تکنولوژی

آموزش پرینت گرفتن در فتوشاپ و تنظیمات پیشرفته چاپ عکس

یکی از بخش‌های مهم فتوشاپ بخش پرینت کردن است که شاید به دلیل فقدان پرینتر یا نیاز به چاپ، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد اما این بخش از نرم‌افزار تخصصی Adobe Photoshop هم حاوی تنظیمات متنوع و مفیدی است. برای استفاده کردن بهینه از پرینتر و پرینت عکس‌ها به کمک فتوشاپ، می‌بایست با تنظیماتی که در بخش Print موجود است، آشنایی کامل داشته باشید.

در واقع صرفاً با فشار دادن کلید میانبر Ctrl + P و کلیک روی دکمه‌ی پرینت، همه‌چیز به خوبی پرینت نمی‌شود. در این مقاله به بررسی تنظیمات چاپ عکس در فتوشاپ می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

معمولاً تنظیمات پرینت کردن عکس یا متن در نرم‌افزارهای مختلف، کمی پیچیده به نظر می‌رسد و برای گرفتن نتیجه‌ی بهینه، کاربر به روش سعی و خطا عمل می‌کند و پس از چند مرتبه پرینت کردن، شاید از نتیجه‌ی کار راضی باشد. اما در حقیقت اگر با تنظیمات پرینت متن یا عکس آشنایی داشته باشید، ممکن است با یک مرتبه پرینت کردن، از نتیجه‌ی کار رضایت کامل داشته باشید و نیازی به سعی و خطا نباشد.

در فتوشاپ تنظیمات پرینت عکس متنوع است و در ادامه می‌خواهیم همه موارد اصلی مثل ابعاد عکس و ابعاد صفحه و انتخاب پرینتر را بررسی کنیم.

تصویری که در ادامه می‌خواهیم به مراحل پرینت کردن آن بپردازیم، تصویری با ابعاد 6.4 در 4.۲۶۷ اینچ و با تراکم ۳۰۰ نقطه بر اینچ است:

آموزش پرینت گرفتن در فتوشاپ و تنظیمات پیشرفته چاپ عکس

و هدف این است که عکس را به نسبت 3 به 2 و در ابعاد 6 در 4 اینچ پرینت کنیم.

تغییر سایز عکس در فتوشاپ قبل از پرینت گرفتن

اولین قدم این است که عکس را به کمک فتوشاپ ریسایز کنیم. البته فرض بر این است که عکس نیازی به ادیت کردن ندارد و آماده‌ی چاپ است و تنها تغییر لازم، روی ابعاد تصویر اعمال می‌شود.

روی منوی Image کلیک کنید و گزینه‌ی Image Size را انتخاب نمایید.

آموزش پرینت گرفتن در فتوشاپ و تنظیمات پیشرفته چاپ عکس

توجه کنید که برای Resize کردن عکس در فتوشاپ، می‌توانید از کلید میانبر Alt + Ctrl + I استفاده کنید.

در کادر Image Size ابعاد عرض و ارتفاع یا همان Width و Height بر حسب پیکسل و یا آحاد دیگر قابل‌تنظیم است. کافی است روی منوی کرکره‌ای که روبروی عرض و ارتفاع قرار گرفته کلیک کنید و به جای Pixels، واحد دیگری مثل Inches را انتخاب کنید که برای مثال ما مناسب است.

البته برای فارسی‌زبانان استفاده از واحد Centimeters یا سانتی‌متر و همین‌طور میلی‌متر مناسب‌تر است چرا که ابعاد کاغذ A4 و غیره را معمولاً بر حسب سانتی‌متر و میلی‌متر بیان می‌کنیم.

قبل از تغییر دادن ابعاد یا همان Width و Height توجه کنید که حالت پیش‌فرض Photoshop این است که نسبت تصویر را برهم نمی‌زند. برای تغییر دادن نسبت تصویر و در واقع وارد کردن عرض و ارتفاع بدون اینکه تناسب حفظ شود، ابتدا روی آیکون قفل که Width و Height را به هم مربوط کرده، کلیک کنید تا غیرفعال شود. از این پس اگر عددی برای عرض یا ارتفاع تایپ کنید، بعد دیگر تصویر به صورت خودکار تغییر نمی‌کند.

آموزش پرینت گرفتن در فتوشاپ و تنظیمات پیشرفته چاپ عکس

اکنون می‌توانید با خیال راحت مقدار عرض را 6 اینچ و مقدار ارتفاع عکس را 4 اینچ تنظیم کنید.

آموزش پرینت گرفتن در فتوشاپ و تنظیمات پیشرفته چاپ عکس

در نهایت روی OK کلیک کنید. سایر تنظیمات ریسایز مثل الگوریتم Resample کردن نیز در مورد برخی تصاویر نباید روی حالت Automatic یا انتخاب خودکار باشد چرا که کیفیت بهینه‌ای حاصل نمی‌شود اما در اغلب موارد، حالت خودکار به خوبی عمل می‌کند و کیفیت عکس پس از ریسایز کردن، مطلوب خواهد بود.

انتخاب Printer و تنظیمات پرینتر در Photoshop

قدم بعدی انتخاب کردن پرینتر و اعمال تنظیمات لازم است. می‌توانید از منوی File گزینه‌ی Print را انتخاب کنید و همین‌طور می‌توانید از کلید میانبر استفاده کنید.

کلید میانبر پرینت کردن در فتوشاپ مثل اغلب نرم‌افزارها، Ctrl + P است.

پنجره‌ی پرینت باز می‌شود و پرینتر پیش‌فرض بسته به تنظیمات کلی ویندوز، انتخاب می‌شود.

البته اگر پرینتر را نصب نکرده‌اید، ابتدا آن را نصب کنید و در صورت نیاز نام آن را تغییر دهید و سپس به فتوشاپ برگردید و مراحل پرینت کردن عکس را دنبال کنید.

آموزش نصب پرینترهای وایرلس در ویندوز ۱۰ و روش نصب دستی پرینتر

چگونه نام پرینتر را در ویندوز تغییر دهیم؟

برای انتخاب کردن پرینتر موردنظر در صورتی که چندین پرینتر مختلف به سیستم شما متصل است و مدل موردنظر انتخاب نشده، از اولین منوی کرکره‌ای که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، استفاده کنید. دقت کنید که برخی پرینترهای لیزری ممکن است قابلیت پرینت کردن به صورت سیاه و سفید را نیز داشته باشند و در نتیجه دو گزینه مربوط به یک پرینتر در منو وجود داشته باشد که یکی مخصوص حالت رنگی است و دیگری حالت سیاه‌ و سفید است.

فیلد بعدی برای مشخص کردن تعداد پرینت‌ها استفاده می‌شود. عدد موردنظر را در فیلد Copies تایپ کنید. البته در اولین مرتبه‌ی پرینت بهتر است ریسک نکنید و تنها 1 نمونه چاپ کنید و اشکالات موجود را برطرف کرده و سپس تعداد زیادی پرینت تهیه کنید.

برای دسترسی به تنظیمات Printer در پنجره‌ی چاپ عکس، روی دکمه‌ی Print Settings که روبروی Copies مشاهده می‌کنید، کلیک کنید. بسته به مدل پرینتر و سازنده‌ی آن، پنجره‌ای با ظاهر متفاوت باز می‌شود که در حقیقت پنجره‌ی تنظیمات پرینتر است و مختص نرم‌افزار فتوشاپ نیست. با توجه به تنوع پرینترها و سازندگان Printer، تنظیماتی که باید در این پنجره انجام دهید، نیاز به دقت و حوصله دارد و باید تک‌تک موارد را با دقت بررسی کرده و پیدا کنید. به قول معروف نمی‌توان یک نسخه برای تمام پرینترها پیچید!

موارد مهم و اساسی که باید پیدا کرده و تنظیمات لازم را انتخاب کنید، موارد زیر است:

  • اندازه‌ی کاغذ یا Paper Size: اگر روی کاغذ A4‌ یا A5‌ که نصف آن است و یا A3 که دو برابر آن است، پرینت می‌کنید، می‌بایست سایز صحیح را از منوی کرکره‌ای Paper Size انتخاب کنید. سایز Letter شبیه به A4 است که در کشور ما چندان کاربردی ندارد.
  • جهت صفحه، عمودی یا Landscape و افقی یا Portrait: معمولاً برای پرینت کردن عکس به صورت تمام‌صفحه، برای عکس عریض جهت افقی یا Landscape انتخاب می‌شود و برای عکس‌هایی که ارتفاعشان بیشتر از عرض باشد، حالت عمودی یا Portrait انتخاب می‌شود.
  • تعداد کپی‌ها: ممکن است در پنجره‌ی تنظیمات پرینتر هم گزینه‌ی Copies وجود داشته باشد. بهتر است عدد 1 را وارد کنید و تعداد پرینت را مستقیماً از فتوشاپ یا نرم‌افزاری که پرینت را انجام می‌دهد، تنظیم کنید.
  • رزولوشن یا Resolution: تعداد نقطه در واحد طول که اینچ است، رزولوشن گفته می‌شود که واحد آن نقطه بر اینچ است. برای عکس‌های رنگ و پرینت رنگی، معمولاً عدد بالاتر از ۳۰۰ انتخاب می‌شود. در ادامه در مورد کیفیت پرینت بیشتر توضیح می‌دهیم.
  • نوع کاغذ یا Media Type: اگر برای بهبود کیفیت پرینت از کاغذهای خاصی مثل کاغذ گلاسه یا کاغذهایی با وزن بالاتر از ۸۰ گرم استفاده می‌کنید، از منوی کرکره‌ای Media Type آن را انتخاب کنید. حالت پیش‌فرض Plain Paper یا کاغذ ساده و معمولی است.
  • پرینت رنگی یا سیاه و سفید: در برخی پرینترها منوی کرکره‌ای یا گزینه‌ای برای مشخص کردن اینکه پرینتر می‌بایست به صورت رنگی چاپ کند یا به صورت سیاه و سفید، وجود دارد. به تناسب نیاز یکی از دو حالت رنگی و سیاه و سفید یا به زبان دیگر Color یا Black & White را انتخاب کنید.

تنظیم کیفیت رنگ‌ها و بهینه کردن رندرینگ رنگ‌ها برای پرینت در فتوشاپ

در پنجره‌ی پرینت فتوشاپ، بخش بعدی Color Management یا مدیریت رنگ‌ها است. در این بخش می‌توانید از منوی کرکره‌ای Color Handling برای انتخاب کرده نحوه‌ی مدیریت رنگ‌ها استفاده کنید. هم فتوشاپ می‌تواند رنگ‌ها را مدیریت کند و هم پرینتر قادر به انجام این مهم است. بهتر است از فتوشاپ استفاده کنید چرا که همیشه تمام مراحل ادیت و تغییرات رنگ را در Photoshop انجام می‌دهیم. بنابراین گزینه‌ی Photoshop Manages Colors انتخاب توصیه‌شده است.

گزینه‌ی مهم بعدی، منوی کرکره‌ی Rendering Intent به معنی هدف و کاربری پرینت است. گزینه‌های زیر در این منو وجود دارد:

  • Perceptual یا حالت بصری: این گزینه رنگ‌ها را برای بهتر دیده شدن بهینه می‌کند و در مورد عکس‌هایی که سایه‌ها و بخش‌های تیره زیاد است، توصیه می‌شود چرا که این نواحی را کمی روشن‌تر می‌کند تا کاملاً سیاه به نظر نرسند.
  • Saturation یا حالت اشباع رنگ‌ها: عکس‌هایی که از نظر طراوت رنگ‌ها، کمی کدر و کم‌رنگ به نظر می‌رسند را با این حالت رنگ‌سنجی بهینه و پرینت کنید تا رنگ‌ها تندتر و زنده‌تر به نظر برسد.
  • Relative Colorimetric یا رنگ‌سنجی نسبی: این گزینه برای پرینت کردن اغلب عکس‌ها، بهترین گزینه است و همه‌چیز به صورت نسبی و متناسب با عکس تنظیم می‌شود. در واقع فتوشاپ با مقایسه کردن گستره‌ی رنگ مبداً که کامپیوتر است و مقصد که پرینتر است، رنگ‌ها را تغییر می‌دهد تا نتیجه به حالت اصلی عکس، نزدیک‌تر شود. رنگ‌هایی که خارج از گستره‌ی رنگ باشند به مرزهای گستره‌ی رنگ جابجا شده و رنگ‌های داخل گستره نیز به همان نسبت تغییر می‌کنند.
  • Absolute Colorimetric یا رنگ‌سنجی مطلق که مشابه رنگ‌سنجی نسبی است با این تفاوت که رنگ‌هایی که خارج از گستره‌ی رنگ است را به مرزها جابجا کرده و رنگ‌های داخل گستره‌ی رنگ را تغییر نمی‌دهد. بنابراین این گزینه فقط رنگ‌های اشباع را تغییر می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم گستره‌ی رنگ و مقایسه‌ی چند گستره‌ی رنگ معروف، به مقاله‌ای از دانش‌نامه‌ی سیاره‌ی آی‌تی توجه فرمایید:

مفهوم HDR در تلویزیون و نمایشگر چیست؟

برای بررسی مفاهیم اشباع رنگ و گرمای رنگ و … نیز به مقاله‌ی دیگر از بخش دانش‌نامه توجه فرمایید:

آموزش مفاهیم و کاربرد ابزارهای ویرایش عکس مثل Exposure و Temperature و Sharpen و …

تنظیمات موقعیت و ابعاد عکس حین پرینت توسط فتوشاپ

بخش بعدی از پنجره‌ی Print فتوشاپ، به تنظیمات موقعیت عکس و ابعاد آن اختصاص پیدا می‌کند که Position and Size است. حالت پیش‌فرض در مورد Position این است که عکس در وسط صفحه قرار می‌گیرد و به عبارت دیگر تیک گزینه‌ی Center زده شده است. اگر تیک این گزینه را حذف کنید، دو فیلد Top و Left که به ترتیب فاصله‌ی عکس از بالای صفحه و ضلع سمت چپ صفحه را مشخص می‌کنند، فعال می‌شوند. اکنون می‌توانید موقعیت را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

دقت کنید که منظور از فاصله‌ی عکس از بالای و چپ صفحه، فاصله‌ی نقطه‌ی گوشه‌ی چپ و بالای عکس از ضلع بالا و چپ است و نه مرکز عکس.

اگر از عدد صفر و صفر استفاده کنید، عکس درست در گوشه‌ی بالا و سمت چپ صفحه‌ی کاغذ قرار می‌گیرد.

در بخش Scaled Print Size می‌توانید ابعاد عکس را بزرگ و کوچک کنید. می‌توانید تیک گزینه‌ی Scale to Fit Media‌ را بزنید تا عکس به اندازه‌ای که ممکن است و کاغذ را پر می‌کند، بزرگ شود و در عین حال می‌توانید ابعاد را در فیلد Height و Width به صورت دلخواه و دستی وارد کنید. اگر عکس را قبل از پرینت کردن، ریسایز نکرده‌اید، از تنظیمات این بخش استفاده کنید.

اگر قرار است اطراف عکس را پس از پرینت کردن روی کاغذ، برش بزنید و برای استفاده به عنوان کارت پستال یا موارد دیگر، آماده کنید، می‌توانید از تنظیمات بخش Printing Marks  استفاده کنید. با تیک زدن در گزینه‌های این بخش، علائمی به عنوان راهنمای برای پیدا کردن وسط عرض یا وسط ارتفاع و گوشه‌ها روی عکس اضافه می‌شود. دو مورد زیر معمولاً مفید است:

  • Corner Crop Marks برای اضافه کردن علامت گوشه‌ها
  • Center Crop Marks‌ برای علامت زدن وسط عرض و ارتفاع عکس

نتیجه را بررسی کنید:

پیش‌نمایش پرینت و بررسی‌های رنگ و گستره‌ی رنگ در Photoshop

آخرین مرحله قبل از کلیک کردن روی دکمه‌ی Print این است که کیفیت پرینت را بررسی کنید. زیر بخش سمت چپ که عکس را در صفحه‌ی کاغذ نمایش می‌دهد، سه گزینه وجود دارد که به شما در مشاهده کردن پیش‌نمایش حاصل چاپ عکس کمک می‌کند:

  • Match Print Colors که عکس را به صورتی که با گستره‌ی رنگ پرینتر سازگار شده و در واقع شبیه به نتیجه‌ی پرینت است، نمایش می‌دهد.
  • Gamut Warning که در صورت خارج از گستره‌ی رنگ بودن برخی بخش‌ها، با خاکستری کردن بخش‌هایی از عکس، هشدار می‌دهد.

به عنوان مثال اگر از پرینت سیاه و سفید استفاده کنید و تیک گزینه‌ی Match Print Colors را بزنید، عکس کمی تیره می‌شود و در واقع نتیجه‌ی پرینت کردن عکس نیز کمی تیره‌تر از چیزی است که در حالت عادی و بدون تیک زدن این گزینه، روی مانیتور مشاهده می‌کنید.

امیدواریم که از این پس پرینت کردن عکس‌ها به کمک فتوشاپ، با نتیجه‌ی مطلوب‌تر و واقعی‌تر و جذاب‌تری همراه باشد.


الزاماً عکس هایی که با دوربین های حرفه ای یا گوشی تلفن همراه موبایل گرفته می شوند، تصاویر با کیفیت و عالی نیستند و با اعمال یکسری تغییرات کوچک از جمله تغییر در تنظیمات نور در فتوشاپ یا هر برنامه جانبی دیگر می توانید عکس با ظاهر بسیار بهتری را داشت. به همین دلیل نیز به طور معمول افرادی که دارای تبحر بیشتری در زمینه عکاسی و ویرایش عکس هستند، از برنامه های جانبی مثل Photoshop برای ادیت عکس های خود استفاده می کنند. با توجه به اهمیت تنظیم نور در فتوشاپ تصمیم گرفتیم در این مقاله از سری آموزش های فتوشاپ میزبان فا مگ به بررسی تنظیمات نور در فتوشاپ بپردازیم. پس اگر شما هم به دنبال آموزش ادیت نور و رنگ در فتوشاپ برای یادگیری بهتر نحوه تنظیم نور پرتره در فتوشاپ هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تنظیمات نور در فتوشاپ

بخش Adjustments در فتوشاپ یک گروهی از ابزارهای ویرایش است که شما می توانید از آن برای ویرایش نور، رنگ و سایر ویژگی های ظاهری تصویر بدون ایجاد تغییرات گسترده در عکس استفاده نمایید. این ابزار زمانی که نور تصویر در فتوشاپ مناسب نباشد و به عنوان مثال بیش از اندازه روشن یا تاریک باشد، بسیار کاربردی است و به کاربران برنامه Photoshop این امکان را می دهد تا بتوانند تنظیمات نور در فتوشاپ را مدیریت کرده و کیفیت ظاهری عکس خود را بهبود ببخشند. به دلیل نقش پررنگی که ابزارهای تنظیم نور در فتوشاپ دارند در ادامه این مقاله به بررسی این قابلیت پرداخته و ابزارهای مختلفی که می توانند به شما در زمینه نوردهی در فتوشاپ کمک کنند را معرفی خواهیم کرد. 🙂

ابزار تنظیم نور در فتوشاپ

اگر شما به دنبال تنظیم نور در فتوشاپ هستید می توانید از روش های مختلفی که برای این مورد در نظر گرفته شده است، استفاده نمایید. ابزارهایی که در این زمینه می توانید مورد استفاده قرار دهید، عبارتند از:

  1. نوردهی در فتوشاپ با استفاده از منو Brightness/Contrast
  2. تنظیم نور در فتوشاپ با ابزار New Fill Layer
  3. مدیریت نور در فتوشاپ به کمک لایه Curves adjustment
  4. افزایش نور در فتوشاپ با استفاده از ابزار Levels adjustment

در ادامه 4 ابزار تنظیم نور در فتوشاپ را به شما معرفی و نحوه استفاده از آنها را آموزش خواهیم داد.

1. نوردهی در فتوشاپ با استفاده از منو Brightness/Contrast

اولین روشی که می توانید از آن برای تنظیم نور در فتوشاپ استفاده کنید، منو Brightness/Contrast است. به منظور استفاده از این منو شما باید:

  1. در اولین گام شما باید وارد برنامه Photoshop شده و عکس مورد نظر خود را در این برنامه باز کنید. (به منظور باز کردن عکس در فتوشاپ می توانید تصویر مربوطه را به محیط فتوشاپ درگ کنید.)
    تنظیم نور در فتوشاپ
  2. سپس در گام بعدی به دو روش می توانید به منو Brightness/Contrast دسترسی پیدا کنید. در روش اول شما می توانید روی منو Image کلیک کرده و سپس از طریق منو Adjustment زیر منو Brightness/Contrast را انتخاب نمایید.
    تنظیمات نور در فتوشاپ
  3. بدین ترتیب باکس تنظمیات نور در فتوشاپ به صورت پاپ آپ برای شما باز می شود. از طریق این باکس شما می توانید به کمک دستگیره ها میزان نوردهی و کنتراست تصویر را مدیریت نمایید.

    تنظیم نور تصویر در فتوشاپ

  4. در نهایت نیز بعد از تنظیم نور تنها با کلیک روی دکمه Ok تغییرات را ذخیره نمایید.
  5. اما روش دومی که به کمک آن می توانید به تنظیمات نور در فتوشاپ دسترسی پیدا کنید، اقدام از طریق گزینه مربوط به ایجاد لایه Adjustment است. برای این منظور شما باید همانند تصویر زیر در پایین پنل Layers  روی آیکون کانتراست کلیک کرده و سپس از میان گزینه های موجود، گزینه Brightness/Contrast را انتخاب نمایید. (دقت داشته باشید لایه مورد نظر انتخاب شده باشد.)
    تنظیم نور صورت در فتوشاپ
  6. بدین ترتیب تنظیمات نور در فتوشاپ در پنل Properties قابل مشاهده است و می توانید همانند روش قبل آن را مدیریت نمایید. تنها کافیست دستگیره ها را به سمت راست و چپ بکشید تا میزان نور و کنتراست تغییر کند.
  7. در نظر داشته باشید که بعد از اعمال تغییرات در نور فتوشاپ لایه جدیدی ایجاد می شود که با کلیک روی آیکون می توانید به راحتی این لایه را خاموش و عکس را به حالت قبل برگردانید.

2. تنظیم نور در فتوشاپ با ابزار New Fill Layer

روش دیگری که می توانید از آن برای تنظیم نور در فتوشاپ استفاده کنید، کمک گرفتن از ابزار New Fill Layer است. در همین راستا شما باید:

  1. در اولین مرحله از تغییر میزان روشنایی و شفافیت عکس در فتوشاپ باید منو Layer را انتخاب کرده و در نهایت نیز از طریق زیر منو New Fill Layer گزینه Solid Color را انتخاب نمایید.
  2. حال در گام بعدی باکسی به صورت پاپ آپ نمایش داده می شود که از طریق آن می توانید نام لایه جدید و اطلاعات آن را مدیریت نمایید. بعد از وارد کردن نام مورد نظر خود تنها کافی است روی دکمه Ok کلیک کنید.
  3. سپس باکس جدیدی نمایش داده می شود که باید مدیریت رنگ لایه را از طریق آن انجام دهید. در این مرحله از فرآیند تنظیم نور در فتوشاپ باید کد رنگی را 000000 که در واقع کد رنگ مشکی در فتوشاپ است قرار دهید و سپس روی دکمه Ok کلیک کنید.
  4. حال همانند تصویر زیر از طریق پنل لایه ها Blending mode را روی حالت Soft light قرار دهید.
  5. در نهایت نیز Opacity لایه را مطابق با سلیقه خود بین 5 تا 20 درصد قرار دهید. بدین ترتیب خواهید دید که همانند تصویر زیر چهره در فتوشاپ به شکلی کاملاً طبیعی تغییر پیدا می کند. در واقع می توان گفت این راهکار روی روشنایی و شفافیت تصویر تاثیرگذار است.

3. مدیریت نور در فتوشاپ به کمک لایه Curves adjustment

سومین ابزار تنظیم نور در فتوشاپ که قصد داریم در این مقاله به آن اشاره کنیم، ابزار Curves adjustment است. به منظور مدیریت تنظیمات نور در فتوشاپ با استفاده از این ابزار شما باید:

  1. در گام اول روی گزینه کلیک کرده و سپس از میان گزینه های موجود، گزینه Curves را انتخاب نمایید.
  2. حالا در لایه جدیدی که باز می شود می توانید به کمک ماوس و به راحتی با جا به جا کردن خط نمودار تنظیمات نور در فتوشاپ را تغییر دهید.

4. افزایش نور در فتوشاپ با استفاده از ابزار Levels adjustment

و اما آخرین روشی که قصد داریم در زمینه تنظیم نور در فتوشاپ به آن اشاره کنیم، ابزار Levels adjustment است. به منظور بهره گیری از این ابزار شما باید:

  1. مجدداً در پنل Layers روی گزینه کلیک کرده و این بار از میان گزینه های موجود، گزینه Levels را انتخاب نمایید.
  2. در نتیجه مرحله قبل تنظیماتی همانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که می توانید با جا به جا کردن دستگیره های موجود به راحتی تنظیمات نور در فتوشاپ را مدیریت نمایید.

تنظیم نور قسمتی از عکس در فتوشاپ

گاهی اوقات دلیل  کم رنگ شدن عکس در فتوشاپ این است که عکس از میزان نور مطلوب برخوردار نیست برای بالا بردن نور عکس کافیست بخش دلخواه را انتخاب نمایید سپس به تغییرات بپردازید.  در صورت تمایل به تنظیم نور قسمتی از عکس در فتوشاپ می بایست به کمک ابزارهای دوربری در فتوشاپ بخش مورد نظر را انتخاب نموده و سپس به کمک تکنیک های گفته شده در این آموزش نور بخش دلخواه را تنظیم کنید.

فتوشاپ از جمله برنامه های بسیار حرفه ای و کاربردی برای ادیت تصاویر بشمار می رود. در فرایند عکاسی و ادیت تصویر دقت به نور و میزان شفافیت عکس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اغلب حتی باکیفیت ترین تصاویر هم می بایست بازبینی و میزان نور آن ها تنظیم شود. نوردهی در فتوشاپ یکی از مهم ترین امکاناتی است که در این نرم افزار ارائه شده. به همین منظور نیز در این مقاله از میزبان فا مگ تلاش ما بر این بوده  تا نحوه مدیریت تنظیمات نور در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این آموزش شما می توانید میزان روشنایی و شفافیت تصاویر را بررسی کرده و مشخصاً با تنظیم نور چهره در فتوشاپ تصاویر بسیار حرفه ای تری را داشته باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا وجود هرنوع ابهامی در خصوص ابزارهای تنظیم نور در فتوشاپ می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در ارتباط باشید.


ستاره | سرویس تکنولوژی – فتوشاپ یکی از توانمندترین نرم افزارها در زمینه ویرایش و ایجاد تصاویر است، به‌طوری که اغلب حرفه‌ای‌ها روتوش تصاویر را با این نرم افزار انجام می‌دهند. اگرچه نرم‌افزار فتوشاپ یکی از بهترین ویرایشگرهای تصویر است، اما در هنگام پرینت گرفتن اغلب با مشکلاتی روبرو می‌شود که پرینت گرفتن را برای کاربران خود دشوار می‌سازد. اگر شما هم از برای پرینتر گرفتن تصاویر از طریق این نرم افزار دچار مشکل شده‌اید، با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم با ارائه راه‌حل‌های اصولی و تنظیمات صحیح، رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ را شرح دهیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند…
عدم نمایش
‌‌تعیین علت پرینت نگرفتن

رفع مشکلات پرینت یک تصویر خاص با فتوشاپ

رفع مشکلات پرینت فایل‌های مربوط به برنامه‌های مختلف

رفع مشکلات مرتبط با پرینتر در فتوشاپ

رفع مشکلات پرینت در پرینتر با کد دستوری PostScript

رفع مشکلات پرینت در پرینتر غیر PostScript

استفاده از نرم‌افزار FlightCheck (مختص فتوشاپ نسخه CC)

رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ

 

‌‌تعیین علت پرینت نگرفتن

به منظور رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ ابتدا باید علت عدم پرینت شدن تصویر مورد نظر را مشخص کنید.

1. یک تصویر در ابعاد ۲x۲ اینچی، با رزولوشن ۷۲ و مود RGB ایجاد کنید، یک خط بر روی تصویر بکشید و آن را چاپ کنید. اگر آن تصویر به‌درستی چاپ شود، ممکن است فایل قبلی شما آسیب‌دیده باشد. اگر تصویر به‌درستی چاپ‌نشده باشد، به مرحله 2 بروید.

2. فایل دیگری به‌عنوان‌مثال، یک فایل متنی ساده را از برنامه دیگری مانند Microsoft Word یا Text Edit چاپ کنید. اگر آن فایل به‌درستی چاپ شد، مشکل مربوط به گستره سیستمی نیست و مربوط به نرم‌افزار فتوشاپ است. اگر فایل به‌درستی چاپ نشد، مشکل از سیستم است و مربوط به فتوشاپ یا فایل‌های شما نیست. مشکل می‌تواند منابع کم سیستم، عدم وجود حافظه کافی در پرینتر یا ارتباط ضعیف بین کامپیوتر و پرینتر باشد. برای رفع برخی از دلایل احتمالی این مشکل، به مرحله بعدی بروید.

3. کامپیوتر خود را ریستارت و بعد از بالاآمدن سیستم و اجرای مجدد فتوشاپ، تصویر خود را چاپ کنید. اگر تصویر به‌درستی چاپ شد، سیستم شما ممکن است دچار کمبود حافظه باشد. اگر تصویر به‌درستی چاپ نشد، به مرحله بعدی بروید.

4. پرینتر خود را حداقل ۱۵ ثانیه خاموش‌کنید تا حافظه و محتویات آن ریکاوری و خالی شود، سپس دوباره آن را روشن کنید و تصویر خود را چاپ کنید. اگر تصویر به‌درستی چاپ شد، نشان از این بوده که حافظه پرینتر خیلی پر بوده است. اگر تصویر به‌درستی چاپ نشد، به مرحله بعدی بروید.

5. اگر از پرینتر شبکه استفاده می‌کنید، از یک رایانه دیگر برای چاپ استفاده کنید. اگر تصویر به‌درستی چاپ شد، رایانه‌ای که برای اولین بار سعی کردید از آن چاپ کنید، نمی‌تواند به‌درستی به پرینتر یا شبکه وصل شود. با سرپرست شبکه خود تماس بگیرید و با وی مشورت کنید یا با سازنده پرینتر تماس بگیرید تا در رفع مشکل به شما کمک کند. اگر پرونده به‌درستی چاپ‌نشده بود، به مرحله بعد بروید.

6. تصویر خود را با پرینتر دیگری چاپ کنید. اگر تصویر به‌درستی چاپ شد، مشکل از پرینتر یا عدم اتصال رایانه شما به پرینتر است. مشکلات ارتباطی، سخت‌افزاری یا کمبود حافظه می‎توانند مانع از اتصال رایانه به پرینتر شوند. همچنین اطمینان حاصل کنید که پرینتر روشن است و درست به سیستم متصل شده است یا خیر. اگر فایل مورد نظر به‌درستی چاپ نشد، به رفع مشکلات پرینت فایل‌های مربوط به برنامه‌های مختلف این متن مراجعه کنید.

 

رفع مشکلات پرینت یک تصویر خاص با فتوشاپ

اگر در چاپ یک تصویر مجزا از تصویری که در فتوشاپ طراحی و ایجاد کرده‌اید مشکل‌دارید، برای رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. سپس در پایان هر مرحله عمل پرینت را انجام دهید.

 

بازنمایی تنظیمات preferences

1. برای انجام این کار، اگر برنامه فتوشاپ شما در حال اجرا می‌باشد آن را ببندید و مجدد راه‌اندازی کنید.

2. سپس از منو File و از طریق گزینه Open (کلید میانبر: Ctrl+O) فایل یا تصویری که قصد پرینت آن را دارید را بازکنید.

3. مجدد از منوی File نشانگر موس را روی گزینه Printببرید، اما کلیک نکنید، فقط ماوس را روی این گزینه به حالت معلق نگه‌دارید.

4. کلید فاصله کیبورد (Spacebar) را برای چند ثانیه فشار داده و نگه‌دارید.

5. سپس هنگام فشار دادن Spacebar روی گزینه Print کلیک کنید.

با این امر تنظیمات پرینتر بازنشانی و مجدد تنظیم می‌گردد. پس از بازنشانی موفقیت‌آمیز، کادر تنظیمات پرینت باز می‌شود.

6. حالا تصویر یا فایل موردنظر خود را پرینت بگیرید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

 

حذف تنظیمات Preference

قبل از اینکه از این روش استفاده کنید، پروژه کنونی خود در فتوشاپ را ذخیره کنید. سپس مراحل زیر را برای رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ دنبال نمایید:

1- هنگامی‌که فتوشاپ را اجرا کردید بلافاصله کلیدهای Alt+Ctrl+Shift را با هم بگیرید.

2- پیغامی مبنی بر اینکه مایل به حذف تنظیمات مربوطه هستید یا خیر نشان داده می‌شود. در اینجا گزینه Yes را انتخاب کنید.

 

ذخیره تصویر فتوشاپ به‌صورت یک فایل جدید

از طریق منوی File و گزینه Save As و اختصاص دادن یک نام و یک فرمت جدید به فایل خود، آن‌ها را ذخیره کنید. دستور Save As باعث می‌شود که فتوشاپ مجدداً فایل را بازنویسی کند.

 

ذخیره تصویر فتوشاپ به‌صورت یک فایل جدید

 

اگر بعد از انجام مراحل فوق همچنان در پرینت تصویر خاص شما مشکل وجود داشته باشد، احتمالاً فایل شما دچار آسیب شده است. همچنین احتمال دارد شیوه تعامل فتوشاپ با سیستم شما باعث ایجاد مشکل شود. در ادامه اقدامات لازم برای رفع این مشکل را شرح خواهیم داد.

 

رفع مشکلات پرینت فایل‌های مربوط به برنامه‌های مختلف

اگر با چاپ هر فایلی  از طریق هر نرم افزاری دچار مشکل هستید، اطمینان حاصل کنید که آیا پرینتر روشن است یا خیر و اتصالات فیزیکی بین پرینتر و کامپیوتر خود را بررسی کنید. راه‌حل می‌تواند به‌سادگی اتصال مجدد کابل سست شده باشد.

علاوه بر موارد بالا به هرگونه تغییر اخیر در سیستم کامپیوتری خود که می‌تواند بر چاپ تأثیر بگذارد، توجه کنید، این موارد عبارت‌اند از:

  • به‌روزرسانی‌های سخت‌افزار یا نرم‌افزار
  • نصب سخت‌افزار یا نرم‌افزار جدید
  • به‌روزرسانی و ارتقاء سیستم‌عامل
  • حذف نرم‌افزار
  • نصب یا حذف فونت‌ها
  • اتصال به یک شبکه یا تغییرات دیگر در پیکربندی شبکه خود
  • طبقه‌بندی مجدد یا پاک کردن فایل‌های موجود بر روی هارد

بررسی تغییرات ایجادشده در سیستم، به شما در رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ کمک خواهد کرد.

 

رفع مشکلات مرتبط با پرینتر در فتوشاپ

به‌روزرسانی سیستم

 بررسی کنید که آیا حداقل سیستم موردنیاز نرم‌افزار فتوشاپ را فراهم کرده‌اید یا خیر، در غیر این صورت سیستم خود را به‌روزرسانی کنید تا مشکل شما در ارتباط با عدم پرینت فایل در فتوشاپ حل شود.

 

به‌روزرسانی درایور پرینتر

سعی کنید درایور را از بخش Device Manager به‌روز کنید و سپس بررسی کنید که آیا مشکل پرینت برطرف شده است یا خیر؟

1. به منو start ویندوز رفته و Device Manager را در نوار جستجو تایپ کرده و روی آن کلیک کنید.

بروزرسانی درایور پرینتر

 

2. در قسمت Device Manager گزینه Print Queues را انتخاب کرده و منو کرکره‌ای آن را بازکنید.

3. روی پرینتر مشکل‌دار کلیک راست کرده و گزینه Update Driver را انتخاب کنید.

 

 

4. سپس گزینه Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. در این حالت ویندوز به دنبال به‌روزرسانی‌های جدید می‌گردد و به‌صورت خودکار آن را نصب می‌کند.

5. سیستم خود را Restart کرده و بعد از بالا آمدن سیستم، برنامه فتوشاپ را اجرا کنید و در گزینه‌های مربوط به پرینتر، پرینتر که درایو آن آپدیت شده را به‌عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سعی کنید درایور را به‌صورت دستی دانلود و نصب کنید که در این حالت می‌توانید آخرین درایور را از وب‌سایت سازنده پرینتر خود بارگیری و نصب کنید.

 

حذف فایل‌های موقتی سیستم

در هر درایو فایل‌های موقتی و فایل‌های دانلود شده بسیاری وجود دارد که می‌توانند باعث شوند که فتوشاپ هنگام پرینت مسدود شود و هنگ کند. برای حذف این فایل‌ها می‌توان از ابزار Disk Cleanup  استفاده کرد:

1. در ویندوز 7 شما می‌توانید که تمامی برنامه‌های نصب‌شده و پیش‌فرض را در منوی استارت ببینید پس آن را بازکرده و روی گزینه All Programs کلیک کنید.

 

 

2. در بخش All Programs روی Accessories کلیک کرده و پس‌ازآن روی System Tools کلیک کنید حال ابزارهای سیستمی شما مشاهده می‌شوند.

 

 

3. اکنون از System Tools برنامه Disk Cleanup را انتخاب کنید تا باز شود. در پنجره بازشده درایو مورد نظر را انتخاب کنید تا پاکسازی شود.

 

 

 

4. پس از آنالیز کردن، داده‌ها را برای حذف کردن انتخاب و روی دکمه OK کلیک کنید.

 

 

5. درنهایت پنجره‌ای مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، برای شما نمایش داده می‌شود. Delet Files را انتخاب کنید.

 

 

اطمینان از حافظه پرینتر

پرینتر باید برای انجام کار‌های خود و چاپ تمام عناصر صفحه از حافظه کافی برخوردار باشد. برای پرینت صفحه با رزولوشن ۳۰۰، پرینتر باید حداقل 2 مگابایت رم برای چاپ با رزولوشن ۶۰۰، پرینتر حداقل باید 4 الی 6 مگابایت رم در دسترس داشته باشد. این مقدار با افزایش کیفیت تصاویری بیشتر خواهد شد. مقدار حافظه در پرینترهای مختلف باهم فرق دارد. 

 

ایجاد مجدد فایل Preference

ابتدا تنظیمات Preference را حذف و مجدد آن را ایجاد کنید. روش حذف و بازنشانی آن در پیش‌تر توضیح داده شد.

 

انتقال فایل به حافظه داخلی سیستم

یکی از روش‌های رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ انتقال فایل به حافظه داخلی سیستم است. اگر فایل شما روی یک درایو قابل جابجایی یا درایو شبکه قرار دارد، بهتر است آن را حافظه داخلی سیستم منتقل کنید. سپس اقدام به پرینت کردن فایل نمایید. 

 

ایجاد فضای خالی اضافی در درایوها

حتماً یک فضای خالی اضافی برای ذخیره‌سازی در درایو سیستمی یا درایوی که فایل‌های فتوشاپ را در آن ذخیره می‌کنید در نظر بگیرید. این فضای خالی باید حداقل به‌اندازه سه تا پنج برابر حجم فایل ذخیره‌شده ظرفیت داشته باشد. برای راهنمایی در مورد پاک کردن فایل‌های موقت اینترنتی به راهنمای مربوط به مرورگر اینترنت خود و برای حذف برنامه‌ها، به راهنمای مربوط به هر برنامه مراجعه کنید.

 

استفاده از یک پرینتر محلی

اگر از شبکه استفاده می‌کنید و به پرینترهای شبکه دسترسی دارید، سعی کنید فایل خود را از طریق یکی از کامپیوترهایی که مستقیماً به یکی از پرینترهای موجود در شبکه (پرینتر محلی) متصل است پرینت نمایید. اگر از این طریق فایل شما به‌درستی پرینت شد؛ احتمالاً مشکل از اتصال کامپیوتر شما به پرینتر است یا ممکن است مربوط به پرینتر یا درایور آن باشد.

 

عدم اجرای همزمان برنامه فتوشاپ با سایر برنامه‌ها

برخی از برنامه‌ها یا سرویس‌ها در صورت اجرای همزمان با فتوشاپ می‌توانند باعث بروز مشکل شوند. قبل از پرینت گرفتن به‌وسیله فتوشاپ، از غیرفعال بودن و عدم اجرای برنامه‌های دیگر اطمینان حاصل کنید.

 

نصب مجدد پرینترها

ابتدا بهتر است پرینترهای نصب‌شده را حذف نموده و مجدداً آنها را نصب کنید. برای این منظور طبق مراحل زیر پیش بروید:

1. در نوار جستجو منو استارت ویندوز، عبارت printer را تایپ و دکمه enter را بزنید.

 

 

2. همچنین می‌توانید از طریق کنترل پنل و در بخش Hardware and Printers به پرینترهای نصب‌شده روی سیستم خود دسترسی داشته باشید.

 

 

 

3. روی هرکدام از پرینترها کلیک راست نموده و با انتخاب گزینه remove device آن‌ها را پاک‌کنید.

 

 

4. حالا در باکس جستجو عبارت APPWIZ.CPL را تایپ کنید. لیستی از برنامه‌ها باز می‌شود. آن دسته از برنامه‌هایی را که مربوط به پرینترها هستند پاک‌کنید.

همچنین می‌توانید تمام زیرشاخه‌ها و فولدرهایی را که به‌نوعی به پرینترهای نصب‌شده روی سیستم مرتبط هستند به روش زیر پاک نمایید:

1. به آدرس زیر بروید و در پنجره بازشده روی همه فولدرها کلیک راست کرده و نام آن‌ها را تغییر دهید.

c:windowssystem32spooldriversw32x86

 

 

2. کلیدهای Win+ R را همزمان بفشارید تا پنجره Run باز شود سپس کلمه regedit را تایپ کرده و ok را بزنید تا پنجره رجیستری باز شود.

 

 

3. اکنون مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE->SYSTEM->CurrentControlSet->Control->Print->Environment->Windows NT x86

 

 

 

4. تمام فایل‌ها با نام Drivers and Print Processors را حذف کنید.

 

 

5. پس از انجام این کارها، حالا مجدداً به نصب پرینترها بپردازید.

 

رفع مشکلات پرینت در پرینتر با کد دستوری PostScript

اگر با پرینت فتوشاپ به‌وسیله پرینتر PostScript دچار مشکل هستید، کارهای زیر را به ترتیب ارائه‌شده انجام دهید و بعد از هر یک از آن‌ها اقدام به چاپ کنید.

 

تنظیم خروجی درایور پرینتر روی حالت PostScript code

این کار باید در تنظیمات خود پرینتر انجام شود:

1. از طریق کنترل پنل و در بخش Hardware and Printers به پرینترهای نصب‌شده روی سیستم خود دسترسی پیدا کنید.

2. روی پرینتر موردنظر کلیک راست کرده و Properties را انتخاب نمایید.

 

 

3. سربرگ General را انتخاب کنید.

4. حالا Printing Preferences و سپس Advanced را انتخاب کنید.

5. از بخش Document Options، گزینه PostScript Options را انتخاب نمایید.

6. درنهایت، PostScript Output را روی Optimize For Portability قرار دهید.

اگر خروجی پرینتر خود را روی حالت PostScript code تنظیم کنید، میزان مقیاس‌گذاری درایور به حداقل می‌رسد، درنتیجه از حذف و از میان رفتن بخشی از تصاویر جلوگیری به عمل می‌آید.

 

نصب درایور پرینتر سازگار با سیستم عامل

برای نصب درایور پرینتری که با سیستم‌عامل شما سازگار باشد به شیوه زیر عمل کنید:

1. در نوار جستجو منو استارت ویندوز عبارت printer را تایپ و دکمه enter را بزنید، البته از طریق کنترل پنل و در بخش Hardware and Printers نیز می‌توانید به پرینترهای نصب‌شده روی سیستم خود دسترسی داشته باشید.

2. روی پرینتر شبکه کلیک راست نموده و با انتخاب گزینه remove device، آن را پاک‌کنید.

3. حالا روی Add Printer دو بار کلیک کنید.

 

 

4. گزینه Add a local printer را انتخاب کرد و در پنجره بازشده روی گزینه Create A New Port کلیک کنید.

7- از منوی Type Of Port گزینه Local Port را انتخاب و سپس روی Next کلیک کنید.

 

 

8- در کادر Port Name، مسیر مربوط به پرینت سرور و پرینتر را تایپ کنید برای مثال printservernameprintername\ و سپس بر روی OK کلیک کنید.

 

رفع مشکلات پرینت در پرینتر غیر PostScript

اگر در زمینه پرینت در فتوشاپ به‌وسیله یک پرینتر غیر PostScript دچار مشکل شده‌اید، ابتدا از حافظه کافی پرینتر اطمینان حاصل کنید و سپس مراحل زیر را در پیش بگیرید.

 

فعال‌سازی حالت VGA برای کارت گرافیک (فقط مختص سیستم‌عامل ویندوز)

1. از همه برنامه‌های اجراشده روی سیستم خود خارج شوید.

2. به منو Start رفته، کلمه msconfig را در کادر جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید. از طریق فشار دادن همزمان کلیدهای Win+R (دستور اجرای پنجره Run) و تایپ msconfig در کادر بازشده نیز می‌توان به این پنجره دست‌یافت.

 

 

3. روی تب Boot کلیک کنید.

4. در بخش Boot Options گزینه Base Video را انتخاب کرده و روی ok کلیک کنید.

 

 

5. درنهایت ویندوز را ریسارت کنید.

توجه: پس از راه‌اندازی مجدد، بررسی نمایید که ابزار تنظیمات سیستم، نحوه شروع و استارت‌آپ ویندوز را تغییر داده است یا خیر. اگر چنین بود، OK را کلیک کنید و هنگامی‌که برنامه تنظیمات سیستم ظاهر می‌شود، برای خروج از برنامه، روی Cancel کلیک کنید.

 

برای فعال کردن مجدد درایور اصلی کارت گرافیکی سیستم خود مراحل زیر را در پیش بگیرید:

1. به منو Start رفته، کلمه msconfig را در کادر متن جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

2. روی تب Boot کلیک کنید.

3. در بخش Boot Options، Base Video را لغو انتخاب و سپس بر روی ok کلیک کنید

اگر می‌توانید به‌درستی و با استفاده از درایور ویندوز VGA از فتوشاپ پرینت بگیرید، به معنی این است که درایور کارت تصویر شما ممکن است آسیب‌دیده، منسوخ یا ناسازگار با درایور پرینتر یا Photoshop شما باشد. برای به دست آوردن درایور کارت تصویر به‌روز شده، با سازنده کارت تصویر خود تماس برقرار کنید (از طریق ایمیل، وب‌سایت).

 

استفاده از نرم‌افزار FlightCheck (مختص فتوشاپ نسخه CC)

نرم‌افزار FlightCheck ابزاری باارزش در زمینه پرینت و چاپ به‌حساب می‌آید، چراکه مشکلات اسناد را قبل از اینکه منجر به بروز مشکل در حین پرینت شوند، شناسایی و کشف می‌کند. به منظور استفاده از این نرم افزار برای رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ مراحل زیر را دنبال کنید:

1. نرم‌افزار FlightCheck را نصب و فعال کنید.

2. روی کادرها و چک باکس‌های Preferences و Ground Controls کلیک کنید.

برحسب نیاز موارد Ground Control را روی Off (خاموش)، Warning (هشدار یا اخطار) یا Error (خطا) تنظیم کنید.

فایل Photoshop CC خود را به درون FlightCheck بکشید و رها کنید (Drag & Drop)

FlightCheck حالت پیش پرواز را شروع کرده و مشکلات فایل مشخص‌شده را به‌صورت لیست ارائه می‌دهد.

 

حرف آخر

اکنون رفع مشکلات پرینت در فتوشاپ دیگر برای شما چالش نیست و به سادگی می‌توانید آن را انجام دهید. اگر دائما از طریق این نرم افزار فایل‌های خود را پرینت می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم مطلب آموزش تصویری پرینت در فتوشاپ همراه با تنظیمات بخش پرینت را از دست ندهید. نظر شما در مورد حل مشکل پرینت گرفتن در فتوشاپ چیست؟ آیا راه حل دیگری را برای این موضوع می‌شناسید؟ آیا با انجام مراحلی که ذکر شد، توانستید مشکل خود را رفع کنید؟ فراموش نکنید نظرات و پرسش‌های خود را در این رابطه با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