سبک زندگی

این تصویر بزرگترین ضعف شما در روابط عاشقانه  را آشکار می کند (تست روانشناسی)

این تست روانشناسی، نحوه عملکرد مغزتان را آشکار می کند و در مورد تیپ های شخصیتی، عملکرد چپ یا راست مغز و غیره به ما چیزهای زیادی می گوید. این تصویر ضمیر ناخودآگاه شما را تحریک می کند تا چهره های موجود در تصاویر را با ترس هایتان مرتبط کند و آنها را آشکار کند.

دختر بچه

اگر برای اولین بار یک دختر بچه را دیدید که زیر درخت نشسته است، به این معنی است که منشأ ترس شما احساسات سرکوب شده از دوران کودکیتان است. ارتباط کودک با مادر مهم است زیرا باعث رشد عاطفی در بزرگسالی میشود. اتفاقات مختلفی در کودکی برای شما رخ داده است، که بر ذهن شما تأثیر گذاشته است. اگر در کودکی محبتی که نیاز داشتید را دریافت می کردید، دچار این ترس ها نمی شدید. عمیق ترین ترس ناخودآگاه شما، تصمیم گیری یا مسئولیت پذیری است.

بخوانید

خط عشق کف دست : کف بینی نوعی طالع بینی است که متخصصان آن ادعا می …

پروانه

بزرگ ترین ترس شما مرگ یا از دست دادن فرصت ها و افراد مهم زندگیتان است. پروانه نماد نگرش مثبت است. اما همانطور که می دانیم هرجایی که نور باشد تاریکی هم هست. اگر نگرش مثبت باشد، قسمت تاریک تر یا منفی آن هم هست. اگر در خواب یا بیداری، پروانه ها را می بینید، نشان دهنده تغییر و آغاز فصل جدیدی در زندگی شما است.

پروانه ، انتقال دهنده روح در زندگی پس از مرگ است. پروانه نماد مقاومت ناخودآگاه ما در برابر عشق است.

بخوانید

تست های روانشناسی، این روزها توجه درصد قابل توجهی از مردم را به خود جلب …

توت فرنگی

توت فرنگی نماد عشق و قلب است. توت فرنگی، عشق طولانی مدت را نشان میدهد. همچنین درد و آسیب شکست عشقی را هم نشان میدهد. شما از عاشق شدن میترسید و این بخاطر آسیب هایی است که در گذشته دیده اید. این ترس را کنار بگذارید تا با فردی که لایق عشق شماست، آشنا شوید.

طبق افسانه ها، الهه زهره پس از مرگ آدونیس نتوانست گریه اش را متوقف کند. وقتی اشک از صورتش روی زمین می ریخت، اشک های او به توت فرنگی تبدیل میشد.

بخوانید

تست شخصیت شناسی: زیگموند فروید، روانشناس معتقد بود که همه اتفاقات دوران کودکی ما تاثیر …

منبع: jagranjosh – tala.ir


تست های روانشناسی، این روزها توجه درصد قابل توجهی از مردم را به خود جلب کرده است. عموم افراد علاقه دارند تا خود را از جنبه های مختلف شخصیتی مورد آزمایش قرار دهند. از بین این همه تست روانشناسی و شخصیت شناسی، کدام یک بهتر است؟

یک تست روانشناسی خوب باید معتبر، قابل اعتماد و علمی باشد و تمام جوانب مهم را در نظر بگیرد. روانشناسی یک دانش مهم است و به موفقیت در محیط کار، تحصیل و اجتماع و تصمیم گیری ها و رفتارهایمان کمک می کند.

تست روانشناسی روابط عشقی:

آیا در روابطتان شکست می خورید؟ یا همیشه با افراد اشتباهی در زندگی ملاقات می کنید؟ این تصویر سیاه و سفید، بزرگترین ضعف شما را که باعث شکست خوردنتان در روابط می شود، به شما نشان میدهد .

تست روانشناسی جالب و کوتاه: اولین چیزی که در تصویر دیدید چیست؟

بزرگترین ضعف شما در روابط عاشقانه 

visual personality test weakness in relationships

جمجمه:

بزرگترین نقطه ضعف شما در رابطه ، اضطراب و ترس شماست. ترس از دادن کسی که دوستش دارید یا ترس از تنهایی یکی از دلایلی است که باعث شکست شما میشود. نگرانی بیش از اندازه شما ، باعث میشود دچار استرس بشوید که در نهایت رابطه خودتان را دچار مشکل می کنید.

باید در روابطتان ریسک کنید، اینکه بخاطر ترس از شکست در منطقه امن خودتان بمانید، شما را تنها و ناامید میکند. اگر یاد بگیرید که سریع به کسی وابسته نشوید دیگر از رفتن او نمی ترسید.

بخوانید
این تست روانشناسی حقایق شخصیتی شما را لو می روداین تست روانشناسی حقایق شخصیتی شما را لو می رود

هر کسی استعدادی دارد، اما همه نمی دانند که چه استعدادی دارند. شناختن استعدادهایتان، کلید رسیدن …

قایق:

اگر ابتدا قایق را همراه با تخم مرغ های معلق در لانه دیدید، بزرگترین نقطه ضعف شما انتظار بالای شما از همه چیز است. اگر از کسی که دوستش دارید انتظار زیادی نداشته باشید، روابط موفقی خواهید داشت. خیلی از افراد میتوانند انتظارات شما را برآورده کنند اما به مرور زمان از شما خسته میشوند زیرا نمیتوانند شما را همیشه راضی نگه دارند.

بخوانید
دیگران شما را چگونه می بینند، اولین حیوان عکس به شما می گوید

دوازده حیوان مختلف در  این تصویر وجود دارد، و بسته به اینکه کدام یک را …

نرده:

بزرگترین ضعف شما در روابط این است که ازمردم به دلایل مختلف فاصله میگیرید . ارتباط و تعاملات اجتماعی یکی از نیازهای بشر است. شما باید با مردم صحبت کنید تا آنها را بشناسید وبا آنها ارتباط برقرار کنید. دور خودتان یک دیوار کشیده اید که نه تنها به دیگران اجازه نمیدهید با شما ارتباط برقرار کنند بلکه خودتان هم ریسک نمیکنید که با کسی دوست شوید. ممکن است کسی که دوستش داشتید شما را ترک کرده باشد ولی آنقدر درگیر این اتفاق شده اید که کاملا فراموش کردید افراد دیگری هم هستند که میخواهند در کنار شما باشند.

بخوانید

این تست روانشناسی، نحوه عملکرد مغزتان را آشکار می کند و در مورد تیپ های …

مرد :

بزرگترین نقطه ضعف شما نقاب شماست. شما در درونتان احساس میکنید که به کسی نیاز دارید که عاشق او باشید، اما ظاهرتان شبیه به افرادی است که نیازی به عشق ندارند. اهدافتان برایتان در اولویت قرار گرفته است . شما دوست دارید برای چیزهایی که لیاقتش را دارید بجنگید. حتی اگر کسی را هم دوست داشته باشید نمیتوانید عشقتان را به او ابراز کنید. این که برای رسیدن به اهدافتان تلاش میکنید، خوب است اما گاهی استراحت کنید و یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید. به خودتان و نیازهایتان احترام بگذارید. اگر این کار را انجام دهید ، می توانید روابط موفق تری نسبت به قبل داشته باشید.

بخوانید

تست های روانشناسی، این روزها توجه درصد قابل توجهی از مردم را به خود جلب …

منبع: jagranjosh – tala-ir


شخصیت شناسی افراد از روی این 11 نشانه کوچکبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ واژه شخصیت در زبان روزمره معانی مختلفی دارد. به طور مثال وقتی گفته می شود فردی باشخصیت است اغلب درجه کارایی و جاذبه اجتماعی اش مد نظر قرار می گیرد. به طور معمول در پرورش شخصیت به شخص برخی مهارت های اجتماعی آموزش داده می شود تا وی بتواند وضع ظاهری و شیوه سخن گفتنش را بهبود بخشیده و واکنش مطلوب را در دیگران برانگیزد.

گاهی کلمه شخصیت برای توصیف بارزترین ویژگی شخص به کار می رود. روان شناسان هنگام بحث در مورد شخصیت بیشتر از هر موضوعی به تفاوت های فردی توجه دارند. منظور از تفاوت های فردی ویژگی هایی است که فرد را از اشخاص دیگر متمایز می کند. روان شناسان در تعریف دقیق شخصیت اتفاق نظر ندارند.

مفهوم شخصیت

لاله شهیدی دکترای روانشناسی عمومی و مشاور نوجوان و خانواده اظهار کرد: لغت شخصیت در زبان لاتین Personality است که ریشه در کلمه لاتین Persona دارد، Persona به نقابی گفته می شود که بازیگران تئاتر در یونان قدیم به صورت خود می زدند که معنای آن به مرور گسترده تر شد و نقشی را که بازیگر ایفا می کرد، در بر می گرفت.

وی بیان کرد: مفهوم اصلی و اولیه شخصیت تصویری صوری و اجتماعی است که بر اساس نقشی که فرد در جامعه اجرا می کند، ترسیم می شود. در واقع فرد به اجتماع خود شخصیتی را ارائه می کند که جامعه بر اساس آن وی را ارزیابی می کند.

این دکترای روانشناسی عمومی افزود: شخصیت بر اساس صفات بارز، مسلط یا شاخص فرد هم تعریف می شود؛ بنابراین می توان گفت: افراد دارای شخصیت برونگرا، درونگرا یا پرخاشگر و امثال آن ها هستند.

شهیدی عنوان کرد: نگاهی اجمالی به تعاریف شخصیت نشان می دهد که تمامی معانی شخصیت را نمی توان در یک دربرگیری خاص پیدا کرد بلکه تعریف شخصیت بستگی به نوع نظریه هر روانشناس دارد.

وی با بیان این که «کارل راجرز» شخصیت را یک خویشتن سازمان یافته معرفی می کند که محور تمام تجربه های وجودی است، تاکید کرد: «آلپورت» از شخصیت به عنوان یک مجموعه عوامل درونی که تمام فعالیت های فردی را جهت می دهد، نام می برد.

این مشاور نوجوان و خانواده تصریح کرد: «واتسون» شخصیت را مجموعه ای سازمان یافته از عادات می پندارد و «اریکسون» می گوید که رشد انسان از یک سلسله مراحل و وقایع روانی- اجتماعی ساخته شده که شخصیت انسان تابع نتایج آن ها است.

شهیدی گفت: «جورج کِلی» از روانشناسان معاصر شخصیت را روش هر فرد را در جستجو برای تفسیر معانی زندگی می داند و فروید عقیده دارد که شخصیت از نهاد، خود و فراخود ساخته شده است.

شکوفه اویارحسینی کارشناس ارشد مشاوره خانواده درباره تعریف شخصیت گفت: شخصیت  الگوی باثبات و قابل پیش بینی رفتار، تفکر و هیجان فرد در زندگی روزمره است که در واقع ترکیبی از ژن و محیط اطراف محسوب می شود که تا 18 سالگی قابل تثبیت است. 

شهیدی بیان کرد: فهمیدن شخصیت افراد در یک نگاه زیاد جنبه علمی ندارد. زیرا برای اینکه بتوانیم به شخصیت بنیادی یک فرد پی ببریم باید تعامل بیشتری با وی داشته باشیم.

شخصیت شناسی از روی دست خط 

این دکترای روانشناسی عمومی عنوان کرد: طبق تحقیقات  National Pen Company افرادی که دست خط ریزی دارند اغلب دقیق، درسخوان و خجالتی هستند در حالیکه اشخاصی که درشت می نویسند بیشتر برونگرا و اجتماعی هستند یا سعی در جلب توجه دیگران دارند.

شهیدی افزود: افرادی که موقع نوشتن فشار بیشتری بر قلم خود می آورند اشخاصی جدی بوده و آن هایی که به طور معمول تمایل به همدلی داشته و در مقایسه با دیگران حساس تر هستند فشار کمتری هنگام نوشتن بر روی قلم خود وارد می کنند.

اویار حسینی عنوان کرد: افرادی که نام و فامیلی خود را در امضای خود می نویسند یا از خطوط منحنی استفاده می کنند دارای انعطاف پذیری بیشتری در مقایسه با اشخاصی که خطوط شکسته را به کار می برند، هستند.

 

شخصیت شناسی افراد از روی این 11 نشانه کوچک

شخصیت شناسی از روی رنگ ها 

این مشاور نوجوان و خانواده تاکید کرد: افرادی که بیشتر لباس هایی به رنگ سیاه انتخاب می کنند اغلب حساس، هنرمند و انسان هایی دقیق به جزئیات هستند. طرفداران رنگ قرمز اشخاصی کمال گرا و سخت کوش به شمار می آیند. علاقمندان به رنگ سبز مهربان و وفادار هستند. اشخاصی که بیشتر رنگ سفید را بر می گزینند افرادی منطقی بوده و بیشتر کارهایشان را به صورت سازمان یافته و منظم انجام می دهند. طرفداران رنگ آبی نیز افرادی حساس، ثابت قدم و نسبت به دیگران با ملاحظه هستند.

شخصیت شناسی از روی نحوه لباس پوشیدن

اویارحسینی اظهار کرد: به طور مثال فردی که در جامعه شلوار پاره می پوشد، می تواند نشان دهنده هنجار شکنی یا گرایش وی به خودنمایی باشد. همچنین امکان خودزنی چنین شخصی در موقعیت های اضطرابی نیز وجود دارد.

شخصیت شناسی از روی نحوه غذا خوردن

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده افزود: اشخاصی که هنگام خوردن خورشتی مانند قورمه سبزی تمایل به خوردن گوشت دارند، نسبت به دیگران افرادی هیجان مدارترند. همچنین آنهایی که سبزی خورشت را برای خوردن انتخاب می کنند، انسان هایی آرام ترند.

شخصیت شناسی افراد از روی این 11 نشانه کوچک

 
شخصیت شناسی از روی جویدن ناخن ها 

شهیدی تصریح کرد: حالات اضطرابی مثل ناخن جویدن یا رفتار های تکراری متمرکز بر بدن مسائل زیادی را درباره شخصیت شما بازگو می کند. واکنش شما نسبت به موقعیت ها، با کشیدن موها، جویدن ناخن ها یا خاراندن پوست می تواند نشان دهنده بی صبری، ناامیدی، خستگی یا نارضایتی باشد.

وی اظهار کرد: در تحقیقی ثابت شده است که افرادی که ناخن خود را می جوند دارای شخصیت کمال گرا، عصبی و هیجان زده هستند.

شخصیت شناسی افراد از روی این 11 نشانه کوچک

شخصیت شناسی از روی کفش

این دکترای روانشناسی عمومی بیان کرد: بنا به گفته اِمری گلیس از دانشگاه کانزاس تنها با ارزیابی رنگ، سبک، قیمت و شرایط کفش فرد قادر است تا 90 درصد به جنبه های شخصیتی صاحب آن پی ببرد، کفش ها می توانند نشان دهنده وابستگی سیاسی، جنسیت (منظور روحیه افراد است مانند زنی که روحیه مردانه دارد) یا حتی سن فرد باشد.

شخصیت شناسی افراد از روی این 11 نشانه کوچک

شخصیت شناسی از روی رنگ چشم 

شهیدی افزود: چشم های فرد می تواند گویای ویژگی های درونی فرد باشد. چشم ها نشان دهنده افکار و احساسات فرد هستند. طبق تحقیقات صورت گرفته افراد با چشمان آبی در مقایسه با اشخاصی که چشمان تیره تر دارند کمتر به دل مردم می نشینند. 

وی گفت: افرادی که در هنگام رویارویی با شما کمتر تماس چشمی برقرار می کنند کمبود اعتماد بنفس داشته و اراده آن ها نسبت به دیگران ضعیف است. 

شخصیت شناسی از روی وقت شناسی

این مشاور نوجوان و خانواده بیان کرد: اینکه چقدر دیر یا زود به قرار ملاقات یا جلسه کاری می رویم برداشت منفی یا مثبت از شخصیت فرد در ذهن دیگران باقی می گذارد. دیر آماده شدن برای یک قرار مهم از شما یک برداشت منفی به جا می گذارد در حالیکه زود حاضر شدن سر قرار ملاقات، شما را فردی با ملاحظه نسبت به وقت دیگران و از نظر ذهنی شخصی منظم و خود انگیخته معرفی می کند.

شخصیت شناسی از روی نحوه ی دست دادن 

شهیدی عنوان کرد: آن دسته از افرادی که قوی و محکم دست می دهند، دارای اعتماد به نفس و شخصیتی قوی و مطمئن هستند. از سوی دیگر این گونه اشخاص برونگرا هستند و به راحتی احساساتشان را نشان می دهند. همچنین آن ها تمایلی به آرام بودن نیز ندارند.

وی درباره  افرادی که در هنگام دست دادن ضعیف دست می دهند و سریع دست خود را می کشند، افزود: این گروه از اشخاص اعتماد به نفس ضعیفی داشته و در تمام امور زندگی تمایل دارند که راهی آسان را پیدا کنند.

شهیدی یادآور شد: دست دادن به تنهایی می تواند نشان دهد که شخص، فردی سرد و کناره گیر است یا این که قصد دارد با شما دوستی صمیمانه برقرار کند.

 

شخصیت شناسی از روی چهره

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده بیان کرد: ظاهر چهره افراد نیز می تواند معرفی کننده شخصیت آن ها باشد. اشخاصی که خودخوری می کنند اغلب لاغر بوده و افرادی که خوش مشرب و اجتماعی هستند به طور معمول چاق هستند.

شخصیت شناسی از روی مدل آرایش

اویار حسینی تاکید کرد: برخی از افراد روی لب یا دندان خود نگین می گذارند که با این کار سعی در جلب توجه دیگران دارند. این گونه اشخاص اغلب دارای شخصیت نمایشی هستند.

وی تصریح کرد: اشخاصی که دارای شخصیت خودشیفته هستند به طور معمول آرایش ملایم تری نسبت به سایرین دارند.

اویارحسینی یادآور شد: زبان بدن، نوع لباس پوشیدن و سایر موارد ذکر شده تنها تا 70 درصد می تواند گویای شخصیت فرد باشد؛ بنابراین برای شناخت کامل شخصیت و ویژگی های فردی انجام مصاحبه بالینی و گرفتن شرح حال از شخص، ضروری است.

گزارش از پگاه آقایی

انتهای پیام/

 

چگونه در یک نگاه می توان به شخصیت افراد پی برد؟

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلینیک