تکنولوژی

شورت‌کات تغییر زبان کیبورد در ویندوز 11

تغییر کلیدهای میانبر در ویندوز : شاید برای شما پیش اومده باشه که برای تغییر زبان و روش ورودی با کلید های ترکیبی Ctrl + Shift به مشکل خورده باشید و نتونید این کار رو انجام بدید. در این مقاله از بخش ترفند ماگرتا یاد میگیریم تا به تغییر شورتکات های ویندوز بپردازیم و این مشکل رو حل کنیم.

البته لازم به ذکر است که مراحل و تصاویر زیر مربوط به ویندوز 10 بوده؛ هر چند ماهیت کار ممکن است در ویندوز ها تغییر نکنه و با سرچ برخی از کلمات کلیدی های زیر در تنظیمات ویندوز میتونید بخش مربوطه رو پیدا کنید اما با ظاهری متفاوت.

برای این مورد طبق مراحل زیر پیش برید تا بتونید شورتکات تغییر زبان ورودی ( یا همان حالت ورودی input method ) رو تغییر بدین.

1- در بخش جستجوی ویندوز عبارت ” Typing settings ” رو جستجو کنید.

2- در این مرحله ای تغییر شورتکات ویندوز، از بخش سمت راست صفحه بر روی ” Advanced keyboard settings ” کلیک کنید.

3- در این بخش بر روی گزینه ی ” Language bar options ” کلیک کنید و سپس به تب ” Advanced key settings ” برید.

4- در پنجره ی باز شده بر روی ” Change the key sequence ” کلیک کنید. در پنجره ی باز شده میتونید شورتکات دلخواه خودتون رو برای تغییر زبان انتخاب کنید. سپس بر روی ” ok ” کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

هنوز کاربرانی وجود دارن که از ویندوز 7 استفاده میکنن و یکی از مهم ترین دلایل اون میتونه به سبک و سریع بودن این نسخه از ویندوز باشه، در نتیجه کاربران با سیستم های معمولی و ضعیف میتوانند با سرعت و عملکرد خوبی اون رو اجرا کنند.

در این بخش بصورت خلاصه و خیلی ساده مراحل تغییر شورتکات تغییر زبان در ویندوز 7 رو برای شما شرح میدیم:

  1. ابتدا به ” Control Panel ” مراجعه کنید.
  2. در صفحه ی اصلی تنظیمات کنترل پنل بر روی ” Change keyboards or other input methods ” کلیک کنید. ( این مورد در بخش Clock و Language میباشد.
  3. در پنجره ی باز شده به تب ” Keyboards and Languages ” رفته و بر روی دکمه ی ” Change Keyboards… ” کلیک کنید.
  4. به تب ” Advanced key settings ” مراجعه کنید.
  5. مراحل قسمت 4 در ویندوز 10 رو انجام داده. ( این دو ویندوز تفاوتی در این بخش ندارند )

امیدوارم با استفاده از مراحل گفته شده بتونید شورتکات تغییر زبان رو ویرایش کنید و مورد دلخواه خودتون رو وارد کنید.

از اینکه در این مقاله تغییر شورتکات های ویندوز همراه وبسایت ماگرتا بودید خوشحالیم و از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات در زمینه ی ترفند و تکنولوژی دیدن کنید.


در ویندوز ۱۱ زمانی که دو یا چند کیبورد برای تایپ کردن به زبان‌های مختلف اضافه می‌کنید، امکان سوییچ کردن بین کیبوردها فعال می‌شود و می‌توانید از 3 روش مختلف این کار را انجام دهید. دو روش مبتنی بر شورتکات‌های کیبورد است و روش سوم استفاده از پنل انتخاب زبان در تسک‌بار.

در ادامه 3 روش تغییر زبان کیبورد در ویندوز ۱۱ را شرح می‌دهیم. با ما باشید.

تغییر زبان کیبورد با Shift + Alt

در ویندوزهای مختلف برای تغییر دادن زبان تایپ، می‌توانید کلید Shift را نگه دارید و Alt را فشار دهید، و یا برعکس، Alt را نگه دارید و Shift را فشار دهید و یا هر دو کلید را تقریباً همزمان بزنید.

استفاده از Win + Space

در ویندوز 11 یک شورتکات جدید نیز برای تغییر دادن زبان کیبورد وجود دارد. می‌توانید کلید Win یا همان کلیدی که علامت لوگوی ویندوز روی آن درج شده را بگیرید و Space را فشار دهید.

استفاده از تسک‌بار

روش سوم تغییر زبان کیبورد، استفاده از پنل انتخاب زبان است که با کلیک روی زبان در گوشه‌ی تسک‌بار ظاهر می‌شود. در این پنل لیست کیبوردها نمایش داده می‌شود و می‌توانید روی کیبورد موردنظر کلیک کنید.


در ویندوز 11 یا ویندوز 10، فارسی کردن کیبورد خیلی راحته و نیازی به نصب کردن نیست. کافیه در تنظیمات زبان، کیبورد فارسی رو اضافه کنید.

در ادامه روش فارسی کردن کیبورد در ویندوز 11 رو به صورت تصویری و کامل توضیح میدیم که البته درست شبیه به ویندوز 10 هست. با ساده‌گو همراه شوید.

در ویندوزهای قدیمی مثل ویندوز XP برای اضافه کردن زبان فارسی باید سی‌دی ویندوز رو استفاده می‌کردیم و فایل‌هایی کپی میشد اما در ویندوز 7 و ویندوز 8 و همین‌طور ویندوزهای جدیدتر، هر وقت که لازم باشه می‌تونید زبان فارسی رو اضافه یا حذف کنید.

به علاوه کیبورد فارسی خودش چند مدل داره. کیبورد فارسی استاندارد که با علامت FAS شناخته میشه و کیبورد فارسی معمولی ویندوز که با علامت FA نمایش داده میشه، هر دو خوبه اما بعضیا به کیبورد فارسی استاندارد عادت دارند و بعضیا به کیبورد فارسی معمولی. فرق این دو تا خیلی کمه، مثلاً جای ویرگول یا حرف پ و شاید یکی دو حرف دیگه متفاوت باشه.

دقت کنید که در کیبورد فارسی استاندارد، عددهای بالای بخش حروف به صورت فارسی تایپ میشه. مثلاً: 1 2 3 4 و عددهای بخش Numpad که سمت راست کیبورده، انگلیسی تایپ میکنه مثل: 1 2 3 4. برای همین کیبورد فارسی استاندارد برای بعضی از کاربران ضروریه و این نوع رو اضافه میکنن.

روش نصب کیبورد فارسی در Windows 11

برای نصب کردن کیبورد فارسی در ویندوز ۱۱، اول اپ تنظیمات رو اجرا کنید. کافیه رو آیکون ویندوز یا همون منوی استارت کلیک کنید و بعدش در لیست اپ‌ها روی اپی که آیکون چرخدنده داره کلیک کنید.

فارسی کردن کیبورد ویندوز 11 – راهنمای کامل تصویری نصب کیبورد فارسی

یادتون باشه که شورت‌کات اجرا کردن Settings در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱، Win + i است. یعنی باید کلیدی که لوگوی ویندوز داره رو نگه دارید و i رو فشار بدید.

در صفحه‌ی اول تنظیمات روی گزینه‌ی Time & language در کنار صفحه کلیک کنید.

فارسی کردن کیبورد ویندوز 11 – راهنمای کامل تصویری نصب کیبورد فارسی

بعدش در سمت راست صفحه روی Typing کلیک کنید.

فارسی کردن کیبورد ویندوز 11 – راهنمای کامل تصویری نصب کیبورد فارسی

در صفحه‌ی بعدی روی Language & region کلیک کنید.

فارسی کردن کیبورد ویندوز 11 – راهنمای کامل تصویری نصب کیبورد فارسی

خب لیست زبان‌های کیبورد میاد. برای اضافه کردن فارسی روی Add a language کلیک کنید.

فارسی کردن کیبورد ویندوز 11 – راهنمای کامل تصویری نصب کیبورد فارسی

یه کادر میاد. میتونید زبان‌های مختلف رو اضافه کنید. برای پیدا کردن سریع زبان فارسی، تو کادر سرچ بالای صفحه عبارت Persian یا چند حرف اول مثل Per رو تایپ کنید. در لیست روی زبان فارسی کلیک کنید. دقت کنید که زبان فارسی که مربوط به افغانستان هست رو انتخاب نکنید!

با کلیک روی فارسی، دکمه‌ی Next پایین صفحه فعال میشه. روش کلیک کنید.

و در صفحه‌ی بعدی هم روی Install کلیک کنید.

به همین راحتی کیبورد فارسی رو در ویندوز 11 اضافه کردید و می‌تونید با سوییچ کردن از کیبورد انگلیسی به فارسی یا برعکس، به هر دو زبان تایپ کنید.

اما یه شورت‌کات بسیار مهم و پرکاربرد:

دقت کنید که برای سوییچ کردن سریع می‌تونید از شورت‌کات Shift + Alt استفاده کنید. به عبارت دیگه Shift رو نگه دارید و Alt رو فشار بدید. زبان از یکی به دیگری تغییر میکنه. البته در ویندوز ۱۱ میتونید از شورت‌کات Win + Space هم برای سوییچ کردن بین چند زبان استفاده کنید.