تکنولوژی

آموزش روشن یا تیره کردن زمینه در اپلیکیشن Photos ویندوز 10

برای پیدا کردن علت نشان ندادن عکس در ویندوز 10 می توانید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

عناوین اصلی این مقاله:

مقدمه

علت نمایش ندادن عکس ها در ویندوز 10

حل مشکل باز نشدن عکس ها از طریق چک کردن آنتی ویروس

حل مشکل نشان ندادن عکس در ویندوز 10 با استفاده از Powershell

مقدمه

علت نمایش ندادن عکس ها در ویندوز 10

همان طور که گفتیم بسیاری از کاربران ویندوز 10 از مشکل عدم نمایش عکس در ویندوز 10 گلایه داشتند و دارند از این رو ما در این مقاله ابتدا به بیان نمونه هایی از این مشکلات بر اساس اظهارات کاربران و تجربیات شخصی خواهیم پرداخت.

گاهی اوقات Photo viewer ویندوز 10 کار نمی کند اگر با این مسئله روبرو هستید، اپلیکیشن نمایش تصاویر را حذف نصب و دوباره نصب کنید.

 

برخی از کاربران اظهار کردند که نمی توان عکس ها را در ویندوز 10 باز کرد که این یکی دیگر از مشکلات رایج در ویندوز است و می تواند مربوط به پروفایل کاربری باشد . شما با ایجاد یک حساب کاربری جدید می توانید به راحتی آن را حل کنید.

 

گاهی مواقع نمیتوانند فایل های jpg باز کنند یا نمی توانند عکس های jpeg را مشاهده کنند.
در این شرایط ، شما با تغییر دادن اپلیکیشن تصاویر می توانید عکس های مورد نظرتان را مشاهده کنید.

در مواقعی نیز Photo viewer نمی تواند jpg را باز کند ، اگر مشکلی در دیدن عکس ها در رایانه شما دارید، ممکن است بتوانید مشکل را با تغییر دادن عکس ویندوز مشاهده کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که ویندوز Photo Viewer را به عنوان برنامه عکس پیش فرض تنظیم کرده و مشکل را برای همیشه حل و فصل کنید.

حل مشکل باز نشدن عکس ها از طریق چک کردن آنتی ویروس

آنتی ویروس شما یکی از برنامه هایی است که می تواند در ویندوز مداخله کرده و باعث مشکل در مشاهده عکس شود. اگر نمی توانید عکس ها را در ویندوز 10 مشاهده کنید ، ممکن است مجبور به غیر فعال کردن موقت یا بررسی کردن تنظیمات آنتی ویروس شوید. در این راستا مقاله غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز را مطالعه و بررسی فرمایید.

 

 

حل مشکل نشان ندادن عکس در ویندوز 10 با استفاده از Powershell

PowerShell یک ابزار قدرتمند در ویندوز است که شما می توانید برای حل مشکل نشان ندادن عکس در ویندوز 10 از آن استفاده کنید. برای نصب مجدد photos app ، موارد زیر را انجام دهید:

 PowerShell Windows را جستجو کرده و روی آن راست کلیک کنید و بعد از منوی نمایش داده شده گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

 

 

هنگامی که PowerShell باز شد متن زیر را تایپ کنید :

 get-appxpackage * Microsoft.Windows.Photos * | remove-appxpackage

سپس Enter را فشار دهید.

 

 

پس از حذف photos app ، آن را دوباره دانلود و نصب نمایید.

 

حل مشکل عدم نمایش عکس در ویندوز 10 از طریق به روزرسانی photos app

همانطور که قبلا اشاره کردیم، برنامه Photos ، برنامه پیش فرض باز کردن تصاویر در ویندوز است  گاهی اوقات برخی از اشکالات به دلیل آپدیت نبودن برنامه است . پس بهتر است Microsoft store را باز کرده و برنامه photos app را آپدیت کنید.

