تکنولوژی

روش‌های رفع مشکل کار نکردن شورت‌کات‌های کیبورد

وقتی به میانبرهای صفحه کلید عادت می کنید ، دیگر  نمی توانید از آنها استفاده نکنید. آنها راحت و باعث صرفه جویی در وقت می شوند و به حداکثر رساندن بهره وری کمک می کنند. اگر نمی توانید از این مزایا استفاده کنید دلیلش این است که میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10 کامپیوتر شما کار نمی کنند (یا کار آنها متوقف شده است) ، به راستی که برای کار نکردن کلیدهای میانبر در ویندوز 10 چه باید کرد؟ ما در این راهنما از وب سایت سلام دنیا ، چند راه حل مفید برای رفع مشکل کلیدهای ترکیبی در کامپیوتر جمع آوری کرده ایم. 

راهنمای رفع مشکل میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10 ( کار نکردن کلیدهای ترکیبی در کامپیوتر )

اگر چه میانبرهای اصلی برای ویندوز وجود دارد که برای کل سیستم کار می کنند، اما همچنین می توانید میانبرهای صفحه کلید مخصوص برنامه را هم پیدا کنید که البته از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، برخی از میانبرهای Google Chrome ممکن است در Microsoft Edge کار نکنند.این موضوع طبیعی است. بنابراین ، قبل از اقدام به عیب یابی رایانه یا صفحه کلید خود مطمئن شوید که از کلیدهای ترکیبی صحیح استفاده می کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، رایانه (یا برنامه ای که به میانبرهای صفحه کلید پاسخ نمی دهد) را دوباره راه اندازی کنید. اگر در هنگام روشن شدن رایانه شخصی وضعیت به همین شکل است ، در قسمت بعدی به سراغ راه حل بروید.


حتما بخوانید: چگونه فایل زیپ (rar) را در ویندوز 10 باز کنیم؟


1. برای رفع مشکل میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10 پیکربندی استیکی کیز (Sticky Key) را تغییر دهید

برای انجام بعضی کارها از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید ،برای این کار یا می توانید کلیدهای ترکیبی را باهم یا به ترتیب فشار دهید ،یعنی  کلیدها را یکی یکی فشار دهید. اگر همزمان کلیدهای ترکیبی را فشار ندهید ، ممکن است میانبرهای صفحه کلید در رایانه شما کار نکنند. در این صورت ، شما باید کلید های چسبنده یا استیکی کیز را فعال کنید.
کلیدهای چسبنده یکی از ویژگی های ویندوز 10 است که به شما این امکان را می دهند هر بار یک کلید را برای میانبرهای صفحه کلید فشار دهید. اگر در حین انجام کارها با استفاده از میانبرهای صفحه کلید مشکل دارید ، کلیدهای چسبنده را در رایانه خود فعال کنید.

  • مرحله 1: منوی Windows Settings را باز کرده و گزینه “Ease of Access” را انتخاب کنید.
  • مرحله 2: به قسمت منو در فهرست سمت چپ بروید و Keyboard را انتخاب کنید.
  • مرحله 3: در آخر ، گزینه “Use Stick Keys” را تغییر دهید.
  • اگر این گزینه در رایانه شخصی شما فعال نشده باشد ، میانبرهای صفحه کلید کار نخواهند کرد ،گزینه را غیرفعال کنید و دوباره امتحان کنید. اگر فعال و غیرفعال کردن کلیدهای چسبنده تفاوتی ایجاد نکرد، رفع اشکال بعدی را دنبال کنید.

حتما بخوانید: آموزش کامل کار کردن با اکشن سنتر ویندوز 10 


2. برای رفع مشکل میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10 حالتهای صفحه کلید ویژه را غیرفعال کنید

برخی از صفحه کلیدهای مکانیکی حالت های خاصی دارند که کلیدها و میانبرهای خاصی را در رایانه ویندوز شما غیرفعال می کنند. به عنوان مثال صفحه کلیدهای بازی هنگام استفاده در حالت بازی ، کلیدهای Windows را بطور موقت قفل می کنند. به این ترتیب ، وقتی هنگام بازی روی کلید Windows به طور تصادفی کلیک کنید، منوی Start روی صفحه ظاهر نمی شود یا بازی شما را قطع نمی کند. اگر صفحه کلید را پس از استفاده از حالت Gaming به حالت برنامه نویسی عادی برگردانید، کلیدهای قفل شده غیرقابل استفاده می مانند. این باعث می شود برخی از میانبرها کار نکنند. نرم افزار صفحه کلید را راه باز کرده و حالت خاصی را که می تواند میانبرهای سیستم یا برنامه را تحت تأثیر قرار دهد را غیرفعال کنید.

3. برای رفع مشکل میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10 عیب یابی صفحه کلید را اجرا کنید

اگر خرابی میانبر صفحه کلید همچنان ادامه داشت ، می توانید از Windows Keyboard Troubleshooter برای تشخیص و رفع مشکلات صفحه کلید رایانه استفاده کنید.

  • مرحله 1: منوی Windows Settings را راه باز کرده و گزینه “Update & Security” را انتخاب کنید.
  • مرحله 2: به تب عیب یابی(Troubleshoot tab) بروید و روی صفحه کلید کلیک کنید.
  • مرحله 3: بعد ، روی دکمه “اجرای عیب یاب یا Run the troubleshooter ” کلیک کنید.

آموزش حل مشکل کار نکردن کیبورد در ویندوز 10

  • منتظر بمانید تا عیب یاب بررسی مشکل صفحه کلید را کامل کند. اگر این برنامه مشکلی را در  صفحه کلید رایانه شما شناسایی کند ، عیب یاب سعی به حل آنها خواهد کرد یا راه حلهای عیب یابی را به شما پیشنهاد خواهد داد.
  • اگر مشکلی مشاهده نشده بود روش بعدی را دنبال کنید.
  • سرویس Human Interface Device  را ریستارت و رفرش کنید
  • فعالیتهایی که در ویندوز رایانه شخصی خود اجرا می کنید توسط سرویسهای مربوطه در پس زمینه پشتیبانی می شوند. در ویندوز 10 ، کلیدهای ترکیبی / میانبرهای صفحه کلید توسط “سرویس Human Interface Device(HID)” پشتیبانی می شوند.

حتما بخوانید: چگونه درایور بلوتوث را در ویندوز 10 نصب کنیم 


اگر این سرویس به درستی کار نکند یا متوقف شود ، ممکن است برای استفاده از میانبرهای صفحه کلید در رایانه با مشکل روبرو شوید. برای شروع مجدد و رفرش مراحل زیر مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله 1: بر روی گوشه پایین سمت چپ نمایشگر رایانه خود کلیک راست کرده و از منوی دسترسی سریع یا Quick Access Menu گزینه Run را انتخاب کنید.
  • مرحله 2: services.msc را در دیالوگ باکس باز شده تایپ کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.
  • مرحله 3: بر روی “Human Interface Device Service” کلیک راست کرده و Start را از منوی زمینه انتخاب کنید.
  • اگر سرویس در حال اجرا است ، Restart را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: رفع مشکل پیوست نشدن فایل در جیمیل 


  • مرحله 4: بعد از آن ، دوباره روی سرویس کلیک راست کرده و این بار Refresh را انتخاب کنید.

5. برای رفع مشکل میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10 کلیدهای ترکیبی Windows Key را دوباره فعال کنید

  • مرحله 1: بر روی گوشه پایین سمت چپ نمایشگر رایانه خود راست کلیک کرده و از منوی دسترسی سریع گزینه Run را انتخاب کنید.
  • مرحله 2: در دیالوگ باکس باز شده gpedit.msc را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.
  • مرحله 3: در منوی سمت چپ از پنجره ” Local Group Policy Editor ” از  طریق این مسیر کار را انجام دهید: User Configuration- > Administrative Templates -> Windows Components -> File Explorer
  • روی آیتم با عنوان “غیرفعال کردن کلیدهای میانبر Windows Key” دوبار کلیک کنید.
  • مرحله 4: مطمئن شوید که روی گزینه Disabled (یا پیکربندی نشده) تنظیم شده باشد. برای ادامه روی گزینه Apply (اجرا) و  (OK) برای تایید کلیک کنید.

حتما بخوانید: راهنمای جامع تقسیم کردن صفحه نمایش در ویندوز 10


  • اگر بعد از انجام موارد بالا ، میانبرهای صفحه کلید هنوز مطابق انتظار کار نمی کنند ، رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید و دوباره امتحان کنید.

صفحه کلید را هم تمیز کنید

خوب زمانی که میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10 کامپیوترتان کار نمی کنند شما چطور این مشکل را رفع می کنید. بیشتر اوقات، آلودگی هایی که فضای کوچک و شکاف صفحه کلید رایانه تان را پوشانده اند را پیدا خواهید کرد. این آلودگی ها می توانند کلیدها را مسدود کنند و در نتیجه از کار کردن برخی میانبرها جلوگیری کنند. صفحه کلید رایانه خود را تمیز کرده و بررسی کنید که آیا این کار میانبرهای غیرفعال را بازیابی می کند یا خیر. قبل از تمیز کردن صفحه کلید ، می توانید درایور آن را به روز رسانی کنید. این کار ممکن است برای رفع مشکل مفید باشد. امیدوارم این مطلب از وب سایت سلام دنیا، برای شما مفید و کاربردی باشد.


مقالات مرتبط:

آموزش رفع مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10 با 9 روش طلایی

آموزش روشن شدن اتوماتیک و فعال سازی num lock در ویندوز 10

آموزش وصل شدن به وای فای مخفی در ویندوز 10

آموزش روشن کردن وای فای (Wi-Fi) در ویندوز 10 با سه روش ساده

روش کپی پیست و کات کردن با استفاده از کیبورد در سیستم عامل ویندوز و مک


شاید قبلاً هم با مشکل کار نکردن کیبورد لپ‌تاپ مواجه شده‌اید و در ویندوز ۱۰ نیز این مشکل وجود دارد. معمولاً اگر موس و کیبورد اکسترنال از طریق USB به لپ‌تاپ متصل شود، به درستی کار می‌کند اما گاهی کیبورد اصلی کیبورد غیرفعال می‌شود!

در این مقاله به چند راهکار ساده برای حل کردن مشکل کیبورد یا تاچ‌پد اصلی لپ‌تاپ می‌پردازیم که ممکن است یکی از راهکارهای ارایه شد برای لپ‌تاپ‌های ایسوس، اچ‌پی، Dell و لنوو و … کارساز باشد. بنابراین راه حل‌ها را یک‌به‌یک امتحان کنید.

آیا ویندوز و نرم‌افزار مشکل دارد یا کیبورد به صورت سخت‌افزاری خراب شده؟

اولین سوال این است که مشکل نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری؟ به عبارت دیگر زمانی که لپ‌تاپ را روشن می‌کنید و با کلیدی مثل F2 یا Delete تلاش می‌کنید که به محیط BIOS وارد شوید، آیا این اتفاق می‌افتد یا خیر؟ و همین‌طور اگر دو سیستم عامل روی لپ‌تاپ خود دارید، در سیستم عامل دیگر نیز کیبورد غیرفعال است؟ می‌توانید DVD نصب ویندوز را در درایو نوری قرار دهید و بررسی کنید که آیا در مراحل نصب ویندوز هم کیبورد غیرفعال است یا خیر. با پاسخ به این سوال ساده، می‌توان تصمیم گرفت که تعمیرات ساده امکان‌پذیر است یا باید لپ‌تاپ را به مراکز خدمات پس از فروش سپرد تا کیبورد آن به صورت سخت‌افزاری تعمیر شود.

و قدم بعدی: بررسی کنید که آیا تمام کلیدها کار نمی‌کند یا چند کیبورد خاص در یک ناحیه کار نمی‌کنند؟ ممکن است ضربه، فشار و یا نفوذ مایعات موجب کار نکردن کلیدهای خاصی شده باشد اما سایر کلیدها کار کنند. در این صورت باید لپ‌تاپ را به تعمیرگاه‌های تخصصی بسپارید و یا از گارانتی آن استفاده کنید. 

اما قبل از ارجاع به دفاتر خدمات پس از فروش، بهتر است نگاه دقیقی به کلیدها بیاندازید و با قلم‌موی نرم، جارو برقی و یا دمنده، تمیزکاری انجام دهید. پاک کردن کلیدهای کیبورد لپ‌تاپ به وسیله‌ی مسواک و اندکی الکل یا مایع تمیزکاری تجهیزات الکترونیکی نیز ممکن است ولیکن توجه کنید که فشار شدید یا مکش شدید به وسیله‌ی جاروبرقی، ممکن است خرابی را دوچندان کند!

تعمیرات نرم‌افزاری برای مشکل کار نکردن کیبورد لپ‌تاپ در ویندوز

اگر تاچ‌پد به درستی کار می‌کند و مشکل فقط کیبورد است، یک کیبورد اکسترنال به لپ‌تاپ وصل کنید. سپس در منوی استارت عبارت Device Manager را سرچ کنید و این ابزار ویندوزی را اجرا کنید. توجه کنید که در ویندوز ۱۰ نیازی به جست‌وجو نیست، کافی است روی منوی استارت راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Device Manager را انتخاب کنید.

در دیوایس منیجر لیست بخش‌های سخت‌افزاری نمایش داده می‌شود. روی Keyboards یا بخش مربوط به موس‌ها دبل‌کلیک کنید و سپس روی کیبوردی که کار نمی‌کند، راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Uninstall را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید کدام مورد، کیبورد اصلی لپ‌تاپ است، همه‌ی کیبوردها را آن‌اینستال کنید و سپس لپ‌تاپ را Restart کنید. درایور کیبورد پس از ری‌استارت کردن سیستم، به صورت خودکار نصب می‌شود.

حل مشکل کار نکردن کیبورد لپ‌تاپ در ویندوز

اگر درایور به صورت خودکار نصب نشده و کیبورد همچنان غیرفعال است، مجدداً به دیوایس منیجر مراجعه کنید و سپس روی Keyboards راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Scan for hardware Changes را انتخاب نمایید تا کیبورد شناسایی شود و درایور مربوطه نصب گردد.

راهکار نرم‌افزاری بعدی این است تنظیمات نرم‌افزار کمکی کیبورد و همین‌طور تنظیمات عمومی کیبورد در ویندوز را بررسی کنید. به همراه برخی کیبوردهای حرفه‌ای و محصولات گیمینگ، نرم‌افزاری ارایه می‌شود که برای سفارشی کردن عملکرد کلیدهای کیبورد، نور پس‌زمینه‌ی کیبورد و … کاربرد دارد. اگر چنین نرم‌افزاری نصب کرده‌اید، تنظیماتی که اخیراً تغییر داده‌اید را به حالت قبل برگردانید و یا تمام تنظیمات را به حالت پیش‌فرض برگردانید.

در ویندوز تنظیماتی برای استفاده‌ی بهتر از کیبورد در نظر گرفته شده که ممکن است عملکرد سریع کلیدها را با تأخیر همراه کند. برای بررسی تنظیمات کیبورد و قابلیت مفید Filter Keys به اپلیکیشن Settings ویندوز ۱۰ مراجعه کنید.

حل مشکل کار نکردن کیبورد لپ‌تاپ در ویندوز

سپس روی Ease of Access کلیک کنید و تب Keyboards را از سمت چپ صفحه انتخاب کنید. اکنون در سمت راست سوییچ مربوط به Filter Keys را در حالت Off قرار دهید.

حل مشکل کار نکردن کیبورد لپ‌تاپ در ویندوز


شورت‌کات‌های کیبورد در برنامه‌های مختلف کارها را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنند. پس از مدتی استفاده از یک برنامه‌ی خاص به استفاده از شورت‌کات‌ها عادت می‌کنید در حدی که اگر شورت‌کاتی درست کار نکند، حسابی عصبانی می‌شوید! اما چاره‌ی کار چیست؟ آیا مشکل از کلیدهای خراب کیبورد است یا مشکل نرم‌افزاری است؟ همه‌ی احتمالات مطرح است و باید ترفندهای مختلف رفع مشکل را امتحان کرد.

در ادامه به راه حل‌های پیشنهادی برای رفع مشکل کار نکردن شورت‌کات‌های کیبورد می‌پردازیم.

آیا کلیدهای صحیح را می‌زنید؟

قبل از هر چیز دقت کنید که برخی از کلیدهای میانبر به برنامه‌ی خاصی مربوط می‌شود و در سایر برنامه‌ها عملکرد متفاوتی دارد. برخی شورت‌کات‌ها به سیستم عامل ویندوز یا مک‌او‌اس مربوط می‌شود و در بیشتر نرم‌افزارها نیز کار می‌کند اما برخی دیگر در نرم‌افزارها کارایی ندارند. در هر صورت هر زمان که شورت‌کاتی درست کار نمی‌کند، بررسی کنید که آیا کلید میانبر صحیحی را فشار می‌دهید یا خیر.

ری‌استارت کردن سیستم

شاید برنامه‌ی خاصی را اجرا کرده‌اید که کارکرد کلیدهای کیبورد یا شورت‌کات‌ها را تغییر می‌دهد و مشکل‌ساز شده است. اگر نرم‌افزار خاصی اخیراً نصب شده یا برنامه‌ی خاصی را دقایقی قبل اجرا کرده‌اید و پس از آن مشکل شورت‌کات‌ها پیش آمده، طبعاً بهترین چاره این است که آن نرم‌افزار را ببندید یا آن‌اینستال کنید.

راهکار دیگر این است که سیستم عامل را از نو اجرا کنید. به عبارت دیگر کامپیوتر را ری‌استارت کنید. شاید پس از ری‌استارت کردن و قبل از اجرا کردن برنامه‌های خاص، شورت‌کات‌های موردنظر شما مثل همیشه صحیح کار کنند.

تنظیمات Sticky Keys ویندوز را چک کنید

در سیستم عامل ویندوز برخی شورت‌کات‌ها به صورت فشار دادن هم‌زمان چند کلید تعریف شده و برخی دیگر به صورت فشار دادن کلیدها با ترتیبی خاص تعریف شده است. در مورد دسته‌ی اول، اگر کلیدها را تقریباً هم‌زمان می‌زنید اما اتفاق موردنظر نمی‌افتد، ممکن است سهواً یا عمداً Sticky Keys را فعال کرده باشید. منظور از Sticky Keys، امکان اجرا کردن شورت‌کات‌ها با فشار دادن کلیدها به صورت پشت‌سرهم است. در واقع این ویژگی برای معلولین مفید است که شاید نتوانند به سرعت و سریع، چند کلید را هم‌زمان فشار دهند.

برای غیرفعال کردن استیکی کیز، اپلیکیشن تنظیمات ویندوز ۱۰ را اجرا کنید. برای اجرا کردن این اپ می‌توانید روی آیکون چرخدنده در گوشه‌ی منوی استارت کلیک کنید. روش دیگر استفاده از کلید میانبر Win + I است.

در صفحه‌ی اصلی تنظیمات روی Ease of Access کلیک کنید.

روش‌های رفع مشکل کار نکردن شورت‌کات‌های کیبورد

در صفحه‌ی باز شده روی گزینه‌ی Keyboard در ستون کناری یا در بالای صفحه کلیک کنید.

روش‌های رفع مشکل کار نکردن شورت‌کات‌های کیبورد

سپس در سمت راست یا پایین صفحه، سوییچ گزینه‌ی Use Stick Keys را در وضعیت Off یا خاموش قرار دهید.

روش‌های رفع مشکل کار نکردن شورت‌کات‌های کیبورد

حتی اگر قابلیت استیکی کیز را تاکنون فعال نکرده‌اید، بهتر است سوییچ موردبحث را یک بار به وضعیت On و پس از لحظاتی به حالت Off جابجا کنید. شاید با همین ترفند ساده مشکل حل شود.

غیرفعال کردن مودهای خاص کیبورد

برخی از کیبوردهای حرفه‌ای و کیبوردهای گیمینگ، مودهای خاصی دارند که در صورت فعالسازی، کارکرد کلیدها تغییر می‌کند یا برخی از شورت‌کات‌ها و دکمه‌ها غیرفعال می‌شود. به عنوان مثال در کیبوردهای گیمینگ ممکن است قابلیتی برای غیرفعال کردن دکمه‌ی Win وجود داشته باشد. علت این است که بازی‌خور حین بازی تصادفاً کلید Win را فشار ندهد که موجب باز شدن منوی استارت و حتی خروج از بازی می‌شود!

اگر کیبورد شما دکمه‌ی خاصی برای تغییر مود و فعال کردن Gaming Mode دارد یا نرم‌افزار کمکی آن را نصب کرده‌اید که کارکرد کیبورد را تغییر می‌دهد، تنظیمات و مود فعال را چک کنید.

روش‌های رفع مشکل کار نکردن شورت‌کات‌های کیبورد

بد نیست از نرم‌افزار کمکی خارج شوید و سرویس پس‌زمینه‌ی مربوط به آن را به صورت اجباری ببندید. شاید با همین ترفند ساده، مشکل حل شود. اما در نهایت می‌بایست تنظیمات نرم‌افزار کمکی کیبورد را چک کنید و از غیرفعال کردن شورت‌کات‌ها و کلیدهای خاص جلوگیری کنید.

در صورت نصب کردن برنامه‌های جانبی که کار کلیدهای کیبورد و موس را تغییر می‌دهند هم ممکن است مشکلاتی نظیر کار نکردن شورت‌کات‌ها پیش بیاید. تنظیمات این نوع برنامه‌ها را چک کنید و در صورت نیاز برای تست، پردازش مربوط به برنامه را ببندید.

آموزش کار با تاسک منیجر ویندوز ۱۰ و پردازش‌هایی که نباید بست!

استفاده از ابزار عیب‌یابی کیبورد

ویندوز ۱۰ ابزارهایی برای عیب‌یابی و رفع مشکلات مختلف دارد. یکی از ابزارهای عیب‌یابی، به کیبورد مربوط می‌شود. با اجرا کردن این ابزار، سوالاتی در خصوص مشکل پیش آمده پرسیده می‌شود و راه حل‌های پیشنهادی ارایه شده و بعضاً به صورت خودکار انجام می‌شود. لذا ممکن است مشکل کیبورد به راحتی رفع شود.

برای اجرا کردن ابزار عیب‌یابی مربوط به کیبورد، اپ تنظیمات ویندوز ۱۰ را اجرا کنید و در صفحه‌ی اصلی آن روی Update & Security کلیک کنید.

روش‌های رفع مشکل کار نکردن شورت‌کات‌های کیبورد

حال در تب Troubleshoot  روی گزینه‌ی Keyboard کلیک کنید.

و سپس روی دکمه‌ی Run the troubleshoote  کلیک کنید.

ری‌استارت کردن سرویس HID و نوسازی آن

در ویندوز سرویس یا به عبارت دیگر پردازش پس‌زمینه‌ی خاصی برای مدیریت کردن ابزارهای تعاملی کاربر با کامپیوتر نظیر موس و کیبورد وجود دارد. به این ابزارها، HID یا Human Interface Device گفته می‌شود.

برای ری‌استارت کردن سرویس مربوط به HID، ابتدا روی آیکون منوی استارت راست‌کلیک کرده و Run را انتخاب کنید تا پنجره‌ی اجرا کردن دستورات باز شود.

می‌توانید از شورت‌کات Win + R نیز استفاده کنید.

دستور services.msc را تایپ کرده و Enter را فشار دهید یا روی OK کلیک کنید.

در پنجره‌ی باز شده روی سرویسی با نام Human Interface Device Service راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Start را انتخاب کنید، البته اگر این گزینه فعال است و نشان می‌دهد که این سرویس به دلیلی متوقف شده است!

اگر این سرویس از قبل اجرا شده، روی گزینه‌ی Restart کلیک کنید تا بسته و از نو اجرا شود.

راهکار و ترفند بعدی این است که پس از راست‌کلیک کردن، روی Refresh کلیک کنید تا نوسازی انجام شود.

فعال کردن شورت‌کات‌های شامل کلید Win

شاید از شورت‌کات‌هایی استفاده می‌کنید که یک کلید آن، کلید Win است و به دلیل غیرفعال کردن این شورت‌کات‌ها، مشکل پیش آمده است. برای رفع مشکل می‌توانید از ابزار گروپ پالسی ادیتور استفاده کنید که البته در نسخه‌ی خانگی ویندوز ۱۰ موجود نیست. برای فعالسازی این نوع شورت‌کات‌ها، پنجره‌ی Run را باز کنید.

دستور gpedit.msc را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.

در ستون کناری از پنجره‌ی Local Group Policy Editor، مسیر زیر را طی کنید:

User Configuration > Administrative Templates > Windows Components > File Explorer

و سپس در سمت راست روی Turn off Windows Key hotkeys دبل‌کلیک کنید.

در بالای پنجره‌ی باز شده گزینه‌ی Not Configured یا Disabled را انتخاب کنید و روی OK یا Apply کلیک کنید.

پس از این تغییر بد نیست سیستم را ری‌استارت کنید.