سبک زندگی

مرد 92 ساله نیجریه ای با وجود داشتن بیش از 100 زن باز هم میخواهد ازدواج کند

مطهره علامه در کارگاه کشوری سلامت میانسالان در شیراز، افزود: گروه سنی میانسالان در هر جامعه و خانواده ای، گروه مولد محسوب و شامل افراد 30 تا 60 ساله ها می شوند.

او گفت: رشد این گروه جمعیتی بیشتر از سایر گروه های جمعیتی است و به طور مداوم تعداد این جمعیت در حال افزایش بوده و همین موضوع لزوم برنامه ریزی دقیق برای سلامت آنان را متذکر می شود.

علامه با بیان اینکه در جهان مرگ و میر افراد 30 تا 70 ساله، مرگ زود هنگام تلقی می شود، خاطرنشان کرد: امید به زندگی در ایران برای زنان 76 و برای مردان 74 سال تعیین شده و مرگ قبل از این سن، زودهنگام تلقی می شود و قابل پیشگیری است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، با اشاره به تعهد ایران نسبت به سازمان های بین المللی برای کاهش مرگ و میر این گروه سنی و تدوین برنامه های سلامت آنان، گفت: بیشتر مرگ و میرها در این گروه سنی ناشی از بیماری های مزمن غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون بالا و قلبی عروقی است.

او اضافه کرد: موضوعاتی شامل شیوه و سبک زندگی نادرست، تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت فیزیکی، زندگی بدون تحرک و مصرف دخانیات، از عوامل مهم خطرساز برای این گروه سنی به شمار می رود.

علامه با بیان اینکه ایجاد تغییر اندک در سبک زندگی هزینه ای نداشته و موجب ارتقاء سلامت افراد می شود، گفت: بخش زیادی از مرگ و میر در این گروه سنی به ویژه در مردان، بر اثر حوادث شغلی است. در این گروه سنی به دلیل اینکه با مسائل شغلی مانند استرس و حوادث شغلی هم مواجه هستند، پیشگیری از حوادث به ویژه حوادث شغلی در محیط کار اهیمت بالایی دارد.

او حوادث ترافیکی را از دیگر ریسک فاکتورهای مخاطره آمیز در این گروه سنی بیان و اضافه کرد: بیماری های مزمن غیرواگیر در تمام دنیا به عنوان یک موضوع اصلی تهدید کننده سلامت در این گروه سنی مد نظر و مطرح است.

علامه با بیان اینکه بیماری های قلبی در ایران نخستین عامل مرگ و میر در این گروه سنی است، گفت: حوادث ترافیکی و سرطان از دیگر علل شایع مرگ و میر در این گروه سنی است.

او خودمراقبتی را یکی از موضوعات مهم تاثیرگذار در نظام سلامت جهان بیان و اضافه کرد: اینکه مردم بدانند هیچ فردی بیشتر از خودشان نمی تواند سلامت آنان را تامین کند، نیازمند ارتقاء سواد سلامت جامعه بوده و رسانه ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند.

علامه گفت: از سوی دفتر آموزش سلامت پروژه ای با عنوان “تربیت سفیران سلامت” در دست اقدام است که بیشتر از دانش آموزان به عنوان پیام آوران سلامت خانواده استفاده می شود؛ این دانش آموزان در مدرسه آموزش می بینند و نکات بهداشتی مختلف را به خانواده انتقال می دهند.

وی همچنین از تهیه مجموعه های آموزشی به شکل نرم افزار تلفن همراه تحت عنوان “نرم افزار خودارزیاب میانسالان” و ارائه این نرم افزار به مردم خبر داد.

 

4242


مرد 92 ساله نیجریه ای با 97 همسر هنوز قصد ازدواج دارد!

مرد 92 ساله نیجریه ای با 97 همسر هنوز قصد ازدواج دارد!

مرد 92 ساله نیجریه  ای که با بیش از 100 زن ازدواج کرده شایعه فوتش را تکذیب کرد و گفت: برنامه ام این است که باز هم ازدواج کنم!

“محمد بلو ابوبکر” که در نیجریه به چهره بحث برانگیزی تبدیل شده با 107 زن ازدواج کرده و 185 فرزند دارد که از اکثریت آنان بیشتر عمر کرده است.

همچنین این مرد 10 زن خود را طلاق داده و اکنون با 97 همسر خود زندگی می کند.

محمد بلو ابوبکر در ماه اوت سال 2008 زمانی که 86 زن داشته در مصاحبه با خبرنگاران و توضیح شرایط غیرمعمول زندگی اش شناخته شد.

این مرد همچنین در سال 2008 به اتهام چندهمسری دستگیر شده و به شرط آنکه 82 زن خود را طلاق دهد از زندان آزاد شد، هرچند از انجام این کار سر باز زده است.


معتبرترین پاسپورت جهان

ارزشمند ترین پاسپورت در جهان - معتبرترین پاسپورت جهانارزشمند ترین پاسپورت در جهان - معتبرترین پاسپورت جهان

در تازه ترین رده بندی منتشرشده توسط موسسه «Nomad Capitalist»، اعتبارسنجی پاسپورت کشورهای مختلف اعلام شد.

به گزارش رامبلر، در این اعتبارسنجی شاخص هایی مانند امکان سفر بدون ویزا، میزان پرداخت مالیات، امکان تابعیت مضاعف، شاخص های توسعه انسانی و سطح کلی آزادی براساس معیارهای جهانی در میان 199 کشور در نظر گرفته شده است.

بر این اساس پاسپورت کشور سوئد با کسب 109 امتیاز و امکان سفر اتباع آن به 176 کشور جهان بدون دریافت روادید معتبرترین پاسپورت جهان شناخته شد.

کشورهای بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، فنلاند، آلمان، دانمارک، سوئیس و لوکزامبورگ در رده های بعدی قرار دارند.

در این رده بندی پاسپورت آمریکا با 98 امتیاز و امکان سفر بدون ویزا به 174 کشور جهان به دلیل شرایط سخت مالیاتی در مکان 35 و پایین تر از موناکو و لهستان قرار دارد.

همچنین پاسپورت روسیه با 65.5 امتیاز و امکان سفر بدون روادید شهروندان آن به 105 کشور در مکان هشتاد و دوم قرار دارد.

در این رده بندی پاسپورت کشورهای سودان جنوبی، ایران، سودان، یمن، سوریه، لیبی، پاکستان، اریتره، عراق و افغانستان با امکان سفر بدون روادید به 25 تا حداکثر 37 کشور، به عنوان 10 پاسپورت با کمترین اعتبار در میان کشورهای جهان شناخته شده است.