تکنولوژی

آشنایی با آلپاری و کسب درآمد دلاری

تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۳۶۳۱۷۵

مزیت های بورس فارکس چیه و ثبت نام باینری آپشن و آلپاری چگونه است

گروه کسب و کار: برای وارد شدن به بازار مالی فارکس باید به‌ خوبی مزیت ‌های این بازار را بشناسید. جهت تبادل ارزهای بین المللی بازار های زیادی وجود دارند که هر یک از آنها مزیت های زیادی را به مشتری ارائه می دهند. اما باید به خوبی بدانید که برخی از بازارهای بین المللی امن نیستند و شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری ندارند. بازار نامتمرکز به عنوان یکی از بهترین بازارهایی شناخته می‌ شود که می ‌تواند سود زیادی به مشتری ارائه دهد.
آشنایی با مهمترین مزیت های بازار فارکس چیه
خیلی از افراد بورسی در ایران آشنایی کاملی با فارکس ندارند و به اصلاح نمی دانند فارکس چیه . برخی از مهم ترین مزیت های بازار فارکس که سرمایه گذاران باید به خوبی با آنها آشنا باشند عبارت است از :

1-    حجم معاملات گسترده
بازار نامتمرکز بین ‌المللی مورد نظر، حجم معاملات روزانه اش بسیار زیاد است. در واقع باید بدانید به همین دلیل این بازار را به عنوان بزرگترین بازار معاملات روزانه جهان می‌ شناسند. افراد زیادی در این بازار فعالیت می نمایند و خرید و فروش ارزهای بین‌ المللی را بر عهده دارند.

2-    میزان نقدینگی بالا
میزان نقدینگی این بازار نسبت به دیگر بازارهای مالی بین‌ المللی بیشتر است. در بین هر یک از بازارهای بین‌المللی این بازار امنیت زیادی دارد. به همین دلیل می توانید سرمایه گذاری تان را با اطمینان خاطر بیشتری در بازار مورد نظر انجام دهید. 

3-    ورود و خروج سریع ارزها در بازار نامتمرکز
یکی دیگر از مزیت های بازار فارکس این است که هر یک از ارزهای اصلی، ورود و خروج شان از یک موقعیت در کمترین بازه زمانی انجام می شود. برای توسعه هر یک از ارزهای اصلی شما شرایط آسانی را تجربه خواهید کرد . به همین دلیل سریعا به سود لازم می رسید.

4-    کسب درآمد دلاری
 کسب درآمد دلاری برای بسیاری از سرمایه‌ گذاران و تاجران اهمیت دارد.  با استفاده از خدمات بازار بین ‌المللی نامتمرکز مورد نظر، شما می توانید درآمد دلاری داشته باشید.بنابراین زمانی که ارزش دلار افزایش پیدا کند شما درآمد لازم را کسب کرده اید.

5-    بازار نامتمرکز دو طرفه
 دو طرفه بودن این بازار یکی از دیگر مزیت های آن به شمار می‌ رود. در بازار فارکس می توانید حالت نزولی و صعودی ارزها را مشاهده کنید. در واقع یکی از مهمترین مزایای این بازار این است که در حالت نزولی و صعودی می توانید سود لازم را کسب نمایید. در بسیاری از بازارهای بین ‌المللی این سود در حالت نزولی و صعودی به دست نمی ‌آید.

فعالیت 24 ساعته بازار نامتمرکز
 فعالیت ۲۴ ساعته بازار از دیگر مزیت‌ های آن است. ساعت کار بازار بین المللی نامتمرکز مورد نظر به صورت ۲۴ ساعته از روز دوشنبه تا جمعه آغاز می گردد. به همین دلیل شما می توانید در هر یک از ساعات شبانه روز معامله‌ تان را انجام داده و کسب درآمد داشته باشید.

6-  مدیریت سرمایه
قابلیت اجرای مدیریت سرمایه اصولی یکی از دیگر مزیت هایی است که مربوط به بازار فارکس می باشد. شما برای معاملات متفاوت از ابزارهای معاملاتی گوناگون مانند اکسپرت و اندیکاتور می توانید استفاده کنید. در این صورت مدیریت صحیح روی سرمایه ‌تان خواهید داشت. تمام ارزهای جهان در این بازار وجود دارد.
 
عوامل موثر بر اسپرد بازار فارکس
عوامل زیادی بر اسپرد بازار موثر هستند. برخی از مهمترین عوامل عبارتند از: 
حجم بازار و نقدینگی: در بازارهای مالی ازجمله فارکس، بازار آتی یا CFD، در زمان هایی ممکن است حجم معاملات روی یک دارایی زیاد باشد. یا اینکه اختلاف خرید و فروش آن دارایی به حداقل برسد.
مثلا ممکن است در بازار فارکس، به معامله طلا یا جفت ارز یورو/ دلار بپردازیم. این جفت ارز محبوب ترین جفت ارز فارکس است. بنابراین، برای معامله این جفت ارز، می توانید کمترین اسپرد را پرداخت کنید. در این حالت، اسپرد در حد چند سنت بوده و به سمت صفر میل می کند.
اما ممکن است قصد معامله یک ارز دیجیتال و سهامی داشته باشید که دارای نقدینگی و حجم زیادی نباشد. در چنین معامله ای، اختلاف خرید و فروش بسیار بیشتر از معامله یک سهام محبوب از شرکتهایی مانند گوگل یا یک جفت ارز بسیارمحبوب است.
در بازار فارکس ارزهایی که دارای حجم کمتری باشند، دارای اسپرد بیشتری هستند. مثلا ارزهای AUD/CAD، GBP/CAD، GBP/AUD و AUD/CHF اسپرد بیشتری دارند.

نوسانات موجود در بازار: یکی از عوامل تاثیرگذار دیگر بر اسپرد در بازارهای مالی، نوسانات بازار است. زمانی که شاهد یک اتفاق بسیار نادر یا یک بحران در بازارهای مالی هستیم، اسپرد تا حد زیادی افزایش می یابد. مثلا در سقوط بازار آمریکا در سال 2008 یا در ریزش شدید جفت ارز پوند دلار در سال 2017، اسپرد در بازار مانند همیشه نبود و بسیار افزایش یافت.
اعتبار متعلق به دارایی معامله شونده: با بهبود و افزایش اعتبار دارایی معامله شونده، اسپرد کاهش می یابد. مثلا هنگام معامله ی بیت کوین نسبت به یک ارز تازه ایجاد شده در بازار ارزهای دیجیتال، اسپرد کمتری می پردازد. زیرا زمانی که یک دارایی به اندازه کافی اعتبار نداشته باشد، کسی تمایل به خرید آن با قیمتی معقولانه ندارد. در این حالت، اسپرد بیشتری باید بپردازید. دروواقع، اسپرد هزینه ای است که توسط کارگزار از شما دریافت می شود تا کالایی که خریداری کرده اید را بفروشد یا معامله شما را به  شخصی دیگر متصل کند.

انواع مختلف اسپرد
اسپرد در بازارهای جهانی، به دو صورت است: یا یک عدد مشخص و یا درصدی از قیمت. به عنوان مثال، اسپرد در جفت ارز یورو دلار برابر 20 سنت، با اسپرد در بیت کوین برابر با 0.5٪ تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. تفاوت در اینجا، شیوه بیان اسپرد است. بطورکلی باید این مبلغ را بپردازید، خواه بصورت عددی یا بصورت درصدی باشد.
یکی از نکات مهم دیگر درمورد اسپرد در بازارهای مالی، شناور بودن آن است. مثلا در این لحظه، اسپرد معامله طلا 20 سنت است، در لحظه ای دیگر 15 سنت می شود و در دامنه ای خاص درحال نوسان است. اما در شب هایی که نقدینگی بازار کاهش می یابد، یا اتفاقی مهم رخ می دهد و حجم بازار مختل می شود، اسپرد شناور افزایش می یابد.

مفهوم لوریج
لوریج یک اعتبار و اهرم معاملاتی است. کارگزار این اعتبار را در اختیار معامله گران خود قرار می دهد تا آنها بتوانند در بازارهای مالی ازجمله فارکس، حجم بیشتری معامله داشته باشند و درآمد بیشتری کسب کنند.
فرض کنید اعتبار و اهرم جفت ارزها در بازار فارکس برابر با 1:10 است. یعنی به ازای هر 1 دلار سرمایه گذاری شما، کارگزار به میزان 100 برابر، یعنی 100 دلار به شما اعتبار معاملاتی ارائه می دهد. بنابراین، شما قادر خواهید بود با حجم بیشتر به معامله بپردازید و سود بیشتری بدست آورید.
این مثال را درنظر بگیرید: فرض کنید 1000 دلار در حساب معاملاتی خود دارید و قصد خرید طلا با پول خود را دارید. درصورت معامله بدون اهرم، قادرید تقریبا یک اونس طلا مثلا با قیمت 1300 دلار خریداری کنید. در این معامله درصورتی سود می کنید که اقتصاد دنیا دچار تحول زیادی شده و قیمت طلا از 1300 به 2300 برسد. در این حالت، تقربا 1000 دلار سود بدست می آورید.
اما حالتی را فرض کنید که از اهرم استفاده می کنید. ۱۰۰۰ دلار در حساب معاملاتی فارکس خود داریم و کارگزار نیز 100 برابر اعتبار به ما می دهد. یعنی با 100000 دلار طلا با قیمت 1300 خریداری می کنیم. این میزان تقریبا برابر با 100 اونس طلا است و منتظر نوسانات قیمت هستیم.
در این حالت، با تغییر قیمت طلا از 1300 به 1310 دلار، 1000 دلار سود بدست می آوریم. اما درصورت عدم استفاده از اهرم، فقط با 10 دلار حرکت سود آن، 1000 دلار بدست می آوردیم.
به همین دلیل امروزه بازارهای مالی مانند فیوچر، سی اف دی و بازار فارکس جذابیت زیادی پیدا کرده اند. زیرا افراد این فرصت را دارند که با پول اندک، مبالغ زیادی را معامله کرده و میلیونر شوند.

سایر محرک های اقتصادی در بازار فارکس
سایر محرک های اقتصادی مانند نرخ بیکاری، علاوه بر نرخ تورم و نرخ بهره، بر اقتصاد کشور و نرخ ارز در بازار فارکس تاثیرگذار هستند.
نرخ بیکاری یک کشور، سطح اشتغال در یک کشور را نشان می دهد. مثلا نرخ بیکاری در کشور آمریکا در سال 2019 تقریبا 3.8٪ بود. این نرخ بسیار خوبی است.
بدین معنا که 96.2٪ مردم دارای توانایی و تمایل به کار در آمریکا، درحال کار کردن هستند. آنها با کسب درآمد، می توانند مصرف کننده باشند و پول را به چرخه اقتصادی برگردانند.
 در کنار نرخ بیکاری، عوامل دیگری مانند شاخص خرید مدیران، نرخ خرده و فروشی و غیره نیز در بازار فارکس و ارزها تاثیر زیادی دارند.

میزان حجم معاملات موجود در بازار
یکی از عوام مهم و موثر دیگر بر بازار فارکس و سایر بازارهای مالی، میزان حجم معامله گران و نظرات آنها درمورد آینده ارز یا سهام است.
مثلا معامله گرانی را فرض کنید که به معامله جفت ارز یورو به دلار می پردازند. آنها با توجه به اخبار اقتصادی اروپا، دیدگاه بدی نسبت به اروپا پیدا کنند و تمایل به خرید ارز آن نداشته باشند. این حرکت، باعث کاهش و ریزش در قیمت می شود. درعوض، ممکن است ترجیح دهند یورو به دلار در بازار فارکس را بفروشند. قصد آنها این است که با پایین آمدن قیمت، سود بدست آورند. نظر معامله گران در بازار، طرز فکر و دید آنها، احساس آنها درمورد آینده، همگی تاثیر فراوانی بر بازار دارد.
حتی در برخی مواقع، قبل از اعلام اخبار، معامله گران آن را پیش بینی کرده و بازار بر این اساس حرکت می کند. زیرا بازار متشکل از مجموعه ای از احساسات و افکار معامله گران است که درمورد آینده اقتصاد و یک کشور دارند.
گاهی نیز خبرهای لحظه ای ممکن است بر نظر و دیدگاه معامله گران موثر باشد. براین اساس، قیمت های فارکس نیز جابجا می شود. مثلا صحبت ها درمورد جدایی انگلستان از اروپا سبب شد نرخ ارز پوند شدیدا کاهش یابد. این اتفاق نیز تاثیر بسیار عمیقی بر بازار فارکس ایجاد کرد.
گاهی ممکن است خبرها لزوما اقتصادی نباشند. حتی خبرهای سیاسی و جنگ یا هر نوع خبر دیگر، ممکن است بر نظر معامله گران تاثیر گذاشته و سبب جابجایی قیمت ها شود.

روش کار با بازار باینری آپشن
سیستم معامله ای که در بازار باینری آپشن وجود دارد بر اساس معامله اصلی و فرعی می باشد. معاملات اصلی دو دسته دارند که یکی از آنها مربوط به خرید می باشد و دیگری برای فروش است. هر یک از معاملاتی که در این بازار وجود دارد را باید به خوبی بشناسید و سپس بر اساس استانداردهایی که دارند فعالیت تان را انجام دهید. برخی از مهمترین معاملات این بازار را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

باینری آپشن

انواع معاملات در بازار باینری آپشن
معاملاتی که در بازار باینری آپشن به عنوان معامله اصلی هستند را معرفی کردیم. اکنون باید به خوبی معاملات فرعی این بازار را بشناسید تا بتوانید فعالیت اصولی و مناسبی در بازار داشته باشید. آپشن های فرعی که در این بازار هستند کمک می کنند تا پیش بینی دقیقی داشته باشید و شرایط خاص را در نظر می گیرند. البته باید بدانید که این معاملات تاثیر دو حالته روی بازار ندارند. برخی از مهمترین روش های معامله در این بازار عبارت است از :

روش One Touch
بدون اطلاع از روش های معاملاتی بازار باینری نمی توانید در این بازار معامله تان را انجام دهید. استفاده از این روش که می خواهیم معرفی کنیم برای دریافت سود بیشتر، اهمیت زیادی دارد. در این روش فردی که معامله گر است می تواند با بروکر یک قرارداد ببندد. قرارداد آنها بیانگر این است که اگر قیمت هر یک از سهام به قیمت پیش بینی شده برسد باید سود به حساب فردی که معامله گر است واریز گردد. قیمت سهم در این روش نیازی نیست که از قیمت پیش بینی شده رد شود. تنها یکبار باید به آن قیمت برسد. البته باید بدانید که بسیاری از بروکرها شاید سود کمتری را به معامله گر ارائه دهند. در این روش حالت مربوط به زمان بندی بسیار مهم است. پیش بینی باید در زمان مشخص شده انجام شود، در غیر این صورت سرمایه از بین می رود.

– روش No Touch
این روش در بازار باینری آپشن شبیه روش قبلی می باشد. البته در این روش فردی که معامله گر است پیش بینی می نماید در محدوده زمانی مشخص شده، قیمت به آپشن مورد نظر نمی رسد. اگر یک بار قیمت هر یک از سهام به قیمت ذکر شده در بازار آپشن برسد، سرمایه تان را از دست خواهید داد. بنابراین به این مورد مهم دقت زیادی داشته باشید.

– روش Range or Boundary در بازار بین المللی باینری و ثبت نام در باینری آپشن
اگر شما به خوبی با فعالیت بازار بین المللی باینری آشنا هستید می توانید از این روش استفاده کنید تا ریسک معامله را کمتر نمایید. در این روش شما به جای اینکه قیمت دقیق را پیش بینی کنید می توانید محدوده مشخصی را برای پیش بینی تان در نظر بگیرید. اگر به قیمت سهام برسید محدوده مد نظرتان بر اساس پیش بینی که انجام داده اید دچار ضرر یا سود می شود. روش های دیگری هم در این بازار برای معامله وجود دارند که هر یک از آنها را برای کسب سود بیشتر باید بشناسید و استانداردهایشان را بررسی کنید.توجه داشته باشید برای ثبت نام باینری آپشن از بروکر معتبری استفاده کنید .
 ثبت نام آلپاری

آموزش ثبت نام در آلپاری
برای فعالیت در بروکر آلپاری باید آموزش گام به گام ثبت نام بروکر را به خوبی بشناسید. به طور کلی این بروکر فرایند ساده ای برای ثبت نام دارد. شما تنها در چند گام به راحتی می توانید ثبت نام را انجام دهید. برای ثبت‌ نام در این بروکر نیاز است که در اولین مرحله به سایت اصلی بروکر مراجعه کنید. بعد از آن عبارتی که در قسمت بالای صفحه قرار گرفته است یعنی عبارت ثبت نام را انتخاب نمایید. در این قسمت باید نام و نام خانوادگی تان را به زبان انگلیسی وارد کنید. آدرس ایمیل که برای خودتان می باشد را همراه با شماره تلفن باید در این بخش وارد نمایید. پس از آن باید روی عبارت من شرایط را می پذیرم کلیک کنید.

مهمترین مراحل ثبت نام در بروکر alpari
 هر یک از مهم‌ ترین مراحلی که مربوط به ثبت نام بروکر آلپاری می باشد را باید طی کنید. کشور و محل سکونت تان را بعد از وارد کردن آدرس ایمیل، شماره تلفن و نام و نام خانوادگی باید وارد نمایید. جهت ثبت نام در بروکرهای فارکس هر یک از نکاتی که مربوط به کشور محل سکونت می باشد را باید با دقت وارد کنید. چرا که برای معامله بروکرهای فارکس محل سکونت شما اهمیت زیادی دارد. کدی که مربوط به تایید ثبت نام تان است را با استفاده از دو روش اس‌ ام‌ اس یا ایمیل دریافت می کنید. بعد از اینکه روش دلخواه را انتخاب کردید عبارتی که در تصویر مشاهده می نمایید را باید وارد کادر نمایید. کد را بر اساس روش انتخابی تان ارسال می کنند. شما می توانید آن را وارد کنید و گزینه ای که مربوط به اتمام ثبت نام می باشد را بزنید.

مدارک احراز هویت برای فعالیت در آلپاری
بعد از اینکه پروسه ثبت نام تان تکمیل شد باید مدارکی که مربوط به احراز هویت است را جهت فعالیت در بروکرهای فارکس ارسال کنید. برای این کار روی گزینه ای که مربوط به حساب من می باشد و در قسمت بالای صفحه قرار گرفته است کلیک کنید. سپس ارسال مدارک را انتخاب نمایید و بعد از اینکه مدارک را ارسال کردید منتظر تایید آن باشید. تایید هر یک از مدارک ارسال شده دو ساعت یا چند روز طول می کشد.

انتخاب نوع حساب در بروکر alpari
 بعد از اینکه ثبت نام تان در بروکر آلپاری انجام شود باید نوع حساب تان را انتخاب کنید. شما می توانید از قسمت صفحه اصلی که مربوط به بخش افتتاح حساب می باشد حساب مدنظرتان را باز نمایید. در این بخش دو نمونه حساب حقیقی و مجازی را برای معامله گران در نظر گرفته اند. هر یک از این حساب‌ ها انواع خاصی دارند و شما می توانید بین آنها یکی را انتخاب کنید. اگر حساب مجازی را می ‌خواهید انتخاب نمایید بهتر است که موجودی اولیه تان را در این قسمت وارد نمایید.
 در صورتی که می خواهید حساب حقیقی را انتخاب کنید باید با انتخاب نوع آن صفحه ای که مربوط به واریز وجه می باشد را بررسی نمایید. علاوه بر آن می توانید به وسیله کابین شخصی، حساب های تان را به طور کامل مشاهده نمایید. بروکر حساب ‌های شخصی شما را در چهار دسته گلد، یورو، دلار و روبل برقرار می دهند.