تکنولوژی

آموزش حل مشکل پخش نشدن صدا در لینوکس کالی

لینوکس Kali که در درجه‌ی اول برای کارشناسان هک و امنیت جذاب است، کاربردهای دیگری هم دارد و حتی ممکن است کاربری به عنوان  سیستم عامل همیشگی و مخصوص کارهای روزمره یا شغلی از آن استفاده کند. این لینوکس که مبتنی بر Debian است، نرم‌افزارهای زیادی دارد و متأسفانه برخی باگ‌ها و اشکالات نیز در آن دیده می‌شود. مثل مشکل عدم پخش صدا! گاهی ممکن است پس از نصب کردن لینوکس کالی متوجه شوید که صدایی از اسپیکرها و خروجی‌های صوتی به گوش نمی‌رسد!

در این مقاله به نحوه حل کردن مشکلات صدا در لینوکس کالی می‌پردازیم. با ما باشید.

نحوه حل کردن مشکل پخش صدا در لینوکس کالی

فعال کردن خروجی صدا در Kali فرآیند ساده‌ای است و با اندکی حوصله مشکل برطرف می‌شود. در قدم اول می‌بایست همه‌ی سرویس‌های Sound یا صدا را متوقف کنید تا تداخلی بین نرم‌افزارها و پردازش‌های جدید و آنچه موجود است، ایجاد نشود. برای این کار از دستور زیر در Terminal استفاده کنید و کلید Enter را فشار دهید:

قدم بعدی حذف کردن کامل نرم‌افزار Pulseaudio  است! برای این کار از دستور زیر در اپلیکیشن ترمینال لینوکس استفاده کنید:

در ادامه سرویس Pulseaudio را مجدداً نصب و فعالسازی خواهیم کرد اما به هر حال بهتر است از دستور apt-purge برای حذف کردن این سرویس استفاده شود چرا که برخلاف فرمان apt-remove، تمام تنظیمات و پیکربندی را نیز حذف می‌کند.

قدم بعدی نصب کردن نرم‌افزار جایگزین Pulseaudio است. Alsa و درایورهای آن گزینه‌ی خوبی است چرا که مجموعه‌ای از فایل‌های پیکربندی است که کرنل لینوکس می‌تواند از آن استفاده کند. Linux 2.6 به همراه درایورهای لازم برای استفاده از اغلب کارت‌های صدا منتشر شده است و لذا معمولاً مشکلی در فعالسازی وسایل صوتی وجود ندارد.

برای نصب کردن Alsa از دستور زیر استفاده کنید:

و پس از نصب شدن Alsa، برای کنترل کردن تنظیمات آن به ابزاری نیاز داریم. KMix گزینه‌ی خوبی است و می‌توانید با دستور زیر آن را نصب کنید:

در این مرحله بهتر است برای بارگذاری کامل و اصولی KMix و Alsa، سیستم را ریبوت کنید. پس از ریبوت با تایپ کردن دستور زیر و فشار دادن کلید Enter، مجدداً سرویس Pulseaudio را نصب کنید:

و آخرین گام این است که Gnome-Core را نصب کنید. با نصب کردن Gnome-Core تعدادی بسته و کامپوننت مهم و حیاتی برای محیط دستاپ لینوکس فعال و قابل‌استفاده می‌شود. برای نصب کردن این موارد نیز دستور زیر را اجرا کنید:

و حالا می‌توانید یک مرتبه‌ی دیگر لینوکس را ری‌استارت کنید و بررسی کنید که مشکل صدا برطرف شده است یا خیر. در صورت حل نشدن مشکل، می‌توانید مراحل فوق را بدون ری‌استارت کردن تکرار کنید و فقط در آخرین مرحله ری‌استارت انجام دهید.

ممکن است در برخی سخت‌افزارهای خاص که کارت صدا محصول ویژه‌ای است، درایورهای لازم برای کارکرد صحیح کارت صدا در توزیعات مختلف لینوکس موجود نباشد. در این صورت باید از توزیعات بروزتر و جامع‌تر استفاده کرد. برخی توزیعات لینوکس نیز از نظر کنترل کردن تنظیمات صدا و خروجی‌های صوتی، جالب و کامل‌تر هستند، مثل لینوکس Mint. می‌توانید این توزیع Linux‌ را امتحان کنید.


فعال کردن صدا در کالی لینوکس | ممکن است پس از نصب Kali Linux متوجه شوید که هیچ صدایی پخش نمیشود، حتی آیکون صدا نیز در کنار اهرم صدا وجود ندارد… با فول کده همراه باشید تا در چند مرحله ساده به حل این مشکل بپردازیم.

فعال کردن صدا در کالی لینوکس

برای حل این مشکل ویدیویی را آماده کرده ایم و در این ویدیو با نوشتن چند دستور ساده در ترمینال مشکل نبود صدا را حل خواهیم کرد.