تکنولوژی

چند راه حل رفع مشکل وسایل USB که مرتباً قطع و وصل می‌شوند

دسترسی به نزدیک ترین متخصصین
این محتوا را متخصص فنی رسته صوتی تصویری آچارباز، بررسی و تایید کرده است.

طی چند سال گذشته شرکت ال جی (LG) یک روند صعودی در کمیت و کیفیت تولیدات خود داشته و از یک شرکت محدود تولید کننده لوازم صوتی و تصویری به تولید کننده بزرگ کلیه لوازم منزل تبدیل شده است.

در میان انبوه تولیدات ال جی در طی چند سال گذشته مواردی از ضعف در طراحی و تولید دیده می‌شود که سری LN و ضعفی که در بخش Back Light آن وجود دارد از معروفترین این نمونه‌ها است که به دلیل استفاده از LED های بی‌کیفیت در مدت کوتاهی دچار نقص شده و مصرف کننده را به فکر تعمیر تلویزیون ال جی می‌اندازد. خرابی‌ها و مشکلاتی که در مسیر انتقال تلویزیون به تعمیرگاه ایجاد می‌شوند، باعث شده تا صاحبان تلویزیون ال جی به دنبال راهی برای تعمیر تلویزیون در منزل باشند. خرابی بک لایت تلویزیون ال جی یکی از عیوب شناخته شده در بین تعمیرکاران تلویزیون در طی چند سال گذشته شده است. در این مقاله برخی از مهم‌ترین مشکلات تلویزیون های ال جی توس تیم آچارباز بررسی شده است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • 1-مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی
  • 2- تلویزیون در حالت HDMI تصویر ندارد
  • 3- نحوه تعمیر آداپتور تلویزیون ال ای دی ال جی
  • 4- علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی
  • 5- علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی
  • 6- ویروسی شدن تلویزیون ال جی
  • 7-رفع مشکل ریست شدن تلویزیون ال جی
  • 8-پیغام device is disconnected در تلویزیون ال جی
  • تلویزیون های ۴۲lw5700 و ۴۷lw5700
  • تلویزیون های ال جی به مدل ۴۲LN5420 و ۴۷LN5420
  • تلویزیون ۴۲Led5600
  • تلویزیون ال جی مدل LF540T
  • تلویزیون ال جی مدل UH850
  • تلویزیون ال جی مدل UF850
  • تلویزیون ال جی معروف به اسکارلت ۴۲lg60r و ۴۲lh700
  • تلویزیون های ال جی سری LB
  • تلویزیون سری LD
  • عیب های تلویزیون ال جی سری LA
  • تلویزیون ال جی سری C
  • تلویزیون های ال سی دی ال جی سری B
  • تلویزیون های سری LF
  • تلویزیون های ال جی سری LY
  • تلویزیون های ال جی سری LX مدل ۴۲ Lx 552

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

این ایراد معمولا در هر تلویزیونی وجود دارد که پیشتر در مقاله عمومی تر تلویزیون ها در مورد علت خاموش و روشن شدن تلویزیون در این باره صحبت کرده ایم. اما در مورد تلویزیون های ال جی، این ایراد بیشتر در سری LN و به خصوص مدل‌های بدون گارانتی پیدا می‌شود. قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه پخش صدا هنوز ادامه دارد، می‌تواند به بخش‌های مختلفی که هرکدام صدها قطعه دارند مربوط باشد. اما اغلب قطع شدن نور بک لایت تلویزیون بوده، که باعث قطعی تصویر شده است.

در تلویزین‌های ال جی سری LN این ایراد یک ضعف کارخانه‌ای بوده، که با تعمیر بک لایت و اصلاحاتی که روی آن انجام خواهد گرفت رفع و درصد احتمال خرابی را بسیار کم خواهد کرد. اگر این ایراد را در تلویزیون ال ای دی معمولی ال جی خود مشاهده می‎‌کنید باید به دنبال رفع ایراد در لامپ‌های ال ای دی باشید. سوختن تمام لامپ‌های LED می‌تواند باعث قطعی تصویر تلویزیون شود.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های ال جی، در مدل‌های مختلف متفاوت است. به طور مثال خاموشی ناگهانی تلویزیون های LED ال جی سری LW، مربوط به مین برد آن‌ها است و یا خاموشی ناگهانی تلویزیون ال ای دی، ال جی در اغلب مربوط به برد پاور است.

برای تعمیر کولر آبی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
دریافت قیمت
۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶

تلویزیون خود به خود خاموش شد

1- نوسانات برق

تلویزیون‌های امروزی با ولتاژ پایین برق کار می‌کنند، این مسئله موجب می‌شود با نوسانات برق، تلویزیون به ناگهان خاموش شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون، به پریز برق جلوگیری کنید و از محافظ برق استفاده کنید.

اگر نوسان برق باز هم ادامه پیدا کند، ممکن است به برد پاور تلویزیون آسیبی جدی وارد کند. برد پاور وظیفه تامین ولتاژ و آمپر مین برد را دارد، با خرابی آن در عملکرد مین برد نیز اختلال ایجاد می‌شود. از کار افتادن مین برد، در بیشتر موارد باعث سوختگی CPU تلویزیون شده و خاموشی خود به خود آن را به همراه دارد، برای رفع این موارد باید مین برد تلویزیون تعویض شود. گاهی اوقات هیچ نوسان برقی در کار نیست و خرابی مین برد، تنها به دلیل فرسودگی آن است. فرسودگی مین برد، اغلب به دلیل روشن ماندن تلویزیون برای زمان‌های طولانی است.

یک عامل ساده، که بی توجهی به آن می‌تواند به سادگی روی قطعات تاثیر گذاشته و باعث اتصالی تلویزیون شود، استفاده از کابل‌های HDMI نامناسب است. برای اتصال تلویزیون به سایر دستگاه‌ها، تنها از کابل‌های ارائه شده و اورجینالی که همراه خود دستگاه هستند استفاده کنید.

2- فلش آلوده ویروسی

یک عامل دیگر، برای خاموش شدن خود به خود تلویزیون هوشمند، اتصال فلش‌های ویروسی به دستگاه است. که باعث از کار افتادن قطعات اصلی تلویزیون می‌شود.

تلویزیون هنگام کار کردن هنگ می کند و خاموش و روشن می شود

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران تلویزیون ال جی، با آن روبرو می‌شوند هنگ کردن در حین کار و سپس خاموش و روشن شدن است. مشکل هنگ کردن در تلویزیون ال جی، مربوط به خرابی مین برد دستگاه است. این قطعه قابل تعمیر بوده و نیازی به تعویض قطعه نیست. بهتر است برای تعمیر تلویزیون ال جی و رفع مشکل مین برد هرچه سریع تر اقدام کنید و از آسیب های بعدی جلوگیری کنید.

2- تلویزیون در حالت HDMI تصویر ندارد

ابتدا دستگاه را ریست نرم افزاری کنید و سپس از درستی اتصالات دستگاه مطمئن شوید. در صورت برطرف نشدن ایراد، از بخش خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید.
استفاده از کابل HDMI نا مرغوب نیز می‌تواند باعث خاموشی ناگهانی و یا قطع تصویر در تلویزیون شود. بهتر است از به کاربردن کابل‌های تقلبی و نامرغوب بپرهیزید و از کابل HDMI استاندارد ارائه شده با تلویزیون بهره ببرید.

3- چطور اشکال آداپتور تلویزیون LED ال جی را برطرف کنیم؟

تعمیر منبع تغذیه تلویزیون LED از تعمیر تغذیه تلویزیون CRT ساده‌تر است، چون به نسبت کوچک‌تر است و معمولا دارای یک خروجی ۱۲ ولت با جریان 2 تا 4 آمپر است. بعضی از مدل‌ها دارای خروجی ۱۸ یا ۲۴ ولت هستند. امروزه مدارات منبع تغذیه و مادربرد روی یک برد طراحی می‌شوند، مانند تلویزیون های جدید LED ال ای دی ال جی. در حالی که در مدل‌های قدیمی‌تر در ماژول جدا طراحی می شدند.

تعمیر آداپتور منبع تغذیه تلویزیون بسیار ساده است، زیرا به راحتی می توان با جایگزین یک مدل سالم از خرابی آن اطمینان حاصل کرد. همچنین می توان از دستگاه منبع تغذیه خارجی برای تست تلویزیون (از طریق جک ورودی) استفاده کرد.

اگر از منبع تغذیه دسترسی نداشتید می توان از طریق عیب یابی ( نداشتن ولتاژ، پایین بودن ولتاژ و نوسان ولتاژ) به رفع عیب آن پرداخت. با استفاده از لامپ ۲۴ ولت اتومبیل که خروجی آداپتور به آن متصل می شود، می توان این تست را انجام داد. اگر لامپ پر نور بود منبع سالم است و اگر به حالت چشمک زن یا کم نور روشن شد، منبع تغذیه خراب است.

4- علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی

تلویزیون روشن می کنید اما بجز سیاهی صفحه چیزی نخواهید دید، بعد از کمی جستجو متوجه می شوید که کانال های تلویزیون از بین رفته اند. دلیل اصلی از بین رفتن کانال های تلویزیون آی سی حافظه مین برد تلویزیون هست که حتما باید تعویض شود  اگر به سرعت این قطعه را تعمیر نکنید موجب خرابی تلویزیون خواهد شد.

پیغام Not Programmed در تلویزیون ال جی یعنی چه؟

برای بسیاری از کاربران این پرسش پیش آمده که، not programmed در تلویزیون ال جی یعنی چه؟ در اولین قدم برای رفع آن، باید ببینید که آیا تلویزیون به درستی نصب شده و اتصالات مشکلی دارند یا نه؟ کابل‌های مربوط به تلویزیون را چک کرده و از سالم بودن آن‌ها اطمینان یابید.

در مواردی ارسال این پیغام از تلویزیون، به معنای این است که، کانال یابی به درستی انجام نشده است. شما می‌توانید برای کانال یابی تلویزیون از دو روش دستی و خودکار استفاده کنید. در اغلب موارد کاربران، گمان می‌کنند که با ریست تلویزیون می‌توانند خطا را برطرف کنند. این در حالی است که تنها راه برای رفع آن، کانال یابی به صورت دستی و یا خودکار است، در ادامه به آموزش کانال یابی خودکار می‌پردازیم:

آموزش کانال یابی خودکار Auto tuning

  • وارد بخش تنظیمات تلویزیون بشوید.
  • حالا گزینه setup را انتخاب کرده و سپس روی auto tuning بروید.
  • پنجره‌ای باز خواهد شد که از شما می‌خواهد، منبع ورودی را برای تنظیم کانال انتخاب کنید. روی next بزنید.
  • سپس باید روی دکمه start کلیک کنید، تا فرایند کانال یابی انجام شود.
  • کانال یابی با موفقیت انجام شد، حالا باید close را بزنید.

5- علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی

هنگام نگاه کردن برنامه مورد علاقه خود نور تلویزیون کم می شود و شما قادر نیستید که برنامه را بدرستی ببینید؛ قبل از هرکاری مطمئن شوید که تنظیمات اصلی بهم نریخته استغ بعد از اینکه متوجه شدید که اشکال از تنظیمات نیست با این مورد را در نظر بگیرید که فسفر بکار رفته در پلاسمای تلویزیون دچار کاهش کیفیت خواهد شد. در چنین موردی توصیه می کنیم که به  هیچ عنوان خودتان دست بکار نشوید و از یک متخصص حرفه ای تعمیرات تلویزیون استفاده کنید.

6- ویروسی شدن تلویزیون ال جی

تلویزیون های هوشمند همانند دیگر وسایل هوشمند ویروس می تواند منتقل شود و باعث آسیب دیدگی تلویزیون شما شود؛ برای از بین بردن ویروس تلویزیون باید تمام تنظیمات تلویزیون را ریست کنید و به حالت قبل برگردانید. برای اطلاع از نحوه ریست شدن می توانید به مقاله « چگونه تلویزیون ال جی را ریست کنیم؟ » مراجعه کنید. در این مقاله نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون ال جی مرحله به مرحله آموزش داده شده است.

7- با ریست شدن ناگهانی تلویزیون ال جی چه کنیم؟

مشکل ریست شدن تلویزیون ال جی، به خرابی منبع تغذیه یا برد پاور تلویزیون بر می‌گردد. برد پاور ولتاژ‌های AC را به ولتاژ‌های DC که برای کار قطعات مختلف نیاز است تبدیل می‌کند. برای رفع اشکال ریست شدن، باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا قطعه برد پاور را عیب یابی و تعمیر کند.

8- پیغام device is disconnected در تلویزیون ال جی چیست؟

پیغام device is disconnected در تلویزیون ال جی، گاهی در قسمت راست صفحه نمایش تلویزیون ظاهر شده و می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اغلب ظاهر شدن این پیام، مربوط به خرابی دانگل وای فای تلویزیون است. می‌توانید دانگل را تعویض کنید، اما اگر اگر بعد از تعویض دانگل هنوز با این پیغام روبرو می‌شوید، باید برای سرویس و تعمیر تلویزیون خود اقدام کنید.

بررسی مشکلات در مدل های مختلف تلویزیون‌های ال جی

تلویزیون های ۴۲lw5700 و ۴۷lw5700

تلویزیون‌های ال جی مدل LW بیشتر دچار خرابی مین برد می‌شوند، در صورت اختلال در این مدل ابتدا تلویزیون چندبار خاموش و روشن شده و سپس در حالت استند بای قرار می‌گیرد. مین برد مین برد در ۹۰ در صد موارد این اختلال مین برد قابل تعمیر است و به راحتی می‌توان آن را برطرف کرد.

اگر تلویزیون ال جی شما با هرمدلی احتیاج به تعمیر داشت فقط کافیست به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز سر بزنید و درخواست خود را در آن ثبت نمایید، آچارباز بهترین سرویسکاران را برای شما می‌فرستد.

تلویزیون ۴۲Led5600

تلویزیون های ال جی مدل LED نیز روی حالت استندبای می مانند و در بعضی موارد ورودی HDMI آنها غیر فعال می شود که مشکل از مین برد است

تلویزیون های ال جی در مدل ۴۲LN5420 و ۴۷LN5420

تلویزیون های سری LN بیشتر در قسمت پاور و بک لایت دچار خرابی می شوند، در این حالت تصویر به طور کامل سیاه شده اما صدا از تلویزیون پخش می‌شود. این مدل نیاز به تغیراتی بر روی بردها دارند که مشکل برطرف شود و خطا تکرار نشود. اگر کنجکاور هستید که بک لایت تلویزیون چیست و علائم خراب بک لایت تلویزیون چیست، مقاله اش را اینجا بخوانید.

تلویزیون ال جی مدل LF540T

این سری تلویزیون LF اکثرا در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند به این صورت که تلویزیون خاموش و روشن میشود و زمانی که آرم تلویزیون نمایان می شود دوباره خاموش میشود و در برخی موارد آرم باقی مانده و دیگر هیچگونه تغییری در صفحه نمایش دیده نمیشود در تولید تلویزیون‌های LF از مدل‌های مختلفی بک لایت استفاده شده است، به همین دلیل تعمیر این تلویزیون روش‌‌های مختلفی دارد. مدل ۴۳LF540T سری LF ال جی بیشترین ایراد در قسمت مین برد را داراست .در این مدل تلویزیون روشن و خاموش می شود که با تعویض مین برد ایراد بر طرف خواهد شد.

تلویزیون ال جی مدل UH850

در سری تلویزیون UH در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند و در اکثر موارد شبکه های دیجیتال آن تنظیم نمیشود و یا تلویزیون خاموش روشن میشود.

تلویزیون ال جی مدل UF850

تلویزیون مدل UF850 در مواقع اتصال USB و اتصال به اینترنت دچار ایراد میشود و تلویزیون در حالت استند بای می ماند.

تلویزیون ال جی معروف به اسکارلت ۴۲lg60r و ۴۲lh700

تلویزیون های ال سی دی ال جی معروف به اسکارلت که حدود چندین سال از عمر آنها می گذره تلویزیون های بسیار با کیفت و دارای مدیریت زمان می باشند. معمولا خرابی این نوع تلویزیون ها، خاموش و روشن شدن هنگام کار است که در بعضی از مواقع صدای تلویزیون قطع می شود و هنگ می کنند که این مشکل مربوط به مین برد تلویزیون است که در اکثر موارد مین برد قابل تعمیر است و تعمیرات با قطعات اصلی انجام می شود و نگرانی برای برگشت به این عیب وجود ندارد. تعمیرات با ضمانت نامه کتبی انجام می شود که بعد از تعمیر تلویزیون به مشتری تحویل داده می شود.

تلویزیون های ال جی سری LB

تلویزیون‌های LB از جدید‌ترین مدل‌های تلویزیون ال جی می‌باشد که در بازار طرفداران زیادی دارد. یکی از مشکلات شایع این مدل قطع شدن تصویر درحالیکه پخش صدای آن هنوز ادامه دارد می‌باشد این یعنی بک لایت تلویزیون دچار خرابی شده است. همچنین ورودی HDMI این دستگاه نیز ممکن است بعد از مدتی از کار بیافتاد و یا حافظه آن بعد از خاموش شدن تلویزیون پاک شود، تمامی این مشکلات از مین برد دستگاه سرچشمه می‌گیرد که به راحتی می‌توان آن را با کمک سرویسکار ماهر آچارباز تعویض کرد.

تلویزیون سری LD

تلویزیون های سری LD بیشتر در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند این خرابی می‌تواند به خاطر سوختگی CPU باشد. برای رفع این مشکل باید مین برد و CPU به موقع تمیز شوند.

تلویزیون ال جی سری LA

تلویزیون های سری LA نیز در قسمت مین برد خود دچار مشکل می‌باشند، این مشکل خود را به صورت قطع و وصل کردن تصاویر و ایجاد اختلال در عملکرد تلویزیون نشان می‌دهد. این ایراد را می‌توان با تعمیر برد برطرف کرد البته بعضی موارد باید برای تعمیر تلویزیون برد تعویض شود.

تلویزیون ال جی سری C

مشکل شایع این سری از تلویزیون های ال جی خرابی در قسمت پاور تلویزیون ها است.
این عیب باعث می‌شود بعد از خاموش شدن تلویزیون دیگر نتوان ان را روشن کرد. این مشکل در ۸۰ درصد موارد قابل حل می‌باشد زیرا به راحتی می‌توان پاور تلویزیون را تعویض کرد.

تلویزیون LCD ال جی سری B

عیب های شایع این سری از تلویزیون های ال سی دی ال جی قطع و صل کردن است که گاهی اوقات تلویزیون روشن می شود و گاهی روشن نمی شود. برای تعمیر برد مین باید تعویض شود و در بعضی موارد برد مین تعمیر می شود .

تلویزیون سری LF

خرابی این سری از تلویزیون ها بیشتر در قسمت بک لایت تلویزیون است که تعمیرات بک لایت تلویزیون در محل مشتری انجام می شود.این سری از تلویزیون ها که دارای ریسیور می باشند در بعضی موارد دچار خرابی قسمت حافظه می شوند و پس از هر بار خاموش و روشن شدن تلویزیون باید تنظیمات تکرار شود. تعمیرات با ضمانت سه ماهه انجام می شود.

مدل ۴۳LF540T سریLFال جی بیشترین ایراد در قسمت مین برد را داراست .در این مدل تلویزیون روشن و خاموش می شود که با تعویض مین برد ایراد بر طرف خواهد شد.

تلویزیون ال جی سری LY

شایع ترین ایراد این سری از تلویزیون های ال جی مدل ۴۲Ly345 در قسمت بک لایت بوده و تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد.

تلویزیون ال جی سری LX مدل ۴۲ Lx 552

مین برد به کار رفته در این مدل مشکلات فراوانی دارد، اتصالات خارجی به این دستگاه به خصوص گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود حالت smart morning در تلویزیون ایجاد شده و به حالت استندبای در بیاید

سامانه درخواست خدمت آچارباز سرویس و تعمیر تلویزیون را با بهترین سرویسکاران تهران به شما ارائه می‌کند. برای بهره مندی از این خدمت کافیست درخواست خود را در سایت، اپلیکیشن و یا وب اپ آچارباز ثبت نموده و یا با تلفن ۵۴۵۹۱۶۱۶ تماس حاصل فرمائید.

نظر شما با موفقیت ثبت شد


گاهی اوقات وسایل USB متصل شده مرتباً خاموش و روشن می‌شوند و ویندوز پیام خطا نمایش می‌دهد. شناسایی نشدن یا قطع و وصل شدن خودکار وسایل USB و همین‌طور خاموش و روشن شدن، ممکن است به دلیل خرابی کابل USB یا کثیف بودن پورت USB اتفاق بیافتد اما دلایل نرم‌افزاری دیگری نیز دارد.

در این مقاله به چند راهکار ساده برای حل کردن مشکل قطع و وصل شدن وسایل USB در ویندوز می‌پردازیم. با ما باشید.

استفاده از پورت USB و کابل USB دیگر و تمیز کردن پورت‌ها

یکی از مشکلات رایج در مورد وسایل جانبی که به پورت‌های USB متصل می‌شوند این است که کابل مربوطه دارای زدگی یا پارگی است و اتصال را به درستی برقرار نمی‌کند.

در برخی محصولات مثل هارد اکسترنال که مصرف انرژی بیشتر است، ممکن است کابل USB سالم و در عین حال نامرغوب باشد. در نتیجه جریان الکتریکی کافی برای روشن نگه داشتن هارد اکسترنال به آن نمی‌رسد و وسیله با مرتباً روشن و خاموش می‌شود.

در این موارد کابل USB را عوض کنید و اگر پورت خالی دیگری وجود دارد، از آن استفاده کنید. استفاده از پورت‌های تمیز برای برقراری ارتباط توصیه می‌شود و در واقع اگر پورتی چرب شده باشد یا گرد و غبار در آن جمع شده باشد، طبعاً اتصال به درستی برقرار نمی‌شود.

روش‌های حل مشکل شناسایی نشدن هارد اکسترنال و فلش USB در ویندوز

در مورد کیس‌های معمولی توجه کنید که اگر از پورت‌های روی مادربورد استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید از پورت‌های جلوی کیس استفاده کنید، کابل ارتباطی هدرهای روی مادربورد به پورت‌های جلوی کیس به درستی متصل شده باشد.

نصب درایور USB

درایور یا نرم‌افزار راه‌انداز برای کارکرد بخش‌های مختلف سخت‌افزار ضروری است. برخی بخش‌ها به صورت خودکار توسط ویندوز شناسایی می‌شوند و در واقع درایور مربوطه کم‌حجم است و در بانک اطلاعاتی ویندوز موجود است اما برخی درایورهای دیگر می‌بایست به صورت مجزا دانلود و نصب شود.

اگر وسایل USB هر از گاهی قطع و وصل می‌شوند، ممکن است درایور صحیحی نصب نشده باشد. برای نصب کردن درایور، می‌توانید از Device Manager استفاده کنید. کافی است روی دکمه‌ی منوی استارت راست‌کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کنید و سپس شاخه‌ی Universal Serial Bus controller که در حقیقت کنترلر پورت‌های USB را گسترده کنید. در این بخش روی ابزار USB مشکل‌دار راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Uninstall device را انتخاب کنید. سپس سیستم را ری‌استارت کنید.

چند راه حل رفع مشکل وسایل USB که مرتباً قطع و وصل می‌شوند

پس از بالا آمدن مجدد ویندوز، وسیله‌ی مشکل‌دار را متصل کنید تا به صورت خودکار شناسایی شود یا به عبارت دیگر، به صورت خودکار درایور آن نصب شود.

روش دیگر این است که پس از حذف کردن درایور، به وب‌سایت سازنده‌ی محصول مراجعه کنید و درایور را متناسب با نسخه‌ی ویندوز و ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی بودن آن به درستی انتخاب کرده و دانلود کنید. نصب کردن درایور به روش دستی معمولاً در مورد وسایل USB ضروری نیست اما گاهی یک راه حل اصلی است.

آیا موس خاموش و روشن می‌شود؟

ویندوز به صورت پیش‌فرض به منظور کاهش مصرف برق یا باتری، پورت‌های USB غیرفعال یا به عبارت دیگر پورت‌هایی که وسیله‌ای به آن متصل نیست را خاموش می‌کند و همین‌طور وسایل USB را خاموش و روشن می‌کند. ممکن است این عملکرد هوشمندانه با خطاهای عجیب همراه باشد و حتی در حالتی که در حال استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ هستید، وسیله خاموش و روشن شود! در این صورت راهکار غیرفعال کردن این قابلیت خودکار را امتحان کنید. به عنوان مثال این مشکل ممکن است در مورد موس به وجود بیاید:

روش‌های حل مشکل پرش موس یا تأخیر در حرکت موس در ویندوز

برای غیرفعال کردن این قابلیت، می‌بایست در دیوایس منیجر روی ابزار موردنظر راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در پنجره‌ی باز شده و در تب آخر که Power Management نام دارد، تیک گزینه‌ی Allow the computer to turn off this device to save power را حذف کنید. فراموش نکنید که قبل از خروج، روی OK کلیک کنید.

چند راه حل رفع مشکل وسایل USB که مرتباً قطع و وصل می‌شوند

دقت کنید که ممکن است هاب کنترلی پورت‌های USB‌ به صورت خودکار پورت‌ها را خاموش کند. در این صورت می‌بایست در گروه Universal serial bus controllers روی مواردی به اسم USB Root Hub راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. سپس از تب Power Management برای غیرفعال کردن خاموش کردن خودکار پورت‌ها استفاده کنید.

چند راه حل رفع مشکل وسایل USB که مرتباً قطع و وصل می‌شوند


علت قطع شدن صدای تلویزیون چیست؟ استفاده روزمره افراد در تلویزیون موجب می شود که با پدید آمدن کوچک ترین ایراد در این وسیله، افراد به دنبال علت و حل آن مشکل باشند. اینکه دلایل قطعی صدای تلویزیون چیست و چطور مشکل پخش نشدن صدای تلویزیون را حل کنیم سوالی است که معمولا زیاد برای صاحبان تلویزیون پیش می آید. تلویزیون علاوه بر تصویر صدا هم دارد و قطعا تماشای یک تصویر بدون صدا در تلویزیون برای کسی جذاب نیست. ما در این مقاله قصد دارم که با معرفی مهم ترین علل بروز این مشکل قطع ناگهانی صدای تلویزیون و ارائه راهکارهای مختلف برای حل آن در این مشکل به کمک شما بیاییم. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت بروز هرگونه سوال در زمینه علت قطع شدن صدای تلویزیون می توانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان آی پی امداد در میان بگذارید.

چرا صدای تلویزیون قطع شده است؟

تصور کنید در یک روز تعطیل یک فیلم سینمایی انتخاب کرده اید تا در کنار اعضای خانواده تماشا کنید. فیلم سینمایی را در دستگاه قرار می دهید و تماشای فیلم می نشینید. ناگهان متوجه می شوید هیچ صدایی از تلویزیون خارج نمی شود. در ابتدا حدس می زنید صدای دستگاه کم باشد، حتی در مرحله بعد پخش نشدن صدای تلویزیون را گردن خرابی فیلم می اندازید. اما در پایان متوجه می شوید که تلویزیون شما ایرادی پیدا کرده که هیچ صدایی پخش نمی کند. پاسخ به سوال چرا صدای تلویزیون قطع شده است و نحوه عیب یابی تلویزیون را در این مقاله از آی پی امداد دنبال کنید.

قطع ناگهانی صدای تلویزیون با اتصال به دستگاه رسیور

قطع شدن صدای تلویزیون با اتصال به دستگاه رسیور یا هر دستگاه پخش کننده دیگری در صورتی که با اشتباه در متصل کردن کابل ها همراه باشد، می تواند موجب عدم پخش صدا در تلویزیون همراه باشد.

  • به همین دلیل در هنگام اتصال پخش کننده های مختلف یا رسیورهای دیجیتال و ماهواره ای توجه داشته باشید که کابل های ورودی هم سالم باشند و هم درست وارد شوند.

با فعال بودن گزینه میوت صدای تلویزیون قطع می شود؟

شاید ساده به نظر برسد، اما فعال بودن گزینه میوت گاهی اوقات با فعال بودن می توان موجب عدم پخش صدا در تلویزیون شود، پس قبل از این که به دنبال مشکلی اساسی در تلویزیون خود باشید، این گزینه را چک کنید تا فعال نباشد.

  • با کم و زیاد کردن حجم صدا می توان مطمئن شد که مشکل به این گزینه مربوط هست یا خیر

فعال بودن گزینه میوت صدای تلویزیون

اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون می تواند علت پخش نشدن صدا باشد!

این مورد هم جزء مواردی می باشد که به ساده به نظر می رسد، اما در بسیاری از موارد افراد قبل از درخواست تعمیر از تکنسین ها این علت را به دلیل حواس پرتی در نظر نگرفته اند که اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون می تواند علتی برای پخش نشدن صدا باشد.

توجه داشته باشید که اتصال هدفون و لوازم جانبی هرچند کوچک به سوکت های تلویزیون می تواند موجب عدم پخش صدا شود.

تنظیمات اشتباه صدا از عوامل پخش نشدن صدای تلویزیون

همانطور که می دانید، تلویزیون ها دارای تنظیمات افکت صدا هستند و تنظیمات اشتباه صدا می تواند موجب قطعی صدای تلویزیون شود. شما می توانید با برگرداندن تنظیمات به حالت عادی این مشکل را برطرف کنید.

  • برای رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون وارد بخش تنظیمات شوید.
  • تنظیمات صدا را به صورت دستی تغییر دهید.

چرا صدای تلویزیون قطع شده

ایراد در کابل اچ دی ام آی چگونه می تواند موجب قطعی صدا در تلویزیون شود؟

افرادی که معمولا تلویزیون های خود را به دستگاه های دیگری متصل می کنند، باید این نکته را در نظر بگیرند که این کار می تواند موجب قطعی صدای تلویزیون شود. معمولا افراد با استفاده از کابل تلویزیون را به وسایل دیگر همچون لپ تاپ متصل می کنند. شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که ایراد در کابل اچ دی ام ای چگونه می تواند موجب پخش نشدن صدا در تلویزیون شود؟

  • این کابل ها موظف هستند تا علاوه بر انتقال تصویر صدا را هم انتقال بدهند، و ایراد در انتقال صدا در این کابل ها به خصوص کابل های اچ دی ام آی بدون شیلد زیاد رخ می دهد.

خرابی بلندگوهای داخلی و پخش نشدن صدای تلویزیون

پیش از خرابی بلندگو های داخلی و قطع شدن صدا در تلویزیون می توان این مشکل را به صورت صدای خش خش تشخیص داد. این ایراد یک ایراد سخت افزاری می باشد که شما برای حل آن نیازمند کمک تکنسین های خبره هستید.

به شما توصیه می کنیم که قبل از قطع صدای تلویزیون و در مرحله خش خش کردن این مشکل را به یک تعمیرکار خبره گزارش دهید.

ایراد برد اصلی می تواند موجب قطع صدای تلویزیون شود

در تمام تلویزیون های ال جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک و … ایراد برد اصلی و خرابی مین برد می تواند موجب قطعی صدای تلویزیون شود که این هم یک ایراد سخت افزاری می باشد. غالبا زمانی که برد اصلی تلویزیون با مشکل مواجه می باشد، چاره کار تعویض آن توسط متخصصین است.

ایراد برد اصلی علت قطع شدن صدای تلویزیون

چطور مشکل قطعی صدای تلویزیون را حل کنیم؟

همواره این سوال برای صاحبان تلویزیون مطرح بوده که چطور مشکل قطعی صدای تلویزیون را حل کنیم؟

  • به تنظیمات صدا مراجعه کنید:

تنظیمات اشتباه در تلویزیون می تواند موجب قطع شدن صدا در تلویزیون شود، مطمئن شوید که تنظیمات ام تی اس تلویزیون روی گزینه مین یا استریو قرار گرفته باشد.

  • نرم افزار تلویزیون را به روز رسانی کنید:

مطمئن شوید که نرم افزار تلویزیون شما بروز رسانی شده است، چرا که عدم بروز رسانی نرم افزاری به خصوص در تلویزیون های هوشمند موجب قطع صدا می شود.

  • رجوع به تنظیمات بلندگو ها:

با کمک ریموت بلندگوها میزان صدای تلویزیون را بازبینی کنید و در صورت نیاز تغییر بدهید. اگر مشکل از این بخش بود، می توانید با زیاد و کم کردن صدا این مشکل را حل کنید. اما اگر مشکل در این بخش نبود، با مراجعه با اکشن منو گزینه بلندگوهای تلویزیون را انتخاب کنید. در صورتی که تلویزیون شما روی بلندگو ها تنظیم شود، اسپیکرها شروع به پخش صدا می کنند.

  • بازگشت به تنظیمات کارخانه:

اگر با انجام تمام مراحل بالا مشکل پخش نشدن صدا در تلویزیون شما حل نشد، بهتر است که تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

  • چک کردن بلند گو ها و اسپیکر ها:

گاهی اوقات مشکل عمده در قطعی صدای تلویزیون در اصل مربوط به باندها اسپیکر می باشد، پس لازم است که در هنگام عیب جویی از تلویزیون خود از سالم بودن بلندگوها مطمئن شوید.

نتیجه گیری از مشکل قطعی صدای تلویزیون

در این مقاله به صورت مفصل به یافتن علت و حل مشکل قطعی صدا در تلویزیون پرداختیم اما در جمع بندی مطلب حل مشکل پخش نشدن صدای تلویزیون باید به برخی نکات اشاره ای داشته باشیم.

  • قبل از تماس با تکنسین مطمئن شوید که این مشکل برای مواردی مثل گزینه میوت یا اتصال هدفون نیست.
  • هنگام نصب و راه اندازی تلویزیون تمامی نکات مهم را رعایت کنید.
  • مطمئن شوید که ایراد تلویزیون در بخش نرم افزاری نیست و اگر بود با راهنمای های ما این مشکل را حل کنید.
  • اگر مشکل تلویزیون شما سخت افزاری بود بدون هیچ اقدام حل مشکل را به متخصصین بسپارید.
  • اگر در تشخیص ایراد موفق نبودید از مشاورین این کار مشورت بگیرید.
  • سعی کنید در این مواقع از گارانتی و خدمات پس ار فروش استفاده کنید.

و در آخر به یاد داشته باشید که نگه داری و استفاده مناسب از لوازم منزل موجب می شود که بسیار کمتر با مشکلاتی از این قبیل مواجه شوید.