تکنولوژی

آموزش راه‌اندازی Messages در مک‌بوک و آی‌مک برای ارسال پیام و SMS

آموزش انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هارد

آیتیونز لایبرری (iTunes Library) نقش مهمی در ذخیره‌سازی فایل‌های مدیای شما ایفاء می‌کند. اگر با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات مواجه شدید، می‌توانید محتوای آیتیونز لایبرری را به مکان دیگری منتقل کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هارد اکسترنال یا مک بوکی دیگر بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌

آیتیونز لایبرری یا همان iTunes Library محل ذخیره‌سازی فایل‌های مدیا نظیر ویدیو، عکس و … است. از آنجایی که این نوع فایل‌ها عموما حجم بالایی دارند، ممکن است کامپیوتر شما با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات مواجه شود. این امر به ویژه در شرایطی رخ می‌دهد که از یک مک بوک با حافظه ذخیره سازی اطلاعات محدود استفاده کنید. اگر با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات برای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) مواجه شدید، دو راه حل پیش رویتان قرار می‌گیرد. با استفاده از این دو راه حل می‌توانید مشکل پدیدار شده را حل کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

راه حل نخست مربوط به غربال کردن فایل‌های مدیا موجود در آیتیونز لایبرری (iTunes Library) می‌شود، بدین معنا که باید فایل‌های غیر ضروری را حذف و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را افزایش دهید. مطمئنا این راه حل چندان باب میل شما نخواهد بود، بنابراین از آن صرف نظر می‌کنیم. راه حل دوم مربوط به انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) می‌شود. شما می‌توانید محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) خود را به حافظه یک کامپیوتر دیگر یا حتی به یک هار اکسترنال منتقل کنید و به این صورت مشکل ایجاد شده را برطرف سازید. مطمئنا این راه حل نسبت به غربال کردن و حذف محتوای موجود در آیتیونز لایبرری (iTunes Library) کاربردی‌تر و مناسب‌تر به شمار می‌رود.

اما سوال اصلی در اینجاست! چطور می‌توانیم نسبت به انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به یک مک بوک دیگر یا هارد اکسترنال اقدام کنیم؟ نگران نباشید، خوشبختانه انجام این عمل چندان پیچیده نیست. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انجام این کار و انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هارد اکسترنال یا مک بوکی دیگر بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشد.

انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به مک بوک دیگر

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، یکی از راه حل‌های پیش رویتان مربوط به انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به مک بوکی دیگر می‌شود. تصور کنید در مک بوک خود با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات مواجه شده‌اید و برای حفظ محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) با مشکل مواجه هستید. در این شرایط اگر یک مک بوک دیگر و جدید را در اختیار داشته باشید، می‌توانید از قابلیتی تحت عنوان Migration Assistant که در سیستم عامل او اس ایکس (OS X) لحاظ شده نسبت به انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به مک بوک جدید اقدام کنید. به موجب وجود قابلیت Migration Assistant محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) می‌تواند به طور اتوماتیک به مک بوک جدید منتقل شود، با این حال امکان انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به صورت دستی هم وجود دارد.

به منظور استفاده از قابلیت Migration Assistant در مک بوک مبدا خود که با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) مواجه است، به بخش System Preferences و سپس Sharing مراجعه کنید. مانند عکس فوق در بخش Service گزینه File Sharing را انتخاب کنید. حال در مک بوک مقصد خود که قرار است فایل‌های آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به آن منتقل شوند هم به بخش System Preferences و سپس Sharing مراجعه کنید. در این شرایط مشاهده می‌کنید که مک بوک مبدا شما در بخش Shared موجود شده است. مک بوک مبدا را انتخاب و بر روی گزینه Connect As کلیک کنید.

نکته: اگر این گزینه را مشاهده نکردید باید از طریق منوی Finder به بخش Connect to Server مراجعه کنید و آدرس سرور مورد نیاز را وارد نمایید. این آدرس در پنل تحت عنوان Sharing که قبلا به آن اشاره کردیم ضمیمه شده است.

بعد از کلیک بر روی گزینه Connect As به پنجره لاگین یا ورود هدایت می‌شود. گزینه Registered User را انتخاب کنید و نام و رمز عبور مک بوک مبدا را به درستی وارد نمایید. حال در بخشی که فایل‌های سیستمی مک بوک مبدا را نمایش داده است به بخش Music مراجعه کنید و کل پوشه بخش iTunes را انتخاب نمایید. با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن یا همان Drag & Drop پوشه آیتیونز (iTunes) را از مک بوک مبدا کشیده و در مک بوک مقصد رها کنید. با انجام این عمل پروسه انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به مک بوک جدید آغاز می‌شود. این پروسه با توجه به حجم فایل‌های ذخیره شده در آیتیونز لایبرری ممکن است کمی به طول بیانجامد، بنابراین صبور باشید و اجازه دهید تا این عمل انجام شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات ایفون

پس از انجام مراحل فوق، محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) شما از مک بوک قدیمی به مک بوک جدیدتان منتقل می‌شود. حال می‌توانید با تایید مک بوک جدید از طریق گزینه Authorize This Computer نسبت به پخش مستقیم آهنگ ها در مک بوک جدید خود اقدام کنید. دقت داشته باشید که با عدم انجام این عمل قادر به پخش آهنگ ها از طریق مک بوک جدید خود نخواهید بود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع به مطالعه مقاله آموزش رفع مشکل پخش نشدن آهنگ در آیتیونز کامپیوتر (iTunes) بپردازید. در نهایت می‌توانید محتوای ذخیره شده در آیتیونز لایبرری (iTunes Library) مک بوک مبدا خود را حذف کنید. در نظر داشته باشید که حتما پیش از حذف محتوای آیتیونز لایبرری، به منوی Store مک بوک مبدا مراجعه کرده و گزینه Deauthorize this Computer را انتخاب کنید.

انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هار اکسترنال

اما روش دومی که می‌توانید از آن استفاده کنید و بدون تردید بیشتر کاربری است مربوط به انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هار اکسترنال می‌شود. کاملا مشخص است که به منظور استفاده از این روش نیازمند وجود یک هارد اکسترنال خواهید بود که بتواند محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) را در خود جای دهد. به منظور استفاده از این روش باید مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم را طی کنید.

به منظور ایجاد امکان انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هار اکسترنال ابتدا باید به بخش Preferences مک بوک خود مراجعه کنید و در منوی Finder تیک دو گزینه Hard disks و External disks را بزنید. با فعال کردن این دو گزینه امکان انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هارد اکسترنال فراهم می‌شود. بدین منظور کافیست که مانند حالت قبل از قابلیت کشیدن و رها کردن یا Drag & Drop استفاده کنید. به عنوان مثال تصور کنید که قصد داریم که موزیک‌های آیتیونز لایبرری (iTunes Library) ذخیره شده در مک بوک خود دسترسی پیدا کنیم. بدین منظور مانند عکس زیر گزینه Home را از منوی Go انتخاب می‌کنیم و سپس به پوشه با عنوان Music مراجعه خواهیم کرد.

در این پوشه، پوشه دیگری تحت عنوان iTunes وجود دارد. این پوشه در واقع تمام موزیک‌های ذخیره شده در آیتیونز لایبرری (iTunes Library) را شامل می‌شود. بنابراین این پوشه را انتخاب و با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) به هارد اکسترنال خود منتقل می‌نماییم. در نظر داشته باشید که مدت زمان مورد نیاز به منظور انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هارد اکسترنال رابطه مستقیمی با حجم فایل‌های ذخیره شده در آیتیونز لایبرری (iTunes Library) شما دارد. بنابراین صبور باشید و اجازه دهید تا این پروسه با موفقیت به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

پس از انجام این عمل می‌توانید آیتیونز را در مک بوک خود ریستارت یا راه‌اندازی مجدد کنید. برای انجام این کار کلید Option یا Alt را فشرده و نگه دارید و در همین حالت بر روی برنامه آیتیونز کلیک کنید. با انجام این عمل، پنجره‌ای مشابه با عکس زیر نمایان می‌شود.

در این مرحله گزینه Choose Library را انتخاب کنید و سپس پوشه iTunes را در هارد اکسترنال خود انتخاب نمایید. بدین صورت برنامه آیتیونز متوجه می‌شود که باید با پوشه مورد نظر و ذخیره شده در هارد اکسترنال شما تعامل برقرار کند. با این وجود توصیه می‌کنیم که به بخش Advanced Preferences آیتیونز مراجعه کنید و از صحت آدرس iTunes Media Folder در این قسمت اطمینان حاصل کنید که باید مطابق با آدرس هارد اکسترنال شما باشد. اگر آدرس موجود صحیح نیست، حتما بر روی گزینه Change کلیک کنید و آن را تصحیح نمایید.

بنابراین به این صورت از تعامل مستقیم آیتیونز و محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) با هارد اکسترنال خود اطمینان حاصل می‌کنید. استفاده از این روش و انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هارد اکسترنال به واقع یک روش کاربردی محسوب می‌شود که کاربران مک بوک های اپل به دلیل سر و کله زدن با حافظه داخلی محدودتر قادر به استفاده از آن هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیر اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه انتقال محتوای آیتیونز لایبرری (iTunes Library) به هارد اکسترنال یا یک مک بوک دیگر پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

دوربین اصلی iPhone 8

ال سی دی A9 2018

قطعات سامسونگ A8 2018


همه چیز در مورد تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی و فعالسازی آن


اپل این امکان را ارائه کرده تا برای اپل آیدی خود قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای یا Two-Factor Authentication را فعال کنید. ما در این مقاله قصد داریم که اطلاعات جامعی در این رابطه خدمت شما عزیزان ارائه کرده و نحوه فعال سازی این امر را هم آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی

قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) در واقع یک لایه امنیتی مضاعف را به حریم خصوصی شما اضافه می‌کند. با استفاده از این قابلیت تقریبا دسترسی هر فر دیگری به محتوای اپل آیدی و استفاده از آن ناممکن می‌شود و شما تنها فردی خواهید بود که قادر به استفاده از سرویس‌های آن می‌شوید. در این مقاله قصد داریم که توضیحات جامعی در رابطه با قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) و نحوه فعال سازی آن خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) چگونه عمل می‌کند؟

با فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) تنها دستگاه‌های قادر به استفاده از سرویس‌های آن می‌شوند که پیش از این شما آن‌ها را به لیست دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) خود اضافه کرده باشید. در این شرایط اگر با استفاده از دستگاه جدیدی قصد ورود به اکانت یا حساب کاربری خود را داشته باشید می‌بایست یک تایید هویت دو مرحله‌ای را سپری کنید. اما دو مرحله نامبرده شده شامل چه مواردی می‌شوند؟

مرحله اول تایید هویت دستگاه جدید مربوط به وارد کردن رمز عبور اکانت شما می‌شود. اما در مرحله دوم تایید هویت فرآیند پیچیده‌تری طی می‌شود. در این مرحله یک کد شش رقمی برای یکی از دستگاه‌های هوشمندی که آن را به لیست دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) خود اضافه کرده بودید ارسال می‌شود و شما باید این کد را در دستگاه جدید وارد کنید. بدین صورت طی دو مرحله فرآیند تایید هویت کاربر انجام می‌شود. با توجه به اینکه لیست دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) توسط خود شما تعیین شده و تنها شما به آن‌ها دسترسی دارید، بدین صورت احتمال سوء استفاده افراد سودجو و ناشناس تقریبا به 0 درصد می‌رسد. با ذکر یک مثال این موضوع رو نحوه عملکرد قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) را به طور دقیق‌تری شرح می‌دهیم.

فرض کنید که از یک آیفون استفاده کرده و اکانت فعالی در آن دارید. حال قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی را فعال کرده و آیفون خود را به لیست دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) اضافه می‌کنید. در این شرایط یک آیپد جدید را خریداری می‌کنید و قصد دارید که با استفاده از آن به اکانت مشابه آیفون خود دسترسی پیدا کرده و وارد حساب کاربری مشابه موجود شوید. در این شرایط علاوه بر نیاز به وارد کردن رمز عبور اکانت در آیپد باید در مرحله دوم تایید هویت، کد شش رقمی که برای آیفونتان ارسال می‌شود را هم در آیپد وارد کنید تا فرآیند تایید هویت دو مرحله‌ای اکانت شما انجام شود.

بنابراین با فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای تنها ارائه رمز عبور اپل آیدی منجر به ورود افراد به اکانت آن نمی‌شوند و یک مرحله امنیتی جدید به این پروسه اضافه می‌شود. این موضوع می‌تواند به شدت در افزایش سطح امنیت کاربر موثر واقع شود. حال که با نحوه عملکرد قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) آشنا شدید، وارد مراحل بعدی شده و توضیحات تکمیلی دیگری را خدمتتان ارائه می‌کنیم.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices)

در بخش فوق به وفور از عنوان دستگاه‌های قابل اعتماد (Trusted Devices) استفاده کردیم اما این جمله چه معنایی داشته و چه دستگاه‌های در این لیست قرار می‌گیرند؟ در این زمینه خاص دستگاه‌های مورد اعتماد در واقع آن دستگاه از محصولات کمپانی اپل هستند پیش از این شما اکانت خود را در آن‌ها فعال کرده‌اید. در واقع دستگاه‌هایی که اپل آیدی و اکانت شما در آن‌ها فعال شده باشد به نوعی یک دستگاه مورد اعتماد (Trusted Device) محسوب می‌شوند. هنگامی که با استفاده از یک دستگاه جدید به منظور ورود به اکانت مشابه با این محصولات اقدام کنید، رز عبور شش رقمی مرحله دوم تایید هویت در آن‌ها نمایش داده می‌شود.

شماره تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers)

شماره‌ تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers) هم آن دسته از شماره تماس‌هایی هستند که کاربر آن را تایید کرده و کد شش رقمی تایید هویت کاربر در مرحله دوم تایید هویت می‌تواند برای آن شماره‌ها پیامک شده و یا از طریق تماس تلفنی ارائه گردد. به منظور فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای حداقل باید یک شماره تماس به لیست شماره تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers) کاربر اضافه شود. اپل اشاره می‌کنید که همواره سعی داشته باشید تا تعداد شماره‌های بیشتری را به لیست شماره تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers) اکانت خود اضافه کنید تا در صورت بروز هر مشکلی برای شماره اصلی خود بتوانید فرآیند تایید هویت را از طریق سایر شماره‌های موجود تکمیل کنید.

کد تایید (Verification Code)

کد تایید یا همان Verification Code هم در واقع آن کد شش رقمی است که به منظور تایید هویت دو مرحله‌ای ارسال می‌شود. این کد می‌تواند در قالب یک پیم متنی ارائه شده و یا از طریق برقراری تماس با شماره تماس‌های مورد اعتماد شما به طور صوتی ارائه گردد. دقت داشته باشید که کد تایید (Verification Code) تفاوت کاملا محسوسی با رمز عبور (Passcode) دستگاه دارد. کد تایید تنها مربوط به قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) می‌شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی اپل واچ

آموزش فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Apple ID Two-Factor Authentication)

قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) هم اکنون برای آن دسته از کاربران سرویس آیکلود که حداقل یکی از دستگاه‌های آی او اسی آن‌ها مجهز به سیستم عامل آی او اس 9 یا بالاتر باشد قابل استفاده خواهد بود. به منظور فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) تنها کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپد خود شده و گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • گزینه Apple ID را انتخاب نموده و سپس گزینه Password & Security را انتخاب نمایید.
  • در این قمت گزینه‌ای با عنوان Two-Factor Authentication موجود است. این گزینه را لمس کنید.

اگر قصد دارید که قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) را در مک‌بوک مجهز به سیستم عامل OS X EI Capitan یا بالاتر فعال کنید هم باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • وارد منوی اپل (Apple Menu) شده و سپس گزینه System Preferences را انتخاب کنید.
  • گزینه iCloud و سپس Account Details را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه با عنوان Security کلید کنید.
  • حال بر روی گزینه Two-Factor Authentication کلیک نمایید تا این قابلیت فعال شود.

مواردی که پس از فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) باید به آن‌ها توجه کنید

پس از فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) باید برخی از مشخصات و موارد خاص را دائما در یاد داشته و یا توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. توصیه می‌کنیم که این اطلاعات مهم را در کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود ذخیره کنید تا در صورت فراموش شدن احتمالی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشد. این اطلاعات حائز اهمیت به شرح زیر هستند:

  • مشخصات اپل آیدی خود را همواره به یاد داشته باشید.
  • برای تمام دستگاه‌های خود رمز عبور تعیین کرده و این رمز عبور را به خاطر بسپارید.
  • همواره لیست شماره تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers) خود در قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) را بررسی و به روز کنید. لیست این شماره تماس‌ها را در ذهن خود بسپارید.
  • دستگاه‌هایی که به لیست دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) خود اضافه کرده‌اید را از نظر فیزیکی در مکان‌های امنی قرار دهید. فراموش نکنید که دسترسی افراد سودجو به این دستگاه‌های مورد اعتماد به معنای شکسته شدن امنیت قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8

مدیریت اکانت یا حساب کاربری

شما هر زمان که تمایل داشته باشید با استفاده از لینکی که در بخش زیر نمایش داده شده می‌توانید وارد صفحه مدیریت اطلاعات اکانت یا حساب کاربری خود شوید. در این بخش می‌توانید موضوعاتی نظیر شماره تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers)، دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) و سایر تنظیمات مورد نظرتان را مدیریت کنید.

Manage your Apple ID

همواره لیست شماره تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers) اکانت خود را به روز کنید

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم به منظور فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) در دستگاه خود حداقل باید یک شماره تماس را به عنوان شماره تماس مورد اعتماد خود تعریف کنید. دقت داشته باشید که همواره به لیست شماره تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers) اکانت خود مراجعه کرده و در صورت نیاز این لیست را به روز رسانی کنید. به منظور انجام این عمل کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اکانت اپل آیدی خود شوید.
  • به بخش Security مراجعه کنید.
  • حال با انتخاب گزینه Edit قادر به ویرایش اطلاعات مندرج در این بخش خواهید بود.

اگر قصد دارید که یک شماره جدید را به لیست شماره‌ تماس‌های مورد اعتماد اکانت خود اضافه کنید، کافیست که در این بخش گزینه Add a Trusted Phone Number را انتخاب نمایید. به منظور حذف شماره از این لیست هم کافیست که بر روی آیکون ضربدر موجود کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی apple در تهران

تعمیرات اپل

مشاهده  مدیریت لیست دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices)

مشاهده و مدیریت لیست دستگاه‌های مورد اعتماد یا همان Trusted Devices هم امر بسیار مهمی است. به منظور مشاهده و مدیریت این لیست کافیست که مراحل زیر را طی کنید؟:

  • وارد اکانت اپل آیدی خود شوید.
  • به بخش Devices مراجعه کنید.

در این بخش لیستی از دستگاه‌هایی نمایش داده می‌شوند که اپل آیدی شما در آن‌ها فعال شده است. در این لیست اطلاعات دیگری نظیر شماره سریال، مدل و … دستگاه‌هایی که به اپل آیدی شما متصل شده باشند هم نمایش داده می‌شود. شما به راحتی می‌توانید هر یک از این دستگاه‌های موجود را از لیست دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) خود حذف کنید. در این شرایط اگر قصد استفاده از اکانت خود در آن محصول حذف شده را داشته باشید می‌بایست بار دیگر فرآیند لاگین اپل آیدی را از طریق آن تکمیل کنید.

پاسخ به برخی از سوالات متداول مربوط به قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication)

در این بخش قصد داریم که به سوالات متداول کاربران در رابطه با قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) و نحوه عملکرد آن پاسخ دهیم. این احتمال وجود دارد که یکی از این سوالات همان سوالی باشد که هم اکنون در ذهن شما هم ایجاد شده است. با این حال چنانچه در مورد قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) و فعال سازی آن در دستگاه‌های آی او اسی سوال دیگری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:  تعویض ال سی دی ایفون

آیا قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی نامبرده شده با نسخه پیشین آن تفاوتی دارد؟

بله، قابلیتی که در این مقاله به آن اشاره شد رویکردی متفاوت داشته و به طور اختصاصی برای دو سیستم عامل آی او اس 9 و OS X El Capitan ارائه شده است.

اگر رمز عبور خود را فراموش کردیم چه کنیم؟

چنانچه رمز عبور خود را فراموش کنید، می‌توانید از طریق دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) خود نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیماتی یا همان Settings دستگاه شوید.
  • گزینه iCloud و سپس نام خود را انتخاب کنید.
  • گزینه Password & Security را لمس کنید.
  • حال گزینه Change Password را انتخاب نموده و نهایتا رمز عبور جدیدتان را وارد کنید.

دقت داشته باشید که این امر تنها در دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) قابل پیاده‌سازی خواهد بود. اگر به هیچ یک از دستگاه‌های مورد اعتماد خود دسترسی ندارید باید به سایت زیر مراجعه کرده و مراحل مورد نیاز را به منظور ریست رمز عبور خود طی کنید.

Recover Your Apple ID

اگر به هیچ یک از دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) خود دسترسی نداشته و یا کد تایید (Verification Code) را دریافت نکردیم چه کنیم؟

اگر به هیچ یک از دستگاه‌های مورد اعتماد یا همان Trusted Devices خود دسترسی ندارید می‌توانید از شماره تماس‌های مورد اعتماد (Trusted Phone Numbers) در راستای عبور از سطح امنیتی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) استفاده کنید. اگر بنا به هر دلیلی کد تاییدی دریافت نکردید، کافیست که گزینه Didn’t Get a Code را انتخاب نموده و گزینه Send Code to My Trusted Phone Number را انتخاب کنید تا کد تایید مورد نظر بار دیگر به شماره تماس مورد اعتمادتان ارسال شود.

اگر در ورود به اکانت خود ناموفق بودم، چطور می‌توانم به آن دسترسی داشته باشم؟

اگر در ورود به اکانت خود دچار مشکل شدید می‌توانید رمز عبورتان را با استفاده از روشی که پیش از این به آن اشاره کردیم ریست کنید. همچنین اپل بستری فراهم کرده که در شرایط خاص می‌توانید با ارسال درخواست نسبت به دسترسی مجدد به اکانت خود اقدام کنید. در صورت نیاز به توضیحات بیشتری در رابطه با این موضوع می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

آیا نیاز به حفظ کردن سوال امنیتی خاصی وجود دارد؟

خیر، قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) شرح داده شده در این مقاله نیازی به انتخاب سوال امنیتی و پاسخگویی به آن ندارد.

شرایط مورد نیاز به منظور فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) اپل آیدی چیست؟

به منظور استفاده بهینه از قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) دستگاه شما باید واجد شرایط زیر باشد:

  • سیستم عامل آیفون، آیپد یا آیپاد حداقل آی او اس 9 باشد.
  • سیستم عامل مک‌بوک OS X El Capitan بوده و حداقل نسخه 12.3 برنامه iTunes در آن نصب شده باشد.
  • سیستم عامل اپل واچ حداقل WatchOS 2 باشد.
  • در کامپیوترهای ویندوزی حداقل از نسخه 5 برنامه iCloud for Windows و نسخه 12.3.3 ابزار iTunes استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  هزینه تعویض گلس آیفون

اگر مکان دستگاهی که قصد لاگین شدن به اکانت را دارد با مکان واقعی آن تطابق نداشت چه کنیم؟

با فعال بودن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) در هنگام تلاش به منظور ورود یک دستگاه جدید به اکانت اپل آیدی شما کد شش رقمی برای دستگاه‌های قابل اعتماد شما ارسال می‌شود. در این شرایط مکانی از محصولی که برای اولین بار در تلاش است تا به اکانت شما وارد شود هم نمایش داده خواهد شد. از آنجایی که این مکان با توجه به IP شبکه دستگاه به طور غیر دقیق تخمین زده شده، این احتمال وجود دارد که تطابق دقیقی مابین مکان حقیقی آن و مکانی که نمایش داده می‌شود وجود نداشته باشد.

اگر از قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) در دستگاه‌های بهره‌مند از سیستم عامل قدیمی‌تر استفاده کنیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

چنانچه در دستگاه‌های بهره‌مند از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل آی او اس قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) را فعال کنید از شما درخواست می‌شود تا د شش رقمی مرحله دوم را به آخر رمز عبور اکانت خود اضافه نمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعویض قاب پشت iPhone 11 Pro | آیفون ۱۱ پرو

آیا امکان غیر فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد که کاربر در هر زمان که تمایل داشته باشید قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) خود را غیر فعال کند. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • با استفاده از لینک https://appleid.apple.com وارد صفحه اکانت اپل آیدی خود شوید.
  • در بخش با عنوان Security گزینه Edit را انتخاب کنید.
  • حال بر روی گزینه Turn Off Two-Factor Authentication کلیک کنید.
  • در این شرایط باید چند سوال امنیتی طرح کرده و تاریخ تولد خود را تایید کنید تا قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) غیر فعال شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) و نحوه فعال سازی آن خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. توصیه می‌کنیم که اگر آیفون یا آیپد شما از سیستم عامل آی او اس 9 بهره می‌برد حتما به منظور افزایش میزان امنیت اکانت خود قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی (Two-Factor Authentication) را در آن فعال کنید. چنانچه در مورد هر یک از موارد و بخش‌های شرح داده شده سوالی داشته و یا نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت قاب پشت iPhone XR

قیمت تاچ ال سی دی اس 6 ایج

قطعات گوشی آیفون اس ای 2020

تعمیرات موبایل


پیام‌رسان iMessage نسخه‌ی مخصوص مک‌او‌اس نیز دارد و در واقع اگر از کاربران آیفون و آیپد باشید، یکی از بهترین اپ‌های پیام‌رسان برای مک‌بوک یا آی‌مک شما، همین پیام‌رسان خواهد بود چرا که پیام‌ها و گفتگوها بین وسایل مختلف همگام‌سازی می‌شود. به عبارت دیگر می‌توانید تمام پیام‌هایی که در آیفون مشاهده می‌کنید را عیناً در iMessage مک‌بوک نیز مشاهده کنید. البته در صورت وجود آیفون، قابلیت ارسال پیامک یا SMS نیز وجود دارد!

در این مقاله به راه‌اندازی اولیه‌ی پیام‌رسان iMessage در مک‌او‌اس می‌پردازیم.

راه‌اندازی Messages در مک

برای استفاده از پیام‌رسان iMessage نه به آیفون نیاز است و نه به iCloud. صرفاً باید یک اپل آی‌دی داشته باشید. اما در صورت داشتن iPhone و MacBook‌ دیگر محصولات اپل، طبعاً امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال می‌توانید در مک و آیفون با یک Apple ID لاگین کنید و در مک پیامک موردنظر را بنویسید تا از طریق آیفون و در واقع سیم‌کارت، برای دیگران ارسال شود. به همین ترتیب می‌توانید پیامک دریافت شده در آیفون را از طریق مک‌بوک خویش چک کنید.

و اما ستاپ اولیه‌ی پیام‌رسان اپل در macOS:

ابتدا اپلیکیشن Messages را از طریق Dock‌ پایین صفحه یا فولدر Applications‌ یا با روش جستجو و غیره، اجرا کنید.

اجرا کردن اپلیکیشن در مک‌او‌اس با استفاده از Dock و Spotlight و Launchpad و فولدر Applications

اگر اولین مرتبه‌ی اجرای اپلیکیشن باشد، صفحه‌ی ورود نمایش داده می‌شود. برای ساخت اپل آی‌دی می‌توانید روی Create new Apple ID کلیک کنید و مراحل را طی کنید اما اگر پیشاپیش اپل آی‌دی داشته باشید، می‌توانید نام کاربری و پسورد را وارد کرده و لاگین کنید.

آموزش راه‌اندازی Messages در مک‌بوک و آی‌مک برای ارسال پیام و SMS

پس از ورود به حساب کاربری، از منوی Messages‌ بالای صفحه گزینه‌ی Preferences‌ را انتخاب کنید یا به جای استفاده از منو، کلید میانبر Command + ,  را فشار دهید.

آموزش راه‌اندازی Messages در مک‌بوک و آی‌مک برای ارسال پیام و SMS

در تب iMessage تنظیمات مدیریت حساب کاربری موجود است. دقت کنید که در بخش You can be reached for messages at، ایمیل و شماره تلفن شما موجود باشد چرا که در غیر این صورت پیام‌ها دریافت نمی‌شود.

آموزش راه‌اندازی Messages در مک‌بوک و آی‌مک برای ارسال پیام و SMS

اگر دو شناسه داشته باشید و به عنوان مثال هم Apple ID و هم شماره موبایل ثبت شده باشد، پیام‌های دریافتی مربوطه به هر دو دریافت می‌شود. برای تغییر دادن اولویت یکی از این موارد نسبت به دیگری، می‌توانید از بخش پایین پنجره استفاده کنید اما دقت کنید که اگر استفاده از اپل آی‌دی برای ارسال و دریافت پیام را در اولویت قرار بدهید، نمی‌توانید پیامک متنی ساده به کاربرانی که اپل آی‌دی ندارند مثل کاربران محصولات اندرویدی بفرستید!

اگر تیک گزینه‌ی Enable Messages in iCloud زده شده باشد، پیام‌هایی که قبلاً در آیفون دریافت یا ارسال کرده‌اید، از طریق سرویس ابری آی‌کلود اپل، همگام‌سازی می‌شود و در مک‌بوک قابل مشاهده خواهد بود. البته می‌بایست همگام‌سازی پیام‌ها از طریق آی‌کلود را در تنظیمات وسایل مختلف مثل آیفون فعال کنید.

آموزش راه‌اندازی Messages در مک‌بوک و آی‌مک برای ارسال پیام و SMS

برای اطلاعات بیشتر در مورد همگام‌سازی پیام‌ها و تنظیمات مربوطه به مقاله‌ی زیر مراجعه فرمایید:

چگونه پیام‌های iMessages و اپ Messages اپل را در تمام محصولات همگام‌سازی کنیم؟

در صورت عدم نمایش شماره تلفن در تنظیمات اپ Messages، سراغ گوشی بروید و اطمینان حاصل کنید که iMessage فعال است. به این منظور می‌بایست اپلیکیشن Settings آیفون را اجرا کنید و روی Messages تپ کنید. اگر گزینه‌ی Use your Apple ID for iMessage در ابتدای صفحه‌ی بعدی دیده می‌شود به این معنی است که iMessage را فعال نکرده‌اید. کافی است روی این گزینه تپ کنید و ورود به حساب کاربری را انجام بدهید و در مک نیز با همین حساب کاربری ورود انجام بدهید.

آموزش راه‌اندازی Messages در مک‌بوک و آی‌مک برای ارسال پیام و SMS

پس از این تغییرات، شماره موبایل شما در صفحه‌ی تنظیمات Messages نمایش داده می‌شود البته ممکن است همگام‌سازی اطلاعات و تنظیمات چند دقیقه طول بکشد. لذا صبر کنید و پس از دقایقی بررسی کنید که شماره تلفن اضافه شده است یا خیر. به علاوه دسترسی به اینترنت در آیفون و مک‌بوک ضروری است.