کشور سفر کنند.

    اما متاسفانه افرادی که ساکن کشور ایران هستند، بدون اخذ ویزا نمی‌توانند به این کشور سفر کنند. به همین دلیل مراحل اخذ ویزای تجاری برای این افراد کمی طولانی خواهد بود.

    اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی

    این نوع از ویزا مخصوص مسافرانی است که قرار است از کشور آلمان به کشوری دیگری سفر کنند. به این نکته توجه داشته باشید حتی اگر مسافران فرودگاه کشور آلمان را ترک نکنند، باید اقدام به اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی کنند.

    ویزای ترانزیت فرودگاهی به مسافران این امکان را می‌دهد که تنها به مدت ۱۲ ساعت بتوانند در محل فرودگاه اقامت داشته باشند.30

    ویزای کارآموزی یا اوسبیلدونگ آلمان

    ویزای کارآموزی یا اوسبیلدونگ آلمان، که پیش از این آن را به طور کامل توضیح دادیم، این امکان را برای افراد متقاضی اخذ اقامت آلمان فراهم کرده است تا بتوانند با گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای آلمان، اقامت این کشور را دریافت کنند.

    البته دوره‌های آموزشی چیزی در حدود 3 سال طول خواهد کشید، که در این مدت کارآموزان حقوق نیز دریافت خواهند کرد.

    اطلاعات کامل‌تر را در این مطلب بخوانید
    اوسبیلدونگ آلمان ✈️ مهاجرت به آلمان با آوسبیلدونگ

    اخذ ویزای پزشکی آلمان

    افرادی که متقاضی دریافت ویزای پزشکی هستند، لازم است با ارائه مدارک پزشکی و توصیه نامه پزشک خود، به سفارت کشور آلمان مراجعه کنند. در صورت تایید مدارک پزشکی، ویزا برای بیمار صادر خواهد شد.

    البته ویزای درمانی و پزشکی تنها 3 ماه اعتبار دارد، و در صورت طولانی شدن مدت زمان درمان باید برای اخذ ویزای شینگن اقدام شود.

    اخذ ویزای نمایشگاهی

    ویزای نمایشگاهی همان طور که از نامش مشخص است تنها در یک بازه زمانی مشخص برای بازدید از نمایشگاه صادر می‌شود.

    معمولا روند اخذ ویزا و زمان صادر شدن آن برای افراد مختلف متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که در سوابق خود به محدوده شینگن سفر کرده باشند، معمولا ویزای نمایشگاهی برای آن‌ها سریع‌تر صادر خواهد شد.

    ویزای شینگن آلمان برای اقامت در کنار همسر

    افرادی که همسرشان ساکن و شهروند کشور آلمان محسوب می‌شود، برای اخذ اقامت آلمان و زندگی در کنار همسر نیاز است تا مدارک خود را که شامل گواهی ازدواج است را ارائه کنند. در صورت تایید مدارک ویزا برای اقامت همسر نیز صادر خواهد شد.

    جمع بندی مهاجرت از طریق ویزای جاب آفر آلمان

    ما در این مقاله سعی کردیم تا مهاجرت به آلمان از طریق دریافت job offer را از تمام زوایا بررسی کنیم. زندگی در کشوری مثل آلمان، گامی بزرگ در راستای پیشرفت خواهد بود. برای این کار کافی است تا به حرفه‌ی خود مسلط باشید و تخصص کافی را در آن داشته باشید. در این صورت با کمی صبر، پشتکار و پرداخت مقدار کمی هزینه می‌توانید جاب آفر آلمان را بگیرید و به سمت پیشرفت و موفقیت و زندگی ایده‌آل خود قدم بردارید.

    برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان همین حالا تماس بگیرید.
    با افتخار پاسخگوی سوالات شما هستیم.

    فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره
    تماس با 74865-021تماس با 74865-021

    سوالات متداول در رابطه با ویزای جاب آفر آلمان

    • آیا داشتن مدرک زبان آلمانی برای اخذ جاب آفر آلمان ضروری است؟سفارت آلمان برای صدور ویزای job offer به افراد، حداقل مدرک B2 آلمانی و در بعضی رشته‌ها آیلتس 6 و A1 زبان آلمانی را در نظر گرفته است. اما میزان تسلط شما به زبان آلمانی به نیاز کارفرما و نوع شغلتان بستگی دارد.
    • آیا برای دریافت ویزای job offer آلمان، محدودیت سنی در نظر گرفته شده است؟به طور معمول حداقل و حداکثر سن مجاز برای دریافت جاب آفر آلمان به ترتیب 25 و 45 سال است. البته برای این قانون در برخی شرایط و رشته‌ها، طبق صلاحدید سفارت آلمان ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد.
    • مدارک مورد نیاز برای اخذ جاب آفر آلمان چیست؟مدارک شناسایی ترجمه شده، گذرنامه، قرارداد کاری با شرکت مورد نظر در آلمان، رزومه‌ی کاری ترجمه شده، مدارک تحصیلی ترجمه شده و مدرک زبان.
    • آیا همسر متقاضی جاب آفر آلمان هم امکان کار کردن در این کشور را دارد؟امکان صدور ویزای پیوست برای همسر فرد متقاضی وجود دارد. ولی زمان صدور این ویزا بسته به شرایط کار متقاضی ویزای جاب آفر آلمان دارد. همچنین بعد از دریافت ویزا و در صورت واجد شرایط بودن، امکان کار کردن برای او نیز فراهم می‌شود.
    • تا چه سنی می‌توان برای دریافت جاب آفر‌ آلمان اقدام کرد؟افراد زیر۴۰ سال برای دریافت جاب آفر شانس بیشتری دارند چرا که در مصاحبه کارفرما با متقاضی ویزا جاب آفر آلمان، معمولا کارفرماها افرادی که در سن پایین‌تر مهارت‌های لازم را داشته باشند را در مقایسه با افرادی که سن بالاتری دارند، ترجیح می‌دهند.

    هر سوال دیگری دارید، با افتخار پاسخگوی شما خواهیم بود.

    می توانید به یکی از دو روش زیر با ما در ارتباط باشید.

    همچینین نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها در پایین همین صفحه نیز می‌توانید بیان کنید. در کمتر 4 ساعت پاسخگوی شما خواهیم بود.

    برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان همین حالا تماس بگیرید.
    با افتخار پاسخگوی سوالات شما هستیم.

    فرم درخواست مشاورهفرم درخواست مشاوره
    تماس با 74865-021تماس با 74865-021


    درباره آلمان و شهر فرانکفورت

    این ایالت با داشتن بیش از 6.2 میلیون نفر جمعیت؛ به عنوان پنجمین ایالت پرجمعیت آلمان؛ 8 درصد از جمعیت این کشور را در خود جای داده است.

    گرچه شهر ویسبادن به عنوان پایتخت رسمی هسن تعیین گردیده، اما بزرگترین شهر این ایالت؛ فرانکفورت، مرکز مهم اقتصادی، تجاری و مالی اروپا می باشد.

    همچنین علاوه بر بخش خدمات مالی و بانکی؛ از بنیه ای قوی در حوزه های مختلف صنایع شیمیایی و دارویی، مهندسی مکانیک، صنعت خودرو،هواپیمایی و هوافضا، بیوتکنولوژی، فناوری الکتریکی، فناوری محیط زیست، فناوری ICT، فناوری پزشکی و … برخوردار است.

    فرانکفورت محوری ترین مرکز مالی اتحادیه اروپا، و بازار سهام آن یکی از بزرگ ترین بسترهای تجاری اوراق بهادار در جهان می باشد.

    از فردایِ خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تاکنون؛ بیش از 30 بانک خارجی به این شهر نقل مکان کرده اند.

    هم اکنون در ایالت هسن حدود 198 بانک آلمانی و خارجی(160 بانک خارجی و 38 بانک آلمانی)، از جمله؛ دویچه بانک و بانک مرکزی اروپا (ECB) مشغول فعالیت هستند.

    DE-CIX – بزرگترین سرویس اینترنتی جهان با 10 ترابیت در ثانیه در شهر فرانکفورت قرار گرفته است(بیش از 90٪ خانوارهای فرانکفورتی قادر به دسترسی به اینترنت با سرعت یک گیگابایت در ثانیه هستند) و از این رو این شهر به شهری گیگابایتی شهره شده است.

    روشهای مهاجرت به  آلمان

    • تحصیل در آلمان 

    شما می توانید در مقاطع مختلف تحصیلی و رشته های مختلف در آلمان تحصیل کرده و افامت تحصیلی را دریافت کنید.

    • کار در آلمان

    ویزا های کاری آلمان بر اساس درخواست شما به چند دسته تقسیم می شود:

    • ویزا جستجو کار یا جاب سیکر
    • ویزا کار و جاب آفر
    • ویزا کار و خود اشتغالی

     

    موسسه مهاجرتی یاسی در تمامی مسیر اخذ جاب افر و ویزا کار همراه شما می باشد.

    جاب افر و ویزا کار آلمان

    ویزای کاری آلمان خود به دو دسته بلوکارت آلمان Blue Card) )و (ویزای کار عادی )تقسیم می شود:

     

    با توجه به تجربه شغلی و مهارت و رزومه مورد قبول آلمان بعد از اخذ تایدیه مدارک می توانید جاب آفر یا پیشنهاد کار از کارفرما را دریافت کنید.

     

    موسسه کاریابی یاسی شمارا در تمام  مراحل زیر یاری می کند .

    • جاب آفر و ویزا کار آلمان ویژه متخصصین فنی مهندسی
    • جاب آفر و ویزا کار آلمان ویژه متخصصین IT
    • جاب آفر و ویزا کار آلمان ویژه  کادر درمان

    خدمات ما

    • نگارش رزومه حرفه ای مورد تایید آلمان
    • تاییدو معادل سازی مدارک
    • جاب آفر وقرارداد کار با کارفرما
    • اخذ ویزا کار و کارت اقامت
    • دریافت بلوکارت آلمان

     

    مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان

    • پاسپورت معتبر
    • عکس پاسپورتی جدید
    • پیشنهاد کاری آلمان یا جاب آفر آلمان
    • قرارداد کاری
    • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
    • پرداخت هزینه ویزای کاری آلمان
    • مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی
    • مدارک تحصیلی
    • مدارک سوابق شغلی
    • مدارک تمکن مالی برای زندگی در آلمان
    • مدارک عدم سوء پیشینه کیفری
    • بیمه مسافرتی آلمان به ارزش حداقل ۳۰۰۰۰ یورو
    • مدارک محل اقامت شامل رزرو هتل یا اجاره خانه

    (BLUE CARD آلمان)

    تفاوت اصلی بلو کارت آلمان (Blue Card) و ویزای کار عادی در میزان حقوق ناخالص سالانه مورد توافق طرفین در متن قرارداد کاری و همچنین شرایط و مدت زمان لازم برای دریافت اقامت دائم آلمان می باشد.

    نکته اول (حداقل حقوق):

    اگر می خواهید ویزای بلوکارت (Blue Card) بگیرید، مبلغ حقوق ناخالص سالانه قرارداد شما با شرکت آلمانی، باید حداقل 53.600 یورو باشد.

    برای رشته های مورد نیاز آلمان (مانند: آی تی و پرستاری) این عدد باید حداقل 43.808 یورو باشد.

    برای بالا بردن امتیاز در اخذ ویزای بلوکارت (Blue Card) ) مدرک دانشکاهی بالا رزومه کاری موثر می باشد.

    شرایط تبدیل ویزای کار آلمان یا بلو کارت آلمان (BLUE CARD آلمان) به پاسپورت چگونه است؟

    دارندگان blue card آلمان و ویزای کار عادی به شرط داشتن مدرک C1 آلمانی 3 سال پس از اخذ اقامت دائم آلمان می توانند پاسپورت آلمانی دریافت کنند.

     

     

    شرایط ویزا کار در آلمان و اخذ جاب افر 

    1. داشتن دعوت نامه کاری (قرارداد شغلی) معتبر در آلمان

    2. داشتن حداقل لیسانس (دارای تاییدیه ZAB)
    (در حال حاضر قوانین اجازه اقدام با دیپلم را میدهد اما شرایط رقابتی تر می باشد)

    3. داشتن سابقه کار مرتبط (ترجیحا با بیمه تامین اجتماعی)
    حداقل 3 سال سابقه کار که مرتبط بودن آن با مدرک تحصیلی باید اثبات شود.

    4. تسلط کافی به زبان آلمانی (حداقل در سطح A2) و یا انگلیسی (حداقل در سطح IELTS 5.5)
    (در برخی مشاغل ارائه مدرک زبان آلمانی B1 B2 مورد نیاز می باشد)

    5. شرط سنی حداقل 25-40
    البته این قانون نیست، بر حسب تجربه است

    موسسه مهاجرتی یاسی در تمامی مسیر اخذ جاب افر و ویزا کار همراه شما می باشد.

    آوسبیلدونگ چیست؟

    اگر برای کار در آلمان نیاز تقویت مهارت های فنی دارید, می توانید از آموزش و کارموزی اسبیلدونگ بهره ببرید .

    آوسبیلدونگ یک دوره کارآموزی در آلمان است که معمولا بین 2 تا 4 سال طول می‌ کشد. متقاضیان کار در آلمان می توانند در این  دوره  علاوه بر آموزش نظری،به صورت عملی نیز آموزش ببینند  و پس از گذراندن این دوره آموزش حرفه‌ای در آلمان، می‌توانند به راحتی به بازار کار آلمان وارد شده  و حتی در بزرگترین کمپانی‌ های آلمان همانند فولکس واگن، دایملر، الیانز، بی ام دبلیو و زیمنس فعالیت کنند.

    شرایط مورد نیاز برای ورود به آوسبیلدونگ آلمان

    •  حداقل مدرک دیپلم
    • تجربه تحصیل یا کار مرتبط با دوره
    • حداقل مدرک زبان آلمانی B1
    • سن 18 سال تا 25 سال(شانس بالاتر در ویزا)

    حداقل دستمزد در آلمان ساعتی حدود 10 یورو می‌باشد، بنابراین شما می‌ توانید با 40 ساعت کار در هفته حدود 1600 یورو در ماه حداقل درآمد داشته باشید.

    حقوق دریافتی شما در این دوره‌ها  حداقل  500 یورو می باشد .  این مبلغ  می تواند کمکی برای هزینه‌ های زندگی شما در آلمان باشد.


    یکی از راحت ترین و بهترین راه ها برای مهاجرت به کشورهای اروپایی به خصوص به کشور آلمان برای افراد متخصص دریافت ویزای جاب آفر است. اگر شما در زمینه های مختلف دارای تخصص و دانش کافی هستید و از مدارک معتبر دانشگاهی نیز برخوردار هستید، می توانید با دریافت ویزای جاب آفر آلمان اقامت این کشور را دریافت نمایید. کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی پیشرفته و دارای درجه بالای رفاه اجتماعی بوده که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه شده است.
    کشور آلمان جزو کشورهای پیر دسته بندی می شود که نیروی متخصص در آن بسیار کم شده است و تصمیم گرفته است که نیروهای متخصص را از کشورهای دیگر جذب کند. به همین جهت نیز تمامی افراد متخصص در رشته‌ های مختلف را در صورت اثبات توانایی و ارائه مدارک مورد تایید پذیرش می‌ کند. در ادامه ما مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان را برای شما بیان نموده ایم. با ما همراه باشید.

    • مدارک لازم برای جاب آفر آلمان
    • چگونگی طی شدن روند کار جاب آفر آلمان

     مدارک لازم برای جاب آفر آلمان

    مدارک لازم برای جاب آفر آلمان

    قبل از اینکه به ارائه مدارک برای جاب آفر آلمان بپردازیم بهتر است که شرایط عمومی آن را برای شما تشریح کنیم. قبل از هر توضیحی بهتر است این مسئله را برای شما روشن کنیم که ماکسیمم سن شما باید حدود ۴۵ سال باشد. البته در صورت داشتن سابقه کار تخصصی و پیوسته و مهارت های بسیار بالا تا ۵۰ سال نیز می ‌توانید به منظور دریافت ویزا اقدام کنید. در ادامه مدارک مورد نیاز برای جاب آفر را به صورت تخصصی برای شما بیان می کنیم.
    • اولین مدرک مورد نیاز، مدارک تحصیلی شما است. شما باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشید. البته داشتن مدارک فنی حرفه ‌ای نیز برای شما به عنوان یک مزیت به حساب می آید و در صورت دارا بودن آن ها یک مزیت به سوابق تحصیلی شما افزوده خواهد شد.
    • شما باید رزومه کاری خود را با حداقل 2 سال سابقه تخصصی و مرتبط با تحصیلات دانشگاهی خود به کشور مورد نظر خود ارسال نمایید. البته اگر سابقه کاری شما بیش از دو سال باشد برای شما یک نکته مثبت به حساب می آید.
    • در صورتی که قصد دارید خانواده خود را نیز با خود همراه کنید باید مدرک زبان آنها را نیز به منظور دریافت ویزا ارائه نمایید. اگر فرزندان شما بین ۱۶ الی ۱۸ سال هستند، باید مدرک زبان سطح c1 برای آنها ارائه دهید. همچنین همسر شما نیز باید مدرک زبان a2 به منظور پیوست ارائه نمایید.
    • در صورتی که شما بلوکارت دارید می توانید بعد از ۱۹ ماه برای اقامت دائم خود درخواست دهید. اما در صورتی که فقط ویزای کاری غیر از بلو کارت دریافت نموده اید، باید بعد از 4 سال برای اقامت دائم خود در کشور آلمان اقدام نمایید.

     چگونگی طی شدن روند کار جاب آفر آلمان

    چگونگی طی شدن روند کار جاب آفر آلمان

    زمانی که شما تمامی مدارک خود را ارائه کرده اید به مرحله عقد قرارداد با شرکت مربوطه وارد می شوید. در این زمینه مدارک شما تکمیل شده و به منظور معادل سازی برای کارفرما در آلمان ارسال می ‌شوند. همچنین مدرک زبان آلمانی شما نیز باید به منظور بررسی ارسال شود. سپس شما با کارفرما در آلمان قرارداد بسته و به منظور تکمیل مراحل به سفارت مراجعه می‌ کنید.
    در این مرحله شما ویزای خود را برای ورود به کشور آلمان دریافت کرده و به منظور کار و زندگی به کشور آلمان وارد خواهید شد. در کشور ما بسیاری از افراد پس از سال ‌ها تحصیل و دریافت مدارک معتبر دانشگاهی به دلیل کمبود کار، تصمیم به مهاجرت به کشور آلمان می گیرند. اگر شما نیز کشور آلمان را انتخاب کرده اید بهتر است بدانید که انتخاب شما کاملا درست بوده و یک کشور مرفه با تعداد نیروی کم را برای اشتغال زایی خود انتخاب کرده اید.
    اگر از تخصص کافی و مدارک معتبر دانشگاهی برخوردار هستید، جاب آفر یک گزینه بسیار عالی برای مهاجرت شما به حساب می ‌آید. شما می‌ توانید مدارک خود را ارسال نموده و از طریق دریافت ویزا به کشور آلمان مهاجرت نمایید. پس از آن که به کشور آلمان وارد شدید و موفق شدید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید می توانید ویزای خود را به بلوکارت و یا ویزای اقامت کاری تغییر داده و پس از مدت زمان معین جزو افراد مقیم در آلمان به صورت دائم شوید و اقامت دائم این کشور را بگیرید.