 

استفاده از Photo Viewer جهت رفع مشکل باز نشدن عکس ها در ویندوز 10

ویندوز 10 از برنامه Photos جهت باز کردن تصاویر به صورت پیش فرض استفاده می کند، اما می توانید Photo Viewer را که بسیاری از کاربران به دلیل سرعت و سادگی ترجیح می دهند از آن استفاده کنند را با یک ترفند به عنوان پیش فرض تنظیم کنید ، برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید :

Settings > Apps > Default apps > photo viewer

حال روی photos کلیک کرده و آن را با Windows Photo Viewer باز کنید.

 

 

 

رفع مشکل باز نشدن عکس ها در ویندوز 10 با ایجاد یک حساب کاربری جدید

گاهی اوقات مشکل نمایش ندادن عکس ها در ویندوز 10 به دلیل خراب شدن حساب کاربری است که در این شرایط بهترین و ساده ترین راه ایجاد یک حساب کاربری جدید است ، مقاله ساخت user در ویندوز 10 راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

 

حل مشکل باز نشدن عکس در ویندوز 10 با تنظیم مجدد برنامه عکس

گاهی اوقات مشکلات نرم افزار Photos app ، مانند آسیب دیدگی یا پیکربندی نادرست ، باعث بروز مشکل می شود ، پس بهتر است آن را مجدد تنظیم کنید :

Settings > Apps > Photos app > advanced options > reset

 

 

 

 

در پنجره کوچک باز شده هم گزینه reset را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، برنامه Photos شما به طور پیش فرض بازگردانده می شود و مشکل باید حل شود.

 

تغییر تنظیمات inheritance برای حل مشکل باز نشدن عکس ها در ویندوز 10

گاهی اوقات مشکلات inheritance باعث بروز مشکل عدم نمایش عکس ها در ویندوز 10 می شود. برای بررسی و حل آن مسیر زیر را دنبال کنید.

درایوC: Users Your_username AppData

روی پوشه temp کلیک راست و Properties را از منو انتخاب کنید.

 

 

سپس به تب  Security رفته و گزینه advanced را انتخاب کنید. حال روی دکمه Enable inheritance کلیک کرده و تیک گزینه Replace all child object permission را بزنید و ok کنید.

 

رفع مشکل نشان ندادن عکس در ویندوز 10 از طریق troubleshoot

برای استفاده از این راه حل کافیست در صفحه سرچ ، عبارت troubleshoot را جستجو کرده و آن را باز کنید. سپس در صفحه باز شده گزینه Windows Update  و در نهایت روی Run the troubleshooter  کلیک کنید.

 

 

حل مشکل عدم نمایش عکس ها در ویندزو 10 با بستن برنامه

گاهی اوقات عکسی در حال اجرا در پس زمینه است و مانع از مشاهده عکس ها در کامپیوتر می شود.

با این حال، شما می توانید به راحتی این مشکل را با بستن فرآیند برنامه عکس حل کنید،  برای انجام این کار، کافیست Task manager را باز کرده و برنامه را از طریق آن ببندید. مقاله آموزش کار با task manager پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

 

 

برای پیدا کردن علت نشان ندادن عکس در ویندوز 10 می توانید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.




“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvatech.com/inc_newtheme/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}


با ویژگی های لپ تاپ خود آشنا هستید؟ در این مطلب از سلام دنیا درباره 5 ویژگی پنهان لپ تاپ که اکنون باید از آنها استفاده کنید، نحوه روشن کردن Dark Mode، نحوه سفارشی سازی منوی استارت در ویندوز 10 و 11، خاموش کردن کامپیوتر با یک دکمه، نحوه راه اندازی NEARBY SHARING در ویندوز 10 و 11، نحوه تنظیم FOCUS HELP در ویندوز 10و11 صحبت خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

5 ویژگی پنهان لپ تاپ که اکنون باید از آن استفاده کنید

رایانه ها  تقریبا انجام همه کارهای ما را متحول کرده اند: کار، ارتباط، خرید و  موسیقی و تلویزیون. اما آیا می دانستید که لپ تاپ یا رایانه شخصی شما می تواند حواس پرتی را در حین کار از بین ببرد یااسیب های چشمی را کاهش دهد؟

 در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که زندگی را کمی آسان تر می کند احتمالاً در مورد آنها نمی دانید، اما باید بدانید:

1. قابلیت های مخفی لپ تاپ: Dark Mode را فعال کنید

خیره شدن به صفحه نمایش های روشن در تمام طول روز و شب برای سلامتی شما ضرر دارد نمایشگرها می توانند چشمان شما را تحت فشار بگذارند و نور آبی باعث می شود که به خواب نروید. راه حل؟ Dark Mode را روشن کنید، که پالت رنگ صفحه را تغییر می دهد تا قسمت های روشن تیره شوند، که برای چشمان شما راحت تر است. حالت تاریک حتی می تواند عمر باتری را افزایش دهد. در اینجا نحوه روشن کردن آن آمده است.


حتما بخوانید: فواید استفاده از تم مشکی یا پس زمینه تیره برای عمر باتری


نحوه روشن کردن Dark Mode

1. منوی تنظیمات خود را باز کنید.
2. Personalization > Colors را انتخاب کنید.
3. بخشی با عنوان Choose your color را خواهید دید. (در Windows™ 11 ممکن است Choose your mode را ببینید)
4. Dark را انتخاب کنید.Dark Modd اکنون فعال شده است.
چه برای کار،بازی یا مطالعه پشت رایانه خود نشسته باشید ، ارزش روشن کردن Dark mode را دارد. به ما اعتماد کنید، چشمان شما اذیت نخواهد شد.

2. قابلیت های مخفی لپ تاپ: Start Menu را سفارشی کنید

دکمه “شروع” را به خاطر دارید؟ خب، همه چیز بزرگ شده است، دارای کاشی های رنگارنگ و منوی گسترده تر است.

نحوه سفارشی سازی منوی استارت در ویندوز 10

1. به  setting > personalization  >start > بروید انتخاب کنید کدام پوشه ها در Start ظاهر شوند .

2. در اینجا می توانید نمادهای زیر را روشن یا خاموش کنید: File Explorer، setting، document، download، music، pictures، video، network و personal folder
3. به setting بروید تا بفهمید کدام برنامه های اخیراً نصب شده و پرکاربرد را می خواهید نشان دهید یا پنهان کنید.
4. برای روشن کردن منوی شروع تمام صفحه، به  Settings > Personalization > Start بروید ، سپس  Use Start full screen را روشن کنید.
5. برای تغییر رنگ منوی استارت، به  Settings > Personalization > Colors بروید . در زیر سرصفحه «show accent color on the following surfaces»،  را انتخاب کنید سپس start ,task bar,action center را انتخاب کنید، سپس رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه راه اندازی NEARBY SHARING در ویندوز 10

نحوه سفارشی سازی منوی استارت در ویندوز 11

منوی استارت جدید ویندوز 11 به اندازه نسخه قبلی خود قابل تنظیم نیست، اما هنوز راه هایی وجود دارد که آن را تغییر دهید. برای تغییر طرح پیش فرض:

1.  روی تنظیمات > شخصی سازی > شروع کلیک کنید. در اینجا می توانید برنامه های پرکاربرد، برنامه های اخیراً نصب شده و مواردی که اخیراً باز شده اند پنهان شوند. البته توجه داشته باشید که با خاموش کردن هر سه دسته، یک منوی استارت خالی باقی می ماند.
2. برای افزودن پوشه ها به پایین منوی استارت، روی  تنظیمات > شخصی سازی > شروع > پوشه ها کلیک کنید ، سپس سوئیچ کنار هر پوشه ای را که می خواهید اضافه کنید، روشن کنید. 


حتما بخوانید: روش بازیابی آیکون ناپدید شده منوی استارت در ویندوز


3. برای حذف برنامه های پین شده از منوی استارت، کافیست روی نماد یک برنامه خاص کلیک راست کرده، سپس بر روی  Unpin from Start کلیک کنید .(هنوز در لیست برنامه ظاهر می شود.) برای تغییر مسیر و افزودن یک برنامه پین ​​شده، روی برنامه ای که در منوی Start نیست کلیک راست کرده و  Pin to Start را انتخاب کنید . می توانید با کشیدن و رها کردن برنامه های پین شده ترتیب را تغییر دهید.
4. در ویندوز 11، دکمه Start در مرکز task bar قرار دارد، نه در گوشه سمت چپ پایین صفحه مانند ویندوز 10. اگر روش قدیمی را ترجیح می دهید، روی  تنظیمات > شخصی سازی > نوار وظیفه > روی task bar behaviors کلیک کنید،  سپس از منوی کشویی برای تغییر مکان از مرکز به چپ استفاده کنید.

نحوه سفارشی سازی منوی استارت در ویندوز 11

3. قابلیت های مخفی لپ تاپ: کامپیوتر خود را با یک کلیک خاموش کنید

این یکی بسیار جالب است: شما می توانید یک میانبر برای خاموش کردن سریع رایانه خود با یک کلیک ایجاد کنید. شما باید کمی کدنویسی کنید، اما سخت نیست. این دستورالعمل ها را برای ویندوز 10 و 11 دنبال کنید:

خاموش کردن کامپیوتر با یک دکمه

1.  روی قسمت خالی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و  New > Shortcut را انتخاب کنید .
2. این کد را کپی و در کادر متنی قرار دهید: %windir%\System32\SlideToShutDown.exe
3. Next را انتخاب کنید.
4. فایل را نامگذاری کنید (چیزی شبیه “SlideToShutDown”)، سپس روی  Finish کلیک کنید .
5. اکنون باید یک نماد را در صفحه اصلی خود مشاهده کنید. روی آن راست کلیک کرده و  Properties را انتخاب کنید .
6. در زیر تب Shortcut،  Change Icon > OK را انتخاب کنید .
7. نمادی را که احساس می کنید این میانبر را توصیف می کند انتخاب کنید، سپس روی  OK > Apply > OK کلیک کنید .
8. اکنون که میانبر ایجاد شده است، به سادگی نماد را باز کنید تا ویژگی خاموش کردن با کشیدن انگشت فعال شود.

کامپیوتر خود را با یک کلیک خاموش کنید

4. قابلیت های مخفی لپ تاپ: با Nearby sharing به اشتراک بگذارید

بسیار شبیه AirDrop در دستگاه های Apple®، است ویندوز دارای ویژگی به نام Near by sharing است که به کاربران امکان می دهد  فایل ها را به سرعت و به راحتی بین دستگاه ها انتقال دهند.


حتما بخوانید: جدیدترین ویژگی و قابلیت های ویندوز 11


نحوه راه اندازی NEARBY SHARING در ویندوز 10

1. گزینه action center را در انتهای سمت راست task barانتخاب کنید، سپس روی  nearby sharing کلیک کنید  و روشن بودن آن را تأیید کنید.

2. روش های متفاوتی برای اشتراک گذاری فایل، عکس و لینک وجود دارد:

  • برای اشتراک گذاری یک فایل: File Explorer را باز کنید و به دنبال فایلی که می خواهید ارسال کنید بگردید.رویshare کلیک کنید، اشتراک گذاری را انتخاب کنید ، سپس دستگاهی را که می خواهید با آن به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.
  • برای اشتراک گذاری عکس: برنامه Photos را باز کرده و تصویر را انتخاب کنید. Share را انتخاب کنید ، سپس نام دستگاهی را که عکس را به آن ارسال می کنید انتخاب کنید.
  • برای اشتراک گذاری یک وب سایت: Microsoft Edge™ را باز   کنید و به صفحه وبی که می خواهید ارسال کنید بروید. Setting and more وshare را انتخاب  کنید، سپس نام دستگاهی را که می خواهید با آن به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

3. هنگامی که کاربر دیگر دعوت شما را پذیرفت، می تواند ذخیره  را برای ذخیره فایل در دستگاه خود انتخاب کند.

نحوه راه اندازی NEARBY SHARING در ویندوز 11

1. به Start بروید سپس Settings > System > Nearby sharing را انتخاب کنید.

2. دستگاه هایی را که می خواهید با آنها به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. همچنین می توانید سرویس ها و برنامه هایی را که به آنها اجازه دسترسی داده اید بررسی کنید. روش های متفاوتی برای اشتراک گذاری فایل، عکس و پیوند وجود دارد:

  • برای به اشتراک گذاشتن یک سند: search  را انتخاب کنید  و “file explorer” را در کادر جستجو تایپ کنید .  اکنون به دنبال سندی که می خواهید ارسال کنید بگردید. در  File Explorer ، به toolbar بالا نگاه کنید و  Share را انتخاب کنید،  سپس روی سند کلیک راست کرده و انتخاب کنید. دستگاهی که آن را به آن ارسال می کنید.
  • برای اشتراک گذاری یک عکس: Photos را باز   کنید، تصویری را که می خواهید به اشتراک بگذارید، سپس  share را انتخاب کنید. نام دستگاهی را که به آن ارسال می کنید انتخاب کنید.
  • برای اشتراک گذاری پیوند:  Microsoft Edge را باز کنید. Setting and more > سپسshare را انتخاب  کنید، سپس دستگاهی را که با آن به اشتراک می گذارید انتخاب کنید.

3. در دستگاهی که سند، عکس یا پیوند را با آن به اشتراک می گذارید، اعلانی درباره اشتراک گذاری دریافت خواهید کرد. این زمانی است save&open  یا  save را انتخاب می کنید .

نحوه راه اندازی NEARBY SHARING

5. قابلیت های مخفی لپ تاپ: متمرکز بمانید

اگر رسانه های اجتماعی، خرید آنلاین یا ایمیل ها تمرکز شما را در طول  روز کاری مختل می کنند، Focus help، حذف حواس پرتی از ویندوز را امتحان کنید. این به شما امکان می دهد انتخاب کنید کدام اعلان ها را ببینید و بشنوید و کدام برنامه ها اصلاً می توانند اعلان ها را نمایش دهند.

نحوه تنظیم FOCUS HELP در ویندوز 10

1. روی  Start > Settings > System > Focus help کلیک کنید.
2. از بین گزینه خاموش کردن برای دریافت همه اعلان هامی توانید گزینه recieve all notifications را انتخاب کنید یا برای دریافت هشدارها می توانید روی گزینه see nothing but alarmsکلیک کنید.

برای سفارشی کردن برنامه هایی که اولویت ها در نظر گرفته می شوند یا مجاز به انجام آن ها هستند، روی  customize priority list  در زیر تنظیمات فقط کلیک کنید.

همچنین می توانید انتخاب کنید وقتی «دستیار فوکوس» به پایان می رسد، اعلان دریافت کنید تا متوجه شوید چه اعلان هایی را ندیده اید. فقط  Show me a summary of what i missed while focuse assist was on را انتخاب کنید.


حتما بخوانید: آموزش سفارشی کردن تنظیمات موس در ویندوز 11


نحوه تنظیم FOCUS HELP در ویندوز 11

1.  به Start > Settings > System > Focus help بروید .
2. Priority only یا  alarms only را انتخاب کنید تا اعلان های کمتری را ببینید و بشنوید.
3. با انتخاب گزینه  Priority only > Customize priority list  و سپس تغییر گزینه ها بر اساس نیاز خود، انتخاب کنید که کدام اعلان ها مجاز هستند.

سخن آخر

امیدواریم از مطلب 5 ویژگی پنهان لپ تاپ که اکنون باید از آنها استفاده کنید لذت برده باشید، در اینجا آموزش هایی به شما داده می شود که احتمالا تاکنون استفاده و روش های آن را نمی دانستید.


مقالات مرتبط: 

رفع مشکل مخفی و ناپدید شدن ایکون برنامه پس زمینه

آموزش مرحله به مرحله تغییر زبان ویندوز 10 کامپیوتر