سبک زندگی

آموزش کاردستی با وسایل بازیافتی / تزیین قوطی با خمیر نمکی / ساخت جاجواهری

ساخت وسایل کاربردی از بازیافت زباله ها

 

در این مطلب 10 پیشنهاد جالب برای ساخت وسایل کاربردی از بازیافت زباله ها ارائه می شود، این امر علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، انگیزه ای خواهد بود برای تولید وسابل جدید.

 پبشنهاداتی برای ساخت وسایل کاربردی از بازیافت زباله هاهر کدام از ما روزانه زباله زیادی تولید می کنیم که آسیب جدی به محیط زیست می زند. بطری های پلاستیکی، قوطی های خالی مواد غذایی، ابزار آشپزخانه و … از جمله زباله های روزانه ما هستند. با قدری تامل و درک اینکه خطر آلودگی محیط زیست جدی است، می توانیم زندگی دوبار ه ای به برخی از زباله ها بدهیم یا به اصطلاح آن ها را بازیافت کنیم. با بازیافت زباله ها علاوه بر اینکه به محیط زیست کمک کرده ایم، می توانیم به جای خرید وسایل جدید، برخی وسایل کاربردی را خودمان درست کنیم و اندکی صرفه جویی مالی کنیم. همچنین خلاقیت و نوآوری برای تولید وسایل جدید در ما بالا می رود.در این مقاله 10 ایده برای بازیافت برخی دورریز ها را با شما به اشتراک می گذارم: 

استفاده از بطری پلاستیکی نوشابه برای ساخت جعبه هدیه

بطری نوشابه را مانند عکس ببرید. می توانید از آن به عنوان جعبه شکلات، آب نبات، آدامس و … استفاده کنید. اگر قصد هدیه دادن آن را دارید، بطری را با ربان رنگی تزیین کنید. 

استفاده از قوطی فلزی نوشابه برای ساخت قالب شیرینی

می توانید با بدنه فلزی قوطی نوشابه شکل های مختلفی درست کنید و از آن به عنوان قالب شیرینی استفاده کنید. 

استفاده از قوطی پلاستیکی 5 لیتری برای کاشتن سبزیجات

می توانید برای کاشت سبزیجات و گیاهان از بطری های 5 لیتری پلاستیکی استفاده کنید. مانند عکس قسمتی از بطری را ببرید و از باقی آن به عنوان گلدان استفاده کنید. 

استفاده از درپوش بطری های پلاستیکی برای بستن کیسه فریزر

مطابق عکس درپوش و قسمتی از قوطی پلاستیکی را ببرید. کیسه فریزر را از پایه درپوش عبور دهید. بعد از اینکه کیسه فریزر را پر کردید، درپوش را روی پایه قرار دهید. به این ترتیب مواد داخل کیسه فریزر مدت بیشتری تازه می مانند. 

استفاده از قاشق و چنگال برای ساخت آویز لباس

اگر سرویس قاشق چنگالتان ناقص شده و دیگر به دردتان نمی خورد، می توانید با باقی مانده سرویستان، آویز لباس، جا شمعی، وسایل تزیینی و … درست کنید. 

استفاده از بطری شیشه ای برای ساخت پایه میز

با بطری شیشه ای می توانید میزی با پایه های متفاوت و زیبا بسازید. می توانید از این پایه ها به عنوان جاشمعی و گلدان نیز استفاده کنید. 

استفاده از بطری های پلاستیکی شوینده لباس برای ساخت عروسک پلاستیکی

با بطری های پلاستیکی می توانید عروسک های پلاستیکی به شکل حیوانات مختلف برای کودکان بسازید. از کودکتان برای ساخت عروسکش کمک بگیرید تا علاوه بر اینکه از درست کردن کاردستی، لذت می برد،  فرهنگ بازیافت دورریز ها را نیز یاد بگیرد و قدرت خلاقیتش بالا برود. 

استفاده از ملاقه برای ساخت جاشمعی

با آویزان کردن چندین ملاقه می توانید جاشمعی های متفاوتی داشته باشید. 

استفاده از بطری پلاستیکی برای مرطوب نگاه داشتن خاک گیاهان

سوراخ های کوچک و متعددی روی بطری پلاستیکی ایجاد کنید. بطری را کامل در خاک فرو کنید طوریکه که فقط درپوش آن از خاک بیرون باشد. داخل بطری را پر از آب کنید. به این ترتیت عمق خاک گیاه تا خالی شدن بطری، مرطوب می ماند. 

استفاده از بطری پلاستیکی برای ساخت جای زیور آلات

ته چندین بطری نوشابه را ببرید و با کمک دریل و یک میل، مطابق عکس بطری هارا روی هم سوار کنید و از آن برای نگهداری زیورآلات استفاده کنید.
با ساخت وسایل جدید از دور ریزها این فرهنگ را بین دوستان خود نیز رایج کنید. اگر شما هم ایده جالبی برای بازیافت زباله ها دارید با ما در میان بگذارید.  منبع : blog.varchin.com/ beautyharmonylife

آموزش ساخت ظرف هفت سین با خمیر نمکی شکل برگ پاییزی

آموزش ساخت ظرف هفت سین با خمیر نمکی به شکل برگ پاییزی

اگر هنوز ظروف هفت سین رو تهیه نکردید و دنبال یک راه حل سریع و ارزان هستید، در بخش هنرهای دستی با آموزش ساخت ظرف هفت سین با خمیر نمکی همراه ما باشید.ظروف با خمیر نمکی بهترین گزینه برای تزیین سفره هفت سین است. 

دستور تهیه خمیر نمکی

مواد لازم برای تهیه خمیر نمکی

دو پیمانه آرد سفیدیک پیمانه نمک معمولیسه چهارم پیمانه آبیک قاشق مرباخوری روغن مایع

طرز تهیه خمیر نمکی 

اول آرد و نمک رو داخل ظرف ریخته سپس آب رو به اون اضافه می کنیم.ورز بدید و روغن رو اضافه کنید. حدود 10 تا 15 دقیقه مداوم ورز دادن رو ادامه بدین. این خمیر ورز زیاد لازم داره.سپس یک تکه از خمیر بردارید گلوله کنید اگر ترک نخورد خمیر آماده است. کاربردی دیگر برای خمیر نمکی را در لینک زیر بخوانید.

آموزش کاردستی با وسایل بازیافتی / تزیین قوطی با خمیر نمکی / ساخت جاجواهری

 

روش ساخت ظرف با خمیر نمکی 

ابتدا خمیر نمکی را به قطر 4 تا 5 میلیمتر پهن کنید و یک برگ دلخواه روی خمیر بگذارید.بهتره برگ رو چرب کنید.آموزش ساخت ظرف هفت سین با خمیر نمکی شکل برگ پاییزیسپس با وردنه روی خمیر پرس کنید.دور برگ رو با کاتر یا نوک چاقو برش بدید.برگ رو از کار جدا کنید.ظرف پیرکسی با گودی دلخواه آماده کنید پشتش رو چرب کنید.برگ خمیری رو پشتش بگذارید.حدود 6 تا 10 ساعت در کمترین درجه حرارت فر بگذارید تا بپزه.می تونید حدود 1 و نیم تا 2 دقیقه تو ماکروفر بزارین تا بپزه. یا زیر بخاری از شب تا صبح قرار بدهید.چون زیر بخاری یکنواخت میپزه و پف نمیکنه و کمتر پیش میاد بسوزه.برگ ها را از کاسه جدا کنید.سپس با رنگ اکرولیک رنگ آمیزی کرده و با چسب دی ام 5 یک لایه روی کار بزنید تا براق بشه.میتونید کریستال سرورنیک یا وارنیش هم بزنید.این هم ظروف هفت سین زیبای ما. نکاتخمیر را نمکی را باید به خوبی ورز داد تا بسیار نرم و انعطاف پذیر گردد.اگر خمیر زیاد خشک بود، مقداری آب به آن اضافه کرده و باز ورز دهید.می توان برای استحکام بیشتر خمیر به آن یک تا دو قاشق غذاخوری چسب کاغذ دیواری اضافه کرده و سپس خمیر را ورز داد.برای نگهداری خمیر نمکی به مدت طولانی، آن را داخل کیسه فریزر پیچیده، هوای داخل کیسه را خارج کنید. سپس داخل فریزر بگذارید.اگر در استفاده های بعدی، خمیر سفت شد، مقداری آب، آرد یا نمک به آن اضافه کنید.اگر خمیر زیادی چسبناک شد مقداری آرد و نمک به آن اضافه کنید.اگر خمیرتان خشک شده بود مقداری آب به آن اضافه نموده و به خوبی ورز دهید.پس از خشک شد ظرف، می توان آنرا با رنگهای اکریلیک یا لعابی رنگ آمیزی کرد.می توانید ظرف را با رنگ های گواش و قلم مو رنگ آمیزی کنید. پس از خشک شدن رنگ، چند لایه وارنیش  روی ظرف بزنید تا هم براق تر شده و هم مانع نفوذ رطوبت در ظرف شود.ظروف ساخته شده از خمیر نمکی را می توان در مجاورت هوا خشک کرد،ولی در این صورت ظرف شکننده تر بوده و از استحکام کمتری خواهد داشت.ظرف را بلافاصله پس از ساخت بپزید. 

آموزش ساخت ظرف هفت سین با خمیر نمکی به شکل برگ پاییزی

منبع:کانال هنرهای دستی

آموزش کاردستی بازیافتی ,تزیین قوطی با خمیر نمکیآموزش کاردستی بازیافتی ,تزیین قوطی با خمیر نمکی

آموزش کاردستی بازیافتی / تزیین قوطی با خمیر 

آموزش کاردستی بازیافتی زیبایی که در این بخش از هنرهای دستی براتون انتخاب کردیم ، روش تزیین قوطی خالی فلزی با خمیر نمکی هست. با این ایده می تونین قوطی های دور ریختنی را به جعبه های شیک دکوری و کاربردی تبدیل کنید. این قوطی زیبا را برای نگهداری وسایل و حتی جا جواهری می تونین استفاده کنین. 

مواد لازم برای تهیه خمیر نمکی

دو پیمانه آرد سفید
یک پیمانه نمک معمولی
سه چهارم پیمانه آب
یک قاشق مرباخوری روغن مایع 

طرز تهیه خمیر نمکی :

اول آرد و نمک رو داخل ظرف ریخته سپس آب رو به اون اضافه می کنیم.
ورز بدید و روغن رو اضافه کنید.
حدود 10 تا 15 دقیقه مداوم ورز دادن رو ادامه بدین
این خمیر ورز زیاد لازم داره
سپس یک تکه از خمیر بردارید گلوله کنید اگر ترک نخورد خمیر آماده است 

آموزش کاردستی بازیافتی

ابتدا روی بدنه جعبه یا قوطی مورد نظرتون رو چسب چوب بزنیدکاردستی بازیافتی ,تزیین قوطی با خمیر نمکیکاردستی بازیافتی ,تزیین قوطی با خمیر نمکیروی قوطی رو کامل با خمیر بپوشانیدآموزش کاردستی بازیافتی ,تزیین قوطی با خمیر نمکی اضافه خمیرهای اطراف قوطی را بگیرید.برای لبه قوطی حدود 1.5 سانت خمیر را اضافه تر بگذارید.لبه داخل قوطی را چسب چوب بزنید.خمیر را برگردانده اضافه هایش را ببرید.خمیر را مرتب کنید.روی خمیر طرح ایجاد کنید.     خمیر رو به رنگ دلخواه در آورده و از دایره بیرونی شروع به گذاشتن گلبرگها میکنیمبرای مرکز گل کوکب اول یک توپ از خمیر قرار بدید.و با نوک قیچی توپ رو برش های ریز بدید
  حالا گل آماده است باید اون رو در فر با درجه بسیار کم به مدت 6 ساعت بپزید. پس از پایان پخت میتونید روی کار رو رنگ آمیزی کنید. امیدواریم از این آموزش کاردستی بازیافتی لذت برده باشین. 

این هم یک نمونه دیگه از کاردستی بازیافتی زیبا با قوطی خالی

طرح گل آفتابگردان روی قوطی 

 

آموزش کاردستی با وسایل بازیافتی : تزیین قوطی با خمیر نمکی

 ویرایش و تکمیل : گروه خانواده مجله تصویر زندگی منابع:liveinternet/کانال هنرهای دستی