سبک زندگی

6+1 مورد از مهمترین وسایل که برای شروع زندگی در خانه جدید به آنها احتیاج دارید

اگر به دنبال فهرستی برای خرید وسایل مهم یک خانه جدید هستید و فکر می‌کنید ممکن است بعضی موارد را از قلم بیندازید، این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله هفت مورد از وسایل بسیار مهم را به شما معرفی کرده‌ایم و هم‌زمان به شما می‌گوییم که موقع خرید باید به کدام نکات ضروری توجه داشته باشید.

  1. فرش

تا زمانی که فرش وارد خانه نشود، خانه فرم لازم را به خودش نخواهد گرفت. بنابراین یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای شروع زندگی جدید در خانه جدید به آن نیاز دارید فرش است. موقع خرید فرش به موارد زیر دقت داشته باشید.

  • با اینکه خرید فرش ماشینی نسبت به خرید فرش دستبافت مقرون به صرفه‌تر است؛ اما اگر با کمی جمع و جور کردن حساب‌هایتان می‌توانید فرش دستبافت بخرید، این کار را انجام دهید. متریال به کار رفته در فرش دستبافت احساس بهتری را در شما به وجود می‌‌آورد؛ ضمن اینکه این فرش ارزشمند است و بیشتر از آنکه به چشم خرج کردن به آن نگاه کنید؛ می‌توانید آن را نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت ببینید.
  • اگر مرتب جا به جا می‌شوید، ریسک نکنید و سراغ فرش‌های خیلی بزرگ نروید. فرش‌های بالای شش متر ممکن است برای خانه فعلی شما مناسب باشند؛ ولی معلوم نیست به کار خانه بعدی هم بیایند یا نه.
  • دقت داشته باشید که رنگ‌های به کار رفته در فرش، تعیین کننده رنگ پرده‌ها و مبلمان خواهد بود. به همین دلیل لازم است فرشی را انتخاب کنید که امکان ست کردن سایر وسایل خانه را به شیک‌ترین شکل ممکن فراهم کند.

 

  1. مبلمان

بعد از انتخاب فرش نوبت به خرید مبلمان می‌رسد. مبلمان، بسته به فضای شما می‌تواند شامل گزینه‌های متعددی مثل مبل راحتی، مبل پذیرایی، میز ناهار خوری، بوفه، میز عسلی و موارد مشابه شود که به عنوان مبلمان جهیزیه شناخته می‌شود که منظور از آن کامل بودنش است.

مبلمان هم مثل هر وسیله دیگری راهنمای خرید خودش را دارد که پروسه خرید را به مراتب آسان‌تر خواهد کرد. برای مثال معمولا در فضاهای کوچکتر بهتر است اصل را بر راحتی خانه بگذارید و یک دست مبلمان راحتی با کیفیت انتخاب کنید و سراغ وسایل کم‌جا بروید. حتی اگر مشغول خرید جهاز و تکمیل کردن وسایل جهیزیه عروس هستید، لازم نیست فضای کوچک را با یک لیست بلند بالا پر کنید. نکات زیر می‌تواند به خرید مبلمان بهتر کمک کند:

  • به خاطر داشته باشید مبلمان شما قرار است مدتی طولانی برایتان کار کنند؛ بنابراین بهتر است در کنار ظاهر به کیفیت آن‌ها هم دقت داشته باشید. برای مثال ممکن است قیمت مبلمان تهیه شده از ام دی اف MDF کمتر از چوب باشد؛ ولی اگر ام دی اف مرغوب در کار مورد استفاده قرار نگرفته باشد، همین هزینه اندک هم بعد از مدتی تلف می‌شود؛ چون ممکن است مبلمان با کوچکتریچن ضربه‌ای لب‌پر شوند یا بعد از مدت کوتاهی به سر و صدا بیفتند.
  • به فوم به کار رفته در مبلمان‌تان دقت کنید. معمولا هر چه فوم فشرده‌تر باشد و وزن آن بیشتر، دوام آن به مراتب بیشتر خواهد بود و بعد از مدتی دچار فرو رفتگی نخواهد شد.
  • اگر امکانش را دارید که بیشتر هزینه کنید، سراغ مبل‌هایی بروید که کاور زیپی دارند و می‌توان به راحتی کاورشان را خارج کرد و شست. در غیر این صورت شستن مبل‌ها را به دست متخصص بسپارید.

 

  1. سرویس خواب

  • مهم‌ترین بخش سرویس خواب، تخت خواب است که می‌تواند خیلی سریع به اتاق شما شکل بدهد. بسته به اینکه تا کدام سقف قیمت مجاز به هزینه هستید و مدل دو نفره یا تک نفره می‌خواهید، مدل‌های متنوعی از تخت خواب دو نفره یا یک نفره برای خرید در دسترس شما خواهد بود که اکثر مدل ها در سایت دیجی‌کالا قابل مشاهده است.
  • اگر به تخت‌های کینگ King یا سایز بزرگ علاقه دارید؛ اما مستاجر هستید، بهتر است دقت داشته باشید که این تخت‌ها برای هر اتاقی مناسب نیستند و ممکن است اتاق خواب خانه بعدی برایتان مناسب نباشد.
  • اگر امکانش را دارید، همان موقع که سراغ خرید تخت می‌روید، بقیه اجزای ست سرویس خواب را هم بخرید؛ در غیر این صورت ممکن است در آینده دیگر نتوانید چوب یا طرح مورد نظرتان را پیدا کنید.
  • سرویس خواب شما علاوه بر تخت می‌تواند شامل پاتختی، میز توالت، دراور و صندلی باشد که انتخاب آن هم به بودجه شما بستگی دارد و هم به ابعاد فضایی که در دسترس‌تان است.
  • خرید تشک، ملحفه، لحاف، بالش و رو تختی را به بعد از خرید تخت موکول کنید.
  • به خاطر داشته باشید بین تمام اجزای اتاق خواب بهتر است هماهنگی وجود داشته باشد. این هماهنگی باید حس آرامش را به شما منتقل کند. بنابراین به رنگ‌ها و طرح‌ها دقت زیادی داشته باشید و از بین بهترین رنگ‌ها دست به انتخاب بزنید.

 

  1. اجاق گاز

خوشبختانه بسیاری از خانه‌های امروزی اجاق گاز رومیزی دارند و همین مسئله نیاز شما را برای خرید به اجاق گاز برطرف خواهد کرد و از نظر اقتصادی برایتان به صرفه خواهد بود.

  • در صورتی که اجاق گاز رومیزی ندارید و اهل امتحان کردن غذاهای جدید هم هستید، یک اجاق گاز فر دار بخرید.
  • به ابعاد اجاق گاز و فضایی که در آشپزخانه برای آن در نظر گرفته شده است، دقت داشته باشید.
  • تعداد شعله‌های اجاق گاز نکته دیگری است که بسته به نیاز شما باید انتخاب شود.
  • بهتر است اجاق گازی را انتخاب کنید که ضمانت پس از فروش معتبر داشته باشد.

 

  1. یخچال فریزر

یخچال فریزر یکی از خریدهای پر هزینه آشپزخانه منزل جدید شما خواهد بود. نکاتی که باید قبل از خرید آن در نظر بگیرید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • قبل از خرید ابعاد فضای مورد نظر در آشپزخانه را به طور دقیق داشته باشید و از فروشنده بخواهید مدل‌های متناسب با ابعاد مد نظرتان را نشان دهد تا در زمانتان صرفه جویی شود.
  • بهتر است بین وسایل آشپزخانه هماهنگی رنگ وجود داشته باشد؛ مثلا اگر اجاق گاز سفید است، یخچال را هم سفید انتخاب کنید و اگر سیلور است، بقیه اجزای آشپزخانه هم سیلور باشند.
  • بسیاری از یخچال فریزرهای سرهم هستند. نکته خوبی که باید به آن توجه کنید این است که یخچال بالا قرار دارد یا فریزر. توصیه می‌کنیم مدل‌هایی با یخچال در قسمت بالا را ترجیح دهید، چون استفاده از یخچال به مراتب بیشتر از فریزر است و لازم نیست در روز برای برداشتن وسایل از یخچال مرتبا خم شوید؛ به خصوص اگر در خانه‌تان سالمند زندگی می‌کند.
  • خرید وسایل دیگری مثل ماشین ظرفشویی، جارو شارژی، غذا ساز، میکسر و موارد مشابه بسته به بودجه شما می‌تواند اولویت بندی شود.

 

  1. پرده‌ها

شما برای پنجره‌های خانه جدید به پرده و برای حمام به پرده حمام نیاز خواهید داشت.

  • قبل از خرید پارچه پرده حتما از یک متخصص بخواهید برایتان قاب پنجره‌ها را اندازه گیری کند و بر آن اساس ابعاد پرده را تعیین کند.
  • میل پرده را از جنس مرغوب تهیه کنید تا به مرور زمان خم نشود و دچار زنگ زدگی نشود.
  • جنس پرده‌ها را از متریال با کیفیت تهیه کنید تا با چند بار شسته شدن شکل‌شان را از دست ندهند.

 

  1. نکات تکمیلی
  • خرید جارو برقی و وسایل تمیز کننده مثل سطل، اسفنج و زمین شوی را در برنامه‌تان قرار دهید.
  • برای خرید سیستم صوتی و تصویری عجله نکنید. امکانات مد نظرتان را فهرست کنید و بر اساس آن سراغ مدل‌های مناسب بروید. دقت داشته باشید تلویزیون بزرگتر به معنای بهتر بودن آن نیست و می‌تواند در فضای کوچک منجر به خستگی چشمانتان شود.
  • برای هر خانه جدیدی به بعضی خرده ریزها از جمله سبد حمام، جای صابون، جای مسواک، آینه، انواع دکوری، لوستر، ساعت و تابلو نیاز خواهید داشت؛ اما خرید این موارد باید بعد از خرید وسایل ضروری بزرگتر و اصلی انجام شود.

 


1. فهرست وسایل ضروری برای اتاق خواب

اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای که باید برای اتاق خواب جدیدتان در نظر بگیرید یک تخت خواب راحت و دوست داشتنی است که موقع خواب به شما احساس آرامش بدهد؛ بنابراین وجود تخت خواب ضروری است.

·  اگر از نظر اقتصادی دستتان باز است و محدودیت بودجه ندارید، به جای خرید تخت خواب یک سرویس خواب تهیه کنید که شامل میز توالت، صندلی و میز کنار تخت یا پاتختی می‌شود.

· تخت‌ خواب ها معمولا در سه گروه قرار می‌گیرند؛ تخت خواب دو نفره، تخت یک نفره معمولی و تخت یک نفر سایز بزرگ. قیمت هر کدام از این سه دسته با هم متفاوت است. بنابراین می‌توانید با توجه به سقف هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید از میان مدل های مختلف تخت خواب یا سرویس خواب دست به انتخاب بزنید.

· خرید تشک، بالش، لحاف، کاور بالش و لحاف و ملحفه رو تختی را به بعد از خرید تخت اختصاص دهید و رنگ کاورها را با توجه به رنگ تخت، دیوارها و پرده اتاق انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با خواندن این مطلب درباره انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب راهنمایی بگیرید.

2. وسایل لازم برای آشپزخانه

· اگر اجاق گاز رو میزی دارید که چه بهتر؛ اما اگر ندارید، ابعاد فضای گاز را اندازه بگیرید و با توجه به آن سراغ خرید گاز بروید. اجاق گاز ضرورت اول آشپزخانه است که می‌تواند خیال شما را از بابت پخت خورد و خوراک راحت کند.

· ضرورت دوم آشپزخانه حتما یخچال فریزر است. برای خرید یخچال هم به ارتفاع سقف توجه داشته باشید و هم به طول و عرض فضای در نظر گرفته شده برای آن؛ مبادا که بعد از خرید متوجه شوید یخچال فریزر شما بزرگتر از حد استاندارد است.

· اگر از نظر بودجه بندی مشکلی ندارید و بعد از رفتن به خانه جدید نیازی به صبر کردن برای پس انداز تازه ندارید، خرید ماشین لباسشویی را با رعایت نکات قبلی یعنی اندازه گیری فضای مناسب برای آن در نظر داشته باشید.

· خرید وسایل نظم دهنده کابینت‌ها، آب چکان ظرفشویی، فیلتر آب آشامیدنی و اکسسوری‌های آشپزخانه، در صورتی که محدودیت بودجه دارید، اولویت شما نخواهند بود. بنابراین به خرید وسایل اولیه مثل بشقاب، قاشق و چنگال، لیوان، قوری و کتری، قابلمه و ماهیتابه، تخته گوشت، چاقو و موارد مشابه اکتفا کنید و بعدا سراغ خرید اکسسوری‌ها یا وسایل تزئینی و غیر ضروری بروید.

3. خریدهای لازم برای سرویس بهداشتی

اگر از قبل جا مسواکی، پرده حمام و موارد اینچنینی باقی مانده است؛ همه را عوض کنید چون استفاده از این لوازم با وجود شسته شدن اصلا بهداشتی نیست و می‌تواند منجر به رشد باکتری و قارچ‌ها شود.

· برای حمام پرده جدید به همراه میل پرده و حلقه بخرید. قبل از این کار ابعاد لازم را دربیاورید و سپس خرید کنید. بهتر است جنسی با کیفیت را برای پرده حمام در نظر بگیرید تا بعد از شسته شدن رنگ و رو رفته نشود.

· خرید پادری حمام و دستشویی را فراموش نکنید. پادری‌ها به حمام و دستشویی منزل جدید شما شکل می‌دهند و احساس بودن در خانه را ایجاد خواهند کرد.

· جا صابونی، جا مسواکی و سبد قرار دادن وسایل شوینده مثل انواع شامپو و نرم کننده را در برنامه خریدتان قرار دهید. رنگ این وسایل را با توجه به رنگ سرویس و کاشی‌های آن انتخاب کنید و از هارمونی زیبای ایجاد شده لذت ببرید.

· اگر مدت زیادی از خرید دم‌پایی حمام و دستشویی گذشته، برای خانه جدید دم‌پایی جدید بخرید. رنگ دم‌پایی هم می‌تواند با توجه به المان‌های اصلی حمام و دستشویی مثل رنگ پرده و کاشی‌ها انتخاب شود.

4. نظم دادن به پنجره‌های خانه جدید

احتمال اینکه پرده‌ها، دکوری‌ها و پشت پرده‌های خانه قبلی به خانه جدید بخورد، کم است و از آن کمتر احتمال ست شدن پرده‌های قدیمی با وسایل جدید. به همین دلیل بعد از اینکه یک متخصص ابعاد پرده‌های لازم برای پنجره‌ها را به شما داد، با توجه به رنگ فرش‌ها، مبلمان و دیوارها دست به انتخاب رنگ و مدل مناسب برای پرده‌ها بزنید.

خرید میله پرده و گیره‌های آن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. دقت داشته باشید خرید اجناس با کیفیت شاید در مرحله اول مقرون به صرفه به نظر نرسد؛ اما در طولانی مدت باعث می‌شود از خودتان بابت انتخاب‌های خوب و با دوام تشکر کنید.

5. وسایل ضروری برای هال و پذیرایی

اگر تازه ازدواج کرده باشید می‌دانید که لیست وسایل جهیزیه یا جهاز عروسشامل موارد مهمی مثل فرش، تلویزیون، مبلمان و میز ناهار خوری می‌شود. در بعضی فرهنگ‌ها خرید فرش و سیستم‌های صوتی و تصویری به عهده داماد است و بقیه لیست خرید بر عهده عروس. بنابراین موقع رفتن به خانه جدید، بسیاری از وسایل باید از ابتدا تهیه شوند و نیاز به یک راهنمای خرید جداگانه دارند؛ اما اگر قبلا وسایلی داشته‌اید و حالا به خانه جدید می‌روید، بسیاری از این وسایل مثل سیستم صوتی تصویری و مبلمان و فرش شما به کارتان خواهد آمد؛ مگر اینکه ابعاد آن‌ها برای فضای جدید مناسب نباشد.

به طور کلی به خاطر داشته باشید هر هال به یک تلویزیون و سیستم صوتی تصویری، مبلمان راحتی، میز عسلی و لوستر نیاز دارد و هر سالن پذیرایی می‌تواند شامل میز ناهارخوری، لوستر، بوفه و میز عسلی باشد.

فرش‌ها از دیگر گزینه‌های مهم موجود در راهنمای خرید هستند که بهتر است قبل از رفتن به خانه جدید نسبت به ابعاد آن‌ها دقت داشته باشید. معمولا خرید چند فرش شش متری بهتر از گزینه‌های بزرگتر 9 متری و ۱۲ متری است، چون این فرش‌ها در هر فضایی به راحتی جا می‌شوند.

6. فهرست بعضی خرده‌ریزهای مهم

خرید لامپ برای خانه جدید و به تعداد شاخه‌های لوسترهای اتاق‌های خواب، آشپزخانه و سالن لازم است و برای سرویس بهداشتی هم باید به صورت جداگانه تهیه شود.

سعی کنید چند سیم سه راهی در وسایلتان داشته باشید، چون به احتمال زیاد دیر یا زود به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. داشتن چند باتری قلمی و نیم قلم برای وسایل الکتریکی جدید یا ساعت و وسایل مشابه ضروری به نظر می‌رسد.

یک جعبه کمک‌های اولیه و یک جعبه ابزار ضروری شامل آچار فرانسه، پیچ گوشتی دو سو و چهار سو، فازمتر، میخ و چکش، متر و پیچ را به عنوان جعبه‌های ضروری در نظر بگیرید و به همراه داشته باشید.

۲۱۲۱


تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای نگاهی به گذشته و ارزیابی بعضی از تصمیم‌هایی است که در سال گذشته برای خود و زندگی‌مان گرفته‌ایم. اهدافی هم که برای سال جدید تعیین می‌کنیم، فرصت فوق‌العاده‌ای هستند برای آغاز تغییراتی که قرار بود از اول هفته‌ی آینده، ماه آینده یا فصل جدید در زندگی خود ایجاد کنیم، ولی یا نکردیم یا نیمه‌کاره رهایشان کردیم. خُب الان فرصت خوبی است که بنشینیم و فهرستی از مهم‌ترین تغییراتی را که همیشه می‌خواستیم در سبک زندگی خود ایجاد کنیم، بنویسیم. ما هم به‌عنوان دوستان شما در وب‌سایت چطور تصمیم گرفتیم کمکی بکنیم. از آنجایی که بیشتر افراد نمی‌توانند به اهدافی که برای خود تعیین می‌کنند پایبند بمانند و آنها را به سرانجام برسانند، فکر می‌کنیم این کمک ما می‌تواند برای شما کارساز باشد.

در این مقاله، فهرستی از ۵۰ هدف معمول برای سال جدید و مختصری توصیه و کلّی لینک به مقاله‌های مفید را برای‌تان آماده کرده‌ایم که اهداف موردنظر را در سطح گسترده‌تری توضیح می‌دهند. پس اگر به‌دنبال راه‌های مؤثری برای ایجاد تغییرات مهم در زندگی و بهترشدن آن هستید، این مقاله همان چیزی است که دنبالش می‌گشتید.

1. خوش‌هیکل شدن

کاهش وزن، ورزش بیشتر، متناسب بودن و سالم ماندن، جزو مهم‌ترین اهداف بسیاری از ما ایرانی‌هاست. شروع ورزش و رژیم غذایی سالم آسان است، اما مهم آن است برنامه‌ی مناسبی را پیش بگیریم که نتایج ثابتی به‌همراه داشته و اجرای آن در بلندمدت راحت باشد. به نکته‌های کاهش وزن، ترفندهای تناسب اندام، بهترین ورزش ها برای لاغری و اشتباهات رایج در ورزش کردن نگاهی بیندازید تا بتوانید از تصمیمی که گرفته‌اید، بیشترین استفاده را ببرید.

مناسب‌ترین ابزارهای ورزشی برای تناسب اندام در خانه

2. خوردن غذای سالم‌تر و در کل غذای کمتر

این مورد معمولا جزئی از همان هدف قبلی است. وقتی خوراکی‌های ناسالم دورتادور ما را گرفته‌اند، تغییر به رژیمی سالم‌تر دشوار است. با این‌حال با عزمی راسخ و چند توصیه‌ی اولیه، کم‌کم می‌توانید عادات غذایی سالم و مناسبی به‌وجود بیاورید. یاد بگیرید که پرخوری عصبی را کنترل کنید، از دلایل شکست رژیم‌ها آگاه باشید و سعی کنید خوردن غذاهای سالم برنامه‌ی همیشگی‌تان باشد.

از همین الان می‌خواهم غذای سالم بخورم

3. عقب نینداختن کارها

بزرگ‌ترین مسئله‌ای که مانع بیشتر آدم‌ها برای دستیابی به اهداف می‌شود، تمایل به استراحت و پرداختن به سرگرمی به‌جای سخت کوشی است. وقتی به عقب انداختن کارها عادت کنید، دیگر بیرون کشیدن خودتان از آن دشوار می‌شود، بنابراین باید تلاش زیادی برای ترک عادت به تعویق‌انداختن کارها به خرج بدهید. توصیه‌های مفید فراوانی برای یافتن راه مناسبی برای غلبه بر عقب انداختن کارها وجود دارند. ابزارهایی هم وجود دارند که شما را در دستیابی به این مهم کمک می‌کنند.

4. تقویت تمرکز و مهارت‌های ذهنی

هزاران سال است که آدم‌ها تلاش می‌کنند راه‌هایی برای افزایش تمرکز و ظرفیت‌های شناختی خود بیابند و تمدن‌های باستانی هم ترکیبی از تمرین‌های ذهنی و داروهای گیاهی را برای کمک به آنها در دستیابی به این هدف در اختیارشان قرار داده‌اند. امروزه ما می‌توانیم برای تقویت تمرکز و صیقل مهارت‌های ذهنی‌مان، از خیلی چیزها استفاده کنیم، از اپ‌های موبایل گرفته تا روش‌های سنتی مدیتیشن. اگر در این راه قدم بردارید، می‌توانید حس و حال خود را کنترل کنید. علاوه‌بر این در یادگیری سریع و حل مسئله هم موفق‌تر می‌شوید.

بازی‌های فکری برای افزایش هوش و تمرکز

5. ملاقات با آدم‌های جدید

وقتی به روزمرگی زندگی دچار می‌شویم، معمولا بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانیم، خیلی از فرصت‌های جذاب برای با هم بودن و لذت بردن از زندگی را از دست می‌دهیم. ملاقات با آدم‌های جدید می‌تواند برای سلامت ذهن مفید باشد و به موفقیت شغلی شما کمک کند؛ پس از حضور در جمع‌ها و پیدا کردن دوستان جدید نترسید. راهی برای غلبه بر خجالت بیابید، اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و به سراغ شناخت و برقراری ارتباط با آدم‌های جالب بروید.

6. فعال‌تر شدن

بعضی‌ها واقعا مشکل اضافه وزن ندارند و حتی هفته‌ای چندبار هم نرمش و ورزش می‌کنند، اما بیشتر وقت‌شان را در خانه و محل کار فقط می‌نشینند، که این امر می‌تواند بر حالت قرارگرفتنِ بدن و سلامتی‌شان تأثیری منفی بگذارد. در چنین مواقعی، تنها کاری که باید بکنید، یافتن راه‌هایی برای تحرک در طول روز به‌جای چنبره‌زدن پشت کامپیوتر است. اگر فعالیت‌هایی برای انجام دادن در کنار دوستان و خانواده بیابید، این کار جذاب‌تر هم می‌شود.

صندلی‌های اداری ارگونومیک چه شکلی هستند؟

7. به‌دست آوردن اعتمادبه‌نفس و فرصت‌های بیشتر

اگر اعتماد به نفس داشته باشید، دیگران بیش از پیش متوجه حضور شما می‌شوند، راحت‌تر می‌توانید دیدگاه‌هایتان را به گوش آنها برسانید، آنها را به ناهار و شام دعوت کنید و در مسیر شغلی خود موفق‌تر باشید. اعتمادبه‌نفس کافی در کل به داشتن زندگی شادتر کمک می‌کند. حتما به‌دنبال راه‌های افزایش اعتماد به نفس باشید.

کتاب چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم اثر دیل کارنگی

8. درآمد بیشتر

حتی میلیاردرها نیز همیشه به‌دنبال راه‌هایی برای بیشتر پول درآوردن هستند. مایی که عموما در طبقه‌ی متوسط جامعه هستیم هم مطمئنا می‌توانیم از منبع درآمد اضافی برای افزایش رفاه در زندگی بهره ببریم. خوشبختانه برای افزایش درآمد گزینه‌های فراوانی، مثل شغل‌های جانبی، کار به‌عنوان فریلنسر یا کسب درآمد از اینترنت پیشِ رو داریم.

9. مؤدب‌تر شدن

رفتار خوب همیشه بخش مهمی از جامعه‌ی متمدن بوده است. رفتار مناسب ارتباط برقرار کردن با دیگران را آسان‌تر می‌کند، از رنجاندن دیگران پیش‌گیری می‌کند و کمک می‌کند دیگران شما را شخص محترم و قابل‌اعتمادی بشناسند. بنابراین آداب‌دان باشید، وقتی در شهر و کشور دیگری حضور دارید، آداب آنها را رعایت کنید، با آدم‌های گستاخ برخورد درستی داشته باشید و «نه گفتن» را بیاموزید.

۱۰. کاهش استرس

می‌گویند استرس یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر است و می‌تواند تأثیر مخربی بر روابط شما و همین‌طور سلامتی‌تان داشته باشد. چه‌بسا استرس یکی از تأثیرات جانبیِ سبک زندگی پرفرازونشیب مدرن باشد، اما می‌تواند با کمک ترفندهای مفید و آسان‌آموزِ مدیریت استرس، به‌طور مؤثری کنترل شود.

این وسیله‌ها استرس‌تان را کم می‌کنند

۱۱. رضایت بیشتر از زندگی

حتی آنهایی که ظاهر مناسب و زندگی خوبی دارند و می‌توانند استرس خود را کنترل کنند، نیز ممکن است نارضایتی از زندگی را تجربه کنند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه در کوچک‌ترین جزئیات هم لذتی بیابید و اجازه ندهید مشکلات زندگی شما را به زانو دربیاورند، باید زمان و حوصله به خرج بدهید.

۱۲. خواب باکیفیت‌تر

با این همه تلویزیون صفحه‌بزرگ، کامپیوتر، موبایل هوشمند، تبلت و گجت‌هایی که با نورهای درخشان و هشدارهای صوتی گاه‌وبی‌گاه‌شان ما را محاصره کرده‌اند، خواب کافی در طول شب دشوار شده است. هر شب باید حداقل 8 ساعت خواب خوب داشته باشید، و اگر اهل استفاده از دانش و ترفندهای مفید در زندگی باشید، راه‌های نسبتا آسانی برای دست‌یابی به این خواب آرام وجود دارند.

هرآنچه برای یک خواب باکیفیت نیاز دارید!

۱۳. ترک سیگار

سیگار کشیدن عادت بدی است که خیلی‌ها نمی‌دانند چگونه از شرش خلاص شوند. سیگار نه‌تنها سلامت شما را به خطر می‌اندازد، بلکه می‌تواند سوراخی در کیف پول‌تان هم ایجاد کند! تنها چیزی که ترک سیگار یک‌بار برای همیشه نیاز دارد، عزم راسخی است که باید در خودتان به‌وجود بیاورید.

۱۴. تماشای کمتر تلویزیون

متوسط آدم‌ها زمان فراوانی را جلوی تلویزیون هدر می‌دهند، زمانی که می‌توانند با اختصاص آن به تقویت مهارت‌ها، یادگیری چیزهای جدید و فعالیت‌های بدنی، زندگی بهتری را برای خود رقم بزنند. به‌محض آنکه زمان تماشای تلویزیون را کاهش بدهید، متوجه خواهید شد که روزتان چقدر طولانی‌تر و مؤثرتر می‌شود.

۱۵. بیشتر مطالعه کردن

کتابخوانی راه فوق‌العاده‌ای برای کسب دانش فراوان در مورد موضوعات گوناگون است و تمرینی عالی برای مغز هم محسوب می‌شود. خواندن ۲۰ کتاب یا حتی بیشتر در طول یک سال چندان دشوار نیست. فقط باید آن را به یک عادت تبدیل کنید، ژانر موردعلاقه‌ی خود را بیابید و برای خواندن کتاب کمی وقت بگذارید.

می‌خواهم از همین الان کتابخوانی را شروع کنم

۱۶. یافتن همسر رؤیاها

همه‌ی ما آدم‌ها به کسی احتیاج داریم که دستش را بگیریم، به عمق چشمانش خیره شویم و رازهای ناگفته‌ی خود را با او در میان بگذاریم، اما یافتن آن شخص مناسب، آزمون‌وخطا می‌طلبد. پیش از آنکه فرد مناسبی را بیابیم که بتوانیم به‌خوبی با او کنار بیاییم، باید مدام در جمع‌ها شرکت کنیم و کلی همسر بالقوه را محک بزنیم. توصیه‌های مربوط به انتخاب همسر مناسب و ابراز علاقه به فرد مورد نظر را بخوانید و از آنها الهام بگیرید.

۱۷. برقراری روابط زناشویی بهتر

هر رابطه‌ی زن و شوهریِ سالمی نیاز به صمیمیت فراوانی دارد و رابطه‌ زناشویی هم به سالم نگه‌داشتن ما از نظر روحی و بدنی کمک می‌کند. مسئله‌ی اصلی این است که رابطه‌ی زناشویی را جذاب و ارزشمند حفظ کنید و این چیزی است که با تمرین و ممارست به‌دست می‌آید.

خرید آنلاین محصولات بهداشتی زناشویی

۱۸. تمیزتر بودن

آدم‌های شلخته‌پلخته‌ی زیادی هستند که اصلا نمی‌توانند وسایل‌شان را مرتب کنند. همه‌ی ما به‌خوبی می‌دانیم که یک میز نامرتب یا خانه‌ی شلوغ‌پلوغ چه تأثیر بدی بر بازدهی و حتی حس‌وحال‌مان می‌گذارد، پس بهتر است به‌هم‌ریختگی‌ها را مرتب کنیم، به داشتن خانه تمیز بیشتر اهمیت بدهیم و زندگی تمیزتر و سازمان‌یافته‌تری را در پیش بگیریم.

با این وسایل میز، اتاق و کمدتان را مرتب نگه‌دارید!

۱۹. خوب لباس پوشیدن

شیوه‌ی لباس پوشیدن شما، حرف‌های زیادی درباره‌ی شخصیت شما می‌زند. پوشیدن لباس مناسب می‌تواند باعث شود قوی‌تر و مطمئن‌تر به‌نظر برسید، که آن هم به‌نوبه‌ی خود می‌تواند در به‌دست آوردن شغل مناسب، ارتقای شغلی و دزدیدنِ چشم و قلب همسر رؤیاهایتان به شما کمک کند. فرقی ندارد خانم باشید، یا آقا؛ در هر صورت بهتر است شیوه‌ی درست لباس پوشیدن را یاد بگیرید.

۲۰. صرف وقت بیشتر با آدم‌های تأثیرگذار

فرصتی که در این زندگی به ما داده شده، کوتاه‌تر از آن است که بخواهیم آن را صرف آدم‌های ریاکار، فریب‌کار و آدم های سمی کنیم. باید روی کسانی تمرکز کنیم که به ما اهمیت می‌دهند و این بهترین راه شاد ماندن است.

۲۱. ترک نوشیدنی‌های الکلی

متأسفانه آدم‌های زیادی به نوشیدنی‌های الکلی اعتیاد پیدا کرده‌اند. کنترل و ترک این عادت (ترک اعتیاد) فرآیند دشواری است، اما فواید فراوانی دارد.

۲۲. رها شدن از قید بدهی و وام

اگر بدهی و وام‌های زیاد شما را در زندگی عقب نگه داشته‌اند، مسلما تا وقتی از زیر دِین‌شان خلاص نشده‌اید، نمی‌توانید انتظار پیشرفتی داشته باشید. جاده‌ای که به مقصد استقلال مالی می‌رسد، سنگلاخ است، اما مسلما با کمی برنامه ریزی و محدود کردن مخارج، می‌توان به این مقصد رسید. به استراتژی‌های مدیریت هزینه نگاهی بیندازید و سعی کنید بدهی‌ها و وام‌های خود را بازپرداخت کنید. باورتان نمی‌شود چه حس خوبی دارد!

۲۳. شروع پس‌انداز

وقتی بدهی‌ها را پرداخت کردید، موقع آن می‌رسد که کمی پول کنار بگذارید. پس انداز روز مبادا و کمی پول اضافی که بتوان با آن خرج سفر، تعمیر خانه یا خرید ماشین را برنامه‌ریزی کرد، می‌تواند زندگی را از این رو به آن رو کند. برای پس انداز پول به‌صورت مؤثر، راه‌های زیادی وجود دارد. حتی برخی از اپلیکیشن های رایگان مدیریت هزینه و مدیریت پول هم می‌توانند در این راه به شما کمک کنند.

۲۴. یادگیری یک زبان جدید

یادگیری یک زبان جدید نه‌تنها به بهبود مهارت شما در برقراری ارتباط کمک می‌کند، بلکه رزومه شما را هم پربارتر کرده و چه‌بسا درهای جدیدی را به‌سوی‌تان باز می‌کند. این روزها منابع بی‌شماری برای یادگیری زبان جدید به‌صورت رایگان وجود دارند که می‌توانید در اوقات فراغت خود از آنها استفاده کنید.

بازی‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی یادگیری زبان

۲۵. داوطلب شدن برای امور خیریه

اختصاص وقت و انرژی برای کمک به کسانی که نیاز دارند، به‌خودیِ خود کار فوق‌العاده و ارزشمندی است، اما فرصتی هم محسوب می‌شود برای ملاقات با آدم‌های جدید، یادگیری مهارت‌های جدید و داشتن رزومه جذاب.

۲۶. یادگیری مهارت‌های مفید یا سرگرمی‌های لذت‌بخش

اینکه از صبح تا شب یک گوشه بنشینید، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. بهتر است از وقت آزاد خود به شکل سازنده‌ای استفاده کنید و مهارت‌های جدیدی بیاموزید و هم‌زمان سرگرم هم بشوید. شمای آینده، از این کار شمای امروز سپاسگزار خواهد بود! فرقی نمی‌کند به مهارت‌های ارتباطی علاقه‌مند باشید یا ورزش؛ در هر صورت یاد بگیرید که چگونه در کوتاه‌ترین زمان، مهارت‌ها و سرگرمی‌های جدید را بیاموزید.

۲۷. رهایی از کینه‌ها و دوری از افسردگی

یکی دیگر از کارهایی که در سال جدید می‌توانید انجام بدهید، فراموش کردن کینه ها و دوری از افسردگی است. گاهی‌اوقات زندگی روی سخت خود را نشان می‌دهد و غلبه بر مصیبت‌ها دشوار می‌شود، اما نشستن و زانوی غم بغل گرفتن هیچ فایده‌ای ندارد. اگر با کسی حسابی دعوا کنید و بعد هم به‌خاطر یک مسئله‌ی کوچک همچنان رنجیده‌خاطر بمانید، تنها اتفاقی که می‌افتد این است که دوست یا آن عضو خانواده را از دست می‌دهید و همچنان ناراحت و رنجیده‌خاطر می‌مانید. بخشش روش بسیار سالم‌تری در برخورد با مسائلی است که باید در همان گذشته رها شوند.

۲۸. نگهداری از حیوانات

افراد زیادی عاشق حیوانات هستند و می‌توانند به‌خوبی از آنها نگهداری کنند، اما بیش از حد درباره‌ی آن فکر می‌کنند و در نهایت هم نمی‌توانند تصمیم خود را بگیرند، درحالی‌که بعضی‌ها هم بدون درکی از مسئولیت در قبال این موجودات، فقط یک حیوان را در خانه رها می‌کنند تا بزرگ شود! اگر می‌خواهید از حیوانی مراقبت کنید، باید بدانید دنبال چه چیزی هستید و حیوانی را بیابید که با شرایط و سبک زندگی شما سازگار باشد.

حیوانات خانگی به چه وسایلی برای مراقبت نیاز دارند؟

۲۹. مرتب‌تر شدن

مهم نیست چقدر زمان دارید، بلکه نکته‌ی مهم، مدیریت درست زمان است. اگر این کار را نکنید، بیشتر ساعات روز را بی‌هدف این طرف و آن طرف می‌چرخید. اگر مرتب باشید، زمان بیشتری خواهید یافت و همه چیز در جای خود قرار خواهد گرفت. این را به یک عادت تبدیل کنید، از ا‌پ‌ها و ابزاری که در دسترس دارید استفاده کنید و از زمان اضافی‌ای که به‌دست می‌آورید، لذت ببرید.

۳۰. سفر کردن و دیدن عجایب دنیا

پیش از آنکه تصمیم بگیرید دور دنیا سفر کنید، باید امور مالی خود را سروسامان بدهید، تجهیزات مناسب را تهیه کنید و وقت و انرژی لازم را داشته باشید، البته راه‌هایی برای تجربه‌ی فرهنگ‌های مختلف و بازدید از دیدنی‌های کشورهای مختلف با بودجه‌ی اندک‌تر هم وجود دارند.

سفر ارزان با عینک‌های واقعیت مجازی!

۳۱. یاد گرفتن آشپزی

آشپزی یکی از مهارت‌های مهمی است که هر خانم و آقایی باید از آن برخوردار باشد. آشپزی فرصتی فراهم می‌کند تا پول خود را بهتر هزینه کنید، غذایی را که دوست دارید، به همان شیوه‌ای که دوست دارید بخورید و اطرافیان را با غذاهای خوشمزه تحت‌تأثیر قرار بدهید. اگر از توصیه‌های مفید استفاده کنید، آشپزخانه‌ی خود را تمیز نگه دارید و از اشتباهات معمول اجتناب کنید، دیگر مانعی بین شما و رؤیایتان وجود ندارد!

سیر تا پیاز آشپزی را اینجا یاد بگیرید!

۳۲. ملاحظات پزشکی بیشتر

سالم ماندن باید اولویت نخست‌تان باشد، اما به نظر می‌رسد خیلی‌ها از دکتر وحشت دارند و آن‌قدرها که باید چک‌آپ نمی‌کنند و معمولا منتظر می‌مانند تا اوضاع حسابی بد شود و مجبور شوند با آمبولانس به بیمارستان بروند! فرقی ندارد چقدر احساس سلامتی می‌کنید، به‌هرحال چک‌آپ مرتب واجب است.

۳۳. بازسازی خود

اگر هر کاری می‌کنید باز هم در اعماق وجود خود حس رضایت از زندگی ندارید، شاید وقت آن رسیده که تغییراتی جدی در زندگی‌تان بدهید. بازسازی خود می‌تواند چشم‌انداز کاملا جدیدی از زندگی پیش روی‌تان به‌وجود بیاورد و شما را در مسیرهایی قرار بدهد که هرگز در خواب هم نمی‌دیدید.

۳۴. وقت‌شناس بودن

وقت‌شناسی جزو آن آدابی است که در جامعه کم‌رنگ شده و در عین حال اهمیت زیادی هم به آن داده می‌شود. وقت شناس بودن نشانه‌ی یک حرفه‌ای حقیقی، یک دوست قابل‌اعتماد و یک شریک زندگی واقعی است، بنابراین خوب است توصیه‌هایی که می‌توانند در وقت‌شناسی به شما کمک کنند را جدی بگیرید.

۳۵. مستقل‌تر بودن

فناوری، غذاهای آماده، ابزارهای مفید روزمره، همه‌ی این چیزها ما را به‌نوعی تنبل کرده‌اند و اغلب بدون به‌دست آوردن آن توانایی‌هایی که برای استقلال و اتکابه‌خود نیاز هستند، پا به عرصه‌ی بزرگسالی می‌گذاریم. یادگیری مهارت‌های مستقل بودن بسیار مهم است.

۳۶. تبدیل سرگرمی به شغل

اگر همه‌ی ما بتوانیم با انجام آنچه عاشقش هستیم پول دربیاوریم و به این صورت هم سرگرم باشیم و هم بازدهی داشته باشیم، جامعه‌ی بسیار شادتر و متعادل‌تری خواهیم داشت. شاید کسب درآمد از طریق علایق همیشه هم امکان‌پذیر نباشد، اما در مواردی هم سرگرمی می‌تواند تبدیل به شغل پرمنفعتی بشود.

۳۷. فراموشی روابط گذشته

شاید عاشق شدن و فارق شدن بهتر از هرگز عاشق نشدن باشد، اما درد فراوانی هم به‌دنبال دارد. التیام قلب شکسته فرآیندی است که زمان می‌برد، اما می‌توانیم از این دوره‌ی دشوار سر سالم به در ببریم.

۳۸. کنترل کردن احساسات

عصبانیت کنترل‌نشده ممکن است شما را به دردسر بیندازد، اما چیزهایی مثل حسادت و غرور در همه‌ی موقعیت‌ها مخرب هستند. کنترل احساسات به شما اجازه می‌دهد همیشه یک قدم جلوتر باشید و منطقی فکر کردن را از یاد نبرید، حتی در موقعیت‌هایی که دچار کشمکش عاطفی هستید.

۳۹. افزایش مسئولیت‌پذیری

بخش قابل‌توجهی از تبدیل‌شدن به یک فرد بزرگسال بالغ، توانایی فکر کردن پیش از تصمیم گرفتن است. اینکه مسئولیت کارهای خود را برعهده بگیریم (مسئولیت پذیری) و مدام دیگران را مقصر قلمداد نکنیم، درست به‌اندازه‌ی حمایت از خانواده‌تان و تأمین نیازهای آنها مهم است.

۴۰. بیشتر دانستن درباره‌ی هنر، موسیقی، فرهنگ و غیره

برای صحبت‌کردن و هم‌رنگ شدن با افراد مختلف از فرهنگ‌های متفاوت، بهترین چیز برخورداری از یک آموزش جامع و همه‌جانبه است. موضوعاتی مانند هنر، موسیقی، تاریخ و فرهنگ اغلب آدم را گیج می‌کنند، اما اگر زمان کافی برای یادگیری آنها اختصاص بدهید و از وب‌سایت‌ها و دوره‌های آنلاین مفید بهره ببرید، درک‌شان آسان می‌شود.

برای یادگیری هنر، فرهنگ و فلسفه از کجا شروع کنیم؟

۴۱. استفاده‌ی کمتر از شبکه‌های اجتماعی

شاید بعضی‌ها ساعات زیادی را جلوی تلویزیون هدر ندهند، یا مدام دنبال بازی‌های ویدئویی نباشند، اما شبکه های اجتماعی به اعتیادی جدی در میان طیف گسترده‌ای از جوامع تبدیل شده است. ارتباط با دوستان و فامیل خوب است، اما اگر روزانه بیشتر از یک ساعت را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهید، وقتش است که تغییری در این عادت خود به‌وجود بیاورید.

۴۲. یادگیری دفاع شخصی

اینکه امنیت خود و کسانی که دوست‌شان دارید را تامین کنید، مجموعه مهارت‌های بسیار مهمی هستند که باید داشته باشید. هر چه نباشد، کف گرگی و لگدپرانی همه‌ی ماجرا نیست! باید یاد بگیرید خودتان چه کنید و نسبت به افرادی که قصد آزار دارند چه رفتاری داشته باشید.

فیلم آموزشی دفاع شخصی

۴۳. عاشقانه‌تر رفتار کردن

عشق اغلب نخستین قربانیِ روابط بلندمدت و جدی است، اما اصلا قرار نیست از بین برود. چند رفتار عاشقانه می‌تواند این شور و حرارت را برای سال‌های سال حفظ کند. چنین رفتاری جالب است، حتی اگر از آن آدم‌های عاطفی و عاشق‌مسلک هم نباشید.

۴۴. به‌خاطر آوردن روزها و تاریخ‌های مهم زندگی

حالا که به عشق و روابط جدی پرداختیم، این را هم بگوییم که مسلما هیچ‌کس دوست ندارد تولدها، سالگردها و دیگر تاریخ‌های مهم را مدام فراموش کند. توصیه‌های فراوانی برای تقویت حافظه هستند که تسلط بر آنها زمان بسیار کمی می‌گیرد، اما با استفاده از آنها دیگر هرگز تاریخ مهمی را فراموش نخواهید کرد.

۴۵. اجتماعی‌تر شدن

مسلما به‌عنوان یک آقا یا خانم، لذت‌های خودتان را در زندگی دارید. سرگرم هستید، با آدم‌های جدید ملاقات می‌کنید و چیزهای جالبی یاد می‌گیرید، اما می‌توانید مهارت‌های مدیریت را هم در خودتان پرورش بدهید و کار گروهی را یاد بگیرید. حتی اگر خیلی خجالتی یا درونگرا هستید (درون گرایی) و تمایل چندانی به صحبت با دیگران ندارید هم راه‌هایی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها در راه اجتماعی شدن گام بردارید و به عضو نسبتا فعال‌تری از جامعه‌ی خود بدل شوید.

۴۶. خلاق‌تر شدن

مواقعی در زندگی وجود دارند که از نظر ذهنی خسته می‌شویم و کفگیرِ خلاقیت ما به ته دیگ می‌خورد. این زمانی بدتر می‌شود که کار یا حتی سرگرمی‌های شما به ایده‌های جدیدتان و تفکر خارج از عرف بستگی دارند. منابع بسیاری وجود دارند که در این مورد هم مانند دیگر مهارت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به شیوه‌های مختلف به پرورش خلاقیت خود بپردازید.

۴۷. بیان و ارائه‌ی داشته‌های خود به‌شیوه‌ی هنرمندانه

اگرچه برخی از ما منطقی‌تر هستیم و رویکردهای ذهنی علمی‌تری داریم، اما بیشتر آدم‌ها همچنان بارقه‌ی خلاقی در ذهن خود دارند. اینکه خودتان و دیدگاه‌هایتان را به‌شیوه‌ای خلاقانه و هنرمندانه ارائه کنید، کمک فراوانی به کاهش استرس و تقویت ذهن می‌کند. برخی از این فعالیت‌ها در فعال ماندن و افزایش کالری سوزی به شما کمک می‌کنند. پس به سراغ هنر بروید، دست به قلم ببرید، مهارت را پیش بگیرید، پروژه‌های دست‌ساز انجام بدهید، هر چیزی که باعث می‌شود روح‌تان به پرواز در بیاید.

۴۸. روبه‌رو شدن با ترس‌ها و تزلزل‌ها

شاید این مورد را بین دیگر اهداف سال نو پنهان ببینید، اما ترس و تزلزل اغلب دلیل اصلیِ بسیاری از مشکلاتی هستند که می‌خواهیم رفع‌ورجوع‌شان کنیم. به‌جای غلبه بر ترس، باید به‌سراغ کنترل آن بروید. این امر شما را قادر می‌کند بسیاری از تزلزل‌هایی را که در زندگی دچارشان هستید، کنار بگذارید.

۴۹. نوشتن کتاب یا خاطرات روزمره

اگر بدانید بسیاری از آدم‌هایی که دوروبرتان هستند چه داستان‌هایی برای تعریف کردن دارند، اما اعتمادبه‌نفس و مهارت نوشتن آنها را ندارند، شگفت‌زده خواهید شد. حتی اگر فکری آنی برای نوشتن چند جمله‌ی کوتاه در دفتر خاطرات روزمره‌تان به ذهن‌تان خطور کرده، با وجود این همه نکته و ترفند برای خاطره نویسی و نوشتن خاطرات و وقایع روزانه، نباید از به رشته‌ی تحریر درآوردن آنها کوتاهی کنید.

۵۰. چسبیدن به عادت‌های خوبی که در خود پرورش داده‌اید

آخرین و یکی از مهم‌ترین‌ها اهداف این است که همه‌ی تغییرات مثبتی که ایجاد کرده‌اید، باید همیشگی شوند. باید روی چسبیدن به عادات خوبی که ایجاد کرده‌اید کار کنید، تا به جزئی طبیعی از آنچه هستید بدل شوند. این‌گونه است که به خودبهبودی حقیقی دست می‌یابید.

خب این هم از این. فهرست پروپیمانی از توصیه‌ها، نکته‌ها و ترفندهایی که به شما کمک می‌کنند هدف خود برای سال جدید را بهتر دیده و تغییرات بلندمدتی در زندگی‌تان ایجاد کنید. همه‌ی ما بروبچه‌های وب‌سایت چطور، سالی خوش، سرشار از تصمیم‌های خوب و موفقیت های کوچک و بزرگ را برای شما آرزومندیم!

راستی، اگر هدفی در ذهن دارید که فکر می‌کنید می‌تواند برای دوستان شما در چطور و خوانندگان این مقاله هم مفید باشد، ولی در این فهرست نیست، پایین همین صفحه، در قسمت دیدگاه‌ها، هدف خود را با مختصری توضیح در ادامه‌ی این مقاله بنویسید.