تکنولوژی

معرفی نرم‌افزارهای ویندوزی برای کنترل روشنایی مانیتور از طریق اسلایدر و منو

خستگی چشم یکی از مشکلات رایج امروزی است. خیره شدن به مانیتور کامپیوترها و صفحه نمایش گوشی‌ها و تبلت‌ها و نمایشگر دیگر وسایل الکترونیکی، مشکلی فراگیر است و عوارض و بیماری‌هایی را به دنبال دارد. برای کاهش خستگی چشم در درجه‌ی اول باید استفاده از وسایل الکترونیکی را محدودتر کرد و بازه‌هایی برای استراحت چشم در نظر گرفت.

راهکار بعدی این است که میزان نور آبی‌رنگ در ساعت‌های تاریکی و شب‌هنگام کمتر شود و همین‌طور روشنایی صفحه کمتر شود. در این مقاله به معرفی تعدادی اپلیکیشن جالب و کاربردی برای تغییر روشنایی مانیتور می‌پردازیم که برای کاربران ویندوز مفید است.

کنترل روشنایی نمایشگر و شدت نور آبی‌رنگ

استفاده‌ی زیاد از وسایل الکترونیکی حتی با رعایت اصول صحیح و در نظر گرفتن تمریناتی برای کاهش خستگی چشم، برای سلامتی مضر است و نه تنها مشکلات بینایی بلکه مشکلات جسمی مختلفی به دنبال دارد.

روش‌های کاهش خستگی چشم و استفاده‌ی اصولی از کامپیوتر برای جلوگیری از سندرم بینایی کامپیوتری

در ساعت‌های تاریکی و خاموشی شب، خیره شدن به صفحه نمایش نورانی بسیار مضر است. به خصوص اگر شدت نور آبی کم نشود. برای حل کردن این معضل جدی، در اندروید، ویندوز، iOS و macOS تنظیماتی پیش‌بینی شده است اما می‌توان از اپلیکیشن‌هایی برای کنترل کردن روشنایی نیز استفاده کرد.

توجه کنید که دما یا گرمای رنگ بالا به معنی استفاده‌ی کمتر از رنگ آبی است و رنگ‌های سرد یا دمای رنگ پایین‌تر نیز به معنی افزایش غلظت رنگ آبی است.

در سیستم عامل ویندوز و در لپ‌تاپ‌ها می‌توانید از کلید Fn به همراه یکی از کلیدهای فانکشن یا به عبارت دیگر F1‌ الی F12 برای کاهش و افزایش روشنایی استفاده کنید. در برخی مانیتورها نیز دکمه‌ای برای تنظیم روشنایی یا Brightness وجود دارد و حتی حالت‌های مختلف تنظیمات برای بازی‌ها، فیلم و مطالعه و غیره در نظر گرفته شده است.

در کنار روش‌های فوق، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که یک اسلایدر ساده برای کنترل کردن روشنایی به ویندوز اضافه می‌کنند، استفاده کنید و به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن، روشنایی را در حد نیاز تنظیم کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از این نرم‌افزارها می‌پردازیم.

RedShiftGUI

نرم‌افزار رایگان RedShiftGUI برای کنترل کردن روشنایی و گرمای رنگ به کار می‌رود. حتی حالت تنظیم خودکار روشنایی نیز در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط روشنایی محیط پیرامون، روشنایی را کم و زیاد می‌کند. 

این نرم‌افزار نسخه‌ی مخصوص لینوکس نیز دارد. برای دانلود به گیت‌هاب مراجعه فرمایید:

دانلود RedShiftGUI

Desktop Lighter

اپلیکیشن سبک و رایگان Desktop Lighter بسیار ساده طراحی شده و برای تنظیم سریع روشنایی به کار می‌رود. پس از نصب کردن آن، آیکون اپلیکیشن در سینی ویندوز که بخش کنار ساعت و تاریخ در گوشه‌ی تسک‌بار است، اضافه می‌شود.

با استفاده از اسلایدر می‌توانید روشنایی را کم و زیاد کنید و همین‌طور می‌توانید از شورت‌کات‌ها استفاده کنید. با کلید میانبر < + Ctrl و > + Ctrl روشنایی زیاد و کم می‌شود.

دانلود Desktop Lighter

CareUEyes

نرم‌افزار سبک و ساده‌ای به اسم CareUEyes نیز کنترل کردن روشنایی نمایشگر را بسیار ساده می‌کند. علاوه بر تنظیم ساده‌ی روشنایی، می‌توانید بازه‌های استفاده از کامپیوتر و استراحت را با این اپلیکیشن مدیریت کنید.

کاهش نور آبی و تنظیم گرمای رنگ نیز از قابلیت‌های کاربردی این اپلیکیشن ویندوزی است. می‌توانید از قابلیت screen dimmer که روشنایی صفحه را کمتر می‌کند، برای مدیریت هوشمندانه‌ی روشنایی استفاده کنید.

دانلود CareUEyes

Brightness Controller

نرم‌افزار Brightness Controller هم برای تغییر سریع روشنایی طراحی شده است. پس از نصب و اجرای این نرم‌افزار، آیکونی در Taskbar اضافه می‌شود که با کلیک روی آن، اسلایدر تنظیم روشنایی صفحه نمایش داده می‌شود.

این نرم‌افزار هم بسیار سبک و ساده طراحی شده است و به کمک آن می‌توانید صفحه نمایش را خاموش کنید یا نمایش Screen Saver را هر زمان که بخواهید با یک کلیک فعال کنید. این نرم‌افزار نسخه‌ی مخصوص لینوکس نیز دارد.

دانلود Brightness Controller

Gamma Panel

اپلیکیشن ساده‌ای به اسم Gamma Panel برای سفارشی کردن تنظیمات روشنایی و کنتراست و گاما طراحی شده است و در واقع تنظیمات پیشرفته‌تری نسبت به اغلب نرم‌افزارهای مشابه در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی جالب توجه که این نرم‌افزار را از سایر موارد مشابه متمایز می‌کند این است که حتی می‌توانید پروفایل‌هایی برای تنظیم منحنی Gamma و روشنایی و کنتراست ایجاد کنید و برای فعال کردن هر پروفایل در زمان دلخواه، یک کلید میانبر در نظر بگیرید.

دانلود Gamma Panel

PangoBright

اپلیکیشن رایگان و سبک PangoBright برای تنظیم کردن روشنایی نمایشگر در ویندوز به کار می‌رود. این اپلیکیشن نیازی به نصب کردن ندارد و در واقع پرتابل است. پس از اجرای PangoBright، آیکون آن در سینی ویندوز اضافه می‌شود. لذا می‌توانید به سادگی روشنایی را تنظیم کنید.

در صورت استفاده از چند مانیتور، می‌توانید به سادگی روشنایی مانیتور موردنظر را نیز تنظیم کنید.

دانلود PangoBright


امروزه سبک زندگی بسیاری از مردم به گونه‌ای است که هر روز چند ساعتی پشت میز کامپیوتر می‌نشینند و کم‌تحرکی موجب بروز مشکلات جسمی و به خصوص خستگی چشم و عوارضی مثل خشکی چشم می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از این نوع بیماری‌ها، هر ساعت بازه‌ی کوتاهی برای ورزش و نرمش در نظر بگیرید و از خیره شدن به نمایشگر گوشی، تبلت، کامپیوتر و حتی آنچه در فاصله‌ی نزدیک روی میز کار است، جلوگیری کنید.

در این مقاله می‌خواهیم با معرفی چند افزونه ویژه‌ی مرورگر گوگل کروم، مقوله‌ی زمان‌بندی کردن کار و استراحت را ساده‌تر کنیم. با ما باشید.

مدیریت کار و استراحت و ورزش برای تندرستی

زندگی امروزی ایجاب می‌کند که بسیاری از افراد، روزانه چند ساعتی را برای اموری مثل کار با کامپیوتر اختصاص دهند و در واقع مشاغل زیادی اینگونه است. مشاغل پشت‌میز‌نشینی شاید راحت به نظر برسد اما خطرات زیادی برای سلامتی انسان دارد. از بیماری‌ها و عوارض بینایی گرفته تا بیماری‌های قلبی و عروقی و همین‌طور بیماری‌های روحی! اما در عین حال اگر با مدیریت زمان کار و استراحت، تلاش کنید که در برنامه‌ی کاری، ورزش و نرمش و رفع خستگی چشم در حد ضرورت اضافه شود، از مشکلات بسیاری پیشگیری کرده‌اید.

برای کاهش خستگی چشم روش‌های زیادی وجود دارد. علاوه بر مدیریت زمان و برنامه‌ریزی، می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت روشنایی و تنظیمات نمایشگر استفاده کنید:

روش‌های کاهش خستگی چشم و استفاده‌ی اصولی از کامپیوتر برای جلوگیری از سندرم بینایی کامپیوتری

معرفی نرم‌افزارهای ویندوزی برای کنترل روشنایی مانیتور از طریق اسلایدر و منو

در تمام سیستم عامل‌های مدرن، قابلیت معکوس کردن رنگ‌ها یا استفاده از تم تاریک وجود دارد که به خصوص برای ساعات شب یا کار در محیط تاریک بسیار عالی است.

چگونه رنگ‌ها را در اندروید معکوس کنیم تا خستگی چشم کمتر و عمر باتری بیشتر شود؟

افزونه‌هایی برای بررسی آمار وب‌گردی و حتی مسدود کردن سایت‌ها در ساعت‌های کار طراحی شده که بازدهی ساعات کاری را بیشتر می‌کند. اما در این مقاله می‌خواهیم با افزونه‌های مدیریت کار و استراحت آشنا شویم که کاربرد متفاوتی دارد.

معرفی افزونه‌های گوگل کروم برای بررسی آمار استفاده از سایت‌ها و مسدود کردن سایت‌ها در ساعات کاری

Calm for Chrome افزونه‌ای برای آرامش و کاهش استفاده از سایت‌های اعتیادآور

افزونه‌ی Calm for Chrome یکی از افزونه‌هایی است که برای مقابله با اعتیاد به سایت‌های شبکه‌ی اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر و سایت‌های سرگرم‌کننده مثل یوتیوب طراحی شده است. می‌توانید سایت‌هایی که بیش از حد استفاده می‌کنید را به لیست سیاه این افزونه اضافه کنید. زمانی که به یکی از این سایت‌ها مراجعه می‌کنید، اکستنشن Calm for Chrome وارد عمل می‌شود و مدت زمان گشت و گذار شما را بررسی کرده و در صورت نیاز هشدارهایی نمایش می‌دهد.

البته این افزونه سایتی را مسدود نمی‌کند بلکه صرفاً به کاربر یادآوری می‌کند که نفس عمیقی بکشد و استراحت بکند! به این ترتیب بازدهی ساعت کاری و همین‌طور میزان استراحت و آزاد بودن فکر، بیشتر می‌شود.

مدیریت استراحت و ورزش در ساعات کار با چند افزونه برای گوگل کروم

برای دانلود این افزونه به کروم استور مراجعه فرمایید:

دانلود Calm for Chrome از کروم استور

Take a Break Reminder افزونه‌ای برای یادآوری استراحت

افزونه‌ی Take a Break Reminder دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که از نامش انتظار داریم: نمایش نوتیفیکیشن استراحت. این اکستنشن در بازه‌های کاری، زمان باقیمانده تا استراحت بعدی را نشان می‌دهد و زمانی که بازه‌ی استراحت آغاز شد و همین‌طور در پایان بازه‌ی استراحت، نوتیفیکیشنی نمایش می‌دهد و کاربر را مطلع می‌کند. در تنظیمات افزونه می‌توانید زمان کار و استراحت را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

مدیریت استراحت و ورزش در ساعات کار با چند افزونه برای گوگل کروم

این افزونه پس از ری‌استارت کردن یا در زمانی که سیستم خاموش یا اسلیپ شده است، متوقف می‌شود و این زمان‌ها را در نظر نمی‌گیرد.

دانلود Take a Break Reminder از کروم استور

Stretch Reminder برای یادآوری زمان نرمش و استراحت

افزونه‌ی Stretch Reminder هم برای یادآوری کردن استراحت و نرمش کاربرد دارد. می‌توانید زمان شروع و پایان ساعت کاری را در تنظیمات انتخاب کنید و مشخص کنید که در هر چند دقیقه کار، می‌بایست بازه‌ای برای استراحت و نرمش در نظر گرفته شود.

مدیریت استراحت و ورزش در ساعات کار با چند افزونه برای گوگل کروم

پس از مدتی کار، پیامی نمایان می‌شود و نیاز به استراحت را یادآوری می‌کند.

دانلود Stretch Reminder از کروم استور

Micro Breaks و برنامه‌ی زمانی روزانه با یادآوری‌ها

افزونه‌ی Micro Breaks که در لغت به معنی استراحت‌های کوچک است هم برای نمایش نوتیفیکیشن استراحت در ساعت‌های کاری طراحی شده است. در تنظیمات آن می‌توانید یادآوری‌ها را به تناسب نیاز ایجاد کنید. 

مدیریت استراحت و ورزش در ساعات کار با چند افزونه برای گوگل کروم

یادآوری‌ها ممکن است برای استراحت کردن یا برای امور کاری ایجاد شود و در واقع به کمک این افزونه‌ی جالب می‌توانید برنامه‌ی زمانی اموری که باید در روز کاری انجام بدهید را به شکل یادآوری‌ها ایجاد کنید.

دانلود Micro Breaks از کروم استور

PostureMinder و یادآوری نشستن صحیح و قدم زدم

افزونه‌ی PostureMinder هم یک افزونه‌ی رایگان دیگر برای مرورگر Google Chrome است که شیوه‌ی صحیح نشستن را یادآوری می‌کند. یادآوری‌های این افزونه هم پس از بازه‌های زمانی دلخواه نمایش داده می‌شود و می‌توانید از یادآوری مربوط به قدم زدن، برای نرمش و ورزش در ساعات کاری استفاده کنید.

این افزونه هم مثل برخی افزونه‌های معرفی شده، در زمان بی‌کار بودن یا Sleep کردن سیستم، متوقف می‌شود و پس از روشن کردن مجدد یا ورود به حساب کاربری، مجدداً فعال می‌شود و کار نمایش یادآوری‌ها را طبق زمان‌بندی ادامه می‌دهد.

دانلود PostureMinder از کروم استور


“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvatech.com/inc_newtheme/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}