سبک زندگی

آموزش دوخت عروسک نمدی خروس ساده و زیبا برای تزیین هفت سین سال 96 سال خروس

الگوی عروسک خروس نمدی و پارچه ای برای عید نوروز 96

در این بخش از آموزش عروسک سازی مجله تصویر زندگی چند الگوی عروسک خروس را برای علاقمندان به دوخت عروسک خروس گردآوری کرده ایم. این عروسک های زیبای دست دوز هدیه مناسبی برای عیدی نوروز 96 خواهند بود. پس هر چه سریعتر دست به کار شوید. 

الگوی عروسک خروس – شماره 1

این خروس های زیبا و رنگی را ببینید. ساختشون هزینه زیادی نداره. با پارچه های اضافه ای که توی هر خونه ای پیدا میشه می تونین اونها را بدوزید.روش دوخت این عروسک ها تقریبا یکسانه. در صورتی که با دوخت عروسک آشنایی ندارید دو مطلب زیر را مطالعه فرمائید.آموزش دوخت عروسک خروس پارچه ای آموزش دوخت پرده گیر خروس نمدیالگوی دوخت را در سایز دلخواهتون پرینت کنید.

الگو برای دوخت عروسک خروس – شماره 2

آقا خروسه و خانم مرغه در کنار همعروسک مرغ و خروس زیباالگوی دوخت این دو عروسک را در زیر می بینید.

الگوی عروسک خروس – شماره 3

الگوی دوخت عروسک خروس – شماره 4

الگوی این خروس را به اندازه دلخواه زیراکس کنید.

الگوی برای دوخت عروسک خروس – شماره 5

این هم یه خروس زیبای دیگه

الگو برای دوخت عروسک خروس – شماره 6

عروسک خروس نمدی ساده

الگوی عروسک خروس – شماره 7

الگو برای دوخت عروسک خروس – شماره 8

دو نمونه عروسک خروس نمدی ساده و زیبا برای ایده گرفتن

این دو مدل خروس نمدی با ساده ترین شکل الگو تهیه شده که می تونین به عنوان جاکلیدی یا آویز استفاده کنید.خروس نمدی ساده

الگوی عروسک خروس برای دوخت با پارچه و نمد هدیه نوروز 96 سال خروس

گردآوری : گروه خانواده مجله تصویر زندگی در این مطلب روش دوخت جاسوزنی مرغ زیبایی را فرا می گیرید. دوخت این عروسک مرغ بسیار ساده است. برای دوخت این عروسک نیاز به مهارت خیاطی یا عروسک سازی ندارید. الگوی دوخت عروسک پارچه ای را هم در اختیارتان قرار می دهیم تا کارتان ساده تر بشود. در بخش آموزش عروسک سازی مجله تصویر زندگی همراه ما باشید.آموزش دوخت جاسوزنی پارچه ای به شکل مرغاین عروسک مرغ 3 اینچ طول و 3 اینچ عرض دارد اما شما می توانید اندازه الگو را تغییر بدهید تا اندازه نهایی عروسک بزرگ تر یا کوچک تر شود. آموزش دوخت جاسوزنی پارچه ای به شکل مرغآموزش دوخت جاسوزنی پارچه ای به شکل مرغ

وسایل مورد نیاز برای دوخت جاسوزنی مرغ

پارچه با طرح دلخواه در ابعاد 4/1 3 در 2/1 3 اینچتکه های نمد سفید، نارنجی و قرمزحلقه مشکی 4 میلیمتریپشم شیشه – برای پر کردن شکم عروسک می توانید از هر چیز دیگری هم استفاده کنید.نخ همرنگ پارچهچسب مخصوص پارچهچرخ خیاطی – می توانید عروسک را با دست هم بدوزیدقیچیالگوی پرینت شدهآموزش دوخت جاسوزنی مرغ

مرحله اول : تهیه الگوی دوخت جاسوزنی مرغ

برای داشتن الگو در اندازه اصلی ، تصویر زیر را ذخیره و چاپ کنید.

مرحله دوم : برش قطعات روی پارچه

بعد از پرینت قطعات الگو را روی پارچه های دلخواه ببرید.از قسمت بالایی تصویر، الگوی پاها، بالها، نوک و چشم ها ، تاج و غبغب را ببرید.تعداد تکه هایی که باید از هر الگو ببرید به شرح زیر است:یک تکه از الگوی اصلی (بدن مرغ)
دو تکه از wing – نمد نارنجی
دو تکه از feet – نمد نارنجی
یک تکه از beak – نمد نارنجی
دو تکه از eye – نمد سفید
یک تکه از comb 2 – نمد قرمز
دو تکه از comb 1 – نمد قرمز
دو تکه از waddle – نمد قرمز

مرحله سوم : نصب قطعات روی بدن 

قسمت پایین تصویر محل نصب الگوها روی بدن را نشان میدهد.در این مدل بدن مرغ پارچه خالدار و سایر قطعات از پارچه نمدی بریده شده است.قطعه نوک یا beak را باید به صورت مورب تا کنید.با دقت قطعات را طبق الگو روی پارچه اصلی قرار داده، چسبانده یا بدوزید.قطعاتی که روی حاشیه پارچه قرار گرفته اند را بچسبانید (می توانید برای اتصال آنها را به پارچه بدوزید). قطعات داخل پارچه را هم با نخ همرنگ بدوزید.قطعه comb 1 که کاکل عروسک مرغ است را مطابق فلش آبی تا کنید تا لبه آن از درز پارچه فاصله بگیرد و تصادفاً رویش کوک نخورد.

مرحله چهارم : دوخت بدون مرغ

لبه های پارچه را بدوزید.پارچه را مطابق تصویر از وسط تا کنید و خط عمودی و خط افقی بالایی را بدوزید.سپس پارچه را به رو برگردانید و گوشه ها را صاف کنید.

مرحله پنجم : دوخت چشم ها 

چشم های عروسک را کامل کنید.مهره های مشکی را روی نمد سفید بدوزید تا چشم های عروسک کامل بشود.با عوض کردن جای مهره ها می توانید حالت چهره عروسک مرغ را عوض کنید.

مرحله ششم : پر کردن عروسک

حالا باید داخل عروسک را با پشم شیشه پر کنید.ابتدا گوشه ها را پر کنید تا شکل بدن مرغ کاملاً مشخص بشود.سپس قسمت های باقیمانده را پر کنید تا عروسک پارچه ای به حجم دلخواه تان برسد.

مرحله هفتم : دوخت نهایی

درز پایین بدن عروسک را مطابق تصویر فشرده کنید و آن را با یک سنجاق ببندید.کمی پشم شیشه اضافه کنید تا مرغ کاملاً تپل بشود. سپس درز باز پارچه را بدوزید.سپس علامت هایی که روی پارچه گذاشته اید را پاک کنید.عروسک پارچه ای مرغ آماده است.از این عروسک پارچه ای می توانید برای ساخت جاکلیدی، کوسن یا سایر وسایل تزیینی استفاده کنید.  منایع:craftpassion/saakhtani

آموزش دوخت آویز خروس نمدی زیباآموزش دوخت آویز خروس نمدی زیبا

آموزش دوخت آویز خروس نمدی زیبا

اگر دوس دارید صاحب یکی از این خروس های زیبا باشید، در بخش هنرهای دستی و آموزش دوخت آویز خروس نمدی ما را همراهی کنید. این آویز زیبا هم می تونه سفره هفت سین سال 96 شما رو زیباتر کنه و هم می تونه یه هدیه زیبا برای عیدی نوروز 96 باشه. 

لوازم مورد نیاز برای دوخت آویز خروس نمدی 

آموزش دوخت خروس نمدی زیباآموزش دوخت خروس نمدی زیبا

الگوهای آویز خروس نمدی 

آموزش دوخت خروس نمدی زیبا

روش دوخت آویز خروس نمدی

قسمت های مختلف الگو را روی پارچه های نمدی رنگی برش بزنید.قطعات دم را به ترتیب رو یهم می چسبانیم.برش های مربوط به بال را هم روی هم می چسبانیم.بال و دم آویز خروس نمدیتکه های بال را روی هم دوخته و با منجوق و مهره تزیین می کنیم.برای زیر بال تکه ای برش می زنیم.تکه را به زیر بال می دوزیم.حالا نوبت سر آویز خروس نمدی است.برش های سر و گردن را روی هم کوک زده و با منجوق تزیین می کنیم.دو طرف سر را آماده می کنیم.دو لایه سر و بدن را روی هم می دوزیم.هنگام دوخت سر و گردن ، نوک، زیر گلویی و تاج را لای درز می گذاریم.بدن را با پنبه پر می کنیم.چشم ها را با مهره می دوزیم.دم و پاها را را بین دو لایه بدن می دوزیم.نخی برای آویزان کردن بین دو لایه گردن بدوزید.بالها را هم روی بدن کوک بزنید یا بچسبانید.این هم نمونه دیگری از آویز خروس نمدی زیبا و رنگارنگمجموعه ای زیبا از خروس های نمدی

آموزش دوخت آویز خروس نمدی برای تزیین هفت سین 96 سال خروس

اختصاصی مجله تصویر زندگی کپی با ذکر منبع و لینک فعال به این موضوع بلامانع است