تکنولوژی

چگونه علامت خوانده شدن پیام‌ها در اسکایپ را حذف کنیم؟

در بروزرسانی جدید پیام‌رسان اسکایپ مایکروسافت چند قابلیت مفید و کاربردی برای پیام‌رسانی و تماس ویدیویی و صوتی اضافه شده است. علامت‌گذاری یا به زبان دیگر Bookmark کردن پیام‌های مهم، یکی از قابلیت‌های جدید است. اگر پیامی مهم است و می‌خواهید بعداً آن را به سرعت پیدا کنید، می‌توانید آن را بوک‌مارک کنید.

در این مقاله روش بوک‌مارک کردن پیام‌ها در پیام‌رسان اسکایپ و در اپلیکیشن ویندوزی، نسخه‌ی تحت وب و همین‌طور نسخه‌ی مخصوص اندروید و iOS را بررسی می‌کنیم.

مایکروسافت تدریجاً قابلیت‌های اسکایپ را توسعه می‌دهد و می‌خواهد آن را به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تحت وب برای پیام‌رسانی، بروز نگه دارد. خوشبختانه قابلیت بوک‌مارک کردن پیام‌ها در اسکایپ، در نسخه‌های مختلف آن اضافه شده است و می‌توانید در گوشی و تبلت و همین‌طور کامپیوتر این کار را به سادگی انجام بدهید. می‌توانید پیام‌هایی که دیگران نوشته‌اند و همین‌طور پیام‌های خودتان را علامت‌گذاری کنید.

نحوه بوک‌مارک کردن پیام‌ها در اپلیکیشن ویندوزی و نسخه‌ی تحت وب اسکایپ

پس از اجرا کردن اپلیکیشن اسکایپ یا با مراجعه به نسخه‌ی تحت وب اسکایپ، در حساب کاربری خویش لاگین کنید و سپس یکی از چت‌ها  را باز کنید. پیام مهمی که موردنظرتان است را پیدا کنید و روی منوی سه‌نقطه روبروی آن کلیک کنید. در این منو روی گزینه‌ی Add bookmark کلیک کنید. به این ترتیب پیام موردنظر علامت‌گذاری می‌شود.

روش علامت‌گذاری یا Bookmark کردن پیام‌ها در اسکایپ

اما چطور پیام‌هایی که علامت‌گذاری شده را مشاهده کنیم؟

برای این مهم روی آیکون پروفایل خویش که بالای نوار جستجو واقع شده کلیک کنید تا منویی باز شود. در این منو روی Bookmarks کلیک کنید.

روش علامت‌گذاری یا Bookmark کردن پیام‌ها در اسکایپ

به این ترتیب بوک‌مارک‌ها نمایان می‌شود. بوک‌مارک‌ها بر اساس شخصی که پیام را نوشته، گروه‌بندی می‌شود و ترتیب پیام‌ها در هر گروه، بر اساس تاریخ است. اگر موس را روی یکی از پیام‌ها ببرید، فلشی نمایان می‌شود. با کلیک روی فلش، گفتگوی حاوی پیام و محل دقیق پیام باز می‌شود تا بتوانید سریعاً بررسی کنید که پیام به چه موضوعی مربوط است و در چه تاریخی نوشته شده است.

روش علامت‌گذاری یا Bookmark کردن پیام‌ها در اسکایپ

برای حذف کردن یک Bookmark کافی است در لیست بوک‌مارک‌ها روی پیام موردنظر مکث کنید تا منوی سه‌نقطه ظاهر شود و روی آن کلیک کنید. در منو روی گزینه‌ی Remove bookmark کلیک کنید.

علامت‌گذاری پیام‌ها در اپ Skype  برای اندروید و iOS

اگر از گوشی یا تبلت برای کار با پیام‌رسان Skype استفاده می‌کنید هم قابلیت علامت‌گذاری پیام‌ها وجود دارد. روش کار ساده است: ابتدا چت و گفتگوی مورنظر را باز کنید و سپس روی پیامی که می‌خواهید بوک‌مارک کنید، تپ و مکث کنید تا گزینه‌های اضافی نمایان شود. روی Add bookmark تپ کنید و به این ترتیب پیام در بخش بوک‌مارک‌ها اضافه می‌شود. در کنار پیام علامت‌گذاری شده، یک آیکون کوچک Bookmark اضافه می‌شود.

روش علامت‌گذاری یا Bookmark کردن پیام‌ها در اسکایپ

برای دیدن بوک‌مارک‌ها، به صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن اسکایپ برگردید و روی تصویر پروفایل خویش در بالای صفحه تپ کنید. در منوی باز شده روی Bookmarks تپ کنید.

در لیست بوک‌مارک‌ها اگر روی یکی از موارد تپ کنید، چت حاوی پیام نمایان می‌شود. برای حذف کردن بوک‌مارک کافی است روی پیام تپ و مکث کرده و در منوی ظاهر شده گزینه‌ی Remove bookmark را لمس کنید.


اگر تعداد پیام‌های دریافتی در اپلیکیشن Messages آیفون یا آیپد زیاد است و می‌خواهید پیام‌ها را به عنوان خوانده شده علامت‌گذاری کنید، انجام این کار به صورت تک‌تک کار جالبی نیست. می‌توانید همه‌ی پیام‌ها را در یک مرحله به عنوان خوانده شده علامت بزنید.

روش علامت‌گذاری همه‌ی پیام‌ها به عنوان خوانده شده در پیام‌رسان Messages اپل، موضوع این مقاله است. با ما باشید.

چگونه همه‌ی پیام‌ها را در اپ Messages به عنوان خوانده شده علامت بزنیم؟

برای شروع کار اپلیکیشن پیام‌رسان Messages را اجرا کنید. در صفحه‌ی شروع، روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالا تپ کنید.

نحوه علامت‌گذاری همه‌ی پیام‌ها به عنوان خوانده شده در Messages آیفون و آیپد

در آیپدها می‌بایست روی گزینه‌ی Edit در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

نحوه علامت‌گذاری همه‌ی پیام‌ها به عنوان خوانده شده در Messages آیفون و آیپد

و در منوی ظاهر شده گزینه‌ی Select Messages را لمس کنید.

نحوه علامت‌گذاری همه‌ی پیام‌ها به عنوان خوانده شده در Messages آیفون و آیپد

اکنون حالت ویرایش فعال می‌شود و می‌توانید گفتگوها را یکی‌یکی انتخاب کنید تا پیام‌های جدید به عنوان خوانده شده علامت‌گذاری شود. روش دیگر انتخاب کردن همه‌ی گفتگوها است. برای این کار گزینه‌ی Read All در پایین و گوشه‌ی چپ صفحه را لمس کنید.

نحوه علامت‌گذاری همه‌ی پیام‌ها به عنوان خوانده شده در Messages آیفون و آیپد

به این ترتیب همه‌ی پیام‌های دریافتی به عنوان خوانده شده علامت‌گذاری می‌شود.


با توجه به اینکه واتس اپ یکی از محبوب ترین پیامرسان های موجود در بازار است، آشنایی با قابلیت ها و ترفندهای قرار گرفته در آن به امری بسیار ضروری تبدیل شده است. چرا که با استفاده از این امکانات می توانید به شکل بهتری از این پیامرسان برای پیشبرد مقاصد خود استفاده نمایید. یکی از قابلیت هایی که می تواند بسیار کارآمد باشد، امکان مشاهده خوانده شدن پیام در واتساپ است. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی متوجه شوید آیا پیامی که ارسال کرده اید توسط مخاطب مورد نظرتان خوانده شده است تا نه. همچنین این امکان برای شما فراهم است که بتوانید زمان خوانده شدن پیام در گروه واتساپ را نیز به صورت دقیق برای تک به تک هم گروه های خود مشاهده نمایید. در این مقاله از میزبان فا مگ تلاش ما بر این بوده است تا نحوه بررسی خوانده شدن پیام در واتساپ و همچنین بررسی زمان خوانده شدن پیام در واتساپ را به صورت گام به گام آموزش دهیم.

تشخیص خوانده شدن پیام در گروه واتساپ

یکی از موضوعاتی که همواره برای افراد حائز اهمیت بوده و درباره آن سوالاتی را مطرح می کنند این است که چگونه می توانند تشخیص دهند پیامی که در واتساپ ارسال کرده اند، خوانده شده است. ساده ترین روش برای آگاهی از خوانده شدن پیام در واتس اپ، بررسی تعداد تیک های کنار پیام و البته رنگ آنها است که در ادامه به شکل دقیق تری به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

اما موضوعی که وجود دارد این است که اگر بخواهید از زمان خوانده شدن پیام در واتس اپ نیز آگاهی پیدا کنید، بررسی تیک پیام کار مشکلی خواهد بود. چرا که شما باید پیوسته در چت خود حضور داشته باشید و زمان تغییر کردن تیک کنار پیام را بررسی کنید. در کنار آن نیز زمانی که قصد دارید متوجه خوانده شدن پیام خود توسط یکی از اعضای حاضر در گروه واتساپ شوید که حتی بررسی تیک کنار پیام نیز نمی تواند کمک کننده باشد. در چنین شرایطی شما باید قابلیتی که پیامرسان واتساپ انحصاراً برای این کار در نظر گرفته را استفاده نمایید. در ادامه به شکلی دقیق نحوه استفاده از این قابلیت پیامرسان واتس اپ را به شما آموزش خواهیم داد.

فهمیدن خوانده شدن پیام در واتساپ

در آموزش های قبلی به خواندن پیام واتس اپ بدون تیک آبی پرداخیتم که شرایط را کمی متفاوت خواهد کرد اما در چت های معمول می توانید به راحتی متوجه شوید که پیام شما توسط مخاطب دریافت یا خوانده شده است. در این حالت پیام ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1. پیام هایی که به دلایل مختلف مثل نداشتن دسترسی به اینترنت و… هنوز توسط مخاطب شما دریافت نشده اند. این نوع از پیام ها به صورت 1 تیک خاکستری رنگ قابل مشاهده خواهند بود و نشان دهنده این موضوع است که پیام از سمت شما ارسال شده اما هنوز توسط مخاطب مورد نظر دریافت نشده است.
    فهمیدن خوانده شدن پیام در واتساپ
  2. حالت دوم پیام هایی هستند که دارای 2 تیک خاکستری می باشند. این علامت نشان می دهد که پیام ارسالی شما توسط مخاطب مورد نظرتان دریافت شده اما هنوز مشاهده و خوانده نشده است.
    نحوه فهمیدن خوانده شدن پیام در واتساپ
  3. آخرین حالت مربوط به زمانی است که پیام شما دارای 2 تیک سبز رنگ باشد که در این حالت شما می توانید متوجه این موضوع شوید که مخاطب مورد نظرتان پیام شما را مشاهده و خوانده است.
    چگونگی فهمیدن خوانده شدن پیام در واتساپ

اطلاع از زمان خوانده شدن پیام در واتساپ

همچنین می توانید به راحتی از زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ در چت های خود نیز اطلاع پیدا کنید. در همین راستا شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام شما باید وارد صفحه چت مورد نظر شوید.
  2. سپس انگشت خود را روی پیامی که می خواهید اطلاعات آن را مشاهده نمایید، نگه دارید تا به حالت انتحاب شده دربیاید. بدین ترتیب در بالای صفحه چت گزینه هایی نمایش داده می شود که شما باید همانند تصویر زیر گزینه علامت تعجب را لمس نمایید.
    زمان خوانده شدن پیام در واتساپ
  3. حال صفحه جدیدی به شما نمایش داده می شود که شامل دو بخش اصلی می شود:
    • Seen: در این بخش زمانی که پیام شما توسط مخاطب مورد نظر خوانده شده است را می توانید مشاهده نمایید.
    • Delivered: این بخش نیز نشان دهنده زمانی است که مخاطب مورد نظر شما پیام را دریافت کرده است.

    نحوه مشاهده زمان خوانده شدن پیام در واتساپ

از کجا بفهمیم پیام در گروه واتساپ توسط چند نفر خوانده شده؟

در خصوص فهمیدن خوانده شدن پیام در گروه واتساپ شرایط کمی متفاوت است و با مشاهده پیام شما توسط یکی از اعضای گروه، پیام به حالت خوانده شده تبدیل می شود و شما نمی توانید متوجه شوید که چه کسانی و در چه زمانی پیام شما را دیده اند. در چنین شرایطی شما می توانید از اطلاعات پیام که یک قابلیت منحصر به فرد در واتس اپ است برای آگاهی از اینکه چه افرادی در واتساپ پیام هایمان را خوانده اند، استفاده نمایید. به منظور منظور شما باید:

  1. وارد صفحه چت گروه مورد نظر خود شوید.
  2. در ادامه همانند مورد عنوان شده برای چت های دو نفره، انگشت خود را روی پیام مورد نظرتان نگه دارید تا به حالت انتخاب شده دربیاید.
  3. سپس از میان گزینه هایی که در بالای صفحه چت نمایش داده می شود، علامت تعجب را انتخاب نمایید تا اطلاعات مربوط به پیام مورد نظر به شما نشان داده شود.
  4. حال صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن می توانید اطلاعات مربوط به زمان خوانده شده پیام ارسالی شما در گروه، توسط تک به تک اعضای آن را مشاهده نمایید.

در این مقاله از میزبان فا مگ تلاش ما بر این بوده است تا نحوه فهمیدن خوانده شدن پیام در واتساپ را به شما آموزش دهیم.با استفاده از این قابلیت شما می توانید اطلاعات لازم در خصوص خوانده شدن پیام در واتساپ و همچنین زمان آن به دست بیاورید و بتوانید به شکل بهتری عملکرد خودتان در این پیامرسان را مدیریت کنید. در صورت داشتن هرکونه سوال یا وجود هر نوع ابهامی می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در ارتباط باشید.