سبک زندگی

راهنمای خرید میز کارمندی مدرن | هر آنچه قبل از خرید میز اداری باید بدانید

خرید میز کارمندی مدرن برای تجهیز کردن یک دفتر کار، یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. با توجه به محدود بودن بودجه برای خرید، تعداد میزهای که برای مبلمان نمودن دفتر کار خود احتیاج دارید، تعداد کارمندان و به طور کلی نیاز کسب و کاری که دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی برای خرید کمی در مورد میز کارمندی مدرن، تحقیق کنید. در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه پیش از خرید میز اداری باید بدانید را مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

میز کارمندی مدرن | نیمی از آنچه برای موفقیت به آن احتیاج خواهید داشت

برای رسیدن به موفقیت به چه چیزهایی نیاز داریم؟ پشتکار و تجهیزاتمیز کارمندی مدرن یا کلاسیک، بسته به نیاز کسب و کار، تمام آنچه برای تجهیز کردن دفتر کار خود نیاز دارید تا پشتکار و تلاش خود را به مرحله عمل و در نهایت موفقیت برسانید را در اختیار شما خواهد گذاشت. بدون یک میز اداری مناسب، اگر کار کردن در یک دفتر کار غیرممکن نباشد، به شدت سخت و کند خواهد بود. پیش از هر چیز باید در مورد سبک میز اداری مورد نظر خود تصمیم بگیریم. در حال حاضر برای بسیاری از کسب و کارها، میز کارمندی مدرن انتخاب بهتری است، اما چرا؟

چرا خرید میز اداری مدرن گزینه بهتری است؟

در دنیای کسب و کار امروزی با توجه به افزایش سرعت در پیشرفت تکنولوژی، انتقال حس و حال حرکت رو به جلو تقریباً در تمامی کسب و کارها دارای اهمیت است. طراحی دکوراسیون دفتر کار به سبک مدرن، یک شیوه معمول برای ایجاد این حس و حال در طراحی است. به همین جهت است که انتخاب و خرید میز اداری مدرن و میز کارمندی مدرن گزینه بهتری در مقایسه با انواع دیگر میز اداری است. در پادمان می توانید بهترین انواع میز کارمندی مدرن را خریداری کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میز کارمندی

قیمت میز کارمندی، کارشناسی، مدیریتی و یا غیره، بسته به عوامل متعددی تعیین خواهد شد. نوع میز، ابعاد آن، مواد اولیه مورد استفاده، کیفیت ساخت، سبک طراحی و موارد مشابه دیگر در تعیین قیمت میز اداری مدرن یا کلاسیک تاثیرگذار است. اگر به دنبال بهترین قیمت میز اداری مدرن هستید، بهتر است به دنبال یک فروشنده معتبر و منصف باشید که در عین طراحی و تولید زیباترین و باکیفیت ترین انواع میز، بهترین قیمت فروش را نیز ارائه خواهد داد. پادمان، شرایطی را فراهم آورده است که بتوانید بهترین انواع مبلمان اداری مدرن را با بهترین قیمت متناسب با کیفیت، خریداری نمایید.

پیش از خرید میز کارمندی مدرن بخوانید

اگر به دنبال خرید میز کارمندی مدرن هستید، یا می خواهید بین میز کارمندی گروهی یا میز کارشناسی تصمیم بگیرید، اگر نمی دانید چه مدل میز کارمندی مدرن را بخرید بهتر است، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی برای خرید به مرکز فروشی مراجعه کنید که به شما مشاوره تخصصی و کارشناسانه خواهد داد. پادمان، این امکان را برای شما فراهم کرده است که علاوه بر طراحی اختصاصی میز کارمندی مدرن یا هر نوع میز و مبلمان اداری دیگر بتوانید از مشاوره تخصصی تیم طراحی، بهره مند شوید.

چرا پادمان، بهترین مرکز خرید میز کارمندی مدرن است؟

اگر به دنبال بهترین مرکز خرید انواع میز کارمندی مدرن و دیگر انواع مبلمان اداری هستید، بدون شک پادمان یکی از گزینه های روی میز شما خواهد بود. این مجموعه با سال ها فعالیت موفق توانسته  است رزومه ای قوی در زمینه تولید و فروش انواع مبلمان اداری برای خود دست و پا کند. تیم خلاق و باتجربه پادمان در تمام سال های فعالیت خود با جسارت تمام به تولید زیباترین طراحی های میز کارمندی مدرن پرداخته اند که همین مسئله سبب خواهد شد تا دفتر کار شما به زیبایی، تجهیز شود.در کنار استفاده از مواد اولیه درجه یک و رعایت استانداردهای ساخت میز اداری، قیمت های ارائه شده توسط این مجموعه، کاملاً رقابتی هستند. شما می توانید برای مشاهده نمونه کارهای مجموعه پادمان، دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت ها و یا ثبت سفارش، به سایت پادمان به آدرس به آدرس padmaan.com  مراجعه نمایید و به صورت مستقیم با کارشناسان متخصص پادمان، در ارتباط باشید.پیش از هر گونه اقدامی برای خرید میز کارمندی مدرن، این راهنمای جامع را بخوانید.
همه چیز درباره میز کارمندی مدرن از قیمت تا خرید اینترنتی و طراحی اختصاصی – راهنمای خرید میز کارمندی مدرن هر آنچه قبل از خرید میز اداری باید بدانید پیش از هر گونه اقدامی برای خرید میز کارمندی مدرن، این راهنمای جامع را بخوانید.
همه چیز درباره میز کارمندی مدرن از قیمت تا خرید اینترنتی و طراحی اختصاصی خرید میز کارمندی مدرن برای تجهیز کردن یک دفتر کار، یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید.
با توجه به محدود بودن بودجه برای خرید، تعداد میزهای که برای مبلمان نمودن دفتر کار خود احتیاج دارید، تعداد کارمندان و به طور کلی نیاز کسب و کاری که دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی برای خرید کمی در مورد میز کارمندی مدرن، تحقیق کنید.
در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه پیش از خرید میز اداری باید بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.
با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
میز کارمندی مدرن نیمی از آنچه برای موفقیت به آن احتیاج خواهید داشت برای رسیدن به موفقیت به چه چیزهایی نیاز داریم؟ پشتکار و تجهیزات میز کارمندی مدرن یا کلاسیک، بسته به نیاز کسب و کار، تمام آنچه برای تجهیز کردن دفتر کار خود نیاز دارید تا پشتکار و تلاش خود را به مرحله عمل و در نهایت موفقیت برسانید را د
هنگام خرید میز و صندلی کامپیوتر باید به نکات مهمی نظیر طراحی، ابعاد و ارتفاع میز و ارگونومیک بودن صندلی توجه کنید تا تجربه کاربری دلپذیری داشته و در بلند مدت دچار آسیب های جسمانی نشوید.

تا چند سال قبل افراد بسیاری به صورت فریلنسر کارشان را از خانه انجام می دادند اما از زمان شیوع کرونا، تعداد افراد دورکار به شکل چشمگیری بشتر شده است. بنابراین تجهیزات لازم برای انجام دادن وظایف محوله باید در منزل وجود داشته باشد. از میان این تجهیزات باید به میز و صندلی کامپیوتر اشاره کرد که به یکی از لوازم اساسی خانه بدل شده اند.

خرید میز کامپیوتر

وقتی در منزل کار می کنید، داشتن میز کامپیوتر استاندارد بسیار مهم و ضروری است چرا که جدای از طراحی ظاهری استاندارد نبودن آن می تواند به مرور زمان مشکلات زیادی را برایتان به دنبال داشته باشد. بنابراین حین خرید میز و صندلی کامپیوتر حتما این موارد را مد نظر داشته باشید:

  • ابعاد میز
  • جنس میز
  • طراحی ظاهری
  • ارتفاع میز
  • داشتن کشوهای اضافی
  • قیمت میز کامپیوتر
  • طراحی میز کامپیوتر

    تصمیم گیری در مورد شکل میز کامپیوتر اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات فضایی که برای میز کامپیوتر در اختیار دارید، شکل و اندازه میز را به شما تحمیل می کند. اما اگر به اندازه کافی فضا دارید، به شکل میز کامپیوترتان توجه کنید.

     میز مستطیلی


    میز مستطیلی را هر کجای اتاق تان که بخواهید می توانید به راحتی بگذارید.

    میز به شکل L

    خرید میز و صندلی، میز ال
    این نوع میز را خیلی راحت می توانید در گوشه دیوار اتاق خانه تان قرار دهید. همچنین اگر هنگام کار با کامپیوتر لازم است کتاب یا دفتری کنارتان باشد، بدون دردسر می توانید آن را روی میز کنار  میزکارتان قرار دهید و در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.

    میز به شکل U

    خرید میز و صندلی، به شکل یو
    میزهای U-شکل بهترین میز برای کامپیوتر هستند چرا که با استفاده از آنها فضای بسیاری در دسترس خواهید داشت. البته این نوع میز، فضای زیادی از اتاق را به خود اختصاص می دهد و به همین خاطر مناسب اتاق های بزرگ است. با وجود این نوع میز، علاوه بر راحتی، فضای اتاق تان هم به نظر زیبا و عالی خواهد آمد.

     میز مناسب گوشه اتاق

    خرید میز و صندلی کامپیوتر، گوشه اتاق
    این نوع میزها معمولا مناسب گوشه اتاق هستند. البته نشستن رو به دیوار ایده آل و جالب نیست؛ اما اگر اتاق بسیار کوچکی دارید، این میز مناسب تان است. با وجود کوچک بودن اتاق همچنان میزی خواهید داشت که کامپیوتر و لوازم مورد نیازتان در دسترس تان خواهد بود.

     میز کامپیوتر دیواری

    خرید میز و صندلی کامپیوتر، میز کامپیوتر دیواری
    میز دیواری شکل خاصی دارد اما بیشتر آنها شبیه میزهای مستطیلی هستند با این تفاوت که به دیوار متصل می شوند. در واقع هر دیواری که در خانه تان بخواهید می توانید این میز را به آن متصل کنید و کامپیوتر را روی آن قرار دهید.
    میز دیواری پایه دار یا بدون پایه در بازار است که مطابق با نیازتان می توانید یک مدل از آن را تهیه کنید.

     میز کامپیوتر چند تکه

    این نوع میز کامپیوتر بسیار عالی و کار با آن راحت است. زیرا هر زمان بنا به نیازتان می توانید بخش های مجزای آن را، مانند کشوها یا قسمتی از میز را جابه جا کنید.

    اندازه میز کامپیوتر

    پیش از خرید میز باید به اندازه آن توجه کنید:

     ابعاد سطح میز

    موقع خرید میز کامپیوتر، حتی اگر فضای اتاق تان کوچک است، میزی بخرید که سطح رویه آن تا جایی که امکان دارد بزرگ باشد. سطح رویه جادار میز موجب راحتی کارتان با کامپیوتر می شود. در ضمن اگر بیش از یک صفحه نمایشگر کامپیوتر داشته باشید، به اندازه کافی برای نمایشگر دوم روی میز جا خواهید داشت.
    همچنین روی میز کامپیوتر فضای کافی برای صفحه کلید و وسایل مورد نیاز دیگرتان، مانند کتاب، کاغذ، خودکار و موارد دیگر هم خواهید داشت.

     عرض یا عمق میز

    کمتر کسی به عرض میز کامپیوتر اهمیت می دهد، اما اگر قد بلند باشید و بخواهید میزتان را مقابل دیوار بگذارید، عرض کم میز آزارتان خواهد داد. در این حالت مجبور می شوید پاهایتان را کمی جمع کنید. اما عرض مناسب میز، پاهایتان را در بهترین حالت قرار می دهد.
    عرض میز باید حداقل 45 تا 60 سانتی متر باشد. البته اگر میز را مقابل دیوار نمی گذارید یا جلوی میز بدنه  ندارد و فقط دو بدنه کناری دارد و می توانید پایتان را به راحتی دراز کرده و دیگر نگران بزرگ یا کوچک بودن عرض میز نباشید.
    با این حال میزی بخرید که عرض یا عمق آن به اندازه کافی باشد تا هر جور که مایلید آن را در اتاق قرار دهید.

     ارتفاع

    ارتفاع میز کامپیوتر هم بسیار مهم است. ارتفاع میز باید با قدتان متناسب باشد تا بدین ترتیب برای پاهایتان، حتی اگر خواستید آنها را رویهم قرار دهید به  اندازه کافی جا باشد. همچنین دست تان باید به راحتی قرار بگیرد و آرنج تان تقریبا زاویه 90 درجه بسازد. در صورتی کا ارتفاع میز استاندارد نباشد به مرور زمان آسیب جبران ناپذیری به بدنتان وارد خواهد شد.
    هنگام خرید میز حتما ارتفاع آن را با صندلی دلخواه تان آزمایش کنید و ارتفاعی متناسب با صندلی و البته قدتان انتخاب کنید.

    ویژگی های مهم دیگر میز کامپیوتر

    اگر ساده گرا هستید، احتمال دارد فقط یک میز مسطح با چهار تا پایه برای کامپیوترتان بخواهید اما اگر چیزی بیشتر از یک میز کامپیوتر ساده می خواهید، پس هنگام خرید، ویژگی های زیر را در نظر بگیرید:

    1. مرتب نگهداشتن سیم ها

    اگر کامپیوترتان به طور کل بدون سیم کار می کند مشکلی با سیم ها نخواهید داشت، در غیراینصورت به فکر میزی باشید که بتوانید سیم های مربوط به کامپیوتر و ابزارهای دیگرتان را مرتب کنید. هنگام خرید میز کامپیوتری بخرید که بخش هایی برای مخفی نگهداشتن سیم ها داشته باشند. در بازار انواع میزهایی وجود دارد که این امکان را به شما می دهند. با خرید چنین میزی دیگر مجبور نیستید، نیمی از سطح رویه میزتان را به سیم ها اختصاص دهید.

    2. سینی یا ریل کشوی صفحه کلید

    میز کامپیوتری بخرید که سینی یا ریل کشوی صفحه کلید داشته باشد. البته اگر فردی قدبلند هستید، ممکن است جایتان را کمی تنگ کند. سینی صفحه کلید، وسیله ای بسیار مفید است و با کمک آن دیگر مجبور نیستید، فضایی از میز را به صفحه کلید کامپیوتر اختصاص دهید. موقع خرید میزی که به سینی صفحه کلید مجهز است، مطمئن باشید که این سینی محکم و باکیفیت باشد و ریل آن نرم و روان کار کند.

    3. میز ارگونومی

    این روزها از واژه ارگونومی برای محصولات بسیاری استفاده می شود. ارگونومی به معنای متناسب کردن شرایط محیط کار با ویژگی ها و نیازهای انسان هاست. متاسفانه بیشتر محصولاتی که امروزه در بازار تحت عنوان ارگونومیک عرضه می شود، ادعایی بیش نیست. کار با بسیاری از این محصولات با وجود ارگونومیک بودن، اصلا راحت نیست. از این محصولات به طور نمونه می توان به صفحه کلید زاویه دار یا منحنی اشاره کرد. برخی از افراد می گویند کار با این نوع صفحه کلید که به اصطلاح ارگونومیک است، بسیار سخت و پرزحمت است.
    با اینحال نباید ارگونومی بودن را به طور کل کنار گذاشت. موقع خرید میز کامپیوتر باید میزی بخرید که وقتی پشت آن می نشینید، بدن تان در وضعیت راحتی قرار بگیرد.

    4. محلی برای نگهداری وسایل

    هنگام خرید میز کامپیوتر به خرید کشو یا کابینت مخصوص میز توجه کنید. بدین ترتیب روی میزتان کاملا خالی و خلوت باقی می ماند. البته بیشتر میزها کشو هم دارند اما اگر می خواهید میز کامپیوتری بخرید که ساده است و فقط چهار پایه دارد، خرید کشو ضروری به نظر می رسد.
    البته برخی وسایل متعددی هنگام کار کنار خود دارند و فقط چند کشوی ساده نیازشان را برطرف نمی کند. می توانید علاوه بر کشوهای میز، کشو یا کابینت جدا هم بخرید و کنار میز بگذارید.
    همچنین قفسه هاچ (Hutch) هم می توانید بخرید و کنار میز کامپیوترتان قرار دهید و کتاب ها و برخی از وسایل تان را درون آن قرار دهید و اتاق  و میز کامپیوتر منظمی داشته باشید.

    توجه:

    اگر در منزل تان کودک یا کودکانی دارید، شاید خرید کشوی مجهز به قفل ایده خوبی باشد. بدین ترتیب اگر وسایلی دارید که می خواهید در جایی امن باقی بمانند، کشوهای قفل دار به کمکتان می آیند.

    5. چرخ زیر میز

    اگر می خواهید میز یا کیس کامپیوترتان را به راحتی جابه جا کنید، برای آنها چرخ های مخصوص زیر میز یا مبلمان بخرید.

    سبک و مدل میز کامپیوتر

    اگر برایتان مهم است که طرح و سبک میز کامپیوترتان با دکوراسیون خانه تان هماهنگی داشته باشد، پس هنگام خرید میز به سبک آن هم توجه کنید. امروزه میز در سبک و طرح های مختلف تولید می شود. هنگام خرید باید ببینید می خواهید میزتان صرفا شبیه میزهای اداری باشد یا نوع دیگری را ترجیح می دهید.
    میزهای کامپیوتر در سبک های مختلف اداری، مدرن، روستایی و معمولی در بازار وجود دارد و می توانید یکی از این سبک و مدل ها را انتخاب کنید. در سبک های روستایی تمام قطعات میز از چوب ساخته می شود.

    جنس میز کامپیوتر

    جنس و مواد به کار رفته در تولید میز کامپیوتر معیار بسیار مهمی است که قبل از خرید کامپیوتر باید به آن توجه کنید. در واقع جنس میز کامپیوتر به طور مستقیم روی قیمت، وزن و ظاهر میز اثر می گذارد.

    میز چوبی

    در تولید بیشتر میزها از چوب معمولی، چوب صنعتی، نئوپان، نئوپان لمینت شده، شیشه و فلز استفاده می شود. اگر از نظر بودجه در مضیقه نیستید، بهتر است میزی بخرید که از چوب خالص تولید شده باشد. میز های فلزی یا نئوپان نسبتا ارزان هستند.
    اگر می خواهید میز کامپیوترتان مدت طولانی سالم بماند، بنابراین از جنس چوب محکم بخرید و هرگز به سراغ نئوپان نروید. البته چوب، از همه گران تر و سنگین تر است اما قوی ترین و محکم ترین هم است. در ضمن چوب هرگز از مد نمی افتد و اگر دوست داشته باشید می توانید از انواع میزهایی که روی آنها طرح های زیبایی کنده کاری شده است، تهیه کنید.
    اما چوب در برابر لکه، خش و آب بسیار آسیب پذیر است. این موارد به مرور زمان می توانند از ظاهر زیبای آن بکاهند.

    میز شیشه ای

    میز کامپیوتر شیشه ای هم در بازار وجود دارد که در طرح ها متنوعی تولید می شود. قیمت میزهای شیشه ای معمولا ارزان تر از چوب هستند و می توانید با هزینه ای بسیار کمتر از چوب، میزی عالی و کارآمد بخرید. این نوع میزها هم مانند میزهای چوبی ظاهری زیبا و شیک دارند و می توانید آنها را با دکوراسیون اتاق تان هماهنگ کنید.

    مزیت دیگر میز شیشه ای این است که راحت و بدون دردسر تمیز می شود و لکه های ایجادشده احتمالی روی آن، خیلی زود پاک می شوند.
    اما از معایب میزهای شیشه ای، شکننده بودن آنهاست. و دایم باید مراقب باشید، جسمی سخت به آن برخورد نکند. در غیر اینصورت زود می شکند.
    ایراد دیگر میزهای شیشه ای این است که تمام سیم هایی که به کامپیوترتان متصل هستند، از زیر میز کاملا مشخص اند. بنابراین اگر احساس می کنید، نمی توانید این شلوغی ها را تحمل کنید، میز شیشه ای مناسب تان نیست.
    ایراد دیگر میزهای شیشه ای، سنگینی بسیار زیاد آنهاست. در واقع هر دو میزهای چوبی و شیشه ای سنگین هستند و آنها را نمی توان راحت جابه جا کرد.

    میز فلزی

    نکهداری و تمیز کردن میزهای فلزی راحت است و می توانید حتی با یک پارچه نمدار میز را کاملا تمیز کنید. در ضمن میزهای فلزی از میزهای چوبی یا شیشه ای سبک تر هستند و در صورت لزوم می توانید آنها را راحت تر از میزهای دیگر حرکت دهید و به مکانی جدید منتقل کنید.
    مزیت دیگر میزهای فلزی این است که در شکل و پرداخت های متنوع تولید و به راحتی با هر دکوراسیونی سازگار می شوند. همچنین میز فلزی مانند چوب به مرور دچار فرسودگی نمی شود و مانند شیشه نمی شکند.
    از طرفی چنانچه میزهای فلزی صدمه ببینند یا دچار خراش بشوند، تعمیر کردن آنها مشکل است.
    موضوع دیگر هم حرارت است. اگر میز فلزی کنار پنجره اتاق زیر نور خورشید قرار داشته باشد، به سرعت داغ می شود و گرمای خورشید را به تمام وسایل روی میز منتقل می کند. در نتیجه نشستن پشت آن سخت و عذاب آور می شود.

    مدل پایه های میز کامپیوتر

    مدل  پایه های میز کامپیوتر متنوعی در بازار وجود دارد که از برخی از آنها می توان به پایه های معمولی، پایه های ضربدری یا پایه های قفسه دار اشاره کرد.

    با توجه به راهنمایی های فوق می توانید میز کامپیوتر مناسب برای خود تهیه کنید. در ادامه راهنمای خرید صندلی مناسب ارائه شده است.

    خرید صندلی کامپیوتر

    محققان در بررسی های چند ساله خود به این نتیجه رسیده اند که هر قدر می گذرد مردم بیش از گذشته پشت میز تحریر یا کامپیوترشان می نشینند و کمتر از جای خود بلند می شوند. همچنین چندین بررسی در زمینه میز و صندلی های ارگونومیک انجام شده است که نشان می دهد صندلی اداری استاندارد می توانند از بدن فرد حمایت کنند و بازدهی و کارایی کارمندان را افزایش دهند.
    صندلی های اداری غیر اسناندارد باعث می شوند در مدت زمان کم احساس خستگی کنید و کمردرد به سراغ تان بیاید. بنابراین برای اینکه سلامت جسمی تان به خطر نیفتد و ذهن تان موقع کار آرامش داشته باشد، باید در پی خرید صندلی اداری یا کامپیوتری باشید که استاندارد و متناسب با شرایط شما باشد.
    موقع خرید صندلی کامپیوتر به نکات زیر توجه کنید:

    1. بودجه خرید صندلی

    مهم ترین چیزی که هنگام خرید وسیله ای مانند صندلی کامپیوتر باید در نظر بگیرید، مقدار بودجه ای است که می توانید به آن اختصاص دهید. زیرا بیشتر عوامل و تصمیم گیری هایتان در خرید، به بودجه تان مرتبط می شود.
    در بازار انواع متفاوتی صندلی کامیپوتر وجود دارد که قیمت آنها از ارزان تا بسیار گران متغیر است. البته لازم نیست حتما برای داشتن یک صندلی مناسب نوع بسیار گران آن را بخرید. برخی از صندلی های گرانقیمت بیشتر از آنچه که به ویژگی های خوب آن مانند ارگونومی بودن توجه داشته باشند، زیبایی و ظاهر خوب را در نظر گرفته اند.
    به  جای خریدن صندلی های بسیار گران یا بسیار ارزان، به نوعی صندلی توجه کنید که قیمت متوسطی دارد و در عین حال صندلی مناسبی برای نشستن ساعت ها روی آن و انجام دادن کارهای کامپیوتری تان است.

    2. نوع صندلی

    موضوع دیگری که به آن باید توجه کنید، نوع صندلی کامپیوتر است. طرح ها و نمونه های متفاوتی از صندلی  ها در بازار وجود دارد که با توجه به فضای اتاقی که دارید باید یکی از آن را انتخاب کنید.
    مثلا، اگر اتاق  و میز کامپیوترتان بسیار کوچک است یا حتی میز کامپیوترتان از نوع ایستاده است، باید صندلی مناسب آن را بخرید. برخی از صندلی ها دسته یا زیرسری ندارند.
    در واقع هنگام خرید میز و صندلی کامپیوتر باید تمام این موارد را در ذهن داشته باشید. پیش از خرید ببینید که چه نوع صندلی مناسب فضا و همچنین نیازتان است و به سراغ آن نوع صندلی بروید.
    موضوع مهم دیگری که در این خصوص باید به آن توجه کنید، جنس و نوع پرداخت صندلی است. مثلا می خواهید روکش صندلی تان پارچه ای باشد یا چرم. البته صندلی های چرمی زیباتر به نظر می رسند و راحت تر تمیز می شوند. اما یک صندلی پارچه ای باکیفیت، ارزان تر از نوع چرمی آن است و همچنین در روزهای گرم سال، راحت تر هستند.
    در ضمن اگر قابلیت تنفس صندلی برایتان مهم است و نمی خواهید پس از ساعت ها نشستن روی صندلی کمرتان گرم شود و از شدت گرما عرق کند، تکیه گاه آن مشبک باشد بهتر است.

    3. صندلی ارگونومیک

    همانطور که هنگام خرید میز کامپیوتر باید به ارگونومی بودن آن توجه کنید، صندلی کامپیوتر هم باید ارگونومی باشد. در واقع با خرید این نوع صندلی می توانید تمام قسمت های مختلف آن را مطابق با نیازتان تنظیم کنید و وقتی ساعت ها پشت کامپیوتر می نشینید، خسته نشده و بدن تان درد نگیرد.
    تکیه گاه این نوع صندلی را می توانید عقب و جلو ببرید، ارتفاع آن، زیرسری و دسته های صندلی را به دلخواه تنظیم کنید. البته فراموش نکنید، قیمت این نوع صندلی ها در مقایسه با صندلی های معمولی گران تر است.
    همچنین این روزها با توسعه فناوری های گوناگون، صندلی هایی وارد بازار شده که با توجه به طرز نشستن فردی که رو آن می نشیند، تنظیمات لازم را انجام می دهد. در واقع تکیه گاه صندلی به طور دایم با حالت نشستن فرد تغییر می کند.

    4. پشت کمری صندلی

    پشت کمری صندلی کامپیوتر را دست کم نگیرید. صندلی های ارزان قیمت به پشت کمری مجهز نیستند. با اندکی هزینه بیشتر می توانید از صندلی هایی که پشت کمری دارند خریداری کنید. حفظ صحیح حالت بدن روی صندلی مهم است. به ویژه اگر مجبور باشید ساعت ها روی صندلی بنشینید. پشت کمری می تواند از پهلو ها، شانه ها و لگن فردی که ساعت ها روی صندلی نشسته است حمایت کند و مراقب انحنای داخلی ستون و فقرات پایینی بدن باشد.

    5. پهنای مناسب

    پهنا و عمق صندلی کامپیوتر باید به اندازه ای باشد که بتوانید راحت روی آن بنشینید. اگر قدبلند هستید، باید عمق صندلی بیشتر باشد. در واقع وقتی روی صندلی می نشینید باید کمرتان به تکیه گاه صندلی برسد و بین نشیمن گاه صندلی و پشت زانویتان 5 تا 10 سانتی متر فاصله باشد.
    همچنین پهنای صندلی باید آنقدر باشد که به راحتی درون صندلی جا بگیرید.

    6. دسته و کنترل های تنظیم صندلی

    موقع خرید صندلی کامپیوتر تمام بخش های آن را از جمله، دسته ها و کنترل های تنظیم را بررسی کنید. در ضمن دسته ها مانند تکیه گاه و ارتفاع صندلی باید تنظیم شدنی باشند. استفاده از کنترل های تنظیم صندلی هم باید راحت و بی دردسر باشد.

    7. صندلی چرخان و چرخدار

    توانایی حرکت دادن صندلی تان در اتاق به سودمندی صندلی می افزاید. همچنین اگر بتوانید هنگامی که روی صندلی نشسته اید به اطراف تان بچرخید، بدون زحمت به وسایلی که نیاز دارید و در اطراف تان است، دسترسی پیدا می کنید.

    8. امتحان صندلی هنگام خرید

    نکته آخر که هنگام خرید صندلی باید به آن توجه کنید، امتحان کردن صندلی در فروشگاه است. روی صندلی بنشینید و راحت بودن آن و تمام تنظیم کننده هایش را بررسی کنید و پس از اینکه مطمئن شدید صندلی مناسب تان است، آن را بخرید.

    کلام آخر راهنمای خرید میز و صندلی کامپیوتر

    در ایم مطلب شما را با انواع میز و صندلی کامپیوتر از نظر جنس، نوع، طراحی و اهمیت آن روی سلامتی کاربر آشنا کرده و اهمیت مواردی نظیر ارتفاع، ابعاد و ارگونومیک بودن این لوازم شرح دادیم. امیدواریم راهنمایی های این مقاله به شما در خرید میز و صندلی کامپیوتر متناسب با نیازتان کمک کند. خوشحال می شویم تجربه های خودتان در این زمینه را با ما هم در میان بگذارید.