تکنولوژی

نحوه حذف گروه در واتس‌اپ و پاکسازی پیام‌ها و فایل‌های گروه

گفتگو و چت های گروهی در واتساپ یک راه عالی برای صحبت کردن و همکاری با همکاران یا صحبتی گاه به گاه با خانواده و دوستان است و یک راه عالی برای نگه داشتن کل گفتگو در یک صفحه نمایش نیز است. اگر مدیر گروه واتساپ هستید ، می توانید آن گپ را کاملاً حذف کنید. اگر عضو آن هستید، می توانید از گروه خارج شوید و سپس گپ گروهی واتساپ را از برنامه خود حذف کنید. اطلاعات این مقاله شامل نحوه حذف پیام در گروه واتساپ توسط مدیر و همچنین نحوه حذف کامل گروه واتساپ توسط مدیر در واتساپ بر روی گوشی های IOS و Android می باشد.

دانلود برنامه واتساپ برای اندروید، ایفون

نحوه حذف کامل گروه واتساپ توسط مدیر

برای حذف کامل گروه واتساپ توسط مدیر اگر شما چت گروهی واتساپ را ایجاد کرده اید، می توانید چت را به راحتی به طور کامل حذف کنید. به عنوان مدیر، ابتدا باید هر یک از اعضا را حذف کنید تا گروه حذف شود. واتس اپ را باز کنید و نام گروه مورد نظر برای حذف را انتخاب کنید. روی نام گروه در بالای صفحه ضربه بزنید. صفحه نمایش اطلاعات گروه را نمایش می دهد. به قسمت شرکت کنندگان/اعضای گروه بروید و روی نام اولین شخصی که می خواهید آن را حذف کنید ضربه بزنید/کلیک کنید. یک منوی کشویی از پایین صفحه ظاهر می شود. روی گزینه حذف از گروه ضربه بزنید/کلیک کنید. از شما خواسته شده است که حذف این عضو را تأیید کنید. روی حذف کلیک کنید. مراحل 3 تا 5 را برای هر یک از اعضای گروه غیر از خودتان تکرار کنید.

روی Exit Group (خارج شدن از گروه)، که واقع در انتهای صفحه ی اطلاعات گروه است کلیک کنید. وقتی که سوال تأیید نمایان شد ، دوباره روی Exit Group ضربه بزنید/کلیک کنید. یک پیام در بالای صفحه ، نمایش داده می شود که نشان می دهد شما دیگر یک عضو در این گروه نیستید. روی Delete Group(حذف گروه) ، در پایین صفحه ضربه بزنید / کلیک کنید. هنگام نمایان شدن سوال تأیید، دوباره روی گزینه Delete Group ضربه بزنید. گروه واتس اپ شما حذف شده است.


حتما بخوانید: روش های بازیابی و خواندن پیام های حذف و پاک شده در واتساپ


لفت دادن از گروه واتساپ یعنی چه؟

حذف گروه در واتساپ توسط مدیر

باید از یک گپ گروهی خارج شوید تا بتوانید آن را از لیست چت خود حذف کنید. وقتی یک عضوی از گپ گروهی خارج می شود ، پیام جدیدی را مشاهده نمی کند. با این حال، آنها می توانند تاریخچه چت را بخوانند و گروه را در لیست چت خود تا زمانی که حذف شود مشاهده کنند. واتساپ را باز کنید و روی نام گروه مورد نظر برای حذف کلیک کنید. روی نام گروه در بالای صفحه ضربه بزنید/کلیک کنید. صفحه نمایش اطلاعات گروه را نمایش می دهد. به انتهای صفحه بروید و روی Exit Group ضربه بزنید. هنگامی که سوال تأیید نمایان شد، دوباره روی Exit Group ضربه بزنید. در عوض برای بی صدا کردن گروه، روی گزینه بی صدا کردن ضربه بزنید تا هشدار پیام های جدید برایتان نیاید. پیامی را خواهید دید که به شما میگوید شما دیگر عضوی از این گروه نیستید. وقتی به فهرست گپ خود بروید، چت گروهی را مشاهده خواهید کرد، اما به شما می گوید که شما گروه را ترک کرده اید. برای بایگانی کردن چت، (انگشت) چت خود را به چپ بکشید و روی بایگانی کلیک کنید.

برای حذف پیام در گروه واتساپ توسط مدیر از لیست خود، روی بیشتر> حذف گروه کلیک کنید و سپس برای تأیید دوباره بر روی حذف گروه ضربه بزنید. گپ گروهی/گروه شما دیگر در لیست شما ظاهر نخواهد شد.

نحوه حذف پیام در گروه واتساپ توسط مدیر

چگونه یک گروه در واتساپ را پاک سازی کنیم (حذف پیام های قدیمی در واتساپ):

نحوه حذف پیام در گروه واتساپ توسط مدیر

لازم نیست یک گروه را پاک کنید تا سابقه چت آن پاک شود، واتساپ این امکان را به شما می دهد که، در حالی که یک عضو فعال هستید، بحث/چت های قبلی را پاک کنید (حذف پیام های قدیمی در واتساپ). واتس اپ را باز کنید و روی نام گروه مورد نظر برای حذف کلیک کنید. روی نام گروه در بالای صفحه کلیک کنید. صفحه نمایش اطلاعات گروه را نمایش می دهد. به پایین صفحه بروید و روی پاک کردن چت (Clear Chat) کلیک کنید.

بک آپ واتس آپ چیست؟

برای تهیه نسخه پشتیبان/بک آپ از چت گروهی خود قبل از پاک کردن آن، روی Export Chat کلیک کنید و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. حذف همه پیام ها (Delete all messages) را برای پاک کردن کل چت خود تا این مرحله انتخاب کنید. اگر پیام های ستاره دار دارید، شما همچنین می توانید گزینه حذف همه به جز ستاره دار را داشته باشید (آن را میتوانید انتخاب کنید تا پیام های ستاره دار شما حذف نشود).


مقالات مرتبط:

حذف اکانت واتساپ، اموزش تصویری دیلیت اکانت واتساپ

چگونه بفهمیم در واتس اپ بلاک شده ایم؛ رفع بلاک و ریپورت در واتساپ

آموزش واتس اپ نسخه وب و روش نصب واتساپ روی کامپیوتر


باشگاه خبرنگاران جوان – واتساپ در به روز رسانی خود قابلیت حذف پیام توسط ادمین گروه را فعال خواهد کرد. همچنین این پلتفرم در حال توسعه احراز هویت دو مرحله‌ای به برنامه دسکتاپ و نسخه وب خودش است.

به گزارش india.com، پیام‌رسان واتساپ که متعلق به متا است در حال کار روی یک ویژگی جدید است. در این ویژگی، واتساپ به مدیران گروه اجازه می‌دهد تا پیام‌ها را برای سایر اعضا حذف کنند. هنگامی که ادمین پیامی را از گروه حذف کند، کاربران متن «این پیام توسط ادمین حذف شد» را مشاهده خواهند کرد. این قابلیت در به‌ روز رسانی بعدی واتساپ برای کاربران اندروید در دسترس خواهد بود.

 پلتفرم واتساپ

با ویژگی جدید واتساپ، حذف پیام‌های زشت یا ناپسند برای مدیران گروه آسان‌تر خواهد بود. واتساپ قصد دارد در به‌ روز رسانی آینده خود، قابلیت تأیید دو مرحله‌ای را به نسخه‌های دسکتاب و وب بیاورد. این رمزگذاری دو مرحله‌ای در نسخه برنامه تلفن همراه موجود است که هنگام ثبت شماره تلفن در واتساپ نیاز به یک کد تایید دارد.


بیشتر بخوانید

  • واتساپ به عرضه این پیام رسان برای آیپد‌های اپل فکر می‌ کند

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از guidingtech، واتساپ حریم خصوصی و امنیت را در اولویت داده و بسیاری از ویژگی‌های مفید در این زمینه را به پیامرسان خود اضافه می‌کند. در اوایل سال جاری، این شرکت که تحت حمایت فیس‌بوک (متا) ویژگی ناپدید شدن مدیا پس از یک بار باز شدن را اعمال کرد. اما این پیامرسان با به‌روزرسانی اخیر، ویژگی پیام‌های ناپدید شدن را گسترش داده است. در اینجا قصد داریم نحوه فعال کردن و استفاده از ویژگی ناپدید شدن پیام را در پیامرسان واتساپ را به شما آموزش دهیم.

ویژگی ناپدید شدن پیام‌ها در ابتدا فقط به 7 روز محدود شده بود، اما اکنون گزینه‌های بیشتری مانند ۲۴ ساعت و ۹۰ روز نیز برای کاربران در این پیامرسان گنجانده شده است.

فعال شدن ناپدید شدن پیام‌ها به صورت پیشفرض

واتساپ اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تایمر ناپدید شدن پیام را به طور پیش فرض برای چت‌ها و گروه‌های جدید فعال کنند. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله 1: واتساپ را در گوشی اندروید یا آیفون باز کنید. (در اینجا از تصاویر پیامرسان در گوشی‌های اندرویدی استفاده شده است)
  • مرحله 2: روی منوی سه نقطه در بالا و دست راست صفحه ضربه بزنید و تنظیمات را باز کنید.

 

پیامرسان واتساپ

  • مرحله 3: گزینه Account را انتخاب کنید
  • مرحله 4: روی Privacy ضربه بزنید.

راهنمایی پیامرسان واتساپ

  • مرحله 5: اکنون گزینه «Default messages timer» را در زیر تب Disappearing messages menu انتخاب کنید.

اکنون می‌توانید بین گزینه‌های ۲۴ ساعت، 7 روز یا ۹۰ روز یکی را انتخاب کنید. وقتی این گزینه را فعال کنید، همه چت‌های شخصی جدید شما طبق بازه زمانی انتخاب شده، ناپدید خواهند شد. این تنظیم روی گفتگو‌هایی که پیش از این انجام شده تأثیری نخواهد داشت.

ویژگی جدید واتساپ

فعال کردن ویژگی ناپدید شدن پیام‌ها در گروه‌های واتساپی

گزینه‌ای برای فعال کردن ویژگی ناپدید شدن پیام ها، در گروه‌های واتساپ نیز در نظر گرفته شده است. زمانی که قصد دارید یک گروه جدید را ایجاد کنید، گزینه‌ای برای فعال کردن این ویژگی و تعیین مدت زمان مورد نظر خود خواهید دید. برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله 1: واتساپ را در تلفن خود باز کنید.
  • مرحله 2: روی منوی More در بالا ضربه بزنید و New group را انتخاب کنید.

ایجاد گروه در واتساپ

  • مرحله 3: اعضای گروه را از منوی زیر انتخاب کنید به مرحله بعد بروید.
  • مرحله 4: نام گروه را انتخاب کنید و زیر آن گزینه Disappearing messages را مشاهده خواهید کرد.

روی آن کلیک کرده و تایمر پیام را انتخاب کنید تا پیام‌های واتساپ به طور خودکار حذف شوند. می‌توانید ۲۴ ساعت، 7 روز یا ۹۰ روز را انتخاب کنید.

اعمال ویژگی ناپدید شدن پیام‌ها در گفتگو‌های قدیمی

وقتی ناپدید شدن پیام را از تنظیمات واتساپ فعال می‌کنید، این ویژگی فقط برای چت‌های جدید اعمال می‌شود و تاثیری روی گفتگو‌های قدیمی شما نمی‌گذارند. با این حال، به راحتی می‌توانید ویژگی ناپدید شدن پیام‌ها را برای هر چت فعال کنید.

  • مرحله 1: واتساپ را باز کرده و چتی را انتخاب کنید که می‌خواهید این ویژگی را در آن فعال کنید.
  • مرحله 2: روی نام مخاطب در بالا ضربه بزنید.
  • مرحله 3: اکنون گزینه Disappearing messages را انتخاب کنید.
  • مرحله 4: زمان مورد نظر را انتخاب کرده و پس از آن مشاهده خواهید کرد که پیام‌ها پس از مدت زمان تعیین شده از بین خواهند رفت.

فعال کردن این ویژگی در گروه‌های قدیمی

در حالی که واتساپ در حین ایجاد گروه گزینه‌ای را برای دادن زمان به ناپدید شدن پیام را اضافه کرده است، اما می‌توانید این ویژگی را در گروه‌های قدیمی نیز اعمال کنید. برای ایجاد این تغییرات مراحل زیر را طی کنید.

  • مرحله 1: یک گروه WhatsApp باز کنید.
  • مرحله 2: روی نام گروه در بالا ضربه بزنید.
  • مرحله 3: از منوی Disappearing messages، زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ادمین‌های گروه یا کسانی که از مدیران گروه مجوز دارند می‌توانند چنین تغییراتی را اعمال کنند.

نحوه غیر فعال کردن

اگر نمی‌خواهید پیام‌ها از گفتگو‌های شما ناپدید شوند، همیشه می‌توانید این گزینه را از تنظیمات واتساپ غیرفعال کنید. برخی از چت‌های واتساپ ممکن است برای شما خیلی مهم باشند و بخواهید آن‌ها را برای زمان طولانی تری نگه دارید. با دنبال کردن مراحل زیر، ناپدید شدن پیام‌ها در واتساپ را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن ناپدید شدن پیام در واتساپ

  • مرحله 1: واتساپ را باز کنید و به تنظیمات بروید.
  • مرحله 2: Account را انتخاب کرده و Privacy را باز کنید.
  • مرحله 3: روی default messages timer ضربه بزنید.

اکنون ویژگی ناپدید شدن پیام را برای گفتگو‌های جدید واتساپ غیرفعال کنید.


بیشتر بخوانید

  • ویژگی جدید واتساپ برای مدیران گروه‌ها

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری