تکنولوژی

آموزش مخفی کردن عکس در اندروید و گوگل فوتوز و گوگل فوتو وب

بکاپ گرفتن از گوشی اندروید یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید قبل از تغییر گوشی اندرویدی انجام دهید. بدین ترتیب خیال شما از بابت امنیت اطلاعات راحت شده و به سادگی می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را روی گوشی جدیدتان انتقال دهید. اما ضرورت بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی تنها به زمان تغییر گوشی تلفن همراه محدود نمی شود و شما باید همیشه به کمک راهکارهایی که ارائه شده، برای پشتیبان گیری از اطلاعات مهم و حساس گوشی تلفن همراه خود اقدام نمایید. بدین ترتیب اگر اتفاقی برای گوشی شما افتاد و به هر دلیلی دیگر به آن دسترسی نداشتید، می توانید با خیال راحت از backup گرفته شده استفاده نمایید. در این مقاله از میزبان فا مگ می خواهیم روش های مختلف بکاپ گرفتن از گوشی های اندروید را به شما بگوییم تا بتوانید اطلاعات گوشی اندرویدی خود را در فضای مناسب دیگری ذخیره کنید.

 روش های بکاپ گرفتن از گوشی اندروید

بکاپ گرفتن به معنی تهیه یک نسخه پشتیبان از تمامی اطلاعات موجود در یک سیستم است. زمانی که شما از اطلاعات گوشی تلفن همراه اندرویدی خود بکاپ می گیرید، یک کپی از تمامی عکس ها، فیلم ها، متن ها، موسیقی ها و حتی تنظیمات گوشی تلفن تهیه شده و در فضای مورد نظر شما ذخیره می شود. بدین ترتیب در صورتی که بخواهید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید یا به هر دلیلی گوشی تلفن همراه خود را گم کردید، می توانید به راحتی پشتیبان تهیه شده را بازگردانید. به طور کلی به روش های مختلفی می توانید فرآیند پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی تلفن همراه خود را دنبال کنید.

روش هایی نیز وجود دارد که شما به کمک آنها می توانید از طریق گوشی تلفن همراه خود و در سریع ترین حالت ممکن از اطلاعات موجود در گوشی بکاپ تهیه نمایید که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

نحوه بکاپ گیری از اطلاعات گوشی اندرویدی

در گوشی تلفن همراه اندرویدی به طور کلی قابلیت هایی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا به کمک آنها از اطلاعات مورد نظر خود بکاپ بگیرید. از جمله این روش ها می توان به سه راهکار بکاپ گیری موبایل زیر اشاره نمود:

  • پشتیبان گیری از اطلاعات روی اکانت گوشی اندرویدی
  • بکاپ گرفتن از گوشی اندروید با گوگل درایو
  • چگونگی بک آپ گیری روی مموری کارت

در ادامه به شکلی دقیق تر به بررسی روش های مختلف بکاپ گرفتن از گوشی اندروید خواهیم پرداخت.

1. پشتیبان گیری از اطلاعات روی اکانت گوشی اندرویدی

اولین روشی که می توانید از آن برای بکاپ گرفتن از گوشی اندرویدی استفاده نمایید، پشتیبان گیری روی اکانت گوشی است. در اکثر گوشی های اندروید شما این امکان را دارید که یک اکانت به نام خود تعریف نمایید و به کمک آن از امکانات و قابلیت های ویژه ای بهره ببرید که یکی از آنها تهیه بکاپ از اطلاعات روی این اکانت است. با انتخاب این گزینه شما این امکان را خواهید داشت که از تنظیمات اعمال شده در گوشی تلفن همراه خود نیز یک بکاپ تهیه نمایید. ممکن است مسیری که برای backup گرفتن از گوشی اندروید روی گوشی ها و نسخه های اندروید مختلف دنبال می کنید، کمی متفاوت باشد. اما در این مقاله ما نحوه پشتیبان گیری سامسونگ را به عنوان یک نمونه به شما آموزش خواهیم داد. در همین راستا شما باید:

  1. در اولین گام شما وارد بخش Settings یا همان تنظیمات گوشی تلفن همراه اندرویدی خود شوید.
  2. سپس از میان گزینه های مختلفی که نمایش داده می شود، گزینه Accounts and backup را انتخاب نمایید.
  3. حال در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود روش های مختلف backup گرفتن از گوشی اندروید قابل مشاهده است که باید همانند تصویر زیر در این مرحله گزینه Back up data قرار گرفته در زیر منو Samsung Cloud را انتخاب نمایید.
    روش بکاپ گرفتن از گوشی اندروید سامسونگ
  4. در این مرحله یک لیست از بخش های مختلفی که می توانید از آنها بکاپ بگیرید، نمایش داده می شود مثل:
    • گزارش تماس ها
    • پیامک ها
    • مخاطبین ذخیره شده روی تلفن همراه
    • تقویم و زمان بندی های تنظیم شده
    • هشدارها
    • تنظیمات تلفن همراه
    • تنظیمات صفحه اصلی گوشی

    که باید تیک قسمت های مورد نظر خود را فعال کرده و در نهایت گزینه Back up را لمس نمایید.
    بکاپ گرفتن از گوشی اندروید

  5. بدین ترتیب فرآیند پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی اندرویدی شما آغاز می شود و در نهایت یک نسخه بکاپ از آنها روی فضای ابری اختصاص داده شده به اکانت گوشی شما ذخیره می شود.
    backup گرفتن از گوشی اندروید

2. بکاپ گرفتن از گوشی اندروید با گوگل درایو

روش دومی که می توانید از آن برای بکاپ گرفتن از گوشی اندرویدی استفاده نمایید، بک آپ گیری در گوگل درایو است. این نوع از بکاپ گیری از نظر کارکرد شبیه به پشتیبان گیری روی اکانت گوشی است. تفاوتی که در این بین احساس می شود بدین صورت می باشد که با این گزینه اطلاعات شما در حساب گوگل ذخیره می شود و شما می توانید از طریق آدرس جیمیل خود و به کمک برنامه Google drive فعال روی گوشی تلفن همراهتان این اطلاعات را بازگردانی نمایید. به منظور بک آپ گیری در گوگل درایو شما باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. وارد قسمت settings یا تنظیمات گوشی تلفن همراه خود شوید.
  2. سپس منو Accounts and backup را انتخاب نمایید.
    پشتیبان گیری سامسونگ
  3. حال گزینه Back up data قرار گرفته در بخش Google Drives را لمس نمایید.
  4. در این مرحله از فرآیند بکاپ گرفتن از گوشی اندروید به کمک گوگل درایو صفحه جدیدی برای شما باز می شود که از طریق آن می توانید تنظیمات مربوط به Backup گیری را مدیریت کنید. اطلاعاتی که می توانید در این قسمت آنها را مدیریت کنید، عبارتند از:
    • Back up to Google Drive: با استفاده از این گزینه شما می توانید تعیین کنید که تمایل دارید از اطلاعات گوشی تلفن همراهتان روی حساب جیمیل متصل به گوگل درایو بکاپ تهیه شود یا نه. اگر می خواهید از این روش برای بکاپ گرفتن از گوشی اندروید استفاده کنید باید این گزینه در حالت روشن باشد.
    • Account: این امکان برای شما فراهم می شود تا حساب جیمیل مورد نظر یعنی محل ذخیره بکاپ را انتخاب نمایید.
    • Google Photos: اگر می خواهید تصاویر و ویدیوهای شما نیز طی فرآیند بکاپ گیری روی گوگل ذخیره شود باید این گزینه را به حالت On دربیاورید. بدین ترتیب تصاویر و ویدیوها نیز در گوگل فوتوز ذخیره می شود.
    • When to back up: در نهایت نیز از طریق این بخش می توانید تعیین کنید که فرآیند بکاپ گیری تنها در زمان اتصال به وای فای آغاز شود یا در صورت اتصال به دیتای گوشی نیز بکاپ گیری انجام شود. اگر تمایل دارید تنها در زمان اتصال به وای فای بک آپ گیری از گوشی اندروید شما روی گوگل درایو انجام شود باید این گزینه را به حالت روشن در بیاورید.
  5. بعد از اینکه تنظیمات مختلف ارائه شده را مدیریت کردید، در نهایت کافی است دکمه Back up now را لمس نمایید یا فرآیند بکاپ گیری آغاز شود.

بازیابی اطلاعات از گوگل درایو

به منظور مدیریت بکاپ ذخیره شده روی گوگل درایو شما شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا وارد برنامه Google drives فعال روی گوشی تلفن همراه خود شوید.
  2. حال با آدرس جیمیل خود در برنامه لاگین نمایید تا تمامی اطلاعات ذخیره شده روی گوگل درایو متصل به آدرس جیمیل وارد شده نمایش داده شود.
  3. سپس در صفحه اصلی روی علامت سه خط قرار گرفته در بالای سمت چپ صفحه را لمس نمایید.
  4. در این مرحله لازم است از میان گزینه های موجود، گزینه Backups را انتخاب نمایید.
  5. در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود لیستی از تمامی بکاپ های گوشی تلفن همراه شما از جمله بکاپی که روی گوگل درایو ذخیره کرده اید را مشاهده خواهید کرد.
  6. زمانی که فایل بکاپ مورد نظر خود را لمس کنید می توانید اطلاعات مربوط به بخش های مختلفی که از آنها یک پشتیبان تهیه شده است را به صورت جداگانه مشاهده نمایید. در این قسمت امکان حذف بکاپ یا مراجعه به بخش backup نیز از طریق منوهایی که در عکس زیر نمایش داده شده نیز فراهم شده است.

در نهایت هر زمان که با آدرس ایمیل متصل به گوگل درایو وارد گوشی تلفن همراه خود شوید، می توانید به راحتی در مراحل setup گوشی، بکاپ تهیه شده را بازگردانی نمایید.

3. چگونگی بک آپ گیری روی مموری کارت

روشی دیگر که می توانید از آن برای بکاپ گیری گوشی اندروید خود استفاده نمایید، بکاپ گرفتن روی مموی کارت است. لازم است در نظر داشته باشید که نحوه استفاده از این روش روی گوشی های مختلف کمی متفاوت است اما اکثر گوشی های اندرویدی این قابلیت را دارا می باشند. در گوشی های سامسونگ برای پشتیبان گیری روی مموری کارت باید:

  1. در اولین گام وارد بخش تنظیمات گوشی تلفن همراه اندرویدی خود شوید.
  2. سپس همانند دو روش قبل، منو Account and backup را انتخاب نمایید.
  3. حال از میان گزینه های موجود در این صفحه باید External storage transfer را انتخاب نمایید.
  4. سپس صفحه جدیدی برای شما نمایش داده می شود که از طریق آن باید تصمیم بگیرید که می خواهید بکاپ موجود را ریستور کرده یا اینکه یک بکاپ جدید روی کارت حافظه گوشی تلفن همراه خود ذخیره نمایید. در این مرحله شما باید روی گزینه backup ضربه بزنید تا امکان تهیه بکاپ روی مموری کارت نیز فراهم شود.

در این مقاله از میزبان فا مگ تلاش ما بر این بوده تا شما را با روش های مختلف بکاپ گرفتن از گوشی اندروید آشنا کنیم. با استفاده از این روش ها می توانید به راحتی از تمامی اطلاعات گوشی تلفن همراه خود مثل تصاویر، ویدیوها، تنظیمات، مخاطبین و… یک بکاپ تهیه کنید و در زمان نیاز از آن استفاده نمایید. لازم است در نظر داشته باشید که ممکن است مسیری که برای پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی در نسخه های اندروید مختلف یا انواع برندهای گوشی باید دنبال کنید کمی با هم تفاوت داشته باشند، اما در نهایت در اکثر گوشی های اندرویدی روش های بکاپ گیری عنوان شده ارائه شده است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال یا وجود هر نوع ابهامی می توانید از طریق بخش دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

 


سازماندهی، ذخیره بدون پر شدن حافظه، قابلیت جستجو و دسترسی آسان به تصاویر، تنها بخشی از ویژگی های برنامه پرکاربرد گوگل فوتو یا فوتوز است. در این مطلب به معرفی و بررسی کامل این برنامه می پردازیم.

برنامه Google Photos در سال 2015، به عنوان برنامه ای مستقل برای سازماندهی و ذخیره آنلاین تصاویر کاربران، توسط شرکت اپل معرفی شد و به زودی موفق شد تا طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. این برنامه ذخیره آنلاین تصاویر، موفق شد تا با رفع اشکالات سیستمی مهمی که در نرم افرازهای ذخیره ابری (Cloud) بود، به رقیبی جدی برای برنامه هایی مانند، Flickr، iCloud، Drop Box و One Drive محسوب شود. اپلیکیشن گوگل فوتوز به طور پیش فرض در تمام گوشی های هوشمند وجود دارد و در پوشه ای به نام Google، به همراه سایر برنامه های پشتیبان گوگل، جای گرفته است. اما این برنامه چگونه کار می کند و چه قابلیت هایی دارد؟ در ادامه این مطلب از پلازا با ما همراه باشید تا به بررسی گوگل فوتوز بپردازیم.

آنچه در ادامه می خوانید:

گوگل فوتو چیست ؟

وبسایت رسمی گوگل فوتوز در پاسخ به سوال گوگل فوتور چیست ، این معرفی گوگل فوتو رسمی را ارائه کرده است.

گوگل فوتوز ،محلی هوشمند برای ذخیره تمام تصاویر و ویدیوهای شما است، هوشمندتر از هر برنامه دیگری که تا کنون با آن سر و کار داشته اید!

فارق از تعریف رسمی و کلی وبسایت Google Photos، به راستی طراحی این پلتفرم، چه هدفی را دنبال کرده و چه قابلیت هایی برای کاربرانش دارد و امنیت گوگل فوتو به چه صورت است؟ در ادامه پاسخ خواهیم داد.

برنامه گوگل فوتو چیست؟ برنامه Google Photos ،پلتفرمی هوشمند برای، بارگذاری، ذخیره، سازماندهی و دسترسی آسان به تمامی فایل های تصویری و ویدیویی در سیستم عامل های اندروید و ios است. با استفاده از اکانت گوگل فوتو به راحتی می توانید تمام عکس های گالری خود را به این برنامه منتقل کنید. این روش علاوه بر آزادسازی بخش اعظمی از حافظه داخلی تلفن همراه، به شما این امکان را خواهد داد که حتی در صورتی که دستگاه خود را عوض کرده و یا به گوشی خود دسترسی ندارید، به راحتی از طریق اکانت خود به تصاویر و ویدیوهای گرفته شده، دسترسی پیدا کنید.

در پاسخ به سوال google photos چیست، باید بگوییم که از جمله ویژگی های خارق العاده این برنامه، این است که پس از دانلود و ورود به گوگل فوتو، به محض گرفتن هر عکس و یا ویدیو، این فابل به صورت خودکار در برنامه Google Photos آپلود شده و نیازی به بارگذاری دستی آن نیست. همچنین می توانید با اطمینان از اینکه فایل های تصویری مورد نظرتان در اکانت گوگل فوتو بارگذازی شده اند، با خیال راحت به پاک کردن آنان از حافظه تلفن همراه خود، بپردازید.

از جمله دیگر ویژگی های این برنامه مفید و محبوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حافظه نامحدود
  • امکان آزادسازی فضای ذخیره تلفن همراه
  • جستجوی تصویری
  • ساخت خودکار کلیپ ها و کلاژهای مختلف از تصاویر موجود
  • ویرایش و انتقال سریع تصاویر
  • قابلیت تبدیل تصاویر زنده به ویدیو یا گیف
  • آلبوم بندی هوشمند تصاویر
  • یادآوری تصاویر یا ویدیوهای گرفته شده در سالگرد ثبت آنان (برای تداعی حس نوستالژی)
  • قابلیت اتصال به تلویزیون از طریق Chromecast

در بخش های بعدی به شرح مفصل برخی از ویژگی ها و آموزش گوگل فوتو می پردازیم. با روش استفاده از گوگل فوتو با ما همراه باشید.

دانلود گوگل فوتو

اگر شما نیز جزء افرادی محسوب می شوید که فایل های تصویری و ویدیویی بی شماری در گالری گوشی خود دارند و یا به دلیل علاقه یا موقعیت شغلی خود فایل های تصویری و ویدیویی بسیاری تهیه می کنید، یکی از دغدغه های اصلی برای شما باید، دسترسی و سازماندهی این فایل ها باشد. اپ گوگل فوتوز، پر دانلودترین برنامه مربوط به دسته بندی و ذخیره عکس و محبوب بسیاری از عکاس ها است. بنابراین اگر شما نیز مشکل دسترسی به تصاویر و یا کمبود حافظه گوشی به دلیل ازدیاد فایل های تصویری را دارید، معطل نکنید و از طریق لینک های زیر، دانلود گوگل فوتو نسخه قدیمی و جدید را انجام دهید.

دانلود برنامه گوگل فوتوز برای اندروید

دانلود برنامه گوگل فوتوز برای ios

معرفی و آموزش استفاده از قابلیت های برنامه گوگل فوتوز

برای دانلود و استفاده از برنامه گوگل فوتوز در ایران ابتدا باید برای ایجاد یک حساب کاربری گوگل اقدام کنید و سپس با وارد کردن اطلاعات حساب خود، وارد اکانت گوگل فوتو شوید. سپس می توانید از قابلیت های منحصر به فرد این برنامه، برای تصاویر خود استفاده نمایید. در ادامه به معرفی برخی از قابلیت های گوگل فوتو، به همراه نحوه کاربرد آنان و آموزش استفاده از گوگل فوتوز خواهیم پرداخت.

ایجاد، ذخیره و به اشتراک گذاری انیمیشن ها و کلاژ کردن عکس ها

همانطور که در آموزش کار با google photos، گفته شد Google Photos این کار را به طور اتوماتیک نیز انجام می دهد اما اغلب در مورد سوژه هایی که به صورت چندباره و پیاپی از آن ها عکسبرداری کرده اید؛ ولی امکان ساخت انیمیشن به صورت دستی نیز وجود دارد.

برای انجام این تنظیمات گوگل فوتوز کافیست روی یک عکس لمسی طولانی انجام دهید و سپس سایر عکس های مدنظر را انتخاب کرده و روی علامت + موجود در بالای صفحه ضربه بزنید. به این ترتیب یک فایل GIF ساخته و به عکس های موجود اضافه می شود (البته امکان ذخیره سازی آن با فرمت ویدئو نیز وجود دارد). همچنین می توانید از بخش Collage چندین عکس را در کنار هم قرار داده، با یکدیگر پیوند دهید و به آسانی به اشتراک بگذارید.

خلق فیلم های کوتاه با بهترین تصاویر موجود

انیمیشن ها ساده و جالب هستند اما گوگل فوتوز امکان ساخت فایل های پیچیده تر و ویدیو را نیز فراهم کرده است. همانند روش قبل کافی است عکس های مورد نظر را گلچین کرده و ابتدا روی + و سپس روی گزینه Movie ضربه بزنید. از این طریق ویرایشگر داخلی برنامه اجرا می شود و گزینه های مختلفی را در اختیارتان قرار می دهد. از جمله اینکه مدت زمان ویدیو تولیدی چقدر باشد و یا چه آهنگی در پس زمینه فیلم پخش شود.

آزادسازی فضای ذخیره سازی دستگاه با انتقال عکس ها به حافظه ابری

یکی دیگر از امکانات کاربردی که اپ گوگل فوتوز در اختیار کاربران قرار می دهد خلاص شدن از فایل های فیزیکی حجیم با آپلود و انتقال آن ها به حافظه ابری (کلود) گوگل است. برای انتقال عکس از گالری به گوگل فوتو، ابتدا اپلیکیشن را باز کرده و عبارت Free up storage را بیابید. با ورود به این بخش، اسکن خودکاری روی عکس های شما انجام می گیرد. در ادامه با این پرسش مواجه می شوید: «آیا تمامی عکس ها به حافظه ابری آپلود شود» که با تایید شما این کار انجام گرفته و می توانید با پاک کردن عکس ها از روی دستگاه خود فضای زیادی را خالی کنید و عکس ها را به بایگانی آلبوم گوگل انتقال دهید.

البته در گوشی های آیفون پاک شدن عکس ها از حافظه ی داخلی دستگاه به طور اتوماتیک انجام می گیرد. لازم به ذکر است که محدودیتی در تعداد عکس های قابل انتقال به حافظه ابری وجود ندارد اما عکس های بالاتر از 16 مگاپیکسل به صورت خودکار کوچک می شوند.

تگ کردن سایر افراد برای ایجاد آلبوم از عکس های آن ها

پس از بارگذاری عکس های موجود در گوشی خود به حافظه ابری، هوش مصنوعی گوگل شروع به آنالیز آن ها می کند تا ببیند چه افرادی در آن تصاویر حضور دارند. البته بنا بر مقررات حفظ حریم خصوصی، تگ کردن افراد به طور اتوماتیک توسط گوگل انجام نمی گیرد و حتی این قابلیت در اتحادیه اروپا، بریتانیا و برخی کشورهای دیگر به طور کل غیر فعال شده است.

در سایر مناطق می توان به طور دستی این کار را انجام داد بدین صورت که شخص مورد نظر را روی یکی از تصاویر تگ کرده و اسم او را درج می کنید. در ادامه گوگل سایر عکس های موجود در کتابخانه ی مجازی شما را اسکن می کند و در صورت یافتن تصاویر دیگری از آن شخص، یک آلبوم مجازی متشکل از تمامی عکس های او و به نام همان شخص می سازد.

بهره بردن از هوش مصنوعی گوگل برای جستجو در میان عکس ها

در بخش فوقانی اپلیکیشن، کادر آشنای جستجوی گوگل دیده می شود که می توانید با کمک آن تقریبا هر چیزی را در بین عکس های خود بیابید. کافی است عبارت مورد نظر را تایپ کرده و بقیه کار را به هوش مصنوعی و شبکه عصبی گوگل بسپارید. به عنوان مثال اگر برای تغییر دکوراسیون منزلتان عکس های فراوانی از مبلمان و صندلی گرفته اید با تایپ عبارت Chair (به معنای صندلی) گوگل اکثر عکس هایی که در آن ها صندلی وجود داشته را در نتایج جستجو به نمایش می گذارد.

البته اسم سایر اشیاء و حتی بناها و مکان ها را نیز می توان جستجو کرد ولی واضح است که در مورد اشیا و وسایل قابل تشخیصی مثل صندلی، لیوان یا خودرو نتیجه پر و پیمانی تحویل شما خواهد داد.

ساخت آلبوم اختصاصی خود و به اشتراک گذاری آن

همانند ساخت انیمیشن و کلاژ کردن عکس ها، در Google Photos می توانید آلبوم های اختصاصی از خود نیز (بر اساس مکان ها، رویدادها، سفرها و …) ایجاد نمایید. این آلبوم ها از طریق یک لینک به سادگی قابل اشتراک گذاری هم هستند و می توان هم از داخل اپلیکیشن و هم از طریق وب به آن ها دسترسی پیدا کرد. همچنین در صورت تمایل می توانید به دیگران اجازه ی ادیت آلبوم های خود و اضافه کردن عکس های جدید را بدهید.

تهیه و خرید  آلبوم عکس فیزیکی

Photo Book یکی از ویژگی های جدیدی است که گوگل در طی مراسم Google I/O سال 2017، از آن رونمایی کرد. این قابلیت یکی از ویژگی های برنامه گوگل فوتو است که همزمان با رونمایی ، امکان دریافت آن از اینترنت نیز فراهم شد.

لازم به ذکر است که این امکان در حال حاضر تنها در کشور آمریکا وجود دارد و این دسته از کاربران می توانند یک آلبوم عکس فیزیکی سفارش داده و آن را درب در منزل خود تحویل بگیرند. این آلبوم 20 صفحه ای به طور اتوماتیک توسط Google Photos و با استفاده از عکس های موجود در کتابخانه مجازی کاربر ساخته می شود که در دو سایز 7 اینچی (به قیمت 10 دلار) و 9 اینچی (به قیمت 20 دلار) قابل خریداری است.

پنهان کردن تصاویر خصوصی

اغلب افراد، تعدادی از عکس ها و فیلم های خصوصی دارند که اصلا تمایل به ذخیره سازی آن عکس و فیلم ندارند و یا  نمی خواهند کسی این تصاویر را ببیند. بنابراین علاقه دارند این نوع تصاویر و ویدیوها را مخفی کنند و یا حداقل در صفحه اصلی گوگل فوتوز که همه تصاویر در آن قرار دارد،نباشند. اگر می خواهید در برنامه گوگل فوتوز تصاویر شخصی خود را مخفی کنید و یا آن ها را از سایر عکس ها جدا کنید، می توانید از این روش ساده استفاده، و عکس های شخصی خود را مخفی کنید.

برای استفاده از این ویژگی و دانلود عکس از گوگل فوتو، ابتدا اطمینان حاصل کنید که نسخه گوگل فوتوز شما حتما نسخه  2.15 یا بالاتر باشد. سپس برای آرشیو عکس یا ویدیو برنامه را باز کنید و عکس های مد نظر خود را انتخاب کنید. سپس روی دکمه منو در گوشه بالا سمت چپ برنامه ضربه بزنید. پس از باز شدن منو، گزینه بایگانی (Archive) را انتخاب کرده و عکس خود را بایگانی کنید. گزینه Archived یا بایگانی، کمک می کند تا عکس یا ویدیوی شما در جای دیگری بایگانی شده و از آلبوم اصلی پاک گردد. البته عکس شما حذف نخواهد شد و فقط به حالت پنهان درخواهد آمد. آرشیو تصاویر و فیلم ها را می توانید به راحتی پوشه بندی و فایل بندی کنید. هر پوشه می تواند مخصوص یک موضوع از عکس های شما باشد. بعدا می توانید عکس های دیگری را به پوشه دلخواه خود اضافه کنید.

ویرایش تصاویر

همانطور که می دانیم در برنامه Google Photo تعدادی فیلتر قرار داده شده که امکان ویرایش تصاویر را برای کاربران ممکن می سازد. علاوه بر این در هر آپدیت این برنامه، فیلترهای جدیدی با قابلیت های جالب به آن اضافه می شود که کار با این برنامه را برای کاربران بیش از پیش محبوب می سازد. علاوه بر فیلتر، ویژگی های ویرایشی دیگری از جمله امکان کنترل روشنایی، تنظیم رنگ ها و همچنین امکان تنظیم رنگ آبی در تصویر به منظور نزدیک تر شدن به رنگ آبی آسمانی و یا آبی دریایی نیز در بخش ویرایش تصاویر گوگل فوتوز، قرار دارد.


بازیابی عکسهای گوگل فوتو


حتما تا کنون برای شما اتفاق افتاده است که به صورت تصادفی و سهوا، تصویر یا ویدیو مورد علاقه خود را از گالری تصاویر حذف کرده باشید و یا از حذف کردن برخی تصاویر پشیمان شده باشید. جای نگرانی نیست، با استفاده از برنامه Google Photos قادر به بازگرداندن عکس از گوگل فوتو به گالری خود هستید.

یکی از ویژگی های جذاب گوگل فوتو این است که پس از پاک کردن عکس ها برای همیشه، آنان را به مدت 2 ماه در پوشه زباله ها نگه داشته و سپس اقدام به حذف آنان می کند. بنابراین اگر از پاک کردن برخی تصاویر خود پشیمان هستید، برای بازگرداندن عکس از گوگل فوتو به گالری، کافی است به پوشه Trash موجود در برنامه گوگل فوتو مراجعه کنید تا عکس خود را بیابید. به این صورت انتقال عکس از گوگل فوتو به گالری انجام می شود.

نحوه بازگرداندن عکس از گوگل فوتو به گالری

  1. ابتدا برنامه Google Photos ، را باز کنید.
  2. سپس از طریق نوار افقی سمت چپ بالای صفحه، وارد منو شوید.
  3. گزینه Trash را انتخاب کنید.
  4. گزینه Restore در سمت چپ بالای صفحه را انتخاب کنید.
  5. یک دایره شفاف در سمت چپ بالای هر عکس در سطل زباله ظاهر می شود.
  6. برای هر عکسی که می خواهید بازیابی کنید ، روی حلقه ضربه بزنید و آن را انتخاب کنید.

مشکلات گوگل فوتو

به تازگی شرکت اپل برای امنیت گوگل فوتو هزینه ای حدود چند میلیون دلار پرداخت کرده است. علاوه بر افزایش امنیت، این شرکت تلاش کرده است تا باگ ها و مشکلاتی که در نسخه های پیشین این برنامه وجود داشته و باعث اعتراض بسیاری از کاربران شده بود را برطرف کند. پیش از این در سال های اخیر بروز مشکلاتی در زمینه آپلود و دانلود عکس در گوگل فوتو سبب اعتراض طیف وسیعی از کاربران آن شده بود که شرکت گوگل قول داد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات افدام نماید.

به طور کلی اگر در استفاده از اکانت گوگل پلی خود و یا هنگام آپلود یا دانلود عکس در این برنامه به مشکل برخوردید می توانید یکی از راه های زیر را برای کاربرد برنامه photos امتحان کنید:

  • ریستارت کردن تلفن همراه
  • بررسی فضای حافظه داخلی گوشی
  • به روز رسانی برنامه گوگل فوتو
  • پاک کردن حافظه پنهان (Cache)
  • تغییر شبکه اینترنت از Wifi به دیتا گوشی
  • بارگذاری دستی عکس ها و فیلم ها
  • راه اندازی مجدد، اتصال مجدد حساب و نصب مجدد

سوالات متداول درباره گوگل فوتو

گوگل فوتو چیست ؟

برنامه Google Photos ،پلتفرمی هوشمند برای، بارگذاری، ذخیره، سازماندهی و دسترسی آسان به تمامی فایل های تصویری و ویدیویی در سیستم عامل های اندروید و ios است.

چگونه از گوگل فوتوز استفاده کنیم؟

به سادگی برنامه را نصب کرده و عکس های خود را به آن انتقال دهید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی هر آنچه که برای استفاده از گوگل فوتوز نیاز دارید، پرداختیم. ابتدا مزایای استفاده از این برنامه را ذکر کرده و سپس به معرفی و آموزش قابلیت های متعدد آن پرداختیم، در پایان نیز راهکارهای ساده ای برای حل مشکل احتمالی گوگل فوتو نیز ارائه دادیم. گاهی ممکن است این برنامه آزاردهنده باشد که می توانید غیر فعال سازی گوگل فوتو را به راحتی در تنظیمات برنامه های خود انجام دهید. آیا شما نیز از این برنامه استفاده می کنید؟ سوالات و نظرات خود را در مورد Google Photos در کادر پایین با ما به اشتراک بگذارید.