تکنولوژی

چگونه در آیپد فایل‌های موجود در شبکه را باز کرده یا ویدیوها را با VLC پخش کنیم؟

یوتیوب YouTube یک پلتفرم سرویس اشتراک ویدئو است. یوتیوب دومین وبگاه پرطرفدار جهان پس از گوگل و پیش از فیس‌بوک و بزرگترین شاخهٔ گوگل است.

یوتیوب معروف‌ترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند پیشین پی‌پل در فوریه ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وبگاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

محل این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا است. این سایت به کاربران اجازهٔ بارگذاری، مشاهده و اشتراک‌گذاری ویدئو را می‌دهد.

بر اساس واپسین رتبه‌بندی وبگاه الکسا اینترنت، یوتیوب دومین وبگاه پربازدید جهان پس از گوگل است. در هر روز حدود ۱۰۰ میلیون فیلم در یوتیوب بازدید می‌شود. در نوامبر ۲۰۲۰، نسخهٔ پینک‌فونگ ترانه «بچه کوسه» با بیش از 7٫۰۴ میلیارد بازدید، به پربیننده‌ترین ویدئوی یوتیوب تبدیل شد.

تقریبا هر ویدیویی را می توانید در یوتیوب پیدا کنید و محدودیتی در تماشای ویدیو ندارید.اما گاهی نیاز دارید یکی ویدیو را در دستگاه خود مانند موبایل یا کامپیوتر دانلود کنید اما دانلود از یوتیوب کار آسانی نیست.

رزرو هتل
خرید دستگاه لیزر الکساندرایت
خرید ساک پارچه ای
آزمایشگاه
خرید سرور مجازی

1- از سایت savefrom استفاده کنید:

به سایت savefrom بروید و لینک ویدئوی مورد نظر در یوتیوب را در آن کپی پیست کنید.

کیفیت و فرمت ویدئوی مورد نظر را انتخاب کنید و شروع به دانلود کنید.

2- از سایت Y2Mate.com برای دانلود از یوتیوب استفاده کنید:

به سایت Y2Mate.com بروید و لینک ویدئوی مورد نظر را کپی پیست کنید. می‌بینید که انواع کیفیت‌ها و فرمت‌ها به شما پیشنهاد می‌شوند. حالا یکی را انتخاب کنید و شروع به دانلود کنید.

3- از برنامه کامپیوتر ۴K Video Downloader برای دانلود ویدئو از یوتیوب استفاده کنید

برنامه ۴K Video Downloader را دانلود کنید و برنامه را نصب کنید.

بعد از برنامه را باز کنید. لینک ویدئوی مورد نظر را در آن کپی پیست کنید و ویدئو را با کیفیت مورد نظر دانلود کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار به این موارد می‌توان اشاره کرد:

با تمامی سیستم‌های عامل سازگار است و محدودیتی برای استفاده از آن ندارید.
می‌توانید ویدیو را با وضوح تصویر تا ۸K دانلود کنید.
این نرم‌افزار لینک‌ها را از نظر وجود بدافزار یا ویروس اسکن کرده و موارد مشکوک را به شما گزارش می‌دهد. درنتیجه می‌توانید بدون نگرانی از امنیت سیستم و اطلاعات خود اقدام به دانلود ویدیوهای موردنظر بکنید.
با استفاده از نسخه رایگان این نرم‌افزار می‌توانید تا ۱۰ ویدیو از یک پلی‌لیست و روزانه تا ۳۰ ویدیو در فرمت‌های مختلف دانلود کنید.
زیرنویس ویدیوها هم قابل‌دانلود است.
ویدیو را به فایل صوتی می‌توانید تبدیل کنید.
ویدیوهای ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی را هم می‌توانید با این نرم‌افزار دانلود کنید.
این نرم‌افزار غیر از یوتیوب، امکان دانلود مستقیم از سایت‌های معروف دیگری مثل فیس‌بوک و Vimeo را هم به شما می‌دهد.
رابط کاربری روان و سرراستی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است.

4- دانلود از یوتیوب با استفاده از VLC Player در کامپیوتر

اگر VLC Player را در کامپیوتر خود ندارید ، می توانید آن را از دانلود و نصب کنید.

پخش کننده VLC را باز کنید.

گزینه ی open Network Stream را کلیک کنید. بر روی Media کلیک کنید ، سپس روی Open Network Stream کلیک کنید .

آدرس ویدیوی YouTube را در این قسمت قرار دهید.

حالا ویدئوی مورد نظر پخش می‌شود. بر روی Tools کلیک کنید ، سپس روی Codec Information کلیک کنید.

در انتهای پنجره ، آدرس طولانی را مشاهده می کنید که باید کپی کنید. کل آدرس را انتخاب کنید. این آدرس را می‌توانید به برنامه دانلود منیجر بدهید.

5- از ربات تلگرام استفاده کنید

با استفاده از ربات تلگرامی utubebot می‌توانید از یوتیوب فیلم دانلود کنید. این روش برای دانلود ویدئو از یوتیوب موبایل یا اندروید نیز قابل استفاده است.

6- در نوار آدرس خیلی راحت به لینک ویدئوی مورد نظر pp ‌اضافه کنید!

بعد بگذارید لینک اجرا شود. با این کار در واقع از امکانات سایت برای باز کردن ویدئو استفاده می‌کنید. پس pp را به خاطر بسپارید!

یک روش دیگر این است که دو حرف vd را به ابتدای آدرس ویدئو اضافه نمایید.

7- از اپلیکیشن اندروید Videoder استفاده کنید:

برنامه را از اینجا بگیرید و نصب کنید.

در گوشی خود، اپلیکیشن یوتیوب را باز کرده و ویدیوی موردنظرتان را پیدا کنید. در پایین صفحه، علامت Share را لمس کرده و از فهرست اپلیکیشن‌های موجود برای اشتراک‌گذاری، Videoder را انتخاب کنید. صفحه جزییات کیفیت‌ها و فرمت‌های قابل دانلود در ادامه برای شما به‌نمایش در خواهد آمد. مشخصات موردنظرتان را انتخاب کرده و آن را لمس کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، می‌توانید نام فایل و محل دانلود آن روی گوشی را تعیین کنید. پس از این کار، دکمه Start Download را لمس کنید تا دریافت فایل آغاز شود. در نهایت باید روی دکمه Download Now کلیک کنید تا روند دانلود فایل شما شروع شود.

8- چگونه با آی‌فون یا آی‌پد ویدئوی یوتیوب دانلود کنیم؟

ابتدا اپلیکیشن Documents را روی آی‌فون یا آی‌پد خود نصب کنید. پس از نصب برنامه، اپلیکیشن یوتیوب را روی گوشی خودتان باز کرده و ویدیوی مورنظر خود را پیدا کنید.

حالا با فشردن دکمه Share در پایین ویدیو و لمس گزینه Copy Link، آدرس URL آن را ذخیره کرده و به اپلیکیشن Documents بازگردید.

پس از رد کردن پیام‌های اولیه و رسیدن به صفحه اصلی، می‌توانید عبارت Documents را در بالای نمایشگر خود مشاهده کنید.

در این صفحه علامت قطب‌نمای آبی‌رنگ در سمت راست نوار پایین صفحه را لمس کنید تا مرورگر داخلی اپلیکیشن فعال شود.

در این مرورگر، آدرس https://keepvid.pro را وارد کرده و وارد این وب‌سایت شوید.

حالا در کنسول وسط صفحه که عبارت Search or Enter Link را در میان آن مشاهده می‌کنید، آدرس ویدیوی مدنظرتان را که کپی کرده بودید، وارد کنید.

بعد دکمه Download Now را لمس کنید تا روند کار شروع شود.

حالا می‌توانید کیفیت و فرمت فایل موردنظر را انتخاب کرده، یا بهترین گزینه یا همان Best Download را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی، می‌توانید نام و محل ذخیره فایل ویدیویی را تعیین کرده و سپس دکمه Done را لمس کنید تا دانلود ویدیوی شما از یوتیوب شروع شود.


هر زمان که حرف از انتقال فایل‌های ویدیویی و موزیک‌ها در آیفون باشد، اولین و معروف‌ترین گزینه برای اکثر کاربران iTunes است؛ در عین حال همه ما می‌دانیم استفاده از آیتونز پیچیدگی های خاص خود را نیز به همراه دارد. همانطور که می‌دانید یکی از محدودیت‌های آیتونز نیاز به سینک شدن آیفون با کامپیوتر موردنظر است. محدودیت بعدی مدت زمانی که نیاز است تا فایل‌هایی با فرمت‌های MKV و MP4 به فرمت پیش‌فرض سیستم‌عامل iOS یعنی فرمت MOV تبدیل شوند. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط با کرونا در ۷۲۴پرس

چرا استفاده از VLC را ترجیح می‌دهیم؟

نرم‌فزار قدرتمند VLC قابلیت اجرای فرمت‌های زیادی از جمله: MP4, MKV, AVI را داراست. حالا که این نرم‌افزار قدرتمند نسخه‌ای برای iOS تولید کرده و می‌توان از آن به‌راحتی برای پخش و انتقال فایل‌های صوتی و تصویری استفاده کرد بد نیست نگاهی به چگونگی این کار داشته باشیم.

قدم اول: شروع کار با فعال کردن Sharing Server

اپلیکیشن VLC را اجرا کنید و روی آیکون VLC که در بالای صفحه، سمت چپ قرار دارد تپ کنید. این کار باعث ظاهر شدن صفحه تنظیمات می‌شود. روی گزینه Sharing via WiFi تپ کنید تا فعال شود.

سپس مشاهده می‌کنید با روشن شدن اشتراک‌گذاری دو مولفه IP address و Local address ظاهر خواهند شد. توجه کنید که حتماً یکی از آنها را یادداشت کنید.

قدم دوم: کامپیوتر خود را برای انتقال آماده کنید

در مرورگر پیش‌فرض کامپیوتر یکی از دو آدرس IP یا Local را وارد کنید.

با این کار VLC Portal باز می‌شود و حالا می‌توانید انتقال فایل‌ها را انجام دهید.

قدم سوم: انتقال را کامل کنید

در این مرحله می‌توانید با کشیدن یا آپلود کردن فایل‌ها از طریق کلیک روی علامت + که در بالای صفحه قرار دارد، انتقال را شروع کنید.

هر زمان که یک فایل آپلود شود، همزمان می‌توانید آن را در کتابخانه VLC در آیفون مشاهده کنید.

شاید باورتان نشود اما سرعت انتقال فایل‌ها از این طریق فوق‌العاده بالاست.

مزایا و معایب استفاده از VLC در آیفون

همانطور که گفته شد، این روش یکی از سریع‌ترین راه‌های انتقال فایل‌های موسیقی و ویدیویی از کامپیوتر به آیفون است؛‌ آن هم با انتقال بدون سیم و بدون اینکه نیازی به سینک شدن دو دستگاه باشد. توجه داشته باشید که می‌توانید فایل‌های ویدیویی را از آیفون به کامپیوتر منتقل کنید.

ویژگی جالب توجه VLC این است که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از طریق سرویس‌های ابری همچون Google Drive، Dropbox و OneDrive ویدیوهای مختلف را تماشا کنید. این گزینه‌ها را می‌توانید در بخش Cloud Services مشاهده کنید.

تنها محدودیتی که پیش روی شما قرار دارد این است که باید از پلیر خود نرم‌افزار برای مشاهده ویدیوها استفاده کنید.


یکی از قابلیت‌های VLC این است که حتی می‌توانید پوسته‌ی آن را به راحتی ویرایش کنید و دکمه‌ها را طبق سلیقه‌ی خویش بچینید. علاوه بر این نصب کردن پوسته‌های متعدد و جالب روی VLC نیز امکان‌پذیر است.

VLC یکی از بهترین نرم‌افزارهای پخش ویدیو و موسیقی است که تقریباً هر کاری از دستش برمی‌آید و به همین علت بسیار محبوب و کاربردی شده است. در ادامه به روش سفارشی کردن ظاهر مدیاپلیر VLC در ویندوز می‌پردازیم. با ما باشید.

مولتی‌مدیاپلیر VLC یکی از نرم‌افزارهای متن باز و کاملاً رایگان است که در آن هیچ نوع تبلیغاتی وجود ندارد. حتی ابزارها و امکانات آن هم در عین جامع بودن، کاربردی هستند و به عبارتی قابلیت اضافی ندارد.

اما به هر حال اگر ظاهر پیش‌فرض VLC Media Player را دوست ندارید، می‌توانید دست به کار شوید و آن را سفارشی کنید.

چگونه دکمه‌های پلیر VLC را به صورت دلخواه انتخاب کنیم و بچینیم؟

برای دسترسی به صفحه‌ی تنظیمات اصلی سفارشی‌سازی VLC، از منوی Tools گزینه‌ی Customize Interface را انتخاب کنید. پنجره‌ای با چهار تب باز می‌شود. در تب Main Toolbar یا نوار ابزار اصلی، دکمه‌های کنترلی اصلی را مشاهده می‌کنید.

برای ویرایش کردن ظاهر VLC، می‌توانید آیتم‌هایموردنیاز را از بخش Toolbar Elements که پایین صفحه است، درگ کرده و در بخش بالا رها کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دو ردیف Line 1 و Line 2 برای چیدن دکمه‌های لازم موجود است و می‌توانید پیش‌نمایشی گرافیکی از وضعیت دکمه‌هایی که اضافه می‌کنید را همواره ببینید.

دقت کنید که در لیست آیتم‌ها، دو مورد Spacer و Expanding Spacer برای ایجاد فاصله بین دکمه‌ها در حد کوچک و قابل گسترش موجود است. آیکون این دو گزینه به شکل خط دو سر فلش است.

آموزش تغییر دکمه‌های VLC و ذخیره کردن پروفایل تنظیمات ظاهری برای استفاده‌های بعدی

بالای لیست دکمه‌های موجود، سه چک‌باکس قرار گرفته است که هر یک کاربرد خاصی دارند:

  • Flat Button موجب می‌شود که دکمه‌ای که درگ و دراپ می‌کنید، پس‌زمینه نداشته باشد و کاملاً تخت و ساده شود.
  • Big Button برای قرار دادن دکمه‌های بزرگ کاربرد دارد. مثل دکمه‌ی Play که در تصویر فوق بزرگ‌تر از دکمه‌های معمولی است.
  • Native Slider برای قرار دادن دکمه‌هایی مثل دکمه‌ی افزایش صدا به شکل یک اسلایدر ساده، کاربرد دارد.

تعداد دکمه‌های کنترلی نسبتاً زیاد است و تمام کاربری‌های شما را پوشش می‌دهند. بنابراین مسأله این است که با حوصله تمام دکمه‌های موجود را بررسی کنید و آن مواردی که وجودشان ضروری است را در نوار ابزار پایین صفحه قرار دهید.

اما به جز Main Toolbar که حین پخش ویدیو و موسیقی بیشترین کاربرد را دارد، سه نوار ابزار دیگر نیز برای ویرایش آماده است. نوار ابزار زمان یا Time Toolbar و ویجت‌های پیشرفته یا Advanced Widget و همین‌طور کنترلر پخش مولتی‌مدیا برای حالت تمام‌صفحه یا Fullscreen Controller، هر سه در پنجره‌ی Toolbar Editor پیش‌بینی شده است. لذا کاربر کنترل کاملی روی ظاهر پلیر VLC دارد.

دقت کنید که برای فعال کردن نمایش تولبار پیشرفته، می‌توانید از منوی View گزینه‌ی Advanced Controls را انتخاب کنید.

ذخیره کردن تنظیمات ظاهری VLC برای استفاده در دیگر کامپیوترها

نکته‌ی جالب این است که می‌توانید تمام تنظیماتی که انجام داده‌اید را ذخیره کنید تا در صورت نیاز در کامپیوتر دیگر یا حساب کاربری دیگری از آن استفاده کنید و به سرعت ظاهر VLC را مطابق با سلیقه و نیاز تنظیم کنید. برای ذخیره کردن تنظیمات روی دکمه‌ی New Profile که در بالای پنجره‌ی تنظیمات نوار ابزارها مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.

آموزش تغییر دکمه‌های VLC و ذخیره کردن پروفایل تنظیمات ظاهری برای استفاده‌های بعدی

پروفایل‌هایی که ایجاد می‌کنید به صورت یک فایل مجزا ذخیره نمی‌شوند بلکه بخشی از یک فایل .ini که از نوع متن ساده است را تغییر می‌دهند. قبل از هر چیز، پلیر VLC را ببندید تا تغییر در فایل مورد بحث عملیاتی شود.

این فایل در مسیر زیر قرار دارد:

C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\vlc

اگر آدرس فوق را کپی کرده و در فایل اکسپلورر ویندوز، در نوار بالای صفحه پیست کنید و کلید Enter را فشار بدهید، USERNAME به نام حساب کاربری شما تغییر می‌کند و فایلی به اسم vlc-qt-interface.ini را رویت می‌کنید. این فایل را با نرم‌افزار ساده‌ای مثل Notepad ویندوز باز کنید و به دو خط آخر توجه کنید. نام پروفایل جدیدی که ساخته‌اید و همین‌طور تنظیمات مربوطه به صورت اعداد ساده، در دو خط مجزا ذکر شده است:

آموزش تغییر دکمه‌های VLC و ذخیره کردن پروفایل تنظیمات ظاهری برای استفاده‌های بعدی

بنابراین برای نگهداری از پروفایل‌های ساخته شده و تنظیمات مربوط به اینترفیس یا ظاهر VLC، تنها کاری که باید انجام دهید، نگهداری فایل vlc-qt-interface.ini است. البته اگر فقط به کپی کردن یک پروفایل خاص نیاز داشته باشید، می‌توانید خطوط مربوط به آن را پیدا کرده و در فایل اصلی و زیر آخرین پروفایل پیست کنید. مراقب شماره‌ی پروفایل که در ابتدای دو خط موردبحث قرار گرفته باشید و همین‌طور تعداد پروفایل‌ها را در خط آخر و پس از عبارت size= وارد کنید.

به عنوان مثال اگر پروفایل سفارشی را با نام alireza7 ذخیره کرده‌اید و می‌خواهید یک پروفایل مشابه به اسم alireza8 اضافه کنید، می‌بایست دو خط مربوط به پروفایل قبلی را کپی و پیست کرده و عدد ابتدا را به 8 تغییر بدهید و نام پروفایل را نیز به alireza8 تغییر بدهید. در نهایت در خط آخر از size=8 استفاده کنید که تعداد پروفایل‌ها را یکی بیشتر می‌کند:

آموزش تغییر دکمه‌های VLC و ذخیره کردن پروفایل تنظیمات ظاهری برای استفاده‌های بعدی

در پایان شما را به مطالعه کردن مقالات جالبی در مورد کار با مولتی‌مدیاپلیر قدرتمند VLC دعوت می‌کنیم:

آموزش تبدیل اندروید به ریموت کنترل برای پخش ویدیو در VLC کامپیوتر از راه دور

چگونه در آیپد فایل‌های موجود در شبکه را باز کرده یا ویدیوها را با VLC پخش کنیم؟

آموزش دانلود زیرنویس فیلم‌ها در VLC با افزونه‌ی VLsub

آموزش چرخاندن ویدیو در VLC و کانورت کردن ویدیو همراه با چرخش

حل مشکل عقب و جلو بودن زیرنویس یا صدا در VLC تحت ویندوز

کنترل پخش ویدیو و صدا در VLC با کلیدهای میانبر موس (حرکات موس)

چگونه روی VLC افزونه یا اکستنشن نصب کنیم؟ + لینک دانلود افزونه‌های اصلی