پزشکی و سلامت

طرز استفاده ژلوفن برای ناخن

آموزش کاشت ناخن هلویی مات

استفاده از قرص ژلوفن یا بروفن ژله ای

استفاده از ژلوفن

 
ژلوفن یکی از قرص های مسکن و آرامبخش است که به کمک بسیار زیادی می آید در ادامه می توانید با درمان استفاده از ژلوفن یا بروفن ژله ای تالاب را دنبال نمایید .
 
ژلوفن مسکن ژله ای شکل بوده و تنها تفاوت آن با ایبوپروفن، ژله ای بودن آن است. هر دوی این داروها، مسکن های ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند و از نظر ظاهر متمایز اند.
 
سایت تالاب : اگر سری به جعبه داروی خانه بزنید، بطور قطع داروهایی را پیدا خواهید کرد که بدون نسخه از داروخانه تهیه شده و برای روز مبادا نگه داری می شوند. پای ثابت این جعبه ها طبق معمول مسکن هایی هستند که در مواقع درد مورد استفاده قرار می گیرند.
 
ژلوفن یکی از قوی ترین مسکن هایی است که دراین موارد بکار می رود. در واقع، ژلوفن نوعی داروی ضد التهاب غیراستروئیدی است که در درمان و کاهش دردها و التهاب های ناشی از التهاب روماتیسمی مفاصل و پوکی استخوان، تب، دردهای خفیف تا متوسط و درمان اولیه دردهای قاعدگی بکار میرود.
 
علاوه بر موارد کاربردی که برای ژلوفن «ایبوپروفن» اشاره کردیم، از این دارو در تسکین سردرد، دندان درد و دردهای عضلانی نیز استفاده میشود.
 
در سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز ژلوفن برای کاهش درد بکار می رود.
 
ژلوفن و تأثیرات مثبت آن
ژلوفن مسکن ژله ای شکل بوده و تنها تفاوت آن با ایبوپروفن ژله ای بودن آن است. هر دوی این داروها مسکن های ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند و از نظر ظاهر متمایز اند.
 
مهمترین عملکرد ژلوفن دردزدا بودن آن است و از طریق عملکرد محیطی که کاهش فعالیت پروستاگالاندین «واسطه های شیمیایی نظیر کلسترول که در واکنش به بیماری ترشح میشود» و احتمال پیش گیری از ترکیب یا عمل سایر مواد رابه دنبال دارد، گیرنده های درد را نسبت به محرک های مکانیکی یا شیمیایی حساس می کند و به این صورت از فعالیت تکانه های درد جلوگیری می کند.
 
این داروی ضد التهابی غیراستروئیدی با ممانعت از ساخت مواد طبیعی خاصی که سبب بروز التهاب می شوند، درد و التهاب را در افراد کاهش میدهد ودر انتها تورم، درد و تب را کم میکند.
 
ترشح پروستاگالاندین ها در مغز باعث بروز التهاب و درد میشوند.
 
ژلوفن به کبد هم آسیب می زند، زیرا این دارو در کبد متابولیزه میشود تا قابلیت جذب داشته باشد، بنابر این مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد و به آن آسیب میرساند
 
خطراتی که شما را تهدید میکند
داروهای شیمیایی با وجود فوایدی که دارند و قادرند درد و علائم بیماری ها را تسکین دهند، عوارض جانبی نیز به دنبال دارند و بعضی از این عوارض میتواند جان مصرف کنندگان رابه خطر بیندازد.
 
ژلوفن یا ایبوپروفن هم از این گردونه مجزا نیستند و خطراتی را نیز ممکن است در افراد ایجاد کنند. اسهال، حالت تهوع و استفراغ، سوء تغذیه حاوی نفخ و درد شکمی، هر گونه درد در ناحیه معده یا روده ها جزو عوارض رایج این مسکن ها و ضد التهاب ها به شمار میرود.
 
درکنار این علائم، احساس سرگیجه، ایجاد تورم و احتباس مایعات در بدن یا نفخ، بالا رفتن فشار خون، یبوست، ایجاد زخم در سیستم گوارشی، بروز کهیر و بثورات جلدی و بعضی واکنش های حساسیتی و تشدید علائم آسم در بیماران نیز ممکن است سراغ مصرف کنندگان بیاید که تنها در موارد نادر به چشم میخورد.
 
استفاده از قرص ژلوفن یا بروفن ژله ایاستفاده از قرص ژلوفن یا بروفن ژله ای
ژلوفن مسکن ژله ای شکل بوده و تنها تفاوت آن با ایبوپروفن، ژله ای بودن آن است
 
بیمارانی که دچار چنین علائمی میشوند باید بعد از قطع دارو به دکتر مراجعه کنند.
 
ولی علاوه بر عوارضی که برای مصرف ژلوفن و ایبوپروفن اشاره کردیم، سیاه شدن مدفوع و استفراغ خون آلود جزو عوارض بسیار نادری است که تنها در موارد ناب به چشم میخورد.
 
محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که زنان به دنبال استفاده طولانی مدت از ایبوپروفن دچار کاهش قدرت باروری میشوند، ولی این مشکل با اقدامات سریع و شروع راهکارهای درمانی قابل برگشت است و این گروه از زنان میتوانند بارداری را تجربه کنند.
 
از سمت دیگر، محققان توصیه می کنند افراد بعد از مصرف ژلوفن چنانچه با علائمی مثل خون ریزی یا کبودی ساده، تغییر در میزان شنوایی یا زنگ زدن گوش، تغییرات روحی روانی و خلقی، تورم قوزک پا و نیز دستها بطور ناگهانی و بدون علت، افزایش وزن بدون علت، سفت شدن ناحیه گردن، تغییر در حجم ادرار، تغییرات بینایی و خستگی غیر متداول روبه رو شدند، حتماً با دکتر مشورت کنند.
 
ژلوفن به کبد هم آسیب می زند، زیرا این دارو در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد، بنابر این مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد و به آن آسیب میرساند.
 
به گزارش تالاب درصورت مشاهده هر گونه علامتی مبنی بر آسیب کبدی از قبیل تیره شدن ادرار، وجود حالت تهوع و استفراغ، کاهش اشتها، درد معده یا شکمی و زرد شدن پوست و چشم ها باید نسبت به اقدامات سریع دکتری اقدام کرد.
 
البته طبق معمول واکنش حساسیتی بسیار شدید نسبت به این دارو بسیار نادر است، ولی با مشاهده هر گونه کهیر یا بثورات جلدی، خارش یا تورم در نواحی صورت، زبان یا گلو، سرگیجه شدید و دشواری در تنفس حتماً به درمانگاه مراجعه کنید، چرا که ادامه این علائم میتواند جان شما رابه خطر بیندازد.
 
مشکلات کلیوی جزو عوارضی است که به دنبال مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی از قبیل ایبوپروفن ممکن است رخ دهد.
 
البته اگر افرادی که آب زیادی از دست داده و مبتلا به بیماری های کلیوی و نارسایی های قلبی باشند، سالمند بوده و داروهای خاصی رابه طور هم زمان مصرف کرده باشند ممکن است بیشتر دچار عوارض ناشی از مصرف ژلوفن و ایبوپروفن شوند.
 
از این رو، متخصصان توصیه میکنند افراد در طول روز به اندازه کافی آب و سایر مایعات را مصرف کنند تا از کم آبی بدن پیشگیری شود.
افرادی که داروی دیابت استفاده میکنند نباید ژلوفن بخورند، زیرا ژلوفن باعث افزایش این داروها میشود و افت ناگهانی قندخون و کومای دیابت رابه همراه دارد
 
علاوه بر این، این دو دارو طبق معمول در افرادی که ناراحتی معده دارند ممکن است خون ریزی های معده رابه دنبال داشته باشد. بهمین علت محققان معتقدند استعمال دخانیات در ترکیب با ژلوفن و ایبوپروفن خطر خون ریزی معده را بالا می برد. بهمین علت پزشکان به این افراد توصیه می کنند کشیدن سیگار را کنار بگذارند.
 
مصرف ژلوفن و ایبوپروفن همینطور حساسیت به نور آفتاب را بالا می برد. از این رو، قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل خورشید میتواند احتمال آفتاب سوختگی را افزایش دهد که استفاده از ضدآفتاب ها و لباسهای پوشیده میتواند خطر را کاهش دهد.
 
کودکان و ژلوفن
طبق گفته محققان، تجویز بروفن تنها در کودکان بالای سه ماه که بیش از پنج کیلو گرم وزن داشته باشند به منظور کاهش درد، التهاب و بازرسی تب مجاز است.
ولی بعضی پزشکان ممکن است درصورت لزوم این دارو را برای بازرسی تب در کودکان زیر سه ماه نیز تجویز کنند. در واقع، دراین سنین دادن ژلوفن و ایبوپروفن تنها با دستور دکتر متخصص اطفال امکان پذیر است.
 
دانشمندان کانادایی دریافتند که ایبوپروفن در مقایسه با استامینوفن و کدئین ها موثرترین داروی مسکن برای کودکان مبتلا به جراحت های عضلانی اسکلتی به شمار می رود.
 
چه کسانی نباید ژلوفن بخورند؟
پزشکان توصیه میکنند افرادی که از بعضی بیماری ها رنج می برند، مثل مبتلایان به آسم، مشکلات کبدی، کلیوی، نارسایی های خفیف قلبی، فشار خون بالا، حملات و بیماری های قلبی، بیماری های عروق محیطی از قبیل باریک شدن عروق، مبتلایان به سکته و افرادی که پیشینه زخم و خون ریزی معده داشته اند، باید با احتیاط اقدام به مصرف ژلوفن و ایبوپروفن کنند.
 
بررسی ها نشان می دهد مصرف هم زمان ژلوفن و ایبوپروفن با بعضی داروها ممکن است باعث تداخلات داروئی و بروز عوارض جانبی ناخواسته شود.
 
سایت تالاب : یکی از این تداخلات، استفاده از داروهای ضد فشارخون است که طبق معمول بیماران مبتلا به فشار خون بالا استفاده می کنند. در بعضی موارد با وجود مصرف داروهای کاهنده فشار، ایبوپروفن می تواند این اثر را خنثی کرده و فشار خون بیماران را افزایش دهد که طبیعتا خطرات زیادی برای مبتلایان به دنبال خواهد داشت.
 
همینطور مصرف هم زمان این دارو با آسپیرین، خطر خون ریزی معده را بالا می برد.
 
علاوه بر این استفاده از وارفارین در بیمارانی که مشکل انعقاد خون دارند مثل بیماران هموفیلی، هم زمان با ژلوفن اثر این دارو را کاهش داده و احتمال لخته شدن خون را بالا میبرد.
 
افرادی که داروهای دیابت استفاده میکنند هم نباید ژلوفن بخورند، چرا که ژلوفن باعث افزایش این داروها میشود و افت ناگهانی قندخون و بروز کومای دیابت رابه همراه دارد.
 
مصرف این دارو باعث بروز اختلالات جنینی نیز می شود. لذا مصرف ژلوفن در سه ماه اول زمان بارداری مجاز می باشد، ولی در سه ماه آخر بارداری ممنوع است. 
 

آرایش دائم ابرو یک هنر است که در گذشته با تکنیک تاتو بدن انجام می شده. اما امروزه تکنیک های حرفه ای تری برای این کار وجود دارد، مانند میکروبلیدینگ ابرو، میکروپیگمنتیشن ابرو، و فیبروز ابرو. این روش ها می توانند کم پشتی و نازکی و قرینه نبودن ابروهای شما را اصلاح کنند. اما متاسفانه همیشه این اتفاق نمی افتد. یعنی گاهی ممکن است از تاتو ابرو خود راضی نباشید و بخواهید آن را پاک کنید. به عنوان مثال ممکن است رنگ تاتو دلخواه شما نباشد، فرم آن برای صورت شما مناسب نباشد، یا حتی ممکن است دو ابرو قرینه نباشند. گاهی نیز هیچ مشکلی در تاتوی ابروی شما وجود ندارد. فقط سال هاست که از انجام آن گذشته و فرم ابروی شما دیگر روی مد نیست. همه این ها دلایلی است که ممکن است شما را مجبور به پاک کردن تاتو ابرو هایتان بکند.
یکی از روش های مطمئن و موثر برای این کار، لیزر است. برای پاک کردن کامل تاتوهای خود با این روش به حدود 4 تا 5 جلسه نیاز دارید که ممکن است هزینه زیادی را روی دست شما بگذارد. اگر به این روش علاقه ندارید، می توانید از روش های خانگی برای پاک کردن آرایش دائم ابروهای خود استفاده کنید. برای آشنایی کامل با روش های تاتو ابرو و پاک کردن آن می توانید در دوره آموزش آرایش دائم شرکت کنید.

دلیل پشیمان شدن افراد از تاتو ابرو

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است شما را وادار به پاک کردن تاتوی ابروهای خود بکند. این دلایل عبارتند از:

  • دوست نداشتن رنگ ابرو
  • دوست نداشتن حالت ابرو
  • مطابق نبودن فرم ابرو با صورت شما
  • حساسیت به جوهر تاتو
  • مطابق نبودن فرم ابرو با مد روز
  • آیا لیزر تنها راه پاک کردن تاتوی ابرو است؟

    موثرترین راه برای پاک کردن تاتو لیزر است. عملکرد پاک کردن خالکوبی با لیزر به گونه ای است که به مرور تاتو را به طور کامل حذف می کند و هر جلسه با هدف از بین بردن رنگدانه های باقی مانده در پوست انجام می شود. این روش درمانی فقط برای ابرو نیست و برای سایر قسمت های بدن نیز کاربرد دارد. اما لیزر تنها راه پاک کردن تاتو نیست. روش های خانگی دیگری هم وجود دارد که ممکن است موثر بوده و با مزایا و عوارضی همراه باشد. در ادامه برخی از روش های خانگی پاک کردن تاتو ابرو را به شما معرفی می کنیم.

    روش های خانگی پاک کردن تاتو ابرو

    1. سال ابریژن یا استفاده از نمک

    سال ابریژن یک درمان دردناک و تهاجمی خانگی است. این روش شامل لایه برداری فیزیکی اپیدرم (لایه قابل مشاهده و اول پوست) با مالیدن نمک روی ناحیه خالکوبی شده است. این روش قدیمی و نامطلوب برای پاک کردن خالکوبی بسیار خطرناک است و می تواند شما را با درد و زخم شدید مواجه کند. اما استفاده از نمک همچنان یکی از محبوب ترین روش ها برای از بین خالکوبی ابروها است که از دو طریق انجام می شود:

  • استفاده از نمک به صورت موضعی روی اپیدرم و برداشتن آن با لایه برداری ملایم.
  • استفاده از نمک برای اتصال به رنگدانه های جوهر دائمی و خارج کردن آن ها از پوست
  • جهت انجام این روش برای لایه برداری پوست،  یک بار در روز به مدت 10 روز، نمک دریایی ارگانیک خرد شده را با آب گرم مخلوط کنید. 2 پد پنبه ای تمیز را به این محلول آغشته کنید. آن را به آرامی و با حرکات آرام و ملایم روی ابروهای خود بکشید. بگذارید پد پنبه ای چند دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را بردارید و با آب تمیز بشویید و با دستمال تمیز خشک خشک کنید. دقت کنید که تمام این مراحل را با ملایمت انجام دهید تا پوستتان دچار خونریزی نشود. اگر پوست شما بیش از حد تحریک شد، این کار را تکرار نکنید.
    مرتبط با مطلبی که می خوانید:تاتو لب چیست و چه عوارضی دارد؟

    عوارض پاک کردن تاتو ابرو با نمک دریا

    البته که این روش بدون عوارض نیست و برخی از مهم ترین عوارض آن عبارتند از:

  • از آنجایی که سطح محافظ پوست تخریب می شود، خطر عفونت زیاد است.
  • اسکراب می تواند منجر به زخم و زبری پوست شود.
  • استفاده از نمک می تواند منجر به کم رنگ شدن پوست شود.
  • احتمال بروز این عوارض در خانه و بدون آموزش بالاست. اما اگر این کار را به دست افراد آموزش دیده بسپارید، می توانید انتظار داشته باشید که با کمترین عوارض به نتیجه مورد نظر خود برسید.

    مزایای پاک کردن تاتو ابرو با نمک

    با وجود عوارض و خطرات این روش،  استفاده از نمک برای بردن خالکوبی ابروی شما همچنان نسبت به سایر روش ها برتری دارد. اولاً نسبت به سایر روش ها، سایندگی کمتری دارد، به این معنی که برای افرادی که پوست حساسی دارند روش بهتری است. همچنین درد کمتری دارد و احتمال سالم ماندن پوست نیز در آن بیشتر است. سوم اینکه متخصصان توصیه می کنند افرادی که پوست های تیره تری دارند از این روش استفاده کنند، زیرا خطر کم رنگ شدن پوست را کاهش می دهد.

    نکات مراقبتی در طی پاک کردن خالکوبی ابرو

    استفاده از نمک برای حذف آرایش دائمی چند جلسه طول می کشد. در بین جلسات و در طول دوره بهبودی، نکات زیر را برای مراقبت و نگهداری از پوست و ابروهای طبیعی خود رعایت کنید:

  • از آب و صابون غیر الکلی برای تمیز کردن ابروها و خشک کردن آن استفاده کنید.
  • استفاده از پماد تسکین دهنده بر روی پوست ابروهای خود فراموش نکنید.
  • ابروهایتان را با با کندن، مالش دادن، ساییدن یا پاک کردن تحریک نکنید.
  • از آرایش ابروها خودداری کنید.
  • 2. کرم پاک کننده تاتو

    کرم های پاک کننده تاتو نیز یکی دیگر روش های خانگی پاک کردن تاتو ابرو محسوب می شوند. اما هیچ مدرکی دال بر اثربخشی آن ها وجود ندارد. در بهترین حالت، این کرم ها می توانند تاتو را محو یا کمرنگ کند. اما باز هم تاتوی شما قابل مشاهده خواهد بود. از آنجایی که ابروها بخش حساس و ظریفی از صورت هستند، این کرم ها به دلیل محتوای شیمیایی خشنی که دارند می توانند باعث تحریک پوست شوند. کرم های پاک کننده دارای خواص سفید کنندگی هستند که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در رنگ پوست شما شوند.
    به طور کلی کرم های پاک کننده تاتو یا حاوی اسید گلیکولیک هستند یا از سایر عوامل لایه بردار مانند اسید تری کلرواستیک (TCA) ساخته می شوند. کرم های پاک کننده خالکوبی لایه هایی بالایی پوست را از بین می برند و از این طریق رنگدانه های تاتو را پاک می کنند. اما مشکل این است که TCA در غلظت های بالا می تواند به سطح بالایی درم نفوذ کند. به همین دلیل استفاده از این روش در خانه و بدون نظارت یک فرد مجرب خطرناک است.

    آیا کرم های پاک کننده تاتو واقعا موثر هستند؟

    ممکن است این پاسخ شما را ناامید کند، اما استفاده از کرم های پاک کننده تاتو در خانه روش موثر و بی خطری نیست. با اینکه سازندگان این کرم ها ادعا می کنند می توانند رنگ تاتو را به طور کامل از روی پوست پاک کنند، اما واقعیت این است که جوهر تاتو کامل پاک نشده و فقط کمرنگ می شود. همچنین، از آنجایی که تقریباً غیرممکن است کرم را دقیقاً در محل تاتو بمالید، مطمئناً در معرض خطر روشن شدن پوست اطراف آن قرار می گیرید. اگر پوستتان تیره باشد، این اتفاق می تواند ظاهر پوست شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
    مرتبط با مطلبی که می خوانید:42 طرح تاتو ضربان قلب ساده و زیبا روی مچ دستمشکل دیگری که در رابطه با این کرم ها وجود دارد این است که این کرم ها فقط به لایه بالایی پوست به نام اپیدرم نفوذ می کنند، اما جوهر خالکوبی به لایه عمیق تر پوست به نام درم تزریق می شود. به همین دلیل، کرم های پاک کننده تاتو که فقط به اپیدرم می رسند، اثری بر روی جوهر خالکوبی نخواهند داشت. علاوه بر این، باگر مقداری جوهر خالکوبی در اپیدرم شما وجود داشته باشد، پاک شدن آن توسط کرم می تواند باعث نامرتب و ناهماهنگ شدن ظاهر ابروهای شما شود.
    فراتر از ناکارآمدی عمومی کرم های پاک کننده تاتو، از آنجایی که این کرم ها لایه برداری عمیقی روی پوست انجام می دهند، می توانند برای پوست مضر باشند. به این ترتیب ممکن است واکنش های آلرژیک، لایه برداری پوست، سوختگی های اسیدی و حتی جای زخم برای پوست شما رخ دهد. این ها واکنش های جدی پوستی هستند که منجر به آسیب دائمی پوست یا بافت می شوند.

    3. پاک کردن تاتو ابرو با سرکه

    پاک کردن تاتو ابرو با سرکه روشی است که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند. اما اثربخشی آن اثبات نشده است و در بهترین حالت ممکن است فقط کمی جوهر تاتو را کمرنگ کند. اما یک پنبه توپی را به مقداری سرکه سیب یا مخلوطی از جوش شیرین و آب آغشته کنید. پنبه را روی موضع به سمت راست و چپ بکشید تا سرکه کاملا وارد پوست شود. اگر پوست حساسی دارید، قبل از شروع این کار تست پچ را انجام دهید.
    همچنین در طی روند درمان باید از آرایش کردن در ناحیه ابرو بپرهیزید و از سایر درمان های زیبایی نیز برای حدود چهار تا شش هفته اجتناب کنید. بعد از استفاده از سرکه، ابتدا ابروهای شما خیلی تیره به نظر می رسند. اما رنگ در عرض دو هفته به شدت محو خواهد شد.

    4. آب گرم

    اگر به تازگی ابروهای خود را تاتو کرده اید و در برخی قسمت ها رنگدانه هایی وجود دارد که می خواهید آن ها را از بین ببرید، می توانید از آب گرم استفاده کنید. آب گرم می تواند به پوست شما نفوذ کند و جوهر خالکوبی را که در لایه بالایی پوست قرار گرفته بیرون بکشد. برای این کار،  به مدت 5 روز پس از انجام تاتو، 2 بار در روز دوش آب گرم بگیرید. گرما و بخار باعث باز شدن زخم های شما می شود و اساساً رنگدانه های خالکوبی ناخواسته ابروی شما را از بین می برد. شما می توانید با ماساژ بسیار ملایم با حرکات دایره ای روی نواحی ابرو به این روند کمک کنید. پس از این کار حتما ناحیه را با دستمال خشک و تمیز به آرامی خشک کنید.

    5. استفاده از آبلیمو

    آب لیمو یکی از موثرترین روش های پاک کردن تاتو در خانه است. لیمو یک سفید کننده طبیعی است. ترکیب لیمو با شوینده طبیعی شما می تواند جوهر خالکوبی را پاک کرده و از بین ببرد. لیمو همچنین برای افرادی که خالکوبی های کوچک و رنگ های روشن دارند نسبتاً بی خطر است. بنابراین از این ماده می توانید به سادگی برای پاک کردن جوهر میکروبلیدینگ که کمرنگ شده است استفاده کنید.
    مرتبط با مطلبی که می خوانید:میکروبلیدینگ چیست و چگونه ابروهای خود را میکروبلیدینگ کنیم؟برای استفاده از آبلیمو بهتر است آن را با نمک ترکیب کنید. نمک سرشار از سدیم و کلر است و آب لیمو نیز خاصیت سفید کنندگی دارد. نمک به عمق پوست نفوذ می کند و به محو شدن جوهر کمک می کند و ویتامین C موجود در آب لیمو پوست را بازسازی می کند. بنابراین، این یک راه عالی برای پاک کردن آرایش دائم با آب لیمو است.

    6. هیدروژن پراکسید

    برای از بین بردن تاتو با این روش، ابتدا پوست ناحیه مورد نظر را لایه برداری کنید تا سلول های مرده آن را از بین ببرید. سپس با یک تکه پنبه، پراکسید هیدروژن را روی ناحیه بمالید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. شما باید چندین هفته این درمان را به طور مرتب تکرار کنید تا جوهر خالکوبی شما از بین رفته و تاتوی ابروی شما محو شود.

    7. محو کردن تاتو ابرو با عسل

    عسل یک راه طبیعی و موثر برای پاک کردن خالکوبی در خانه است، به خصوص برای خالکوبی های رنگ روشن و کوچک. برای این کار عسل را به آرامی روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت آن را با آب گرم بشویید. دقت کنید که این روش برای از بین بردن کامل تتوهای پررنگ توصیه نمی شود. بلکه تنها راهی برای کمرنگ کردن تاتو است.
    2 قاشق غذاخوری ماست، آب آلوئه ورا، نمک و عسل را ب هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. سپس آن را به آرامی روی ناحیه خالکوبی خود بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید. انجام این کار به طور مرتب می تواند تاتوی ابروی شما را به طور موثری کمرنگ کند.

    8. آلوئه ورا

    آلوئه ورا تقریباً برای هر مشکل پوستی خوب و مؤثر است. شاید باور نکنید. اما این گیاه همه کاره می تواند رنگدانه های تاتو شما را نیز از بین ببرد.برای استفاده از آلوئه ورا به منظور پاک کردن تاتو ابرو، ژل آن را به طور منظم در ناحیه مورد نظر بمالید. انجام این کار به طور مکرر باعث می شود به مرور جوهر خالکوبی شما کمرنگ شده و محو شود.

    آیا پاک کردن میکروبلیدینگ ابرو در خانه ممکن است؟

    میکروبلیدینگ یک روش آرایش نیمه دائم است. زیرا جوهر در لایه اپیدرم تزریق می شود. لایه های اپیدرمی پوست شما نیز به طور طبیعی با گذشت زمان از بین می روند و هر بار مقادیر بسیار کمی از رنگدانه میکروبلیدینگ رسوب شده را نیز با خود پاک می کنند. اگر ابروهای خود را به حال خود رها کنید، به طور طبیعی طی 6 تا 8 ماه تاتوی ابروی شما محو می شود. اما اگر نمی توانید این مدت زمان را صبر کنید، می توانید از یکی از روش هایی که در بالا ذکر کردیم برای پاک کردن میکروبلیدینگ ابرو هایتان استفاده کنید.

    آیا پاک کردن تاتو ابرو با دکلره امکان پذیر است؟

    تا حدودی بله. کرم های سفید کننده برای کاهش میزان ملانین در پوست طراحی شده اند و در نتیجه رنگ پوست را روشن تر می کنند و می توانند برای پاک کردن تاتو ابرو با دکلره استفاده شود. همچنین، از آنجایی که خالکوبی منجر به ایجاد اسکارهایی نیز می شود که پررنگ شدن خالکوبی را افزایش می دهد، استفاده از کرم سفید کننده پوست روی آن ها می تواند منجر به محو شدن آن شود.