تکنولوژی

چگونه لیست اپ‌های دانلود شده قبلی را در اپ استور مک ببینیم؟

در صفحه‌ی خانه‌ی اپل واچ، لیست اپ‌ها به صورت شبکه‌ای و نامنظم نمایش داده می‌شود اما اپل امکان مرتب‌سازی بر اساس نام را در سیستم عامل watchOS در نظر گرفته است. لذا می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید تا اپ‌ها به ترتیب نام و حروف الفبا لیست شود. در این صورت شاید پیدا کردن اپ موردنظر ساده‌تر شود.

در ادامه به شیوه‌ی نمایش اپ‌های اپل واچ به ترتیب نام می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

نمایش اپ‌های اپل واچ به صورت لیست با ترتیب الفبایی

برای نمایش اپ‌ها به صورت لیست، روش کار در watchOS 7 با نسخه‌های قبلی اندکی متفاوت است. در واچ‌او‌‌اس 7 به صورت زیر عمل کنید:

پیچ دیجیتالی ساعت را فشار دهید تا صفحه‌ی خانه ظاهر شود.

اپلیکیشن Settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.

در صفحه‌ی باز شده اسکرول کنید و روی App View تپ کنید.

چیدمان اپ‌ها یا App Layout را روی حالت List View تنظیم کنید.

اما در watchOS 6 و نسخه‌های قبلی چه باید کرد:

پیچ دیجیتالی ساعت هوشمند اپل را فشار دهید تا به صفحه‌ی خانه برگردید.

وسط صفحه نمایش را کمی محکم لمس کنید.

گزینه‌ی List View را انتخاب کنید.

همیشه می‌توانید حالت عادی که نمایش شبکه‌ای یا Grid View است را مجدداً فعال کنید. در واقع پس از مدتی استفاده کردن از تعدادی اپ خاص، به آیکون اپ‌ها عادت می‌کنید و نیازی به چک کردن نام اپلیکیشن‌ها یا جستجو در لیست اپ‌ها که بر حسب نام مرتب‌سازی شده، وجود ندارد.

زمانی که نمایش به صورت لیست است، می‌توانید با حرکت جاروبی به سمت چپ و سپس تپ روی آیکون سطل زباله، اپی که لازم ندارید را حذف کنید.


فروشگاه اپلیکیشن رسمی مک که Mac App Store نام دارد، در گذر زمان تغییراتی کرده و به خصوص از سال ۲۰۱۸ به بعد، با معرفی مک‌او‌اس Mojave که نسخه‌ی جدید مک‌او‌اس است، تا حدی متحول شده است. لذا ممکن است کاربرانی که مدتی است از این فروشگاه اپلیکیشن استفاده نکرده‌اند، در پیدا کردن اپلیکیشن‌های موردنظر با مشکل روبرو شوند.

در این مقاله به روش دسترسی به لیستی از اپلیکیشن‌های خریداری شده یا نصب شده‌ی قبلی در App Store مک می‌پردازیم.

اپ استور مک در گذشته به دو دلیل اصلی مثل امروز مورد توجه کاربران نبوده است: علت اول طراحی و عملکرد ضعیف است و علت دوم این است که برخی از سازندگان اپ، به دلایل اقتصادی یا فنی، ترجیح می‌دادند که اپ‌ها را در اپ استور مک منتشر نکنند.

اپل در گذر زمان App Store را بهبود بخشیده و به ویژه با معرفی نسخه‌ی جدید مک‌او‌اس در سال ۲۰۱۸ که مک‌او‌اس ۱۰.۱۴ است، روی اپ استور و اپلیکیشن‌های موجود در آن، متمرکز شده است. ظاهر App Store کم و بیش متحول شده و بخش اپ‌های ویژه یا نقد و بررسی اپ‌ها بهینه‌تر شده است و این به فروش بهتر اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند. لذا توسعه‌دهندگان اپ برای سیستم عامل macOS نیز استقبال بیشتری از اپ استور می‌کنند.

اگر مدت زیادی از مراجعه به App Store گذشته است و می‌خواهید اپلیکیشن‌هایی که قبلاً خریداری یا نصب کرده‌اید را پیدا کنید، به توضیحاتی که در ادامه می‌دهیم، توجه فرمایید.

محل اپلیکیشن‌های خریداری شده و رایگان در اپ استور جدید

تمام اپلیکیشن‌هایی که قبلاً از اپ استور مک دانلود کرده‌اید، چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی، همگی در یک محل لیست می‌شود. ابتدا اپلیکیشن App Store را در مک‌بوک یا آی‌مک خویش اجرا کنید و سپس روی آیکون مربوط به Apple ID کلیک کنید. البته اگر اپل آی‌دی خویش را قبلاً وارد نکرده باشید، می‌بایست ابتدا با وارد کردن اپل آی‌دی و پسورد آن، وارد حساب کاربری شوید.

چگونه لیست اپ‌های دانلود شده قبلی را در اپ استور مک ببینیم؟

در صفحه‌ی باز شده لیستی از تمام اپلیکیشن‌های دانلود شده تاکنون مشاهده می‌کنید. برای دانلود مجدد و نصب روی سیستم فعلی، روی دکمه‌ی سرویس ابری کنار اپلیکیشن کلیک کنید و مراحل نصب اپ را ادامه دهید. البته اپی که قبلاً نصب شده، دکمه‌ی Open دارد.

چگونه لیست اپ‌های دانلود شده قبلی را در اپ استور مک ببینیم؟

اگر از قابلیت به اشتراک‌گذاری خانوادگی یا Family Sharing استفاده می‌کنید، می‌توانید روی نام یکی از اشخاص کلیک کنید تا لیستی از خریدهای وی نیز نمایش داده شود.

چگونه لیست اپ‌های دانلود شده قبلی را در اپ استور مک ببینیم؟


آموزش حذف تاریخچه خریدهای App Store در آیفون


آموزش حذف تاریخچه خریدهای App Store در آیفون

فروشگاه نرم‌افزاری اپل، اپ استور میزبان میلیون‌ها برنامه و بازی برای آیفون و آیپد است و همه کاربران این دستگاه‌ها بسته به نیاز خود برنامه و بازی‌های مختلفی را خریداری می‌کنند. سرویس iCloud تاریخچه خریدهای ما را برای دانلود دوباره آن‌ها در صورت نیاز ذخیره میکند، اما گاهی ما نمی‌خواهیم کسی با مشاهده تاریخچه خریدهای App Store در آیفون و آیپد از خریدهای ما مطلع شود.
اما راه رهایی از این تاریخچه خرید چیست؟ کافیست راهکارهای زیر را دنبال کنید تا به آسانی تاریخچه خریدهای App Store در آیفون یا iTunes را حذف، یا مخفی کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

رهایی از تاریخچه خرید در iTunes

ابتدا در برنامه iTunes با وارد کردن اپل آیدی و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید. سپس از بالای صفحه، سمت راست روی اکانت خود، و بخش “Purchased” کلیک کنید.
حال روی “All” کلیک کنید تا تمام خریدهای خود را لیست شده ببینید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

آموزش حذف تاریخچه خریدهای App Store در آیفون

اگر می‌خواهید یک برنامه یا بازی را از لیست خریدهای خود مخفی کنید، کافیست نشانگر ماوس را روی آن نگه داشته تا یک علامت ضربدر مشکی در گوشه آن ظاهر شود. روی آن کلیک کنید تا خرید شما مخفی شود.

تعمیرات اپل

رهایی از تاریخچه خریدهای App Store

اما اگر می‌خواهید همین کار را از آیفون یا آیپد خود انجام دهید و سراغ کامپیوتر نروید مراحل زیر را دنبال کنید.
در آیفون خود وارد برنامه App Store شوید، به بخش Updates بروید، و Purchased را لمس کنید.

آموزش حذف تاریخچه خریدهای App Store در آیفون

سپس با لمس “All” میتوانید لیست تمام برنامه‌ها و بازی‌های خود را مشاهده کنید. با کشیدن انگشت روی هر یک از برنامه‌ها به سمت چپ یا راست می‌توانید آن‌ها را مخفی کنید. با این کار یک کلید مخفی کردن ظاهر خواهد شد که با لمس آن به راحتی برنامه مخفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دوربین سلفی iPhone 8

ال سی دی Samsung J4

قطعات آیفون 8 پلاس

تعمیرات موبایل