تکنولوژی

آموزش فعال کردن DFU Mode در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل

“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvatech.com/inc_newtheme/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}


حالت DFU یا Device Firmware Update حالتی برای بروزرسانی فرم‌ویر آیفون و آیپد و همین‌طور انجام دادن امور خاصی مثل جیلبریک کردن یا از حالت جیلبریک خارج کردن گوشی‌ها و تبلت‌های اپل است. برای فعال کردن حالت DFU در آیفون‌های قدیمی و جدید و آیپدها و آیپاد تاچ، می‌بایست از دکمه‌ی پاور، ولوم پایین و دکمه‌ی خانه و نرم‌افزار iTunes استفاده کنید. روش کار در مورد مدل‌های مختلف آیفون قدری متفاوت است.

در این مقاله به روش فعال کردن DFU Mode در آیفون‌های 7 و 8 و همین‌طور iPhone X می‌پردازیم. با ما باشید.

فعال کردن حالت DFU در آیفون 8 و نسخه‌های بعدی

در آیفون 8 و آیفون ایکس و همین‌طور آیفون‌های جدید اپل، iPhone XR و iPhone XS با توجه به اینکه برخی دکمه‌های فیزیکی برای فعال کردن SOS Mode استفاده می‌شوند، روش فعال کردن DFU کمی متفاوت است. مراحل کار به این صورت است:

آیفون 8 یا آیفون ایکس را به کامپیوتر ویندوزی یا مک‌بوک و آی‌مک‌های اپل متصل کنید.

نرم‌افزار iTunes را اجرا کنید.

گوشی را کاملاً خاموش کنید.

برای خاموش کردن آیفون‌های جدید، از روشی که اشاره کردیم استفاده کنید:

نحوه خاموش کردن آیفون XS و XR و همین‌طور iPhone X اپل

دکمه‌ی پاور در سمت راست آیفون را فشار داده و 3 ثانیه نگه دارید.

دکمه‌ی ولوم پایین یا کم کردن صدا در سمت چپ گوشی را فشار داده و نگه دارید و البته دکمه‌ی پاور را رها نکنید.

حدود ۱۰ ثانیه دکمه‌های ولوم پایین و پاور را همچنان نگه دارید. اگر لوگوی اپل نمایش داده شود به این معنی است که دکمه‌ها را بیش از حد نگه داشته‌اید. مجدداً مراحل را تکرار کنید.

پس از حدود ۱۰ ثانیه، فقط دکمه‌ی پاور را رها کنید. دکمه‌ی ولوم پایین را حدود 5 ثانیه بعد رها کنید. در این مرحله هم اگر صفحه‌ی Plug into iTunes نمایش داده شود به این معنی است که دکمه‌ی ولوم را دیر رها کرده‌اید.

اگر صفحه خاموش باقی بماند به این معنی است که کار به درستی انجام شده و اکنون گوشی در حالت DFU Mode است.

چگونه آیفون 7 را به حالت DFU ببریم؟

در آیفون 7 هم برای فعال کردن حالت DFU به منظور ارتقای سیستم عامل و امور دیگر، از دکمه‌های ولوم پایین و پاور استفاده می‌شود. روش کار بدین صورت است:

آیفون 7 را خاموش کنید.

گوشی را به کامپیوتر ویندوزی یا مک متصل کنید.

آیتونز را اجرا کنید.

دکمه‌ی خاموش و روشن کردن گوشی در سمت راست را فشار داده و حدود 3 ثانیه نگه دارید.

در حالی که دکمه‌ی پاور را نگه داشته‌اید، دکمه‌ی ولوم پایین در سمت چپ گوشی را فشار دهید.

دو دکمه را حدود ۱۰ ثانیه نگه دارید. اگر بیش از حد صبر کنید، لوگوی اپل نمایش داده می‌شود و باید مجدداً گوشی را خاموش کرده و از نو تلاش کنید.

پس از ۱۰ ثانیه دکمه‌ی پاور را رها کنید و دکمه‌ی ولوم پایین را 5 ثانیه بیشتر نگه داشته و سپس رها کنید. در این مرحله هم اگر تعلل کنید، پیام Plug into iTunes نمایش داده می‌شود و باید از نو تلاش کنید.

اگر صفحه خالی یا مشکی باقی بماند، آیفون 7 در حالت DFU است و می‌توانید تعمیرات و تغییرات موردنظرتان را آغاز کنید.

آموزش فعال کردن DFU Mode در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل

آموزش فعال کردن DFU در آیفون 6s و نسخه‌های قبلی و تمام آیپدها و آیپاد تاچ اپل

در محصولات قدیمی‌تر اپل و همین‌طور iPad و iPod Touch روش فعال کردن DFU Mode یکسان بوده است. مراحل زیر را طی کنید:

گوشی یا تبلت یا مولتی‌مدیاپلیر آیپاد تاچ را به کامپیوتر یا مک متصل کنید.

آیتونز را اجرا کنید.

گوشی یا تبلت را خاموش کنید. برای این کار ابتدا دکمه‌ی پاور را 3 ثانیه نگه دارید و سپس اسلایدر slide to power off را به سمت راست حرکت داده و رها کنید.

آموزش فعال کردن DFU Mode در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل

حال دکمه‌ی پاور را فشار داده و نگه دارید.

پس از حدود 3 ثانیه، دکمه‌ی Home یا خانه که جلوی گوشی و تبلت است را فشار داده و نگه دارید. دکمه‌ی پاور را رها نکنید.

هر دو دکمه را به مدت حدود ۱۰ ثانیه نگه دارید. اگر لوگوی اپل نمایان شود به این معنی است که بیش از حد صبر کرده‌اید و باید از نو شروع کنید.

دکمه‌ی پاور را پس از ۱۰ ثانیه رها کنید و دکمه‌ی خانه را 5 ثانیه بیشتر نگه داشته و سپس این دکمه را هم رها کنید. دقت کنید که اگر پیام Plug into iTunes نمایش داده شود، باید از نو شروع کنید چرا که بیش از حد صبر کرده‌اید و دیر دکمه‌ی خانه را رها کرده‌اید.

اگر صفحه سیاه بماند، حالت DFU فعال شده است.

آموزش فعال کردن DFU Mode در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل


در مواقعی که آیفون خرابی نرم‌افزاری جدی دارد، از حالت DFU برای ریکاوری کردن استفاده می‌شود. به عنوان مثال اگر حین آپدیت کردن، دیوایس را خاموش کرده‌اید و اکنون به نظر می‌رسد که دیوایس آجر شده! و در واقع هیچ کاری انجام نمی‌دهد، می‌توانید DFU را فعال کنید و از طریق ویندوز یا مک‌او‌اس، بکاپی که قبلاً تهیه کرده‌اید را ری‌استور کنید و یا نسخه‌ای متفاوت از سیستم عامل را نصب کنید.

در این مقاله به شیوه‌ی فعال کردن حالت DFU در آیفون اس‌ای 2 که با نام iPhone SE 2020 نیز شناخته می‌شود، می‌پردازیم.

آشنایی با DFU Mode

منظور از Device Firmware Update که به اختصار DFU گفته می‌شود، حالتی است که برای بروزرسانی یا ری‌استور کردن سیستم عامل آیفون و آیپد طراحی شده است. در این حالت می‌توانید نسخه‌ی قدیمی‌تری از سیستم عامل را نصب کنید و در واقع دانگرید انجام دهید و همین‌طور می‌توانید بکاپی که چندی پیش تهیه کرده‌اید را ری‌استور کنید.

معمولاً زمانی که iPhone یا iPad مشکل نرم‌افزاری جدی پیدا می‌کند، استفاده از Recovery Mode توصیه می‌شود و مشکل با ری‌استور کردن بکاپ از طریق نرم‌افزار iTunes یا اپلیکیشن مدیریت فایل مک‌او‌اس که Finder نام دارد، حل می‌شود. اما گاهی اوقات حتی حالت ریکاوری هم پاسخ‌گو نیست! در این شرایط و قبل از مراجعه به مراکز تعمیرات تخصصی، می‌توانید شانس خود را با فعال کردن DFU Mode امتحان کنید که در واقع سطح پایین‌تری از ریکاوری کردن و تعمیرات نرم‌افزاری را امکان‌پذیر می‌کند.

قبلاً در مقاله‌ای با نحوه‌ی فعال کردن DFU در آیفون‌ها و آیپدها آشنا شدیم:

آموزش فعال کردن DFU Mode در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل

برای اطلاعات بیشتر در خصوص مشکلاتی که به کمک DFU Mode می‌توان حل کرد، مقاله‌ی زیر را مطالعه فرمایید:

آموزش فعال کردن DFU Mode در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل

فعال کردن DFU Mode در آیفون اس‌ای 2

قبل از شروع کار، iPhone SE خویش را به سیستم ویندوزی یا مک‌بوک و هر مک دیگری که در اختیار دارید متصل کنید. اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، می‌بایست آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار iTunes را از وب‌سایت رسمی اپل دریافت و نصب کرده باشید اما در مک‌او‌اس، آیتونز به صورت پیش‌فرض وجود دارد و نیازی به نصب کردن آن نیست.

دقت کنید که در نسخه‌های اخیر مک‌او‌اس، وظایف اپلیکیشن iTunes به اپ Music و اپ مدیریت فایل یعنی Finder سپرده شده است. لذا برای بروزرسانی کردن و ری‌استور کردن آیفون یا آیپد، می‌بایست از فایندر به جای آیتونر استفاده کنید.

حذف iTunes در نسخه‌ی جدید macOS و آشنایی با جایگزین‌های آن

علاوه بر این قبل از هر نوع تعمیرات نرم‌افزاری، از آنچه روی آیفون یا آیپد دارید، بکاپ تهیه کنید تا فایل‌های مهم از دست نرود!

اما روش فعال کردن حالت DFU:

ابتدا کلید ولوم بالا را فشار داده و رها کنید و بلافاصله کلید ولوم پایین را بزنید و رها کنید و در نهایت کلید پاور یا کلید کناری دیوایس را فشار دهید اما رها نکنید! این کلید را حدود ۱۰ ثانیه یا کمی بیشتر نگه دارید تا دیوایس خاموش و سپس روشن شود و همچنان کلید پاور را نگه دارید.

چگونه در مواقع خرابی iPhone SE 2، حالت DFU را فعال کنیم؟

زمانی که دیوایس روشن شد، بدون رها کردن کلید پاور، کلید ولوم پایین را فشار داده و حدود 5 ثانیه نگه دارید. اکنون انگشت خود را از روی کلید پاور بردارید اما کلید ولوم پایین را تا ۱۰ ثانیه‌ی دیگر همچنان نگه دارید. صفحه نمایش مشکی می‌ماند و چیزی نمایان نمی‌شود.

حال نرم‌افزار iTunes یا Finder را اجرا کنید. پیامی در خصوص فعال بودن حالت DFU‌ ظاهر می‌شود که البته واژه‌ی DFU در آن وجود ندارد بلکه از Recovery Mode سخن به میان آمده است:

چگونه در مواقع خرابی iPhone SE 2، حالت DFU را فعال کنیم؟

اکنون می‌توانید بکاپ قبلی را ری‌استور کنید یا نسخه‌ای دیگر از iOS را برای نصب روی آیفون اس‌ای 2 انتخاب کنید. البته iOS را از نو نصب کنید، طبعاً فایل‌های شخصی که روی گوشی داشتید، از بین می‌رود. تصمیم با شماست.

چگونه از DFU Mode خارج شویم؟

برای خروج از حالت DFU می‌بایست آیفون را به صورت اجباری، خاموش کرده و روشن کنید. مراحل کار به صورت زیر است:

  • کلید ولوم بالا را فشار داده و رها کنید.
  • بلافاصله کلید ولوم پایین را بزنید و رها کنید.
  • سریعاً کلید پاور را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که صفحه خاموش و روشن شود و لوگوی اپل روی صفحه نقش ببندد. در این حالت کلید پاور را رها کنید.

دقت کنید که برای ورود به DFU یا خروج از آن، نباید تأخیر زیادی بین رها کردن دکمه‌ها و زدن دکمه‌ی بعدی وجود داشته باشد. در این صورت کار خاصی انجام نمی‌شود و باید مراحل را از نو تکرار کرد. در پایان اگر از دیگر آیفون‌ها و آیپدها استفاده می‌کنید، روش ورود به حالت DFU را در مقاله‌ی زیر مطالعه فرمایید:

آموزش فعال کردن DFU Mode در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل