تکنولوژی

چگونه نمایشگر اصلی را در مک بوک یا آی مک متصل به مانیتور اضافی انتخاب کنیم؟

اتصال مانیتور اضافی به MacBook و iMac برای توسعه ی فضای کاری، روش خوبی است. معمولاً به آداپتوری برای تبدیل USB C  یا Thunderbolt به پورت های متداول مثل HDMI نیاز است. پس از اتصال مانیتور دوم، می توانید مانیتور اصلی یا Primary Display را به تناسب نیاز انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر کیبورد و مانیتوری بزرگ به مک بوک متصل کرده اید، می توانید مانیتور اکسترنال را به عنوان مانیتور اصلی انتخاب کنید. در این صورت داک پایین صفحه در مانیتور اکسترنال نمایان می شود.

در ادامه به روش انتخاب کردن مانیتور اصلی در سیستم عامل مک او اس می پردازیم.

اپل در طراحی سیستم عامل مک او اس، پشتیبانی از حالت چندمانیتوره را پیش بینی کرده است اما هنوز نواقصی وجود دارد. به عنوان مثال نمی توان Dock یا نوار پایین صفحه که آیکون برنامه ها روی آن چیده می شود را در مانیتور دوم مشاهده کرد! یا مورد دیگر تصویر پس زمینه است که تنظیمات خاصی برای گسترش آن در ستاپ چند مانیتوره وجود دارد.

به همین جهت است که پس از اتصال مانیتور اضافی، گاهی ضروری است که آن را به عنوان مانیتور اصلی انتخاب کنیم. به عنوان مثال اگر کیبورد و مانیتور اکسترنال به مک بوک متصل کرده باشید و بخواهید از مانیتور اکسترنال بزرگی به عنوان مانیتور اصلی استفاده کنید، می بایست آن را به عنوان Primary Display انتخاب کنید.

نحوه تنظیم کردن مانیتور اصلی در مک او اس

قدم اول این است که مانیتور دوم را به Mac متصل کنید. پس از برقرار اتصال، تصویر به صورت خودکار در آن مانیتور نیز نمایان می شود. در مانیتور دوم نوار منو حالت محو دارد و این یعنی مانیتور دوم، در نقش مانیتور فرعی عمل می کند.

روی منوی اپل یا سیب کلیک کنید و گزینه ی System Preferences  را انتخاب کنید. در پنجره ی تنظیمات سیستمی، روی Displays کلیک کنید.

اگر مانیتور دومی به سیستم متصل شده باشد، در بخش تنظیمات نمایشگر یک تب جدید به اسم Arrangement نمایش داده می شود. روی این تب کلیک کنید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، تصویر دو مانیتور به صورت ساده نمایش داده شده است. می توانید روی تصویر یکی از مانیتورها کلیک کنید و آن را با نگه داشتن کلید چپ موس، بگیرید و در سمت راست یا چپ مانیتور دیگر رها کنید. با این روش می توانید چیدمان تصویر مانیتورها را بر اساس موقعیت فیزیکی مانیتورها تنظیم کنید.

یکی از تصاویر دارای نوار تیره در بالای آن است که مانیتور اصلی محسوب می شود. برای تغییر دادن مانیتور اصلی، می توانید روی نوار مشکی کلیک کرده و آن را بگیرید و روی مانیتور دیگر رها کنید. به این ترتیب مانیتور اصلی تغییر می کند. با همین روش می توانید مانیتور اصلی را مجدداً تغییر بدهید.

نکات مهم در ستاپ چندمانیتوره مک او اس

برخی کاربران مبتدی و حتی حرفه ای مک او اس، تصور نمی کنند که نوار مشکی بالای مانیتور اصلی، قابلیت درگ و دراپ داشته باشد اما در واقع تنظیم کردن مانیتور اصلی در macOS با همین نوار باریک، به سادگی انجام می شود.

پس از انتخاب مانیتور اکسترنال به عنوان مانیتور اصلی یا Primary، داک پایین صفحه در آن نمایش داده می شود. علاوه بر این اپلیکیشن ها و پنجره های باز هم به مانیتور اصلی جدید منتقل می شود.

در ستاپ چند مانیتوره حین تغییر دادن موقعیت مانیتورها، اگر دچار سردرگمی شدید، کافی است روی یکی از نمایشگرها کلیک کنید. خط قرمز دور تصویر در مانیتور مربوطه نمایش داده می شود و به سادگی متوجه خواهید شد که تصویر انتخاب شده، به کدام نمایشگر مربوط می شود.

نکته ی دیگر این است که در مک او اس اگر مانیتور اکسترنالی را جدا کنید و در مجالی دیگر، مجدداً آن را متصل کنید، تنظیمات سابق حفظ شده و برمی گردد. به عبارت دیگر اگر قبلاً مانیتور اکسترنال را به عنوان مانیتور اصلی تنظیم کرده باشید، با قطع و وصل کردن کابل ارتباطی، نیازی به تنظیم مجدد آن به عنوان Primary Display نیست.

در نهایت فراموش نکنید که تنظیم رزولوشن برای تجربه ی بهترین کیفیت تصویر، گاهی ضروری است:

دو روش استفاده از MacBook یا iMac با رزولوشن کامل


دسترسی به نزدیک ترین متخصصین

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در بهمن 1396 نوشته شده بود و در مهر 1400 دوباره بررسی و به روز شده است. همچنین این مطلب در آذر 1400 توسط کارشناسان لپ تاپ و کامپیوتر آچارباز، بررسی و تایید شده است.

شاید شما هم علاقه داشته باشید که تصاویر مانیتور لپ تاپ را بزرگ تر و با کیفیت تر ببینید، یا شاید دوست داشته باشید بازی های رایانه ای را روی صفحه نمایش بزرگ تر تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم چند راه حل مختلف و آسان برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون با وایرلس را آموزش دهیم. البته در ابتدای کار گفتنی است که این ویژگی تنها در تلویزیون های مجهز به وایرلس امکان پذیر است.

اگر با استفاده از هر یک از روش های گفته شده موفق نشدید لپ تاپ و تلویزیون را به هم وصل کنید، احتمالا یکی از دستگاه های شما مشکل دارد. برای برطرف کردن مشکل لپ تاپ و تعمیر تلویزیون در منزل باید از افراد متخصص و قابل اعتماد کمک بگیرید. تعمیر تلویزیون و لپ تاپ کارهای تخصصی هستند؛ پس سپردن این دستگاه ها به افراد مبتدی می تواند باعث خسارت ها و آسیب های بیشتر شود.

  • مراحل انتقال تصاویر لپ تاپ به تلویزیون با وایرلس
  • مراحل انتقال تصاویر لپ تاپ به تلویزیون با وایرلس در ویندوز 8
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون با HDMI وایرلس
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کروم کست گوگل
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل با پخش کننده میراکست
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون به صورت بی سیم با پلکس (Plex)
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون LCD با استیم لینک (Steam Link)
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون با DLNA

مراحل انتقال تصاویر لپ تاپ به تلویزیون با وایرلس

برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون، در ویندوز 10 به صورت بی سیم و بدون کابل HDMI مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا Wi-Fi و WiFi Direct تلویزیون، و همچنین وایرلس لپ تاپ را روشن کنید.
  • حال در این مرحله وارد بخش Setting شده و گزینه Device را انتخاب کنید.
  • سپس از قسمت Bluetooth & other device گزینه Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، گزینه Wireless display or dock را انتخاب کنید تا تلویزیون را پیدا کند.


برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
دریافت قیمت
02154591616

  •  پس از جستجو، دستگاه را انتخاب کنید تا لپ تاپ به تلویزیون متصل شود و صفحه لپ تاپ روی تلویزیون به نمایش در آید.
  • بعد از اتصال شما می توانید با استفاده از ویژگی Change Projection Mode نوع نمایش صفحه لپ تاپ روی تلویزیون را تنظیم کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد که هر گزینه چه ویژگی هایی دارند:

ویژگی Isconnect

در این حالت، تصویر تنها روی همان دستگاه اصلی یعنی لپ تاپ یا کامپیوتر نمایش و اتصال تلویزیون قطع می شود.

ویژگی Duplicate

کلمه Duplicate به مفهوم کپی کردن است. این گزینه به معنای آن است که تصویر در هر دو نمایشگر نمایش داده می شود.

ویژگی Extend

در این حالت، تصویر به صورت مستقل روی نمایشگرها نشان داده می شود. به این معنا که شما با فعال کردن این گزینه دو نمایشگر مجزا خواهید داشت، یعنی تصویر اصلی همراه با آیکون های دسکتاپ، روی خود لپ تاپ یا کامپیوتر است و یک تصویر خالی از آیکون روی نمایشگر جانبی یا همان تلویزیون می افتد.

در این حالت یک مشکلی ممکن است رخ دهد: اینکه اشاره گر موس فقط در یکی از این نمایشگرها وجود دارد و شما هر کاری که در نمایشگر اصلی انجام دهید فقط همان جا اجرا و دیده می شود. اما نگران نباشید، این مشکل به راحتی حل خواهد شد. کافیست موس را تا انتهای نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوتر ببرید و در واقع به نوعی سعی کنید موس را وارد نمایشگر دوم کنید.

ویژگی Secound Screen Only

در این گزینه، تصویر تنها روی  نمایشگر دوم نمایش داده می شود. این گزینه برعکس Disconnect است و باعث غیر فعال شدن صفحه نمایش لپ تاپ می شود.

حال اگر می خواهید از این روش برای اتصال استفاده کنید، جالب است بدانید که:

  • هنگام پخش فیلم یا آهنگ در لپ تاپ صدای آن را روی تلویزیون خواهید داشت.
  • در این روش بدون استفاده از WIFI و فقط از طریق WIFI Direct اقدام به نمایش تصویر لپ تاپ روی تلویزیون می کنید؛ بنابراین از اینترنت شما مصرف نمی شود و نگران از دست دادن حجم اینترنت خود نباشید.
  • از آنجا که لپ تاپ و تلویزیون با WI-FI DIRECT به هم متصل می شوند، نیازی نیست تا هر دو به یک مودم یا هات اسپات متصل باشند و فقط کافی است WI-FI لپ تاپ و تلویزیون روشن باشد.

نکته مهم در اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون این است که هر دو دستگاه از اتصال وایرلس پشتیبانی کنند و به یک شبکه wifi متصل باشند.

مراحل انتقال تصاویر لپ تاپ به تلویزیون با وایرلس در ویندوز 8

برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 8.1 با استفاده از wifi، باید هر دو دستگاه را به اینترنت وای فای متصل کرد. سپس برای انجام تنظیمات و برقراری اتصال به سراغ لپ تاپ بروید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلید ویندوز را همزمان با کلید C فشار دهید.
  • از منوی نمایش داده شده در سمت راست، گزینه ی Devices را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه ی Project را انتخاب کنید.
  • روی Add a display کلیک کنید.
  • در صفحه ی نمایش داده شده، گزینه ی Add a Device را انتخاب کنید.
  • در فهرست، مدل تلویزیون خود را انتخاب کنید؛ تا اتصال بین لپ تاپ و تلویزیون برقرار شود.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با HDMI وایرلس

برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق HDMI نیاز به کابل و پورت HDMI است. فاصله ی زیاد بین لپ تاپ و تلویزیون و همینطور زیبا نبودن کابل کشی در خانه، زمینه ی ساخت دستگاه وایرلس HDMIرا فراهم ساخت. دستگاه وایرلس HDMI از دو باکس تشکیل شده است که یک باکس با کابل به لپ تاپ وصل می شود و باکس دیگر در کنار تلویزیون قرار می گیرد و با کابل به تلویزیون متصل است.

این دو باکس در واقع فرستنده و گیرنده هستند. این دستگاه جایگزین خوبی برای کابل HDMI  است. البته تصویر در این روش اتصال، با کمی تاخیر در تلویزیون نمایش داده می شود. بنابراین انتخاب خوبی برای بازی کامپیوتری نخواهد بود. همچنین در این نوع اتصال امکان نمایش ویدئو با کیفیت 4k وجود ندارد ولی می تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080 نمایش دهد. دستگاه وایرلس HDMI  قیمت بالایی دارد و گاهی انتخابی مقرون به صرفه نیستند.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کروم کست گوگل

با استفاده از دانگل کروم کست گوگل Google Chromecast، هر صفحه ای مانند یوتیوب، فیلیمو، نت فلیکس و… که در گوگل کروم قابل دریافت است؛ می توانید در صفحه تلویزیون ببینید. کروم کست گوگل از طریق درگاه USB یا HDMI به تلویزیون وصل می شود و اطلاعات را به صورت وایرلس از لپ تاپ دریافت می کند. با این روش اتصال، تصویر بدون تاخیر زمانی و با کیفیت عالی در صفحه تلویزیون، نمایش داده می شود. کروم کست گوگل، برای افرادی که طرفدار تماشای یوتیوب، فیلم و شنیدن موسیقی به صورت آنلاین هستند؛ پیشنهاد می شود.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل با پخش کننده میراکست

میراکست Miracast، دانگلی است که شرکت اینتل به عنوان یک پخش کننده بی سیم تولید می کند. برای اتصال لب تاپ به تلویزیون با استفاده از میراکست، نیازی به کابل نیست. فقط باید هر دو دستگاه، تلویزیون و میراکست، به شبکه اینترنت یکسانی متصل باشند. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلید Home را در کنترل تلویزیون بفشارید تا منوی اصلی نمایش داده شود.
  • روی App list کلیک کنید.
  • گزینه Device Connector را انتخاب کنید.
  • نام لپ تاپ خود را از لیست پیدا و انتخاب کنید.
  • ابتدا گزینه ی Screen Share را انتخاب کنید
  • روی Miracast کلیک کرده و start را انتخاب کنید.

تا به اینجا، حالت میراکست را در تلویزیون فعال کردید. حال به سراغ لپ تاپ بروید.

  • روی نوتیفیکیشن های لپ تاپ کلیک کنید و در منوی باز شده، Connect را بزنید.
  • تصویر لپ تاپ روی تلویزیون قابل مشاهده است.

برای استفاده از میراکست، باید تلویزیون و لپ تاپ از آن پشتیبانی کند. همچنین تنها ویندوز 8.1 و 10 از میراکست پشتیبانی می کنند. پخش کننده ی میراکست قیمت بالایی دارد. همچنین ویدئوهایی با کیفیت 4k نمایش نمی دهد و انتقال تصویر مقداری تاخیر دارد.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون به صورت بی سیم با پلکس (Plex)

اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق برنامه پلکس ساده است. در واقع پلکس یک پلتفرم برای نمایش ویدئو است. با نصب این نرم افزار روی تلویزیون، لپ تاپ، موبایل و تبلت تمام ویدئوهایی که در حساب کاربری پلکس خود قرار دهید در تمام این دستگاه ها قابل پخش است. برنامه پلکس در گوگل پلی و اپ استور به صورت رایگان قابل دانلود است. استفاده از پلکس نیاز به پرداخت هزینه ندارد اما برای استفاده از امکانات بیشتر ماهانه باید مبلغی پرداخت کرد. پلکس تنها برای تماشای انواع ویدئو طراحی شده است و برای بازی رایانه ای مناسب نیست. پلکس ویدئوهایی با کیفیت 1080 پخش می کند اما از کیفیت 4k پشتیبانی نمی کند.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون LCD با استیم لینک (Steam Link)

استیم لینک، دستگاهی که کمترین میزان تاخیر در انتقال تصویر دارد. این دستگاه برای افراد علاقمند به بازی کامپیوتری طراحی و روانه بازار شده است. دستگاه استیم لینک را شرکت والو طراحی کرد. در بعضی از تلویزیون ها، تنها با نصب برنامه ی استیم لینک، می توان از امکانات آن استفاده کرد و نیازی به خرید دستگاه نیست.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با DLNA

Dlna یکی از استانداردها برای اتصال دستگاه های دیجیتال که در یک شبکه با آی پی یکسان قرار دارند، است. این استاندارد از سال 2004 بوجود آمده است و در بیش از 245 کشور استفاده می شود. با استفاده از DLNA، تمام دستگاه هایی مثل تلویزیون، موبایل، لپ تاپ، تبلت و… که به یک شبکه wifi متصل هستند، قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات را دارند. فقط کافی است این ویژگی را در لپ تاپ و تلویزیون فعال کنید و این دو دستگاه را به یکدیگر کانکت کنید تا تصاویر لپ تاپ را در تلویزیون ببینید.

در این مقاله، روش های مختلفی برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون معرفی کردیم. یکی از این روش ها را با توجه به نوع ویندوز، تلویزیون و کاربرد موردانتظار انتخاب کنید. اگر با وجود اینکه تلویزیون شما به وایرلس مجهز است، موفق به برقراری اتصال بین لپ تاپ و تلویزیون نشدید می توانید از کارشناس تعمیر تلویزیون کمک بخواهید.

2- حال در این مرحله وارد بخش Setting شده و گزینه Device را انتخاب کنید. سپس از قسمت Bluetooth & other device گزینه Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید.
در مرحله بعد، گزینه Wireless display or dock را انتخاب کنید تا تلویزیون را پیدا کند…”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “مراحل انتقال تصاویر لپ تاپ به تلویزیون با وایرلس در ویندوز 8”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “کلید ویندوز را همزمان با کلید C فشار دهید.
از منوی نمایش داده شده در سمت راست، گزینه ی Devices را انتخاب کنید.
سپس گزینه ی Project را انتخاب کنید.
روی Add a display کلیک کنید.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “اتصال لپ تاپ به تلویزیون با HDMI وایرلس”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق HDMI نیاز به کابل و پورت HDMI است. فاصله ی زیاد بین لپ تاپ و تلویزیون و همینطور زیبا نبودن کابل کشی در خانه، زمینه ی ساخت دستگاه وایرلس HDMIرا فراهم ساخت. دستگاه وایرلس HDMI از دو باکس تشکیل شده است که یک باکس با کابل به لپ تاپ وصل می شود و باکس دیگر در کنار تلویزیون قرار می گیرد و با کابل به تلویزیون متصل است.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل با پخش کننده میراکست”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “کلید Home را در کنترل تلویزیون بفشارید تا منوی اصلی نمایش داده شود.
روی App list کلیک کنید.
گزینه Device Connector را انتخاب کنید.
نام لپ تاپ خود را از لیست پیدا و انتخاب کنید.
ابتدا گزینه ی Screen Share را انتخاب کنید
روی Miracast کلیک کرده و start را انتخاب کنید…”
}
}]
}

نظر شما با موفقیت ثبت شد


در سیستم عامل macOS می توان ابعاد متن و عناصر گرافیکی دیگری را بزرگ تر کرد تا روی صفحه نمایش کوچک مک بوک های کوچک تر اپل، بهتر دیده شوند. شاید کسانی که از iMacهای بزرگ استفاده می کنند مشکلی در دیدن عناصر گرافیکی نداشته باشند اما در محصولاتی که نمایشگر کوچک تر است، ممکن است این مشکل برای کاربرانی که بینایی ضعیف تری دارند، به وجود بیاید. در ادامه به روش بزرگ و کوچک کردن اندازه ی متن و آیکون ها و منوها در مک می پردازیم.

برخی کاربران تصور می کنند که تنها روش تغییر اندازه ی متن یا عناصر گرافیکی، همواره تغییر رزولوشن و در واقع کاهش رزولوشن و سپس تنظیم کردن مانیتور به گونه ای است که تصاویر کوچک تر را به صورت کشیده و تمام صفحه نمایش دهد. اما این روش موجب افت کیفیت متن و تصویر می شود و روش مناسب نیست.

در سیستم عامل مک او اس و ویندوز و … برای تغییر ابعاد برخی عناصر خاص مثل نوشته ها و آیکون ها، تنظیمات مجزا در نظر گرفته شده است و بدون افت کیفیت می توان این کار را انجام داد. در ادامه به روش فعال کردن Scale کردن در مک که نوشته ها و آیکون ها و عناصر گرافیکی منوها را کوچک یا بزرگ می کند، می پردازیم.

چگونه اندازه ی متن و آیکون ها و … را در مک بوک یا آی مک بزرگ یا کوچک کنیم؟

برای تغییر دادن تنظیمات مربوط به وضعیت رزولوشن و اسکیل کردن تصویر به System Preferences > Display مراجعه کنید.

در بخش Resolution گزینه ی Scaled را انتخاب کنید. 4 یا 5 گزینه در اختیار شما قرار گرفته و می توانید حالت پیش فرض یا یکی از حالت هایی که المان ها بزرگ تر یا کوچک تر هستند را انتخاب کنید. نکته مهم این است که رزولوشن تصویری که روی مانیتور دیده می شود، تغییر نمی کند بلکه صرفاً اندازه ی متن و آیکون ها بزرگ یا کوچک می شود.

به عنوان مثال در مک بوک پرو 13 اینچی که رزولوشون واقعی نمایشگر 2560 در 1600 پیکسل است، حالت پیش فرض رزولوشنی است که متن و آیکون ها شبیه به رزولوشن 1440 در 900 پیکسل به نظر می رسد اما می توان حالت Larger Text را فعال کرد تا متن و آیکون ها درشت تر شود و در صورت نیاز می توان حالت More Space را انتخاب کرد که ابعاد متن و آیکون ها را کوچک تر می کند. پیش نمایشی از وضعیت پس از تغییر تنظیمات نیز در سمت چپ نشان داده می شود.

آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید حالتی است که رزولوشن عناصر گرافیکی شبیه به حالت 1440 در 900 پیکسل به نظر می رسد.

حالت بعدی گزینه ی More Space که رزولوشن را شبیه به 1680 در 1050 پیکسل می کند.

همان طور که مشاهده می کنید پنجره ی مرورگر به صورت کامل در صفحه جای گرفته است و فضا بزرگ تر به نظر می رسد. حالت دیگر این است که متن و آیکون ها را درشت کنید و کاری کنید که رزولوشن شبیه به 1280 در 800 پیکسل باشد، مثل نمونه ی زیر که پنجره ی مرورگر بسیار بزرگ شده است:

و آخرین حالت نیز شبیه به 1024 در 640 پیکسل است که مرورگر کاملاً صفحه را پر کرده است:

یادآوری می کنیم که در تمام حالت ها رزولوشن واقعی تصویر مثل نمایشگر رتینای مک بوک است و افت کیفیتی وجود ندارد.

تنظیم رزولوشن مانیتورهای اکسترنال متصل به مک

اغلب طراحان و گرافیست ها از نمایشگرهای بزرگ و رزولوشن بالا برای طراحی استفاده می کنند و به سیستم عامل و نمایشگر لپ تاپ وابسته نیستند. اگر شما هم قصد استفاده از مانیتور خارجی دارید و به دنبال روش تغییر رزولوشن آن هستید، به System Preferences و بخش Display مراجعه کنید. این بار macOS دو پنجره برای انجام تنظیمات مانیتور باز می کند. در پنجره ی مربوط به مانیتور خارجی، حالت Scaled را انتخاب کرده و یکی از رزولوشن ها را انتخاب کنید.

مک تنظیماتی که قبل از اتصال مانیتور اکسترنال فعال بوده را به خاطر می سپارد و اگر مانیتور خارجی را از مک جدا کنید، حالت قبلی فعال می شود. به علاوه زمانی که تنظیمات اسکیل کردن متن و آیکون ها تغییر می دهید، وضعیت به گونه ای تغییر می کند که با درگ کردن یک پنجره و جابجا کردن آن از مانیتور دوم به نمایشگر اصلی مک بوک، تغییر اسکیل به صورت خودکار انجام می شود.

تغییر رزولوشن متن و آیکون ها در مک بوک با یک اپلیکیشن ساده

اگر مرتباً تنظیمات مربوط به ابعاد متن و عناصر گرافیکی را تغییر می دهید، بهتر است از نرم افزار رایگانی به اسم Retina Display Menu استفاده کنید. برای نصب کردن این نرم افزار می بایست از Gatekeeper استفاده کرده و از منوی راست کلیک، Open را انتخاب کنید. نرم افزار اجرا می شود و آیکونی در منوی بالای صفحه اضافه می کند.

اکنون برای تغییر دادن رزولوشن روی آیکون موردبحث کلیک کنید و گزینه ی مناسب را انتخاب کنید. موارد مهم تر و بهینه تر با علامت رعدوبرق مشخص شده اند اما انتخاب کردن حالت های دیگر نیز امکان پذیر است.

در تصویر زیر ابعاد پنجره ی مرورگری که به عنوان مثال ذکر کردیم را در حالتی که هیچ اسکیلی انجام نشده است، مشاده می کنید که بسیار ریز است و خواندن متن در آن دشوار است: