تکنولوژی

آشنایی با فرمت صوتی WAV و روش باز کردن و کانورت کردن آن

دیجیاتو

آخرین کلمات کلیدی جستجو شده

  • موتور جستجوی گوگل
  • تست
  • اینستاگرام
  • 208
  • حراجی
  • هوندا
  • بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده

  • apple8
  • بلومبرگ
  • اپل
  • اینستاگرام
  • ویندوز
  • آیفون
  • موبایل
  • هوآوی
  • فولد
  • متاورس
  • s
  • مین
  • ترسناک
  • oneplus
  • تست
  • OpenAI
  • گوگل
  • تیم کوک
  • تکنولوژی روزبه روز مسیر راحتی را برای زندگی ما انسان ها هموارتر می کند و این بسیار لذت بخش است. به واسطه تکنولوژی افراد این امکان را داشته تا به راحتی به خیلی از چیزهایی که قبلاً دسترسی به آنها آسان نبود برسند. برای همین بشر همیشه این امکانات و راحتی خود را مدیون علم و فناوری است. همه ما ممکن است گاهی نیاز داشته باشیم یک ویدیو را به موزیک تبدیل کرده و راحت تر از آن استفاده کنیم. این روزها به لطف تکنولوژی و وجود ابزارهای مختلف در سریع ترین زمان ممکن شدنی است. در واقع این کار بدون نیاز به استفاده از دستگاه های پیشرفته برای شما امکان پذیر می باشد. اگر شما نیز به دنبال راهی آسان برای تبدیل ویدیو به موزیک هستید قطعاً این مطلب برای شما مفید خواهد بود. چرا که در این مطلب 10 روش مختلف برای تبدیل فایل تصویری به صوت آورده شده است. شما به راحتی بسته به نیاز خود می توانید از یک برنامه کاربردی برای تبدیل فایل تصویری به صوت بهره ببرید. با ما همراه باشید.

    فایل ویدیویی چیست؟

    هر فایلی برای تشخیص هر چه راحت تر آن دارای یک شناسه یا فرمت است. برای فایل های ویدیویی نیز از شناسه های مختلفی بهره گرفته می شود. در هر فرمت ویدیویی همچون کلیه فرمت های دیجیتال، یک نوع بسته بندی مخصوص وجود خواهد داشت. در واقع هر فرمت قابل استفاده بر روی دستگاهی خاص است یا دارای فشرده سازی های مخصوص می باشد. در بین فرمت های ویدیویی فرمت هایی چون AVI، MKV، MOV و MP4 از مهم ترین فرمت ها محسوب می شوند. برخی از این فرمت ها صرفاً به واسطه کیفیتی که برای تصویر به ارمغان آورده مورداستفاده قرار می گیرند و برخی نیز دارای قابلیت چسباندن و تغییر همزمان چند صوت و زیرنویس هستند. همه فرمت های ویدیویی دارای فشرده سازی نیستند اما در این بین برخی فرمت ها با وجود استفاده از بیشترین فشرده سازی از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار می باشند. در واقع بسته به هر نیازی می توان از یک فرمت مناسب بهره برد.

    فایل صوتی چیست؟

    فایل های صوتی را نیز می توان از روی فرمتی که داشته تشخیص داد. در واقع فایل های صوتی و انواع موزیک ها نیز همچون هر دسته بندی از فایل ها دارای فرمت خاص خود هستند. در دهه های گذشته، ذخیره سازی فایل های صوتی با تغییرات بسیاری همراه بوده است. امروزه امکان دسترسی به فایل های صوتی با هر نوع تایپ و سایزی وجود خواهد داشت. از مهم ترین فرمت های صوتی می توان به AAC، FLAC، OGG و MP3 اشاره نمود. هر یک از این فرمت ها مزایای خاص خود را داشته و در جای خود، بهترین کیفیت را خواهند داشت. اما در این بین رایج ترین فرمت صوتی، فرمت MP3 است.

    نحوه تبدیل ویدیو به موزیک

    تا به این جا در مورد فایل صوتی و فایل ویدیویی صحبت کردیم. همان طور که به آن اشاره شد این فایل ها از نظر فرمت با یکدیگر متفاوت هستند. لذا در پروسه تبدیل ویدیو به موزیک، در واقع این فرمت فایل است که از فرمت ویدیویی به فرمت صوتی تبدیل شده و در نهایت شما یک موزیک تحویل خواهید گرفت. از این رو ابزارهای بسیاری این روزها طراحی شده که به شما این امکان را خواهند داد تا ویدیوی خود را هر فرمتی که هستند به راحتی به یک موزیک با فرمت دلخواه خود در آورید. پس اگر دوست دارید از یک موزیک ویدیو، صدای آن را استخراج کنید، اگر مایلید یک سخنرانی مهم ویدیویی را به صورت صوتی داشته باشید، این کار به راحتی به واسطه روش های موجود، شدنی است.
    همچنین اگر بخواهید فایل های صوتی را ویرایش کنید یکی از بهترین نرم افزارها برای اینکار ابزار ویرایش فایل های صوتی ادوبی ادیشن است. اگر تمایل دارید تا چگونگی استفاده کردن از این نرم افزار را بیاموزید پیشنهاد ما دریافت آموزش ادوبی ادیشن فرادرس است. برای دریافت این آموزش می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

  • آموزش ویرایش فایل های صوتی با ادوبی ادیشن Adobe Audition — کلیک کنید
  • 4 برنامه تبدیل ویدیو به موزیک در کامپیوتر

    برای آن که ویدیو خود را از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر به یک فایل صوتی تبدیل کنید ابزارهای متنوعی موجود است که در ادامه 4 مورد از کاربردی ترین ابزارهای را با هم بررسی خواهیم نمود:

    ابزار MiniTool MovieMaker

    این برنامه، نرم افزاری عالی برای ادیت ویدیو می باشد که برای تبدیل ویدیو به صوت نیز بسیار کاربردی است. همچنین به کمک این برنامه ویرایشگر شما قادر به ساخت فیلم از عکس های خود هستید و حتی می توان بر روی آن صدا نیز قرار داد. این برنامه در ویندوز به صورت رایگان قابل تهیه است. برای استفاده از این برنامه کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را دانلود و نصب کنید.
  • آن را اجرا کنید.
  • گزینه Import Media Files را انتخاب نمایید تا تا ویدیوی موردنظر شما باز شده و بعد برای اضافه شدن ویدیو به جدول زمانی بر روی علامت + کلیک کنید.
  • در صورتی که قصد داشته صرفاً صدا را از بخش خاصی از ویدیو استخراج کنید، نماد قیچی را انتخاب نموده و بعد از آن بخش موردنظر خود را انتخاب کنید.
  • بر روی Export بزنید تا بتوانید تنظیمات را مشاهده کنید، نام فایل را تغییر داده وMP3 را فرمت خروجی فایل در نظر گرفته و محل ذخیره فایل را تعیین کنید. بعد از پایان کار، گزینه Export را بزنید تا ویدیوی شما به یک موزیک تبدیل شود.
  • ابزار Audacity

    این برنامه نیز یک برنامه باکیفیت در زمینه ویرایش صوتی است که می توان آن را یک گزینه رایگان و منبع باز دانست. Audacity برای ویندوز، لینوکس و مک قابل استفاده می باشد. در کنار ویرایش فایل های صوتی شما این امکان را داشته تا با استفاده از این برنامه ویدیوی خود را به فرمت های صوتی مختلفی چون AIFF، AU، WAV، OGG و MP3 تبدیل کنید. برای استفاده از این برنامه کافی است از روش زیر استفاده کنید:

    1. ابتدا این برنامه را روی سیستم خود نصب و اجرا کنید.
    2. گزینه File را از گوشه بالا سمت چپ انتخاب کرده و برای وارد کردن فایل ویدیویی خود گزینه Open را انتخاب نمایید.
    3. برای ویرایش فایل صوتی می توانید از گزینه هایی چون برش، کاهش صداهای پس زمینه، ادیت و… استفاده کنید.
    4. گزینه File را انتخاب نمایید و بعد از طی کردن مسیر Export> Export as MP3 محلی را انتخاب کرده تا فایل صوتی شما در آنجا ذخیره شود. نام انتخابی خود را برای فایل جدید انتخاب نموده و بر روی گزینه ذخیره (save) بزنید.
    5. در انتها نیز برای اطمینان از پروسه ذخیره سازی، پنجره ای باز خواهد شد که کافی است در آن بر روی گزینه OK بزنید.

    ابزار VLC

    این برنامه نیز جزو پخش کننده های چندرسانه ای بسیار پرطرفدار است که در زمینه تبدیل فیلم به صدا نیز قابل استفاده می باشد. در ادامه نحوه تبدیل ویدیو به صوت با استفاده از این برنامه آورده شده است:

    1. برنامه را نصب و اجرا کنید.
    2. در گوشه بالا سمت چپ روی دکمه Media بزنید و Convert/Save را انتخاب نمایید.
    3. برای اضافه کردن ویدیویی که قصد تبدیل آن به فایل صوتی را داشته دکمه افزودن را زده و بر روی تبدیل/ذخیره کلیک کنید.
    4. از لیست کشویی Profile یک قالب صوتی انتخاب نموده و بعد با کلیک بر روی Browse، مسیر ذخیره را تعیین کنید.
    5. دکمه Start را بزنید تا تبدیل انجام شود.

    ابزار QuickTime

    QuickTime یکی از برنامه های داخلی برای تبدیل فایل تصویری به صوتی است. البته لازم به ذکر است که این برنامه برای کاربران مک قابل استفاده می باشد. نحوه تبدیل در این برنامه به صورت زیر است:

    1. برنامه را در سیستم خود اجرا کنید.
    2. از نوار منو، گزینه File را انتخاب کرده و برای بارگذاری فیلم موردنظر بر روی Open File بزنید.
    3. بر روی File> Export As کلیک کنید و از منوی زمینه Audio Only را انتخاب نمایید. نام فایل صوتی خود را انتخاب کرده و پوشه مقصد را تعیین کنید.
    4. برای انجام پروسه تبدیل بر روی گزینه Done کلیک کنید.
  • آموزش انواع فرمت عکس و فیلم و تبدیل آن ها توسط نرم افزار مبدل — کلیک کنید
  • معرفی 3 برنامه اندرویدی برای تبدیل ویدیو به موزیک

    اگر دوست دارید برای تبدیل ویدیو به صوت، نیازی به استفاده از سیستم کامپیوتر نداشته باشید برنامه های ندرویدی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. به کمک این برنامه ها شما به راحتی می توانید با یک گوشی موبایل اندرویدی، فایل های خود را تبدیل کنید. در ادامه سه برنامه کاربردی در این زمینه معرفی شده است.

    برنامه Video to MP3 Converter

    این برنامه دارای قابلیت های مهمی است و همچنین قادر به پشتیبانی از فرمت های ویدئویی چون MP4، FLV، 3GP، AVI و… می باشد. این برنامه را می توان به روش زیر مورداستفاده قرار داد:

    1. ابتدا برنامه را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.
    2. بعد از باز کردن برنامه بر روی VIDEO TO AUDIO کلیک کرده و ویدیوی موردنظر را بارگذاری نمایید.
    3. فرمت خروجی را MP3 در نظر گرفته و بر روی گزینه Bitrate بزنید. بعد از آن می توانید در صورت نیاز به ویرایش فایل بپردازید.
    4. در نهایت برای انجام پروسه تبدیل بر روی دکمه CONVERT بزنید.

    برنامه Breathe Music Player

    برنامه Breathe Music Player یک پخش کننده موسیقی است که به دلیل برخورداری از ویژگی خاصی که داشته در بین پلیرهای موزیک بسیار محبوب است. در این برنامه می توان صوت را از یک فایل ویدیویی استخراج کرد. برای تبدیل ویدیو به صوت با این برنامه، به روش زیر عمل کنید:

    1. برنامه را بعد از دانلود و نصب، اجرا نمایید.
    2. گزینه Ringtone Maker را انتخاب کنید.
    3. برای تبدیل فایل تصویری، فایل موردنظر خود را انتخاب نمایید.

    برنامه تیمبر

    این برنامه نیز از امکانات متعددی برخوردار است. امکان تبدیل ویدیو به صوت یکی از ویژگی های مهم این برنامه می باشد. این برنامه دارای رابط کاربری ساده ای است و شما می توانید در بخش تسک این پلیر، تمامی فایل های تبدیل شده را مشاهده کنید. نحوه استفاده از این برنامه به صورت زیر است:

    1. برنامه را نصب و اجرا کنید.
    2. در برنامه دو بخش تصویری و صوتی وجود خواهد داشت که شما باید در بخش ویدیو، بر روی گزینه Video to audio بزنید.
    3. برای شروع فرایند تبدیل نیاز است که ویدیو و فرمت خروجی خود را انتخاب کنید.
    4. برای فایل صوتی خود نامی انتخاب کنید.

    روش آنلاین تبدیل ویدیو به موزیک

    اگر دوست دارید بدون نیاز به نصب هر نوع برنامه، ویدیوی موردنظر را خیلی سریع تبدیل کنید روش های آنلاین بهترین و سریع ترین گزینه خواهند بود. در ادامه سه ابزار آنلاین برای تبدیل ویدیو به صوت معرفی شده است که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

    ابزار Media.io

    یکی از گزینه های آنلاین برای تبدیل فایل ویدیویی به صوتی وب سایت Media.io است. برای استفاده از این ابزار آنلاین تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. وارد سایت media.io شوید.
    2. از بخش ثبت نام عبور کنید.
    3. فایل ویدیویی خود را آپلود کرده و برای خروجی نیز یک فرمت صوتی در نظر بگیرید.
    4. بعد از اتمام پروسه تبدیل، فایل نهایی را در سیستم خود ذخیره نمایید.

    ابزار Audio Converter

    Audio Converter نیز یکی دیگر از مبدل هایی است که به صورت آنلاین قابل استفاده است. به کمک این ابزار شما قادر هستید فایل موردنظر خود را از رایانه یا فضای ابری به یک فایل صوتی تبدیل کنید. تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

    1. وارد آدرس online-audio-converter.com شوید.
    2. برای بارگذاری ویدیوی منبع، روش دلخواه خود را انتخاب کنید.
    3. فرمت موردنظر خود را از پنجره باز شده انتخاب کنید تا پروسه تبدیل ویدیو به صوت آغاز شود.
    4. در رایانه، Google Drive یا Dropbox خود فایل تبدیل شده را ذخیره نمایید.

    ابزار زامزار(zamzar)

    زامزار نیز یکی دیگر از مبدل های محبوب آنلاین محسوب می شود. به کمک این برنامه شما توانسته فایل خود را از رایانه یا آدرس اینترنتی موردنظر دریافت نموده و به صوت تبدیل کنید. این ابزار قادر به پشتیبانی از بالغ بر 1200 نوع فرمت صوتی و تصویری است. برای استفاده از این ابزار، از روش زیر استفاده کنید:

    1. وارد سایت zamzar.com شوید.
    2. از رایانه ویدیوی خود را آپلود کرده و یا آدرس اینترنتی موردنظر را وارد کنید.
    3. برای فایل خروجی، فرمت موردنظر را انتخاب کرده و پروسه تبدیل را آغاز نمایید.
    4. اکنون می توانید بعد از اتمام پروسه تبدیل، فایل صوتی خود را دانلود کنید

    کلام آخر در مورد تبدیل ویدیو به موزیک

    همان طور که در این مطلب به آن اشاره شد امروزه روش های بسیاری برای تبدیل ویدیو به موزیک وجود خواهد داشت. شما می توانید با کامپیوتر یا موبایل خود برنامه ای کاربردی برای تبدیل نصب نموده و این کار را در خانه و بدون نیاز به صرف هزینه ای انجام دهید. حتی ابزارهای آنلاینی نیز وجود داشته که با استفاده از آنها می توانید بدون نیاز به نصب برنامه، به صورت آنلاین، پروسه تبدیل را به راحتی انجام دهید. در این مطلب 10 برنامه و ابزار مهم تبدیل ویدیو به موزیک معرفی شدند که شما این امکان را داشته تا به آسانی از آنها استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در پایان مایلم مجموعه آموزش ادیت و تدوین فیلم فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این مجموعه آموزش می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

  • مجموعه آموزش ادیت و تدوین فیلم — کلیک کنید
  • این مقاله با حمایت وبسایت فرادرس تهیه شده است.

    شما یک گام جلوتر از دیگران باشید!
    اگر به آی تی و تکنولوژی علاقه مندید و دوست دارید سریع تر در این زمینه پیشرفت کنید،
    همین حالا به جمع
    11,925
    عضو همیار آی تی بپیوندید،
    دسترسی به تمام آموزش های پریمیوم، دریافت جدیدترین آموزش های کاربردی مرتبط با آی تی و استفاده از مشاوره ی رایگان،
    برخی از مزایای عضویت در سایت هستند،
    شما نیز به کاربران همیار پیوسته و همین حالا وارد دنیای حرفه ای ها شوید…

    من هم می خواهم عضو ویژه ی همیار شوم